STRAKS SCHUMI DRIE JAAR OUT EN ROSBERG EERSTE JAAR RUST
Op 29 december a.s. is het drie jaar geleden dat zevenvoudig wereldkampioen Michaël Schumacher in Grenoble zijn verschrikkelijk ski-ongeval overkwam. De Duitser was toen 45 en is nu nog steeds in bedenkelijke toestand. De meest uiteenlopende berichten doen over hem de ronde. Zoals hij op de sociale media actief zou zijn. Hoewel insiders weten dat die "activiteit" afkomstig is van zijn manager of echtgenote.
Bijna vijf jaar geleden reed Nico Rosberg nog aan de zijde van Michaël Schumacher bij Mercedes. Dat merk kwam in 2010 weer in de hoogste autosportklasse, nadat Ross Brawn in 2009 Jenson Button aan de wereldtitel hielp. Met een wagen van eigen makelij. Ross Brawn voegde daarmee zijn naam toe aan die van Enzo Ferrari, John Cooper, Bruce Mc Laren (posthuum), Jack Brabham, Ken Tyrrel en Frank Williams die met een eigen geconcipieerde Formule 1's het Wereldkampioenschap van de Constructeurs wonnen.
Nico Rosberg die dit jaar wereldkampioen werd en er meteen mee stopte, zoals Mike Hawtorn in 1958, moest destijds eveneens de druk ondergaan - en de kleine pesterijen - van Michël Schumacher bij Mercedes, zoals hij die ook de jongste drie jaar van Lewis Hamilton moest verdragen. Onder die druk wereldkampioen worden zoals zijn vader Kéké in 1982, getuigt het van grote intelligentie er voor de rest voor te bedanken. Afstand doen van ijdelheid vraagt wijsheid, véél wijsheid.(Walter Rombauts/Foto:Mercedes)
Gisteravond vrijdag is het seizoen 2016 helemaal afgesloten voor de deelnemers aan de European VW Fun Cup. Dat gebeurde in het VW Contact Center in Kortenberg met de "CV Fun Cup Awards Night". Dat is de avond waarop werd teruggeblikt op het afgelopen seizoen en waarop uiteraard de prijsuitreiking plaats vond. In een funsfeer, die even stil werd toen Jean-Pierre Mondron, co-stichter van Kronos, werd herdacht die in mei van dit jaar overleed.(wr/Foto:Kronos)
De populaire Mazda 3 die in augustus 2016 de kaap van 5.150.000 geproduceerde exemplaren rondde, krijgt een update met de lancering van het modeljaar 2017. Hoogtepunten voor het volledige Htachback- en Sedangamma zijn onder meer de subtiele koetswerk-aanpassingen en een verfijnd interieur. En met de introductie van G-Vectoring Control debuteert ook de SkyActiv-Vehicle Dynamics-technologie van het merk in de Mazda "3". (wr/Foto's:Mazda)