NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Inhoud blog
  • GIACOMO AGOSTINI HERNEEMT ZEGEREEKS IN GP VAN BELGIË - GVA 1973
  • FORMULE 1 VOOR DE WOII, TOPIC OP MERCEDES-BENZ 3 LITER W154 UIT 1939
  • NIEUWE PORSCHE 911, DE ACHTSTE GENERATIE, STEELT SHOW IN L.A.
  • ACHTSTE GENERATIE VAN PORSCHE 911 VANDAAG IN WERELDPREMIERE IN L.A.
  • HAMILTON SLUIT SEIZOEN AF MET ZEGE IN ABU DHABI
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    14-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FERNANDO ALONSO LEGT OPNIEUW BASIS VOOR DERDE TITEL
    Fernando Alonso heeft een uiterst tactische GP van China gereden. Daarmee schonk hij de eerste zege aan de nieuwe Ferrrari 138. Aan zijn scucces hangt natuurlijk de loodzware ballast van de Fin Kimi Räkkönen die in de Lotus-Renault weer tweede werd. Pole-sitter Lewis Hamilton hield in zijn Mercedes drievoudig wereldkampioen Sebastian Vettel van het podium. Daarmee blijft de Duitse Red Bull-rijder nog wel leider in de voorlopige stand (52) maar is het verschil met de Grote Drie, Räikkönen, Alonso en Hamilton zelf maar heel miniem.

    Bovendien heeft Vettel plots niet alleen maar last van een net iets mindere Red Bull-Renault, maar weegt de "woordbreuk" sinds Maleysië van de teamorders en het gentlemens-agreement tegenover Mark Webber hem duidelijk op de schouders. Er wordt niet meer over gesproken, maar de "sfeer" is nog in de lucht te snijden. Felipe Massa finishte zesde en vulde daarmee de punten van Ferrari aan voor het Kampioenschap van de Constructeurs. Massa zelf had beter verwacht maar uitte enig ongenoegen over de Pirellibanden.

    Mark Webber kon dat voor Red Bull RB9-Renault niet doen omdat hij in de 15de ronde een "clash" veroorzaakte met Vergne. Die kreeg in het icident gelijk, Mark Webber mocht een nieuwe neus halen, maar zag zich toch drieplaatsen achterauit geplaatst voor de GP van Bahrein volgende week. Uiteindelijk verdween de onfortuinlijke Australiër uit de race nadat een nieuw wiel slecht was geplaatst en hem aan de kant dwong. Gutiérrez ziet zich voor Bahrein ook bestraft met vijf plaatsen achterwaarts op de grid omdat hij het niet te nauw nam met Adrian Sutil die een plaatsje onder de zon trachtte te veroveren.(wr)






    14-04-2013 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON SCHENKT MERCEDES EERSTE "POLE" IN CHINA
    De twee Ferrari's hebben de derde en laatste vrije oefeningen gedomineerd. Weliswaar met een snelste chrono van tweevoudig Spaans wereldkampioen (2005-2006). Hij legde een rondje af in 1'35"391 voor ploegmaat Massa die 1'36"013 liet optekenen. Voor de eigenlijke kwalificaties die de startgrid voor zondag bepalen, werd Mark Webber de eerste "dikke klepper" die voortijdig uitviel wegens problemen met de brandstoftoevoer. Hij start morgen vanop de veertiende plaats.

    Voor de uiteindelijke pole-position voor zondag werd het een bits gevecht tussen Lewis Hamilton (Mercedes) en Kimi Räikkönen (Lotus-Renault). Het was de Brit die het pleit won en meteen de eerste pole-position voor Mercedes veilig stelde. Drievoudig wereldkampioen Sebastian Vettel (Red Bull-Renault) start vanop de negende plaats.(wr)







    13-04-2013 om 09:09 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MASSA NEEMT MET FERRARI STERROL OVER IN FP2 IN CHINA
    De Ferrari's van Alonso en Massa lieten zowel tijdens korte als wat langere afstanden een gedegen indruk. Vooral in de tweede vrije oefeningen wist de Braziliaan Felipe Massa zijn Ferrari met 1'35"340 onder de zwartwit-geblokte vlag door te rijden. Net voor een sakkerse Kimi Räikkönen die zijn Lotus-Renault met 1'35" tweede plaatste. Alonso zette zijn vijfde plaats uit de eerste vrije oefeningen om in een derde met 1'35"755. Meteen weerom een teken aan de wand dat Ferrari aansluit bij de zege-pretendenten.

    Nico Rosberg plaatste de Mercedes met 1'35"819 netjes vierde, voor Mark Webber die de Red Bull-Renault vakkundig vijfde zette in 1'36"092. Zijn ploegmaat Mark Vettel, die zich sinds Maleisië soms gedraagt als een gestrafte jongen, werd tiende in 1'36"791. Morgenochtend worden de derde vrije trainingen gereden en in de namiddag de kwalificaties die de startgrid bepalen en zondag zijn 56 ronden spannend racen gewaarborgd in Shanghai.(wr/Foto's:Mercedes)

    12-04-2013 om 09:51 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG EN HAMILTON DOMINEREN MET MERCEDES FP1
    De Duitser Nico Rosberg heeft in de eerste vrije oefeningen voor de GP van China met 1'36"717 de snelste tijd voor Mercedes opgeëist. Ploegmaat Lewis Hamilton volgde hem met 1'37"171. Daarmee sloegen de twee Duitse auto's een licht kloof tussen hun directe achtervolgers. Dat waren respectievelijk de ruzieënde heren Mark Webber (1'37"658) en Sebastien Vettel (1'37"942) in de Red Bull-Renault. Nog net binnen die seconde plaatste Fernando Alonso zijn Ferrari vijfde (1'37"965). Zoals gewoonlijk geven de vrije trainingen geen welomlijnd beeld van wat de GP zelf gaat brengen. Daarvoor moeten de kwalificaties van zaterdag worden afgewacht. Aan het eind van FP1 parkeerde Sergio Perez zijn Mc Laren nog in de bandenmuur.(wr/Foto's:Mercedes)

    12-04-2013 om 09:30 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VOLVO CAR GROUP LANCEERT NIEUWE VEA-MOTOREN
    In het najaar lanceert Volvo Car Group de nieuwe VEA-motoren. VEA staat voor "Volvo Engine Architecture". In de nieuwe serie krachtbronnen is een wereldprimeur ingebouwd. Volvo noemt het de i-Art-technologie die het brandstofverbruik van de nieuwe dieselmotoren drastisch zal verminderen.

    Op basis van de verkregen feedback over de injectiedruk van iedere afzonderlijke injector in plaats van de traditionele enkele druksensor in het common-railsysteem laat de i-Art-technologie toe om de brandstofinjectie per verbrandingscyclus (!) in elk van de vier cilinders voortdurend op te volgen en aan te passen.

    "De combinatie van een hogere raildruk tot uitzonderlijk hoge 2.500 bar en de introductie van de i-Art-technologie kan worden omschreven als de tweede fase in de "dieselrevolutie". Dit verklaarde Derek Crabb, de Vice-President Powertrain Engineering bij de Volvo Car Group. Hij zegde dit ongeveer op hetzelfde moment waarop Maarten Matienko, woordvoerder van een zeker VAB-klubje, kwam vertellen dat indien men niet minstens 30.000 km per jaar aflegde de dieseltechnologie particulier niet meer is te verantwoorden. De literprijs van diesel en benzine zweven omtrent elkaars hoogten, maar diesel op zich heeft nog steeds een lager specifiek verbruik in gram per kWh.

    Derek Crabb tilde niet zwaar aan de uitspraak van Matienko. Die man moet ook al eens op het scherm komen om een tegengewicht te vormen voor een veel flexibeler Danny Smaghhe van Touring. Tot daar allemaal. Wat Derek Crabb héél uitdrukkelijk zei, was dat deze commonrailtechniek met - tjonge - 2500 bar bij Volvo wordt aangevoeld als toen in 1976 de baanbrekende Lambda-sensor werd geïntroduceerd in de katalysator. En een nieuwe wereldprimeur voor Volvo !"

    Hij voegde er nog aan toe : "Op iedere injector is nu een kleine computer geinstalleerd, die de injectiedruk stuurt. Op basis van die informatie zorgt het zichzelf regelende i-Art-systeem ervoor dat tijdens elke verbrandingsslag de ideale brandstofhoeveelheid met 2.500 bar wordt ingespoten en verstuivt.

    De combinatie van de hogere injectiedruk en de i-Art-technologie levert een motor op die niet alleen zuiniger is (omwille van de minimale inspuiting aan brandstof) en dus gunstiger emissiewaarden oplevert en tegelijk een hoger motorkoppel waarmaakt. Deze motoren zullen in de hightech-fabriek van de Volvo Car Group in het Zweedse Skövde worden geproduceerd. In het najaar zullen de eerste Volvo's ermee rondrijden.(wr)



    11-04-2013 om 16:43 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE RACB RACING SCHOOL BLIJFT EEN SUCCESFORMULE !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Alvorens we al onze aandacht gaan richten op de GP van China Formule 1 in Shanghai, laten we autosportmonument Marc Duez zijn Racing School nog eens in de kolommen rijden. Het is eigenlijk dame Adelheid Terryn, vroeger hoofd van de Persdienst Peugeot België-Luxemburg en nu als communicatiespecialiste bij de RACB/KACB in Brussel, die de aandacht trok dat Duez's driving school nu al zijn derde jaar in rijdt...

    Teruggaand naar het begin werd de uitdaging van een Racing School gelanceerd door de RACB en de Belgian VW Club in 2011. Dit onder impuls van Marc Duez. Die zag het permanente circuit Jules Tacheny in Mettet als de ideale scène om stages op te zetten. Nu voor het derde jaar op rij en dus tijd om een balans op te maken en een blik naar de toekomst te werpen.

    In twee jaar tijd is de is de RACB Racing School dé referentie geworden in het kleine wereldje van Belgische autosport. Toegegeven, deze school geeft les op een wel heel bijzondere wijze...: een zéér intensieve dagopleiding aan het stuur van een echte circuitprototype, geheel omkaderd door dé specialisten in het domein en als afsluiter de mogelijkheid om de test af te leggen voor het bekomen van een pilotenlicentie !

    Marc Duez, waarvan het palmares in de automobielsport indrukwekkend is, fungeert als de big-boss van dit Instituut en zijn instructoren zijn vooral gevestigde autocoureurs die over een goede dosis pedagogische kennis beschikken. Binnen de RRS mixen ze op intelligente manier de theorie en de praktijk. "Dit is nu net de sleutel van de RACB Racing School", legt Marc Duez uit.
    Tijdens elke stage, wisselen we de sessies op de piste af met theoretische cursussen. Work Shops, kan je stellen. Op de piste is het heel praktijkgericht, zoals prefect insturen, remmen, baan aanhouden, inhalen....Tijdens de theoretische ateliers assimileert men vooral gewichtoverdracht, telemetrie-analyse, fysieke voorbereiding tot zelfs voedingshygiëne..." besluit "het godenkind van de Mont-Rigi" waar hij opgroeide tot het nu 55-jarige "zwaargewicht" in de - zeg maar - internationale autosport.

    Nog een andere troef van de sport blijft het feit dat iedere stagiair een gepersonaliseerde opleiding geniet. "Tijdens één opleidingsdag, ontvangen we maximum 16 personen", legt Marc Duez verder uit. "We vormen groepen van vier stagiairs die de volledige opleiding volgen met één en dezelfde instructeur tijdens de ganse dag. Zo kunnen we beter de theoretische en de praktische fases verdelen en de tijd optimaliseren."

    De kriek op de taart van die dag is natuurlijk die performante prototypes die de stagiar deelt met de hem toegewezen instructeur. Het gaat hier om tweezitprototypes die zijn uitgerust met een Volkswagen TDI-motor van 117 kW (160 pk). Ze accelereren vanuit stilstand naar 100 km/h in 4"6 en hebben een topsnelheid van meer dan 200 km/h. Een snelheid die al een echte sensatie op zich biedt omdat er open wordt gereden zoals in een éénzitter.

    De piloot en zijn passagier staan voortdurend met elkaar in contact via een radioverbinding in de helmen. Zo kan de instructeur direct te stagiar verbeteren en raad geven. Vooral over zijn instuurpunten, zijn rem- en acceleratiezone's. Bovendien wisselen ze ook van plaats en zijn dus de ganse dag piloot- en co-piloot...

    Tijdens de eerste twee seizoenen werden 15 stagedagen georganiseerd en liefst 240 deelnemers hebben deze heel speciale opleiding kunnen meemaken. Dit door de RACB Racing School powered by Volkswagen en conducted by Mister Marc Duez. "Tot nu toe hebben we een tevredenheidsscore van meer dan 90%" merkt Charles-Henri Bonnet op. Dat is de secretaris-generaal van de Belgian VW Club. "Iedere deelnemer raadt deze stage aan binnen zijn kenissenkring. Deze resultaten tonen onbetwistbaar het succes aan van de samenwerking tussen de Belgian VW Club en de RACB/KACB bij het opstarten van deze school. Het derde jaar-op-rij belooft een gelijkaardig succes te zullen worden.(Tekst:Walter Rombauts/Foto's: RACB/KACB)





    Bijlagen:
    RACB Racing School in de praktijk i10413.jpg (3.1 MB)   

    10-04-2013 om 11:18 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE MAZDA6 HAALT RED DOT PRIJS BINNEN MET KNAPSTE DESIGN
    De geheel nieuwe Mazda6 heeft zojuist de "Red Dot Award 2013" in de wacht gesleept. Dat is een gerenomeerde internationale onderscheiding die een meest exceptionele vormgeving bekroond. Mazda herleeft, zo bleek in Genève waar ook de nieuwste MX-5 werd onthuld. De jury van de Red Dot Award 2013 werd verschalkt door Mazda's revolutionnaire filosofie die luistert naar "KODO- de ziel van beweging." De 37 professionele juryleden voelden eensgezind de explosie aan binnen de wereld van even elegante als krachtige dieren in de natuur. Dat is fijnzinnige inspiratie zoals die alleen in de ingewikkelde denkwereld van de Japanners kan ontstaan.

    Toch is het Peter Birtwhistle, directeur van het Design Center R&D van Mazda Motor Europe de de verkregen onderscheiding commentarieerde. Niet zo verwonderlijk als men weet dat Mazda Motor Europe gebaseerd is in Duitsland en dat de Red Dot Prijs in 1955 in het leven werd geroepen door het Design-Instituut van Rhénanie-Noord-Westfalen in datzelfde Duitsland. Het echte leuke van die in Duitsland uitgereikte prijzen zit hem in het feit dat alle genomineerden sinds 1955 die benijdenswaardige Duitse autokwaliteit bezitten, ook al waren het niet noodzakelijk Duitse merken.(wr)




    08-04-2013 om 19:13 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!