NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Inhoud blog
  • GIACOMO AGOSTINI HERNEEMT ZEGEREEKS IN GP VAN BELGIË - GVA 1973
  • FORMULE 1 VOOR DE WOII, TOPIC OP MERCEDES-BENZ 3 LITER W154 UIT 1939
  • NIEUWE PORSCHE 911, DE ACHTSTE GENERATIE, STEELT SHOW IN L.A.
  • ACHTSTE GENERATIE VAN PORSCHE 911 VANDAAG IN WERELDPREMIERE IN L.A.
  • HAMILTON SLUIT SEIZOEN AF MET ZEGE IN ABU DHABI
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    27-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RICCIARDO WINT TWEEDE GP, HAMILTON SPEELT HELD IN THRILLER

    Na de GP van Canada heeft de Australiër Daniël Ricciardo met de Red Bull RB10-Renault nu ook de GP van Hongarije F1 gewonnen. Dat gebeurde in een scenario voor een thriller die zuur opbrak voor trainingsnelste Nico Rosberg die een perfecte start nam op een opdrogende Hongaroring. Hij reed direct van zijn landgenoot Vettel weg, maar in de negende ronde slipte Ericcson met de Caterham-Renault de muur in, en direct safety-car. Zodoende zag Rosberg zijn tegenstanders terugkomen en was alle inspanning vergeefs.

    Zowaar Alonso (Ferrari) ging een hoofdrol spelen nadat Sergio Perez zijn Force India-Mercedes ook in de muur knalde. Alles was ineens tegen Rosberg, die dan weer negende, dan weer derde en zesde was. De banden wissels zorgden voor een hectisch wedstrijdbeeld. Gestart vanuit de pits, samen met Kevin Magnussen, was het "spook" in de op til zijnde thriller op de Hongaroring niet minder dan Lewis Hamilton ! Na Hockenheim was het de tweede keer dat de Brit achter iedereen moest vertrekken. Wegens zijn tegenslag met de door een benzinelek in brand gevlogen Mercedes.

    De manier waarop hij - nogmaals - remonteerde is alleen de beste autocoureurs gegeven. Hij draagt niet altijd alle sympathie weg, maar dat respect voor zijn kunnen is zeker verdiend. Tegen de 50 à 55ste ronde zat hij in derde positie met zeker degraderende banden. Pientere Daniël Ricciardo had eerder verse banden gehaald en pakte daardoor zowel Alonso, tweede, en de door bandensleet geplaagde Lewis Hamilton quasi tesamen. Maar de verbeten Brit hield Rosberg van het podium. Ricciardo won zijn tweede GP en Rosberg bleef aan de vierde plaats "plakken". In de 57ste ronde van de 70, haalde hij nog nieuwe banden en plaatste een ultieme aanval op Hamilton. Die mislukte. De Duitser was er achteraf de kluts van kwijt.

    Vervelend voor hem is dat Hamilton nu toch nog altijd maar op 11 punten van hem af staat voor de wereldtitel. Bovendien gaf hij, rijdend achter Hamilton, een blijk van verregaande naïviteit. Langs de radio vroeg hij de teamleiding waarom de Brit hem niet voorbijliet...?  Dat is voor iemand die het drie keer in de vrije trainingen heeft moeten afleggen tegen ploegmaat Lewis Hamilton, een beetje veel gevraagd. Bovendien vergat hij bij die vraag de fenomenale remonte van zijn ploegmaat en ook dat er geen teamorders zijn... Maar die waren er wel. Hamilton was gevraagd Rosberg voorbij te laten, maar die negeerde "het bevel". Achteraf zei Niki Lauda dat Hamilton in zijn recht was dat te doen.

    Daniël Ricciardo hees Red Bull-Renault weer op het hoogste schavotje. Ploegmaat, viervoudig wereldkampioen, Sebastien Vettel, bewees dat Red Bull er op vooruitgaat, maar verknalde zelf veel door een spectaculaire spin die goed afliep... Voor hetzelfde was hij gevaren als Sergio Perez, trouwens het was op dezelfde plaats. Maar lof moet ook uitgaan naar Fernando Alonso die - bijna - de Ferrari F14T naar een zege bracht.

    Maar het steigerend paard uit Maranello moet daarvoor de voorpoten nog iets hoger krabbelen. Daniël Ricciardo, en ook Valltera Bottas (Williams-Mercedes), tonen aan dat er een generatiewissel gaande is in de F1. Daarin wordt men natuurlijk vlugger bruggepensioneerd dan als buschauffeur van De Lijn. Hoewel nooit is uitgemaakt welke van de twee het moeilijkst is.(wr)

    27-07-2014 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG IN POLE NA BRUTE PECH VAN HAMILTON

    Nadat Lewis Hamilton in de drie vrije oefeningen dominant was tegenover zijn ploegmaat Nico Rosberg, al was het in de derde met maar 43/1000ste, vloog zijn Mercedes na vijf minuten in de eerste 18 minuten kwalificatie in brand. Hij reed in vlammen heuld de pitstraat binnen. Voorlopige verklaring: benzinelek. Alleen is dit voor de Brit nu wel de bruutste pech die men zich kan voorstellen. Morgen moet hij dus weer van achteraan in het veld starten en iedereen voorbijrijden wil hij WK-tegenstander en ploegmaat Nico Rosberg bijfietsen.

    In de laatste 12' van de kwalificaties ging het regenen en werd het een kat en muisspel tussen Nico Rosberg en Sebastien Vettel. Dan weer Vettel in pole en dan weer Rosberg. Nico Rosberg won het pleit met 1'27"715 en behaalt daarmee zijn tiende "pole-position" uit zijn loopbaan. Tweemaal zoveel als zijn papa. De eerste rij is dus morgen een Duitse aangelegenheid. Twee Duitse coureurs, een Mercedes in pole en een Oostenrijkse Red Bull op de tweede plaats.

    De hiërachie wordt goed door elkaar geschud. De heren Bottas (Williams-Mercedes), Ricciardo (Red Bull-Renault) sluiten als derde en vierde aan in de kopgroep en bezetten de tweede startlijn. Terwijl Kimi Räikkönen zijn Ferrari niet door de eerste 18' minuten kreeg (17de), zette Fernando Alonso zijn rode bolide op de vijfde plaats. Felipe Massa werd verdienstelijk zesde, gerekend na de emoties van Hockenheim en drie jaar geleden zijn ongeval hier op de Hongaroring waarbij hij een schokdemper van de auto van Rubens Barrichello op zijn hoofd kreeg. Jenson Button (Mc Laren-Mercedes) werd zevende zijn ploegmaat Kevin Magnussen plaatste de tweede auto van het team in de bandenmuur. Morgen een duel Rosberg - Vettel ? Voor de zoon van de Finse wereldkampioen (1982) Kéké Rosberg wordt het dan wel een soort vuurproef. Want Sebastien Vettel zal Hamilton's rol overnemen.(wr)

    26-07-2014 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON HOUDT NIPT OVERHAND OVER ROSBERG IN FP2

    Het is weer met slechts 238/1000ste dat de Brit Lewis Hamilton sneller was dan zijn ploegmaat bij Mercedes, de Duitser Nico Rosberg. De eerste reed 1'24"482 en de tweede 1'24"720. Op de derde plaats staat wel viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel met de Red Bull RB10-Renault, maar met 1'25"111. Dan volgt Fernando Alonso, Kevin Magnussen, Kimi Räikkönen, Daniël Riiciardo en Valltera Bottas. Morgenochtend om 11 uur zijn er de derde vrije traingen en in de namiddag de kwalificaties waaruit de "pole-sitter" zal komen.(wr)

    25-07-2014 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VEERTIEN PUNTEN VOORSPRONG VAN ROSBERG OP HAMILTON

    Straks op vrijdag 25 juli om 10 uur beginnen de eerste vrije traingen om de GP van Hongarije F1. Het is een bochtenrijke en bochtmoeilijke 4,381 km lange asfaltsliert die zondag 70 keer moet worden rondgedraaid. De strijd gaat tussen de Duitser Nico Rosberg en Lewis Hamillton. Allebei Mercedes-coureurs die de "Ster" moeten laten schitteren, maar binnen het team in relatieve stilte op hoogste oorlogsvoet leven. Rosberg staat 14 punten voor op zijn tegenstander Hamilton die in Hockenheim een schitterende race reed. Zonder de "aanvaring" met Button's Mc Laren had er zelfs een tweede plaats ingezeten. Nu was het een derde achter Daniël Ricciardo (Red Bull RB10-Renault). Naast de titelpretendenten deze "kwakkelen" de anderen achter de Mercedessen aan: Red Bull, Ferrari, Mc Laren en - iets minder - de Williams-Mercedessen van Felipe Massa en Vallteri Bottas. "Installatieronden" vanaf 10 uur morgenochtend op de Hongaroring die in 1986 voor het eerst in gebruik is genomen.(wr)

     

    24-07-2014 om 23:38 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STEEDS OPNIEUW SMETDUIVELTJES UIT F1'S TRUKENDOOS

    Na de door Charlie Whiting vooropgestelde staande herstart nadat een safety-car is uitgerust, laat Bernie Ecclestone een nieuw kwelduiveltje los op de F1. Met name dat degene die de GP van Bahrein wint het dubbel aantal punten scoort. Dat is andermaal de spelregels veranderen tijdens het spel. Opnieuw een verkrachting van de historische waarde van de Formule 1. Gelukkig is de GP van Bahrein pas in november en kan de tijd en het verstand zo'n miskleum vermijden. Stel U voor hoe het behalen van een wereldtitel op die manier wordt vervormd, waardeloos gemaakt. Tot kermis-attractie. Onder welke prikkels heeft de man die de F1 tot een statussymbool kweekte, zo'n idee geopperd ? Geen mens die het begrijpt.(wr)

    23-07-2014 om 23:18 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZONDAG GP VAN HONGARIJE, GP VAN RUSLAND NIET IN GEVAAR

    "Politiek en autosport zijn altijd gescheiden", zei Bernie Ecclestone na de gruwelijke crash van MH17 vorige donderdag. "Mister Putin en wij hebben een contract en we zullen dat allebei uitvoeren zoals gepland." Dus komt de GP van Rusland in Sochi - waar de Olympische Winterspelen plaatsvonden - niet in gevaar. Op 12 oktober a.s. zal de race daar doorgaan. Eerder, in 2012, wist Ecclestone de GP van Bahrein ook gescheiden te houden van de plaatselijk politiek. Evenwel niet zonder rellen en politie-optredes. Nu zondag is er de GP van Hongarije op de Hongaroring nabij Budapest. Morgen daarover iets meer, want het is een kleine, smalle piste die echter in een bosrijk kader ligt dat aan de oude Nürburgring in het Eifelgebergte doet denken.

    Aan de Hongaroring zijn vele dramatische maar ook kolder-anekdote's verbonden. We zullen ze doorweven tussen de droge kost van vrijdag eerste vrije oefeningen, zaterdag de strijd om de "pole" en zondag om de zege. Onze landgenoot Thierry Boutsen reed er in 1990 een "pole" en won 's anderendaags voor zijn echte vriend Ayrton Senna. Een eerste anekdote, want soms gewild of ongewild, liet onze zeer verdienstelijke F1-coureur (drie GP-zege's) in de laatste haarspeldbocht voor de aankomst een "gat". Senna duikelde er niet in, bleef braaf achter zijn vriend. De vreugde op het podium tussen de twee was te groot om niet "van een cadeau" te spreken. Anekdotisch. De Hongaroring zit er vol van.(wr)

    23-07-2014 om 23:15 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHRISTIAN HORNER ONTDEKT GAATJE IN FIA-REGLEMENT
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zaterdag crashte Lewis Hamilton in Q1 in de Sachskurve als gevolg van een gebroken Brembo-schijfrem op het rechter voorwiel. Nico Rosberg reed met schijfremmen van "Carbon Industries" en kende geen probleem en zette zich op "pole". Na het voorval met Hamilton kwam de discussie op gang of hij van een vijftiende plaats, dan wel uit de pitlane de race zou aanvangen. Logischerwijze verving men de remmen van Hamilton's Mercedes, want zonder remmen een GP rijden, tja, dat kan nu eenmaal niet. Maar ongezien voor iedereen - behalve voor Christian Horner van Red Bull - monteerde Mercedes schijfremmen van "Carbon Industries", dezelfde als die van Rosberg, in de plaats van de eerst door Hamilton gekozen Brembo's.

    Dat heeft voor twee "adders in het gras" gezorgd. Het reglement zegt dat tussen de kwalificaties en de eigenlijke race niets aan de auto's mag worden veranderd of vervangen. Gebeurt dat toch (bijvoorbeeld door heerkracht zoals in Lewis' geval, dan hangt daar een sanctie aan vast die meestal een aantal plaatsen naar achteren op de grid inhoudt. "Maar", zegt Christian Horner, teamdirecteur van Red Bull Racing, "dan moeten bij de herstelling of vervanging wel dezelfde onderdelen worden gebruikt. In het geval van Hamilton's Mercedes werden Brembo's vervangen door "Carbon Industries"-schijven en dat betekent dat de "autoconfiguratie" is gewijzigd. Dus dat de bolide tussen de kwalificaties en de race van "karakter" is veranderd. Zou dat dan ook gelden voor andere onderdelen als die worden gewijzigd ?

    Horner heeft daar een punt. Red Bull diende geen klacht in, maar houdt het in zijn notaboekje als "duidelijk niet-reglementair" precedent mocht het Sebastien Vettel of Daniël Ricciardo overkomen. En niet alleen met de remmen, maar misschien met andere "kleine" technische details... In feite heeft Christian Horner "une faiblesse" ontdekt in de strenge technische voorschriften van de FIA. Althans van hun technische krententellers. Daarmee stop alles. Of toch niet echt. De vraag rijst of Kimi Räikkönen met zijn ongewilde ondermaatse prestaties wel bij Ferrari kan blijven voor volgend jaar. 

    Vervanger van Stefani Domenicali, de door di Montezemolo aangestelde Marco Mattiacci als teambaas van Ferrari zei tegenover heel de wereld "dat Kimi heeft aangetoond weer tot de beste autocoureurs ter wereld te behoren - wat enkel waarheid is - en dat Ferrari een coureur als Kimi nodig heeft.". Woordelijk. Of de Fin het al dan niet de uitspraak vernomen heeft is zeer de vraag, want wat verderop hing hij weer onverschillig voor alle animositeit, tegen een stapel banden, zijn ijsje aan het likken. "Geef me een auto om te winnen", moet hij hebben gedacht, dan zullen jullie eens wat zien..." Maar Iceman zegde zoals altijd niets. (Walter Rombauts/foto:Ferrari)

    22-07-2014 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON VERSCHALKT ROSBERG MET 183/1000ste SECONDE !

    Lewis Hamilton reed met 1'25"814 de snelste ronde in de eerste vrije oefeningen voor de GP van Hongarije. Binnen dezelfde ronde had WK leider Nico Rosberg er 1'25"997 voor nodig met hun Mercedessen. Dat is 183/1000ste verschil tussen beiden. Kimi Räikkönen werd in de Ferrari derde en Fernando Alonso vierde. Evenwel binnen de 1'26"... Om 14 uur beginnen de tweede vrije oefeningen die nog "spielerei" kunnen worden genoemd.(wr)

    25-07-2014 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-07-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PIRELLI ZET EXPERIMENTEN MET LAAGPROFIELBANDEN VOORT
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na de GP van Engeland heeft Pirelli met Lotus diepgaande praktijktesten gedaan daar in Silverstone. Dit omdat men 18"-velgen wil invoeren. 18-duims velgen hebben een metrische diameter van  457 mm en als daar laagprofielbanden op legt crëert men een breder bandoppervlak om in de rijlucht te penetreren. Dat wil zeggen dat - als de wijziging wordt doorgedrukt - de hele aerodynamica van de F1-auto moet worden herzien. Laagprofielbanden met een dan verplichte laaddruk van 1,4 bar, kunnen de bolide stabieler maken en vooral in de snelle bochten hogere snelheden waarborgen. Omdat ze grotere laterale krachten kunnen opnemen als gevolg van een mindere "vervorming" van de "flank" van de band.

    Verondersteld dat men de laaprofielbanden tot een feit gaat maken, dan zullen de artikels 12.4.1/2/3 en 4 van vandaag moeten herschreven worden. Vooral de breedte van de band zal kopzorgen bezorgen over het luchtdoordringings-coëfficiënt in de lucht. Voor wie zich afvraagt hoe breed de banden vandaag op de "nieuwe F1" mogen/moeten zijn, citeer ik de afmetingen uit het huidige technische reglement.

    Vooraan mogen ze 305 tot 355 mm breedte hebben. Achteraan is dat 365 tot 380 mm. De speling tussen de twee toleranties hangt af van de bandenkeuze, soft, supersoft, mediums, hard en wet's. De supersofts geven de hoogste grip, zuigen zich als een spons vast aan het asfalt, maar zijn ook het snelst "opgebruikt", versleten. De gewone "softs" hebben een compound die wat langer stand houdt, maar minder snel zijn. De "mediums" - het woord zeg het zelf - houden het midden tussen de twee "standtijden" en lenen zich ook best als de piste vochtig is zonder doornat te zijn. Het type "hard" gaat het langst mee en de regenbanden (wet's) hebben een profiel om het regenwater weg te pompen.

    Ook het profiel op de banden van gewone personenwagens heeft tot doel bij regen het water letterlijk weg te pompen. Op die manier wordt watergladheid beperkt. Net als in de F1 is er een eeuwig duel tussen wegligging en duurzaamheid. Om het eens "cru" te stellen. Met Pirelli's heb je de beste wegligging, maar ze zijn vlugger versleten. Met Michelin's moet je als het regent iets beter opletten, maar ze gaan "eindeloos" mee als de voorgeschreven bandenspanning wordt gerespecteerd. In de jongste 24 Uren van Le Mans opteerde Porsche na zestien jaar afwezigheid terug te komen met Michelin's. 't Is maar een vaststelling, want dié banden hebben natuurlijk geen vergelijk met die van een gewone autoband van dat merk. Na de LMP's in Le Mans en het FIA-kampioenschap van puur elektrische éénzitters - dat weldra begint - is men zinnens ook de F1's op 18"-velgen te zetten. Nieuw denkwerk in windtunnels voor de ingenieurs in aerodynamica.(Walter Rombauts)

    21-07-2014 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!