NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Inhoud blog
  • REGENMAKER MAAKT BOTTAS KUNSTMATIG SNELST, VANDOORNE ZESDE
  • HAMILTON BLIJFT SNELST IN SAAIE FP2 VOOR GP VAN FRANKRIJK
  • HAMILTON - MERCEDES - IN ZETEL NAAR SNELSTE TIJD IN FP1 IN LE CASTELLET
  • RENAULT SHOWT IN MARSEILLE EN OP PAUL RICARD LIEFST 17 HISTORISCHE RENWAGENS
  • MORGEN BEGINT DE GP VAN FRANKRIJK F1, OPNIEUW IN LE CASTELLET
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    01-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaime Alguersuari reserve van Red Bull én Toro Rosso

    De 19-jarige Spanjaar Jaime Alguersuari zal zowel voor Red Bull-Renault als voor Toro Rosso Ferrari de functie van reserve-rijder op zich krjgen. Hij vervangt daarmee na de GP van Duitsland die volgende weekend wordt gereden Brendon Hartley die zich vanaf nu op zijn Euopese F3 activiteiten kan toespitsen. Voor Alguersuari zal het als schoollopen zijn door in de pits de radiogesprekken te volgen tijdens de race, de briefings en de debriefings - ook over technische zaken wat op te steken. Met zijn  19 lentes is hij de Spanjaard de jongste winnaar ooit van het Britisch F3 Champiosnhip. Hij zal dus de jongens als Vettel, Webber, Bourdais en Buemi beter leren kennen.(wr)

    01-07-2009 om 16:43 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe Peugeot 207 nu jonger dan ooit
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Marktleider in 2007 van wat men de “kleine auto’s” pleegt te noemen, behield het model “207” die positie ook vorig jaar nog door er 423.700 eenheden van de te verkopen. Eind april van 2009 waren van het succesnummer 207 al 1.460.000 exemplaren geproduceerd. Omdat automobilisten zijn lijn, zijn comfort en dynamische kwaliteiten naar waarde blijven schatten. Een auto op mensenmaat.

    Bovenop die roem staat nu een nieuwe 207 te pronken. Hij moet nog meer en beter de verwachtingen van een – het moet gezegd – trouwe klantenkring - inlossen. Dat is onderhuids en dus eigenlijk ongemerkt door de gebruikskosten terug te dringen. Peugeot doet net als alle andere constructeurs enorme moeite de broeikasgassen terug te dringen binnen het motorproces (dat al aan Euro 5 voldoet) en de brandstofzuinigheid te verbeteren.

    Daartoe bijvoorbeeld al banden met de laagst mogelijke rolweerstand. De bestuurder wordt bij het schakelen verwittigt wanneer hij best schakelt om zo het dichtst mogelijk bij “eco-driving” te geraken. Met zijn Cx-waarde van slechts 0,274 staat de vormgeving van de Peugeot 207 op zich al garant voor een luchtsnijdend model dat het brandstofverbruik gunstig beinvloed.

    Binnen de 207-familie onderscheidt men drie carrosseriefundamenten: een berline, een SW en een CC. Deze laatste is de meest verkochte Coupé Cabriolet in Europa, alle categorieën bij elkaar genomen Men hoeft maar de lijn en het functionele van het open- en dichtklappende dak te zien en je bent verkocht. Achteraan is er op de bumper parkeerhulp dei voortaan in de bumperkleur is uitgevoerd. Globaal heeft de hele familie een optische bredere smoel, gecreëerd door te spelen met meer onderdelen in koetswerkkleur en cirkelvormige mistkoplampen die allemaal in een "soff-nose" liggen waarvan de luchtinlaatopening voor de radiator en toevoer van motorlucht breder werd hertekend dan voorheen. Er valt ook iets meer chroom op

    Kleuren en nieuwe acht of vijfspakige wielen laten de klant toe zijn auto fel te personaliseren. Tien kleuren zijn beschikbaar in de SW-familie, acht in de CC-zonnewagens. De nieuwe Peugeot 207 laat keuze uit vijf benzinemotoren en vier HDI Dieselsmotoren. Alle vier de HDi motoren blijven hun CO2 - uitstoot beneden 120 g/km met zelfs een "recordwaarde" van 99 g/km vor de Peugeot 207 HDi die met een verbruik van 3,8 l/100 km op het vorige Salon van Genève werd onthuld. Alle HDi-dieselmotoren hebben ook een partikelroetfilter. Daarover deed onlangs de Karel de Grote Hogeschool wat moeilijk over. Zij beweerde dat die filters niet in staat zijn alle partikels en fijn stof tegen te houden. Het is gevaarlijk direct twee verschillende te verwarren. De roetpartikels worden "opgevangen" in een reservoir dat als het is verzadigd de voorraad verbrandt en dus de partikels letterlijk vernietigt. Fijn stof is een andere "affaire". Dat komt niet noodzakelijk uit de verbranding voort maar ook en vooral van remmen, bandenslijtage en andere uitstoten met eerder een maechanische dan wel een chemische oorzaak. Het probleem van fijn stof is dat de partikeltjes ervan zo miniscuul zijn dat op dit ogenblik niets of niemand het kan "vangen". Het raakt door ramen en deuren, het komt inderdaad in onze luchtwegen, het is verfoeielijk slecht maar het nu aleen maar aan de auto en dan nog de dieselmotor in het bijzonder wijten is een kortzichtige visie. Bij mijn weten heeft Peugeot-Nijvel in die "fijnstof-en roetpartikels" geen afdoend antwoord aan die gerenomeerde school kunnen formuleren.(Tekst:Walter Rombauts/Foto's: Peugeot)

    01-07-2009 om 12:35 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grotere tank verandert weer heel bolideconcept in F1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het is vooropgezet dat pitstops om te tanken in 2010 in de Formule 1 zullen worden afgeschaft. Tot nader orde zal dat ook zo zijn en daardoor staan de ingenieurs voor weer een geheel nieuwe uitdaging.Er zal/mag/kan/moet een grote brandstoftank worden gemonteerd en die moet een plaats krijgen. In gewicht én in volume. Dat gaat een nieuwe terreur zaaien op gebied van aerodynamica. Ross Brawn is daar nogal gerust in. Wellicht is hij de enige, want precies hij is de man die destijds de Benetton boetseerde waarin Michaël Schumacher de eerste keer wereldkampioen werd in 1994. Hij was ook de man die in de zes volgende titels van de nu 40-jarige Duitser bij Ferrari meer dan een vinger in de pap had. Ross - en Jean Todt - hebben een ander brein. Dat blijkt ook voor het seizoen 2009 waarin Jenson Button zijn eerste wereldtitel omzeggens niet meer kan verliezen. Ross Brawn tekende samen met Adrian Newey de "simpelste", puurste F1 auto die je maar kan bedenken. Lucht (stroomlijn), aarde (tractie), kracht (motor), al deze aspecten werden in een paar figuurlijke pennenstreken op een leeg blad gezet. Rond een grotere brandstoftank zullen de ingenieurs dat ook weer doen. Over KERS wordt nog weinig gesproken. de kans is groot dat het in de vergeethoek geraakt. Niemand is er ooit echt gelukkig mee geweest. Max Mosley neemt zijn "vinding" - gebaseerd op het principe van de Toyota Prius - dan na oktober maar mee naar huis.

    Of de internetartiest ook definitief uit de F1 verdwijnt is zeer de vraag. Hij wordt al gesignaleerd in de sfeer van de nieuwkomers in de F1. Zij brengen het aantal teams op dertien. Dat is dan toch een verdienste geweest van Mosley. Maar als hij er toch de brui aan moet geven, dan had hij toch Lola en Prodrive er ook kunnen bij toelaten zodat er vijftien teams zouden zijn (geleden van 1986). Zolang de oorlog tussen FOTA en FIA duurde kon hij dat niet doen, wetende dat David Richards (Prodrive) en Martin Birrane (Lola) bij een verlies van die dwaze opvoering snel de kant van de constructeurs zouden kiezen.Met reden overigens. Zoals het Opperhoofd van de Alliantie Renault-Nissan, Carlos Ghosn, zegde: "Wij brengen de wagens, wij brengen de motoren, wij betalen de coureurs ! Het is dus logisch dat er meer geld naar ons zal toevloeien." Bernie Ecclestone en Max Mosley hebben in het begin van de tachtiger jaren de armoedzaaiers van de F1 aan dik belegd brood geholpen. Zelf hebben ze er een dikke buik, sorry, portefeuille aan overgehouden. Dus dertien wagens, één tank en een nieuwe wending in een wereldkampioenschap autorijden dat niet meer het enige is met "prestige". De inschrijvingen zijn afgesloten. Principieel te laat voor Prodrive en Lola. Maar in de F1 kan alles. Overigens is er sprake dat Aston Martin zou terugkomen... Op 1 november 2009 betalen de teams hun lidgeld van €309.000 en bereiden zich voor op de winter en 2010. Met aan de start wereldkampioen Jenson Button en die rustige Ross Brawn met zijn Japanse glimlach.(Tekst:Walter Rombauts/Foto:Mercedes)

    29-06-2009 om 16:41 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferdinand Piëch zal Porsche weer in de juiste stal leiden
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Omdat Porsche €9,2 miljard schulden maakte om 51% in Volkswagen te verwerven zit het bedrijf nu door de crisis met een cashflow-probleem opgezadeld. Porsche vroeg eerder dit jaar aan de federale KfW-bank €1,75 miljard steun om zo die terugbetalingen te kunnen spreiden. Dat werd federaal geweigerd. Ferdinand Piëch, afstammeling van de "oude Porsche" en Wolfgang Porsche, voorzitter van Porsche, zijn twee families die een vete uitvechten met als inzet meer macht en geld. Ferdinand Piëch moet, na de "overname" van VW door Porsche, hebben gezegd "het zijn niet de kleinen die de groten zullen opeten, maar wel de groten die de kleine zullen opslokken." Vrij vertaald bedoelde Piëch dat hij Porsche weer naar de juiste stamstal zal terugbrengen.

    Deze wellicht machtigste automan van Duitsland heeft sinds kort de ambitie VW tot de grootste autobouwer van de wereld te maken. Met Audi, VW, Seat, Skoda, Bentley en Porsche is dit niet ondenkbaar. Bovendien ambieert VW ook Suzuki omwille van basistechnologie voor kleine stadsauto's. GM had daarin 20% en is die nu in de nieuwe context van de doorstart liever kwijt dan rijk. De recente woede-aanval van Piëch werd uitgelokt door de mogelijkheid dat een investeringsmaatschappij van Qatar €2,5 miljard aan Porsche wou besteden als minderheidsparticipatie. Op voorwaarde dat de "familievete" een einde zou nemen. Ferdinand Piëch en de Deelstaat Nedersaksen zullen dat anders oplossen. De volgende dagen zullen dat uitwijzen. (T&F:Walter Rombauts)

    29-06-2009 om 14:36 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault neemt voortouw naar 2011 met elektrische Kangoo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nissan en Renault hebben in november van vorig jaar al laten rijden met "Fuell Cell Vehicles". De flitsstart, het geluidloze en de lineaire versnelling van de voertuigen is een nieuwe sensatie op zich die gewenning zal vragen van de autobezitters van de toekomst. Renault en Nissan zijn via hun Alliantie (nu tien jaar jong) de potentiële marktveroveraars op wereldniveau. Als we straks er Avtovaz (Lada) nog zullen moeten bijrekenen zal deze coalitie spelen om de tweede of derde plaats in de wereldverkoop. Maar zoals Patrick Pétala, bigboss na Carlos Ghosn vorige week in Drogenbos ten huize van Renault België-Luxemburg, zei "Er is pas zicht op een elektrisch wagenpark als 's nachts de voertuigen kunnen worden opgeladen aan het net dat stroom levert die afkomstig is van wind-, zonne- en waterkrachtcentrales zodat we onafhankelijk worden van aardolie." Die uitspraak is verstandig en bindend omdat hernieuwbare energie de enige uitweg is om een overbevolkte planeet in beweging te houden.

    Nu heeft Renault een protype: de Kangoo be bop Z.E. dat elektrisch rijdt. Vergeet eigenlijk die letters "be bop", klinkt leuk maar betekent niets, en onthou die mysterieuze "Z.E.". Die staan voor ZERO EMISSION=NUL uitstoot. De enige weg om af te rekenen in het wereldwijde autopark, nu iets meer dan 1 miljard voertuigen rondhotsend over de zielige aarde, is elektrisch rijden. Waterstof, als die met hernieuwbare energie wordt aangemaakt, is natuurlijk ook valabel. Gedaan met CO2, hoogstens nog wat waterdamp uit de uitlaat...pffft...een druppeltje op de weg van de hete aardeplaat. Die Renault Kangoo heeft een batterij met een capaciteit van 15 kWh en drijft een motor aan van 44 kW (60 pk). Die combinatie kan het plusminus, afhankelijk van de rijstijl, 100 km volhouden. tegen 2011 zal dat 160 km zijn als actieradius.

    De Kangoo is als semi-bestelwagentje uitverkoren omdat juist die utilitaire automobieltjes overwegend dienst doen in steden. Functioneel, handig en dus nu elektrisch mogelijk, heeft de gebruiker genoeg aan die actieradius om zijn opdrachten af te werken. Blijft de "massacommercialisering" van "betaalbare" elektrische auto's. Het schoentje zal niet aleen daar gaan wringen. Ook naar de overheid toe mogen vragen worden gesteld. Met name hoe de infrastructuur om "oplaadpunten" (lees:stekkers) te plaatsen zal verlopen ? Buiten het klassieke politiek gezwetst rond postjes bemachtigen, horen we over ernstige toekomstaspecten zéér weinig. Voor de burger blijft de vraag of hij bereidt is plusminus €25.000 neer te tellen voor een elektrisch voertuig. Ook als het helemaal rijdt als een gewone auto. Voorbeeld: de voorlopig unieke Mitsubishi iMieV. Mogelijk evolueert die prijs, maar zonder overheidssteun is de doorsnee burger niet geïnteresseerd. Dat heeft de Toyota Prius bewezen waarvoor aanvankelijk €5000 moest worden neergeteld. Achteraf kwam die 15% overheidstegemoetkoming, een pleister op een houten been. Een schrootpremie kon er recent ook niet af. In Duitsland, Spanje, Italië en Frankrijk wél.

    Dan is er de batterijproblematiek die met rasse schreden wordt opgelost. Materialendeskundigen vinden iedere dag nieuwe combinaties, maar zijn het onderling nog niet eens dat Lithium-Ion blijvend zaligmakend zal zijn. Standtijd, aantal keren opladen en uitputten, afmetingen, recyclage, het blijven vragen die dagelijks veranderen, maar ten gunste omdat de antwoorden erop vormen aannemen. Althans industrieel toch. Zo is er het voorbeeld van Volvo dat in 2012 met een plug-in komt, een roetpartikelfilter naast de €400 staatstegemoetkoming verdere montagekosten voor zich neemt. Om maar eens duidelijk te stellen dat de autoindustrie véél doet. Ook sommige overheden doen veel om die industrie te redden om werkloosheid te voorkomen. Ford kreeg onlangs ook 5,9 miljard dollar staatsteun. Dat verscheen alleen in kleine lettertjes links en rechts.Vers geld. Porsche zoekt het, Opel zoekt het, Fiat idem, GM met zekerheid, banken ook en in laatste instantie ook de burger die producten moet kunnen kopen. Anders werkt het mechanisme niet. Daarom is het zo opbeurend wat Renault beklemtoond in die vonken-be-bop: het gaat over een échte auto ! (Tekst:Walter Rombauts/Foto's:Renault en Nissan)

    29-06-2009 om 13:22 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WTCC op 20 juni 2010 in Zolder
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het "World Touring Car Championship" beter afgekort gekend als WTCC zal volgend jaar het circuit van Zolder aandoen in een reeks van twaald races. Dat is een heuglijk feit want er zijn nogal wat sponsors en constructeurs bij betrokken. Chevrolet, BMW (als ze voortdoen...), Seat en Lada strijden met een gewichtsformule voor de zege. Om die reden is het felbevochten zitten quasi alle deelnemers binnen één of twee seconden. Close-racing van de bovenste plank en verzameling van veel ex-F1-coureurs. Wie een voorsmaakje wil kan volgend weekend afstemmen op Europsort waar wellicht Peter Baert zich andermaal als sterreporter zal ontpoppen. Kennis van zaken en perfecte stem. Volgend weekeinde zijn ze te gast in het Portugese Porto voor de honderste race en daarvoor zal Alain Menu's Cruze in speciale kleuren staan. Ook zal daar de discussie over "turbo or not turbo" op de Seatdiesels verder gaan. Inzake gewicht mogen de Seat en de Chevrolet's het met iets minder mogen doen. Belangrijk voor iedereen is dat bandenreus Yokohama tot 2012 zijn leveringen aan deze felbevochten competitie heeft toegezegd.(wr)


    29-06-2009 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!