NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Inhoud blog
  • HAMILTON VERTREKT VANUIT POLE VOOR GP VAN FRANKRIJK
  • REGENMAKER MAAKT BOTTAS KUNSTMATIG SNELST, VANDOORNE ZESDE
  • HAMILTON BLIJFT SNELST IN SAAIE FP2 VOOR GP VAN FRANKRIJK
  • HAMILTON - MERCEDES - IN ZETEL NAAR SNELSTE TIJD IN FP1 IN LE CASTELLET
  • RENAULT SHOWT IN MARSEILLE EN OP PAUL RICARD LIEFST 17 HISTORISCHE RENWAGENS
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    08-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Autoverkoop per model in de eerste jaarhelft van 2010
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De heer Joost Kaesemans, Directeur Communicatie bij Febiac, bracht vorige dagen een boeiend relaas uit over de verkoop van de verschillende modellen in de eerste jaarhelft van 2010. Het totaal van 320.203 verkochte voertuigen in die zes maanden wordt onderverdeeld in Berlines en Hatchbacks, Breaks, Monovolumes, Coupé’s, Cabrio’s en SUV’s. De verkoop ligt 17,2% hoger dan in dezelfde periode van 2009. De best verkochte merken zijn Renault, Peugeot, Volkswagen, Citroën en Opel.

    1. Met 21,2% meer inschrijvingen doen de BERLINES en HATCHBACKS het beter dan het marktgemiddelde. Na lang aan populariteit te hebben ingeboet, kunnen deze meer traditionele koetswerkvarianten recent opnieuw op meer belangstelling van de klant rekenen. Met in totaal 162.584 inschrijvingen (51% van alle nieuwe auto’s) is dit meteen ook veruit het grootste marktsegment.

    De best verkochte voertuigen in deze categorie zijn in dalende volgorde de Ford Fiesta, de Volkswagen Golf en de Volkswagen Polo. De Opel Corsa en de Peugeot 207 maken de top-5 rond. Uit de rest van het lijstje blijkt duidelijk dat de Belg bij voorkeur kiest voor een compacte, zuinige wagen.

    2. De BREAKS maken 20% van de totale autoverkoop uit en kennen ten opzichte van vorig jaar een stijging met 9,5%. Zij verloren dus marktaandeel. De drie meest verkochte modellen zijn respectievelijk de Citroën Berlingo, de Peugeot Partner en de Volvo V50

    3. De Monovolumes zijn een segment dat nog wat kleiner is dan dat van de Breaks. Dit marktaandeel daalde. Populairste auto’s in deze serie zijn de Renault Mégane Scénic die als best verkochte de stoet aanvoert die verder bestaat uit de Citroën C4 Picasso en de Peugeot 5008.

    4. Het kleinste marktsegment is dit van de Coupé’s. Het segment groeide in vergelijking met vorig jaar met 6,7%. Ook dat is duidelijk minder dan de gemiddelde marktevolutie van 17,2%

    5. Ook het segment van de CABRIOLETS wordt aangevoerd door de Franse merken. Peugeot bekleedt met de 308 en de 207 de eerste twee plaatsen, de BMW 1 cabriolet is nummer drie. In het totaal noteert men in de eerste zes maanden van 2010 een stijging in dit segment van 4,8%

    6. De SUV’s maken dit jaar 10,8% van de totale markt uit. Het segment kent wel de grootste stijging: 34,4% Al een paar jaar is de Nissan Qashqai het best verkochte model, maar de recent gelanceerde Peugeot 3008 komt heel sterk opzetten. De derde plaats is eveneens voor een recent model, de BMW X1. Opvallend is hoe de grote SUV’s zeer veel populariteit hebben moeten prijsgeven. Er blijft duidelijk een markt voor de vierklauwende, grote en luxueuze SUV’s, maar deze maakt nog slechts een fractie uit van de totale automarkt.

    Alle categoriën laten de impact van de bankencrisis eind 2008 en het verloren consumentenvertrouwen duidelijk zien. Kopers richten zich naar aantrekkelijke, compacte en vooral zuinige auto’s. Dit niet alleen om het milieu te dienen maar zeker en vast om aan de pomp de frustratie van een lege geldbeugel te ontlopen. “Downsizing” zet zich duidelijk door in de zin van motoren met een kleine cilinderinhoud die door het toepassen van turbo’s en tweetrapsturbo’s toch hoge prestaties neerzetten met een laag verbruik. De Fédération de l’Automobile, beheerder van de Fédération Internationale du Sport Automobile, is zinnens vanaf 2013 dergelijke motorenfilosofie in het Wereldkampioenschap Formule 1 door te voeren. Dat zou moeten leiden tot een vermindering van het brandstofverbruik tot 50% in 2015 terwijl de krachtbronnen toch 551 kW (750 pk) zouden leveren.

    Vanaf 2011 zal KERS (Kinetic Energy Recovery System) weer op de F1’s te zien zijn. Dat is een systeem dat eigenlijk op het principe van de Toyota Prius is gebaseerd. Bij het vertragen wordt door een generator de rem- en warmte-energie omgezet in elektricteit die opgeslagen wordt in een batterij. De coureur kan via een knop op het stuurwieltje bij een inhaalmaneuver of bergop 62 Kw (82 pk) weer afroepen ter ondersteuning van de verbrandingsmotor. In 2010 kwamen alle teams overeen het niet te gebruiken omwille van de kostprijs en de gecompliceerdheid van het systeem. Doch volgend jaar zal het weer de kop opsteken. Tekst: Walter Rombauts/Foto:Renault)

    08-08-2010 om 17:24 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De helaasheid van Francorchamps
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Stéphane Ratel is een man uit één stuk met heel lange tenen. Macho en narcist. Het zat hem behoorlijk dwars dat de vijfde manche om het FIA GT1 Wereldkampioenschap “slechts” als proloog voor de “24 Uren van Francorchamps” werd gereden. Hij had de koers met 24 GT1’s graag zien worden gereden na de etmaalrace. Dat zou menselijk en strategisch een grote fout zijn geweest. Na een 24 uren zijn de stand- en baancommissarissen moe, de toeschouwers ook. Die zijn vaak al lang voor de zwart-wit geblokte vlag valt al huiswaarts getrokken. Kwestie van geen uren file te moeten doen. Hoewel, zo’n grote mensenmassa was er nu ook weer niet op de been om beroeps- en gelegenheidcoureurs te volgen. Rond friet- en worstenkramen hingen wel veel lallende bierdrinkers. Velen er van wisten een uur na de start al niet meer of de race nu in de wijzerzin van de klok dan wel daartegenin werd gereden.

    Mijn intuïtie zegt dat mijnheer Ratel best eens overleg pleegt met de Kalendercommissie van de FIA eer hij Francorchamps afschrijft voor zijn overigens geslaagd GT1 Wereldkampioenschap. Vorig weekeinde was er de GP van Hongarije (WKF1), De "Rally van de Duizend Meren" (WRC), het WTCC in Brno...en de WK-manche van de GT1 in Spa...én de "24 Uren van Francorchamps" (EK GT2), samen met deze van de Nürburgring na Le Mans de belangrijkste in de wereld. Iets teveel van het goede...Het is bekend dat Azië wenkt en daar is geld dat bij ons steeds meer ontbreekt. Dat komt ervan als men de hele inboedel van een land wegschenkt. Maar Francorchamps is en blijft een uitdaging voor iedere coureur en telkens wordt erbij gezegd dat het de mooiste omloop van de wereld is. Omdat er decorum is. Het groen van de slippen van de Eifel waartussen die magisch pekzwarte strook loopt, de “Raidillon” in het gezicht van iedere piloot lacht, grijnst, uitdaagt, kwaadaardig verwittigt, en waar ongemeen veel historische autosport is geschreven.

    Dat inspireerde Jean-Paul Delsaux om een “Guide Spa-Francorchamps 2010” te schrijven, geïllustreerd met foto’s zoals hij alleen die kan vinden. Hij verhaalt over de Grote Belgen als Paul Frère, Olivier Gendebien en andere Willy Mairesse’s. De laatste vocht ook een verbeten duel uit met de opkomende Jacky Ickx die zich – statistisch - tot de beste autocoureur van Belgie zou ontpoppen. Ickx bestuurde een Lola-Ford en Willy Mairesse een Ford GT40 die hij mocht delen met “Beurlys”. Willy plakte aan Beurlys omdat die het geld had maar niet de snelheid van Willy. Ik zat in het gras met mijn zoontje René bij het uitkomen van de bocht van Stavelot, die ijselijk snel werd genomen, (op het oude lange circuit van 14,100 km) en hoorde langs de luidsprekers dat Jacky Ickx de snelste tijd van Mairesse had afgesnoept. Eén ronde verder meldde diezelfde spreekbuis dat Mairesse die tijd met een volle seconde had verpulverd…

    Kijk, als je die duels kunt brengen tussen een uittredende generatie en de jonge leeuwen, dan heb je een cocktail waardoor de worstkramen leeg blijven en de tribunes vol. Voor het spektakel van mijnheer Ratel zijn alleen de insiders, de virusdragers van autosport, geïnteresseerd. Om te zien hoe gewezen kampioenen als Michaël Bartels voorafgegaan worden door jonge gasten zoals Nico Verdonck. Dan heb je vuursteengensters. Nu was Bartels nog sterk genoeg om de 23-jarige Maserati MC12 piloot op twee bochten van het einde in een kleine fout te dwingen zodat deze een zevende plaats voor een achtste moest wisselen. Maar zo één dynamietvat is niet genoeg. Alle 24 wagens moeten zijn bemand met échte autocoureurs. Dat zijn egoïsten, durvers, de blik alleen op de ideale lijn en de voet op de gaspedaal. Het profiel van de echte autocoureur is zo. Wie zich het duel tussen Jochen Mass (Ford Capri) en Niki Lauda (BMW CSi) herinnert, zal zich ook in zijn geheugen hebben gegrifd dat mensen op een bomvolle tribune rechtveerden als ze op millimeters van elkaar uit de toen echte haarspeldbocht van “La Source” kwamen en op “l”Eau Rouge” afstormden… Pas als mijnheer Stéphane Ratel die magie in zijn formule kan leggen heeft hij recht van spreken over Francorchamps. Hoezeer de helaasheid ervan onmiskenbaar duidelijk wordt.(Tekst en foto: Walter Rombauts/ISBN-nummer van boek van Jean-Paul Delsaux: 978-2-930562-02-5)

    04-08-2010 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jesco Auto Training School kiest voor Mazda
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Jesco Auto Training School is wellicht de beste van het land. De reden ligt voor de hand. Ze is ontstaan uit het dynamiet van Mike Van Hooydonk, vader van de Jeff en de Scott, die beiden autosport in hun DNA hebben. Wagenbeheersing en autosport liggen dicht tegen elkaar. Een machine zoals een auto beheersen kan je aanwenden om kampioen te worden in de gereglementeerde autosport, maar je kan die vaardigheid ook gebruiken om in het gevaarlijke verkeer vooral defensief te rijden. Daarmee verleng je beslist je leven met enkele jaren.

    Jesco vernieuwt zijn wagenpark en daarvoor heeft Mazda de eer 11 auto’s te leveren die gaan van een Mazda 2 over een ongemeen knappe 3 mps (inzake rijpatroon, prijs en prestaties) tot aan de Mazda MX-5 die nu 20 jaar jong is en waarvoor een jubileum-editie is uitgewerkt. De rijschool zelf is het neusje van de zalm. Alle denkbare situaties die zich in het verkeer kunnen voordoen kunnen er worden gesimuleerd. Dat in een Mazda aanleren heeft een grote symbolische betekenis. Het merk uit Hiroshima speelde een cruciale rol in de autogeschiedenis.

    Door de uitdaging aan te gaan om de Wankelmotor verder te ontwikkelen tot vandaag de HydrogenRotaryEngine heeft het de bakens verzet in de auto-industrie. Kenichi Yamamotor, destijds de President van de Mazda Motor Company in Japan, heeft die rotatiemotor doorontwikkeld tot er zowel in de “24 Uren van Francorchamps” (1981-Walkinshaw-Dieudonné) als de “24 Uren van Le Mans” (1991-Gachot-Herbert-Weidler) werden mee gewonnen. Wie van sportiviteit houdt vraagt best de Mazda 3 mps. Altijd tractie, altijd controle over de 191 kW (260 pk) die onder de motorkap steekt. Als je bij Jesco die door de cursus wagenbeheersing loodst mag je als een pauw even de veren opsteken. Niet te lang natuurlijk, want anders komt Mister Mike Van Hooydonk, bijgenaamd “Mike Slip”, het je nog eens voordoen. De Meester brengt dan wel iedere leerling tot bescheidenheid.(Tekst:Walter Rombauts/Foto:Mazda)

    03-08-2010 om 21:11 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!