Max Verstappen heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij "onderstuur" haat als de pest. Dat is het verschijnsel dat zo wordt genoemd wanneer de voorbanden de laterale druk van de rubbersamenstelling (compound) niet meer aankan en de neus van de auto naar de buitenkant van de bocht wordt "geduwd". Naar eigen zeggen volgens Max Verstappen, heeft Pirelli nu een compound voor de voorbanden die dat effect drastisch heeft verminderd. terwijl de achterbanden wat "sponsachtiger" zouden aanvoelen. Naar het resultaat te zien, Red Bull 1 en 2 in de openings-GP van Bahrein, bevalt die combinatie de tweevoudige wereldkampioen.
De Red Bull RB19 zou zich flexibeler door de bochtenkrommingen laten sturen. Als Max dat zegt, moeten we dat sinds een hele poos al, ernstig nemen. Hij is op weg om zich bij de beste autocoureurs van de wereld te voegen. Dan meen ik de "groten", Senna's, Schumacher's, Hamilton's, Clark's en Fangio's om daarin ook Alain Prost niet te vergeten en onze eigenste Jacky Ickx. De GP van Saoedi Arabië op 19 maart a.s. op het Jeddah-circuit van 6,174 km dat 50 keer moet worden afgedraaid om 308,45 km GP te hebben, naar die tweede race van het seizoen, wordt reikhalzend uitgekeken.(Walter Rombauts)
|