Het voorbije autosalon en een verdere succesvolle verkoop in
januari liet Nissan toe 4,5% marktaandeel te scoren. Daarmee stapt het als
eerste Aziatische merk de top 10 van de Merken binnen. Januari, traditioneel goed
voor 20 à 25% van de jaaromzet in België, werd voor Nissan Belux een gigantisch
succes. De Nissan inschrijvingen stegen met liefst 16% in
vergelijking met vorig jaar terwijl de markt met 15% daalde. Meteen een record
na 19 jaar (vorig record in 1993) en over de rode loper de top 10 van de Merken
binnen. Populair bleken de nieuwe Qashqai, de speciale serie van de Juke die "Shiro" heet en natuurlijk de attracties van de nieuwste GT-R en de puur elektrische LEAF waarmee 1000 testritten werden gemaakt tijdens de tien dagen van het salon dat dagelijks 50.000 bezoekers ontving.
"Het Qashqai-verhaal gaat alsmaar feestelijk voort, vooral dank zij de lancering van de nieuwe 1.6 dCi motor (met 119 g/km aan CO2 een knipoog naar de fleetverkoop) en de sterke communicatiecampagne tijdens het salon", verklaart Leon Dorssers, Managing Director Nissan Belux. Deze in de autowereld beslagen man kijkt met tevredenheid terug op een "vechterssalon". Want sinds de nieuwe regering de karwats over alle merken liet gaan door nieuwe belasting- en subsidiëringsregelingen, was het geen sinekure om nieuwe- en trouwe klanten Nissan-contracten te doen onderschrijven. Door de inzet van het hele dynamische team is dat toch gelukt en rijden nu méér Juke's en Qashqai-eigenaars zelfvoldaan rond. Nissan blijft een begrip.(wr)
xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
|