Net ontslagen uit het ziekenhuis door een warm hart, ben ik zoals de moslims naar Mekka gaan, direct naar mijn bedevaartsoord Le Mans gereden. Grasduinend door het museum heb ik daar een Cadillac Northstar LMP 900 ontdekt uit 2001 die behoort tot de "Collection Automobile Club de l'Ouest" en die door General Motors is geschonken. Terug naar huis komend deed me dat denken dat morgen 30 september 2012 in Puurs de Excelsior-rally wordt gereden. Met klassieke auto's en start en aankomst in de kartingtempel van Inkart, keizerrijk van monument Mike Van Hooydonk. Allen daarheen zou ik zeggen. Sfeer verzekert.
Dan even terug naar die Cadillac. De auto heeft een V8 cilindermotor met vier bovenliggende nokkenassen en draagt twee turbo's. De cilinderinhoud bedraagt 4000 cm3 en die braakt...590 pk uit, toen goed voor een topsnelheid van 340 km/h. Na goede resultaten tijdens de 24 Uren van Le Mans in 2000, 2001 en 2002 werd de auto gepresenteerd in de versie voor de "American Le Mans Series". Hij veroverde een derde plaats in zijn laatste koers in Laguna Seca.
In 2001 werd de Cadillac gereden door Taylor-Angelelli-Tinseau. Zij finishten 15de en legden in dat etmaal 3673 km af tegen een gemiddelde snelheid van 152,17 km/h. Op zich niet wereldschokkend, maar de onderschatte Northstar-motor van General Motors bewees wel zijn deugdelijkheid. Echt doorgebroken is die motor niet. Waarom weet ik niet, maar ik moet altijd aan de Judd-motor denken.