Als het waar is dat rood vlees eten kankerverwekkend is, dan is door de instanties meteen meegedeeld (overheid is beëdigde klik) dat er een geboortebeperking moet worden doorgeduwd. Net op het moment dat China vindt dat twee kinderen per gezin kunnen om de vergrijzing aan te pakken. Als rood vlees eten schadelijk is weet de Europese instantie terzake (nooit in vraag...) ons meteen de reden mee te delen waarom de mensen rondom ons kankers zijn.
Ze ergeren ons - werkenden of gepensioneerden die ECHT hebben gewerkt - omdat ze niet werken, niet bijdragen aan het algemeen mechanisme van de sociale zekerheid sinds 1946... Ze verliezen zich in dwaze religieuze massahysterie, ze niets vakkundig kunnen, niet zijn opgevoed, geen normen en waarden kennen (zéér rekbaar begrip) en in hun globaal onbenul toch alles willen hebben wat mensen zich via kommer en kwel al dan niet rijkelijk of bescheidener hebben verworven. Het gaat onwaarschijnlijk over autosport en de industrie waarvoor de Formule 1 staat. Een staatsaangelegenheid.
Op 1 januari 2016 komt Hitler's boek dat hij in 1927 schreef weer in de handel. Wetenschappers vinden dat een goede zaak. Vanuit het oogpunt "Ordnung Müss Sein" is dat wellicht begrijpelijk. Vanuit autosportstandpunt ligt het moeilijker... Zoals Volkswagen nu gebukt gaat - terecht of onterecht is een andere nijpende vraag - gingen Auto Union en Mercedes in de voorloorlogse GP-racerij gebukt onder het meedragen van het hakenkruis. Sinds "Photo Shop" bestaat hebben beide merken het achteraf, al dan niet gespeeld, gehate symbool van hun auto's verwijderd. Verzamelaars hebben mogelijk op 1/43ste schaal nog modellen waarop het hakenkruis is te zien. In musea en op oude foto's uit die tijd is het gewist.
Nochtans kaderde autosport vooral in Duitsland, maar ook in Frankrijk en Italië, in statigheid voor de betreffende landen. Het is een bekende anekdote dat Tazio Nuvolari met zijn "gammele" Alfa Romeo de Auto Union's en Mercedes soms baas bleef. Op die "alte Nürburging" overigens in 1938. Tot grote ergernis van Adolf Hitler. De eerder schilderende dictator kon zijn ogen en oren niet geloven. De zegezekerheid van de Duitsers was zo groot dat de Italiaanse hymne na Nuvolari's historische zege niet te vinden was... Niemand wist er raad mee. Nadat Hitler aan de macht kwam in 1933 waren er al knallers van formaat. Zoals het snelheidsrecord te land.
In 1935 vestigde Hans Stück sr op een stuk autoweg in Florentië (Italië) een record over de vliegende mijl met een Auto Union "Type B" Lucca. Hij reed 320,267 km/h. De Auto Union had een V16 motor met 5000 cc inhoud braakte 375 pk uit tegen 4.800 t/m. Een aluminiumcarrosserie bedekte de spaakwielen achteraan en de achterkant van de niet bedekte voorwielen hadden puntvormige kappen die de turbulenties rond de wielen moesten wegleiden naar de grond. Vandaag is het wereldrecord te land van minder belang. Dat is een bewering van mijzelf.
Daarbij sta ik stil bij de Railton van de Brit John Cobb die op de zoutvlakten van Bonneville in Amerika 634 km/h reed. De bolide stond op de wereldtentoonstelling in Brussl 1958. Het is in mijn archieven de laatste conventionele auto die een wereldrecord vestigde. "Conventioneel" wil zeggen, een motor die via een mechanische verbinding de wielen aandrijft. Toen straalmotoren hun intrede deden, werd deze voorwaarde afgevoerd.
Waarom die akelige titel van het zoveelste berichtje op een autosite. Omdat de Chinese beslissing om twee kinderen per gezin aan te moedigen, de wereldbevolking niet dient. We zijn nu met 7,5 miljard op een nogal kleine planeet in het heelal. Voorspellingen zeggen 9 miljard in 2050...! Dat is geen haalbare kaart. Gezond verstand zou eerder een geboortebeperking aanraden. Zelfs in plaats van een geboortepremie een belasting op een (méér-) geboorte. Want "de mens" is de vervuiler. Iedereen, ook diegenen die denken dat ze het niet zijn." Hoort de regering daar geen inkomstenbel rinkelen ? Zonder hakenkruis, wel met wijsheid. Of wordt ziende blindheid als leuze verder beleden ? Journalistiek met een vraagteken is slechte journalistiek. Dus prullenbak én leegmaken. Maar één ding is voor iedereen een onbuigzame wetmatihjeid: geboren worden houdt de zekerheid van sterven in. Vroeg of laat. Gevaarlijk spel dus kindertjes maken. (Walter Rombauts/Foto:wr)
|