In oktober 1926 was Horch Werke het eerste Duitse bedrijf dat een auto met een achtcilinder op de markt bracht. Daarmee kon de autoconstructeur uit Zwickau een doorbraak forceren in het segment van de luxewagens waarmee de naam jarenlang zou worden geassocieerd. De achtcilinder leidde het merk naar de eerste plaats van de Duitse luxe-wagens tussen de twee wereldoorlogen in. In bijlage ziet u de Horch 8 Roadster Cabrio, type 306, die in de hersft van 1927 op de scène kwam.
Deze wagen belichaamde de luxe en flair van de dolle jaren twintig. Kenmerkend voor de 3,4 liter achtcilinder lijnmotor die 65 pk ontwikkelde, was zijn indrukwekkende bedrijfsstabiliteit dankzij de twee bovenliggende nokkenassen die door een vertikale aandrijfas werden bediend. Los van het motorgedeelte, typeerde de Horch zich door de zichtbare klep op de flank van het koetswerk dat toegang gaf tot een bergruimte voor golfclubs. Noblesse Oblige. "Schnell, Sicher und Geräuschlos" was de verkoopsleuze. (Walter Rombauts/Foto's:Audi)
|