Van 7 tot 10 juli slaat het hart van Francorchamps op het ritme van de "25 Hours VW Fun Cup". Op iets meer dan twee weken voor deze grote afspraak stelden we vijf vragen aan Marc Van Dalen, administrator bij Kronos Events en het hoofd van de organisator van "de langste race ter wereld".
Marc, hoe kondigt zich de editie 2016 van de 25 Hours aan ?
"Heel goed ! Het wordt de vijfde keer dat Kronos Events deze bijzondere wedstrijd organiseert. Sinds we in 2012 de VW Fun Cup hebben overgenomen gaat het met de 25 Hours in stijgende lijn. Het aantal deelnemers wordt steds groter en het enthousiasme voor deze wedstrijd blijft groeien. Niet alleen in België, maar ook in het buitenland. Ons doel, zoals geredelijk mag aangenomen worden, is het op de startgrid krijgen van 110 VW Fun Cup's. Nu op zaterdag 9 juli om 16.50 uur ! En vandaag al weten we dat de Franse delegatie dit jaar heel sterk zal zijn vertegenwoordigd en veel omvangrijker zal zijn dan vorig jaar. Maar er zullen ook enkele sterke Britse, Duitse en Italiaanse teams aanwezig zijn. Wat de rijders betreft wordt de race ieder jaar internationaler en zouden we op zijn minst 20 nationaliteiten op de deelnemerslijst moeten hebben. De 25 Uur, dat is echt de Wereldbeker van de VW Fun Cup geworden !"
Marc, hoe kan je zo'n succes verklaren ?
"Uiteraard niet met één element. Ik zou graag het werk en het dynamisme van het hele team van Kronos Events in de verf willen zetten. Ze doen er alles aan om van dit evenement een succes te maken, en dat doen ook al onze partners, nationale promotoren, agentschappen, teams, rijders... De invoerder van Volkswagen (d'Ieteren) en de Belgian VW Club, staan voor het derde jaar aan onze zijde. Allemaal dragen ze bij aan de promotie van een toch wel uniek evenement. We krijgen ook steeds meer medewerking van Michelin en zeer binnenkort maken we de naam bekend van nog een nieuwe partner..."
"Op technisch vlak is onze samenwerking uitstekend met WRT, dat de VW Fun Cup Evo3 bouwt en doorontwikkelt. Deze laatste versie wordt door alle rijders en teams zeer gesmaakt. Het is een leuke wagen om te racen, met zijn tweelitermotor van 180 pk en sequentiële versnellingsbak. Het is ook een heel betrouwbare bolide, wat voor zo'n lange race natuurlijk essentieel is. En bovendien, en dat zorgt voor de magie van de wedstrijd, levert de bolide aan alle deelnemers evenwaardige prestaties. Het zijjn echt de teams en de rijders die het verschil moeten maken. Precies dat is het soort autosport waar we allemaal van houden."(wr)
|