Het is een beetje bizar dat een Italiaans merk als Ferrari, onderdeel van de Fiatgroep, gebruik maakt van Japanse NGK-bougies van een leverancier uit Nagoya. Toch is dat de versie die het management verspreidde na de catastrofe die Sebastien Vettel overkwam. Het was niet enkel een ontstekingskaars die geen mengsel ontbrandde, er waren ook andere factoren. Zoals de hele luchtinlaatkap die moet worden verwijderd om aan de bougies te geraken. Een tijdrovend iets.
In ieder geval kan Sebastien Vettel met 59 punten achterstand op Lewis Hamilton zijn vijfde wereldtitel vergeten. Terwijl de Brit juist zijn vierde titel gestalte ziet aannemen. Theoretisch heeft Vettel nog kansen, maar praktisch is dat zogoed als onmogelijk. Iets meer dan zes weken geleden voerde de Ferraripiloot nog de WK-stand aan. Tot die noodlottige start in Singapore waar hij als pole-sitter en snelst gestartte geheel reglementair zijn lijn bepaalde en Max Verstappen's voet niet van de gasplank afging...(Walter Rombauts)
|