Op de tweede startplaats staande achter trainingssnelste Charles Leclerc, sliep de Belgische Nederlander Max Verstappen (Red Bull-Honda) nog als de vijf rode startlichten uitfloepten. Hij reageerde zo traag in de start dat vijf auto's hem voorbij reden. Geschrokken van zichzelf herstelde hij zijn conditie vlug en pikte terug in de kop aan. De toppositie lag in de handen van Charles Leclerc (Ferrari) die de ganse race aan de leiding reed. Tot de eerste vijf op harde banden stonden. Behalve Vettel die van Max Verstappen zo'n pandoering kreeg dat hij zijn heil zocht in de zachtste banden. Zes topcoureurs op harde banden. Meteen begon Max Verstappen een indrukwekkende inhaalrace. Iedereen moest eraan geloven. Max reed de ene snelle ronde na de andere.
Op net geen drie ronden van het einde kreeg hij vat op leider Charles Leclerc in de Ferrari. Dan kwamen de aanvallen. Daarbij leek het even of de Monegask een "gat" liet, mogelijk voelend dat de Ferrari het Red Bull-geweld van Max Verstappen niet kon weerstaan. Maar Max wachtte nog. In de voorlaatste van de 71 te rijden ronden gebeurde het dan in bocht 3: Max ging Leclerc binnendoor...maar het linkerachterwiel van de Red Bull duwde tegen het rechterachterwiel van Leclerc. Daarna ook het linkse voorwiel van de Red Bull en het rechtste van de Ferrari. Even was Leclerc buiten de bocht geduwd. Niet echt onder de gordel. Wel aanvachtbaar. Max Verstappen won hier ook vorig jaar, reed de snelste ronden en staat nu derde in de WK-stand voor viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel. Alles evenwel nog onder voorbehoud van de beslissing van de stewards. (Walter Rombauts)
1. Max Verstappen (Red Bull-Honda) 1 uur 22'01"822 (306,578 km tegen 243 km/h gemiddeld)
2. Charles Leclerc (Ferrari) op 2"724
3. Valtteri Bottas (Mercedes) 18"960
4. Sebastien Vettel (Ferrari) 19"610
5. Lewis Hamilton (Mercedes) 22"805
De WK-stand:
1 Hamilton 197 punten
2 Bottas 166
3 Verstappen 126
4. Vettel 123
5. Leclerc 105
|