Iedere GP begint met de eerste vrije oefeningen. Zo ook die van België in Francorchamps waar verlieslatend wordt georganiseerd en de Waalse Gemeenschap dat betaalt. Het gaat om zo'n 23 miljoen euro. De Waalse regio verdedigt het verlies door de sterke impuls van Francorchamps op de plaatselijke economie. Dat is overigens een eerlijke vaststelling. Morgen heerst de "that beautifull noise" weer over het mooiste circuit ter wereld. Mercedes, Ferrari en Red Bull zijn de voornaamste actoren. We zullen straks zien of hoe of wat de hegemonie van Mercedes kan verstoren. Het Duitse merk, terugvallend op de automarkt, heeft alle troeven in handen. Waar Bottas naartoe gaat weet niemand. Als Ocon in zijn plaats wordt aangeduid, einde contract Bottas, is niet meteen een verzekerde vooruitgang bij de "Ster".
Morgenochtend is het leuk om te zien wie in "the picture" wil staan. Voor men naar die beelden kijkt is het goed eens naar Plopsaland te gaan in De Panne. Daar heerst een droomwereld hoe onze planeet er zou moeten uitzien. Helaas, als je buitenkomt is alles weer ongezellig. Dr.Diploma Ingenieur Ferninand Pïëch heeft ons op 25 augustus j.l.verlaten. De kleinzoon van de echte Ferdinand Porsche neem daarmee alle geheimen mee naar de eeuwigheid over de sjoemeldiesel waarmee hij samen met Bosch een strategie opzette voor de Europese controles belachelijk te maken. Als de "technische inspectie" op twee aandrijvende wielen controleerde, dan was dat denkvoer voor Ferdinand Piëch. Een auto rijdt op vier wielen. Zoals morgen in Francorchamps. (Walter Rombauts)
|