Op 22 november a.s. start het zesde Formule E seizoen 2019 - 2020. De eerste race wordt gereden in Diriyah in Zuid-Afrika en vervolgens nog 13 races in twaalf van de meest vooruitsrevende steden van liefst vijf continenten. De Formula E zit al jàààren in de lift en Renault reed zich erin tot viermaal toe wereldkampioen. Dit seizoen bevinden zich heus de grote merken in het ABB Formula E-kampioenschap. Mercedes, Porsche en andere Audi's. Omdat de elektrische eenzitters zo'n uitstraling hebben naar de elektrische - nog twijfelachtige - mobiliteit kunnen de meeste merken er niet meer rond.
Van Belgische zijde rijdt André Lotterer, driemaal winnaar van de 24 Uren van Le Mans, in een Porsche en Stoffel Vandoorne rijdt voor...Mercedes. Hij zal zich omringd zien door o.a. Toto Wolff, teambaas van het F1-team. Nu Lewis Hamilton zijn zesde wereldtitel binnen heeft, zal Toto Wolff niet aanwezig zijn in de GP van Brazilië die volgend weekend wordt gereden.
Hij heeft de opdracht de Formula E maximaal voor te bereiden. Mercedes is dit aan zichzelf verplicht geworden nadat bekend is dat China 10% van de aandelen bezit, Smart is overgekocht om in China elektrische "Smartjes" te bouwen vanaf 2022, en de motoren met interne verbranding wereldwijd in vraag komen te staan. Voor wie het mocht vergeten zijn: de eerste "koetsen zonder paarden" waren de elektrische auto's.... Vrijdag beginnen de eerste vrije oefeningen voor de GP van Brazilië F1 in Interlagos waar de geest van Senna rondwaart. (Walter Rombauts)
|