RML staat voor Ray Mallock Limited en is de fima die de Chevrolet's Lacetti's voorheen en nu de Cruze's voor Alain Menu, Nicola Larini en Robert Huff prepareert. Van een geheel naakte carrosserie bouwt hij een racewagen op waarmee dit jaar de WTCC-titel zou moeten worden gewonnen. Maar naast die belangrijke opdracht die hij voor Chevrolet invult is Ray Mallock ook actief in Le Mans. In zijn werkplaatsen werken vakmannen aan de auto's. Het is uit de kunst wat ze doen. Ieder detail komt onder de loupe. Bij Ray Mallock in Engeland is het stil, er wordt niet gerookt, mensen werken er niet onder stress. Anders zou vakmanschap worden vertrappeld. Daarom is pure autosport meer dan aanstellerij.
De "auto" die op het fotootje is te zien is een MG-Lola. Tussen 2003 en 2008 koerste het RML-team met MG om in 2005 - in samenwerking met MG en Lola de toen geheel nieuwe Juddmotor te gebruiken. Met Mike Newton en Thomas Erdos werd in 2005 en 2006 de LMP2 gewonnen. Eind 2008 werd de band met MG verbroken en in 2009 werkt de AD Group RML in een partnerschap met Mazda, maar de Japanse firma ontkent in alle toonaarden dat ze officieel ook maar iets met het programma te maken hebben. Eigenlijk logisch, want als Mazda terug naar Le Mans komt moet dat met een rotary-engine zijn om de zege van 1991 over te doen. Toen wonnen Bertrand Gachot, Volker Weidler en Johnny Herbert met de Mazda 787B. De eerste zege van een Japanse auto in Le Mans.(Tekst en foto:Walter Rombauts)