Dat er nog geen defintief beeld is van de nieuwe F1-motoren voor 2025 is geen wonder. Negen boegbeelden van de F1 moeten gaan bepalen hoe groen ze die interne verbrandingsmotoren gaan concipiëren. Want het lijkt er sterk op dat het verbrandingsmotoren zullen blijven. Overigens is in de hele autoindustrie een trend om zowel de Diesel als de Ottomotor in ere te herstellen door gebruik van nieuwe brandstoffen. Daartoe behoren zowel synthetische brandstoffen als waterstof. Van de negen name die hieronder op een rijtje staan lijkt F1-motorsportbaas Ross Brawn technisch het best geplaatst. De anderen zijn meer CEO's van het "administratieve" gehalte. (wr)
Het Comité:
Ola Källenius (Daimler)
John Elkann (Ferrari)
Luca Di Meo (Renault)
Dieter Mateschitz (Eeigenaar van Red Bull; team én drankjes)
Stefano Domenicali (F1-baas)
Ross Brawn (F1-motorsortbaas)
Jean Todt (President van de Fédération Internationale de l'Automobile - FIA)
Oliver Blurne (Porsche)
Markus Duesman (Audi)
|