De Chevrolet Spark zal zijn werelddebuut beleven tijdens de Autoshow van Genève in maart 2009. Het nieuwe model van Chevrolet in het A-segment zal begin 2010 in Europa leverbaar worden. De Spark wordt in het vierde kwartaal van 2011 tevens in het modelprogramma van Chevrolet in Amerika opgenomen. Dit is bekendgemaakt door Troy Clarke, President GM North America, op de persconferentie van Chevrolet tijdens de North American International Auto Show in Detroit.
De Chevrolet Spark zal een fraaie styling, ruimte en verscheidenheid toevoegen aan het marktsegment van zeer zuinige, kleine autos in de Verenigde Staten, zei Clarke. De beslissing om de Spark toe te voegen aan de portefeuille van Chevrolet in Noord Amerika weerspiegelt het vaste voornemen van Chevrolet om in de Amerikaanse auto-industrie marktleider te worden op het gebied van zuinige autos. Dat zei de man onvervaard terwijl nu heel GM met de daver op het lijf zit want op 17 februari moet een dynamisch herstelplan worden voorgelegd. Als dat niet bevalt zou GM de 13 miljard overheidssteun moeten terugbetalen. Overmoed zakt dan wellicht.
De vijfdeurs Spark is ontwikkeld op basis van de Chevrolet Beat conceptauto en biedt veel verscheidenheid met een fris, jeugdig uiterlijk en een interieurontwerp dat wordt versterkt door de keuze van de kleuren en de materialen. De productieversie van de Chevrolet Spark zal in maart 2009 zijn werelddebuut beleven tijdens de Autosalon van Geneve. De verkoop in Europa start begin 2010, later gevolgd door andere markten in de rest van de wereld...
Deze twee stijlvolle modellen geven een sterk en belangrijk signaal, zegt Wayne Brannon, Executive Director, Chevrolet Europe. Wij zijn overtuigd dat de Spark en de Orlando (Conceptcar die als MPV in 2010 zou worden geproduceerd) door hun verfrissende, strakke verschijning een brede groep klanten aan zullen trekken die op zoek zijn naar een gunstig brandstofverbruik, functionaliteit en een fraai design, gecombineerd met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Aan zo'n straffe uitspraken van macho-managers van zo goed als failliete bedrijven kunnen we niets toevoegen. We proberen te denken, te zwijgen, zuinig en nederig te zijn.(wr)
|