Geruchten die enige stabiliteit in zich dragen beweren dat General Motors en Andretti het destijds prestigieuze merk Cadillac in de Formule 1 willen brengen. Eerder was er al min of meer betrouwbare berichtgeving dat het Amerikaanse merk ook naar de "24 Uren van Le Mans" zou komen. Alsof dat nog niet genoeg is, wordt beweerd dat het merk opnieuw in Europa zich een verkoopstatus zal aanmeten. Veel ineens ! Anderzijds vrijen al die partijen blijkbaar toch met Renault en Honda als mogelijke motorleverancier, tenzij die merken zelf een team willen maken tegen 2026...
In 2026 worden de nieuwe motoren in gebruik genomen die CO2-neutraal moeten zijn en wordt er over synthetische benzine gesproken. Porsche zou op dit ogenblik zo'n brandstof hebben bereikt die 85% CO2-neutraal is. Ook anderen werken eraan en het lijkt erop dat als die synthetische brandstof inderdaad tot ZERO geraakt dat de elektrische auto een maat voor niets is geweest. De productie van die brandstof is voor velen nog niet duidelijk. Er worden verschillende productieprocessen geopperd. We gaan er snel dieper op in.
De komst van Cadillac (GM) en Audi en mogelijk Porsche uit de Volkswagengroep stemt de huidige tien teams niet vreugdevol. Waar ze nu dankzij de uitgavenbeperking sponsors kunnen aantrekken en ook nieuwe merken een oogje laten vallen op de F1, moeten ze de jaarlijkse pot mogelijk met 22 of 23 delen. Hun zeer gesloten clubje, waarin niemand honger lijdt, ziet misschien nog in het bijzonder Cadillac als grootste kapitalist in hun midden opdagen. Waar Mercedes denkt te moeten strijden tegen Red Bull en Ferrari, kan het zijn dat ze naast de piste tegen de grootkapitalen van de autoindustrieën moeten opboksen. Terwijl ze dat zelf nu ook, al zijn...(wr)
|