Als Andretti-Racing erin slaagt om samen met General Motors de huidige weerstand van de F1 te overwinnen en in 2026 aan de start te staan, dan zal die "luxueuze" slee worden aangedreven door Renaultmotoren. Momenteel is de verdeeldheid over de komst van een elfde team groot. Maar gezien Audi in 2024 ook al een feit is en Porsche zeker een terugkomst vindt in de koningsklasse van de autosport, zal de FOM en de FIA toch een oplossing moeten vinden. Met natuurlijk F1-eigenaar Liberty Media als hoogste rechter.
GM wil Cadillac terug groots maken in Europa. In de F1 zijn, in Le Mans meedoen en terug de glitterwagen van weleer worden. Als men bedenkt dat de oerwortel van dit alles van een zekere Mario Andretti komt die in 1978 wereldkampioen met Lotus-Ford werd, is de aandrang duidelijk. De familie is in de hele autosportwereld, Indy en alle andere disciplines opgegroeid met ginseng als basisbrandstof, gemengd met ethanol, benzine en vooral die doorzettingsdrang. En daar dan nog eens GM laten aan pushen... Alle weerstand van welk team dan ook is vruchteloos. Bureaucratie verliest het van daadkracht. (wr)
|