In de derde vrije training zag het er aanvankelijk goed uit voor Toyota en Porsche. Tot de twee Ferrari's 499P iedereen naar huis reden...Voor de hyperpole hield iedereen het hart vast. Maar ook hier spelde Antonio Fuoco in zijn Ferrari de wet en de tweede Ferrari zette zelfs de eerste Toyota, derde op één volle seconde ! Nu is dat op zich fantastisch nieuws, want publicitair kan dat tellen. De eerste lijn bezetten in de start voor de belangrijkste autoconfrontatie van het jaar. Ferrari won negen keer de etmaalrace.
Een eerste maal in 1949 met de 166 MM met Chinetti en Seldson als coureurs en een laatste keer in 1965 met Jochen Rindt en Masten Gregory in een Ferrari 250 LM. Binnen een paar minuten zijn er de vierde vrije oefeningen die eigenlijk van geen nut meer zijn. De hamvraag is nu geworden wie zondagnamiddag om 16 uur als eerste de eindmeet over rijdt. Nu er zestien kwetsbare hypercars meedoen, is die vraag door geen mens in een glazen bol te voorspellen. Het kan zelfs een LMP2 zijn...(wr)
|