Nu ik de laatste herfst van mijn leven intreed en ik terugkijk op een bestaan in autojournalistiek, ook in de auto- en autosportindustrie, net geen 75 jaar lang, wil ik die passies stopzetten. Ze hebben me zoveel gegeven en sociaal gezien ook zoveel gekost, dat het verstandig is hier een punt achter te zetten. Mijn publiek leven stopt hier en nu...
Ik ben 79 jaar en wil me zéér BEWUST deconnecteren van een verloederde, zieke, chaotische, verraderlijke wereld waarin we zijn terecht gekomen. Deze conclusie kan niet worden afgesloten zonder een Grote MERCI te richten aan de genialiteit van Pascal Vyncke die me vanaf 2007 of 2009 dit quasi unieke forum ter beschikking stelde..
In mijn dank moet ik eerlijkheidshalve ook diep respect uiten aan mensen van vele clubs, autofabrieken en enkele autocoureurs die me rijkelijk van informatie, hulp en leesstof hebben voorzien. De lijst is - realistisch gesproken - omvangrijker dan hier weergegeven.
WALTER ROMBAUTS alias WOUT CHRISTIAENSSEN
Dank aan Mijnheer Jacques J. de Clippel (AMU, Jaguar, BMW, Reliant), Mijnheer Marc Beckers/GM), Mijnheer Guy De Schepper (Marlboro), Tony Stappaerts (AMU), Mark Webber (Groot Autorenner plus uitzonderlijk mens)/ (F1), Paul Frère (mijn autopeter), Monsieur Florent Lambrechts, directeur van "Société Anonyme pour l'Industrie des Métaux" (SAPIM), Jeanne Van Praet (SAPIM), In eerste instantie Meester Willie Dierick, Frans Strieleman, Willy Claes, Urbain van Dormael, Joe Leurentop (Opel), Nubuhiko Kawamoto (Honda), Kenichi Yamamoto (Mazda), Monsieur Pascal Ickx, Piero Ferrari-Lardi (aangenomen zoon van Enzo Ferrari), Monsieur Philippe de Barsy (Fiat), Pierre Dieudonné (fenomenaal autocoureur en ingenieur), Monsieur Eric Nève (GM-Chevrolet), Baron Michel de La Roche (Nissan/DAF), Marie-Louise Van Dijck (Nissan), Alain Prost, viervoudig wereldkampioen F1, Christian de Baré F1-fotograaf, Monsieur Le Mans Jacky Ickx, Peter Gemoets (Mazda), Philippe de Barsy (Fiat), Pol Deltour (VVJ/AVBB), Jan Schodts (BRT), Mike Verdrengh (VTM-oprichter en Directeur)), Guido Depraetere (VTM), Miel Goelen (BRT), Jan Van Rompaey (BRT), Chris Vermeire (TW), Jeanne Van Praet SAPIM, Roland Bruynseraede 'F1 racedirector), Karl Schuybroek (Renault), Olga Rémy (Peugeot), Corrado Provera (Sportdirecteur Peugeot), René Rombauts (mijn onderschatte zoon), Peter Gemoets (Mazda Benelux), Mijnheer Hendrickx (Directeur Aandrijvingen Verboven), Betty Hendrickx (Verboven), Mijnheer Stelfeld (mijn leraar autotechniek B1), Mijnheer Hanssen (mijn leraar Nederlands), Mijnheer Op de Beeck (leraar Frans), Manfred Jantke (Porsche Weissach), Niki Lauda (F1), Mike Van Hooydonck (diepe vriend)... Dirk Vermeersch (Autocoureur en wijnbouwer + Leentje Vermeersch; Grote Dame), Eddy Joosen (buitengewoon goed autocoureur), Dominique Hardebolle (Suzuki & Star Taxi), Christian Lahaye (journalistiek monument), Marc Duez (All round autorenner)... Didier Theys (groot onderschat autorenner)... Gaston Baillien (autorenner), Mijnheer Aloïs Drees) ...Carlos Reutemann... Monsieur Bernard Dudot (Renault V10 F1 motor), Fritz Indra (Opel F3 motoren)...Gert Fonteyne (radiomonument BRT 1), Paul Verdikt (Verkeersredactie BRT radio, aangemaam menselijk mee te werken))... Rik Van Steenbergen en familie Fanny, Jean-Pierre, Jean, Anne-Marie en moeder Maria... Wies Andersen; samenwerking film "Jesssica"... Hans Hermann, Duits autocoureur als intieme vriend aan huis... in Stüttgart...
|