De - niet fabrieks - aanwezigheid van KIA met Chris en Koen Wauters in het BTCS dat naar verluidt geen enkel gevolg van de crisis ondervindt, heeft niets te maken met de desastreuze verkoop die het Koreaanse merk in januari 2009 kende. Er werden 816 auto's verkocht, hetzij een daling met -29,23%. Daarmee gaat het zevenjaar-garantiemerk nog wel Suzuki, Mazda, Mini, Alfa Romeo, Chevrolet en Honda vooraf. Dan volgt Dacia dat ten aanzien van dezelfde periode 2008 maar -1,91% moest toegeven. Mazda steekt in dat lijstje niet als verliezer maar als winnaar met een sterke stijging van liefst +28,30% in vergelijking met vorig jaar. Mazda zit ook in de BTCS. Niet met zangers maar met échte autocoureurs. Gasten als Stéphane Lémeret bijvoorbeeld.
Hopelijk kunnen Chris en Koen Wauters de zwanenzang van Kia met hun populaire stemmen bijsturen in het BTCS waar een Chad Kia Pro_Cee'd wordt ingezet. Het kan mogelijk de verwachte "massa" toeschouwers doen vergeten dat Kia over niets anders dan achterhaalde modellen beschikt die niet direct een link naar de zonnige, winderige en blauwwaterachtige toekomst leggen. Duur en compleet het doel missend waaraan de nieuwe mobiliteit in de wereld nood aan heeft, kan KIA best een stuntje in de BTCS van de zangers als coureursknapen gebruiken. Maar winnen op zondag is niet meer noodzakelijk verkopen op maandag. De wereld zit sinds kort economisch anders ineen. Vooral de autowereld die betaalt voor vijftig jaar arrogantie.(wr)