Paul Gentilozzi's Rocketsport Team is bezig een Jaguar XKR GT2 te prepareren om in 2010 deel te nemen aan de 24 Uren van le Mans. Dat zou geleden zijn van 1995 dat het merk nog een wiel voorzette in de grootste uithoudingsrace ter wereld. De 59-jarige man die zelf ook heeft geraced op het Circuit de La Sarthe in 1994 en 1995 zegt de hang naar het mytische lint niet te kunnen weerstaan. Hij verkoos de XKR omwille van zijn uitzonderlijke stijfheid van carrosserie en de "compacte" motor die duurzaamheid als zijn voornaamste kenmerk heeft. Bovendien is hij compact en heeft vijf liter inhoud en is atmosferisch aangezogen. Het debuut is voorzien in juli of augustus in de Lime Rock en Mid-Ohio.Terwijl de derde piloot nog moet worden aangeduid, beweert hij dat zijn nauwste compagnon een naam is met wereldfaam. Het Indische Tata, eigenaar van Jaguar, heeft technische steun toegezegd maar heeft onder de huidige economische wereldcrisis geen zin het Amerikaanse initiatief te ondersteunen. ALMS-dirigent Scott Atherton noemt het "de meest opzienbarende merkenbeslissing in de elfjarige geschiedenis van de American Le Mans Series." Lijkt ons iets overdreven, hoewel Jaguar het in de verkoop weer héél goed doet.(Tekst:Walter Rombauts/Foto:Jaguar)
|