Mercedes bekent beetje kleur, extended range nog nodig
Direct na het lanceren van de eerste echte seriegeproduceerde elektrisch auto met brandstofcel, de B-Fuel Cell, rept Mercedes zich om het invoeren van een "extended range" technologie aan te kondigen. Die zou eeen actieradius van 600 km moeten waarborgen. M.a.w. er zal voorlopig nog steeds een "hulpmotortje" nodig zijn om te waaarborgen dat de bezitter van een licht hybride- elektrische auto niet met een platte batterij ergens ten velde zou stranden. Als er straks - wellicht rond 2013 - genoeg kan worden geplugd, is die onzekerheid over genoeg autonomie weg. Maar vandaag is niemand er gerust in. Dus krijgen de denkers achter de Opel Ampera, de Chevrolet Volt's en andere Cruze's gelijk. Mercedes-Benz is groots genoeg in denken om daarover niet verlegen te zitten. Zeker niet als je een flink pak aandelen in Tesla hebt. Wie weet krijgt die noodgedwongen ook een extended range...Want nu moet je met die prachtige helemaal elektrische Tesla ook gaan "pinnen" na 365 km. In California is dat maar een korte afstand.(wr)