Magna Steyr, de naam die klinkt als een klok door de heisa rond de overname van Opel, toonde in Genève een elektrische Mila. Nu de deal met afgesprongen is omdat GM de technologie niet in Russische handen (lees: banken; Sberbank) wilde laten belanden, is Magna daarom niet minder dynamisch. Het Oostenrijks-Canadese concern toont momenteel diezelfde Mila met terechte fierheid op de Essen Motor Show, het trefpunt van allen die nooit hun autogekte verspeelden.
De Mila wordt aangedreven door een elektrische motor die zijn voeding krijgt van een Lithium-Ion accu. De design is op zijn minst stijlvol en het voertuig kan tot 150 km elektrisch rijden. Gezien het geen Plug-In is moet de batterij dan opgeladen of verwisseld worden voor een volle. Magna Steyr heeft er op het eerste gezicht geen productieplannen mee. Maar mogelijk valt de auto in de smaak bij de imposante lijst van klanten waar namen op staan als Chrysler, Mercedes, Porsche en anderen die bij Magna lieten/laten assembleren. Want Magna profileerde zich aanvankelijk als onderdelenfabrikant, maar assembleert zeker al meer dan een kwarteeuw autos. Het is maar een kwestie vanuit welke (productie-) hoek je het bekijkt.(wr)
|