Het vrolijkste plaatje dat Opel als pub heeft gelanceerd is dat vanaf nu een levenslange waarborg op alle Opels geldt. Geef toe, gedurfde kost als autofabrikant! Maar de actie is nog niet goed en wel gestart of het merk moet zijn campagne stoppen. En wel door een Duits kontrole-orgaan op publiciteit dat bij nader inzien tot de vaststelling kwam dat levenslang in dit geval wil zeggen 160.000 km. Alleen geldend voor de eerste eigenaar van de wagen. Dus werd die bewering van levenslang als misleidend ervaren door de muggenzifters.
Nu rijden de meeste mensen hun wagen niet tot 160.000 km. De meeste vervangen hem, of wisselen hem bij ouder worden in om tram, bus, trein en taxi te gaan gebruiken. Voor Opel is dit geen welgekomen oordeel want tegen uiterlijk overmorgen mag de slogan nergens meer te zien zijn. Het is een strenge beslissing want iemand die zonder kosten 160.000 km (vier keer rond de wereld) kan rijden en kommer en kwel kan verhalen op de fabrikant lijkt me niet bedrogen te worden. Maar het maakt deel uit van een evoluerende wereld waarin samen leven alsmaar moeilijker wordt.(wr)
|