Inhoud blog
  • Own Your Glow
  • La Biennale di Venezia
  • Weleda breidt manverzorging uit!
  • Aspria: technologische verzorging
  • Kartell & illycaffè
  • Water als centerpiece
  • Artisano & Amato
  • Bell & Ross
  • Vier de lente met Belgische flair
  • Le Lame Lover
  • Moederdag
  • Veritas Care(s) about you
  • gespot op light+ Building
  • Ga voor een tijdloze, duurzame zomer met Aware
  • Umbris, unieke design-overkappingen
  • Classic elegance Luna
  • Classic date manufacture
  • Classic Moonphase Date Manufacture
  • Franke stapt in de grijze zone
  • BR 05 Chrono grey steel & gold
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    23-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bernard Massard

    Nieuwe etiketten, modernere capsules, een nieuwe campagne, een verjongd imago, een gloednieuwe website…

     

     

    Bernard-Massard stak voor zijn eigen verjaardag de handen grondig uit de mouwen. Het Luxemburgse merk is zelfs luid en duidelijk : ‘er staat geen leeftijd op een nieuwe look’. De reclamecampagne zet in de verf dat iedere prestatie, klus of overwinning de moeite loont en gepast mag gevierd worden.

     

    De nieuwe campagne en het nieuwe imago van Bernard-Massard benadrukken hoe ‘bubbels’ ons vrolijk kunnen maken en het ideale gezelschap zijn om iedere overwinning, groot of klein, te vieren. De kwaliteit, toegankelijkheid en authenticiteit van Bernard-Massard geven iedere gelegenheid een vleugje vrolijkheid en lichtheid.

     

    De finale van ‘Belgium’s got talent’, een vlotte verhuizing, met glans slagen voor een examen of juist met de hakken over de sloot, je favoriete voetbalploeg in de finale ? Iedere gelegenheid is goed om een fles feestelijke bubbels te laten knallen. Met Bernard-Massard in huis worden de kleine dagelijkse overwinningen onsterfelijk gemaakt, zo sprankelend en vrolijk mogelijk.

     

    Het bekende Luxemburgse huis blaast dit jaar 91 kaarsjes uit… maar dat zou je niet zeggen ! Bernard-Massard is een authentieke Luxemburgse waarde die traditie en moderniteit weet te verzoenen. De mousserende wijnen worden volgens de ‘méthode traditionnelle’ gemaakt (vroeger toen dat nog kon, ‘méthode champenoise’ genoemd), waarbij iedere fles een tweede gisting krijgt, gedraaid wordt,… . Het resultaat is een wijn van hoge kwaliteit met overvloedige bubbels en een grote finesse. De bijna honderdjarige knowhow van Bernard-Massard is nu nog steeds sprankelend jong.

    Er bestaat geen klein geluk. Bernard-Massard, sinds 1921.

     

     

     

     

     

     

     

    23-10-2012 om 17:29 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pleister Bealmortex

    INNOVATIEVE PLEISTER BEALMORTEX® VEROVERT HOTEL- EN WELNESSMARKT

     

     

    Steeds meer hotels en wellnesscentra doen een beroep op de technische en decoratieve eigenschappen van BealMortex®, de innovatieve pleister van de Belgische KMO Beal International. Beal presenteert twee cases die illustreren hoe deze pleister de gewenste verfijning én soberheid in zich verenigt. Zowel voor professionelen als particulieren zijn deze twee uitzonderlijke locaties een kostbare schat om de producten uit het BealMortex®-gamma te ontdekken, voor zowel renovatie als nieuwbouw.

     

    Even zalig wegdromen en de wereld vergeten op hotel of een relaxatiecentrum: het is voor steeds meer mensen een basisbehoefte. En met de groeiende vraag naar dit soort oases van ontspanning, vult zich ook het orderboekje van Beal International. De innovatieve pleister BealMortex® is dan ook perfect geschikt om de juiste omgevingssfeer te creëren, zoals volgende referenties aantonen.

     

    In maart 2012 opende WU WEI haar deuren in het stadscentrum van Kortrijk. De oude drukkerij werd omgebouwd tot een hotel met een spa, een gastronomisch restaurant, kookateliers, en vergader- en seminariezalen. Op deze unieke locatie werden de sporen van het industriële verleden bewaard en met succes gekoppeld aan de allernieuwste bouwtechnieken. Zo werd BealMortex® niet alleen in de badkamers gebruikt, maar ook in de spa en in de 32° warme baden in de mooie binnentuin, waar de gasten even heerlijk tot rust kunnen komen.

     

    Een ander opvallend voorbeeld is NE5T. Dat is een discrete oase van luxe, gelegen in de groene omgeving van de Citadel van Namen. Deze unieke locatie is volledig gewijd aan natuurlijke schoonheid, welzijn en gastronomie. Gasten kunnen er een uitgebreid herbronningsprogramma en kookateliers volgen. De vele kamers zijn authentiek of in “high tech”-stijl ingericht. BealMortex® werd hier gebruikt om de badkamers een bijzonder geslaagde designlook mee te geven. Ook voor het zwembad genoot de pleister van de Beal-groep de voorkeur op andere merken, enerzijds omwille van de waterdichtheid van het product, maar anderzijds door de esthetische soberheid ervan. 

     

     







    22-10-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gebak met stevia

    DELHAIZE LANCEERT INNOVATIEVE PRIMEUR - HET EERSTE GEBAK MET STEVIA

    90% minder suiker in chocoladegebakjes

     

     

    Delhaize en banketbakker Gaelens, die de trends op smaakgebied altijd een stapje voor zijn, hebben samen een nieuw chocoladegebakje gecreëerd dat gezoet is met zoetstoffen afkomstig uit stevia. Een primeur op de Belgische distributiemarkt, waartoe ook Barry-Callebaut zijn bijdrage heeft geleverd.

     

    Vanaf deze week vinden lekkerbekken in de bakkerijrayon van hun Delhaize-supermarkt een duo van gebakjes met chocolademousse waaraan geen suiker is toegevoegd. Stevia-extract, afkomstig van de plant met dezelfde naam, garandeert een even zoet product als één met suiker. Het gebakje, dat de naam ‘Délice’ kreeg, is een innovatie van Delhaize en haar partner sinds vele jaren, banketbakker Paul Gaelens, in samenwerking met Barry-Callebaut.

     

     “Het is geen toeval dat dit gebak bij Delhaize wordt gelanceerd”, verklaart Ann Van Vooren, Aankoopster Bakkerij bij Delhaize. “Wij nemen altijd het voortouw in culinaire trends om onze klanten originele producten aan te bieden. Dit gebak op basis van stevia-extract is het nieuwste wapenfeit van het duo Delhaize-Gaelens”. Paul Gaelens voegt eraan toe: “Het is het eerste gebak met stevia-extracten dat in ons land beschikbaar is in de supermarkt. Dit dessert is een sleutelmoment in de gebakgeschiedenis”!

     

    Dit originele gebak is de vrucht van de lange samenwerking en gedeelde zin voor innovatie van Delhaize en banketbakker Gaelens. Om het allerlekkerste, zoete gebak te maken met een krachtige chocoladesmaak heeft Gaelens zich laten omringen door de experts van Barry-Callebaut om de vulling op basis van chocolademousse en het chocoladeglazuur van de ‘Délice’ te ontwikkelen.

     

    Zoetstof uit stevia, 100% natuurlijk en – per definitie – arm aan calorieën, wordt uit de steviaplant gehaald, die oorspronkelijk uit Latijns-Amerika komt. De Europese Unie heeft eind december 2011 dit alternatief voor suiker goedgekeurd.

     

     “Dankzij stevia hebben we een dessert kunnen maken dat ongeveer 90% minder suiker bevat dan een gelijkaardig dessert op basis van traditionele suiker, en dat dubbel zoveel vezels bevat! Dit gebak is dus ideaal voor mensen die hun suikeropname willen verlagen en toch van een smakelijk gebakje willen genieten” legt Ann Van Vooren uit, Aankoopster Bakkerij bij Delhaize.

     

    Dit gebak heeft vele troeven. Het bevat twee keer zoveel vezels als vergelijkbare producten met suiker en het is een alternatief voor suikerrijk gebak. Het gebruik van stevia-extract in dit gebak illustreert perfect de inspanningen van Delhaize om haar klanten gezondere en evenwichtigere producten aan te bieden. In dat kader legt Delhaize zich er al een tijdje op toe om het zout-, suiker- en vetgehalte van de producten van haar huismerk zoveel mogelijk te beperken, zonder aan smaak in te boeten.

    Het duo van gebakjes ‘Délice’ wordt verkocht tegen € 4,65 in de bakkerijrayon.





    21-10-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koffiebreak

    STIJLVOLLE KOFFIEBREAK MET RANDOLPH EN FULTON

     

     

    Contigo lanceert handige koffiebekers voor op kantoor en onderweg. Producent van drinkbekers Contigo brengt met Randolph en Fulton twee nieuwe modellen van koffiebekers op de markt. Beide zijn uitgerust met de gepatenteerde Autoseal®-technologie, die garant staat voor een 100% lek- en morsvrije drinkervaring. De vacuümisolatie zorgt er dan weer voor dat de warme inhoud nog langer warm blijft. Randolph en Fulton worden elk gelanceerd in 3 verschillende uitvoeringen. Koffie drinken ‘on-the-go’.....piece of cake. 

     

    Je hebt het ongetwijfeld al eens meegemaakt: een vers kopje koffie gehaald en net op dat moment botst een onvoorzichtige collega tegen je op. Of terwijl je achter je bureau zit gooi je per ongeluk je kop koffie omver over je toetsenbord. Vervelende situaties die voortaan voorgoed tot het verleden behoren. Want met de Autoseal®-technologie van Contigo word je koffiebeker vanzelf afgesloten tussen het nemen van verschillende slokjes. Daarnaast is de nieuwste generatie koffiebekers uitgerust met een extra sluitsysteem, geïntegreerd in het Autoseal®-systeem waardoor je koffiebeker makkelijk in je handtas kan liggen zonder dat er ook maar één druppel uitlekt. 

     

    Randolph, koffie slurpen tijdens het pendelen 

    Eén van de nieuwste modellen van Contigo is de Randolph. Een koffiebeker die speciaal ontwikkeld is voor de pendelaar of outdoor avonturier. Dankzij het speciale reservoir kan men namelijk makkelijk zijn hete drank slurpen, zonder zijn tong te verbranden. En dat is nodig, want met de vacuüm isolatietechnologie blijft de warme inhoud maar liefst 4u warm. De Randolph is ook uitgerust met een handvat, dat flexibel gehanteerd kan worden door zowel links- als rechtshandigen. Het deksel kan volledig opengedraaid worden voor een makkelijke reiniging en dit zonder gepruts met losse onderdelen. Zowel het deksel als de roestvrijstalen beker mogen overigens in de vaatwasmachine. De Randolph heeft een formaat van 470ml en wordt gelanceerd in drie uitvoeringen: rood, gunmetal en stainless steel.  Dankzij zijn slimme design past de Randolph ook makkelijk in de bekerhouder van de auto.

     

    Fulton, koffiekletsen achter je bureau 

    Niet alleen voor wie iedere dag onderweg is heeft Contigo een nieuw model ontwikkeld. Ook aan de thuisblijver of kantoorbediende is gedacht met de creatie van de Fulton, een handige beker die qua design gelijkenissen vertoont met de klassieke koffiemok. De Fulton heeft dezelfde eigenschappen als de Randolph, inclusief Autoseal, reservoir, handvat en vacuüm isolatie. Maar met een inhoud van 360 ml is de Fulton de ideale compagnon voor op kantoor. Drie uur lang warme koffie, zonder dat je constant naar het koffieapparaat hoeft te lopen. Een effectieve oplossing dus voor de ware koffieliefhebber. De Fulton heeft drie verschillende uitvoeringen: gunmetal, stainless steel en een frivole limited edition. 

     

    Beide modellen zijn, samen met het volledige gamma aan Contigo-producten, verkrijgbaar in de winkels van AS Adventure, alsook in meer dan 200 onafhankelijke sport en huiswaren speciaalzaken. Een groot deel van het gamma vind je terug in de winkels van Media Markt en Saturn. Bestellen kan ook steeds via de online shop www.mycontigo.com





    21-10-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    20-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PRIMEUR!

    PRIMEUR IN BELGIE:

    Kruidvat en HotelMoment.be bieden hotelovernachting voor maar 12,49 euro

     

     

     

    Kruidvat en hotelspecialist HotelMoment.be lanceren vanaf 9 oktober een nooit eerder geziene prijsaanbieding in de Belgische hotelgeschiedenis: een overnachting in een 3- of 4-sterrenhotel in België of Nederland voor slechts 12,49 euro per persoon.

     

    Ruim 50 hotels nemen deel aan de actie. De bijzondere Kruidvat-aanbieding bestaat al in Nederland. Daar profiteerden intussen enkele honderdduizenden consumenten van de zeer voordelige hotelprijs. Het effect van de crisis versterkt het succes nog, omdat consumenten zeker nu prijsbewust keuzes maken.

     

    De actie werkt eenvoudig: consumenten kunnen vanaf 9 tot 21 oktober in elk Kruidvat-filiaal in Vlaanderen een activatiecode kopen waarmee ze op de website www.hotelmoment.be voor slechts 12,49 euro per persoon een overnachting kunnen boeken (prijs gebaseerd op een overnachting in een tweepersoonskamer, per kamer zijn dus twee activatiecodes vereist). De overnachting moet hebben plaatsgevonden voor 31 mei 2013. De boeking tegen de speciale actieprijs moet voor 28 februari 2013 zijn gemaakt.

     

    20-10-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blonde chocolade

    Uit onze unieke expertise is een nieuwe Wereld van Creaties en Smaken geboren

     

     

     

    8 jaar geleden, op een mooie lentedag, begint Frédéric Bau vroeg in de ochtend op de Ecole du Grand Chocolat Valrhona, terwijl hij de demonstratie van een recept voor patissiers uit de hele wereld voorbereidt, Ivoire chocolade au bain-marie te smelten.

     

    Een deel ervan zal hij gebruiken voor zijn recept, maar hij is verstrooid en vergeet volledig zijn bain-marie. 10 uur later is de witte chocolade blond geworden, een kleur die hij niet kende. De geur is buitengewoon, als van “een geroosterd Bretoens zandkoekje”, “gekarameliseerde melk’ of “ruwe suiker”, het heeft iets ovenvers en is gewoonweg onweerstaanbaar. Hij proeft: de chocolade smaakt overheerlijk, het is een puur genot, een lekkernij die hem onmiddellijk terugvoert naar zijn kindertijd en hem ontzettend blij maakt. Hij sluit de ogen en geniet, hij is in extase, woorden schieten te kort: hij heeft, per ongeluk, iets nieuws uitgevonden.

     

    De volgende dag probeert hij zijn fout te herhalen. Het lukt en hij is door het dolle heen. Deze blonde chocolade, met een natuurlijke kleur, die met geen enkele andere chocolade kan worden vergeleken, is een openbaring. Hij praat erover met de directie en met de ingenieurs van het huis. Iedereen proeft en valt voor de charme van deze nieuwe chocolade. Maar ondanks de mobilisatie van iedereen, blijkt het onmogelijk om het recept in grote hoeveelheden te reproduceren. De ingenieurs van Valrhona laten zich echter niet ontmoedigen.

     

    Dag na dag, maand na maand, jaar na jaar proberen alle ingenieurs van Valrhona, onder leiding van Frédéric Bau, de nieuwe, heerlijke smaak en de aparte kleur van de blonde chocolade terug te vinden, en zoeken ze naar een recept dat op grote schaal kan worden bereid zodat iedereen ervan kan genieten. Ze moeten dikwijls opnieuw beginnen, ze zijn veeleisend, geduldig. Ze gaan verder. Ze vinden uit, vinden nog meer uit. Ze testen een proces, en nog een, en ze vinden nog meer uit.

     

    Acht jaar later is het recept eindelijk klaar. Deze eerste blonde chocolade, geïnspireerd op het originele recept van Frédéric Bau en verfijnd door de experts van Valrhona, heeft unieke eigenschappen. Er gaat een nieuwe wereld open voor patissiers, chocolatiers, fijnproevers, voor de gastronomie van de hele wereld: Dulcey, de vierde chocolade.

     

    Na de pure chocolade, de melkchocolade en de witte chocolade, is er vanaf nu ook de blonde chocolade. Met de creatie van blonde chocolades, en gesterkt door 90 jaar expertise in dienst van de smaak, biedt Valrhona een nieuwe wereld van smaken en creaties.

    Dulcey is blond van kleur en heeft een verleidelijk romige textuur. Deze chocolade is krokant en niet al te zoet, en laat daarmee ruimte voor de rijke tonen van lichtgezouten biscuits.

     

    Deze nieuwe chocoladefamilie van hoge kwaliteit, met een nieuwe smaak en optimale textuur, wordt verkregen dankzij zorgvuldig geselecteerde ingrediënten en geconcheerd op een manier die we ons nooit hadden kunnen voorstellen. Een uniek aromatisch profiel verrijkt het smakenpallet van Valrhona en opent nieuwe smaaksensaties.

     

     

     





    20-10-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Resposible young drivers

    Responsible Young Drivers kiest Europcar als structurele partner

    Europcar ondersteunt Europese Nacht Zonder Ongevallen en Nieuwjaarsactie

     

     

     

    Responsible Young Drivers (RYD), de stichting van openbaar nut die jonge automobilisten stimuleert om verantwoord te rijden, heeft Europcar – Europees leider in autoverhuur – gekozen als structurele partner om een aantal sensibiliseringsacties te organiseren omtrent verkeersveiligheid in België.

    Europcar België wil zich positioneren als maatschappelijk verantwoorde onderneming in de brede zin van het woord. Het bedrijf was al heel betrokken op het vlak van milieubescherming, maar werkt nu dus ook mee aan acties van Responsible Young Drivers om jonge bestuurders bewust te maken van een verantwoord rijgedrag. “De mobiliteit van morgen berust niet alleen op het bevorderen van oplossingen voor een vlotter verkeer en op nieuwe technologieën die de impact van verplaatsingen op het milieu verlagen, maar ook op veranderingen in de houding en mentaliteit van de automobilisten,” meent Didier Fénix, Algemeen Directeur van Europcar België.

     

    Op 20 oktober heeft de 18e Belgische editie plaats van de Europese Nacht Zonder Ongevallen. Daarnaast organiseren de Responsible Young Drivers zoals elk jaar hun Nieuwjaarsactie in de nacht van 31 december 2012 op 1 januari 2013. Dan voeren zij duizenden jonge automobilisten in alle veiligheid naar huis. Europcar ondersteunt deze acties door klassieke en elektrische wagens ter beschikking te stellen aan de vereniging, door aangepaste formules en voorkeurstarieven aan te bieden aan de 19- tot 21-jarigen en door sensibiliseringsacties te organiseren, onder andere op de eigen Facebook-pagina.

     

    De 600 actieve vrijwilligers van Responsible Young Drivers (RYD) zijn tussen de 17 en 29 jaar oud. Zij organiseren het hele jaar door vormingen in scholen, preventieacties met alcoholtests aan discotheken en sensibiliseringsacties met de Promillekart of met een crashtest tijdens grote evenementen. Elk jaar organiseren zij de Europese Nacht Zonder Ongevallen (in oktober), de nieuwjaarsactie, en de Europese Dag van de Hoffelijkheid in het Verkeer (in maart). De RYD zijn actief in de Benelux en zijn coördinator van het Europees Jeugdforum voor Verkeersveiligheid.

     

    Europcar is de Europese nummer 1 in autoverhuurdiensten, die zijn klanten toegang biedt tot ’s werelds belangrijkste autoverhuurnetwerk. Dankzij zijn eigen activiteiten en die van franchisenemers en partners is Europcar in meer dan 140 landen aanwezig. Het bedrijf, met zijn 6.500 medewerkers die allen streven naar klanttevredenheid, en een gemiddelde vloot van 190.000 voertuigen, streeft ernaar maatschappelijk verantwoord te ondernemen. In 2010 en 2011 won Europcar opnieuw de World Travel Award als meest groene bedrijf in de transportsector (‘World's Leading Green Transport Solution Company’). Europcar maakt deel uit van Eurazeo.

     

     

    18-10-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gia d'or
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Gia d’Or ! Een chocoladeschat van Leonidas

     

     

     

    De bekende meester-chocolatier Leonidas opent de deuren van zijn kluis en onthult zijn Gia d’Or, een echte chocoladeschat. Leonidas lanceert zijn schitterende goudstaven op ware grootte met de beroemde chocolaatjes van de Gia-familie: Gianduja, Giantina en Giamanda, tot grote vreugde van de liefhebbers van smeuïge praliné.

     

    Leonidas heeft voor de Gia-pralines een prachtig ‘limited edition’ doosje ontworpen in de vorm van een goudstaaf. Elk doosje bevat Gianduja-, Giantina- en Giamandapralines. Goud was nog nooit zo lekker. De smeuïgheid van de Gia-chocolaatjes van Leonidas staat buiten kijf: elke praline is een moment van puur genot.

     

    Een Gia d’Or bevat:

    • 9 Gianduja’s: pure praliné van Leonidas, vervaardigd op basis van het beroemde recept voor Italiaanse praliné uit Piemonte (Italië).

    • 9 Giantina’s: pure praliné met subtiele stukjes biscuit: een perfecte harmonie tussen zachte praliné en krokante feuilletine met stukjes biscuit.

    • 9 Giamanda’s: de heerlijke Gianduja van Leonidas verrijkt met stukjes amandel. Een genot voor de smaakpapillen!

    De lancering van de Gia d’Or is de ideale gelegenheid voor liefhebbers van het goede leven om deze heerlijke pralines te (her)ontdekken. De drie pralines zijn gemakkelijk herkenbaar dankzij hun mooie verpakking: goudkleurig voor de Gianduja, koperkleurig voor de Giantina en zilverkleurig voor de Giamanda.

     

    De grootste lekkerbekken kunnen hun kans wagen om Gia’s d’Or te winnen door deel te nemen aan de gloednieuwe wedstrijd die Leonidas voor deze gelegenheid lanceert. Ze vinden de wedstrijd vanaf 22 oktober op de website van Leonidas (www.Leonidas.be) waar ze zullen moeten proberen hele muren van Gia’s d’Or te doorbreken om de kluis van Leonidas te bereiken. De buit belooft alvast heerlijk te zijn.

    www.leonidas.com

     

    18-10-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chocolate week

    Eerste editie van de Brussels Chocolate Week loopt van 19 t/m 25 november

     

     

     

    Naar aanleiding van het jaar van de gastronomie Brusselicious organiseert VISITBRUSSELS de Brussels Chocolate Week. Voor deze eerste editie biedt het Brussels Hoofdstedelijk Gewest bezoekers de kans om chocolade in al zijn vormen en smaken te komen ontdekken en proeven. In verschillende evenementen van 19 tot 25 november 2012 staat chocolade centraal: themaparcours, atelierbezoeken, degustaties bij chocolatiers, suggesties voor unieke recepten op basis van chocolade in Brusselse restaurants, afterwork 'chocoladespecial', workshops en meer!

     

    Themaparcours : Een week is onvoldoende om heel de Brusselse chocoladekunst te doorgronden, maar door de medewerking van meerdere verenigingen kunnen wij u een mooi programma voorstellen van bezoeken, wandelingen en degustaties rond de wereld van de magische boon… enkel op reservatie.

     

    'Degustatie' bij de Chocolatiers : Verscheidene huizen met faam worden in de kijker geplaatst met een degustatieparcours. Van zodra u zich een CHOCOLATE PASS met bijhorend plannetje hebt aangeschaft, kan u op stap door de straten van Brussel om uw lusten bot te vieren op de degustaties die zowat op iedere straathoek op u wachten … een heerlijk doel van de wandeling.

     

    De CHOCOLATE PASS wordt verkocht voor 5€ en telt 10 tickets. Hij is te koop in de deelnemende huizen en in de onthaalkantoren van VISITBRUSSELS.

     

    'Chocoladesuggestie' op restaurant

    Meer dan een week lang staat bij de Brusselse restaurants het thema 'chocolade' voorop en stellen zij u een suggestie voor die volledig rond chocolade is opgebouwd.  Een creatieve uitdaging met verrassende kruiden en aroma's om gastronomen de plezieren. 

     

     

    17-10-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BRU 'best packaging design'

    BRU wint Internationale Prijs ‘Best Packaging design’

     

     

     

    Het Belgisch natuurlijk mineraalwater BRU heeft zopas voor zijn nieuwe PET-flessen de 1e Internationale Prijs ‘Water Innovation Awards 2012’ in de categorie ‘Best Packaging Design gewonnen. Deze prestigieuze Prijs werd te Barcelona uitgereikt door het Internationaal magazine Foodbev. Na de herlancering van zijn glazen flessen, werden in mei dit jaar de PET-flessen van BRU volledig vernieuwd en verjongd. Deze Internationale Prijs bekroont merken flessenwater over de heel de wereld in een aantal categorieën waaronder die van ‘Best packaging design’. Een mooie bekroning voor de PET-flessen BRU 125cl, 80cl en 50cl, een natuurlijk mineraalwater van bij ons en leider in zijn categorie!

     

    De Water Innovation Awards bekronen jaarlijks de beste innovaties in de markt van flessenwater en dit in verschillende categorieën. Dit jaar hebben meer dan 20 landen in totaal 75 innovaties ingediend.

     

    Deze nieuwe erkenning voor dit Belgisch water, leader in de gastronomie, bekroont 3 jaren werk aan de modernisering van het gamma, en zal ongetwijfeld nieuwe klanten overtuigen om voor dit kwaliteitsvol water te kiezen dat het perfecte huwelijk vormt met een maaltijd en kwaliteitswijnen.

    www.bru.be

     

    16-10-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Historium Brugge

     

    Brugge wordt met Historium een toeristische topattractie rijker. Dat het nieuwe project er aankomt is al een tijdje geweten maar nu is ook de officiële openingsdatum bekend. Vanaf 25 november 2012 kunt u in Historium de Gouden Eeuw beleven zoals nooit voorheen.

     

    Dat Historium een succesverhaal wordt, staat als een paal boven water. Dat komt vooral door het concept want Historium is geen museum maar een belevingsattractie waarin de bezoeker een fascinerende reis maakt naar een ver verleden, naar het roemrijke Brugge anno 1435. Als je Historium bezoekt, stap je in een teletijdmachine die je meevoert naar Middeleeuwse Brugse straten waar de sneeuwvlokken zachtjes neerdwarrelen, naar de drukte van een wereldhaven, naar het schildersatelier van Van Eyck. Filmbeelden, schitterende decors, een meeslepend liefdesverhaal, speciale effecten en sfeervolle muziek zorgen voor een unieke totaalbeleving.

     

    Historium wordt niet alleen omwille van de inhoud en de scenografie succesvol maar evenzeer om de fantastische ligging op de Markt van Brugge. Men kan zich geen betere locatie indenken want het zeshonderd jaar oude verhaal dat in Historium wordt verteld heeft zich precies op deze plek afgespeeld. Voorts is ook de samenwerking met Toerisme Vlaanderen, met Toerisme Brugge en met de Brugse gidsenverenigingen een grote troef. Ook de nieuwe Historium wandeling, die perfect aansluit bij een bezoek aan het belevingscentrum, de aftershow, het degusteren van de diversiteit van uitzonderlijke bieren in Duvelorium met panoramisch uitzicht over de stad en het proeven van exquise artisanale Belgische chocolade in de Chocolaterie.

     

    Historium Brugge: voor een herontdekking van de Gouden Eeuw, voor een beter begrijpen van het Brugge van vandaag, voor een heerlijke en unieke aanval op al je zintuigen, voor een degustatiebier op een terras met uitzicht op de Markt, voor een leerrijke en aangename wandeling door de historische stad, voor een dagje Brugge zoals je dat nooit eerder beleefde.

    www.historium.be

     

     

    16-10-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgian family brewers

    Brouwerijen Bockor, Palm Breweries en De Ryck sluiten aan bij Belgian Family Brewers

     

     

     

    Het concept achter de Belgian Family Brewers blijkt succesvoller dan ooit. Steeds meer traditionele authentieke Belgische brouwerijen kiezen voor de vereniging. Samen vertellen ze het gemeenschappelijke verhaal achter hun bieren. Een aanpak die loont. De consumentenomzet van de speciaalbieren groeide de laatste drie jaar immers met 25%. Bovendien neemt ook de export toe (+ 4,6% in 2011). De Belgische speciaalbieren winnen dus aan populariteit. Recent begrepen ook brouwerijen Bockor, De Ryck en Palm Breweries de kracht van deze samenwerking en versterkten de rangen van BFB. De Belgian Family Brewers zijn nu met 20…

     

    Authenticiteit, traditie en Belgisch. Het zijn de drie kernwaarden waar alle Belgian Family Brewers gezamenlijk op inzetten. Ondanks hun onderlinge verscheidenheid komen ze samen op de markt met alles wat hen verbindt. Samen vertellen ze het verhaal achter hun bieren. Een verhaal van jarenlange traditie in het brouwen van bier. En dat verhaal wordt gesmaakt. Sinds de start van de Belgian Family Brewers in 2007 zijn de Belgische speciaalbieren aan een opmars bezig. De consument geniet steeds vaker van dergelijke bieren. Bovendien zijn het niet langer alleen de cafés die deze bieren schenken. Tal van restaurants hebben naast een wijn- ook een bierkaart. Bovendien is een biertje voor de televisie thuis voor velen geen uitzondering meer. Waar vroeger enkel wijn in stond voor de gezelligheid, geeft bier nu ook die smakelijke meerwaarde aan een aangename avond. Belgisch speciaalbier drinken betekent genieten, genieten van de smaak van authenticiteit en traditie.

     

    Het zijn onder andere de inspanningen van verenigingen als de Belgian Family Brewers (BFB) die aan de basis liggen van deze ommekeer. BFB tracht een aantal traditionele, familiale, onafhankelijke, Belgische brouwerijen te verenigen met als doel het promoten van echt Belgisch bier. Gaandeweg sloten steeds meer brouwerijen zich aan en met de komst van brouwerijen Bockor, Palm Breweries en De Ryck bereikt de vereniging de kaap van maar liefst 20 aangeslotenen. De vereniging van Belgian Family Brewers wordt zo meer en meer een vaste waarde in het brouwerijlandschap.

    www.belgianfamilybrewers.be - www.belgianbeer.com

     

     

    15-10-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pegasse lanceert nieuwe bestemmingen

     

    Van Dubai, de Verenigde Arabische Emiraten en Rio de Janeiro tot Nice, Antwerpen, Keulen en Brugge. Premium touroperator Pegase draagt voor de komende winter service en flexibiliteit meer dan ooit hoog in het vaandel, dat is meteen duidelijk als men er de nieuwe winterreisboeken voor Vliegvakanties en Citytrips op naslaat. 

    De nieuwe Airport Service, de samenwerking met Condor voor langefstandsvluchten en de lancering van nieuwe bestemmingen als Dubai, de Verenigde Arabische Emiraten en Rio de Janeiro passen ook perfect in het plaatje. Het Pegase winteraanbod is overigens integraal beschikbaar op de vernieuwde website:  www.pegase.be.

     

    Premium touroperator Pegase maakt meer dan ooit werk van de service die de klanten krijgen! Pegase klanten worden in de watten gelegd van zodra ze thuis de deur achter zich dicht trekken. Voor een belangrijke selectie van hotels krijgt men vanaf deze winter immers de gratis Pegase Airport Service aangeboden: Pegase komt de klant thuis per luxewagen ophalen en brengt hem naar de luchthaven in alle comfort. Wie liever toch zelf naar de luchthaven rijdt, kan rekenen op gratis parking en een valet die de auto parkeert. 

    Op Brussels Airport schuift men als Pegase klant meteen door de Fast Lane om dan nog even voor vertrek te verpozen in de Airport Lounge, weg van alle drukte. Eenmaal op de vakantiebestemming is dan weer een directe transfer van en naar het hotel een Pegase-zekerheid.  Ook het uitkiezen van dat hotel wordt bepaald ‘convenient’ met de introductie van een zeer handige Pegase zoektabel vooraan in de reisboeken, waarin gebruik gemaakt wordt van 16 unieke labels. 

     

    Ook de focus op ‘beleving’ is toegenomen: rondreizen en ‘bijzondere ervaringen’ doorspekken het aanbod. Van een excursie naar een schitterende bergrefuge in de Atlas, over ballonvaarten boven Luxor en sterrenkijken in de Sossuvallei tot blauwe vinvissen spotten in Sri Lanka en van Cusco naar de Machu Picchu sporen met de glamoureuze Hiram Bingham trein: met Pegase kan het allemaal, én in stijl!

     

    De touroperator brengt de klant komende winter overigens uitsluitend met lijnvluchten naar z’n exotische bestemming. Dat biedt het comfort van een uitgebreid en flexibel aanbod en garandeert de nodige stiptheid en service aan boord!

     

    Er worden 10 exotische bestemmingen aangeboden i.s.m. het gerenommeerde Condor. Deze winter breidt Pegase het aantal vluchten per week per bestemming aanzienlijk uit. De klant geniet zo van de absolute vrijheid om zijn vakantieduur zelf te bepalen. Ook de gunstige vluchturen zijn daarbij een grote troef! Dankzij een vertrek vanuit Brussel naar Frankfurt kan de Pegase klant nu gewoon 1 u voor afreis inchecken ipv de gebruikelijke 3 u vooraf bij langeafstandsvluchten en met de rechtstreekse doorvlucht vanuit Frankfurt verliest men niet langer tijd met een tussenstop in de Caraïben. De samenwerking met Condor garandeert Pegase klanten ook een echte Premium Class en een échte Business class! Wie frequent reist zal bovendien verheugd zijn te horen dat men ook Miles&More punten spaart wanneer men met Pegase en Condor reist!

     

    Nieuw: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai & Rio de Janeiro

    Om Abu Dhabi en Dubai kan men niet meer heen! Vanaf deze winter maken de mini-staatjes aan de Perzische Golf ook integraal deel uit van het Pegase aanbod. De premium touroperator koos een aantal 5 tot 5 ½ sterren tophotels uit, het een nog aantrekkelijker dan het andere!

    Voor wie op een week tijd en geheel in stijl de 2 belangrijkste emiraten, Abu Dhabi en Dubai wil zien en ook een stukje Oman wil proeven, is de rondreis met eigen privé chauffeur van touroperator Pegase een perfecte formule. Ook nieuw in het aanbod is het bruisende Rio de Janeiro dat de premium touroperator ook voorstelt in een combinatiereis met Angra dos Reis, waar de natuur ronduit overweldigend is.

    4 Dagen in het Sofitel Rio de Janeiro, van waaruit men alle hoogtepunten van de stad gaat ontdekken om dan ’s avonds na te genieten op het strand van Copacabana vlak aan het hotel, worden aangevuld met een week genieten in  het Pestana Angra Beach Resort. De 3 uur durende trip daarheen voert langsheen een van de mooiste snelwegen ter wereld en is een belevenis op zich omdat men haast constant de kust volgt. Daarna is het puur tot rust komen en genieten van de Braziliaanse Costa Verde en het comfort van de ruime Pegase bungalows.

     

    In het nieuwe Pegase reisboek voor Citytrips worden 4 nieuwe bestemmingen geïntroduceerd: Nice, Keulen, Antwerpen en Brugge. En omdat ‘luxe’ tegenwoordig niet meer voor iedereen dezelfde invulling heeft, ging de touroperator ook voor z’n stedenaanbod verder op zoek naar een zeer divers hotelaanbod. Zo kan men als klant opteren voor de klassieke luxe van bijvoorbeeld een Excelsior Ernst hotel in Keulen als voor de stijlvolle charme van een Riad Kaïss in Marrakech tot het genieten van de bijzondere architecturale en conceptuele invulling van een heel hip en trendy hotel zoals de HI Eco Spa en Beach in Nice.

         

    Heel apart inderdaad dat HI Hotel met z’n HI Beach club in Nice. Mattali Crasset stond in voor de hele inkleding en dacht meer dan actief mee over de invulling van wat een ‘nieuw’ hotel kan/moet zijn. Klanten logeren er in heel aparte kamers en krijgen een bio buffet als ontbijt aangeboden. 

    Nice is voor een korte citytrip ook erg makkelijk bereikbaar want Pegase werkt samen met SN Brussels Airlines en die hebben 4 rechtstreekse vluchten per dag naar Nice.

     

     

     

     

    15-10-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.huisdieren

    Ook huisdieren hebben recht op een vakantie

    De Groep Pierre & Vacances-Center Parcs zorgt voor vakanties ‘honden toegelaten’!

     

     

     

    Een huisdier hebben en vakantieplannen smeden zijn altijd een aangenaam tijdverdrijf, maar de twee combineren is dikwijls wat moeilijker. Er zijn immers zeer veel verblijven waar je huisdier niet welkom is. Die tijd is nu voorbij!

     

    De Groep Pierre & Vacances-Center Parcs biedt immers verhuur van vakantiehuisjes en appartementen in residenties en vakantieparken waar huisdieren zijn toegelaten. Je verblijft er in instapklare en praktisch ingerichte appartementen aan zee, in de bergen of in de stad … telkens opnieuw in gezelschap van uw geliefkoosde huisdier.

     

    U moet niet meer naar opvangoplossingen zoeken wanneer u op vakantie wil vertrekken! Uw trouwe viervoeter kan u vergezellen in het merendeel van de residenties, village clubs en domeinen van de Groep. De honden worden toegelaten op vertoon van een geldig bewijs van inenting tegen hondsdolheid.

    Tot eind september worden onze dieren nog meer verwend! Iedere klant die een huisdier meeneemt op vakantie krijgt bij aankomst een cadeau voor zijn dier, in samenwerking met Croquetteland. En bij elk pakket, een zakje voeding Seasonfit en een kortingsbon waarmee u een korting van 10% krijgt op de producten van Croquetteland.

     

    Prijzenvoorbeeld

    Bij Pierre & Vacances, villages clubs en premium :55 € per dier per week, voor een verblijf van 7 nachten en meer. 9€ per dier per nacht; voor een verblijf van minder dan 7 nachten. Bij Center Parcs: Vanaf 35 € (één enkel huisdier per cottage).*De dieren zijn toegestaan in de gemeenschappelijke ruimten van het park indien aan de halsband gehouden, uitgezonderd bij het zwembad. Zij zijn niet toegelaten in de hotels, behalve uitzondering.

    U rest enkel de bagage voor uw hond te pakken met zijn paspoort, certificaat van goede gezondheid, inentingsboekje, halsband, hondenbrokken, speelgoed, enz. En als u met de auto reist, vergeet niet uw hond af en toe eens uit te laten en hem wat water bij te schenken!

    www.pierreetvacances.be - www.centerparcs.be

     

     

     

    14-10-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dreamcar

    28e DREAMCAR INTERNATIONAL, DE GROOTSTE OLDTIMERBEURS VAN BELGIË

     

     

    Rolls Royce, Ferrari, Porsche: deze droomwagens zullen er natuurlijk zijn op Dreamcar International in Mechelen op 20 en 21 oktober. Maar ook de de Fiat, de Trabant en dergelijke die een haalbare droom voor velen vertegenwoordigen. Dreamcar International is dit jaar aan zijn 28e editie toe. Let wel: dit jaar is de oldtimerbeurs naar het najaar verhuisd naar oktober in plaats van het voorjaar.

     

    Afgelopen jaar won de Fiat Club Belgio de Dreamcar Trophy. Dit is een voorbeeld van de heel eigen aantrekkingskracht van de oldtimerbeurs Dreamcar International. Dank zij de inzet van vele oldtimerclubs wordt gezorgd voor een aantrekkelijke show. Zowel kenners als gewone bezoekers komen aldus aan hun trekken. Daarnaast vindt u er ook alles wat u op een oldtimerbeurs mag verwachten: autokunst, onderdelen, boeken, tijdschriften en andere documentatie. Maar ook speciale stands voor het restaureren van auto's zonder de z.g. automobilia te vergeten. Niet alleen personenwagens komen aan bod, er is ook aandacht aan vrachtwagens, landbouw en militaire voertuigen uit een eeuw autogeschiedenis. De Belgische auto uit de jaren 30 wordt niet vergeten.

    Een aantal thema’s voor deze 28e editie: 40 jaar Fiat X 1/9, 20 jaar Alfa Romeo Club

    Quadrifoglio …

     

    De 28e editie van Dreamcar International vindt plaats op zaterdag 20 en zondag 21 oktober 2012 in de Nekkerhal te Mechelen, telkens van 9u30 tot 18u00.

    Info tel. 059/70 28 14, www.oldtimerdreamcar.com

     

     

     

    13-10-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.adagio aparthotel

     

    Met de opening van het nieuwe ‘aparthotel’ in de Brusselse Europese wijk, bevestigt Europees marktleider Adagio City Aparthotel zijn ambitie om de accommodatie van het type Adagio Access verder uit te breiden in Europa.

    Adagio City Aparthotel staat voor een uitgebreid aanbod logeermogelijkheden, met twee types accommodatie: Adagio en Adagio Access. Adagio City Aparthotel is Europees leider op het vlak van aparthotels en wil tegen 2016 haar aanbod zo goed als verdubbelen, met 150 aparthotels in 12 verschillende landen.

     

     

    Adagio Access vormt het goedkopere accommodatietype van Adagio City Aparthotel. De Adagio Access ‘aparthotels’ bevinden zich in de centra van Franse provinciesteden en in de rand van grote Europese steden, en richten zich tot een publiek dat op zoek is naar de beste prijs-kwaliteitverhouding met een maximum aan autonomie. Het innoverende concept van de ‘aparthotels’ is zowel geschikt voor zakenreizen (budgetvriendelijke logeermogelijkheden) als voor citytrips.

     

     

    Het ‘aparthotel’ telt 110 volledig nieuwe appartementen, zo ingericht dat men er zich meteen thuis gaat voelen. De studio’s bieden plaats aan 2 tot 4 personen. Ze beantwoorden aan alle essentiële eisen op het vlak van comfort en zijn voorzien van één- of tweepersoonsbedden, een flatscreen-tv met internationale zenders, een volledig ingerichte keuken (koelkast, grill en magnetron, kookfornuis, vaatwerk en koffiezetapparaat), een badkamer met bad of douche en een bureau.

     

    Bovendien beschikken alle appartementen en gemeenschappelijke ruimtes over een gratis snelle wifi-verbinding. Bezoekers van het ‘aparthotel’ kunnen 7 dagen per week en 24 u per dag terecht bij de receptie voor inlichtingen, dan wel om in te checken. Schoonmaken gebeurt dagelijks (bij een verblijf tot 3 nachten) of wekelijks (vanaf 4 nachten). Optionele diensten volledig en evenwichtig ontbijtbuffet en wasserij en stomerij.

    In de huidige economische situatie is het voor veel klanten belangrijk een budgetvriendelijke oplossing te vinden, zonder aan gebruiksgemak of comfort te moeten inboeten. Zelfs met een dagelijks bezoek aan het restaurant, is een ‘aparthotel’ tot 40 % goedkoper dan een gewoon hotel.

     

    Deze tweede vestiging van Adagio City Aparthotel bevindt zich in het hart van de Europese wijk van de Belgische hoofdstad. Met in de directe omgeving enerzijds het Warandepark en de Europese instellingen en anderzijds het station Brussel-Luxemburg, de Zavel en de Musea, geniet het eerste Adagio Access hotel in de stad van een bevoorrechte ligging, zowel voor professionele verplaatsingen als voor culturele uitstapjes.

     

     

    Bij Adagio City Aparthotel wordt een verblijf goedkoper naarmate het langer duurt. Vanaf 4 nachten ligt het tarief 20 % lager ten opzichte van een verblijf van 1 tot 3 nachten. Hoe langer men blijft, hoe groter de kortingen.

     

     

     





    13-10-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Star Clippers

    ACTIEF CRUISEN MET STAR CLIPPERS

    Bij Star Clippers zijn er een pak mogelijkheden voor een actieve cruise.

     

     

     

    Star Clippers vaart wereldwijd op de zeeën en de oceanen en in het uitgebreide aanbod van cruisereizen zijn er heel wat mogelijkheden voor reizigers die een luie ligstoel op het dek of een middag aan het zwembad willen ruilen voor actie aan land, op de eilanden. Star Clippers heeft zelfs een heuse watersportclub die cruisereizigers de mogelijkheid biedt om allerlei watersporten te beoefenen. Wie meevaart met de clippers kan gratis waterskiën, snorkelen, kajakken, windsurfen en zeilen!

     

    Tijdens tal van cruises worden actieve excursies georganiseerd. Voor liefhebbers van overweldigend natuurschoon zijn de cruises in Costa Rica tijdens de komende winter een absolute must. Het Midden-Amerikaanse land is bekend om zijn grote nationale parken en tijdens een Star Clippers cruise kun je deze unieke biotopen verkennen. Er zijn begeleide wandeltochten door het Corcovado Nationaal Park en je kunt zelfs paardrijden door het tropische regenwoud. Andere mogelijkheden zijn tochten met een terreinwagen of per boot. Ook in het buurland Nicaragua organiseert Star Clippers boeiende actieve uitstappen, onder meer tot bij de Massaya vulkaan en naar kleurrijke streekmarkten met artisanale producten.

     

    Vanuit St-Maarten bezoek je tijdens een komende wintercruise de Leeward eilanden en onderweg neem je deel aan tal van excursies. Op Dominica, het tropische eiland dat door Columbus werd ontdekt, is er een vier uur durende wandeltocht langs een prachtig natuurpad. Rond het eiland Guadeloupe zijn er kanotochten naar onbewoonde eilandjes of door de dichte mangrovewouden. Ook op Antigua is er een Kayak Eco Tour.

     

    De Royal Clipper vaart tijdens de winter 2012/13 in de Caraïben met onder meer een droomcruise langs de Grenadine Islands. Het zalig genieten aan boord van het schip kan worden afgewisseld met heel wat actie zoals een inspannende trektocht tot bij de prachtige watervallen op Grenada of een  naar de heldere, visrijke wateren rond Saint Vincent.

     

    Dit zijn maar enkele van de vele actieve momenten tijdens de cruisereizen van Star Clippers. Ze bieden reizigers de kans op meer afwisseling, om even de spieren los te gooien, zelfs om een fysieke uitdaging aan te gaan en intussen het mooiste van de tropische wereld, zowel boven als onder water, te ontdekken. Na elke uitstap is het zalig om terug aan boord te gaan en te genieten van alles waarmee de clippers hun cruisende gasten verwennen.

    www.starclippers.com

     





    12-10-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.p&v premium

    Binnenkort ... Allerheiligen...

    Tijd om van een zonniger klimaat te genieten!

    met Pierre & Vacances premium in Spanje!

     

     

     

    Voordat u wordt geconfronteerd met winterse temperaturen, waarom niet naar een premium bestemming in het zonnige Spanje gaan? Premium is het hogere klasse-label van de Groep Pierre & Vacances. Dit label staat voor authenticiteit, zin voor detail, onberispelijke service en het ultieme welzijn.

     

    Altea Hills, bevindt zich op een heuvel boven de baai, in de regio van Valencia (Costa Blanca). Met  een typisch mediterrane architectuur en haar warme kleuren, biedt het 4 sterren-hotel en de appartementen, u kalmte, wellust en ontspanning. Somminge kamers en appartementen beschikken over een privéjacuzzi op het terras en bieden een weergaloos zeezicht.

     

    Altea Hills heeft 4 openluchtzwembaden, 1 overdekt verwarmd zwembad, een spa van 800m2, een fitness-zaal, squashvelden, paddle terreinen en tennis. Voor wie echt van sensatie houdt zijn er à la carte activiteiten: catamaran, jetski, kajakken, karting, zeilen, duiken met flessen.

     

    In het complex vindt u gezellige restaurants met mediterraans zicht, een lounge- of snackbar om de kleine honger te stillen aan de rand van het zwembad, of tussen twee activiteiten door. Ontbijt, diner of half pension: iedere vakantieganger heeft de mogelijkheid om de formule te kiezen die het best bij zijn of haar vakantiegevoel past!

    Vanuit Altea Hills worden er diverse excursies georganiseerd. Zo is er bijvoorbeeld de mogelijkheid om het Tabarca-eiland met de boot te ontdekken, om naar een aquapark te gaan, of deel te nemen aan lokale feesten.

    De Groep Pierre & Vacances Center Parcs telt 29 bestemmingen op het Iberisch schiereiland, vanaf de Franse grens tot de Canarische eilanden.

    www.pierreetvacances.be - België 070 246 100 (0,15€/min)

     

    11-10-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Costa cruises kerst!

     

    Wie Kerst en Nieuwjaar eens op een heel andere, niet traditionele manier wil beleven of wie de koude, miezerige winter van bij ons wil ontvluchten, vindt beslist inspiratie in het cruiseaanbod van Costa Cruises. Er is keuze genoeg, zowel dichtbij als ver weg en indien gewenst mét de kerst- en nieuwjaarsfeer er bovenop.

     

    Wat dacht je van Kerst op een comfortabel schip van Costa Cruises, varend op de azuurblauwe wateren van de Middellandse Zee? Het is trouwens makkelijk gerealiseerd en het kan bovendien prijsgunstig, bijvoorbeeld als je op 21 december vertrekt met de Costa Pacifica in Civitavecchia voor een heerlijke cruisereis van 8 dagen/7 nachten langs Spanje, de Balearen en Italië. De Costa Magica vaart op 21 december vanuit Savona naar Corsica en Italië en de Kerstsfeer aan boord duurt 6 dagen en 5 nachten lang. De nieuwjaarcruise met de Costa Pacifica wordt een reis langs Spanje, de Balearen, Corsica en Italië, afreis op 28 december. Absolute topper is de cruise die Kerst en Nieuwjaar opneemt in één reis van 12 dagen/11 nachten, een magische tocht met de Costa Magica langs Malta, Griekenland en Italië, met onder meer een bezoek aan de mooiste getuigen van de antieke beschavingen.

     

    De overgang van oud naar nieuw in de Caraïben of in Zuid-Amerika, dat is pas een unieke belevenis en het kan met Costa Cruises. De haven van afreis bereik je met een vlucht vanuit Parijs of Brussel, richting Point-à-Pitre, Miami en Buenos Aires. Op elk van deze plaatsen begint een onvergetelijke cruisereis van negen, elf of twaalf dagen door Zuid-Amerikaanse wateren waar het in december volop zomert. De kusten van Brazilië, Argentinië, Uruguay, Mexico en de tropische wereld van de Caribische eilanden bezorgen elke cruisereiziger een onvergetelijke Kerst- of Nieuwjaarstijd. De 9 daagse cruise met Costa Luminosa vertrek op 29 december vanaf Brussel inclusief vlucht naar Point à Pitre kan reeds vanaf 2.329€. De 11 daagse cruises met Costa Serena vertrek 22 december in Buenos Aires, inclusief vlucht vanuit Brussel kan reeds vanaf 2.771€

     

    Ook de exotische wereld van het Aziatische continent zit in het cruiseaanbod van Costa Cruises, vooral met een droomreis van 10 dagen/7 nachten langs Singapore, Thailand en Maleisië. De afreis met Costa Victoria is op 22 december met vertrekplaats Brussel voor een vlucht naar Singapore.

     

    Een rijke cultuur en een overweldigende natuur, dat zijn de ingrediënten van een wintercruise door het Midden-Oosten, een reis op de Rode Zee met de Costa Voyager. De droom begint op 24 december en duurt maar liefst 8 dagen/7 nachten terwijl je kennismaakt met de boeiende wereld van Egypte, Israël en Jordanië. Deze cruise inclusief vlucht kan reeds vanaf 1.586€.

     

    Over twee maanden is het putje winter en vieren we Kerst en Nieuwjaar. Gebeurt dat aan boord van een schip van Costa Cruises dan kan het feest niet meer stuk en kan de winter ons niet meer deren!

    www.costacruises.be

     

     

    11-10-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wijn uit Tahiti

    De wijn uit Tahiti wordt in het hartje van de Zuidelijke Stille Oceaan geproduceerd, meer bepaald op de Tuamotu-archipel in Frans-Polynesië. Op die plaats in de wereld een kwaliteitswijn maken, dat was de uitdaging die Dominique Auroy in de jaren 90 aanging. Deze zakenman, die al ruim veertig jaar in Frans-Polynesië woont, wou wijn opnieuw uitvinden in de Stille Oceaan.

     

    Aan de eerste wijngaard op Frans-Polynesische bodem zijn er lange jaren van onderzoek voorafgegaan. Een productie van dergelijke omvang was nooit eerder ondernomen in Polynesië, zelfs nog niet op een atol.

     

    De wijngaard bevindt zich op Rangiroa, een van de grootste atollen ter wereld, bijna zo groot als het eiland Tahiti, wordt gezegd. Het atol stond al bekend voor zijn wondermooie zeebodem en is dat nu ook wegens zijn wijn.

    De wijn wordt geproduceerd op een klein motu (eilandje) op enkele minuten varen van het dorp Avatoru. Aan het einde van de weg omzoomd door kokosbomen verschijnen plots rijen wijnranken. Hier bevindt zich het domein ‘Ampélidacées’, waar de wijnstokken op 100 m van de lagune en op minder dan 400 m van de oceaan groeien.

               

    Van vitaal belang bij het telen van de wijnranken is een goede kennis van de grond. Ook water speelt een sleutelrol. Irrigatie is mogelijk dankzij putten die op het laagste punt van het perceel zijn gegraven tot de waterlaag, die nooit uitgeput geraakt en zich op geen al te grote diepte bevindt. Het voortdurend opvolgen van de waterhuishouding van de wijngaard is heel belangrijk voor de kwaliteit. Maar het allerbelangrijkste op dit ‘terra incognita’ blijft de controle over de groeicyclus: de zon en de grootte van de wijnstok bepalen immers de bloei, rijping en oogst, want het Polynesische klimaat kent geen koud seizoen.

     

    De eerste druivensoorten werden in 1992 geïmporteerd. Ze werden onderworpen aan acclimatisering- en selectietesten op de voornaamste archipels van Polynesië. Omdat de seizoenen onderling weinig verschillen, is het de grootte van de plant die een groeicyclus op gang brengt, zodat nieuwe ranken ontstaan die op hun beurt weer druiven voortbrengen. Er zijn twee oogsten per jaar, een in de maand mei en een in de maand november, die de winterpluk en de zomerpluk worden genoemd.

     

    De wijngaard van Rangiroa is het resultaat van een werk van lange adem, dat veel inspanning en geduld heeft gevraagd van de initiatiefnemers en hun team. Het technische team van het domein wordt geleid en gemotiveerd door Sébastien Thépenier. Als vinoloog zet hij sinds 2002 het werk van zijn voorgangers (Thierry Chaumais en Bruno Corneaux) op de wijngaard voort. Het domein strekt zich intussen uit over 8 hectare wijngaard met een productie van 40 000 flessen per jaar.

    www.tahiti-tourisme.be

     

    10-10-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!