Inhoud blog
  • Weleda breidt manverzorging uit!
  • Aspria: technologische verzorging
  • Kartell & illycaffè
  • Water als centerpiece
  • Artisano & Amato
  • Bell & Ross
  • Vier de lente met Belgische flair
  • Le Lame Lover
  • Moederdag
  • Veritas Care(s) about you
  • gespot op light+ Building
  • Ga voor een tijdloze, duurzame zomer met Aware
  • Umbris, unieke design-overkappingen
  • Classic elegance Luna
  • Classic date manufacture
  • Classic Moonphase Date Manufacture
  • Franke stapt in de grijze zone
  • BR 05 Chrono grey steel & gold
  • Ray-Ban & Lenny Kravitz
  • BR X5 Black Titanium
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    16-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.duits wijninstituut
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Monika Reule, nieuwe directrice van het Duits Wijninstituut,

    neemt de bedrijfsleiding vanaf 1 april 2007 over.

     

    De Raad van Bestuur van het Duits Wijnfonds (DWF) heeft Monika Reule, landbouwbiologe, op 26 oktober 2006 in Mainz met eenparigheid van stemmen tot directrice benoemd. Vanaf 1 april 2007 start ze in haar nieuwe functie starten en neemt de bedrijfsleiding van het Duits Wijninstituut (DWI) en andere nevenmaatschappijen over. Ze lost Holger Kirsten af die deze functie sinds juli 2006 interim uitoefent.

    In zijn functie als voorzitter van de raad van bestuur benadrukte Weber dat de beslissing ten gunste van Monika Reule met eenparigheid van stemmen in de raad van bestuur genomen werd. Volgens hem was dit een opmerkelijke blijk van vertrouwen en een bereidheid tot samenwerking uit de gebieden en uit alle takken van de wijneconomie. Monika Reule zelf zei dat ze zich erop verheugt zich in de komende maanden snel in de thematiek in te werken en aansluitend samen met de medewerkers en medewerksters en met de comités van DWF en DWI, toekomstgerichte concepten en maatregelen met het oog op de versterking van de positie van de Duitse wijnen in binnen- en buitenland te ontwikkelen en om te zetten.

    primal@primal.be of www.duitsewijn.be

    16-11-2006 om 08:43 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Charme de la semois
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Le Charme de la Semois

     

     

    De hostellerie Charme de la Semois is een totaal gerenoveerd gebouw aan de oevers van de Semois, geheel omringd door groen. De hostellerie geldt als centrum van alle denkbare activiteiten in de regio, wandelen, vissen, mountainbiking, kajakken, jagen, enz. Deze charmante hostellerie beschikt over 18 kamers en enkele suites en biedt zakenlui die een rustige werksfeer zoeken, een seminariezaal met een capaciteit van 40 personen.

     

    Eigenaar-uitbater Dimtri Everard zorgt bovendien voor een culinaire noot die de exploitatie ook aanlokkelijk maakt voor gastronomen en fijnproevers. Dimitri en zijn echtgenote Jane, zijn geen onbekenden in de restaurantwereld. In het restaurant “ La Cuisine au vert” in Waterloo en naderhand in het hotel ‘Le Coté Vert’, hebben ze reeds hun sporen verdiend. Dimitri en Jane leiden sinds 1998 ‘Le Charme de la Semois’, een gebouw van zowat een eeuw oud dat oorspronkelijk “La Charmille” werd gedoopt. Le Côté Vert wordt momenteel trouwens gerund door Dimitri’s zuster.

     

    Dimitri Everard geboren in 1973, kreeg zijn opleiding tussen 1989 en 1992 op het Infobo, terwijl hij gelijktijdig in het restaurant ‘Bruneau’ werkte. Hotelmanagement volgde hij op de International School in Limal, terwijl hij werkte in ‘L’ Espièglerie’ in Namen. Jane Varvenne, 1971, volgde een opleiding op het CENAM in Namen en deed net als haar man gelijktijdig ervaring in restaurants.

     

    Hun keuze voor Le Charme de la Semois in Alle-sur-Semois is bijzonder doordacht. De regio is toeristisch erg aantrekkelijk en biedt naast een zeer verscheiden natuur, ook tal van bezienswaardigheden. Een beetje stroomafwaarts van Bouillon, vormt de Semois immers zijn nauwste maar ook mooiste meanders. Hier vinden we Botassart, dorpje op een smal schiereiland dat de naam ‘het graf van de Reus’ meekreeg. De Semois slingert zich voorbij Corbion en Poupehan, Franhan en Rochehaut om vervolgens de provincie Namen binnen te vloeien. Alle is een van de dorpen in het uiterste zuiden van deze provincie, vlakbij Frankrijk en ooit de hoofdstad van de tabaksbouw van de Semois. Op een paar plantages na is die praktisch verdwenen, enkele droogschuren langsheen de slingerpaadjes verwijzen nog naar deze cultuur. De leisteenindustrie bracht na verval van de tabak, enig soelaas, maar Alle, net als Pussemange of Bouhan kon slechts korte tijd op deze nieuwe rijkdom bouwen. Met de hostellerie Le Charme de la Semois heeft het dorpje alleszins een derde economische stimulans gevonden.

     

    Op het culinaire vlak biedt Dimitri een huiselijke maar toch geraffineerde keuken die duidelijk goed ligt in de Vlaamse markt aangezien ruim 80% van zijn cliënteel uit Vlaanderen komt. Er wordt zeer duidelijk geopteerd voor een combinatie tussen een ontspannend verblijf, enkele wandelingen of andere activiteiten en het genot van rijke gastronomische tafelen tijdens het avondmaal.

     

    De kaart op zich spreekt boekdelen en laat zeer ruime keuzemogelijkheden. Anderzijds zijn er de menusuggesties die eventueel in het verblijf kunnen ingecalculeerd, suggesties die deels op de kaart worden weergevonden en deels afhankelijk zijn van de dagelijks verse producten die worden aangevoerd.

    Als proevertjes vielen ons een feuilleté van kaas, een feuillete met curry en erwtensoep met croutons te beurt. Als voorgerecht kregen we een ballotin van tonijn en ganzenlever in een kleedje van roze zalm met toast.  Een kussentje van gevulde St Jacobsvruchten, overdekt met grijze garnalen vormde het tussengerecht vooraleer de patrijs met fijne groentjes, veenbessen en warme ganzenlever werd geserveerd. De witte Bourgogne Chardonnay La Fôret en de rode Bourgogne Château d’Etroyes golden als perfecte aanvullingen. Fijne pannenkoekjes met nootschilfers en gegratineerde appelen sloten de maaltijd af.

    Dimitri en Jane verzorgen diverse gastronomische weekends. Er is keuze uit één of twee overnachtingen, plannen gelegenheidsdiners en feesten, terwijl los van de gastronomische weekends, de winterse wildmenu’s momenteel evenmin ontbreken.

     

    Hostellerie Le Charme de la Semois – Rue de Liboichant 12 – 5550 Alle-sur-Semois

    www.charmedelasemois.be

     

    14-11-2006 om 21:18 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de kapblok

    De Kapblok op jacht.

     

    Op zondag 19 november gaat restaurant De Kapblok – Dilbeek, net als vorig jaar, op jacht. Gastronomen en fijnproevers kunnen er terecht voor een aangepast jachtmenu, hetzij in een feilloos 4 gangen menu, hetzij in een iets uitgebreider 6 gangenmenu. Men kan zowel reserveren voor het menu en dan zelf de wijn kiezen, als voor een all-in formule waarin champagne, wijn, water en koffie zijn begrepen. rvh.

     

     

    08-11-2006 om 23:08 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gouden muts

    Wild –wintermenu:

     

    Restaurant De Gouden Muts in Aarschot biedt tot 30 december ek. een wild-wintermenu in een 4- of 5-gangenuitvoering met vrije keuze voor aangepaste wijnen. Er is onder meer een huisgerookte fazantenborst met grondwitloof, een cappuccino van witloof met gerookte everzwijnfilet en hazenrug en hertekalfnootjes met poivrades. Een pousse ‘surprise’ in 4 verschillende chcocoladesoorten geldt als sluiter. RVH.

     

    08-11-2006 om 23:08 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.palm royale
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Nieuwe kratten voor PALM ROYALE

     

    In 2003 lanceerde PALM Breweries op een succesvolle manier het degustatiebier ‘Royal’. In het voorjaar van 2006 werd het duidelijk als een line extension van Palm als ‘PALM Royale’ herdoopt en tevens in Nederland gesmaakt geïntroduceerd. Op basis van de uitstekende verkoopsresultaten investeert PALM Breweries nu in een gloednieuwe PALM Royale krat. Deze investering past in het strategisch plan dat eerder werd uitgetekend. Nadat het merk PALM Speciale, reeds in april van dit jaar, een groene krat van de nieuwste generatie werd toebedeeld is het nu de beurt aan PALM Royale en dit met een ‘royale’ blauwe krat. De globale investering voor beide kratten bedraagt 5 miljoen euro.

    De krat is geheel in de stijl van Palm Royale geconcipieerd, deze is niet alleen voorzien van 5 zachte handgrepen (soft touch),  de 4 flessen naast het handvat binnenin zitten iets schuin zodat de hand niet kan worden gekwetst. Het logo aan de buitenkant ligt verzonken om krassen te voorkomen en tevens om een optimale reiniging te kunnen waarborgen. PALM Royale zorgt voor dynamiek in het bierrayon en op de bierkaart en vult verder de behoefte in van de consument die op zoek is naar authentieke Belgische biercultuur.

     

     

    PALM Royale

     

    Alfred Van Roy is een naam die door bierkenners niet alleen spontaan wordt geassocieerd met één van de stamvaders van PALM Breweries maar ook vooral met kwaliteit en vakmanschap.  In de jaren dertig zette Alfred zijn eerste stappen in de brouwerij van zijn vader en leerde in de Brusselse brouwerijschool de technische knepen van het vak. In 1952 nam hij de fakkel van zijn vader over. Tijdens zijn 75-jarige loopbaan ontwikkelde hij zich als één van de meest vermaarde brouwers van België, een bierkunstenaar die in België en daarbuiten naam en faam zou verwerven met zijn unieke creaties en zijn baanbrekende ideeën ! Onder zijn inspirerende leiding groeide zijn brouwerij uit tot een vaste waarde in de markt wat ongetwijfeld zijn levenswerk mag genoemd worden. Alfred Van Roy werd op 7 mei 2003 negentig ! Een feestelijk moment dat op passende manier met een meesterlijk bier gevierd moest worden ! De meesterbrouwer mocht dan negentig jaar oud zijn, de jaren hadden nog steeds geen vat op het enthousiasme van deze bierkunstenaar. Met hetzelfde enthousiasme werd ‘PALM ROYALE’ gecreëerd, een feestbier dat de bekroning werd van een leven gewijd aan de brouwkunst.

    PALM ROYALE is een bier van hoge gisting, 7,5 % vol. alc., aromatisch - zuiver – niet nahangend – met een lichte fruitige toets. Het heeft een goudkoperen kleur en een subtiele neus van het parfum van de geselecteerde ‘hoge’ gisten. Bij dit bier hoort uiteraard een mooi glas, een glas op hoge voet dat enerzijds perfect schuimhoudend is en anderzijds het aroma conserveert. Een glas waarin schoonheid en wetenschap verenigd zijn, een recipiënt in harmonie met zijn inhoud. Rvh.

    www.palmbreweries.com

     

     

    30-10-2006 om 21:36 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hoteltelevisie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

    Philips levert flatscreens  aan ’s werelds meest vooraanstaande hotelgroep

     

    Philips heeft aangekondigd dat zij de wereldwijde leverancier is geworden van televisies voor de kamers van Accor Group hotels, een vooraanstaande Europese hotelketen. Accor is één van de grootste ter wereld met een portfolio van merken als Sofitel, Novotel, Mercure, Ibis, RedRoof, Formule 1 en Etap. Philips staat nu in de startblokken om de hotels binnen de groep te voorzien van flatscreens uit de speciale Hotel Flat TV serie. Het gaat in totaal om zo'n 480.000 kamers.

     

    Philips Consumer Electronics is al meer dan 15 jaar marktleider in televisies voor hotels. Daarbij wordt nauw samengewerkt met systeemintegrators voor het leveren van maatwerkoplossingen voor de hotelbranche. De Hotel Flat TV's van Philips bevatten speciale TV-elementen waardoor de hotelmanagers zich kunnen concentreren op hun eigen werk, terwijl de gasten een uitstekende audiovisuele ervaring wacht in hun hotelkamer.

     

    De nieuwe Hotel Flat TV serie van Philips die wereldwijd zal worden geleverd aan de Accor Group, biedt vele voordelen zoals een voordelige TCO (total cost of ownership), moeiteloze installatie, gemakkelijke integratie en uitstekende compatibiliteit met bestaande entertainmentsystemen in hotelkamers. De serie biedt ook handige optionele instelbare elementen, zoals volumebeperking, menublokkering, ingebouwde alarmwekker en een aansluiting voor badkamerspeakers.

     

    Een uniek onderdeel is de SmartLoader, waarmee alle geprogrammeerde instellingen binnen een minuut van de ene TV naar de andere kunnen worden gekopieerd. De televisies bieden een geweldige kijkervaring met een scherp beeld en surround sound van hoge kwaliteit en voldoen aan de toenemende behoefte aan topkwaliteit voor entertainmentsystemen in hotelkamers.

     

    “Philips is een wereldwijde leverancier die begrijpt waar het om draait in de hotelbranche. Bovendien heeft Philips een volledig productassortiment en een speciaal team voor logistiek, verkoop en services. Dit is van groot belang voor het bedienen van de hotelsector", aldus Joel Vatan, Chief Procurement Officer van de Accor Group.  RVH.

    www.philips.be

     

     

    30-10-2006 om 21:33 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.brussels airport

    BRUSSELS AIRPORT

     

     

    Tot op heden ontbrak het de luchthaven Zaventem aan een echte naam. Eigenlijk had ze zelfs te veel namen, variërend van “Zaventem” over “Brussels International Airport” tot “l’aéroport national”. Een luchthaven die zo sterk en competitief staat als wereldspeler in de luchtvaart, heeft nood aan een sterke brand.

     

    Voortaan draagt alle communicatie vanwege de luchthaven de brand “Brussels Airport, Welcome to Europe”.

     

    Het is de bedoeling dat de vele bedrijven die actief zijn op de luchthaven voortaan gebruik maken van dezelfde paraplunaam “Brussels Airport”: één naam die gedragen en gedeeld wordt door de voltallige luchthavengemeenschap, 20.000 man sterk. Ook luchthavenuitbater verandert van naam: voortaan heet het bedrijf  The Brussels Airport Company.

     

    De luchthaven bouwt verder op zijn eigen sterkten en wil zich positioneren als Europees, Efficiënt en Hartelijk.

     

    Tijdens de voorbije jaren plaatste de reiziger Brussels Airport kwalitatief binnen de top vijf van Europese luchthavens. In 2005 werd de luchthaven zelfs bekroond als ‘best airport in Europe’. RVH.

     

    30-10-2006 om 21:31 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.châteaux & hôtels

    Châteaux & Hôtels de France

    onderschrijven partnership op seminariemarkt.

     

     

    Sedert een 2-tal jaren heeft de vereniging Châteaux & Hôtels de France, een succesvol seminarieconcept bij tal van zijn leden ontwikkeld. En toch wil de keten zich nog duidelijker op de MICE-markt profileren, reden waarom een partnership met Business Profilers, werd onderschreven. Deze laatste richt jaarlijks immers zowat 3000 seminaries in en heeft op dit domein een zeer degelijke ervaring.

     

    Le Château de Montvillargenne en Le Château de Villiers le Mahieu, hebben zich onmiddellijk op individuele basis als lid van Business Profilers aangemeld. Maar liefst 35 andere kastelen uit de keten hebben het specifieke lastenboek onderschreven. Lastenboek dat enerzijds steunt op kwalitatieve normen en anderzijds op de aanwezigheid van een hoog technologische meetinginfrastructuur.

     

    Vanaf januari 2007 komt er op 15.000 exemplaren, een speciale seminariegids terwijl ook de eigen internetsite wordt geactiveerd. Bovendien wordt aan diverse businessbeurzen deelgenomen zodat de samenwerking op korte termijn uitmondt in een gevestigde waarde binnen het marktsegment ‘séminaire de charme’.

    www.chateauxhotels.com - www.businessprofilers.fr

    30-10-2006 om 21:31 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week van de smaak
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

    Week van de Smaak in het Radisson SAS Hotel in Hasselt

     

    Van 16 tot en met 25 november vindt in Vlaanderen het landelijk evenement rond de eetcultuur plaats.  Tijdens deze eerste editie van de Week van de Smaak is Hasselt de eerste Stad van de Smaak. Op zaterdag 25 november heeft Hasselt de eer om het slotevenement voor de Week van de Smaak te organiseren en tussen 16 en 25 november is er in Hasselt voor ieders smaak en interesse wel iets te vinden. Het Radisson SAS Hotel doet uiteraard ook mee!

     

    Liefhebbers van gastronomie kunnen in het Koper restaurant de hele week hun Smaakmenu samenstellen. Uit een keuze van 30 ingrediënten kunnen zij zelf een voorgerecht, hoofdgerecht en dessert combineren. Prijs: 29,50 EUR per persoon (excl. dranken). In combinatie met dit menu wordt ook een mini wijndegustatie aangeboden met een keuze uit vijf witte of rode wijnen. Prijs: 5 EUR per persoon.

     

    Men kan hiervoor terecht in het Koper restaurant in het Radisson SAS Hotel in Hasselt van donderdag 16 tot vrijdag 24 november van 12.00u tot 14.30u en van 18.30u tot 21.30u en op zaterdag 25 november van 18.30u tot 21.30u.

     

    Bovendien biedt het Radisson SAS Hotel biedt een speciaal “Week van de Smaak” – arrangement aan. Prijs: 79 EUR per persoon op basis van een tweepersoonskamer (excl. dranken), geldig op vrijdag en zaterdag 17 en 18 november en op vrijdag en zaterdag 24 en 25 november 2006. RVH.

    info.hasselt@radissonsas.com. Of www.rezidorsas.com.

     

     

    30-10-2006 om 21:30 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sneeuwkristallen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

                                                                               

    Sneeuwkristallen voor champagne

    Sneeuwvlokken in plaats van ijs

     

     

    Bevroren waterkristallen als decor op kristallen glazen. De luxe van stijl en sfeer. Gevuld met champagne staat deze set voor een feestelijk samenzijn.

     

    Genieten van elkaar en een lekker glas martini of champagne. Want genieten gebeurt in stijl. Voor wie helemaal in stijl wil gaan deze winter, is er de glazenset Snö van Orrefors. Prachtige elegante glazen gedecoreerd met sneeuwvlokken. De set bestaat uit champagne-, martini- en punchglazen. rvh.

    www.interhal.nl.

     

     

     

    30-10-2006 om 21:28 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.panasonic senioren

    Panasonic lanceert gebruiksvriendelijke digitale draadloze telefoons voor

    senioren, slechthorenden en slechtzienden

     

    Bone Conductor en Baby Watcher paradepaardjes van nieuw gamma gebruiksvriendelijke toestellen

     

    Panasonic lanceert een volledig nieuwe gamma digitale draadloze telefoons. De toestellen werden speciaal ontwikkeld om het gebruiks-gemak te verhogen. Afhankelijk van de wensen of noden van de consument, beschikt Panasonic over toestellen met Bone Conduction technologie voor slechthorenden, grote buttons en backlight voor slechtzienden, en over toestellen met een ingebouwde camera en 1,5" LCD kleurenbeeldscherm, die dienst kan doen als Baby Watcher. Een Skype-adaptor behoort eveneens tot de mogelijkheden.

     

    Voor ouderen en slechthorenden : de Bone Conductor

    De Bone Conduction technologie zet versterkte geluiden om in mechanische vibraties die door de schedel of kaakbeen onmiddellijk naar het binnenoor worden verzonden zonder langs het buiten- of middenoor te passeren. Deze vibraties stimuleren de haartjes van de cochlea en worden op dezelfde manier naar de gehoorzenuw gebracht als normale geluiden. Op die manier worden geluiden voor mensen met problemen met het buiten- of middenoor luid en duidelijk verstaanbaar gemaakt.

     

    Voor slechtzienden : grote buttons met backlight

    Grote toetsen met achtergrondlicht zijn standaard op de KX-TG7150 toestellen. De toestellen beschikken over een 1,4" LCD scherm en "Voice Announcement", dat luidop het nummer van de beller vermeldt. Deze kenmerken verbeteren aanzienlijk de toegankelijkheid tot telefoontoestellen voor mensen die gezichts-problemen hebben.

     

    Voor jonge ouders : de Baby Watcher

    Een draadloze camera en "human detection sensor" zijn eveneens eigenschappen die deel uitmaken van het productgamma. De draadloze camera, met een opnametijd van 40 minuten, heeft een ingebouwde geluidsdetector. De camera start automatisch met het verzenden van beelden zodra de geluidssensor wordt geactiveerd. De gebruiker kan dan van op afstand beelden naar zijn/haar toestel sturen. RVH.

    www.panasonic.be.

     

     

    30-10-2006 om 21:26 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vitro grill
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Fulgor Vitro Grill

     

    Mobiel en lief voor de lijn en de cholesterol

     

     

    Een echte Belg houdt van lekker eten. En neemt er graag de tijd voor. Helaas, in een tijd waar elke minuut kostbaar is, blijft er steeds minder tijd over voor het bereiden van een lekkere en gezonde maaltijd. Gevolg: jonge mensen grijpen vaker naar fastfood. Snel klaar, maar bovendien heel vet en dus ongezond. Vitrogrill geeft de mogelijkheid om snel, maar vooral gezond te koken. 

     

    Wat is heerlijker dan de dag te beginnen met een stevig ontbijt? Spiegeleitje, verloren brood of een pancake American style. De Vitro Grill kan moeiteloos alle hongerige magen aan. Bakken is ‘een eitje’ op de gladde vitrokeramische plaat. Maar ook voor het grotere werk steekt de Vitro Grill zijn hand graag in het vuur: vlees, groenten en vis worden rechtstreeks op de plaat gegrild waarna ze op een lagere temperatuur kunnen nagaren. Door de regelbare temperatuurknop bakt onze keukenprins het nooit te bruin. Bovendien worden bij het bereiden in de Vitro Grill veel minder vetstoffen gebruikt dan bij het bakken in een braadpan. Lief voor de lijn en de cholesterol, dus.

     

    Een maaltijd bereiden op de Vitro Grill gaat ontzettend snel: binnen één minuut is de kookplaat grillwarm. Op de grote kookoppervlakte kunnen verschillende gerechten tegelijkertijd bereid worden. Gedaan met een overvloed aan potten en pannen en bergen afwas! De handvaten blijven koud, zelfs als het toestel in werking is. Zo verhuist de Vitro Grill na het koken moeiteloos van de keuken naar de tafel waar de gastheer onder het goedkeurend oog van de gasten het vlees versnijdt. Rechtstreeks op de plaat, want het vitrokeramische oppervlak is krasbestendig.

     

    Het onderhoud van de Vitro Grill is simpel, gewoon even reinigen met een vochtige doek of zachte spons. Hardnekkig vuil kan verwijderd worden met de schraper die bij het toestel geleverd wordt. Genieten zonder gedoe, daar is het hem bij de Vitro Grill uiteindelijk om te doen.

     

    De handgrepen en het toestel zijn gemaakt uit geïsoleerd roestvrijstaal met een vitrokeramisch glas als bakoppervlak. De Vitro Grill is verkrijgbaar in vier modellen: Ideal, Smart, Duo en Design. RVH.

    www.fulgor.be.

     

    30-10-2006 om 21:24 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (17 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.finnair
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

    Finnair verdubbelt haar vluchten naar Tokyo

    en vliegt vanaf 30 oktober drie keer per week naar New Delhi

     

    Omdat de economische groei in Azië bijzonder hoog blijft, stijgt de behoefte aan vlotte verbindingen met dit continent. Daarom verdubbelde Finnair haar vluchten naar Tokyo en lanceert het jaarlijks twee nieuwe routes op Azië.

     

    BRUSSEL-HELSINKI-BEIJING IN 13 UUR.

    Als u van Brussel naar Azië wil, bent u bijna altijd verplicht om onderweg over te stappen. Ook zo bij Finnair. Alleen verloopt dat in de kleine luchthaven van Helsinki bijzonder vlot en zijn de wachttijden erg kort. Bovendien ligt Finland al op weg naar Azië. Het is voor ons de kortst mogelijke route! Zo vliegt u al in 7 uur en 40 minuten van Helsinki naar Beijing. Dat is twee uur minder dan de meeste maatschappijen. Het totale traject van Brussel tot in China of Japan legt u af in 13 tot 14 uur.

     

    EXPANSIE OP AZIë NIET TE STOPPEN

     

    Finnair vliegt op de belangrijkste Chinese steden: Beijing, Shanghai, Guangzhou en Hongkong, alsook naar de Japanse steden Nagoya, Osaka en Tokyo. Belangrijk om weten; Finnair gaat vanaf december vier maal per week naar Tokyo vliegen. Daarnaast zijn er de dagelijkse verbindingen naar Bangkok en Singapore. Vanaf 30 oktober vliegt Finnair bovendien drie keer per week op New Delhi en vanaf mei 2007 wordt ook Kuala Lumpur aangedaan. Nu reeds haalt het bedrijf  30% van haar omzet uit haar vluchten op Azië. Dat cijfer kan alleen maar stijgen als u weet dat Finnair jaarlijks twee nieuwe bestemmingen op Azië opent!

     

    PS DE WERELD IS ROND!

     

    Vanuit Brussel, via Helsinki, naar het Verre Oosten is de kortst mogelijke route. Korter dus dan vanuit Frankfurt, Parijs, Londen of Amsterdam. Helsinki - New Delhi doet Finnair al in 6 uur en 35 minuten. Helsinki is dus nooit een omweg. Gewoon omdat de wereld rond is!

     

    www.finnair.com

     

     

     

     

    30-10-2006 om 21:23 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dobbel palm
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    DOBBEL PALM beschikbaar !

     

    De grootste familiale en onafhankelijke brouwer van het land, PALM Breweries, maakt er nog steeds een erezaak van om tijdens de eindejaarsperiode hét feestbier Dobbel Palm aan dezelfde prijs als Speciale Palm aan te bieden!

    Alfred Van Roy, die inmiddels 93 is geworden, lanceerde 59 jaar geleden Dobbel Palm, het was bedoeld als een feestbier om de 200ste verjaardag van de brouwerij te vieren. Hij bood het zonder meerprijs aan, als attentie, om deel te nemen in de feestvreugde. Het bier was zo succesvol dat hij het later rond de eindejaarsperiode op de markt bleef brengen.

    Zijn opvolger, Jan Toye, zet deze mooie traditie verder,  het populaire eindejaarsbier Dobbel Palm zal vanaf 23 oktober bier in het café en in de winkel geïntroduceerd worden. Dobbel Palm is een karaktervol amberbier van hoge gisting,  volmondig met een uniek aroma en specifieke smaakaccenten. Dobbel Palm is met een alcoholvolume van 6 %  het ideale degustatiebier voor de eindejaarsdagen.  Dit jaar wordt het in een 33cl fles gepresenteerd en voor de winkels en de drinkcenters zijn er handige draagkoffertjes met 12 flesjes ontwikkeld.

     

    PALM Breweries: Belgian ▪ Unique ▪ Independent

     

    PALM Breweries is een Belgische onafhankelijke familiale brouwerijgroep (familieholding Diepensteyn), met vestigingen in België, Nederland en Polen. Zij hebben een gezamenlijke productiecapaciteit van 2,5Mio HL en een geconsolideerde omzet van 120Mio euro.

    PALM Breweries is de enige brouwerijgroep ter wereld die Belgische authentieke bieren produceert volgens de 4 aloude gistingswijzen hoge, gemengde (zure), spontane (zure) en lage gisting en heeft hiermede een unieke positie.

    Zij is in oorsprong brouwer van Brabantse hoge gisting bieren onder het merk PALM (Spéciale, Dobbel en Royale) en is daarmee ruim marktleider in de Benelux in het segment van de amberbieren. De overname van brouwerij DE GOUDEN BOOM te Brugge in 2001 verruimde het aanbod hoge gisting bieren in het zware segment met Brugge Tripel, Brugge Blond en de abdijbieren van Steenbrugge. Een 50/50 joint venture met brouwerij Duvel-Moortgat creëerde het Brabants witbier Steendonk.

    Uit haar bewogenheid voor het Belgisch bierpatrimonium verwierf ze de brouwerij RODENBACH, bekend voor haar “flemish red-brown” bieren van gemengde (zure) gisting (RODENBACH, RODENBACH Grand Cru en Redbach) en haar unieke foederzalen, waar de bieren  gedurende twee jaar rijpen op eiken vaten.

    De 50/50 joint venture met de geuzebrouwer Frank Boon beschouwt ze als haar cultuurproject voor het behoud van de onvervalste traditionele geuze-lambiek van spontane gisting met langdurige rijping op eiken vaten en hun dito fruitversies.

    Met de gedurfde sprong naar Polen, de grootste groeimarkt voor bier in Europa, en de bouw in 1998 in Kielce van een gloednieuwe brouwerij van 1,5Mio HL werd definitief de internationalisering ingezet. Browar Belgia is op heden de 4e brouwerij van Polen.  Zij heeft een niche strategie, hoofdzakelijk met bieren van lage gisting en het imago van innoverende brouwerij. Opmerkelijke creaties zijn de smaakbieren Gingers (gember), Lemon’s, Wojak superstrong en Frater, het eerste Poolse abdijbier.

    Dit rijke portfolio, gebaseerd op unieke Belgische traditie, innovatie en knowhow is de troef voor verdere groei in de twee thuismarkten en in export.rvh.

    www.palmbreweries.com

    30-10-2006 om 21:16 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.restaurant Meerdael
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

     

    Restaurant Meerdael:

     

     

    De start van het nieuwe wildseizoen is voor Jean Marc Cosijns volop de gelegenheid zijn creatieve signatuur tentoon te spreiden. Restaurant Meerdael, een ietsje ten zuiden van Leuven, is een kleine maar verfijnde eetgelegenheid aan de rand van het Meerdaelwoud.

     

    De rustige, huiselijk en intieme sfeer van dit restaurant krijgt versterking van een prachtig terras dat het Meerdaelwoud als achtergronddecor heeft. Dat de menu’s van dit restaurant dan ook bij uitstek bindingen maken en raakpunten vertonen met de natuur, het woud en het wild zal niemand verbazen. Van het terras kan men in herfst en winter jammer genoeg geen gebruik maken. Ann heeft evenwel een verassing in petto en creëert een unieke sfeer dank zij een imposante open haard die gretig en lustig zijn kleurrijke gensters de schouw injaagt. Gezelligheid troef bij het onthaal, maar ook de gerechten brengen je in vervoering.

     

    Toen Ann en Jean Marc hun restaurant een 10-tal jaar terug opstartten, werd de directe binding met de natuur trouwens de rode draad die door hun aanbod zou lopen en nog steeds loopt. Voor Jean Marc een prima gelegenheid om zijn streven naar continue kwaliteit en verse producten kracht bij te zetten. Anderzijds een ideale opportuniteit om de menukaart in sinologie met de wisselende kleurenpracht van het woud, op regelmatige tijdstippen nieuwe producten en dito bereidingen mee te geven. De klassieke Franse toets die Jean Marc aan zijn ruime waaier van vis- en vleesgerechten meegeeft, zorgt voor geurende, aromarijke suggesties die menig lekkerbek begeesteren.

     

    Wij genoten van een heerlijk Meerdael-menu waarin Jean Marc diverse verrassingen verborg. De driehoek van paella met chorizo en tijgergarnaal en zachte knoflookmayonaise was niet alleen een streling voor het oog, maar ook onze smaakpaletten genoten optimaal. De geklaarde bouillon van kalfsschenkel met kleine groentjes was perfect. Kwamen de moeilijke keuzes, tussen een gebakken ganzenlever met gekonfijte kippenvleugels, chutney en koriander of een gegrilde zeetongfilet met een coulis van paprika en opgevulde inktvis met ratatouille wordt niet altijd evident gekozen. Dan maar beide maar wie de beste keuze maakte blijft een geheim aangezien iedereen volop genoot van een zalige degustatie.

     

    Bij de hoofdschotel was de keuze al even moeilijk, wildliefhebbers kunnen moeilijk een wilde eend links laten liggen in ruil voor een tarbotfilet, dus opnieuw beide. De wilde eendenfilet kreeg een zachte met limoen gebonden jus mee met enige winterse groenten en fijne aardappelkroketjes. De tarbotfilet viel een ragout van cocobonen en cantharellen en een lichte jus met olijfolie te beurt. Beide partijen kregen een prachtige decoratieve schotel, boordevol topproducten die een absoluut rijk aromapalet ten beste gaven. Als voorbereiding op een kunstzinnig dessert was er een assortiment van Belgische en Frans kazen. Het dessert zelf een parfait van bittere chocolade met amaretto-ijs en cocosmousse kaderde prachtig in het sfeervolle interieur.

     

    Het nieuwe decennium dat Ann en Jean Marc met hun restaurant opstarten is geen lofkreet van bejubelde successen, integendeel. De toekomst van Restaurant Meerdael ligt aldus Jean Marc zonder de minste twijfel geborgen in een continue streven naar creatieve vernieuwingen en het bereiden van dagverse natuurlijke producten waardoor de gasten van een intens smaken- en aromapalet kunnen genieten.

     

    Het lopende wildseizoen brengt Jean Marc een schitterend “meesterkok” wildmenu met o.m. bosduif met een slaatje van rode kool en okkernoten, ganzenlever en een chutney van mango; gebraden fazant met stoemp van spruiten en saus van jeneverbes, geglaceerde zeetongfilets met Zeeuwse mosselen en garnalen of gebakken Sint Jacobsvruchten met pompoen, knolselder en blanke boter. Als topdessert biedt hij verloren brood met appeltjes en huisbereid vanille-ijs naast een confituur van melk.

     

    Gastronomische topmomenten die mede dankzij het rustbrengende buitendecor van het Meerdaelwoud, een destresserende werking hebben. De wintermenu’s van restaurant Meerdael zorgen zonder enige discussie voor prachtige degustatieve momenten in een uitzonderlijk kader waar de knetterende haard alle zorgen opbrandt. RVH.

    Restaurant Meerdael – Naamsesteenweg 90 – 3052 Blanden – 016-402 402

    www.meerdael.be

     

     

     

    24-10-2006 om 22:12 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (6 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bistro de la mer
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Bistro de la Mer.

     

     

    Jef de Galas, alias Jef Stoemp, die in Brussel o.m. ’t Kelderke, La Roue d’Or en Le Cerf  oprichtte, heeft zijn actieradius naar Knokke verlegd. Het pand op het Oosthoekplein, waar tot voor kort restaurant The Griffin’s een onderkomen vond, heeft hij tot de Bistro de la Mer getransformeerd. Het Oosthoekplein heeft zijn gezellige drukte van weleer behouden, mede onder impuls van moeder Siska die hier een wafelimperium uitbouwde en ooit de bekendste en beste Brusselse wafels bakte.

    De kracht van het Oosthoekplein schuilt in het feit dat het de jaren heeft weten te trotseren zonder zijn landelijke karakter prijs te geven. Naast moeder Siska vestigden er zich enkele andere waardevolle vazallen zoals het Hof van Vlaanderen, de fruithandel Castel, het restaurant la Sapinière, het kwaliteitshuis De Oosthoek en een echte Vlaamse bistro van weleer, De Vier Wegen.

     

    Een paar kleine ingrepen van binnenhuisarchitecte Dominique Koch zorgen voor een verrukkelijke poëtische bloemendecoratie en prachtig interieur dat samen met de heerlijke combinaties voor fijngevoeligheid en tact zorgt.  

    De nieuwe inrichting is betoverend. Een zwarte ‘buiskachel’, typische tegels, oude lampen, hengels en visnetten hebben allemaal hun plaatsje gekregen, terwijl de wanden en het plafond precies de kastanje- en chocoladebruine tinten vertonen die je vroeger in de cafés aan de zee placht te zien. Op geruite tafelkleedjes is met wit bistroservies gedekt en de gestreepte bekleding van de stelen draagt bij aan de onvervalst antieke stijl. Met haar aandacht voor zelfs de kleinste details, heeft Dominque Koch ook de veranda aan de voorkant gewijzigd door het een dak met oude pannen te geven. Heel apart is ook een 19e eeuws schilderij dat het gastronomisch genot toont uit de tijd toen er nog niet van diëten gesproken werd.

     

     

    Jef doet in de keuken van Bistro de la Mer een beroep op Annie Plumat die de laatste jaren, na diverse ervaringen o.m. in het Casino van Knokke, in The Griffin’s aan de zijde stond van meesterkok Pierre Fonteyne, chef die haar enkel culinaire geheimpjes toevertrouwde. Deze magistrale bereidingen brengt ze thans met tal van andere gerechten die de uitgebreide kaart sieren, tot volledige culinaire ontplooiing.

    De pittige roodharige Annie Plumat geboren in de buurt van Bergen, ging eerst naar school in Hornu. Op 14-jarige leeftijd was ze reeds in de horeca actief, gevolggevend aan een onweerstaanbare roeping. Acht jaar vestigt ze zich in Knokke waar ze trouwt met de chef-kok van het Casino, Freddy Varilone. In de volgende jaren perfectioneert ze zich in de bediening alvorens haar man  in de keuken bij te staan, nadien verzeilt ze in The Griffin’s.

     

    Op het menu een uitgebreid assortiment vis- en vleesgerechten, zowel bij de voorgerechten als de hoofdschotels. Kiezen wordt echt moeilijk, was het een voorgevoel of gewoon toeval, maar de gemarineerde tonijn met kruiden, op een bedje van sla en zoetzure vinaigrette, stijl Sashimi, was gewoonweg verrukkelijk en bood ruimschoots de kans tot heerlijk degusteren boordevol smaak en aroma. Als hoofdgerecht kozen we  voor een gebakken roggevleugel met kappertjes, peterselie en citroen. Opnieuw een pleiade van smaakcombinaties en aroma’s alhoewel de eigenheid van de rog toch behouden bleef.

    Andere merkwaardige voorgerechten zijn o.m. fijn gesneden rauwe zalm met kruiden op een bedje van griesmeel en krab; een coppa van Parma, notensla, tomatenbeignets, pecorino en truffelvinaigrette of gebakken reuzengarnalen met basilicum, gekonftijte tomaten en pesto op een gemengde sla.

    Bij de hoofdgerechten vinden we o.m. filet van zeebaars, gegrild à la plancha op een bedje van venkel en tomaten met Oscarlino olie en grenaille aardappeltjes; een gecarameliseerd varkenshammetje met salade van witloof en een lamskroon met tijm, fijne boontjes en aardappelgratin dauphinois.

     

    Chris en Jef, een beroemd koppel van de Belgische gastronomie, hebben vaak samengewerkt. Of het nu was in La Roue d’Or, of in ’t Kelderke. Nu bestaat hun rijk uit Le Cerf in Brussel en Bistro de la Mer in Knokke. Chris heeft een aangeboren gevoel voor goed ontvangen, je mag het zelfs een kunst noemen zoals ze tact, fijngevoeligheid en discretie weet te combineren met een praktische aanpak. Omdat ze ook nog een bijzonder aantrekkelijke vrouw is, voegt ze aan dit alles een grote charme toe die bij het veeleisend cliënteel van Knokke bijzonder in de smaak valt. RVH.

    Le Bistro de la Mer – Oosthoekplein 2 – 8300 Knokke–Heist – tel 050/62 86 98

     

    Pas geopend maar terugblikkend op Jef’s reputatie groeit deze zaak op korte tijd in het mondaine Knokke tot the place to be.

     

     

    24-10-2006 om 22:11 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nutradia - delhaize brood
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    DELHAIZE INTRODUCEERT DOOR NUTRADIA ONTWIKKELD VEZELBROOD OP DE BELGISCHE MARKT.

    Brood rijk aan vezels en arm aan calorieën

     

     

    Gezondheid is sinds jaar en dag een strategische prioriteit van Delhaize. Delhaize kiest er bewust voor om haar klanten ertoe aan te zetten om voor gezonde voeding te kiezen. In het kader van deze focus op gezondheid lanceerde Delhaize zopas, samen met Nutradia, een nieuw gezond brood dat uniek is op de markt door zijn rijkdom aan vezels.

     

    Delhaize is een pionier op het vlak van gezonde voeding en de promotie daaromtrent. Er worden dan ook elk jaar tal van acties gelanceerd rond evenwichtige voeding. Zo worden de recepten van de bereide maaltijden aangepast zodat ze evenwichtige maaltijden vormen en krijgen ze ook een logo om dit weer te geven. Daarnaast zijn er verschillende andere nutritionele logo’s ontwikkeld die de klant aangeven welke producten weinig vet of suiker bevatten of rijk zijn aan vitaminen, omega 3, enz. Bovendien kunnen mensen met specifieke voedingsbehoeften er terecht als ze op zoek zijn naar producten zonder gluten, zonder zout, enz. De klant kan zich uitgebreid informeren over gezonde voeding met de talrijke brochures die in de Delhaize-winkels worden verspreid. Samen met de Olympic Health Foundation spoort Delhaize bovendien jongeren aan om gezonder te eten en meer te bewegen. De samenwerking met de jonge onderneming Nutradia past dan ook perfect binnen deze strategie.

     

    De voordelen van vezels

    De lancering van het nieuwe vezelbrood van Nutradia past perfect binnen de aandacht voor gezondheid, dit brood is niet alleen lekker maar biedt bovendien een nutritionele meerwaarde. De vezels die het brood bevat, vormen een essentieel onderdeel van een evenwichtige voeding. Vezels houden de darmflora in evenwicht en dragen bij tot de darmtransit. Daarenboven geven ze een gevoel van verzadiging en bevorderen ze de vertering. Het vezelbrood van Nutradia is een kwaliteitsproduct dat zowel geschikt is voor mensen die kiezen voor evenwichtige voeding als voor diabetici.

     

    Het vezelbrood van Nutradia bestaat in drie varianten: wit brood, bruin brood en meergranenbrood. Aangezien het brood arm is aan suikers en vetten, bevat een snede minder dan 47 kcal. Een snede normaal brood daarentegen bevat gemiddeld zo’n 55 kcal.

    Het brood is uiterst rijk aan vezels en bevat tot 3 tot 8 keer meer vezels dan een normaal brood. Zelfs het witte vezelbrood bevat 15% vezels terwijl een normaal wit brood slechts 1 à 2%* vezels bevat. Eén snede van zo’n vezelbrood dekt maar liefst 10% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vezels van een volwassene.

     

    Het vezelbrood van Nutradia is exclusief te verkrijgen in alle supermarkten Delhaize, AD Delhaize, Proxy Delhaize, City Delhaize en Shop’n Go-winkels. Dit komt neer op meer dan 580 verkooppunten. De prijs bedraagt 1,89 euro voor een brood van 400 gram.

     

    Nutradia en Delhaize als partners

     

    Delhaize heeft ervoor gekozen om samen te werken met Nutradia omwille van haar expertise binnen de ontwikkeling van producten met een nutritionele meerwaarde. Bovendien ondersteunt deze jonge organisatie verschillende diabeticiverenigingen in België. RVH.



     

    24-10-2006 om 22:09 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.champérard gids
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    JUBILEUMEDITIE CULINAIRE

    GIDS “CHAMPÉRARD”

     

    Met de nodige fierheid werd de 25e editie van de culinaire Champérard gids voorgestel. Marc de Champérard verwees hierbij naar de enorme evolutie die de topgastronomie de voorbije decennia doormaakte, toch is de begeleidende taak van de gidsen nog lang niet uitgespeeld.

     

    De theologische vervreemding van de doorsnee burger voor de gastronomie is aldus Marc de Champérard eerder symbolisch, meer dan ooit verwachten gastronomen en fijnproevers dat de culinaire gidsen de nodige ondersteuning geven. Anderzijds is de consument heel wat bewuster geworden en wil hij zijn persoonlijk smaakpalet uittesten, verrijken en vooral verfijnen. De opdracht van de gidsen blijft dan ook een objectieve en eerlijke informatie.

     

    Opmerkelijk alleszins dat in deze jubileumeditie, de hegemonie van de Parijse topgastronomie verder afzwakt ten voordele van de restaurants in het Franse binnenland. Een andere vaststelling is de verdere terugloop van het kransje van absolute toppers. Een directe conclusie kan men niet trekken al speelt de overstap van sommige topchefs naar andere voedingsformules ongetwijfeld een belangrijke rol. Ook de veranderde eetgewoontes spelen ongetwijfeld mee. De steile opgang van een terugkeer naar absolute smaak en eigenheid van de basisproducten wordt als extra argument naar voren geschoven.

     

    De nieuwe generatie chefs die zich aanmeldt staat borg voor hoopgevende resultaten. Hun credo is en blijft het respect voor de versheid en diversiteit van de basisproducten met het herlanceren van ‘verwaarloosde’ groenten. Bovendien moet elke regio, elk land zich vol overtuiging richten naar de authenticiteit van de eigen producten. Een meesterkok moet er zich aldus Marc de Champérard van bewust zijn dat hij kookt voor het plezier van zijn gasten, dat hij hen telkenmale opnieuw moet verrassen. Een permanente herbronning en bijscholing is dan ook onontbeerlijk voor een nieuwe bloei van de topgastronomie.

     

    Ook de ambachtelijke voedingssector is een onbetwistbaar onderdeel van de gastronomie. Dit jaar werden maar liefst 345 nieuwe ambachtslui in de gids opgenomen. Gids die de voorbije jaren is uitgegroeid tot een volwaardige encyclopedie met maar liefst 4800 restaurants, 4500 producenten en ambachtslui, 1800 hotels en 800 droomweekends.

     

    In Busnes, departement Nord-Pas de Calais, werden enkele vooraanstaande prijzen uitgereikt aan nabijgelegen horecazaken. Marc Meurin, Château de Beaulieu, Busnes, werd laureaat in de CIDIL-competitie terwijl Christophe Scherpereel de trofee beste jonge chef van Badoit in ontvangst mocht nemen. Delphine Mémain, La Pléiade in Calais, kreeg de trofee Peugeot als beste kelner terwijl Nicole Germond, Restaurant Sébastopol in Lille als beste sommelière, de trofee Metro kreeg toegereikt.

     

    Jongeren staan te trappelen om zich de topgastronomie eigen te maken. Elke gids blijft dan ook een leidraad die mensen rondom de rijkdommen van een culinaire tafel samenbrengt, hun een intens genot bezorgt maar ze tevens dichter bij mekaar brengt. RVH.

     

     

     


    24-10-2006 om 22:07 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.halloween
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Halloween kan ook griezelig lekker zijn!

    Breydelham presenteert Halloweenreceptjes om in de sfeer te komen



    Decoraties met heksen, spinnen en pompoenen verraden dat het griezelfeest Halloween opnieuw voor de deur staat. Om helemaal in de sfeer te komen, stelt vleeswarenproducent Breydelham creatieve receptjes voor om je familie en vrienden te verrassen tijdens Halloween. De combinatie tussen pompoen en ovenverse Breydelham is té lekker om niet van het moment te profiteren!


    Halloween is een oud-Keltisch feest dat oorspronkelijk alleen in de Verenigde Staten werd gevierd. In de laatste nacht van oktober (aanstaande zondag) verkleden vooral kinderen zich in allerlei griezelige en mysterieuze figuren. Ze gaan daarbij van deur tot deur en vragen de bewoners om iets lekkers (‘treats’), zoniet zullen ze het huis beheksen en kattekwaad uithalen (‘trick’). Vandaar de keuze die ze aan de bewoners laten: ‘trick or treat?’. Traditioneel valt Halloween samen met de pompoenenoogst. De uitgeholde pompoenen waarin een gezicht wordt gekerfd en een kaarsje wordt geplaatst, is uitgegroeid tot het symbool van dit griezelfeest. Al even traditioneel, gaat Halloween gepaard met een gezellig samenzijn in de tuin, rond een houtvuur. In dit vuur worden dan spiesjes met ‘marshmallows’ (schuimachtig suikerwerk of ‘spekken’) of andere lekkernijen geroosterd. Vrij recent waaide de Halloween-traditie over naar Europa, waar dezelfde sfeer wordt gecreëerd door de organisatie van allerlei thematische activiteiten.



    Breydelham met pompoen en kampernoelies, fusillipasta en  parmesankaas


    Ingrediënten voor 4 personen
    :

    500 gr breydelham, 500 gr pompoenblokjes, 250 gr kampernoelies, 500 gr fusilli, olijfolie, 4 teentjes look, 2 uien, 50 gr gehakte peterselie, 500 cc gevogelte- of groentebouillon
    250 cc magere room, peper en zout, gemalen nootmuskaat, versgemalen parmesankaas

    Bereidingswijze:
    Verwarm de olijfolie en voeg de geperste look en versnipperde ui toe. Voeg de pompoenblokjes toe en laat eventjes meebakken. Kruiden met peper, zout en nootmuskaat.
    Bevochtig het geheel met de bouillon en laat de pompoenblokjes bijna gaar koken. Giet alles door een zeef en kook het vocht met de magere room tot sausdikte.

    Kook de pasta “al dente” gaar in ruim gezouten water. Meng de pasta, de pompoenblokjes, de gebakken champignons, de gehakte peterselie en de reepjes Breydelham met de saus. Giet alles in een vuurvaste schaal. Bestrooi alles met parmesan en laat gratineren in de oven.
     

    Kaasfondue uit de pompoen met Breydelham en grotpaddestoelen:

    Recept van Felix Alen


    Ingrediënten voor 4 personen:

    1 kleine pompoen - 1/2 l melk - 2 el roux - 350 g kaasmix voor fondue - 2 dl room - peper en zout - muskaatnoot - 300 g Breydelham - 300 g gebakken grotpaddestoelen


    Bereidingswijze:

    Snijd een deksel uit de pompoen en hol hem een beetje uit. Dat gaat best met een eetlepel. Snijd daarna ongeveer 300 g van het pompoenvlees in stukjes en kook ze gaar in licht gezouten water. Giet af en maal dit in de keukenrobot tot een zeer gladde puree.


    Breng de melk aan de kook en doe er peper en zout bij. Bind met wat roux en voeg er de kaassoorten, room, muskaatnoot en de pompoenpuree bij. Voeg eventueel wat melk of pompoenkookvocht bij als de bereiding te dik zou zijn. Giet de kaassaus in de pompoen, zet het deksel er terug op en verpak het geheel met aluminiumfolie. Maak buiten een houtvuur aan, waarop je kan grillen. Zet vervolgens de pompoen gedurende minstens een uur aan de zijkant van het vuur, zodat de inhoud terug zacht kan worden. Rijg ondertussen de in blokjes gesneden ham en de paddestoelen op stokjes en grill ze boven het houtvuur. Open de pompoen en laat de gasten hun spiesjes doppen in de kaassaus. Smakelijk! RVH.

    www.breydelham.be  of www.breydelspek.be

       

            

     

    22-10-2006 om 21:47 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.radisson dubai
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

     

     

    RADISSON SAS NEEMT OUDSTE VIJFSTERREN HOTEL IN DUBAI OVER

    Een strategische locatie voor de verdere uitbreiding van het merk in de regio

     

    Radisson SAS Hotels & Resorts, het eerste klasse merk van het in Brussel gebaseerde Rezidor SAS Hospitality, heeft het beheer overgenomen van het InterContinental Hotel Dubai, het oudste vijfsterren hotel op de Emiraten in het hart van het zakendistrict van de stad. Het hotel opende drie decennia geleden en is sindsdien een mijlpaal aan de Deira Creekside.

     

    Dit is het derde Radisson SAS Hotel in de Verenigde Arabische Emiraten, bovendien zijn er nog drie andere hotels in ontwikkeling waaronder het hotel op de The Palm in Jumeirah.

     

    “Het Deira Creek hotel is van levensbelang voor onze expansiestrategie. Het is één van de meest prominente hotels op de emiraten en het is een uitstekend visitekaartje naar toeristen en zakenreizigers toe. Dubai blijft groeien als een regionale zaken- en toeristische trekpleister en daar wil Radisson SAS aan meewerken. Met momenteel 15 succesvolle hotels in acht landen in het Midden Oosten, zijn we duidelijk aan groei toe” zegt Jean-Marc Busato, Vice President Midden Oosten, Rezidor SAS Hospitality.

     

    Het Radisson SAS Hotel, Dubai Deira Creek heeft 287 kamers, inclusief 39 suites, 16 restauratie- en drankgelegenheden en talrijke vergaderfaciliteiten.

     

    “Dit is een belangrijke mijlpaal voor ons en wij kijken er naar uit om de Radisson SAS waarden als onze ‘Yes I Can!’ dienstenfilosofie en 100% guest satisfaction guarantee te delen met medewerkers en gasten,” zegt Andreas Fluckiger, General Manager, Radisson SAS Hotel, Dubai Deira Creek. “Dit hotel is geliefd bij zowel zakenreizigers als toeristen en we zullen ons blijven richten tot deze marktsegmenten.”

     

    Rezidor SAS kijkt er naar uit om tegen 2010 zijn merkenportefeuille in het Midden Oosten verder uit te breiden met nieuwe Radisson SAS, Park Inn, Regent en Missoni hotels. RVH.

     

    21-10-2006 om 21:34 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!