Inhoud blog
  • Litouwse tradities
  • Quick-Step make-ôver
  • All-over natuursteen
  • Terug naar school
  • Betoverende elegantie
  • Aalto tafels en banken
  • Buiten water?
  • Watches & wonders: drie elegante meesterwerken
  • Swatch Neon collectie keert terug
  • Olympéa Le Parfum
  • Invictus Parfum
  • Quick Step presenteert baanbrekende vloerencategorie Lumic
  • Citizen super Titanium
  • Alpina lanceert revolutionaire horloges
  • By the numbers
  • Schakelaar of street art?
  • Tour d'Anvers
  • Fietsen Schouwen-Duiveland
  • Kalimera, kalipera:
  • Nieuwe Europa-park achtbaan
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    12-06-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.meetings bern
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Eerder gepubliceerd op

    www.6minutes.be

     

     

    Meetingfacilities in Bern.

     

     

     

    De rijkdommen die de Zwitserse hoofdstad Bern etaleert op het politieke, economische, sociale en culturele vlak, worden aan het ruime MICE-potentieel aangeboden in een 50-tal units. Variatie troef trouwens met keuzemogelijkheden uit hotels, eventsfacilities en diverse congrescentra. De absolute nieuwkomers zijn het Paul Kleecenter en het Stade de Suisse Wankdorf.

     

    Het absolute businesshart wordt net als het oude stadscentrum van Bern, omarmd door de rivier Aare. Maar ook de faciliteiten die buiten deze omarming liggen, bevinden zich op nauwelijks een boogscheut van elkaar. Het aanbod van vergadermogelijkheden biedt in hartje Bern en net daarbuiten een kleine 20 keuzemogelijkheden. Het stadscentrum biedt met het congrescentrum op het voorplan, een 20-tal andere meetingmogelijkheden, terwijl Kreuz Belp en Gümligen even vlot bereikbaar zijn.

    Een seminarie in het indrukwekkende Paul Klee Center geeft elke meeting, een totaal aparte uitstraling. Organsiatoren vinden hier niet alleen een unieke collectie kunstwerken terug, maar evenzeer een hypermoderne infrastructuur.

    Het Holiday Inn hotel met 400 kamers dat tegen de lente 2008 moet klaar zijn, heeft ook tal van meetingmogelijkheden in petto. Het dreigend tekort aan meetinginfrastructuur word door deze nieuwe impulsen even in de vergeethoek gedrumd. RVH.

     

     

    12-06-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.luchaven bern

    Eerder gepubliceerd op

    www.6minutes.be

     

     

    Luchthaven Bern-Belp.

     

     

     

    Het drukker wordende vliegverkeer op de luchthaven van de Zwitserse hoofdstad Bern, heeft de beslissing omtrent de verlenging van de pistes in samenspraak met de lokale bevolking,  en de installatie van het ILS-veiligheidssysteem in een stroomversnelllng gebracht.

     

    De verlenging van de pistes is een absolute noodzaak om de aanzwellende passagierstroom te verwerken. Langere pistes betekent immers dat grotere toestellen op Bern-Belp kunnen landen. De toegangspoort tot Europa krijgt so wie so meer zakenlui te verwerken, terwijl anderzijds Bern als charterluchthaven de laatste jaren een zeer sterke groei kent. Komt als extra, het Europese kampioenschap voetbal.

    De timing is bijzonder strikt. Bij de opstart van de werken medio juni blijft een tijdskrediet van amper 1000 arbeidsuren ter beschikking, hetgeen beduidt dat de pistes tegen mei 2008 operationeel moeten zijn. Samen met de aanleg van de pistes worden reeds tal van basiswerkzaamheden voor het nieuwe ILS-systeem uitgevoerd. De afwerking van dit systeem wordt tegen eind juli 2008 verwacht. RVH.

    www.alpar.ch

     

    12-06-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brussel bern
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Eerder gepubliceerd op

    www.6minutes.be

     

     

    RECHTSTREEKSE VLUCHTVERBINDING BRUSSEL - BERN.

     

     

     

    In samenwerking met haar Scandinavische partner Sun Air, biedt British Airways, voortaan vanuit Brussel, dagelijks 2 rechtstreekse verbindingen aan met de Zwitserse hoofdstad Bern.

     

    Voor British Airways is deze uitbreiding een verrijking voor het business aanbod en een verruiming van de directe contacten met belangrijke buitenlandse centra. De Zwitserse autoriteiten zien deze verbinding als een directe toegang tot het hart van de Europese Gemeenschap. De link tussen beide hoofdsteden is voor hen een passe-partout tot de economische hoogconjunctuur die in meerdere EU-lidstaten wordt weergevonden.

    Bern biedt als werelderfgoed van de Unesco tal van mogelijkheden voor een directe Europese economische expansie. De zeer recente opening van een EU-ambassade in Bern is voor hen de absolute bevestiging van nieuwe samenwerkingsmogelijkheden.

     

    Op het culturele vlak pronkt Bern met het Albert Einsteinhuis. In deze patriciërswoning in hartje Bern, gaf Einstein zijn relativiteitstheorie vorm en gestalte. Op het sportieve vlak verwacht Bern volgend jaar als een van de gaststeden van het Europese kampioenschap voetbal, talloze voetbalfanaten. RVH.

    www.ba.com en www.berninfo.com

     

     

    12-06-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.met de romeinen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Eerder gepubliceerd op

    www.6minutes.be

     

     

    Met de Romeinen door Haspengouw

     

     

     

     

    Auteur Herman Clerinx is een veeleisend toerist. Wanneer hij een stad bezoekt, verlangt hij algauw naar de rust van de natuur. Wanneer hij zich echter in ongerepte gebieden bevindt … hunkert hij evenzeer naar geschiedenis en cultuur. Hij schrijft dan ook vol enthousiasme over Haspengouw, een streek waar natuur en cultuur elkaar aanvullen.

     

    De cultuurhistorische streekgids “Met de Romeinen door Haspengouw” vertelt het verhaal van deze mooie streek en richt zich voornamelijk op de gemeentes Riemst, Tongeren en Herstappe. De woelige geschiedenis van deze vruchtbare en strategische regio heeft de gemeentes duidelijk getekend. Het boek gaat dan ook niet voorbij aan de eerste landbouwers, die rond 6500 v. Chr. de vruchtbare lössbodem ontgonnen, noch aan de Romeinen, die de stad uitbouwden tot een waardevol knooppunt van handelswegen. De vele kerkelijke en wereldlijke machthebbers uit de daaropvolgende eeuwen komen eveneens aan bod en bieden stof tot talrijke legendes. De gids brengt ook een ode aan de natuur van de streek en geeft ruimschoots aandacht aan een recent maar zeer typerend fenomeen in Haspengouw: de fruitteelt.

    Naast een accurate beschrijving van de belangrijkste dorpen en bezienswaardigheden staat dit werk boordevol praktische tips. Zo heeft de auteur een hele reeks wandelingen uitgestippeld en wijst hij op de meest interessante musea. Natuur en cultuur vloeien samen, in Haspengouw én in deze gids. De mooie en kleurrijke illustraties maken het beschrevene nog meer tastbaar. RVH.

    “Met de Romeinen door Haspengouw. Tongeren – Herstappe – Riemst”

    Auteur Herman Clerinx  - met kleurenillustraties en handige kaartjes

    Uitgave Davidsfonds - gebrocheerd – ca 144 p, formaat 14.5 x 22 cm -  €14.95

    NUR: 500 – ISBN: 978 90 5826 470 1

     

    12-06-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Eerder gepubliceerd op

    www.6minutes.be

     

     

     

    De nieuwe Belgische kaart met “Grands Vins Mercure” is er!

     

     

     

     

    Bij Mercure wordt wijnproeven altijd al beschouwd als een kunst. Al meer dan 23 jaar staat de kaart met “Grands Vins Mercure” bekend om zijn kwaliteit en zijn prijzen. Deze kaart is het resultaat van strenge selecties en blinde smaaktests door een vakkundige jury en bewijst dat het ook in een hotelrestaurant mogelijk is om een selectie grote wijnen aan te bieden aan aantrekkelijke prijzen.

     

    Dit jaar werden na een eerste selectie in Parijs uit 600 mogelijke wijnen de 12 wijnen op de Belgische kaart “Grands Vins Mercure” 2007-2008 gekozen. Voortaan vermeldt de Belgische kaart met “Grands Vins Mercure” op alle tafels van de Mercure-restaurants de kwaliteiten en eigenschappen van elke wijn zodat de klanten gemakkelijker kunnen kiezen. Natuurlijk blijven de obers, die van Mercure een opleiding tot wijnadviseur kregen, ter beschikking om hen te helpen wijnen en smaken te combineren.

    Dankzij de aantrekkelijke prijzen van de “Grands Vins Mercure” (met een minimale marge) en het aanbod wijnen per glas houdt niets de bezoekers nog tegen een lekker flesje uit te proberen tijdens een professionele of privé-maaltijd.

     

    Restaurantgangers vinden tot eind april 2008 op de kaart “Grands Vins Mercure” volgende verrassende maar lekkere selectie terug:

    3 frisse en lekkere witte wijnen :La Terre des Anges 2005 (Sancerre – Val de Loire) ; Montmains 2005 (Chablis 1er Cru – Bourgogne) en Silverlake 2006 (Montborough – Nieuw-Zeeland).

    2 witte wijnen en 1 rode wijn, fruitig en licht: Château Le Bruilleau 2005 (Pessac Leognan - Bordeaux), Tres Olmos 2005 (Verdejo – Spanje) en  een Gevrey Chambertin 2005 (Gevrey Chambertin – Bourgogne).

    3 evenwichtige en elegante rode wijnen : Amiral De Beychevelle 2002 (Saint Julien – Bordeaux), Château Desmirail 2003 (Margaux Grand Cru Classé – Bordeaux) en een Clos Des Marconnets 2002 (Beaume 1er Cru – Bourgogne)

    en 3 pittige en stevige rode wijnen :Château Tour De Pez 2004 (Saint Estephe Cru Bourgeois Supérieur - Bordeaux), Les Tourelles De Longueville 2004 (Pauillac – Bordeaux) en een Flechas De Los Andes 2004 (Gran Malbec – Argentinië)

    De kaart met “Grands Vins Mercure” bestaat in 18 landen wereldwijd. RVH.

    12-06-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-06-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.calvados
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Eerder gepubliceerd op

    www.6minutes.be

     

     

    Calvados Nouvelle Vogue.

     

     

     

    Onder het motto ‘L’odeur de mon pays était dans une pomme’, bekampten meer dan 100 Europese barmannen en enkele tientallen leerlingen van Europese hotelscholen, mekaar om de begeerde titel’ Europese barman’ van het jaar te bemachtigen.

     

    Een eenvoudige, maar toch bijzonder moeilijke opdracht om alle rijkdommen, ingrediënten, maar tegelijk aroma’s en parfums van de Calvados in één enkel recept samen te brengen en de jury te bekoren. Karl Mechinaud, vertegenwoordiger van UBB, de Belgische vereniging van barmen en werkzaam in het pas geopende Dolce hotel en meetingcenter in La Hulpe, sleepte de Europese titel in de wacht met zijn cocktail “Douceur Normande” en dit op basis van de keizerlijke Mandarine. Bojan Rieff, leerling van de hotelschool Mondriaan in Den Haag werd gelauwerd als beste leerling barman met zijn cocktail ‘Laguna’ met de appel als belangrijkste ingrediënt. Ook bij de journalisten, een Belgisch succes, Cédric Thiry wist met zijn ‘Arlequino’ op basis van Arlequinlikeur, vriend en tegenstander te begeesteren.

     

    Recept Douceur Normande, aangemaakt in shaker: 3 cl Calvados, 2 cl Mandarine Impériale, 2 cl likeur van bosaardbeien, 1 cl caramelsiroop en 2 lepeltjes verse slagroom.

    Recept Laguna, aangemaakt in een mengglas : 2 cl Calvados, 2 cl blauwe bosbessenlikeur, 0.5 cl Blauwe Curaçao, 1.5 cl sinaasappelsap, 1 cl siroop van passievruchten.

    Recept Arlequino, aangemaakt in shaker: 3 cl Calvados, 1 cl Passoa, 2 cl Arlequinlikeur, 1 cl mangosiroop en 1 stukje schil van sinaasappel.

    11-06-2007 om 22:57 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jardin des senteurs
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Eerder gepubliceerd op

    www.6minutes.be

     

     

     

    LE JARDIN DES SENTEURS.

     

     

     

    Traditionele regionale smaken en geuren in een betoverende keuken, tesamen met een absolute wil tot slagen, zijn de basisprincipes van Nicolas en Emmanuelle, eigenaar-uitbaters  van het Hotel Beau Séjour en bijhorend restaurant Le Jardin des Senteurs in Nassogne.

     

    Nassogne is een aantrekkelijk dorpje op de grens van de Famenne en Ardennen. Als één van de oudste dorpen van de regio biedt het vele bezienswaardige monumenten met o.m. de collegiale Saint-Monon. De relieken van deze heilige worden bewaard in een barokke sarcofaag van linde- en eikenhout, terwijl de versiering van veelkleurige engelen wordt toegeschreven aan de Luikse beeldhouwer Del Cour, wiens werken in zijn geboortestad worden gerestaureerd.

    Het eerbiedwaardige oude gebouw straalt zowel rust als welbehagen uit. De hotelkamers situeren zich in 3 gebouwen: Beau Séjour, de Tuin en het Lavendelhof, elk met eigen sfeer en charme. Behalve het comfort vind je er de geurenharmonie van het sfeervolle restaurant ‘Le Jardin des Senteurs’. Gasten beschikken eveneens over een zwembad en sauna, terwijl ook de grotere ruimten voor recepties en seminaries, hun eigen huiselijke en intieme sfeer weten behouden.

    De tafels in het restaurant Le Jardin des Senteurs, zijn gedekt in oudroze en gebroken wit, en staan temidden van antieke meubelen en aardige bibelots. Vooral de met leer beklede fauteuils benadrukken het comfort. Voor het aperitief en de koffie begeeft men zich graag naar een aangrenzend salon, waar een open haard het aangename gevoel versterkt.

     

    Chef-eigenaar Nicolas Alberty werd in 1975 geboren in een ambtenarengezin in Namen. Hij bezocht de hotelschool in Namen en deed zijn eerste stagen in La Grappe d’Or in Torgny, nadien bij Georges Blanc in Vonnas. Hij doorliep alle rangen om zijn kennis te verruime o.m. in de keuken van het Château de Strainchamps en La Fuguière in Waver, waar hij chef-kok werd net als in het hotel Palace in Brussel. In 1999 werd hij door Marie-Claire Bernard, die zijn schoonmoeder werd, in dienst genomen in de Beau Séjour in Nassogne. Zijn vrouw Emmanuelle had hij op de hotelschool in Namen leren kennen, door hun huwelijk runt de derde generatie het hotel terwijl Nicolas en Emmanuelle als doelstelling hebben het geheel nog beter en comfortabeler uit te bouwen.

     

    Sebastien Naud, fungeert als briljante hulpkok en voortreffelijke keukenmeester. Hij debuteerde in Le Vivier d’Oies te Dorinne en werkt nadien in Le Pré Mondain in Marche-en-Famenne. Dan neemt de Franse chef-kok Jacques Chibois in Grasse, 2 Michelinsterren, hem in dienst, waarna hij chef-de-cuisine wordt in het Château Peltzer in Heuzy. Zijn keuken toont respect voor de traditie maar staat open voor vernieuwing, zonder dat daarbij de dwaasheden van de mode gevolgd worden.

     

    Wij genoten van een gelegenheidsmenu en mochten na enkele hartversterkende proevertjes genieten van een duo van sardienen en roodbaars met een verkwikkende gazpacho van groene tomaat. De bijhorende wijn, Le Champ des Lys, Côtes de Thogue, 2005, gaf extra allures aan het gerecht. De gebakken ganzenlever, geserveerd met een caramel van rode wijn en een koude erwtenhamburger, bood een verrassend smaakpalet. Een koel geserveerde Château La Bastide, Côtes du Marmandais 2004 bood extra ondersteuning. Degustatief genieten was het absolute devies van het hoofdgerecht, een kalfstournedos met geconfijte sjalotjes en balsamico. De dieprode kleur en fijne nadronk van de Château des Cabans, Médoc Bordeaux 2004, verhoogde zonder enige discussie de aantrekkingskracht van dit gerecht. Ook het slotakkoord, een macaron van frambozen en jasmijn, paste perfect in het gastronomisch evenwichtig menu.

    Naast het verrassingsmenu heeft Le Jardin ook het menu ‘Le Marché des Senteurs’ en het menu’ Degustation des Senteurs’ in petto, vanzelfsprekend aangevuld met de talloze suggesties op de kaart die de seizoenspecialiteiten op de voet volgen.

     

    De routebeschrijvingen van wandelingen in de prachtige natuur in en rondom Nassogne verzamelen ruim 80 kilometers ontdekking. Een perfecte gelegendheid om de opgestapelde caloriën kwijt te raken. Niet alleen de culinaire rijkdommen van Le Jardin des Senteurs kunnen voor extra gewicht zorgen, maar ook de goede reputatie en uitgesproken kwaliteit van het varkens- en lamsvlees, de uitstekende worstwaren, het klompenmakersbrood en de rijsttaart dreigen het evenwicht te verstoren.

     

    Restaurant Jardin des Senteurs – rue de Masbour 30 – 6950 Nassogne – tel 084/21 06 96

    11-06-2007 om 22:55 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-06-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.les 2 freres
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    LES 2 FRERES:

    25 jaar feest !

     

     

    Het is in mei 1984, dat Patrick Roth die in ‘Les 2 Frères’ sedert de opening in 1982, de dienst verzekert, de zaak van nachtbar tot ‘café theater’ ombouwt. Nauwelijks enige maanden nadien opent hij in dit imponerende een restaurant waar men volop van de culinaire rijkdommen kan genieten.

     

    Al diegenen die de deur van “Les 2 Frères” openen, weten dat goed humeur hier bovenaan staat. Met de bezorgdheid om het achterhoofd om alles permanent te verbeteren, hebben Patrick Roth en zijn team zich aan het werk gezet om een erg aantrekkelijk zomerseizoen voor te bereiden. Bovendien werd, om het 25-jarig bestaan van de zaak te vieren, het restaurant van onder tot boven gerenoveerd: een nieuwe ultra modern keuken werd ingericht, een nieuw decor aangebracht. De voorgevel van dit gebouw daterend uit de XIXde eeuw werd behouden om het oorspronkelijk karakter te benadrukken. Een samenspel van factoren waarbij men erin geslaagd is om in “Les 2 Frères”, authenticiteit en modetrends te combineren.

     

    Het mediterrane decor met meubels in teakhout en zijn lambrisering passen uitstekend bij de sfeer van het restaurant, maar evenzeer bij de zomerkaart. Verse en knapperige groentjes, verse slaatjes en vis op mediterrane wijze waarvan enkel chef Paulo Botelho Teixeira het geheim kent sieren de kaart. Deze uitzonderlijke chef van Portugese origine geeft de voorkeur aan heerlijke verse groenten die hij à a minute kan klaarmaken om het zuiders accent nog extra allures en sfeer mee te geven.

    De rundscarpaccio met truffel, rode biet en americain, was al even verrassend als de rundscarpaccio met rucola en bijzonder fijn gesnipperde ganzenlever, gehuld in een erg decoratief blaadje radicchio. Het lamskroontje, heerlijk rosé, kreeg het gezelschap van een figuurlijke ganse moestuin. Toch brak het groentenassortiment dat werd gepresenteerd, tezamen met een heerlijk malse en sappige entrecote, alle records. Het is immers zoeken geblazen indien men op restaurant én wortelen, én witloof, én bloemkool, én erwten, én broccoli én het wit van prei krijgt aangeboden. Versheid en de volle smaak van vergeten groenten zijn voor Paulo evenwel een absolute noodzaak.

     

    De bijzondere sfeer van dit huis krijgt vanaf september nog meer uitstraling. Dan wordt immers de eerste donderdag van de maand, de dag van het weerzien en samenkomst. Patrick wil de traditionele klanten op deze manier de mogelijkheid bieden om mekaar een ietsje beter te leren kennen en culinaire ervaringen en weetjes uit te wisselen. Tussen 19 en 20 uur krijgt men dan de kans om aan een uitzonderlijke prijs van 25€, een fles champagne te kraken, maar tevens om opnieuw geschiedenis te schrijven. Voor deze ontmoetingsdagen wordt een aangepast menu aan een sympathieke prijs samengesteld. Om tot dit festijn toe te treden moet men evenwel over een symbolische lidkaart beschikken die zonder al te veel paperassen wordt uitgereikt.

     

    De wijnkaart biedt tal van eenvoudige benamingen maar evenzeer prestigieuze kastelen met een perfecte prijs/kwaliteitsverhouding. Op deze manier kan men naast de wijn van de maand, ook aangename landwijnen en wereldwijnen ontdekken.

    Ook het terras van dit symbolische restaurant in Ukkel kreeg een opfrisbeurt. Ver van het lawaai van de grootstad en toch nabij de Alsembergsesteenweg kan men hier op mooie dagen, zowel ’s middags als ’s avonds, genieten van tal van heerlijke momenten en heeft men de mogelijkheid om de tijd even stil te zetten.

    De bekroning van 25 jaar intense arbeid is ongetwijfeld de geraffineerde keuken die in een warme en enthousiaste sfeer, tal van lekkere en verrassende bereidingen aanbiedt.

    Les deux Frères – Vanderaeylaan 2 – 1180 Ukkel – tel 02/376 76 02

    06-06-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-06-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.quality award
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    QUALITY EXCELLENCE EN RENOVATION AWARD.

     

     

     

    Eric Van Dalsum, Managing director van het Crowne Plaza Brussels City Centre ‘le Palace’ ontving uit handen van de h. Richard Hartman, Managing Director of the EMEA – InterContinental Hotels Group - zowel de Quality Excellence als de Renovation Award.

     

    De Quality Excellence Award wordt aan hotels uitgereikt die duidelijk uitblinken in alle operationele aspecten. Het Crowne Plaza Brussels City Centre is één van de 43 hotels die geselecteerd werden uit een totaal van 620 hotels in de regio Europa, Midden Oosten en Afrika. De Quality Excellence Award wordt uitgereikt aan hotels die de hoogste kwaliteitsnormen nastreven op gebied van tevredenheid van gasten en klanten, de algemene uitvoering, het management en onderhoud van het hotel.

     

    De Awards zijn voor de h. Van Dalsum, een bekroning voor het werk van het voltallige team, zij worden enkel verkregen indien iedereen, van kamermeisje tot management, zich dankzij een professionele en persoonlijke inzet, getuigt van enthousiasme, doorzettingsvermogen en professionalisme. Voor het personeel van ‘Le Palace’ was dit nochtans geen makkie aangezien de voorbije 28 maanden bestendig renovatiewerken werden uitgevoerd. Zowel de Quality Excellence award als de Renovation award zijn aldus Eric Van Dalsum een stimulans en motivatie maar helpen tevens het imago van de beroepssector te verbeteren temeer omdat het hotelvak al te vaak wordt onderschat en onvoldoende wordt gewaardeerd.

     

    Samen met de renovatiewerken werd ook het vergaderconcept Balanced Senses® uitgewerkt. Balanced Senses® biedt zeer slimme audio visuele & vergadertechnologie zodat men daar in ieder geval geen omkijken naar heeft tijdens het georganiseerde evenement. Men gaat ervan uit dat de deelnemers zich optimaal goed voelen en dat zij niets tekort komen. In de centrale ontvangstruimte kan men op ieder moment van de dag, van ’s ochtends vroeg tot na de laatste vergadering, terecht voor verse koffie, thee of andere dranken met iets erbij. Creativiteit en originaliteit staan bij de samensteling van de pauzes voorop om daarmee zoveel mogelijk de zintuigen te prikkelen.

    Omdat het belangrijk is te weten wat men eet om het lichaam in balans te houden of te brengen, deed het hotel een beroep op Exki, de Belgische specialist op dit gebied. Toch is ook de omgeving belangrijk. Balanced Senses® stimuleert de zintuigen door midel van natuurlijke geluiden en beelden, rustbrengende kleuren en aangename geuren.

     

    Op de nieuwe vergaderverdieping bevindt zich ook een unieke brainstorming ruimte. Deze ruimte kan afzonderlijk gereserveerd worden of in combinatie met grotere vergaderzalen. Het bijzondere aan deze ruimte is dat men de vergaderomgeving totaal vergeet en dat de zintuigen in complete energieke harmonie worden gebracht.

    Het hotel beschikt eveneens over 7 Balanced Senses® Suites die allen zicht bieden op de Kruidtuin van Brussel. Hier vergeet men even dat men in het hartje van de stad logeert. De Balanced Senses® suites bestaan uit een woonruimte waar men heel goed kleine vergaderingen kan laten plaatsvinden en een aparte slaapkamer met aangrenzende luxe badkamer. Momenteel worden in ‘Le Palace’ nog 10 Century rooms uitgebouwd waarbij men voor het 100-jarig bestaan van het hotel, 2008, kamers inricht die zo dicht mogelijk aanleunen bij de vervlogen tijden. Naast Balanced Senses® Suites dus ook een stukje nostalgie.

    Crowne Plaza Brussels City Centre ‘Le Palace’ – Ginestestraat 3- 1210 Brussel

    Tel 02/203 62 00 – www.crowneplazabrussels.com

    05-06-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-06-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BA club world
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

    BRITISH AIRWAYS ONTHULT NIEUWE BUSINESS CLASS!

     

     

     

     

    British Airways presenteerde in Brussel met trots hun nieuwe business class; 'Club World' en dit in aanwezigheid van Commercial Manager Benelux, Dhr Colin Talbot en Commercial Manager Noord en West Europa, Dhr Yanik Hoyles.

     

    De British Airways Club World, ontworpen in samenwerking met toonaangevende designers doet denken aan een exclusieve Londense club, voorzien van kwaliteitsstoffen en een warme persoonlijke verlichting, die een elegante en stijlvolle sfeer scheppen.

    Robert Boyle, commercieel directeur bij British Airways: "British Airways zette al in 2000 de toon in zijn sector met de lancering van het allereerste platte bed voor klanten in business class, maar wij blijven streven naar vernieuwingen en verbeteringen. Uit onderzoek is gebleken dat onze businessklanten, wanneer zij op reis zijn, alle comfort, privacy en flexibiliteit wensen die zij van een plus 5*-hotel mogen verwachten. Wij zijn bijzonder opgetogen over de nieuwe verbeteringen en kunnen niet wachten onze businessklanten aan boord te verwelkomen en te laten genieten van onze nieuwe Club World."

     

    Tot de belangrijkste kenmerken van de nieuwe Club World behoren: een nog comfortabeler, 1,85 m lang, volledig plat bed dat 25 procent breder is; een nieuwe 'z'-bedstand die tot 2 m lang is en waarin het lichaam een positie kan aannemen zoals bij nul zwaartekracht, die ideaal is om een film te bekijken; een verbeterd entertainmentsysteem; elektronisch bediende privacyschermen van een nieuw ondoorzichtig materiaal, Lumisty; een volledig opgefrist interieur met een nieuwe verlichting en een zachter kleurenpalet van neutraal warm grijs, marineblauw en blauw; een laptopkastje en een Club boordkeuken, waar de klanten tussen de maaltijden door kunnen genieten van warme of koude snacks.

     

    British Airways vervoert met 5.000 Club World-bedden naar 72 bestemmingen, meer bedden naar meer bestemmingen dan welke andere maatschappij ook. De nieuwe generatie Club World is al gegarandeerd op 96 lijnvluchten per week tussen London Heathrow en New York JFK, nu de installatie van de cabine op de langevluchttoestellen van de maatschappij in een stroomversnelling is gekomen. De verwachting is dat vanaf medio midden 2008 alle toestellen van British Airways met de nieuwe Club World zullen zijn uitgerust.

    www.ba.com/newclubworld

    04-06-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.no strongs roadbook
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    “No Strings RoadBook”

     

     

     

     

    Technologische innovatie is kenmerkend voor EurAm en dat wordt niet onder stoelen of banken gestoken. De slogan van EurAm luidt ambitieus: “A visual approach with technology of tomorrow!”.

    Zopas nam EurAm de “Roadbook” , d.i. een gedetaileerd en geïllustreerd reisplan dat reisagentschappen voor hun klanten kunnen afdrukken, grondig onder handen. Het is een mooi stukje technologie geworden waar met nooit geziene soepelheid en efficiëntie de meest bizarre reisroutes visueel in elkaar kunnen worden gezet.

     

    Een jaar geleden lanceerde EurAm gelijktijdig met de e-vouchers het e-RoadBook. Het RoadBook verbaasde zowat iedereen: op een geautomatiseerde manier werden beschrijvingen en bezienswaardigheden van steden en hotels, kaarten en reisroutes tot een coherent geheel samengebracht.

    Toch had het programma een aantal tekortkomingen. De route werd standaard opgebouwd uit alle ingrediënten in een dossier. Daardoor konden klanten die specifieke eisen stelden of een afwijkende routing wilden niet worden geholpen. Na de stap die EurAm eind 2006 zette naar interactieve kaarten, werd ook de RoadBook gepland voor een groot onderhoud. Onder leiding van ir. Tom Allard werden diverse innovaties aangebracht en is het Roadbook tot een technologisch hoogstandje uitgegroeid.

     

    Het ‘No Strings RoadBook’ biedt een ongekende flexibiliteit en bezorgt inzonderheid de zakenreiziger een unieke tool om elke trip succesvol af te ronden. Al de ingrediënten die uit het dossier komen kunnen naar wens worden geschikt, terwijl de verschillende onderdelen van de roadbook kunnen tot in het detail worden afgesteld, voor elk onderdeel afzonderlijk.

    Eén enkel dossier kan aanleiding geven tot meerdere (kleinere) roadbooks. Bijvoorbeeld, een klant doet tijdens dezelfde reis Californië en Florida aan. De routing is veel nauwkeuriger want ze verloopt nu van hotel tot hotel, B2B, en niet meer van stad tot stad.

    De mogelijkheden van het No Strings RoadBook zorgen voor een grotere interactiviteit en  tussen de reisagent en zijn klant/zakenreiziger met ruime inspraakmogelijkheden. Zo zet EurAm weer een stap verder in de toepassing van de Web 2.0 filosofie.

    04-06-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-06-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Culinair Bali

     

     

     

    FLAVOURS FROM BALI & INDONESIA

     

    Fijnproevers kunnen van 5 tot 30 juni in het Royal Windsor hotel Grand Place genieten van een rijkelijk gevulde feestdis, samengesteld volgens de meest pure Balinese traditie waar schitterende bloemen en fruit de verrukkelijke culinaire gerechten extra luister bijzetten.

     

    I Ketut Wijaya Adhi, chef-kok van het Warwick Ibah Luxury Villas & Spa, en zijn team zijn vanuit Bali speciaal naar de hoofdstad van Europa gereisd om dit oneindige smaakpallet van alle Balinese lekkernijen te onthullen.  Warwick Ibah Luxury Villas & Spa is een authentieke, prinselijke residentie die toebehoort aan een eminent lid van de koninklijke Ubud-familie en die sinds kort wordt beheerd door de groep Warwick International Hotels.

    Zoals in alle Aziatische landen is rijst de natuurlijke basis. Het nationale gerecht is nasi goreng: gebakken, licht met knoflook en pepers gekruide rijst met fijngehakte stukjes vlees, garnalen en eieren. Rijst wordt ook gestoomd en geserveerd in bananenbladeren of in de kukusan (stoommandje).  Op feesten wordt de rijst geel gekleurd met kurkuma geserveerd, wat de kleur van goud symboliseert. Op Bali is het de gave van Dewi Sri, de godin, de geïncarneerde levenskracht, de meest vereerde godheid op het eiland.

    De grote woordenschat die men gebruikt voor "rijst" toont de waarde van dit graangewas aan in de Indonesische cultuur.  “padi” is de rijst in de rijstvelden, “gabah” is de naam voor geoogste rijst, “beras” zijn de rijstkorrels en “nasi” betekent “gekookte rijst”. Zoals overal ter wereld maakt men onderscheid in de traditionele bereidingswijzen: gekookt, gebakken, gebraden, geroosterd… Er bestaan ook typische Indonesische bereidingswijzen, zoals de "pepes" - stomen in bananenbladeren. De variëteit komt volledig tot uitdrukking in de diversiteit van de ingrediënten, waarbij de specerijen al eeuwenlang uit Indonesië komen voor wereldwijd gebruik. Dat spreekt vanzelf. Pepertjes, knoflook, kruidnagel, nootmuskaat, gember… specerijen en kruiden voor een oneindige variatie…

    De veelgeroemde koloniale “Grote rijsttafel” overtreft de stoutste dromen. Volgens de traditie bestaat de rijsttafel uit 12 gerechten. En zoals u weet, betekent dit letterlijk met “rijst aan tafel”. De rijsttafel bestaat uit groenten, vlees, vis, eieren, gevogelte, gedrapeerd rondom een bergje rijst, versierd met kroepoek (gefrituurde garnalenbeignets), banaan, pepertjes, pinda’s, gemarineerde komkommers….

     

    Sambal is een puree van pepertjes; de belangrijkste specerij. Er zijn talloze recepten waarbij knoflook, verse tomaten, uien, suiker, garnalenpasta, citroen worden samengevoegd, maar opgepast: één of twee druppels is genoeg om een gerecht heet te kruiden!

    De meeste Indonesiërs zijn moslims en ze eten geen varkensvlees. Voor hindoes op Bali is varkensvlees wel toegestaan. Het hoogtepunt tijdens banketten is eveneens een gerecht met varkensvlees, genaamd “Babi guling”: een geroosterd big aan het spit, gevuld met fijngehakte kruiden, knoflook, gember en specerijen. Een ander zeer gewaardeerd gerecht is “Ayam Batutu”, gevulde, gegrilde kip, geserveerd met groenten, tapioca en kokosnoot.

    Desserts worden over het algemeen uit verse vruchten bereid: mango’s, goudkleurige of bleke banaantjes, passievruchten, mandarijnen, schijfjes rambutan, zuurzak… En natuurlijk het theeritueel – groene thee, jasmijnthee, thee met geurige gember of chrysanten, geserveerd met kleine heerlijkheden … bereid uit rijst!

     

    Flavours from Bali & Indonesia, een verfijnde selectie van Indonesische en Balinese gerechten en menu à la carte, van 5 tot 30 juni 2007 in restaurant Chutney’s.

    Royal Windsor Hotel Grand Place,  Duquesnoystraat 5,  1000 Brussel. Tel 02-505 55 55

    03-06-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.peperkoek
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zet je tanden in peperkoek!

     

     

     

    Peperkoek is vandaag weer actueler dan ooit: een gezonde snack die past in ons drukke dagelijkse leven, en die ons de energie geeft die we nodig hebben. Wat veel mensen niet weten, is dat peperkoek ook vetarm is, en cholesterolvrij.

     

    Vondelmolen is al 140 jaar lang dé peperkoekspecialist van België, en stelt vandaag 2 gloednieuwe producten voor: Breakfast Kids, een zacht ontbijtkoekje met chocoladevulling, en Brunchtime, een lekker tussendoortje gevuld met heerlijke aardbeienconfituur.

    Het geheime recept van peperkoek? Niets dan natuurlijke gezonde ingrediënten: roggemeel, kruiden en vloeibare suiker of honing. Peperkoek zit ook boordevol vezels, en is daardoor goed voor de spijsvertering en doet het hongergevoel verdwijnen. Je krijgt er ook meteen een heleboel energie van, die voornamelijk komt uit de koolhydraten. Want wat peperkoek juist niet bevat, is boter of andere dierlijke vetten. Dat is dan weer goed voor onze cholesterol. Het laatste ingrediënt dat Vondelmolen’s familierecept compleet maakt, is Beneo, een plantaardig product dat zorgt voor een evenwicht in de darmflora.

     

    Een goed ontbijt is belangrijk voor ons allemaal, maar nog het meest van al voor onze kids. Zij hebben hun energie immers nodig om te groeien, om plezier te maken en om aandachtig te blijven tijdens de les. Bij een goed ontbijt horen dan ook in de eerste plaats koolhydraten, de energieleveranciers van ons lichaam. Het nieuwe ontbijtkoekje ‘Breakfast Kids’ bevat alle goede eigenschappen van peperkoek, met een lekker laagje chocoladevulling binnenin. Lekker bij het ontbijt, of als tussendoortje tijdens de speeltijd. Want op een lege maag kunnen kinderen niet spelen of leren!

    Breakfast Kids zit in een handige, individuele verpakking en kan dus zo mee in de boekentas mama’s hoeven zich ook geen zorgen te maken over vlekkerige t-shirts: peperkoek kruimelt nauwelijks en maakt geen vlekken.

     

    Vondelmolen lanceert nu ook een handige meeneemlunch voor volwassenen: ‘Brunchtime’. Dit zijn twee lekkere plakjes peperkoek met daartussen een heerlijk laagje aardbeien-confituur. Dat klinkt als een aanslag op je diëet? Fout! Brunchtime bevat slechts 107 Kcal.

     

    03-06-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-06-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.calvados
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Calvados Nouvelle Vogue.

     

     

     

    Onder het motto ‘L’odeur de mon pays était dans une pomme’, bekampten meer dan 100 Europese barmannen en enkele tientallen leerlingen van Europese hotelscholen, mekaar om de begeerde titel’ Europese barman’ van het jaar te bemachtigen.

     

    Een eenvoudige, maar toch bijzonder moeilijke opdracht om alle rijkdommen, ingrediënten, maar tegelijk aroma’s en parfums van de Calvados in één enkel recept samen te brengen en de jury te bekoren. Karl Mechinaud, vertegenwoordiger van UBB, de Belgische vereniging van barmen en werkzaam in het pas geopende Dolce hotel en meetingcenter in La Hulpe, sleepte de Europese titel in de wacht met zijn cocktail “Douceur Normande” en dit op basis van de keizerlijke Mandarine. Bojan Rieff, leerling van de hotelschool Mondriaan in Den Haag werd gelauwerd als beste leerling barman met zijn cocktail ‘Laguna’ met de appel als belangrijkste ingrediënt. Ook bij de journalisten, een Belgisch succes, Cédric Thiry wist met zijn ‘Arlequino’ op basis van Arlequinlikeur, vriend en tegenstander te begeesteren.

     

    Recept Douceur Normande, aangemaakt in shaker: 3 cl Calvados, 2 cl Mandarine Impériale, 2 cl likeur van bosaardbeien, 1 cl caramelsiroop en 2 lepeltjes verse slagroom.

    Recept Laguna, aangemaakt in een mengglas : 2 cl Calvados, 2 cl blauwe bosbessenlikeur, 0.5 cl Blauwe Curaçao, 1.5 cl sinaasappelsap, 1 cl siroop van passievruchten.

    Recept Arlequino, aangemaakt in shaker: 3 cl Calvados, 1 cl Passoa, 2 cl Arlequinlikeur, 1 cl mangosiroop en 1 stukje schil van sinaasappel.

    01-06-2007 om 15:45 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cardscan
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    CardScan®

    uw contactgegevens in uw eigen digitaal adresboek

     

    Zonder betrouwbare contactgegevens ben je nergens. Waar is het prestigieuze kantoor van die veelbelovende zakenrelatie? Wat is ook weer dat originele e-mailadres van die exentrieke vriend? Het is een hele klus om al die informatie te ordenen en up to date te houden. Met de geavanceerde kaartlezer van CardScan® kunt u contactgegevens in een handomdraai opslaan, ordenen en beheren.

     

    De CardScan® scant alle gegevens van visitekaartjes in seconden. Ook contactinformatie uit andere bronnen zoals emails en websites worden met behulp van ‘drag & drop’ rechtstreeks, dus foutloos, geconsolideerd. De slimme software kan visitekaartjes aan uit veertien landen, in zeven talen. Ook worden de uiteenlopende manieren herkend waarop gegevens op visitekaartjes zijn afgedrukt, zoals ‘telefoon’, ‘tel’ en ‘t’ voor telefoonnummers. De gescande contactinformatie kan in het Nederlands, Engels, Frans en Duits worden gepresenteerd.

    Een grote database is alleen nuttig wanneer daarin snel de gewenste informatie kan worden gevonden. Met de gebruiksvriendelijke contact-managementsoftware is contactinformatie snel te groeperen, sorteren en rubriceren. Het intoetsen van de beginletters is voldoende om een persoon, bedrijf of adres op te roepen. Bovendien kan alle informatie in de CardScan®  worden gesynchroniseerd met andere soft- en hardware. Zo kunnen gebruikers vanuit Outlook emails versturen naar hun CardScan®  contacten. Ook kunnen vanaf de CardScan® rechtstreeks etiketten worden geprint op de DYMO LabelWriter.

     

    Er zijn drie verschillende type CardScanners: Personal V8, Executive V8 en Team V8, elk met hun specifieke voordelen voor de gebruikers. Bij alle modellen wordt de ‘CardScan® At Your Service’ geboden: een online back up-dienst die met een password overal ter wereld toegang biedt tot de eigen contactgegevens. Bovendien worden gratis updates aangeboden en is er een tweejarige garantie.

    01-06-2007 om 15:42 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.urban colors
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Elegante krachtpatser zet mode op tafel

    Combineren met appel, aubergine en pink

     

     

    ‘An apple a day keeps the doctor away’. Emile Henry, de Franse aardewerk-specialist lanceert nu de Franse versie van dit gezegde. Op tafel en in de vorm van een reeks kommen, borden, theepotten, bekers en schalen. Jawel, in vrolijk appelgroen. Bijzonder is de combinatie met de kleuren pink en aubergine. Oogt bovendien lekker gezond. Dus dress your table.

     

    De aarde waarmee Emile Henry haar aardewerk produceert heeft andere, hoogwaardiger eigenschappen dan elders ter wereld. En Emile Henry voegde daar in de loop der jaren innovatieve technologie aan toe. Resultaat wordt gevormd door ovenschalen waarin het gebraad moeiteloos kan worden gesneden zonder dat er een krasje in de schaalbodem komt. Ook kunnen de vuurvaste schalen zo van de diepvries in de microgolfoven en vervolgens in de vaatwasmachine.

     

    Eenmaal klaar met de technologische verfijning, werpt Emile Henry zich nu op kleur en vormgeving. Het landelijk karakter is gebleven maar tegelijk is de vormgeving strakker en eigenzinniger. Alles in de volle kleuren aubergine, appelgroen en uitnodigend pink.

     

    31-05-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ouest congres
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    OUEST CONGRES :

    9 bestemmingen met een gemeenschappelijke toekomst

     

     

     

    Ouest Congrès is een professionele groepering die 9 congrespaleizen omvat. De partners beslisten om voor hun drie regio’s in het westen van Frankrijk een gemeenschappelijke toekomst uit te tekenen op het gebied van zakentoerisme en dit volgens het principe van de territoriale logica. De regio’s Pays de la Loire, Poitou-Charentes en Bretagne hebben een voor Europa unieke en originele samenwerking opgezet, die tegelijk als actief en meervoudig kan bestempeld worden.

     

    Ouest Congrès biedt 9 complementaire bestemmingen, met gemeenschappelijke waarden, die bewust zijn van het feit dat hun klanten tijd willen winnen. Ze willen zich aanpassen aan de marktevoluties en zich, met een coherent aanbod waarbij de partners een uitstalkast voor de regio’s vormen,  positioneren tussen de grote Franse bestemmingen.

    Doelstelling van het aanbod blijft een globale kwaliteit inzake dienstverlening met een meerderheid van gecertificeerde sites en aangepaste aanbiedingen, die dankzij nieuwe gecoördineerde beheersinstrumenten die de deugdelijkheid van het eenvormig gemaakte aanbod bewijzen.

     

    Het zakentoerisme heeft ontegensprekelijk een positieve weerslag op deze regio’s omdat het activiteiten meebrengt die niet seizoengebonden zijn. In 2002 haalden deze regio’s slechts 5 tot 7% van de congressen binnen die jaarlijks in Frankrijk worden gehouden, marktaandeel dat in 2006 met 456.000 congresdagen, goed voor ruim 240.000 werd opgekrikt tot bijna 9%, hetgeen een economische injectie van 110 miljoen euro betekent.

     

    Ouest Congrès legt de lat hoger en mikt op een aanzienlijke groei op de internationale markt. Brussel en België hebben nauwe banden en meerdere vergelijkbare punten waardoor de Belgische bedrijven een bijzondere aantrekkingskracht uitstralen.

     

    De internationale positionering is volgens de initiatiefnemers meer dan verantwoord, alle  bestemmingen komen tegemoet aan 5 belangrijke criteria voor de organisatie van een evenement. Vooreerst beantwoorden de onthaalinfrastructuren voor elke grootte en type van evenement, aan internationale maatstaven, naast de 20 auditoriums, zijn 4 van de 9 sites gecertificeerd als ‘Qualicongrès’, er is 20.000 m² expositieruimte en ook 14.000 couverts.

    Alle bestemmingen zijn bereikbaar met het vliegtuig (met rechtstreekse verbindingen naar de Europese grootsteden), met de HST en via autosnelwegen. Verder is er een kwaliteitsvol en aangepast logies met nagenoeg 15.000 kamers waarvan 40% in 3 en 4 sterrenhotels en 60% in de stadscentra.

    Diverse regio’s bieden een grote toeristische aantrekkingskracht. Enkele items: Brest, St Malo, la Baule… het zijn bekende namen. La Rochelle en zijn île de Ré en île d’Oléron, Angers en zijn Loirewijnen, de zoutmoerassen en het park van la Brière, beschermd door Unesco, de baai van Cancale en haar schitterende landschappen… In elk seizoen gebeurt er wel iets in het Westen, onder meer dankzij grote publieksevenementen die het dynamisme van onze drie regio’s weerspiegelen: Premiers plans, Océanopolis, Jumping international de la Baule, 24 U van Le Mans, Francofolies, Festival Interceltique, La Folle Journée, Futuroscope of nog de Route du Rhum….

    Tot slot verwijzen we naar enkele uitzonderlijke centra die wereldwijd bekend zijn. Maar er worden ook al heel wat professionele manifestaties van formaat opgezet, waarvan de organisatoren aangetrokken werden door ons uitmuntend kennisniveau en de uitstraling van onze regio’s: de nautische filière of stadsecologie voor La Rochelle, gewassen en Loirewijnen voor Angers, aeronautica en scheepswerven voor de kust van La Baule, maritieme technologie voor Brest en onder meer de competiviteitspool ‘beelden en netwerken’, mobiliteit en transport, en ook voeding in Poitiers, 2e nationaal platform voor de financiële en luchtvaartsector, Nantes kapitaliseert op de gezondheidssector, onder meer met biotechnologie. 

     

    Het Franse Westen en België:

     

    De regio Ouest Congrès telt 7,7  miljoen inwoners, wat gelijk staat aan ¾ van de Belgische bevolking. In het internationale wetenschappelijke comité voor de volgende Cyclotron (hoge-energie scanner voor medische research inzake kanker) die in 2008 in het Westen zal gebouwd worden (in Nantes) zetelen Europese en Amerikaanse onderzoekers. Het comité koos onlangs een bouwfirma voor de conceptfase en de bouw van deze voor Europa unieke infrastructuur. Een Belgische onderneming, nl. IBA, werd weerhouden als hoofdaannemer voor een bedrag van 13,96 miljoen euro zonder BTW.

    Belgische toeristen vertegenwoordigen het 3e internationaal cliënteel in deze regio’s met meer dan 700.000 overnachtingen (na de Britten en de Duitsers), een stijging met 20% in de afgelopen jaren. Er is een homogene verdeling tussen kust, stad en platteland. Dit cliënteel illustreert zijn gehechtheid aan de Franse levenskunst: authenticiteit van de bestemming, kwaliteit van het onthaal en gastronomie.

    31-05-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.urban wellness
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     ‘Urban Wellness Oasis-concept’.

     

     

     

    Quick dankt haar rol van trendsetter aan haar inspanningen voor een permanente analyse van de markt- en consumentenbehoeften. De consument wil in het beleven van nieuwe smaken omringd worden door een zeker gevoel van luxe: luxe in de mond, maar ook in de originaliteit van het aanbod, in de dienstverlening en bovenal ook in het interieur en de decoratie.

     

    Traditiegetrouw trekt Quick de bewoners van grote steden, de Urban People aan. In alle aspecten van een Quick Hamburger Restaurant wordt dan ook bijzonder veel aandacht besteed aan de behoeften van dit specifieke segment bezoekers, opdat ook zij zich thuis voelen in ‘hun’ Quick. Samen met Carré associates werd een concept ‘op maat’ uitgetekend voor deze ‘Urban People’.

     

    Vanuit de gedragsprofielen van de consumenten kwam men tot vier shopperprofielen, nl. de snelle lekkerbek, de sociale lekkerbek, de hongerige en de bescheiden genieter. Binnen het Urban Wellness Oasis-concept leidt dit tot drie zones die Quick thans in een aantal vestigingen introduceert.

    De Urban-Wellness-zone is bestemd voor de snelle lekkerbek en de hongerige. Hier wordt gebruik gemaakt van een houten vloer, blauwe, warme muren en olijfgroene tafeltjes. Beide groepen krijgen de indruk dat het ‘vooruit’ gaat, dank zij de strakke belichting, levendige kleuren en modern gevoel in de omgeving van de toonbank. De sociale lekkerbek kan tot rust komen in de Urban Friendly-zone. Hier wordt bijzondere aandacht besteed aan het weergeven van kwaliteit, en dit zowel inzake meubilair als wat betreft de producten. Voor de muren werd geopteerd voor een grijze verf, in combinatie met een betegeling met leer-effect. Voor de sociale lekkerbek werden grotere blauwe en zebrano-tafels voorzien om gezellig met vrienden samen te zitten. Voor de bescheiden genieter tenslotte, werd de Urban Oasis-zone ontwikkeld. Deze zone straalt ruimte uit, terwijl de groene muren en donkerbruine tafels zorgen voor een gezellige sfeer.

     

    Het Urban Wellness Oasis-concept vormt een aanvulling op het reeds bestaande ‘Pop Home Nature’-concept. Het is aldus Annick Van Overstraeten, Algemeen directeur Quick Belux, de bedoeling dat Quick diverse concepten aanbiedt, waar niet alleen  kinderen en jongeren, maar ook volwassenen hun leefwereld terugvinden. Na Quick Louise en Quick Kappelen, worden momenteel ook Quick Luik en Quick Aarlen met een Urban Wellness Oasis-concept uitgerust.

    30-05-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cuisin'easy
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Soubry, twee minuten en basta:

    Een heerlijke pasta!

     

     

    Soubry weet hoe gejaagd het leven er aan toe kan gaan en ontwikkelde daarom een slimme nieuwigheid : Cuisin’Easy. Vier verschillende pasta’s, individueel verpakt, die je twee minuten in de microgolfoven moet zetten en klaar. Als snack op zich of in combinatie met vis, vlees of groenten, de pasta’s zijn gewoon op maat van onze drukke agenda’s.

     

    Met Cuisin’Easy brengt Soubry een gamma pasta’s op de markt voor wie weinig tijd en /of zin heeft in boodschappen doen en koken. Het recept is simpel: plaats de handige, rechtopstaande verpakking in de microgolfoven, stel in op twee minuten, duw op start. Resultaat is een pasta ‘al dente’, helemaal naar jouw smaak van het moment.

    Naast de natuursmaken ‘spirelli’ en ‘spaghetti’ zonder saus, zijn er de varianten ‘spaghetti napolitana’ en ‘spirelli arrabiata’. Beide versies zijn een maaltijd op zich maar kunnen gegeten in combinatie met groenten, vis of vlees. Bovendien kan je de natuurversie extra op smaak brengen met een saus naar keuze.

    Cuisin’Easy brengt dus vier heerlijke pasta’s die je eenvoudig als maaltijd of stand-alone snack kan eten, maar ook kan combineren met tal van extra’s

    30-05-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.novation énovotel antwerpen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

     

    Novation @ Novotel Antwerpen Noord.

     

     

     

    Novotel Antwerpen werd in 1974 ingehuldigd en was het eerste hotel dat door een internationale hotelketen in Antwerpen werd gevestigd.

     

    Vandaag toont Novotel Antwerpen na een ambitieus renovatieprogramma een gloednieuw gezicht volgens de principes van moderniteit en innovatie die Novotel hoog in het vaandel draagt. Kamers, vergaderruimtes en restaurant werden volledig getransformeerd. Ze zijn uitgerust met de recentste technologieën op het vlak van installaties en dienstverlening. Ook werden de nieuwe concepten van het merk voor kamers en bar-brasserie ingevoerd. De decoratie werd dan weer uitgevoerd door de Belgische architect Dominique Hottois. Met nieuwe materialen en kleuren benadrukte zij het gevoel van welzijn en ontspanning.

    Met zijn 120 kamers, de bar-brasserie, zijn 4 vergaderzalen, zijn grote tuin en zijn zwembad trekt Novotel Antwerpen zowel zakenreizigers als toeristen aan. De zakenmannen en –vrouwen vinden het een ideale plaats om seminaries “in het groen” te organiseren op een gemakkelijk bereikbaar adres. Gezinnen vinden het dan weer een prima vertrekpunt op de stad en haar bezienswaardigheden te bezoeken.

    Een andere belangrijke fase van het renovatieprogramma van het hotel had betrekking op de 4 vergaderzalen. Zij liggen op het gelijkvloers en vormen samen met de pauzeruimtes een moduleerbare "seminarievleugel" van 220 m² waar plaats is voor maximum 100 personen. Alle zalen zijn voorzien van WIFI, een scherm, een beamer, een DVD-speler en twee flipcharts evenals een pauzeruimte met een Nespresso-toestel, 6 soorten koffie en 4 soorten vruchtensap van Looza.  Ze hebben airconditioning, akoestische isolatie en genieten allemaal van daglicht en een mooi zicht op de tuin van het hotel.

     

    Voortaan kunnen personen die alleen reizen ook in het Novotel Antwerpen genieten ven een heerlijke lunch of dinner en tegelijkertijd hun favoriete programma's bekijken aan de twee TV-tafels, die nabij de bar werden ingericht. Het concept van tv-tafels, overgewaaid uit het Verenigd Koninkrijk waar het erg populair is, werd door de Accorgroep in het Novotel Brussel Grand’Place gelanceerd. Dit uniek concept is dus nu ook in Antwerpen beschikbaar en wint zienderogen aan populariteit! 

    29-05-2007 om 17:34 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!