:-8)
Revultionaire innovatie:xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Tijdens de donkere oorlogsjaren en de naoorlogse periode vestigt Lesieur zich achtereenvolgens in Casablanca, Dakar en Algiers. In 1944 wordt de fabriek van Coudekerque volledig verwoest door bombardementen. De wederopbouw duurt tot in
1950. Het merk blijft echter groeien en boekt een aanzienlijke vooruitgang qua sociaal beleid. Zo krijgen de werknemers in 1951 niet alleen een pensioenregeling en
overlijdensverzekering, maar ook een bedrijfsrestaurant en winstdeling.
Dergelijke initiatieven waren volkomen nieuw voor die tijd. Zeven jaar later, in 1958,
wordt er in totaal 125 miljoen liter olie verkocht. Lesieur wordt oliefabrikant nummer
één op de Franse markt...
De vernieuwingsdrang is in de loop der jaren een van de voornaamste troeven van de groep geworden. In 1963 staat de sector voor een nieuwe en bepalende omwenteling. De traditionele glazen fles maakt plaats voor een pvc-fles zonder statiegeld. Ook voor de consument verandert er heel wat wanneer Lesieur in 1972 het eerste bedrijf wordt met een consumentendienst. Een revolutionaire kijk op de relatie met de klant !
In 1985 communiceert het ruitjesmerk met behulp van een nieuwe slogan : Pas derreur, cest Lesieur. Deze slogan weerklinkt nog altijd in de oren van alle kijkers die, zoals heel wat Franstalige Belgen, naar Franse zenders kijken.
Een van de meest ingrijpende veranderingen vindt echter plaats in 1990 met de uitvinding van Isio xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" />4 door Lesieur. Deze gezonde olie, die de goede eigenschappen van vier complementaire oliën combineert : zonnebloem, coolzaad, druivenpit en Oléisol® (zonnebloemolie met een hoog oliezuurgehalte), betekent een revolutionaire innovatie in de voedingsindustrie. De formule blijft evolueren naargelang van de nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen in de voeding. Dit boeiende concept is bovendien een nieuwe ontwikkelingspool voor Lesieur : innovatie ten dienste van de smaak en voeding.
En de vernieuwing gaat door, want in 1992 brengt Lesieur zonnebloemolie van de eerste persing op de markt. In 1996 verschijnt een nieuw assortiment gearomatiseerde olie. Hierdoor krijgt het merk een nieuwe gastronomische impuls. Het volgende jaar, in 1997, is de verpakking aan de beurt. Alle flessen worden uitgerust met een antidruppel schenktuit.
![](http://blogimages.seniorennet.be/wozani/1182487-88e2c45a84224c9367cc46592a068dbb.jpg)
|