Mondelēz International gaat met haar iconisch Amerikaans koekjesmerk de Belgische toer op in nieuwe reclamecampagne. In 2018 pakt OREO uit met een nieuwe reclamestrategie waarmee het merk België wil veroveren. Met “DO YOU SPEAK OREO?” wil OREO de Belgen rechtstreeks en op een persoonlijke manier aanspreken.
OREO, het iconische zwart-witte koekje, staat bekend voor zijn speelse en verrassende stijl en zijn Amerikaanse roots. Daarom koos het voor de Amerikaanse steracteur, Owen Wilson, als merkambassadeur om de Belgen rechtstreeks aan te spreken in hun eigen taal. In het reclamefilmpje haalt de acteur zijn beste Frans en Nederlands boven om de Belgen te doen verlangen naar het wereldberoemde Amerikaanse koekje, en dan liefst nog om het op te eten op de door menig koekjesliefhebber gekende manier: starten met de vulling, om daarna de twee koekjeshelften te verorberen. Dat is echter geen gemakkelijke opdracht, zeker wanneer de Belgen hem aanspreken in hun lokale dialect!
En om nog dichter bij de Belgen te staan, zal OREO zich in 2018 ook richten op events die relevant zijn voor hen. Voor de digitale campagne ging het merk daarom op zoek naar de belangrijkste Belgische symbolen en events in de eerste semester van 2018, en communiceert het met de Belgen in de universele OREO-koekjes taal. Het merk lanceert ook een ‘OREO frietkotmobiel’, waarmee het actief zal zijn voor de sampling van het iconische koekje op de belangrijkste events (bv. sportwedstrijden en grote evenementen) over heel België. Deze campagne gaat live in België en loopt tot juni 2018.
OREO is ‘s werelds favoriete koekje waar families en vrienden in meer dan 100 landen in de wereld van genieten. OREO is het bestverkopende koekje van de 21e eeuw met meer dan $2 miljard jaarlijks inkomsten wereldwijd. Het TWIST LICK DUNK ritueel is de manier bij uitstek geworden om dit iconische koekje op te eten in verschillende landen en culturen over de hele wereld. Wereldwijd volgen meer dan 40 miljoen OREO-liefhebbers het koekje op Facebook, en telt de community meer dan 200 landen en tientallen verschillende talen. Daarmee behoort OREO tot de top 5 Facebook merkpagina’s in de wereld. Op 6 maart 2012 vierde OREO zijn 100e verjaardag. Meer info op www.oreo.com
|