SPANNING NAAR GP VAN BELGIË LOOPT OP, VERSTAPPEN NOG NEGEN RACES TE GAAN MET 80 PUNTEN VOORSPRONG
De spanning naar de GP van België loopt niet op omdat Max Verstappen wellicht ongehinderd naar zijn eerste reguliere wereldtitel rijdt, maar wel omdat de FIA de metingen van de "porpoising"wil doorvoeren. De grondspeling van de auto's zou met 15 mm vergroot worden en dat geeft verschillende aerodynamische effecten. Het "gestuiter" van de bolides wil de FIA temperen omwille van de gezondheid en de veiligheid van de coureurs. Vooral in het bokkige Baku was te zien hoe sommige piloten doodvermoeid na aankomst uit hun wagen kropen.
Nu de FIA zich met de verticale oscillatie van de renwagen - die altijd heeft bestaan - zich onledig gaat houden, rijst de vraag of daarmee niet een "botsing" tussen de "administratieve" ingenieurs en de "echte" van de teams gaat worden veroorzaakt. Het zal leuk zijn dit weekend dit te volgen.
Voor het overige zal deze GP van België - als het niet regent - er uitzien als alle andere. Of toch niet, want er komen meer rand-animaties met 36 DJ's, toeters en bellen die de eigenaars van de F1, Liberty Media, moeten overtuigen de race ook volgend jaar op de kalender te zetten. Christian Horner sprak er wijze woorden over. "Silverstone, Monaco, Monza en Francorchamps zouden altijd op de kalender moeten blijven. Het zijn de wiegen waarin de F1 is gelouterd". (Walter Rombauts)
KOOP NOOIT DE BESTE AUTO VAN DE WERELD, WANT EENS JE HEBT BETAALD MINACHTEN ZE JE
Ik ben ouder dan het merk Porsche officieel is. Door het toeval heb ik twee van de meest uitzonderlijke Porsche's te kunnen/mogen kopen en in het verleden rijden zoals de legendarische Porsche 959 waarmee ik samen met Pierre Dieudonné, elks apart welteverstaan, onder 10' doken op de groene hel met zijn 176 bochten, 22,4 km lang. Het zijn de beste auto's ter wereld. De boxermotor van dewelke de resultante "nul" is na een arbeidsslag kan niet worden verbeterd.
Moderne klanten bij Porsche staan daar niet bij stil en het in dienstzijnde personeel nog minder. Het is spijtig dat Porsche van luchtkoeling naar vloeistofkoeling is overgegaan. Vandaag Posrche-klant zijn is dramatisch. Mocht wijlen Roland D'Iederen nog leven, ik zou hem verslag uitbrengen. Als je niet in smoking komt vervallen zelfs gemaakte afspraken, al kom je er van 155 km ver van. Ik ga de naam niet citeren: maar de begoede klant is er lucht. De beste auto ter wereld in handen van onbenullen. Nieet van Weeissach natuurlijk, maar die in wat men België noemt. (wr)