Met het Salon van Genève in zicht tovert Daimler - ongevoelig voor de crisis - via Mercedes-Benz nog snel een wit konijn uit de hoed. Het is SL 63 AMG die een geheel aluminium carrosserie heeft en daardoor 125 kg lichter weegt dan zijn voorganger. Het nieuwe leeggewicht van 1845 kg wordt tot leven gewekt door of een 395 kW (537 pk), of een 415 kW (564 pk) sterke V8 biturbo, maar dan met "AMG Performance-pakket). De beide voorin gebouwde motoren voor respectievelijk...800 en 900 Nm. Genoeg om een asfaltlaag op te rollen. De prestaties van 0 naar 100 km/h die via een AMG Speedshift (zeven gangen) geburen zijn 4,3" en 4,2".
De topsnelheid van de twee versies is vrijwillig beperkt tot 250 km/h, maar "losgelaten" kan de krachtpatser met alle gemak over de 320 km/h. Het brandstofverbruik bedraagt 9 liter op 100 km en dat is 30% lager dan het nu uitlopende model. Er is ook een stop/startsysteem op de auto en de verchroomde AMG-uitlaten produceren een rumoer waarvan kenners zullen zeggen dat het "a beuatifull noise" is. Ware onze wereld niet zo chaotisch dan zou dat best waar kunnen zijn. Nu worden dergelijke volbloeden vaak monddood gemaakt door de files. Maar in Genève zullen de bezoekers elkaar vettrappelen om erbij te geraken. Voor de Ster die niet bleef stilstaan...(Tekst:Walter Rombauts/Foto's:Mercedes)