Op 90" van het einde van de eerste vrije trainingen vloog de frontwing van Palmer's Renault eraf en splinterde zich in duizend deeltjes over het asfalt. Stoffel Vandoorne (Mc Laren), die er net achter reed, kreeg geen brokstukken over zijn hoofd. Voorstanders van het Halo-systeem zegden direct dat dit al een concreet voorbeeld kan zijn hoe het hoofd van de coureur verder is beschermd. Het incident met Palmer's frontwing lokte een rode vlag uit en toen iedereen in de pits reed, was FP1 eigenlijk ook over.
Met een zevende (Alonso) en een achtste (Vandoorne) chrono drong Mc Laren zich deze keer in de eerste tien. Voor de Renault's zelfs van Hülkenberg en Palmer. Natuurlijk kan dat straks in de tweede vrije oefeningen fel veranderen. Maar het is een opvallend iets in de FP2 die eigenlijk zoals zovele keren saai was. Hoogtepunten erin waren - andermaal - Grosjean's remmen die niet voldeden en de "bende" Giovanazzi en Werhlein die de staart van het veld vormden.
Met 1'18"486 wist de Australiër Daniël Ricciardo zijn Red Bull op de eerste plaats te prikken. Eerst voor Lewis Hamilton (Mercedes), maar die moest aanzien dat Kimi Räikkönen zijn Ferrari op het nippertje ervoor kwam met 1'18"720. Max Verstappen (Red Bull) verbaasde weer met een vierde plaats voor puntenjager Valtteri Bottas in zijn Mercedes. De GP van Hongarije wordt zondag gereden en is de laatste race voordat de F1 even in verlof gaat voor drie weken.(Walter Rombauts)
01. Daniël Ricciardo (Red Bull) 1'18"486
02. Kimi Räikkönen (Ferrari) 1'18"720
03. Lewis Hamilton (Mercedes) 1'18"858
04. Max Verstappen (Red Bull) 1'19"162
05. Valtteri Bottas (Mercedes) 1'19"248
06. Sebastien Vettel (Ferrari) 1'19"563
07. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda) 1'19"987
08. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Honda) 1'20"005
09. Nico Hülkenberg (Renault) 1'20"150
10. Jolyon Palmer (Renault) 1'20"461
|