Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    28-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RICCIARDO - RED BULL - SNELST IN FP1 IN HONGARIJE

    Op 90" van het einde van de eerste vrije trainingen vloog de frontwing van Palmer's Renault eraf en splinterde zich in duizend deeltjes over het asfalt. Stoffel Vandoorne (Mc Laren), die er net achter reed, kreeg geen brokstukken over zijn hoofd. Voorstanders van het Halo-systeem zegden direct dat dit al een concreet voorbeeld kan zijn hoe het hoofd van de coureur verder is beschermd. Het incident met Palmer's frontwing lokte een rode vlag uit en toen iedereen in de pits reed, was FP1 eigenlijk ook over.

    Met een zevende (Alonso) en een achtste (Vandoorne) chrono drong Mc Laren zich deze keer in de eerste tien. Voor de Renault's zelfs van Hülkenberg en Palmer. Natuurlijk kan dat straks in de tweede vrije oefeningen fel veranderen. Maar het is een opvallend iets in de FP2 die eigenlijk zoals zovele keren saai was. Hoogtepunten erin waren - andermaal - Grosjean's remmen die niet voldeden en de "bende" Giovanazzi en Werhlein die de staart van het veld vormden.

    Met 1'18"486 wist de Australiër Daniël Ricciardo zijn Red Bull op de eerste plaats te prikken. Eerst voor Lewis Hamilton (Mercedes), maar die moest aanzien dat Kimi Räikkönen zijn Ferrari op het nippertje ervoor kwam met 1'18"720. Max Verstappen (Red Bull) verbaasde weer met een vierde plaats voor puntenjager Valtteri Bottas in zijn Mercedes. De GP van Hongarije wordt zondag gereden en is de laatste race voordat de F1 even in verlof gaat voor drie weken.(Walter Rombauts)

    01. Daniël Ricciardo (Red Bull)                          1'18"486

    02. Kimi Räikkönen (Ferrari)                             1'18"720

    03. Lewis Hamilton (Mercedes)                          1'18"858

    04. Max Verstappen (Red Bull)                          1'19"162

    05. Valtteri Bottas (Mercedes)                           1'19"248

    06. Sebastien Vettel (Ferrari)                            1'19"563

    07. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)              1'19"987

    08. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Honda)            1'20"005

    09. Nico Hülkenberg (Renault)                          1'20"150

    10. Jolyon Palmer (Renault)                              1'20"461

    28-07-2017 om 12:01 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FIA - JEAN TODT - DRUKT HALO-BEUGEL DOOR IN F1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De President van de "Fédération Internationale de l'Automobile", Jean Todt heeft bijna alleen het onesthetische Halo-systeem voor volgend seizoen doorgedrukt in de Formule 1. Negen teams gaan daar niet mee akkoord. Alleen Ferrari heeft ja gezegd. Jean Todt is in de Schumacher-era bij de Scuderia de grote baas geweest. Zelfs ceo van Fiat-Chrysler waartoe ook Ferrari behoort, Sergio Marchionne, heeft geen kritiek. Als supermanager (lees: schaakspeler op de automarkt) weet hij maar al te goed dat Ferrari altijd een voetje voor heeft gehad bij de FIA.

    Hij wil dat zo houden, vandaar die ongeschreven instemming met Todt. Niki Lauda noemde Todt's beslissing "de grootste fout die ooit is gemaakt in de Formule 1". Het beveiligings-effect van de "beschermende" beugel is niet voldoende bewezen. Bovendien vloekt het met het uitzicht van een Formule 1 auto en staat in het gezichtsveld van de coureur. Het andere systeem een "protection-shield" als een windscherm is geweerd.

    Vettel testte ermee in de FP1 in Silverstone "en werd misselijk". Hij stopte ermee te rijden. Iedereen is benieuwd hoe deze affaire zal aflopen. Het is het embryonale begin van het einde van de historische geschiedenis van de F1 die in 1950 begon. Na 66 jaar verandert de fysionomie ervan in alle opzichten. De Amerikaanse invloed van Liberty Media is al duidelijk te merken. Europese GP's komen iin vraag te staan. De FIA Formula E (puur elektrische éénzitters) is een lievelingsproduct van Jean Todt die F1 niet lief heeft.(Walter Rombauts/foto:Fiat)

    21-07-2017 om 19:31 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON WINT EN NADERT VETTEL TOT OP 1 PUNT IN WK-STAND
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Trainingssnelste Lewis Hamilton heeft ongenaakbaar voor de vierde keer op rij de GP van Engeland gewonnen. Het was een harde maar start in regel, waarin Vettel slecht vertrok en door Max Verstappen voor de derde plaats werd verschalkt. Het treintje werd aldus gevormd: 1 Hamilton 2 Räikkönen 3. Verstappen 4. Vettel en 5. Nico Hülkenberg die de Renault voor het eerst op de voorgrond bracht. In de tweede ronde al een safety-car door een botsing tussen de twee Toro Rosso-rijders Carlos Sainz en Daniil Kvyat. De eerste moest opgeven, de tweede kon geholpen worden in de pits.

    Het 100.000-koppige publiek genoot van een meesterlijke inhaalrace van Valtteri Bottas die op de negende plaats vertrok door de gridpenalty en de Mercedes op de tweede podiumplaats bracht. Het moet gezegd dat hij daarbij werd geholpen door de pech van een andermaal schitterende Kimi Räikkönen (Ferrari). Op twee ronden van het einde kreeg hij links-voor een klapband. De Fin was zo slim direct een nieuwe band te halen en kon zo het podium redden.

    Nog meer pech voor Sebastien Vettel die in de laatste ronde en nog in volle aanval eveneens een linkse voorband stuk kreeg. Hij sukkelde langs de pits en eindigde zevende. Dat kost hem veel punten voor het WK. Daarin komt Lewis Hamilton tot op 1 punt van de Duitser die nu 177 eenheden telt. Ondertussen staat de Fin Valtteri Bottas (Mercedes) gevaarlijk dicht tegen het tweetal met 154 punten. Vierde staat Daniël Riiciardo van Red Bull met 117.

    De Australiër die ook achteraan moest vertrekken was eveneens auteur van een mooie inhaalrace. Fernando Alonso moest de Mc Laren met defecte motor aan de kant zetten en Stoffel Vandoorne - lang negende rijdend - eindigde finaal buiten de punten. De volgende GP van Hongarije binnen veertien dagen kondigt zich spannender dan ooit aan. (Walter Rombauts/Foto:Mercedes)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)

    03. Kimi Räikkönen (Ferrari)

    04. Max Verstappen (Red Bull)

    05. Daniël Ricciardo (Red Bull)

    06. Nico Hülkenberg (Renault)

    07. Sebastien Vettel (Ferrari)

    08. Esteban Ocon (Force India)

    09. Sergio Perez (Force India)

    10. Felipe Massa (Williams)

    16-07-2017 om 16:50 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON OVERKLAST IEDEREEN IN SILVERSTONE

    De kwalificaties om de GP van Engeland die morgen wordt gereden begonnen op een natte baan. De grote verrassing daarin was de stilvallende Red Bull van de Australiër Daniël Ricciardo. Dat lokte een gele vlag uit en pas na 13'12" kwam er een restart. Nico Hülkenberg in zijn Renault voelde zich in zijn sas en Fernando Alonso stond even twintigste en laatste maar zorgde in de ultieme ronde nadat de geblokte vlag al was gevallen voor een snelste rondetijd en stond eerst ! Applaus van iedereen.

    In de Q2 kon de Spanjaard natuurlijk die stunt niet herhalen en nam genoegen met af te vallen zoals Massa, Kvyat, Sainz, en Palmer. Tijdens de Q2 droogde de baan zogoed als op en werd duidelijk dat de "pole" tussen Hamilton, Bottas en Vettel zou worden gespeeld. Lewis Hamilton, drie keer wereldkampioen, zette een eerste orgelpunt op de klok met 1'27"231. Vettel, Bottas, Räikkönen en Max Verstappen trapten de gasplank door de vloer van hun wagen. Vergeefs. Lewis bleef foutloos en ontspannen snelst.

    In Q3 ontvingen we tot groot genoegen Stoffel Vandoorne. Zéér verdienstelijk had hij zich binnen de eerste tien gereden. Hij reed tussen de groten nu. Spitsroede rijden werd het weer voor Sebastien Vettel, ook voor Valtteri Bottas en Kimi Räikkönen. Max Verstappen bleek nu nog te licht te wegen voor de messcherpe chrono's op een droge baan met 21°C als opwarmertje. Hamilton prijkte bovenaan. Toen niemand het nog verwachtte knalde de Brit er voor eigen publiek nog een fantoomtijd uit: 1'26"600 ! Hij verbeterde zijn eigen tijd met een halve seconde. Al de anderen stortten mentaal in en lagen als gevelde boksers in de hoeken van Silverstone. Hamilton behaalde zijn 67ste "pole" met een tijd die viervoudig wereldkampioen Vettel nederig deed buigen.

    Valtteri Bottas klokte vierde maar gezien zijn gridpenalty voor het wisselen van versnellingsbak start hij vanaf de negende plaats. Ook Alonso en Ricciardo starten achteraan. Zij kunnen alle drie auteurs worden van een spectaculaire inhaalrace. Stoffel Vandoorne flitst weg vanaf de achtste plaats. WK-leider Sebastien Vettel telt 20 punten voorsprong op Lewis Hamilton.

    Dat is minder dan de 25 punten verbonden aan een zege. Morgen gaat Hamilton die trachten te pakken. Er hangt echter wel een donker wolkje boven zijn hoofd. Hamilton hinderde Grosjean in zijn snelste ronde en de wedstrijdcommissarissen hebben daar een onderzoek naar ingesteld... Hopelijk volgt er geen straf voor de Brit. Het zou de werkelijkheid ontsieren. Net voor het afsluiten meldden de stewards dat het onderzoek gunstig was voor Lewis Hamilton en dus zijn "pole" een voldongen feit is.(Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                             1'26"600

    02. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                1'27"147

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                               1'27"356

    04. Valtteri Bottas (Mercedes)                              1'27"376

    05. Max Verstappen (Red Bull)                             1'28"130

    06. Nico Hülkenberg (Renault)                             1'28"856

    07. Sergio Perez (Force India)                             1'28"902

    08. Esteban Ocon (Force India)                            1'29"074

    09. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Honda)              1'29"418

    10. Romain Grosjean (Haas)                               1'29"549

    15-07-2017 om 16:13 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON NIPT VOOR VETTEL IN FP3 IN ENGELAND

    Om 11.43 uur begon het in Silverstone hard te regenen en ging iedereen de pits in. De derde vrije oefeningen waren over. Aan de spits Lewis Hamilton (Mercedes), nipt voor Sebastien Vettel (Ferrari). Valtteri Bottas (Mercedes) derde maar door een gearboxwissel die zich opdringt gezegend met een gridpenalty van vijf plaatsen terug net als Daniël Ricciardo (Red Bull).

    Iedereen zat rustig te pitten, tot Stoffel Vandoorne een voorbeeld gaf van beroepsernst. Hij ging op intermediums met de Mc Laren-Honda de doorweekte baan op. Aftastend hoe het in de regen zou zijn. Kort daarna volgde Max Verstappen zijn voorbeeld, en met hem zogoed als alle jonge gasten. De "gevestigden" bleven schuilen. Maar de opvoering van de jongeren werd zo uitbundig dat ook de oude knarren in hun kist kropen en - met tegenzin - van het natte Silverstone gingen proeven.

    Dan kwam de zwart-wit-geblokte vlag en was de show over. Tot straks voor de kwalificaties die de polesitter zullen aanduiden. BBC voorspelt regen... Mocht dat uitkomen dan zal alles door elkaar worden geschud. In de FP3 moet de puike vijfde plaats van Nico Hülkenberg met Renault worden vermeld en ook nog eens Stoffel Vandoorne met een tiende chrono. Zelfs Romain Grosjean bracht de Haas op een zevende wijzerstand. Straks is er gedonder in Silverstone, al dan niet figuurlijk.(Walter Rombauts/Foto's: Mercedes en Renault)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                          1'28"063

    02. Sebastien Vettel (Ferrari)                            1'28"095

    03. Valtteri Bottas (Mercedes)                           1'28"137

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                             1'28"732

    05. Nico Hülkenberg (Renault)                          1'29"480

    06. Daniël Ricciardo (Red Bull)                          1'29"612

    07. Romain Grosjean (Haas)                             1'29"819

    08. Max Verstappen (Red Bull)                          1'29"904

    09. Felipe Massa (Williams)                               1'29"959

    10. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Honda)            1'30"088

    15-07-2017 om 12:30 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS ZAAIT PANIEK ONDER TITELJAGERS IN FP2 IN SILVERSTONE

    Valtteri Bottas heeft ook de tweede vrije oefeningen van de GP van Engeland beheerst. Hij sloot de sessie af met 0,048" voor ploegmaat Lewis Hamilton. Derde werd Räikkönen en vierde Sebastien Vettel in de Ferrari's. De viervoudige Duitse wereldkampioen leidt in de voorlopige stand om het WK. Zelfs met 20 punten voorsprong op drievoudig wereldkampioen Lewis Hamilton.

    Nu Bottas zich duidelijk een winnaarsprofiel aanmeet, groeit er enige paniek onder de titeljagers Vettel en Hamilton die meenden het verdere seizoen een "gezellig" onderonsje te zullen hebben. Maar een Fin gooit nu roet in het vermeende netjes omlijnde verloop van het verdere seizoen waarin nog - met nu Engeland als tiende - nog 12 races moeten afgerond worden...

    Voor wie er nog belang in stelt, Fernando Alonso zette de Mc Laren 9de, Stoffel Vandoorne in dezelfde machine 16de. De gekste veronderstellingen van "die gaat naar daar, en die komt van ginder" doen de ronde. Echt nieuws is niet meer te onderscheiden van "fake" en dus moet daar niet veel inkt meer over vloeien. Alleen nog over de derde vrije oefeningen morgenochtend, en de kwalificaties morgennamiddag.

    De chrono's zullen dan écht nieuws aanduiden. Onder andere over wie op "pole" vertrekt zondag voor 52 ronden van 5,891 km. Die, als het droog blijft, razendsnel zullen worden afgehaspeld. En...er is nog een waarheid als een kwaaie cent voor Alonso: die krijgt een grid-penalty van minstens tien plaatsen. Dus achteraan vertrekken !(Walter Rombauts/Foto:Mercedes)

    01. Valtteri Bottas - Mercedes -                        1'28"496

    02. Lewis Hamilton - Mercedes -                       1'28"543

    03. Kimi Räikkönen - Ferrari -                           1'28"828

    04. Sebastien Vettel - Ferrari -                          1'28"956

    05. Max Verstappen - Red Bull -                        1'29"098

    06. Daniël Ricciardo - Red Bull -                        1'29"586

    07. Nico Hülkenberg - Renault -                        1'29"936

    08. Felipe Massa - Williams -                            1'30"006

    09. Fernando Alonso - Mc Laren -                     1'30"238

    10. Esteban Ocon -Force India -                       1'30"383

    14-07-2017 om 17:55 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS SNELST IN FP1 IN SILVERSTONE !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Met 1'29"876 reed de Fin Valtteri Bottas in zijn Mercedes de snelste ronde in de eerste vrije trainingen in Silverstone. Daar wordt zondag de GP van Engeland gereden als tiende race voor het WK F1 2017. Op 0,078" volgde drievoudig wereldkampioen Lewis Hamilton zijn ploegmaat. Wellicht een tikkeltje ongerust, want vorige zondag won Bottas de GP van Oostenrijk met een autoriteit die duidelijk maakt dat hij voor zijn - eerste - eigen mogelijke wereldtitel rijdt.

    Bottas sluit aan in de puntenstand bij de titelpretendenten Vettel (Ferrari) en Hamilton. Mocht de puntenoogst van de Fin voortduren kan Mercedes voor een moeilijke keuze komen te staan. Bottas contract loopt af eind dit jaar... Waarschijnlijk wordt na Monza een keuze voor de ene of de andere coureur gemaakt. In een achterkamertje met Dieter Zetsche (ceo Mercedes), Niki Lauda (buitenaards ceo) en Toto Wolff (teamleider).

    Fernando Alonso bracht de Mc Laren-Honda op de achtste tijd na Vettel en Stoffel Vandoorne reed de tiende chrono. Er werd ook getest met een "protection shield" dat eleganter is dan het eerdere Halo-systeem. Het blijft evenwel de F1 onwaardig omdat het het gezichtsveld van de coureur "hindert". Wat doet men er bovendien mee als het regent of er olie op terecht komt...? Mogelijk had Jules Bianchi nog geleefd met zo'n systeem, maar zekerheid bestaat daarover niet.

    Max Verstappen reed de derde tijd, Ricciardo de vierde en straks worden de tweede vrije trainingen gereden. Als ze even saai zijn als de eerste, wacht u beter anderhalf uur en leest u het dan op de sites. Op een indrukwekkende spin van Vettel in "Becketts" na, viel er weinig te beleven. Politiek gezien is de situatie boeiender dan ooit. Palmer vervangen door Kubica bij Renault ? Grosjean's contract dat afloopt bij Haas. Even Giovinazzi ingezet voor de ochtendtraining i.p.v. Magnussen... Lang voor enig transferseizoen zich aankondigt rommelt het al van geruchten, veronderstellingen en links en rechts is een zweem van waarheid te onderkennen.(Walter Rombauts/Foto:Renault, Fiat en Mercedes)

    01. Valtteri Bottas - Mercedes -                        1'29"106

    02. Lewis Hamilton - Mercedes -                       1'29"184

    03. Max Verstappen - Red Bull -                       1'29"604

    04. Daniël Ricciardo - Red Bull -                       1'29"942

    05. Kimi Räikkönen - Ferrari -                          1'30"137

    06. Sebastien Vettel - Ferrari -                         1'30"517

    07. Daniil Kvyat - Toro Rosso -                        1'30"895

    08. Fernando Alonso - Mc Laren Honda -          1'30"993

    09. Felipe Massa - Williams -                           1'30"999

    10. Stoffel Vandoorne - Mc Laren-Honda -        1'31"041

    14-07-2017 om 14:19 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOLLEN-MONDRON-KLUYSKENS-BOUVY WINNEN 25 UREN VAN FRANCORCHAMPS

    Ruim 15.000 toeschouwers hebben de grote happening van de 25 Uren van Francorchamps bijgewooond en met volle teugen genoten van het unicum in de autsport, zowel het spektakel op de piste, als de animaties die organisator Kronos Events errond had ineen gepuzzeld.

    Bollen-Mondron-Kluyskens-Bouvy werden de uiteindelijke winnaars. Tom Boonen werd dankzij het talent van ploegmaten Bert Longin en Anthony Kumpen 29ste en de familie Ickx nam de 79ste plaats voor zich. "Het officiële communiqué vermelt "dat het publiek genoot van de vriendelijkheid en beschikbaarheid" van de beste autocoureur van België, gelijkertijd een onbetwistbaar wereldburger.

    Teams, mecaniciens, journalisten en andere van ver of van dichtbij professioneel betrokken bij de zesvoudige winnaar van Le Mans hebben ooit anders geweten. Maar 72 lentes louteren een mens. Ze zetten aan tot herinneringen. Zeker als je vijf knappe kinderen je na-apen in een VW Kever in de gelijknamige Fun Cup.

    Jacky Ickx kan veel nadenken over Francorchamps. Over het feit dat koersdirecteur Leon Sven destijds teken deed aan Jacky in de Ferrari wanneer hij de Belgische driekleur liet vallen om de start van een 1000 km te geven. Jacky zal voorbije weekeinde zeker gedacht hebben aan diezelfde 1000 km van Francorchamps in 1985 waarin hij in l'Eau Rouge teken deed naar de Duitser Stefan Bellof nog even te wachten om hem - Ickx - voorbij te rijden.

    De onstuitbare Porsche-rijder negeerde Jacky's signaal en trachtte hem toch langs buitenom in de Raidillon voorbij te rijden. Maar belandde in de vangrails en de dood. 1 september 1985. Bellof reed 20 GP's. Toen de Porsche stil lag en men inkijk kreeg in de cocpit als de dokters de helm hadden verwijderd, zag men het paars bloedopgezwollen gezicht van een kampioen-in-spé. Die een vriend-concurrentteken niet begreep.

    Aan al die dingen moet de man die 8 GP's won, begenadigd kind van onze Franstalige vriendengemeenschap van de autosport, diep in zijn gedachtenwereld boven het rumoer uit, hebben gedacht. Ook aan de machtswissel in de sport-prototype's, zo in 1964 toen hij en Willy Mairesse onderling bloedstollende duels uitvochten. Jacky Ickx in een Lola-Ford, Mairesse voor eeuwig onderschat groot autocoureur, in een gele Ford GT40. Met "Jean Beurlys" - Jean Blàton - als ploegmaat. Willy Mairesse won het soms van de jeugdige Jacky, soms was het ook omgedraaid. Maar het leven is grillig. Willy Mairesse schoot zich een kogel door het hoofd in een Oostends appartment. Niet om Ickx. Om iets galants anders. Jacky groeide en groeide, tot de wereld zijn speeltuin werd.

    Een speeltuin, dat waren gisteren de 25 Uren van Francorchamps. Voor jong en oud en een prettig detail daarin was dat Manu Nava, de enige coureur die tot nu toe alle 20 edities van de "25 Uren VW Fun Cup" heeft gereden, op de derde plaats op het podium stond. Samen met Piron-Charlier-Philips. Verder zijn 25 Uren racen met 116 Kevers niet in detail te vertellen. Het was een groots treffen. En er komt er nog zo één: op 22 en 23 september met de Kronos 10 Hours of Mettet.(Walter Rombauts/Foto's:Kronos Events en wr)

    Bijlagen:
    De winnaars van de 25 Uren van Francorchamps i10717.JPG (922.6 KB)   
    Familie Jacky Ickx 79ste i10717.JPG (1 MB)   
    Manu Nava, 20 edities gereden, nu op het podium i10717.JPG (948.2 KB)   

    10-07-2017 om 18:24 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PIERRE GASLY VERVANGT BUEMI IN TWEE FORMULA E'S IN NEW YORK

    Omdat de Zwitser Sebastieb Buemi onder contract ligt bij Toyota in het FIA World Endurance Championship, moet hij deelnemen aan de race op de Nürburgring die op dezelfde datum doorgaat als de Formula E in New York.

    Sebastien Buemi leidt momenteel de kampioenstand voor piloten met een voorsprong van 32 punten terwijl Renault e.dams 58 punten voorsprong telt op de nabije concurrent. Jean-Paul Driot, mede-eigenaar van de renstal betreurt deze samenloop van omstandigheden. Het is de GP2-Kampioen Pierre Gasley die Buemi vervangt. Volgens Alain Prost, wiens zoon Nicolas ook deel uitmaakt van Renault e.dams, had de "clash" tussen de twee data kunnen worden vermeden.(wr/Foto's:Renault)

    10-07-2017 om 14:36 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS WINT, VETTEL VERSTEVIGT LEIDERSPLAATS IN WK-STAND

    Trainingssnelste Valtteri Bottas lanceerde zijn Mercedes perfect in de start, bleef Sebastien Vettel voor, en zou van start tot finish - de bandenwissel in 2"4 niet meegeteteld - de GP van Oostenrijk op de Red Bull Ring domineren. Nochtans was Vettel (Ferrari) altijd in zijn schaduw. Het minste foutje van de Fin zou Vettel de zege in handen spelen. Maar die fout bleef uit, Bottas oogstte de 25 punten en Vettel stak er 18 op zak. Waarmee hij zijn leidersschap in de voorlopige WK-stand licht verstevigt tegenover zijn titelrivaal Lewis Hamilton.

    Die laatste vertrok wegens een motorenwissel vanaf de achtste plaats en reed een voorbeeldige inhaalrace die hem uiteindelijk de vierde plaats opleverde. Genoeg om de aansluiting bij Vettel in de WK-stand niet te verliezen. Méér kon van de drievoudige wereldkampioen niet worden verwacht. Er werd keihard gereden en opgemerkte namen in die sneltrein waren natuurlijk Kimi Räikkönen (Ferrari) maar ook Felipe Massa (Williams) die voor het veertigjarige bestaan van het merk vakwerk leverde.

    Stoffel Vandoorne finishte twaalfde, grijs rijdend buiten de punten, en in vraag voor een zogezegde genegeerde blauwe vlag. Maar in ieder geval beter dan teamgenoot Fernando Alonso die al na twee ronden en een spin de pits in kon. Max Verstappen zegde een koppelingsprobleem te hebben in de start. Zoiets is altijd mogelijk maar het betekent spijtig genoeg de vijfde opgave van de 19-jarige uitzinnig populaire Nederlander. De vete tussen Vettel en Hamilton van Azerbeidjan is bijgelegd en het kampioenschap kan verder fair worden gespeeld. Volgende week al in de GP van Engeland in Silverstone. De tiende race in het WK 2017.

    Theoretisch mengt Valtteris Bottas door zijn zege in Oostenrijk zich opnieuw in het drietal dat de weredtitel als inzet heeft. Sebastien Vettel telt nu 171 punten tegenover Lewis Hamilton 151. Die 20 eenheden verschil zijn minder dan een zege (25), maar de 136 punten die Valtteri Bottas telt zijn er 45 minder dan Vettel, dus bijna twee overwinningen van hem verwijderd. Mocht Bottas erin slagen ploegmaat Hamilton van de tweede plaats te rijden, rijst zéér de vraag wat Mercedes gaat doen. Lewis Hamilton is hongerig naar een vierde wereldtitel. Vettel zelfs naar een vijfde....? (Walter Rombauts)

    09-07-2017 om 16:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS RIJDT TWEEDE POLE VOOR GP VAN OOSTENRIJK

    Sebastien Vettel reed vanochtend de snelste tijd in de derde vrije oefeningen in Spielberg met het oog op de GP van Oostenrijk. De remproblemen van Lewis Hamilton in de Mercedes maakte hem dat iets makkelijker. In de kwalificaties van daarjuist haalde Hülkenberg (Renault) de Q3 net niet, terwijl zijn ploegmaat Jolyon Palmer op de zeventiende plaats bleef steken in de Q1...

    Noch Fernando Alonso, noch Stoffel Vandoorne konden een Mc Laren-Honda in de Q3 brengen en de auto's situeren zich zo ongeveer aan de spits van wat we iets onrespectvol de figuranten noemen. De Westvlaming Vandoorne is in Wokin in ieder geval onderwerp van gesprek. Het management verwachtte iets meer van onze landgenoot...

    De Q3 zag Valtteri Bottas zijn tweede pole-position behalen, de 163ste voor Mercedes. Sebastien Vettel in de Ferrari kon zijn ochtendprestatie van de FP3 niet herhalen, en nam genoegen met de tweede chrono. Lewis Hamilton klokte derde, maar ziet zich morgen wegens een wissel van de versnellingsbak vijf plaatsen achteruit gezet. Dus kan Lewis opnieuw voor een spectaculaire in haalrace zorgen. De start voor de GP van Oostenrijk is om 14 uur. In de stand om het WK staat Lewis Hamilton 9 punten achter Sebastien Vettel.(wr)

    08-07-2017 om 15:24 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON DOMINEERT FP1 EN FP2 IN SPIELBERG

    Met 1'05"975 zette de drievoudige wereldkampioen Lewis Hamilton direct de toon in de eerste vrije oefeningen voor de GP van Oostenrijk in Spielberg. De 19-jarige Max Verstappen pleegde een ernstige aanval op de tijd van de Mercedes-rijder: 1'06"165 op supersofts en goed voor de tweede plaats. Toen de Red Bull-coureur meende Hamilton's snelste tijd te kunnen ontnemen moest hij de limieten zover verleggen dat hij zichzelf in moeilijkheden bracht door enkele slippertjes. In de FP1 behield hij evenwel de tweede plaats voor Valtteri Bottas (Mercedes) en Sebastien Vettel (Ferrari) die hoopvol vierde klokte.

    In de tweede vrije oefeningen reed Lewis Hamilton opnieuw comfortabel de beste tijd, dit keer wel op de hielen gezeten door een gemotiveerde Vettel. Max Verstappen moest dit anderhalf uur in Valtteri Bottas (Mercedes) zijn meerdere erkennen en nam genoegen met een vierde plaats. Kon Stoffel Vandoorne in FP1 de zevende plek waarmaken in de Mc Laren-Honda, dan deemsterde hij in de FP2 weer weg naar de 12de plaats. In die zin dat teambaas Eric Boullier het niet meer kan zwijgen dat Mc Laren "iets" meer van Vandoorne had verwacht. Fernando Alonso plaatste de auto op de achtste chrono.

    Gelukkig wordt de GP van Oostenrijk opgeluisterd door een parade van legendarische auto's die in de 24 Uren van Le Mans het mooi weer maakten. Dat geeft wat afwisseling, want het bandenspelletje tussen softs, supersofts en ultrasoft begint na een poos te vervelen. Dit weekend zal het opnieuw een "koerske" worden tussen Mercedes, Ferrari en misschien Red Bull als scheidsrechter. Gekende "stuff" dus. Een herhaling van Azerbeidjan in Baku tussen Lewis Hamilton en Sebastien Vettel is zogoed als uitgesloten. Beide heren twitterden onder elkaar en viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel verontschuldigde zich publiekelijk tegenover zijn titelrivaal. Onder "de groten", is daarmee alles gezegd. Zoals tussen Sagan en Cavendish in de Ronde van Frankrijk.

    Morgenochtend om 11 uur worden de derde vrije trainingen gereden en om 14 uur de kwalificaties voor de "pole". Zondag is er om 14 uur de start voor 71 ronden van 4,326 km. Het is zonnig en droog in  Spielberg. Geen onweer aangekondigd. Tenzij er één ontstaat op de piste, waar op het eerste gezicht rust heerst, maar de bliksems ieder moment kunnen ontladen in grillige situaties en als donderslagen bij heldere hemel de GP kunnen beïnvloeden. Het gaat nog steeds om een vierde wereldtitel voor Hamilton, een vijfde voor Vettel. Blijf daar maar rustig onder...(Walter Rombauts/Foto's:Mercedes)

    07-07-2017 om 16:07 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JULIEN - JUMA - MAMPAEY KAN NOOIT WORDEN VERGETEN

    Vorige week is één van de meest respectabele autosportingenieurs van ons heengegaan. Het gaat om Julien Mampaey die in de geschiedenis van de 24 Uren van Francorchamps grote Duitse BMW-tuners als Schnitzer en Eggenberger te slim af was. In de jaren '70 en '80 beheersten de touringcars de Ardense klassieker. Julien werd geboren in Boom op 29 januari 1944 en overleed in Mechelen op 27 juni 2017. Hij was oprichter van de Juma-garages.

    Julien Mampaey reed aanvankelijk als Excelsiorlid klimkoersen met een eigen BMW 2002. Zijn spontaniteit overklaste zijn resultaten en hij keek reikhalzend uit naar het tunen van motoren en de auto's in het algemeen. Toen hij de BMW's van Eddy Joosen onder zijn hoede nam kondigde zich aan de horizon in Francorchamps een nooit geëvenaarde periode van succes aan. Tussen 1977 en 1984 finishte een "Juma" acht keer tweede.

    Maar belangrijker nog was dat Belgisch autosportmonument, Eddy Joosen en de Fransman Jean Claude Andruet de BMW 530 IUS naar een eerste overwinning stuurden in de 24 Uren van Francorchamps. De drang om te winnen in wat de tegenhanger van Le Mans is voor toerismewagens, was zo groot dat Juma altijd vooraan snorde. "Dit laatste woord is een vergissing", zou Julien de journalist op de vingers tikken. "Onze motoren snorren niet. Die strooien een "sound" over het circuit." In 1981 kreeg zijn motorengezang concurrentie. Een Mazda RX7 (Dieudonné-Walkinshaw) wonnen met een rotary-engine, die dat jaar luider zong.

    In 1982 telde de etmaalrace van Spa weerom voor het Europese Toerwagen Kampioenschap. Eddy Joosen, Hans Heyer en Armin Hahne stuurden de BMW 528i als eerste over de eindstreep. Juma groeide tot een Europees begrip. Julien Mampaey zelf bleef de bescheidenheid zelve. Lang voor hij in 1983 zijn eerste BMW Juma 635CSi zag winnen met Hans Heyer, Thierry Tassin en Armin Hahne, groeide al een opvolger voor hem op in eigen gezin. Zoon Bart die na Formule 1 bij BMW, het WTCC met Andy Priaulx, nu het mooie weer maakt in het Deutsche Tourwagen Meistershaft (DTM). Met BMW natuurlijk.

    Want als Julien Mampaey in 1986 iets moe gewonnen was, werd hij ingelijfd in de crew van RBM (Racing Bart Mampaey) en zag hij zijn zoon een vierde zege breien aan de Juma-succesreeks. Dat was in 1998 met een BMW 320i die werd gereden door Marc Duez, Alain Cudini en Eric Van de Poele.

    Julien is met een stille sound na 73 jaar van ons heengegaan. Hij blijft eeuwig verbonden met de heroïsche duels met o.a. de Ford Capri en Mazda's in de groene uitloper van de Eifel. De 24 Uren van Francorchamps zijn voor altijd door hem meegeschreven. Julien zal nooit worden vergeten. Want hoe grillig een leven ook kan verlopen, wie iemand was kan nooit vergaan.(Walter Rombauts/Foto's:Juma en wr)

    Bijlagen:
    Droge cartersysteem.jpg (1.1 MB)   
    Julien Mampaey i5717.docx (3.1 MB)   
    Juma-BMW i24907.jpg (1.2 MB)   

    05-07-2017 om 21:51 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZATERDAG CIRCUS-EXPLOSIE VAN FUN IN VW CUP IN FRANCORCHAMPS !

    Vanaf morgen eigenlijk beginnen de vrije oefeningen voor de twintigste "25 Hours VW Fun Cup" in het historische Francorchamps. Het evenement wordt sinds 2012 georganiseerd door Kronos Events. Deze editie wist de Belgische toerwagen-organisator als nieuwe sponsor "Circus Casino & Sport" binnen te halen, zoals die ook op de achterwerken van sommige tourrenners prijkt. Een stunt op zich, mogelijk omdat Tom Boonen zijn debuut als autosporter maakt in de VW Cup...?

    In ieder geval is het interessant eens te overlopen hoe de VW Fun Cup in 1997 bestaansrecht verwierf. De competitie verliep vanaf het prille begin met identieke auto's, de Kevers die net als de Citroën 2 pk onsterfelijk bleken. De VW Kevers hebben een tweeliter Volkswagenmotor van 175 pk, een sequentiële versnellingsbak en door zijn buizenchassis levert die coctail de meest funny racewagen die zowel de amateur als de geroutineerde bestuurder maximaal raceplezier verschaft.

    De onderliggende drang van Volkswagen was de autosport toegankelijker te maken, maar ook en vooral een geslaagde mix te bieden van "Fun" en competitie "Cup". Sinds 2012 brengt Kronos Events de VW Fun Cup op het hoogste niveau, met telkenjare de "25 Hours VW Fun Cup" in Francorchamps als onmiskenbaar hoogtepunt.

    In 1998 vormde het Circuit van Spa-Francorchamps voor de eerste keer het decor voor een race over 24 Uren van de VW Fun Cup. Een jaar later werd de dubbele race rond de klok met één uur uitgebreid en de 25 Hours VW Fun Cup werd zo de langste race ter wereld ! Het hoogtepunt van de European VW Fun Cup ontvangt 120 teams en meer dan 550 rijders uit meer dan twintig landen. Naast het sportieve aspect vormt de 25 Hours VW Fun Cup ook een familie-evenement met talrijke animaties voor groot en klein. Een triomf voor Kronos Events, voor Volkswagen, maar ook voor en van de Belgian VW Club.(Walter Rombauts/Foto's:Kronos Events en VW)

    Bijlagen:
    De VW Kever voor de 25 Hours VW Fun Cup van de familie Jacky Ickx, met de naam van de Meester bovenaan i5717.png (3.1 MB)   

    05-07-2017 om 11:28 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-07-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.25 HOURS VW FUN CUP 20STE KEER IN FRANCORCHAMPS

    Terwijl de GP van Oostenrijk Formule 1 volgend weekend alle aandacht naar zich toetrekt, gaat er in Francorchamps voor de 20ste keer de 25 Hours VW Fun Cup door. Kronos Events staat borg voor de organisatie en noteert met 119 inschrijvingen een vol huis van 6 tot 9 juli op het mooiste circuit ter wereld.

    Een hoogtepunt op zich is de aanwezigheid van Jacky Ickx (72) wiens vijf kinderen mee aan de feestdis zitten. Te weten, Larissa, Vanina, Romain, Clément en Joy. Voor de jongeren onder ons moet worden herinnerd dat Jacky Ickx de beste Belgische autorenner ooit is. Zesmaal heeft hij de 24 Uren van Le Mans gewonnen, één keer was hij vice-wereldkampioen, toen Jochen Rindt in 1970, posthuum wereldkampioen werd met 5 punten voorsprong op Ickx die acht GP's en ontelbare andere races won.

    Als attractie voert Kronos Events ook Tom Boonen op in een heus autocoureursteam met Anthony Kumpen, Bert Longin en Ruben Van Gucht. Het spreekt voor zich dat "Tommeke" voor de show en de vleierij komt en dat een legertje andere échte autocoureurs hem in de schaduw zullen rijden. We doen lukraak een greep uit dat indrukwekkende lijstje:

    Eric Van de Poele, Nico Verdonck, Ghislain de Mevius, Maxime Soulet, Pierre-Yves Corthals, Fabrizio Gollin (dubbele winnaar van de 24 Uren van Spa") en niet te vergeten Stéphane Lémeret, Jean-Pierre Van de Wauwer en Fréderi Bouvy. Het lijstje is niet eindeloos, want zojuist zijn Belgische kanjers genoemd. De VW-stoet wordt verder bevolkt met "zonen van" en "kenissen van"... In ieder geval gaat iedereen zijn kans met als enig oogmerk de eindzege.

    Voor het grote publiek is deze 25 Hours VW Fun Cup een ontspanningsweekend. Voor de deelnemers is het de langste race ter wereld die ontsnapt aan vaudeville-toestanden als in de F1 waar eergisteren Sebastien Vettel zich bij de FIA verontschuldigde en daardoor een zware sanctie ontliep.(Walter Rombauts/Foto's:Kronos Events en Fiat)

    Bijlagen:
    25 Hours VW Fun Cup - Start i4717.JPG (1.4 MB)   

    04-07-2017 om 12:26 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON WINT ZESDE MAAL GP VAN CANADA
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Héél vaak is de eerste bocht in de GP van Canada bepalend geweest voor het verdere verloop van de race. Polesitter Lewis Hamilton flitste als eerste weg van de startgrid, in de rug gesprongen door Max Verstappen die als een tijger de vijfde startplaats wisselde voor een tweede race-plaats ! Natuurlijk kon de tiener drievoudig wereldkampioen Hamilton niet bedreigen. Die liep uit en zou van start tot finish leiden en winnen. Voor de zesde keer in Montreal.

    De eerste bocht voerde een botsing Massa-Sainz op en Sebastien Vettel's voorvleugel sneuvelde in duistere omstandigheden. De viervoudige wereldkampioen moest zijn Ferrari de pits binnenrijden. En weer vertrekken als laatste aan een inhaalrace die hij schitterend volbracht tot de vierde plaats, daarbij het podium missend ten voordele van Daniël Ricciardo (Red Bull) en natuurlijk ook de kostelijke punten voor een mogelijke vijfde wereldtitel.

    In de elfde van zeventig ronden viel Max Verstappen uit. Officieel door mechanische pech, en de tiener lokte daarmee wel een Virtuele Safety Car (VSC) uit, waarna het weer voor iedereen groen racen werd. Max was boos. Heel begrijpelijk na een buitenaardse sprong in de start. Ondertussen vloog Hamilton gezwind in zijn Mercedes verder, haalde Fernando Alonso met de kreupele Mc Laren-Honda de tiende plaats, en meteen mogelijk een eerste WK-punt. Maar ook dat mocht niet zijn. Fernando moest met de finish in zicht opgeven. Ook het eerste punt. Stoffel Vandoorne reed lang twaalfde maar sukkelde uiteindelijk definitief naar de achterhoede. Met een veertiende plaats als "beloning".

    Kimi Räikkönen (Ferrari) reed weer zijn race als groot autocoureur, maar kreeg met de remonterende Vettel in zijn spiegels een verdoken bericht vanaf de commandoradio dat het podium op het spel stond en hij best Sebastien Vettel doorliet. Met een voorgewende verremming - Canada is remmenvretend - liet hij zijn kopman voorbij. Maar te laat om Sebastien Vettel nog op het podium te zien. De Duitser stootte op een kibbelend duo Perez en Ocon (beiden Forca India) waardoor hij veel tijd verloor en zich ook eens verremde. Genoeg allemaal om Daniël Ricciardo niet van het podium te halen. Valtteri Bottas (Mercedes) reed braaf op de tweede plaats.

    Sebastien Vettel blijft met zijn vierde plaats leider in de voorlopige stand om het WK. Met 141 en Lewis Hamilton tweede met 129 punten. Dat wil zeggen dat de Brit die zich met Senna vergelijkt tot op 12 punten is genaderd. Het WK blijft dus spannend. Lewis Hamilton heeft met 65 pole-position's de statistische waarde van de in 1994 in Imola verongelukte Ayrton Senna da Silva geëvenaard. Hij heeft daarvoor een "helm van Senna" als geschenk gekregen. Ondergetekende ervaart daarbij een gevoel van heiligschennis. Want de Braziliaan was naast één van de grootste autocoureurs allertijden, vooral een sereen groot mens. Daarom zal Senna altijd op Hamilton voorliggen.

    In Canada werd ook andermaal de "ontslagen" Bernie Ecclestone (86) genegeerd. Het doet de "ouwe rakkers" zoals ik pijn. Bernie had geweldige fouten, een beetje à la Trump. Bernie Ecclestone heeft echter de Formule 1 gemaakt tot wat het nu is en...niet zal blijven. De Formule 1 zal van een historisch industrieel gegeven gedurende 66 jaar evolueren naar een kermis. De grote baas van Liberty Media en de grote baas van Red Bull, Dieter Mateschitz, hebben samen gezeten. Miljardairs gezellig onder elkaar. Om te bespreken hoe de F1 na het vervallen van de "Concorde Akkoorden" in 2020 er zal uitzien.

    Simpeler motoren, coureurs die terug harlekijnen worden, toeschouwers die brood en spelen vreten, de "merchandising" tot successen opjagen. Bernie Ecclestone heeft dat ook allemaal gedaan. Maar altijd in samenspraak met de Fédération International de l'Automobile (FIA). Geen "baas" van de F1 maar wel historisch "eigenaar" van de F1. Eén van de redenen waarom de President Jean Todt in Canada was. Hopelijk behoedt hij de Formule 1 voor pretparktoestanden. Hoewel van hem - en vele constructeurs als Renault, Ferrari, Jaguar, Mercedes - geweten is dat ze aan een Formula E denken als de Concorde-akkoorden geschiedenis zullen zijn.

    Ondertussen feliciteren we Lewis Hamilton, de oorgeringde, de getatoueerde kampioen die het vanuit Londense achtergestelde wijken tot stuurfenomeen bracht. Op zijn manier is hij groot, heeft hij het gemaakt. Toch blijft de zweem van showman de puriteit, de verslaafdheid aan het zich met zichzelf meten, overheersen. Maar daarom is onze wereld ook helemaal anders dan toen Juan Manuel Fangio vijf keer wereldkampioen werd, toen Jim Clark in de Lotus de Ford Cosworthmotor historische allures gaf. Of voor Graham Hill (viermaal wereldkampioen) met zijn pupil Tony Brise in een vliegtuigje uit de lucht op de grond doodvielen. Hierbij maken we zelfs een notaatje aan Alonso over.

    Er wordt gesuggereerd dat Alonso de "kompleetste" aller autocoureurs zou zijn. Omdat hij naast wereldkampioen in de F1 (2005-2006) ook de 500 Mijlen van Indianpolis kon/wilde winnen. Goeie, degelijke, geweldig autocoureur Fernando, laat het U duidelijk zijn: Graham Hill won én wereldtitels in de F1, én de 500 Mijlen van Indianapolis én de 24 Uren van Le Mans. Dat was een heus volmaakt coureur. Je vriendelijkheid heb je wel van hem geërfd, maar de rest ?

    Tot slot is er onze eigenste Jacky Ickx. Eénmaal vice-wereldkampioen omdat Jochen Rindt postuum wereldkampioen was. Zesmaal winnaar van de 24 Uren van Le Mans, van Parijs-Dakar, en inderdaad niet van de 500 Mijlen van Indianpolis. Het ging allemaal door mijn hoofd, als ik zag dat er van twintig auto's op de grid zestien de aankomst bereikten. Zal Liberty Media constructeurs kunnen bekoren om de F1-geshiedenis verder te zetten ? Het antwoord kennen we al. Het zal hun worst wezen. Desnoods alleman met dezelfde motor, liefst met naaimachine-allure maar wel met gebrul van de Amerikaanse dragsters. De historische Formule 1 is in gevaar, zoniet al gedood. Alleen is de silhouette ervan nog niet zichtbaar omgevallen. Schijndood laat ons zeggen. De FIA moet daar iets aan doen...(Walter Rombauts/Foto's:Mercedes, Renault)

    11-06-2017 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON START VOOR 65STE KEER IN POLE IN MONTREAL

    Lewis Hamilton had het de vorige dagen al gezegd: "mijn Mercedes is helemaal terug in orde." Over de lange wielbasis beheersen in haarspeldbochten van Monaco sprak hij niet meer. Voor de GP van Canada reed hij opnieuw de "pole-position". Met een chrono van 1'11"459 precies 0,336" voor Sebastien Vettel in de Ferrari. Die was eerst nog snelst in FP3.

    Verder wordt de volgorde van de twintig auto's wat afgezaagd: 3. Bottas 4. Räikkönen 5. Verstappen... 12. Alonso 16. Vandoorne. Morgen wordt de GP van Canada over 70 ronden van 4,361 km gereden op het Circuit Gilles Villeneuve op het St.Helena-eiland in Montreal. Lewis Hamilton vetrekt voor de 65ste keer in zijn loopbaan uit "pole". Daarmee evenaart hij de prestaties van Ayrton Senna.(wr)

    10-06-2017 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EERST HAMILTON, DAN RÄIKKÖNEN SNELST VOOR GP VAN CANADA

    De eerste en tweede vrije oefeningen voor de GP van Canada zagen eerst Lewis Hamilton (Mercedes) snelste voor Vettel (Ferrari), en dan een andermaal schitterende Kimi Räikkönen (Ferrari) die Lewis naar de tweede plaats verwees. Kimi's ploegmaat Vettel klokte derde en Max Verstappen (Red Bull) vijfde.

    Opmerkelijk in deze twee vrije oefeningen was dat Alonso (Mc Laren-Honda) eerst al na dertien ronden motorpech had in de FP1 maar in de FP2 zevende aftikte. Stoffel Vandoorne, rijdend met dezelfde "krat" werd 's ochtends elfde en in de namiddag begentiende. F1 wordt afgezaagd, alhoewel...onderhuids veel nieuws borrelt. Morgen derde vrije oefeningen en tuffen voor de pole.(wr)

    09-06-2017 om 23:59 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TOYOTA ZET PORSCHE EEN NEUS OP TESTDAG IN LE MANS

    Le Mans - De Japanner Kamui Kobayashi heeft tijdens de testdag gisteren in Le Mans met een Toyota TS050 Hybrid een nooit eerder geziene chrono neergezet: 3'18"132. Ook de tweede en derde tijd ging naar Toyota. Porsche moest genoegen nemen met een vierde en vijfde plaats. Van de zes teams die op 17 en 18 juni a.s. in de 85ste 24 Uren van Le Mans naar de zege dingen is Webb-Kraihamer-Bonanomi in de "ByKolles Racing" in de LMP1 de minst kansrijke. Het drietal was tien seconden trager dan Kobayashi. Er waren 23.000 toeschouwers naar het histotischre tracé van 13,629 km in La Sarthe afgezakt. In de LMP 2 ging de snelste chrono naar een Alpine-Gibson met Panciatici-Ragues-Negrao aan het stuur. Ze reden 3'28"146.

    In de LME GTE Pro eistten Fässler-Gavin-Milner in een Corvette C7 de snelste chrono op. Hun tijd was 3'54"701. In de "traagste" klasse, de LM GTE Am, was het de Aston Martin van Dalla Lana - Lamy - Lauda die met 3'58"250 de baas bleef naar het eind van de sessie toe. De hele dag was het duidelijk dat deze twee categorieën heuse rijdende hindernissen waren voor de zes LMP1's. En daarin heeft de "Automobile Club de l'Ouest" enkel vijf auto's die voor de algemene zege rijden. Tenzij DE verrassing zou komen dat - bijvoorbeeld een Alpine - een auto uit de LMP2, voor de algemene zege zou gaan. Quasi onmogellijk, maar zes auto's zien opgeven in een etmaal is puur technisch gezien ook niet onmogelijk.

    Het nieuwe technische reglement van de LMP2 maakt dat de topsnelheden zo'n plusminus 11 km/h hoger liggen dan deze van de LMP1's Hybrid's. (Voorbeeld: 341 km/h voor een LMP2 met Dallara-chassis en 330 km/h voor een Toyota TS050 Hybrid. Dus bovenstaande ietwat fantasierijk scenario is niet helemaal om mee te lachen.

    De nacht zal gevaarlijk zijn in de 24 Uren van Le Mans. Want van de 165 "coureurs" die deelnemen is minstens tweederde traag en onbekwaam. Gentlemen-drivers zien vooral zichzelf graag, maar zouden in feite niet mogen toegelaten worden om tussen echte piloten te rijden. Maar moest de ACO die zifting maken, dan was het deelnemersveld maar pover in aantal auto's. Dus neemt men het gevaar van de schildpadden die de hazen in de weg kruipen er maar bij. Toch wordt het een positief duel Toyota - Porsche in Le Mans. Iedereen is benieuwd of Toyota na vele pogingen Mazda als wnnaar in 1991 dit jaar kan opvolgen als tweede Japanse merk dat in La Sarthe wint.(wr)

    05-06-2017 om 22:50 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-06-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TONY KANAAN VERVANGT BOURDAIS IN DE 24 UREN VAN LE MANS

    De Fransman Sebastien Bourdais die tijdens de kwalificaties voor de 500 Mijlen van Indianapolis zwaar crashte, kan niet deelnemen aan de 24 Uren van Le Mans op 17 en 18 juni a.s. HIj wordt vervangen door Tony Kanaan (42). Deze werd in 2014 Indykampioen en won in 2013 de 500 Mijlen van Indianapolis. Kanaan rijdt in een Ford GT40 met Joey Hand en Dirk Müller. (wr)

    02-06-2017 om 08:31 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!