Jean Todt, FIA-president-met-gezag, liet zich tijdens de vorige races uit dat als het WTCC wil worden opgewaardeerd tot een volwaardig wereldkampioenschap, er iets zal moeten aan worden gesleuteld. Dat geldt ook voor het WK GT1 en in veel mindere mate voor het WRC. Vandaag in Budapest haalde regerend wereldkampioen Yvan Muller zijn eerste seizoenszege binnen. Met een Chevrolet Cruze. Drie van deze type autos bezetten de eerste drie plaatsen in de voorlopige stand om het kampioenschap.
1. Huff (150), 2. Muller (119) en 3 Menu (104 p). Chevrolet dat in 2010 de wereldtitel binnenhaalde, kijkt nu tegen een eenzame top aan met vier merken, tien autos en gelukkig sloeg Robert Dahlgren (Volvo C30) in de warm-up erin de snelste tijd neer te zetten. In ieder geval 0,1 sneller dan de pole van Menu de dag voordien. Chevrolet zond na de race een smsje om te danken voor de aandacht die de pers aan het merk wil besteden. De pers dankt op zijn beurt ook de eigen goedwilligheid waarmee zij dit "wereldnieuws" wilde noteren
Een wereldkampioesnchap eist industriële impact. Die is in deze en ook in de winkel van Mijnheer Ratel compleet zoek. Hoewel die heren bruiner gebakken ogen dan dat persvee. Dat moet ook gezegd. Of het met industriële vaardigheid heeft te maken, wordt door grote managers nogal in twijfel getrokken.(wr)
|