Inhoud blog
  • Vier de festivalzomer in stijl
  • Maak kennis met ReBelle Antwerp
  • Mission Blue en MSC Foundation
  • Een reis rond de wereld(keuken) mrt Beka
  • Aqualex Circulo, les je dorst naar duurzaamheid
  • BR03 White steel & Gold
  • Kunstenares Julie Loeckx
  • Interhome ondersteunt trouwers
  • MSC Yacht club
  • Corendon start met eigen vluchten naar Bonair
  • Josh V opent allereerste brandstore
  • Bourgondië op een andere manier ontdekken
  • Musthaves voor de zomer
  • CKS SS24
  • Van een koffiedate tot ...
  • Yiko collectie
  • Le monde est-il 'comic'
  • 111 jaar VZUG
  • Muyu collectie
  • Litouwse tradities
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    07-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Miyabi 600d

    Miyabi 600D: uitzonderlijk scherp, met perfecte grip

    Miyabi verenigt Japans vakmanschap en Europese knowhow

     

     

    Met de nieuwe messenreeks Miyabi 600D wordt het beste van twee werelden gecombineerd: eeuwenoud Japans vakmanschap met Europese technologie. De messen zijn unieke meesterwerken, van een uitzonderlijke scherpte en met een perfecte grip. Van de kleine Kudamono tot de grote Gyutoh.

     

    Wie voor het betere snijwerk gaat of de fijnst gesneden garnituren op een bord wilt, gaat voor een authentiek Japans mes. Puurheid, elegantie en schoonheid staan hoog aangeschreven in de Japanse cultuur, en dat vertaalt zich naar de nieuwe messenserie Miyabi 600D.

     

    Het lemmet bestaat uit een kern van extreem hard staal omgeven door maar liefst 64 lagen staal van verschillende hardheid. Een speciale lemmetbehandeling verandert de oppervlaktestructuur van deze lagen en zorgt voor een elegant damastdesign met bloempatroon, verschillend van mes tot mes. Het harde lemmet, in combinatie met de Cryodur®-warmtebehandeling, garandeert een optimale hardheid en uitstekende snijprestaties. Dankzij de originele Japanse ‘Honbazuke’-slijptechniek zijn de messen vlijmscherp en ideaal voor het precies snijden van allerlei ingrediënten.

     

    Het fijne en ergonomische handvat met westerse look en rode accentlijn garandeert een perfecte grip en uitstekende balans. In tegenstelling tot de schommelbeweging van de Europese snijtechniek, snijd je met een Japans mes recht naar beneden.

     

    Wist je trouwens dat voor Japanners het snijden zelf al bereiden is? Dit in tegenstelling tot de westerse keuken waar het snijden slechts een onderdeel is van de bereiding. De Japanse chef gebruikt voor elke toepassing een specifiek mes, vandaar het uitgebreide aanbod aan messen in de Miyabi 600D-reeks.

     

    Het merk Miyabi is gevestigd in het Japanse Seki, sinds de 14e eeuw al het centrum van de Japanse zwaard- en messenindustrie. In 2004 werd Miyabi overgenomen door Zwilling J.A. Henckels. Miyabi staat nog steeds voor een modern, kwalitatief product dat gebouwd is op de eeuwenoude kennis van de Seki-messenmakers die erom bekend staan de scherpste messen ter wereld te maken. RVH.

    www.demeyere.be - www.miyabi.eu

     

     

     





    07-12-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met je kookboek naar de supermarkt


    Met je kookboek naar de supermarkt!

    KitchenAid lanceert kookboek van chef-kok Tony Le Duc als digitale applicatie

     

     

     

    De handleiding voor de nieuwe applicatie van KitchenAid is simpel. Laat je verleiden door een onweerstaanbaar recept. Maak je boodschappenlijst met ontbrekende ingrediënten. En trek naar de supermarkt. Met de digitale versie van het kookboek van chef-kok Tony Le Duc is KitchenAid opnieuw de kookhulp bij uitstek. De applicatie – zowel op iPhone, iPod als iPad te gebruiken – is gratis voor wie een Mixer/ Keukenrobot van KitchenAid koopt of heeft gekocht.

     

    De nieuwe applicatie ‘KitchenAid® – Het Kookboek’ focust op de veelzijdigheid van de legendarische Mixer/Keukenrobot en laat zien wat je met de accessoires allemaal kan. Net zoals het echte kookboek van Tony Le Duc je inspireert, helpt de applicatie je in een handomdraai naar een feestelijk maal. 

     

    De applicatie, knap geïllustreerd, is eenvoudig in gebruik. De recepten zijn ingedeeld

    per categorie: drankjes, basisrecepten, voorgerechten, hoofdgerechten, bijgerechten,

    broden en nagerechten. Handige functies geven het digitale kookboek een meerwaarde. Zo kan je makkelijk je boodschappenlijst maken met je favoriete recepten.

     

    De ingrediënten worden overzichtelijk weergegeven en je kan makkelijk uit de lijst verwijderen wat je thuis op voorraad hebt. De applicatie ‘KitchenAid® – Het Kookboek’ is gratis te downloaden via de iTunes App Store. Bij aankoop van een KitchenAid® Mixer/Keukenrobot, krijg je een paswoord waarmee je je online kan registreren. RVH.

    www.kitchenaid.be

     





    06-12-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chocolade encyclopedie

    Valrhona: chocolade-encyclopedie

     

     

     

    De chocolade-encyclopedie is tot stand gekomen onder leiding van Frédéric Bau, met de hulp en de inbreng van 8 chef patissiers van de Ecole du Grand Chocolat.

     

    Deze chocolade-encyclopedie is geheel in harmonie met de filosofie van de in 1989 door Frédéric Bau opgerichte Ecole du Grand Chocolat van Valrhano en de doelstelling ervan is kennis over te dragen met ‘het juiste gebaar, het juiste woord’.

     

    Deze encyclopedie deelt alle deskundigheid, kennis en passie voor de smaak, die sinds enkele decennia is ontwikkeld door de patissiers van deze school. Het boek omvat ook de technieken en adviezen van de chefs, recepten die iedereen kan maken, het gebruik van verschillende soorten chocolade, de kennis van de cacao, van het planten tot het proeven.

     

    Het geheel is verrijkt met een lijst met termen die thuishoren in het universum van de chocolade en foto’s waarvan de artistieke kwaliteit bijdraagt aan het onderwijzend doel. RVH.





    30-11-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dieter Acke
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dieter Acke, Algemeen Directeur Radisson Blu Park Lane Hotel in Antwerpen

     

     

     

     

     

    Dieter Acke is benoemd tot Algemeen Directeur van het Radisson Blu Park Lane Hotel in Antwerpen. Hij volgt er John Losasso op die de leiding neemt van het Radisson Blu Royal Hotel in Sint-Petersburg.

     

    Na het behalen van zijn Graduaatsdiploma Hotelmanagement aan het COOVI instituut in Brussel in 1990 vervolgde Dieter Acke (°1970, België) zijn hotelstudies aan de Hotelschool in Lausanne in Zwitserland waar hij in 1992 het diploma van Hotelmanagement behaalde. Hij begon zijn professionele carrière als receptionnist in het Beau Rivage Palace Hotel in Lausanne. In 1994 kwam hij terug naar België om in het Sodehotel als Banqueting Coördinator te beginnen.

     

    In 1995 zette hij de stap naar de Rezidor Hotel Group. Na verschillende promoties als F&B Coördinator, Assistant Banquet Manager en Group & Banquet Manager in het Radisson Blu Royal Hotel in Brussel vertrok hij naar de Azurenkust om in het Radisson Blu Hotel in Nice ervaring op te doen in verschillende domeinen. In het najaar 2003 keerde hij terug naar België als Hotel Manager van het Radisson Blu Balmoral Hotel in Spa. In 2005 ging hij terug naar Frankrijk als Algemeen Directeur van het Park Inn Arcachon. September 2006 werd hij Algemeen Directeur van het Park Inn Macon en vanaf maart 2010 werd hij verantwoordelijk over het Park Inn Macon en het Park Inn Lyon Ouest.

     

    Nu keert hij nogmaals terug naar België om de algemene leiding te nemen over het Radisson Blu Park Lane Hotel aan het Stadspark in Antwerpen. Dieter Acke spreekt Nederlands, Frans en Engels.

     

    Dieter Acke: “Het doet goed terug in België te zijn, ik zal samen met mijn team er alles aan doen om het Radisson Blu Park Lane Hotel in goede banen te leiden. Het hotel heeft alles te bieden voor een goede hotelervaring !” RVH.

    www.radissonblu.com.

    30-11-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CitySki by Pierre & Vacances

    Deze winter wordt Brussel een skiparadijs!

    CitySki by Pierre & Vacances

     

     

     

     

    Stel u voor: een dik besneeuwde skipiste met heuse mechanische skiliften, gespecialiseerd materiaal binnen handbereik, initiaties door professionals en degustaties van warme wijnen. Dat alles omgeven door dennen en chalets waar je het allerbeste kunt ontdekken van wat de bergen te bieden hebben, en de mooiste skibestemmingen … En dat alles in hartje Brussel? Nee, u bent niet aan het dromen: u bent wel degelijk in CitySki by Pierre & Vacances!

     

    Pierre & Vacances pakt deze winter uit met een uitzonderlijk aanbod: 22 bergbestemmingen in Frankrijk voor een actieve, culturele of ontspannende sneeuwvakantie.  CitySki is een volwaardig voorsmaakje!

     

    Met een helling van meer dan 150 meter lang en 20 meter niveauverschil, een echte groene piste waardig, en zijn sfeervolle bergchalets, is CitySki by Pierre & Vacances het grootste city-skiresort van Europa.

     

    Van 10 tot 25 december 2011 slaat CitySki by Pierre & Vacances zijn tenten op  de Brusselse Kunstberg op, een symbolische plek, zowel voor Brusselaars als voor Belgische en buitenlandse toeristen. Op die manier profiteert het niet alleen van de ‘natuurlijke’ helling van de site, maar ook van zijn unieke ligging in het centrum van de hoofdstad, zijn optimale toegankelijkheid voor auto’s en het openbaar vervoer, en zijn weergaloos uitzicht op Brussel.

     

    Kortom, een unieke ligging en logistiek die de sfeer uitstralen van een echt skistation en op die manier bergplezier brengen binnen ieders bereik, in het hart van de stad. CitySki by Pierre & Vacances met warempel een piste van minimaal 50 cm sneeuw, staat van 10 tot 25 december 2011 open voor het publiek en is een privé-initiatief dat de steun krijgt van de stad Brussel en deel uitmaakt van de ondertussen beroemde “Winterpret”-animatie.

     

    Wie bergen zegt, zegt ook chalets, dennen, besneeuwde terrassen en bergrestaurants. Dat geldt uiteraard ook voor CitySki by Pierre & Vacances:  rond de skipiste komen er tal van houten chalets in een decor van besneeuwde kerstbomen. Een heus bergdorp in hartje Brussel waar de bezoekers allerlei berggeneugten kunnen ontdekken, van skiën tot gastronomische specialiteiten en de beste wintersportbestemmingen. RVH.

    www.cityski.be - www.pierreetvacances.be

     

     

     

     

    30-11-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onverwacht bezoek

    Onverwacht bezoek? Screwpull!!

     

     

     

     

    Screwpull® is een vaste waarde geworden in de wereld van wijnaccessoires en –geschenken. Het is sinds 1991 een merk van de groep Le Creuset®. Beide merken dragen bij tot het unieke genot van een goed glas wijn en een kwaliteitskeuken. Door de gemeenschappelijke waarden van gezelligheid en het delen van unieke momenten is het merk Screwpull@ gaan samensmelten met het merk Le Creuset®.

     

    De koeler en de ‘wine cube’ hebben voor de eindejaarsfeesten hun krokodillenjasje aangetrokken!. In zwart, zilver en goud geven zij een chique touch aan uw tafel. Uw flessen koel en met elegantie bewaren kan dankzij de ‘wine cube’. Geplooid neemt deze flessenhouder weinig plaats in, hij biedt plaats aan 6 flessen. Het ideale accessoire dus om naast de tafel te plaatsen bij alle feestmaaltijden. RVH.





    29-11-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Costa Croisières

    Costa Croisières

     

     

     

     

    De winterbrochure van Costa Croisières promoot de Caraïben en Dubai als sterbestemmingen, maar biedt evenzeer de mogelijkheid om Kerst of Nieuwjaar op een heel andere manier op een onvergetelijke bestemming te beleven.

     

    De Caraïben en Zuid-Amerika zijn geknipt voor liefhebbers van kristalhelder water, uitgestrekte zandstranden, kleuren en kruiden. Dubai en de Emiraten bieden dan weer een caleidoscoop van panorama’s tussen oost en west, tussen verleden en toekomst. Dit is een sprookjeswereld met een unieke ervaring tussen droom en werkelijkheid.

    Ook de Middellandse zee wordt niet vergeten, naast de Canarische eilanden en Madeira bieden ook Cyprus, Turkije, Egypte en Marokko mogelijkheden voor sublieme ontdekkingen onder een weldoende en zachte winterzon.

     

    De brochure van Costa Croisières bevat nog tal van andere suggesties zoals de parels van de Indische Oceaan, de schatten van Azië en transatlantische reizen voor wie het niet weids genoeg kan zijn. RVH.

    De winterbrochure is nu beschikbaar bij je reisagent.

    www.costracroisieres.be

     

    28-11-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'France' is Pierre et Vacances

    France is Pierre & Vacances

     

     

     

    Frankrijk is zonder twijfel het nummer één vakantieoord van de wereld. In 2009 zijn hier 76,8 miljoen toeristen verwelkomd, waaronder 5,7 miljoen Belgen. Op slechts enkele uren rijden van België, kunt u in Frankrijk genieten van een groot aanbod aan cultuur en gastronomie, en een uitzonderlijke natuur omgeving.

     

    Met meer dan 100 bestemmingen in de mooiste regio's van het land, aan de zee, in de bergen en op het platteland, nodigt Pierre & Vacances u uit om Frankrijk in de beste omstandigheden te ontdekken. Een verblijf boeken bij de Leider van vakantieverhuur in Europa, geeft u de garantie op een comfortabel en kwaliteitsvol verblijf in een appartement of vakantiehuisje.

     

    Tevens geniet u de keuze om wel of niet deel te nemen aan activiteiten, de vrijheid om een weekend, een midweek of een langere periode te blijven in eender welke periode. Ideaal gelegen in de buurt van handelszaken en animatie, en aan de voet van de skipistes voor de bergbestemmingen, beschikken de residenties van Pierre & Vacances over ruime en comfortabele appartementen.

    De accommodaties zijn telkens volledig ingericht van de keuken tot de badkamer met

    verzorgd interieur; perfect instapklaar en gemaakt om er zich meteen thuis te voelen.

     

    Deze winter stelt Pierre & Vacances 45 residenties ter beschikking in het hart van de

    Franse Alpen, waarvan 70% op meer dan 1800m hoogte liggen in de mooiste skigebieden van Europa: Les Portes du Soleil, Paradiski, de Drie Valleien, Espace Killy... Op het programma: skitrips en Welness in grandioze landschappen

     

    Aanbod van Pierre & Vacances – Winter 2012: 45 residenties in de bergen : 31 residenties aan zee, 2 in het binnenland (op het platteland) en 3 in Spanje. RVH

    www.pierreetvacances.be

     

     

    28-11-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sofitel Brussels Le Louise

    Sofitel Brussels Le Louise steunt de strijd tegen AIDS

     

     

     

     

    Naar aanleiding van de Wereld Aids Dag nodigt het Sofitel Brussels Le Louise u uit op de tentoonstelling « Sint-Sebastiaan, le corps triomphant ». De beelden van fotograaf Robin zijn gewijd aan de slachtoffers van de ziekte. De tentoonstelling zal tot 12 maart 2012 te bezoeken zijn in de salons van het hotel.

     

    De sobere beelden van mannenlichamen verwijzen naar de martelaar Sint-Sebastiaan, patroonheilige van de boogschutter en beschermer tegen de pest. Het is een thematiek die reeds verschillende kunstenaars en schrijvers inspireerde. Het personage van Sint- Sebastiaan wordt daarenboven regelmatig in verband gebracht met homoseksualiteit. Deze tentoonstelling plaats deze twee grote pandemieën aids en de pest naast elkaar.

     

    Robin is een Franse fotograaf die we hoofdzakelijk kennen van zijn beelden van internationale rock-en popartiesten : van Amy Winehouse tot David Bowie, van Lady Gaga en REM tot Jacques Dutronc en Henri Salvador.

     

    Om de strijd tegen aids te steunen en het publiek verder te sensibiliseren, wordt 20% van de opbrengst van de verkoop van de beelden geschonken aan Ex Aequo, een vereniging die zich inzet voor de HIV/AIDS-preventie van de homo- en biseksuele gemeenschap. Bovendien reflecteert de organisatie ook over vraagstukken rond de identiteit en de sociale kwetsbaarheden van homoseksuelen en seropositieven. De vereniging wil de kennis rond HIV/aids en seksueel overdraagbare ziekten vergroten en mensen betere toegang geven tot voorbehoedsmiddelen.

     

    Twee Belgische ontwerpers, Elvis Pompilio en Jean-Paul Lespagnard, steunen dit doel door te poseren voor de lens van Robin. Hun portretten maken deel uit van de werken die de muren van het hotel gedurende enkele maanden bekleden. RVH.

     

    Sofitel Brussels Le Louise - Guldenvlieslaan 40 - 1050 Brussel – Tel (0)2 541 22 00

     www.sofitel.com



    28-11-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Campari kunst met kerst
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Campari brengt kunst met kerst

    Campari lanceert beperkte editie met label van kunstenaar Romero Britto

     

     

     

     

    Met een vrolijke designfles klinkt Campari goedgezind op het nieuwe jaar. Het legendarische merk brengt voor de eindejaarsfeesten een beperkte editie van zijn aperitief op de markt: Campari Limited Edition by Romero Britto. Met een kleurrijk etiket, in de gekende neo-popstijl van de Braziliaanse kunstenaar, illustreert Campari nogmaals zijn hart voor kunst.

     

    De nieuwe Campari-flessen worden in beperkte oplage verdeeld voor de eindejaarsfeesten. Romero Britto tekende het label, gebaseerd op zijn beroemde meesterwerk A New Day. Het ontwerp zet een rood hart centraal, het symbool bij uitstek voor de passie van Campari. Tegelijk illustreert dit kloppende hart de band die het merk heeft met Campari-liefhebbers over de hele wereld.

     

    Britto staat wereldwijd bekend om zijn opgewekte kunst in neo-popstijl, met felle kleuren en prettige patronen. Hij roept een warme, hoopvolle wereld tot leven met lachende katten, vliegende vissen, dansende koppels en kussende geliefden. Kortom, een wereld met liefde voor het leven  waarbinnen Campari perfect past.

     

    Het nieuwe flessenetiket zet de liefdesgeschiedenis tussen Campari en kunst verder. Tom Broeckx, marketing manager bij Campari Benelux: Campari heeft altijd al een hart voor kunst gehad. Via exclusieve etiketten willen we het imago van Campari versterken en tegelijk kunst breed toegankelijk maken. Brittos ontwerp brengt de leefwereld van Campari alvast perfect in beeld.

     

    De rode, bittere drank Campari werd in 1860 in Itali uitgevonden door Gaspare Campari. Vandaag wordt het aperitief wereldwijd gesmaakt. Aan de typische smaak is nooit geraakt: Campari wordt nog altijd op dezelfde manier gemaakt als in de beginjaren. Het recept is een goed bewaard familiegeheim. De kruidige, bitterzoete smaak wordt verkregen uit planten, fruit en naar schatting 70 kruiden, aangevuld met suiker en gedestilleerd water. RVH.

    www.camparigroup.com

    26-11-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pluf to drive
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Europcar kiest ‘Plug to Drive’-netwerk van Total voor de promotie van zijn elektrische voertuigen

     

     

     

    Total Belgium, toonaangevend speler in de verkoop van brandstoffen in België, en Europcar België, Belgisch leider in de autoverhuur, hebben een partnerakkoord gesloten om elektrische voertuigen en het snel opladen ervan in servicestations te promoten.

     

    Europcar-klanten kunnen voortaan het laadpaalnetwerk van Total België gebruiken om hun elektrische wagen op te laden. Om dit snel opladen nog te vergemakkelijken, bieden de twee bedrijven de voorafbetaalde ‘Plug to Drive’-kaart aan, waarmee gebruikers voor de prijs van 4 euro hun wagen in tien minuten kunnen opladen en genieten van ongeveer 50 kilometers extra autonomie.

     

    “Dit partnerschap stelt ons in staat om, dankzij de feedback van Europcar-klanten, de snellaaddiensten van Total te laten evolueren om zo nog beter te beantwoorden aan

    de noden van de elektrische mobiliteitsgebruikers,” verklaart Patrice Brès, algemeen directeur bij Total Belgium.

    “Met dit partnerschap biedt Europcar zijn klanten een totaaloplossing voor hun verplaatsingen met een elektrische wagen, ongeacht of die louter als test van de technologie gebeuren of al deel uitmaken een groene mobiliteitsreflex; als baanbrekend verhuurbedrijf nemen wij die rol op ons,” stelt Didier Fenix, algemeen directeur bij Europcar België. Total Belgium, dat een proefnetwerk van 12 elektrische

    laadpalen heeft, koos Europcar als partner voor het experimenteren, analyseren en anticiperen in de elektrische mobiliteitsmarkt.

     

    De twee bedrijven willen samen het gedrag van klanten analyseren om zo hun respectievelijk aanbod van elektrische producten te blijven ontwikkelen. Total Belgium heeft ervoor geopteerd de evolutie van de vraag vóór te zijn, door vanaf nu het snelladen toe te voegen aan zijn assortiment brandstoffen. Europcar, dat zich al vele jaren positioneert op de elektrische mobiliteitsmarkt, heeft van zijn kant partnerakkoorden gesloten met verschillende autoconstructeurs om de eerste elektrische wagens in het verkeer te brengen in België. RVH.

    www.total.be - www.total.com  - www.be.total.com

    www.europcar.be -  www.europcar.com/corporate


    26-11-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uniek wijnduo

    Uniek wijnduo met "natuurlijke" afdronk

     

     

     

    Natuurpunt, Natagora en VinoMundo slaan de handen in elkaar. Ze ontwikkelden een stijlvolle geschenkbox met twee heerlijke biologische wijnen van uitmuntende kwaliteit. Beide wijnsoorten wonnen prijzen op internationale concours. Voor iedere verkochte wijnbox kunnen Natuurpunt en Natagora  8m² Belgische natuur aankopen en beschermen voor de toekomst. Deze unieke wijnbox koppelt dus als geen ander het nuttige aan het aangename.

     

    Een logische combinatie: VinoMundo is dé referentie als het gaat om biologische en fairtrade wijnen. Oprichter-sommelier Vincent De Coninck: 'Ik was meteen gewonnen voor een samenwerking met de grootste Vlaamse natuurvereniging Natuurpunt en haar Franstalige tegenhanger Natagora. Voor mij is duurzame en milieuvriendelijke landbouw erg belangrijk als het gaat om wijnen. Wijn drinken en tegelijk de natuur helpen beschermen lijkt mij dan ook een logische combinatie.'

     

    Dat VinoMundo zorg besteedt aan het selecteren van zijn wijnaanbod lijdt geen twijfel. Ook de twee biologische wijnen in deze geschenkbox werden met de grootste zorg uitgekozen. Het is dan ook geen toeval dat de witte wijn door Gault&Millau geselecteerd werd voor zijn wijngids van 2011. De rode wijn won dit jaar de zilveren medaille op het internationale wijnconcours. Wijnmaker Gilles Louvet produceert wijnen met respect voor traditie en met passie voor zijn terroir. 'Het harde werk in de wijngaard met respect voor de natuur geeft een extra dimensie aan onze wijnen', zegt Gilles Louvet overtuigd.

     

    Een fles rood, een fles wit

    De Cabernet Sauvignon-Merlot heeft een mooie donkerrode kleur en een geurig boeket van zoete specerijen, kruidnagel en braambessen. De wijn is rijk in de mond, met zachte tannine en een goede structuur. Het is een volfruitige en ronde wijn met aroma's van zwarte bessen en bosvruchten met lichte toetsen van gebrande koffie. Deze rode smaakt heerlijk bij gegrild vlees of rijpe kazen.

     

    De Sauvignon Blanc heeft een lichtgele kleur met groene tinten. Het is een volfruitige en evenwichtige witte wijn met uitbundige verwijzingen naar citrus en vegetale toetsen. De wijn eindigt met aroma's van vers fruit en bloemige toetsen. Ze vormt een ideale match met schaaldieren, gegrilde vis of geitenkaas.

     

    Het unieke wijnpakket kost 20 euro (incl. BTW) en zal exclusief te koop zijn via de webshop van VinoMundo en via de websites van Natuurpunt en van Natagora. Per box kunnen deze natuurverenigingen 8 m² natuur aankopen. Het aankopen van natuur is dan ook de beste garantie op de bescherming ervan. RVH.

    www.vinomundo.be - www.natuurpunt.be - www.natagora.be

     

     

     

     

     

    25-11-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ibis Brussels centre

    ibis Brussels Centre Gare du Midi vernieuwd: een verrassende combinatie van design, comfort en aantrekkelijke prijzen

     

     

     

    ibis Brussels Centre Gare du Midi, sinds 2001 gevestigd tegenover het treinstation van Brussel-Zuid, is de pionier onder de hotels die gevestigd zijn rondom het treinstation van Brussel-Zuid.

     

    ibis Brussels Centre Gare du Midi beschikt over de nieuwste generatie ibis-kamers met een innovatief design en kwalitatief hoogwaardige voorzieningen: heerlijk zachte dekbedden, flatscreen lcd-tv, royale douchecabine en een parketvloer voor optimale hygiëne.

     

    Efficiënt ruimtegebruik, intelligente functies en eco-oplossingen vormden de basis bij de renovatie van de 225 hotelkamers. De parketvloer en het nieuwe lichthouten meubilair stralen warmte en functioneel comfort uit. De driedubbele – in sommige kamers zelfs vierdubbele – beglazing reduceert niet alleen het geluid van buitenaf, maar voorkomt eveneens warmteverlies, waardoor de verwarming in de winter en de airconditioning in de zomer geen overuren hoeven te draaien. Zoals overal in het hotel is de traditionele verlichting vervangen door leds; een must voor het milieu.

     

    ibis Brussels Centre Gare du Midi beschikt over 180 driepersoonskamers en is dus zeer geschikt voor gezinnen. Kinderen jonger dan 12 jaar kunnen gratis overnachten en voor de helft van de prijs genieten van een heerlijk ontbijt. Het hotel is goed toegankelijk voor personen met een lichamelijke beperking. Voor deze mensen zijn er 7 speciaal ingerichte kamers die een zorgeloos verblijf garanderen.

     

    De lobby en de publieke ruimten van ibis Brussels Centre Gare du Midi zijn ook compleet vernieuwd. De inrichting is modern, eenvoudig en comfortabel. Deze ruimten hebben ook een interactief karakter gekregen: multimediaschermen bij de receptie, een web corner met twee computers voor de gasten evenals gratis high speed internet en wifi in de lobby en de bar vanaf 2012. RVH.

    www.ibishotel.com.

    .

    25-11-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.primark

    PRIMARK: it's time to take control!

     

     

     

     

    Een beetje hulp om er perfect uit te zien in je nieuwe jurkje is toch altijd handig? De nieuwe Shapewear Collection van Primark kan je hierbij helpen. En dat natuurlijk voor een Primark prijsje.  De nieuwe verbeterde Shapewear Collection geeft je gegarandeerd een Hollywood-figuur zonder Hollywood-prijskaartje.

     

    Shapewear zorgt voor vrouwelijke contouren van buste tot dijen en geeft je zo een mooi zandloperfiguur. Of je nu je billen wilt liften of je taille wilt benadrukken, met Primark Shapewear heb je het onder controle. De collectie is verkrijgbaar in maten 34 tot 46. Het feestseizoen nadert met rasse schreden. Waarom Moeder Natuur dan geen handje helpen wanneer je die trendy feestjurk aantrekt? Zorg dat je er nog beter uitziet met Primark's Shapewear Collection! RVH.









    25-11-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aan tafel

    Aan Tafel! Van de akker tot het bord

     

     

     

     

     

    De bezoeker komt de tentoonstelling binnen via een donkere gang die smaller wordt en zo een perspectiefindruk opwekt; hij komt uit op een zeer lichtgevende, brede ruimte. In het centrum staat een gedekte tafel met plaats voor veel genodigden maar ze lijkt in de grond te zinken. Boven hangt er een aardbol die geschild is als een stuk fruit. Op de tafel ligt er een teller met cijfergegevens: de bevolkingsgroei die elke dag met ongeveer 220.000 personen toeneemt.

     

    Vanuit deze centrale plek heeft de bezoeker de keuze tussen vier ruimtes. Elke ruimte wordt aangeduid aan de hand van een titel en een grote afbeelding van handen die een activiteit uitvoeren overeenstemmend met de ruimte: telen, eten, transformeren en dromen. De bezoeker kan zich naar eender welke ruimte begeven, er is geen opgelegd parcours.

     

    Deze ruimtes worden gescheiden door drie gangen. Ze zijn gewijd aan eten, gastronomie en gulzigheid. In de eerste ziet men schilderijen over het thema, in de tweede vindt men uitreksels van cinematografische werken en in de derde menus die opmerkelijk zijn omwille van hun vormgeving, geschiedenis of inhoud.

     

    De bezoeker verlaat de tentoonstelling via het cooking theater en de ruimte gewijd aan de gastronomie. Het cooking theater is een amfitheater waar chefs (maar ook sprekers) voor een zittend publiek uitleg of demos kunnen geven. Een groot scherm zal de mogelijkheid bieden voor heruitzendingen van evenementen die reeds hebben plaatsgevonden in dit theater.

     

    In het tweede deel van de ruimte wordt de bezoeker onthaald door gigantische fotos van een dertigtal Belgische chefs. In de centrale ruimte zullen er drie van hen een recept uitleggen dat speciaal voor de tentoonstelling uitgekozen werd. Deze recepten zullen de bezoekers uiteraard mogen meenemen. De bezoekers zullen ook het boek De chefs van België, uitgegeven door Lannoo, kunnen raadplegen.

     

    Deze tentoonstelling met een bezoektyijd van 1u30 tot 2 uur, loopt van 11 november 2011 tot 3 juni 2012 in de Site van Tour & Taxis, Havenlaan 86C -1000 Brussel en is elke dag te bezoeken. Reservatie voor scholen en groepen is verplicht (vrije en geleide groepen) en kan van maandag tot vrijdag van 9u30 tot 12u30 en van 13u30 tot 17u00. Van juli 2012 tot november 2012 is de tentoonstelling te bezoeken in het Exhibition & Congress center in Libramont.

     

    Algemene informatie tel + 32 2 549 60 49

    www.expo-aan-tafel.be - info@expo-aan-tafel.be

    24-11-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Doosjes die doen reizen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nieuwe doosjes die doen reizen voor onder de kerstboom!

     

     

     

     

    Zowat een goed jaar na de lancering komt reisorganisator Thomas Cook alweer met 3 leuke, nieuwe Travelboxen op de markt. Het bestaande aanbod van 21 ‘doosjes die doen reizen’ werd recent aangevuld met een Travelbox Parijs (99.90 euro), een Travelbox Barcelona (199.90 euro) en een Travelbox Discover Europe (199.90 euro).
    Perfecte aanraders voor de eindejaarsfeesten!

     

    Thomas Cook lanceerde in oktober vorig jaar 21 Travelboxen,  opgedeeld volgens prijs en thema. 21 Inspirerende ‘doosjes' met een voucher voor een dagtrip of een verblijf voor 2 personen, een handig boekje en - goed gezien - een leuk postkaartje.

    De Bed & Breakfast box, waarmee je jezelf of een ander 1 overnachting voor 2  ( incl. ontbijt) cadeau doet in een van de 60 door Thomas Cook geselecteerde hotels is by far de best lopende Travelbox tot hiertoe. Maar de 3 nieuwe boxen, die de reisorganisator na een grondige analyse nu lanceert, zouden die snel naar de kroon kunnen steken…

     

    Travelbox Parijs

    Goed voor 1 nacht Parijs, met z’n tweeën, inclusief ontbijt, in één van de meer dan 20 geselecteerde hotels in Parijs. Kies daaruit bvb het hotel Aida Marais *** : een charmant en kleurrijk driesterrenhotel, aan de hippe Marais-wijk.

     

    Travelbox Barcelona

    Goed voor 2 nachten, met 2 personen, inclusief ontbijt, in één van de meer dan 15 geselecteerde hotels in Barcelona. Opteer hier bijvoorbeeld voor hotel Tryp Condal Mar ****, één van de meest moderne en innovatieve hotels van de Catalaanse hoofdstad, op enkele minuten van het strand Mar Bella en het winkelcentrum Diagonal Mar en met een dakterras met zwembad van waar je een adembenemend uitzicht over de stad hebt.

     

    Travelbox Discover Europe

    Met deze Travelbox verblijf je met 2 personen gedurende 2 nachten, inclusief ontbijt, in één van de meer dan 55 geselecteerde hotels in een Europese stad. Of je nu kiest voor de gezelligheid van Dublin of voor het mediterrane klimaat van Athene, met deze Travelbox ontdek je Europa in no-time!

     

    Wie graag wat langer blijft kan dat snel zelf regelen, een extra overnachting bijboeken kan in een handomdraai. Uniek aan de 24 Thomas Cook Travelboxen is ook dat elk doosje steeds een cadeau voor 2 is. Of je het voor jezelf koopt of weg schenkt, je doet er altijd 2 personen een groot plezier mee.

    Het is ook mogelijk om Travelbox waardebonnen van 25, 50 of 75 euro in een charmant doosje te kopen, waarmee je bestemmeling zelf z’n keuze uit het ruime Thomas Cook Travelbox aanbod kan maken! RVH.

    Thomas Cook Travelshop, website (www.travelbox.be) of contact center (070/ 750 244), bij Fnac, Club, De Standaard of Dreamland.

    21-11-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Delhaize: cook to celebrate
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    DELHAIZE BRENGT 9 MICHELINSTERREN NAAR UW FEESTTAFEL

    ‘Cook 2 Celebrate’: 4 topchefs in een uniek en gelimiteerd concept

     

     

     

    Delhaize stelt dit jaar in exclusiviteit een uniek product voor aan haar klanten. De topchefs van het moment, Peter Goossens, Sergio Herman, Yves Mattagne en Roger van Damme hebben samen met Delhaize het Taste of Inspirations ‘Cook 2 Celebrate’-concept ontwikkeld. In deze stijlvolle doos bevinden zich de ingrediënten van één recept voor twee personen van de hand van één van de chefs. De klant moet het enkel nog klaarmaken en serveren om te kunnen genieten van een echte sterrenmaaltijd. Klanten kunnen deze doos vanaf 9 december bestellen voor de feestdagen. Er wordt slechts een beperkte oplage van 8000 dozen aangeboden.

     

    Delhaize biedt met dit product een primeur aan in de Belgische distributie. Het is een unicum dat 4 chefs van dit niveau samen dit product aanbieden. Delhaize heeft niemand minder dan Peter Goossens (Hof van Cleve- 3 Michelinsterren), Sergio Herman (Oud Sluis- 3 Michelinsterren), Yves Mattagne (Sea Grill- 2 Michelinsterren en Roger Van Damme (Het Gebaar- 1 Michelinster) rond de keukentafel verzameld. Het spreekt voor zich dat Delhaize dit product lanceert in zijn Taste of Inspirations-gamma.

     

    Het concept is dan ook revolutionair: de klant kan de gerechten zelf bereiden op basis van het recept en de uitleg die door de chefs zelf zijn ontwikkeld. De bereiding is eenvoudig uitgelegd in een stappenplan en neemt tussen de 15 en 45 minuten in beslag. Dankzij de verse kwaliteitsproducten in de doos kunnen de klanten genieten van een echte culinaire maaltijd.

     

    Elke doos bevat de ingrediënten voor één gerecht voor twee personen, samen met een brochure waarin het recept en de bereiding worden uitgelegd. Deze exclusieve maaltijden worden aangeboden aan de democratische prijs van 30 euro per doos. Voor het topdessert betaalt de klant 18 euro.

     

    Elke chef heeft speciaal voor “Cook 2 Celebrate” een uniek recept ontwikkeld dat ze zelf ook zouden bereiden in hun eigen restaurant. Yves Mattagne stelt de klanten een gebraden zeebaarsfilet met kreeftenbearnaise voor, samen met gekonfijte tomaat, groene asperges en zeekraal. Sergio Herman presenteert een kalfsribeye, bereid op 2 manieren, samen met triangolini, crème van aardpeer, shimeji en papadum. Peter Goossens heeft een recept van Franse eendenborst met vijf kruiden, grondwitloof, butternut, ratte-aardappel en munt gecreëerd. Roger van Damme, tot slot, ontwikkelde een verrassend dessert op basis van Belgische chocolade.

     

    Het is geen toeval dat de „Cook 2 Celebrate.-dozen enkel beschikbaar zijn in de winkels van Delhaize. De supermarktketen biedt zijn klanten onder zijn verschillende huismerken dagelijks innovatieve kwaliteitsproducten aan tegen de beste prijs. Het spreekt dus voor zich dat de „Cook 2 Celebrate.-dozen opgenomen zijn in het Taste of Inspirations-gamma, dat al 150 referenties telt voor liefhebbers van authentieke en originele producten van superieure kwaliteit.

     

    De “Cook2Celebrate”-doos wordt ongetwijfeld een gegeerd product aangezien er maar 8000 dozen in totaal zullen aangeboden worden aan de klanten, dat wil zeggen 2000 dozen per chef. Klanten kunnen de doos bestellen vanaf 9 december tot en met 31 december, tenzij het gelimiteerd aantal dozen voor deze einddatum al gereserveerd zijn. Klanten kunnen hun bevestigde bestellingen dan afhalen op 31 december in de Delhaizewinkel waar ze de bestelling hebben gedaan.

     

    Omdat alle creaties van deze chefs een delicaat smakenpallet hebben, is er een deskundig wijnadvies nodig om deze bereidingen perfect te begeleiden. Dit zijn de wijnen die de wijnspecialisten van Delhaize hebben geselecteerd en die perfect bij ieder recept passen.

    Voor de Franse eendenborst met vijf kruiden, grondwitloof, butternut, ratte-aardappel en munt van Peter Goossens Château Cambon de la Pelouse 2009 (Bordeaux), € 16,49. Voor de gebraden zeebaars, kreeftenbearnaise, gekonfijte tomaten, groene asperges en zeekraal van Yves Mattagne La Capitana Chardonnay 2011 (Chili), € 6,99. Voor de kalfsribeye op twee wijzen, triangolini, aardpeercrème, shumeji en papadum van Sergio Herman Whale Pod 2010 (Zuid-Afrika) € 9,99. Voor de Belgische chocolade van Roger Van Damme is er een Domaine Barrère 2009 (Jurançon), € 9,99.

     

    Begin november 2011 bestond het netwerk van Delhaize België uit 817 winkels. Met de verschillende winkelformules (supermarkten Delhaize, AD Delhaize, City Delhaize, Proxy Delhaize, Shop .n Go, Tom&Co en Red Market) realiseerde Delhaize België in 2010 een omzet van 4,8 miljard euro. In 2010 had Delhaize België een marktaandeel in België van 26,3%. De onderneming heeft meer dan 17.000 medewerkers. Delhaize België maakt deel uit van Delhaize Groep, die actief is in 11 landen op 3 continenten. Begin november 2011 telde het netwerk van Delhaize Groep 3.362 winkels. De groep stelt ongeveer 154.000 mensen te werk. RVH.

     

    20-11-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Staub feestelijke potjes

    Staub verrast met feestelijke potjes

    Blikvangers op tafel: set van gietijzeren cocotte met 4 minicocottes in keramiek

     

     

     

     

    Voor lekkerbekken die elk jaar op zoek zijn naar het perfecte feestrecept, heeft Staub goed nieuws. Het bekende merk van de kleurrijke cocottes heeft speciaal voor het najaar een leuke set ontwikkeld: een gietijzeren cocotte met vier minicocottes in keramiek. Dat smaakt naar een geslaagde avond onder vrienden of familie! Of naar het perfecte cadeau onder de kerstboom natuurlijk...

     

    Met de gietijzeren cocottes van Staub maak je de heerlijkste stoof- en suddergerechten. Dat komt door de unieke combinatie van geëmailleerd gietijzer en de picots onderaan het deksel. De hitte wordt optimaal vastgehouden en gelijkmatig verspreid, terwijl de ‘spikes’ zorgen voor een continue besprenkeling met condensatiedruppels.

     

    Het resultaat? Lekker mals vlees en sappige groentjes! Bovendien worden niet alleen de aroma’s en smaken in hun intensiteit bewaard, ook de voedingswaarde blijft behouden. De gietijzeren cocottes zijn geschikt voor alle warmtebronnen, inclusief inductie en gebruik in de oven.

     

    Speciaal voor de feestperiode heeft Staub voor een extraatje bij deze cocotte gezorgd: vier keramische minicocottes. Ideaal om te gebruiken voor een bijgerecht – zoals gratin – of om de avond in stijl af te sluiten met een crumble bijvoorbeeld.

     

    Want geen gast die het zal ontkennen: met Staub teken je voor een blikvanger op tafel, in stijl en in smaak. De minicocottes in keramiek zijn verkrijgbaar in dezelfde aantrekkelijke kleuren als de gietijzeren versie. Ze zijn geschikt voor gebruik in de oven, diepvriezer en microgolfoven.

     

    De promotieset van Staub bestaat uit 1 gietijzeren cocotte (Ø 24 cm – 3,8 l) en 4 keramische cocottes (Ø 10 cm – 0,215 l). Verkrijgbaar in 4 kleuren (zwart, kers, grafietgrijs, intens blauw). RVH.

    Staub wordt in de Benelux exclusief verdeeld door Demeyere.

    www.demeyere.be / www.staub.fr

     





    20-11-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grand Cru Kerst

    Een overheerlijke Grand Cru Kerst 2011…

     

     

     

     

    Alle chocoladeliefhebbers kunnen deze kerst een mooi cadeau verwachten. De chocoladefabrikant uit Tain l’Hermitage is namelijk een nieuwe doos Grands Crus bonbons aan het samenstellen om het jaar 2011 glansrijk af te sluiten.

     

    In een doos die exclusief ontworpen is voor de feestdagen zijn vier Grand Cru ganaches samengebracht, waarin we de kracht van Abinao, de fruitigheid van Manjari, de fondant van Macaé en de zachte kruiden van Nyangbo terug vinden: Grand Cru Ganache Manjari 64%, Grand Cru Ganache Abinao 85%, Grand Cru Ganache Macae 62% en de Grand Cru Ganache Nyangbo 68%

    Doos van 16 Grands Crus ganaches pure chocolade

     

    Voor de allergrootste liefhebbers zal er onder de kerstboom tevens een assortiment van fijne bonbons te vinden zijn.

    De praliné, de Grands Crus ganaches en de omhulsels van pure, melk of witte chocolade zijn een genot voor de smaakpapillen en worden geleverd in een prachtige doos: Grand Cru Ganache Guanaja 70%, Grand Cru Ganache Jivara Lactée 40%, Amandel- en hazelnootpraliné omhuld met witte chocolade en Ganache van Moka-koffie uit Ethiopië

    Doos van 16 zorgvuldig geselecteerde fijne bonbons

     

    Voor de onvoorwaardelijke aanbidders heeft Valrhona zijn beroemde truffelrecept opnieuw uitgevonden: Een ganache van melkcrème, zacht en vol, met tonen van een fruitige chocolade, een doos van 16 chocoladetruffels. RVH.



    20-11-2011 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.haacht herlanceert Export8
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Brouwerij Haacht herlanceert Export 8

     

     

     

    Sinds jaar en dag wordt het biermerk Export van Brouwerij Haacht – genoemd naar het gelijknamige type lagerbier – gretig gesmaakt in bepaalde regio’s van Oost-Vlaanderen.

    Dit type bier benadert zowel smaaktechnisch als op visueel vlak zijn soortgenoot pils, maar staat in Oost-Vlaanderen voor een net iets lichter alcoholgehalte en voor een typische conditionering in een fles van 33cl, verkocht in kratten van 24x33 cl.

     

    Tussen pakweg 1925 en 1975 was dit type lagerbier in België erg populair bij de arbeidersklasse. Dankzij een iets lager alcoholgehalte (4,7%) verkoos de werkende man, die verfrissing zocht tijdens de werkdag, deze dorstlesser boven een klassieke pils (rond de 5%)

    .

    Bovendien kwam dit bier door zijn verlaagde alcoholgehalte in een lagere accijnscategorie terecht, waardoor ook de verkoopprijs voordeliger uitkwam. Dat maakte een export toegankelijker voor het grote publiek. Het werd dan ook vaak geschonken op volksfeesten en kermissen.

     

    Tijdens Horeca Expo (Gent) dat aanstaande zondag van start gaat, zal het bier  kunnen geproefd worden onder de naam Export 8. Het cijfer 8 verwijst niet naar een alcoholpercentage (immers slechts 4,7% vol.alc.!) maar naar de vroegere symboliek en historiek die dit getal draagt voor de Brouwerij. De 8 was fonetisch immers voldoende neutraal om als symbool te staan voor het woord ‘Haacht’ (Haacht klinkt in

    spreektaal als Acht in beide landstalen) en stond halverwege vorige eeuw dan ook vaak op flesetiketten van dit Belgische familiebedrijf. Vandaag staan zowel een vernieuwd etiket en een originele kroonkurk, als een specifiek glas dat de beleving een extra duw geeft, garant voor de gezochte retro look&feel.

     

    Het bijpassende pos-materiaal in de stijl van het merk kan een gemengd publiek van

    jong en oud aanspreken. De senior die het merk al sinds jaren lust, net zozeer als de

     jonge, hippe kerel die zich een eigen stijl wenst aan te meten en daartoe  kiest voor een retro-merk met moderne toets, vindt zijn gading in deze Export 8.

     

    Export 8 is momenteel verkrijgbaar in de horeca en bij bepaalde bierhandelaars. RVH.

    www.haacht.com

    19-11-2011 om 20:43 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!