AMATEURSOMMELIER 2012 VAN BELGIE IS EEN LUBBEKENAAR
Carl Verheyden heeft de eerste wedstrijd voor Beste Amateursommelier van België gewonnen, een organisatie van Delhaize en Megavino. Op 21 oktober vond op het internationale wijnsalon Megavino de eerste wedstrijd plaats voor de Beste Amateursommelier van België, georganiseerd in samenwerking met Delhaize. In de hoop te kunnen doorstoten naar de finale hebben meer dan 400 personen een aantal wedstrijdvragen beantwoord op de website van Delhaize. 45 finalisten bleven over en zij hebben het afgelopen zondag tegen elkaar opgenomen in theoretische en praktische proeven. Een jury van experts heeft Carl Verheyden, informaticabediende uit Lubbeek uitgeroepen tot Beste Amateursommelier van België 2012.
Meer dan 400 kandidaten wilden kans maken op de titel van Beste Amateursommelier van België. De wedstrijd, die eind september gelanceerd werd door Delhaize en het grootste internationale wijnsalon van de Benelux, Megavino, was een groot succes bij de wijnliefhebbers. Na een strenge selectie die bestond uit een reeks vragen over de wijnwereld op de website van Delhaize, werden de 45 beste kandidaten uitgenodigd voor de grote finale op de wijnbeurs Megavino.
Onder toezicht van een jury experts bestaande uit Eric Boschman (Belgische journalist en sommelier met veel onderscheidingen achter zijn naam waaronder Beste sommelier van België 1988), Andy De Brouwer (Meester-Sommelier van Frankrijk en beste sommelier op Wine World Taster 2011) en Dirk Rodriguez (journalist en hoofdredacteur van Vino Magazine) moesten de deelnemers binnen een bepaalde tijd een reeks kennisvragen beantwoorden over de wijnwereld.
Vervolgens namen de 6 beste halvefinalisten het tegen elkaar op in drie theoretische proeven in de stijl van professionele sommelierwedstrijden, namelijk wijn opdienen, blind degusteren en de juiste wijnen met gerechten combineren.
Carl Verheyden, een informaticabediende uit Lubbeek, heeft zich doorheen deze proeven van zijn concurrenten onderscheiden en werd bekroond tot de Beste Amateursommelier van België. Carl Verheyden, die zich al talrijke jaren volledig wijdt aan zijn passie voor wijnen, heeft de jury in het bijzonder verbluft met zijn kennis. Hij deelt ons zijn indrukken van de wedstrijd: Ik ben in de wolken en heel erg trots dat ik de wedstrijd voor de Beste Amateursommelier van België heb gewonnen, vooral tegen zon geduchte concurrenten. Het was een fantastische dag, vol ontdekkingen en gepassioneerde gesprekken met andere wijnliefhebbers.
Jan Bosselaers, Aankoopdirecteur Dranken bij Delhaize, overhandigde de trofee Beste Amateursommelier van België , samen met twee prachtige prijzen, met name een kist Château Magdelaine, eerste geklasseerde Grand Cru van Saint-Emilion en een heerlijk verblijf in de bordeauxstreek voor 2 personen met een bezoek aan verschillende grote wijndomeinen onder begeleiding van een expert. Tijdens deze reis kan hij genieten van de beste tips van deze expert, ontmoet hij wijnbouwers en krijgt hij de kans om zijn wijnkennis te verbeteren. De twee andere finalisten, Koen Daniels en Pascal Riche respectievelijk afkomstig uit Wuustwezel en Chaumont-Gistoux kregen ook grote Franse wijnen van Delhaize.
BROKEN CIRCLE BREAKDOWNwerd door Filmfestival Oostende bekroond met een Gouden Award. THE BROKEN CIRCLE BEAKDOWN is de nieuwste film van Felix van Groeningen. . Het is zijn vierde langspeelfilm na STEVE + DE SKY (2004), DAGEN ZONDER LIEF (2007) en DE HELAASHEID DER DINGEN (2009). De film is gebaseerd op het gelijknamige theaterstuk van Johan Heldenbergh, in samenwerking met Mieke Dobbels, waarmee hij in Vlaanderen en Nederland alle parochiezalen, volkshuizen en culturele centra liet vollopen.
In Kinepolis Antwerpen werd de symbolische 100.000ste bezoeker uit het publiek gehaald. Regisseur Felix van Groeningen verwelkomde de 100.000ste bezoeker met een paar filmgoodies en twee tickets voor een optreden van The Broken Circle Breakdown Band (een unieke concertreeks o.l.v. Bjorn Eriksson met o.a. Veerle Baetens en Johan Heldenbergh die vanaf 16 november in verschillende culturele centra in Vlaanderen wordt opgevoerd). Tevens werd ook de Gouden Award aan Felix van Groeningen overhandigd.
The Broken Circle Breakdown is een productie van Menuet. Het is van Groeningens vierde samenwerking met producent Dirk Impens. De film werd verdeeld door KFD en kwam in de zalen op 10 oktober 2012. In slechts twee weken tijd lokte de film 100.000 bezoekers naar het grote doek. Opmerkelijk is ook het enorme succes van de soundtrack op iTunes waar het album al enkele dagen de nummer 1 positie bekleedt en daarbij alle internationale artiesten achter zich laat.
Synopsis
The Broken Circle Breakdown vertelt het liefdesverhaal van Elise en Didier. Zij heeft haar eigen tattooshop, hij speelt banjo in een bandje. Ondanks hun verschillende karakters is het liefde op het eerste gezicht. Hij praat, zij luistert. Hij is overtuigd atheïst en tegelijk ook een naïeve romanticus. In haar nek staat een kruis getatoeëerd, toch is ze de nuchterheid zelve. Wanneer hun dochtertje Maybelle geboren wordt, is hun geluk compleet. Maar als Maybelle zes is, wordt ze ernstig ziek. Didier en Elise reageren totaal verschillend. Maybelle laat hen echter geen keuze: Didier en Elise moeten samen voor haar vechten. Raken ze ondanks hun verschillen er samen door? Of laat de liefde hen in de steek wanneer ze haar het meest nodig hebben?
The Broken Circle Breakdown is een intens melodrama, vol passie en muziek. Over hoe liefde het noodlot overwint en soms ook niet.
Filmfestival Oostende ondersteunt Talent van Eigen Bodem en de Vlaamse film in het bijzonder. De Gouden, Platina en Diamanten Award is een organisatie van vzw Les Films du Bord de Mer met steun van het VAF. Vlaamse filmproducties waarvan 100.000, 200.000 of 400.000 bioscooptickets zijn verkocht, worden beloond met een Gouden, Platina of Diamanten Award.
Grimbergen lanceert een limited edition Grimbergen Winter!
Met dit nieuwe abdijbier kan je in alle rust herbronnen tijdens de koude wintermaanden!
Grimbergen,hetbier van de feniks, lanceert GrimbergenWinter,een nieuwe variant en het eerste winterbier binnen het assortimentvanGrimbergen.Ditabdijbierheeft een ronde zoet-bittere smaakmetkruidigetoetsen en zorgt voor een heerlijk, warm smaakgevoel.MetGrimbergen Winter kan je geheel tot rust komen en jezelf herbronnen op eenkoudewinterdag. Vlij je in een comfortabele zetel voor de open haard meteenlekkereGrimbergenWinter en voel je als herboren, net zoals de feniks...
Grimbergen, smaakt net zo rijk als zijn geschiedenis GrimbergenWinterweerspiegelt,netalsde andere Grimbergenbieren, de symboliekvande feniks. Zoals de abdij van Grimbergen, driemaal verwoestendriemaalherrezen,staatookdefeniksvoorwederopstandingen hergeboorte.Met Grimbergen Winter kan je onthaasten en even stilstaan bij debelangrijkedingeninhetleven. Daarnaast ervaar je met Grimbergen Winterdeinspirationele,spirituelebeleving die zo typisch is voor de authentieke abdijbieren van Grimbergen.
Met Grimbergen Winter ontdek je een nieuwe biersmaak. Het is een abdijbier met een volle, zoet-bittere smaak met toetsen van kruiden, karamel en zeste. Grimbergen Winter heeft een alcoholpercentage van 6.5% en is speciaal gemaakt voor de lange, koude winterperiode. Dit bier doet je genieten van een warm en aangenaam smaakgevoel waarbij je bovendien zijn subtiele densiteit en zacht sprankelend karakter ervaart. Ideaal om in alle rust te degusteren op een gezellige winteravond...
"Met Grimbergen Winter verwelkomen we een nieuwe telg in onze familie van Grimbergenbieren. De verrassende smaak, met kruidige toetsen en een volle, warme afdronk, maakt het tot een zeer geslaagd seizoensbier. Perfect voor op een koude winteravond!", dixit abt Erik van de abdij van Grimbergen.
Grimbergen Winter is verkrijgbaar in zowel de supermarkt, de drankenhandel alsook in de betere brasserie. In de winkel bedraagt de consumentenadviesprijs 4.99 voor één clip Grimbergen Winter (5 + 1 flesjes van 33 cl). Het bier zal tot eind februari beschikbaar zijn. www.grimbergenbier.be
aan de rand van de Bostalsee in het groene Saarland
De werkzaamheden in het nieuwe park te midden van de idyllische omgeving rond de Bostalsee in Saarland, gaan goed vooruit. Een oase van rust op slechts een drietal uur rijden van Brussel. Ideaal voor elk gezin dat er even tussenuit wil: een weekendje, een hele vakantie of misschien wel veel langer Bovendien kunt u voor het eerst in Duitsland ook eigenaar worden van een volledig ingerichte Center Parcs cottage!
Vanaf juli 2013 zal het beste van wat Center Parcs al 40 jaar te bieden heeft ook in Nohfelden, vlakbij de Bostalsee, te vinden zijn: 500 uiterst comfortabele en volledig uitgeruste cottages, superdeluxe vrijetijdsvoorzieningen (Aqua Mundo helemaal heruitgevonden, de gezellige Market Dome met diverse bars, restaurants en winkels ) en tal van recreatiemogelijkheden in de buurt. Zo kunt u bijvoorbeeld een dagje naar het strand, watersporten in en op het meer, of op fiets- of wandeltocht doorheen het groene, heuvelachtige landschap. Ook liefhebbers van cultuur en geschiedenis komen aan hun trekken in Trier, dat op enkele kilometers van het domein ligt.
Dit 21e Center Parcs vakantiepark, goed voor een investering van 130 miljoen euro, zal plaats bieden aan 2.490 bezoekers en vormt een heuse meerwaarde voor de nu al erg populaire (650.000 bezoekers per jaar) en toeristische Duitse deelstaat Saarland.
Een van de eigenschappen die Center Parcs Bostalsee zo uniek maken, is dat u de trotse eigenaar kunt worden van een van de 500 cottages in het vakantiepark. Bovendien kunt u tijdens uw afwezigheid een aardig centje van de huurprijs meepikken. Er staan zelfs nu al een honderdtal cottages te koop. De Groep Pierre & Vacances Center Parcs werkt volgens de formule sale and lease-back. Zo wordt de verhuur van uw cottage voor u geregeld, ontvangt u gegarandeerd een deel van de huurprijs, wordt uw cottage onderhouden en profiteert u van heel wat andere voordelen.
Ideaal om u zonder zorgen in uw eigen cottage te nestelen, op een warme zomeravond volop te genieten van het prachtige uitzicht op het meer of u s winters lekker knus rond de open haard neer te vlijen.
U kunt nu al enkele modelcottages bezichtigen en de eerste afgewerkte cottages wachten al op hun eigenaar. U heeft de keuze uit drie types cottages: Comfort, Premium en VIP.
Er zijn twee koopformules mogelijk. Met de Security-formule ontvangt u een gegarandeerd netto rendement van 5 % en met de Profit +-formule ontvangt u minimaal een netto rendement van 3 % én kunt u mee delen in de omzethuur van het park.
Nissan Belux en Europcar, Europese leider in autoverhuur, kondigen de introductie aan van de Nissan Leaf in het Belgisch wagenpark van Europcar. De Nissan Leaf, die verkozen is tot Auto van het Jaar 2011, staat voor het rijgedrag van morgen: duurzaam en functioneel. Zonder uitlaatpijp, zonder uitlaatgassen maar met een autonomie van 175 kilometer de gemiddelde afstand tussen Brussel en de meeste andere grote steden van het land.
De auto is 100% elektrisch en gemakkelijk op te laden via het gewone elektriciteitsnet. Zijn ultra-aerodynamisch design laat toe nog meer energie te besparen en beperkt het geruis van de wind. De Nissan Leaf bestaat voor een groot gedeelte uit gerecycleerde materialen zoals plastic flessen, oude bumpers en achterbanken, en is zelf voor 95% recycleerbaar. Het is een ruime familiewagen en daarmee een verrijking voor het elektrische wagenpark van Europcar. De gps, ten slotte, maakt ontspannen rijden mogelijk door de dichtstbijzijnde elektrische laadpaal aan te geven.
Europcar verhuurt de Nissan Leaf voor de prijs van 9 euro per uur. De wagen kan ook getest worden tijdens VIP-testritten, die Europcar en zijn partners bij verschillende wedstrijden aanbieden.
Europcar België werkt hard aan het promoten van een groenere mobiliteit en van een duurzamer en verantwoordelijker rijgedrag. Daarom bieden zij binnen hun vloot van 7.500 voertuigen hybride wagens en wagens met een lage CO2-uitstoot aan, alsook verschillende elektrische modellen zoals de Nissan Leaf, de Peugeot Ion en de Opel Ampera. Dankzij Europcars netwerk van vijf elektrische laadpalen in België (Brussel Luchthaven, Brussel Zuid, Gent, Waterloo en Zaventem Centrum) kunnen klanten hun auto gemakkelijk opladen.
Paul Perriniaux is tot Managing Director benoemd voor Michelin in de Benelux. Hij volgt hiermee Øyvind Emblem op.Paul Perriniaux, 41 jaar, heeft een Frans-Britse achtergrond en is al ruim 15 jaar werkzaam binnen de Michelin Groep. Zo was hij onder meer verantwoordelijk voor de marketing & salesactiviteiten in Engeland en Ierland. Tevens werkte hij in Japan en Korea als directeur marketing & sales.
De jaarlijkse zoektocht naar de nieuwe Lady Chef is opnieuw van start gegaan. Welke vrouwelijke chef-kok verrast het meest met haar creativiteit in de keuken? Wie kan haar passie voor koken het best in haar gerechten weergeven en zo haar klanten overtuigen met haar smaak? De beslissing ligt in de handen van het publiek. Tot 30 november middernacht kan iedereen op de volledige vernieuwde website www.ladychef.be zijn of haar favoriete Bru Lady Chef kiezen of nomineren. Leuk om te weten: wie meestemt, maakt kans op een etentje voor vier personen in het restaurant van de winnares!
Welke vrouwelijke chef door het publiek en een vakjury van culinaire recensenten tot winnares verkozen is en zo de opvolgster wordt van onder meer Lisa Calcus (2012 Les Gribaumonts, Bergen), Yanaika Skrzyszkowiak (2011 Exquisa, Hasselt), Ingrid Neven (2010 Pazzo, Antwerpen) en Sofie Dumont (2009 Les Eleveurs, Halle), wordt eind januari 2013 dan onthuld.
De vorige winnares kijkt met trots op haar overwinning terug. Maar eigenlijk stond het in de sterren geschreven dat ik vroeg of laat Lady Chef of the Year zou worden, met initialen als de mijne . L.C., met andere woorden: Lady Chef, aldus een lachende Lisa Calcus.
De verkiezing Lady Chef of the Year is een initiatief van Green Seed Belgium en wordt dit jaar voor de 23ste keer georganiseerd. Voor het vierde jaar op rij koppelt het Belgische gastronomische mineraalwater Bru, aanbevolen door de beste chefs en sommeliers, zich opnieuw aan de prestigieuze titel.
Bubbles in Brussels : Verleidingsoperatie in de hotelbars van de hoofdstad
Van 1 november tot 31 december doet Bubbles in Brussels enkele van de beste Brusselse hotelbars sprankelen. Gedurende twee maanden bieden zij een aantrekkelijke en gezellige formule voor champagnedegustatie aan. Na geproefd te hebben van 3 verschillende cuvées, kan de klant zijn of haar favoriete champagne kiezen, die vervolgens in een fluitglas zal worden opgediend, vergezeld van een amuse-bouche.
De initiatiefnemers van deze actie zijn de Brussels Hotels Association (BHA), de overkoepelende organisatie van de Brusselse hotelsector, en Food for Thought (& Drinks for Fun), dat de Restauratiedirecteurs van de hotelrestaurants met sterren groepeert. De ludieke actie kadert in het Fijnproeversjaar Brusselicious 2012., dat op deze manier in een festival van bubbels wordt afgesloten.
De hotels die over een bar en/of een restaurant beschikken, kunnen hun kandidatuur stellen bij de BHA. Volgens de initiatiefnemers heeft de verleidingsoperatie als duidelijk doel de hotelbars in hun essentiële rol als uitgangs- en ontmoetingsplaats in Brussel te bevestigen. Voor de zesde editie van Bubbles in Brussels stellen de hotelbars een degustatie voor aan 19 euro per persoon. Carte dOr, Brut nature en Rosé: drie Drappier cuvées worden aangeboden.In overeenstemming met de voorgestelde champagnes, bestaat de amuse-bouche uit witloof, grijze garnalen en/of speculaas; drie ingrediënten, die tijdens Brusselicious 2012 alom werden geprezen. Redenen te over om uw smaakpapillen te laten genieten in een feestelijke omkadering!
De Brussels Hotels Association (B.H.A.) is de beroepsorganisatie van de hotelsector. Haar leden vertegenwoordigen samen 12.000 arbeidsplaatsen en 14.500 kamers in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en zijn economisch hinterland. Meer informatie: www.brusselshotelsassociation.be.
« Food for Thought (& Drinks for Fun) » is de vereniging van Restauratiedirecteurs van de hotels met sterren in Brussel. Opgericht als VZW is het voornamelijk een club die reflecteert over en oplossingen zoekt voor de uitdagingen waarmee de hotelsector momenteel te maken krijgt. Meer informatie: www.food4thought.be.
Bubbles in Brussels loopt met de steun van VISITBRUSSELS en Maison Drappier.
DEMEYERE INDUSTRY, AMERIKAANS ÉN EUROPEES GEÏNSPIREERD
Stefan Schöning ontwerpt nieuwe serie kookgerei
Of je nu wil koken, bakken, sauzen maken of een gebraad bereiden, met Demeyere Industry haal je het beste uit je culinair talent. Deze serie combineert al het goede van twee werelden: robuust, stevig American style kookgerei met Demeyere-technologie en Europees erfgoed. Voor de industriële look tekende de Belgische designer Stefan Schöning.
American style kookgerei
Goed koken begint bij goed materiaal. En dat vertaalt zich in de praktijk naar een gelijkmatige warmtespreiding en stabiele bodem. Dankzij het 5-lagenmateriaal tot aan de rand voldoet de nieuwe reeks Demeyere Industry aan alle kwaliteitseisen. De speciale combinatie van verschillende legeringen met o.a. aluminium zorgt ervoor dat de hitte niet op één plaats geconcentreerd wordt, maar zich gelijkmatig verspreidt over de hele oppervlakte van de pan. De bodem is vlak en blijft stabiel zodat olie of andere vetstof gelijkmatig over de bodem kan worden verdeeld. Alle producten uit de Industry-reeks kregen ook een handige gietrand.
Europees design
Stefan Schöning ontwierp de reeks Industry voor Demeyere. In 2008 werd hij uitgeroepen tot Belgisch designer van het jaar. Schöning is de man achter de huisstijl van de Belgische spoorwegen en ontwikkelt ook meubelstukken en keukengerei. Zijn werk wordt tentoongesteld in New York, Parijs, Londen en Milaan en werd al meermaals bekroond met gerenommeerde awards.
Industriële look
De extra large grepen van Demeyere Industry zijn uniek: gemaakt van geparelstraald
roestvrij staal 18/10 voor een stevige grip en afgewerkt met Silvinox. Bovendien zijn ze krasbestendig en blijven ze voldoende koel op alle types van vuren. De grepen zijn gelast en dus niet met rivetten of schroeven vastgemaakt, waardoor optimale hygiëne verzekerd is. Vuil, vet en bacteriën krijgen geen kans om zich te hechten.
Made in Belgium
Met Demeyere Industry teken je voor een leven lang koken in stijl. De speciale oppervlaktebehandeling Silvinox door Demeyere ontwikkeld verzekert dat het roestvrij staal zilverwit blijft, zelfs na jaren gebruik. Dit unieke systeem van elektrochemische oppervlaktebehandeling verrijkt het roestvrij staal door ijzer en onzuiverheden van de oppervlakte te verwijderen. Het materiaal is dan ook gemakkelijk te reinigen. De producten van de reeks Industry zijn ideaal voor gebruik op een gasfornuis maar ook voor alle andere kookplaten, inclusief inductie, zijn ze geschikt. Het kookgerei kan ook zonder probleem de oven in.
Nieuwe etiketten, modernere capsules, een nieuwe campagne, een verjongd imago, een gloednieuwe website
Bernard-Massard stak voor zijn eigen verjaardag de handen grondig uit de mouwen. Het Luxemburgse merk is zelfs luid en duidelijk : er staat geen leeftijd op een nieuwe look. De reclamecampagne zet in de verf dat iedere prestatie, klus of overwinning de moeite loont en gepast mag gevierd worden.
De nieuwe campagne en het nieuwe imago van Bernard-Massard benadrukken hoe bubbels ons vrolijk kunnen maken en het ideale gezelschap zijn om iedere overwinning, groot of klein, te vieren. De kwaliteit, toegankelijkheid en authenticiteit van Bernard-Massard geven iedere gelegenheid een vleugje vrolijkheid en lichtheid.
De finale van Belgiums got talent, een vlotte verhuizing, met glans slagen voor een examen of juist met de hakken over de sloot, je favoriete voetbalploeg in de finale ? Iedere gelegenheid is goed om een fles feestelijke bubbels te laten knallen. Met Bernard-Massard in huis worden de kleine dagelijkse overwinningen onsterfelijk gemaakt, zo sprankelend en vrolijk mogelijk.
Het bekende Luxemburgse huis blaast dit jaar 91 kaarsjes uit maar dat zou je niet zeggen ! Bernard-Massard is een authentieke Luxemburgse waarde die traditie en moderniteit weet te verzoenen. De mousserende wijnen worden volgens de méthode traditionnelle gemaakt (vroeger toen dat nog kon, méthode champenoise genoemd), waarbij iedere fles een tweede gisting krijgt, gedraaid wordt, . Het resultaat is een wijn van hoge kwaliteit met overvloedige bubbels en een grote finesse. De bijna honderdjarige knowhow van Bernard-Massard is nu nog steeds sprankelend jong.
Er bestaat geen klein geluk. Bernard-Massard, sinds 1921.
INNOVATIEVE PLEISTER BEALMORTEX® VEROVERT HOTEL- EN WELNESSMARKT
Steeds meer hotels en wellnesscentra doen een beroep op de technische en decoratieve eigenschappen van BealMortex®, de innovatieve pleister van de Belgische KMO Beal International. Beal presenteert twee cases die illustreren hoe deze pleister de gewenste verfijning én soberheid in zich verenigt. Zowel voor professionelen als particulieren zijn deze twee uitzonderlijke locaties een kostbare schat om de producten uit het BealMortex®-gamma te ontdekken, voor zowel renovatie als nieuwbouw.
Even zalig wegdromen en de wereld vergeten op hotel of een relaxatiecentrum: het is voor steeds meer mensen een basisbehoefte. En met de groeiende vraag naar dit soort oases van ontspanning, vult zich ook het orderboekje van Beal International. De innovatieve pleister BealMortex® is dan ook perfect geschikt om de juiste omgevingssfeer te creëren, zoals volgende referenties aantonen.
In maart 2012 opende WU WEI haar deuren in het stadscentrum van Kortrijk. De oude drukkerij werd omgebouwd tot een hotel met een spa, een gastronomisch restaurant, kookateliers, en vergader- en seminariezalen. Op deze unieke locatie werden de sporen van het industriële verleden bewaard en met succes gekoppeld aan de allernieuwste bouwtechnieken. Zo werd BealMortex® niet alleen in de badkamers gebruikt, maar ook in de spa en in de 32° warme baden in de mooie binnentuin, waar de gasten even heerlijk tot rust kunnen komen.
Een ander opvallend voorbeeld is NE5T. Dat is een discrete oase van luxe, gelegen in de groene omgeving van de Citadel van Namen. Deze unieke locatie is volledig gewijd aan natuurlijke schoonheid, welzijn en gastronomie. Gasten kunnen er een uitgebreid herbronningsprogramma en kookateliers volgen. De vele kamers zijn authentiek of in high tech-stijl ingericht. BealMortex® werd hier gebruikt om de badkamers een bijzonder geslaagde designlook mee te geven. Ook voor het zwembad genoot de pleister van de Beal-groep de voorkeur op andere merken, enerzijds omwille van de waterdichtheid van het product, maar anderzijds door de esthetische soberheid ervan.
DELHAIZE LANCEERT INNOVATIEVE PRIMEUR - HET EERSTE GEBAK MET STEVIA
90% minder suiker in chocoladegebakjes
Delhaize en banketbakker Gaelens, die de trends op smaakgebied altijd een stapje voor zijn, hebben samen een nieuw chocoladegebakje gecreëerd dat gezoet is met zoetstoffen afkomstig uit stevia. Een primeur op de Belgische distributiemarkt, waartoe ook Barry-Callebaut zijn bijdrage heeft geleverd.
Vanaf deze week vinden lekkerbekken in de bakkerijrayon van hun Delhaize-supermarkt een duo van gebakjes met chocolademousse waaraan geen suiker is toegevoegd. Stevia-extract, afkomstig van de plant met dezelfde naam, garandeert een even zoet product als één met suiker. Het gebakje, dat de naam Délice kreeg, is een innovatie van Delhaize en haar partner sinds vele jaren, banketbakker Paul Gaelens, in samenwerking met Barry-Callebaut.
Het is geen toeval dat dit gebak bij Delhaize wordt gelanceerd, verklaart Ann Van Vooren, Aankoopster Bakkerij bij Delhaize. Wij nemen altijd het voortouw in culinaire trends om onze klanten originele producten aan te bieden. Dit gebak op basis van stevia-extract is het nieuwste wapenfeit van het duo Delhaize-Gaelens. Paul Gaelens voegt eraan toe: Het is het eerste gebak met stevia-extracten dat in ons land beschikbaar is in de supermarkt. Dit dessert is een sleutelmoment in de gebakgeschiedenis!
Dit originele gebak is de vrucht van de lange samenwerking en gedeelde zin voor innovatie van Delhaize en banketbakker Gaelens. Om het allerlekkerste, zoete gebak te maken met een krachtige chocoladesmaak heeft Gaelens zich laten omringen door de experts van Barry-Callebaut om de vulling op basis van chocolademousse en het chocoladeglazuur van de Délice te ontwikkelen.
Zoetstof uit stevia, 100% natuurlijk en per definitie arm aan calorieën, wordt uit de steviaplant gehaald, die oorspronkelijk uit Latijns-Amerika komt. De Europese Unie heeft eind december 2011 dit alternatief voor suiker goedgekeurd.
Dankzij stevia hebben we een dessert kunnen maken dat ongeveer 90% minder suiker bevat dan een gelijkaardig dessert op basis van traditionele suiker, en dat dubbel zoveel vezels bevat! Dit gebak is dus ideaal voor mensen die hun suikeropname willen verlagen en toch van een smakelijk gebakje willen genieten legt Ann Van Vooren uit, Aankoopster Bakkerij bij Delhaize.
Dit gebak heeft vele troeven. Het bevat twee keer zoveel vezels als vergelijkbare producten met suiker en het is een alternatief voor suikerrijk gebak. Het gebruik van stevia-extract in dit gebak illustreert perfect de inspanningen van Delhaize om haar klanten gezondere en evenwichtigere producten aan te bieden. In dat kader legt Delhaize zich er al een tijdje op toe om het zout-, suiker- en vetgehalte van de producten van haar huismerk zoveel mogelijk te beperken, zonder aan smaak in te boeten.
Het duo van gebakjes Délice wordt verkocht tegen 4,65 in de bakkerijrayon.
Contigo lanceert handige koffiebekers voor op kantoor en onderweg. Producent van drinkbekers Contigo brengt met Randolph en Fulton twee nieuwe modellen van koffiebekers op de markt. Beide zijn uitgerust met de gepatenteerde Autoseal®-technologie, die garant staat voor een 100% lek- en morsvrije drinkervaring. De vacuümisolatie zorgt er dan weer voor dat de warme inhoud nog langer warm blijft. Randolph en Fulton worden elk gelanceerd in 3 verschillende uitvoeringen. Koffie drinken on-the-go.....piece of cake.
Je hebt het ongetwijfeld al eens meegemaakt: een vers kopje koffie gehaald en net op dat moment botst een onvoorzichtige collega tegen je op. Of terwijl je achter je bureau zit gooi je per ongeluk je kop koffie omver over je toetsenbord. Vervelende situaties die voortaan voorgoed tot het verleden behoren. Want met de Autoseal®-technologie van Contigo word je koffiebeker vanzelf afgesloten tussen het nemen van verschillende slokjes. Daarnaast is de nieuwste generatie koffiebekers uitgerust met een extra sluitsysteem, geïntegreerd in het Autoseal®-systeem waardoor je koffiebeker makkelijk in je handtas kan liggen zonder dat er ook maar één druppel uitlekt.
Randolph, koffie slurpen tijdens het pendelen
Eén van de nieuwste modellen van Contigo is de Randolph. Een koffiebeker die speciaal ontwikkeld is voor de pendelaar of outdoor avonturier. Dankzij het speciale reservoir kan men namelijk makkelijk zijn hete drank slurpen, zonder zijn tong te verbranden. En dat is nodig, want met de vacuüm isolatietechnologie blijft de warme inhoud maar liefst 4u warm. De Randolph is ook uitgerust met een handvat, dat flexibel gehanteerd kan worden door zowel links- als rechtshandigen. Het deksel kan volledig opengedraaid worden voor een makkelijke reiniging en dit zonder gepruts met losse onderdelen. Zowel het deksel als de roestvrijstalen beker mogen overigens in de vaatwasmachine. De Randolph heeft een formaat van 470ml en wordt gelanceerd in drie uitvoeringen: rood, gunmetal en stainless steel.Dankzij zijn slimme design past de Randolph ook makkelijk in de bekerhouder van de auto.
Fulton, koffiekletsen achter je bureau
Niet alleen voor wie iedere dag onderweg is heeft Contigo een nieuw model ontwikkeld. Ook aan de thuisblijver of kantoorbediende is gedacht met de creatie van de Fulton, een handige beker die qua design gelijkenissen vertoont met de klassieke koffiemok. De Fulton heeft dezelfde eigenschappen als de Randolph, inclusief Autoseal, reservoir, handvat en vacuüm isolatie. Maar met een inhoud van 360 ml is de Fulton de ideale compagnon voor op kantoor. Drie uur lang warme koffie, zonder dat je constant naar het koffieapparaat hoeft te lopen. Een effectieve oplossing dus voor de ware koffieliefhebber. De Fulton heeft drie verschillende uitvoeringen: gunmetal, stainless steel en een frivole limited edition.
Beide modellen zijn, samen met het volledige gamma aan Contigo-producten, verkrijgbaar in de winkels van AS Adventure, alsook in meer dan 200 onafhankelijke sport en huiswaren speciaalzaken. Een groot deel van het gamma vind je terug in de winkels van Media Markt en Saturn. Bestellen kan ook steeds via de online shop www.mycontigo.com
Kruidvat en HotelMoment.be bieden hotelovernachting voor maar 12,49 euro
Kruidvat en hotelspecialist HotelMoment.be lanceren vanaf 9 oktober een nooit eerder geziene prijsaanbieding in de Belgische hotelgeschiedenis: een overnachting in een 3- of 4-sterrenhotel in België of Nederland voor slechts 12,49 euro per persoon.
Ruim 50 hotels nemen deel aan de actie. De bijzondere Kruidvat-aanbieding bestaat al in Nederland. Daar profiteerden intussen enkele honderdduizenden consumenten van de zeer voordelige hotelprijs. Het effect van de crisis versterkt het succes nog, omdat consumenten zeker nu prijsbewust keuzes maken.
De actie werkt eenvoudig: consumenten kunnen vanaf 9 tot 21 oktober in elk Kruidvat-filiaal in Vlaanderen een activatiecode kopen waarmee ze op de website www.hotelmoment.be voor slechts 12,49 euro per persoon een overnachting kunnen boeken (prijs gebaseerd op een overnachting in een tweepersoonskamer, per kamer zijn dus twee activatiecodes vereist). De overnachting moet hebben plaatsgevonden voor 31 mei 2013. De boeking tegen de speciale actieprijs moet voor 28 februari 2013 zijn gemaakt.
Uit onze unieke expertise is een nieuwe Wereld van Creaties en Smaken geboren
8 jaar geleden, op een mooie lentedag, begint Frédéric Bau vroeg in de ochtend op de Ecole du Grand Chocolat Valrhona, terwijl hij de demonstratie van een recept voor patissiers uit de hele wereld voorbereidt, Ivoire chocolade au bain-marie te smelten.
Een deel ervan zal hij gebruiken voor zijn recept, maar hij is verstrooid en vergeet volledig zijn bain-marie. 10 uur later is de witte chocolade blond geworden, een kleur die hij niet kende. De geur is buitengewoon, als van een geroosterd Bretoens zandkoekje, gekarameliseerde melk of ruwe suiker, het heeft iets ovenvers en is gewoonweg onweerstaanbaar. Hij proeft: de chocolade smaakt overheerlijk, het is een puur genot, een lekkernij die hem onmiddellijk terugvoert naar zijn kindertijd en hem ontzettend blij maakt. Hij sluit de ogen en geniet, hij is in extase, woorden schieten te kort: hij heeft, per ongeluk, iets nieuws uitgevonden.
De volgende dag probeert hij zijn fout te herhalen. Het lukt en hij is door het dolle heen. Deze blonde chocolade, met een natuurlijke kleur, die met geen enkele andere chocolade kan worden vergeleken, is een openbaring. Hij praat erover met de directie en met de ingenieurs van het huis. Iedereen proeft en valt voor de charme van deze nieuwe chocolade. Maar ondanks de mobilisatie van iedereen, blijkt het onmogelijk om het recept in grote hoeveelheden te reproduceren. De ingenieurs van Valrhona laten zich echter niet ontmoedigen.
Dag na dag, maand na maand, jaar na jaar proberen alle ingenieurs van Valrhona, onder leiding van Frédéric Bau, de nieuwe, heerlijke smaak en de aparte kleur van de blonde chocolade terug te vinden, en zoeken ze naar een recept dat op grote schaal kan worden bereid zodat iedereen ervan kan genieten. Ze moeten dikwijls opnieuw beginnen, ze zijn veeleisend, geduldig. Ze gaan verder. Ze vinden uit, vinden nog meer uit. Ze testen een proces, en nog een, en ze vinden nog meer uit.
Acht jaar later is het recept eindelijk klaar. Deze eerste blonde chocolade, geïnspireerd op het originele recept van Frédéric Bau en verfijnd door de experts van Valrhona, heeft unieke eigenschappen. Er gaat een nieuwe wereld open voor patissiers, chocolatiers, fijnproevers, voor de gastronomie van de hele wereld: Dulcey, de vierde chocolade.
Na de pure chocolade, de melkchocolade en de witte chocolade, is er vanaf nu ook de blonde chocolade. Met de creatie van blonde chocolades, en gesterkt door 90 jaar expertise in dienst van de smaak, biedt Valrhona een nieuwe wereld van smaken en creaties.
Dulcey is blond van kleur en heeft een verleidelijk romige textuur. Deze chocolade is krokant en niet al te zoet, en laat daarmee ruimte voor de rijke tonen van lichtgezouten biscuits.
Deze nieuwe chocoladefamilie van hoge kwaliteit, met een nieuwe smaak en optimale textuur, wordt verkregen dankzij zorgvuldig geselecteerde ingrediënten en geconcheerd op een manier die we ons nooit hadden kunnen voorstellen. Een uniek aromatisch profiel verrijkt het smakenpallet van Valrhona en opent nieuwe smaaksensaties.
Responsible Young Drivers kiest Europcar als structurele partner
Europcar ondersteunt Europese Nacht Zonder Ongevallen en Nieuwjaarsactie
Responsible Young Drivers (RYD), de stichting van openbaar nut die jonge automobilisten stimuleert om verantwoord te rijden, heeft Europcar Europees leider in autoverhuur gekozen als structurele partner om een aantal sensibiliseringsacties te organiseren omtrent verkeersveiligheid in België.
Europcar België wil zich positioneren als maatschappelijk verantwoorde onderneming in de brede zin van het woord. Het bedrijf was al heel betrokken op het vlak van milieubescherming, maar werkt nu dus ook mee aan acties van Responsible Young Drivers om jonge bestuurders bewust te maken van een verantwoord rijgedrag. De mobiliteit van morgen berust niet alleen op het bevorderen van oplossingen voor een vlotter verkeer en op nieuwe technologieën die de impact van verplaatsingen op het milieu verlagen, maar ook op veranderingen in de houding en mentaliteit van de automobilisten, meent Didier Fénix, Algemeen Directeur van Europcar België.
Op 20 oktober heeft de 18e Belgische editie plaats van de Europese Nacht Zonder Ongevallen. Daarnaast organiseren de Responsible Young Drivers zoals elk jaar hun Nieuwjaarsactie in de nacht van 31 december 2012 op 1 januari 2013. Dan voeren zij duizenden jonge automobilisten in alle veiligheid naar huis. Europcar ondersteunt deze acties door klassieke en elektrische wagens ter beschikking te stellen aan de vereniging, door aangepaste formules en voorkeurstarieven aan te bieden aan de 19- tot 21-jarigen en door sensibiliseringsacties te organiseren, onder andere op de eigen Facebook-pagina.
De 600 actieve vrijwilligers van Responsible Young Drivers (RYD) zijn tussen de 17 en 29 jaar oud. Zij organiseren het hele jaar door vormingen in scholen, preventieacties met alcoholtests aan discotheken en sensibiliseringsacties met de Promillekart of met een crashtest tijdens grote evenementen. Elk jaar organiseren zij de Europese Nacht Zonder Ongevallen (in oktober), de nieuwjaarsactie, en de Europese Dag van de Hoffelijkheid in het Verkeer (in maart). De RYD zijn actief in de Benelux en zijn coördinator van het Europees Jeugdforum voor Verkeersveiligheid.
Europcar is de Europese nummer 1 in autoverhuurdiensten, die zijn klanten toegang biedt tot s werelds belangrijkste autoverhuurnetwerk. Dankzij zijn eigen activiteiten en die van franchisenemers en partners is Europcar in meer dan 140 landen aanwezig. Het bedrijf, met zijn 6.500 medewerkers die allen streven naar klanttevredenheid, en een gemiddelde vloot van 190.000 voertuigen, streeft ernaar maatschappelijk verantwoord te ondernemen. In 2010 en 2011 won Europcar opnieuw de World Travel Award als meest groene bedrijf in de transportsector (World's Leading Green Transport Solution Company). Europcar maakt deel uit van Eurazeo.
De bekende meester-chocolatier Leonidas opent de deuren van zijn kluis en onthult zijn Gia dOr, een echte chocoladeschat. Leonidas lanceert zijn schitterende goudstaven op ware grootte met de beroemde chocolaatjes van de Gia-familie: Gianduja, Giantina en Giamanda, tot grote vreugde van de liefhebbers van smeuïge praliné.
Leonidas heeft voor de Gia-pralines een prachtig limited edition doosje ontworpen in de vorm van een goudstaaf. Elk doosje bevat Gianduja-, Giantina- en Giamandapralines. Goud was nog nooit zo lekker. De smeuïgheid van de Gia-chocolaatjes van Leonidas staat buiten kijf: elke praline is een moment van puur genot.
Een Gia dOr bevat:
9 Giandujas: pure praliné van Leonidas, vervaardigd op basis van het beroemde recept voor Italiaanse praliné uit Piemonte (Italië).
9 Giantinas: pure praliné met subtiele stukjes biscuit: een perfecte harmonie tussen zachte praliné en krokante feuilletine met stukjes biscuit.
9 Giamandas: de heerlijke Gianduja van Leonidas verrijkt met stukjes amandel. Een genot voor de smaakpapillen!
De lancering van de Gia dOr is de ideale gelegenheid voor liefhebbers van het goede leven om deze heerlijke pralines te (her)ontdekken. De drie pralines zijn gemakkelijk herkenbaar dankzij hun mooie verpakking: goudkleurig voor de Gianduja, koperkleurig voor de Giantina en zilverkleurig voor de Giamanda.
De grootste lekkerbekken kunnen hun kans wagen om Gias dOr te winnen door deel te nemen aan de gloednieuwe wedstrijd die Leonidas voor deze gelegenheid lanceert. Ze vinden de wedstrijd vanaf 22 oktober op de website van Leonidas (www.Leonidas.be) waar ze zullen moeten proberen hele muren van Gias dOr te doorbreken om de kluis van Leonidas te bereiken. De buit belooft alvast heerlijk te zijn.
Eerste editie van de Brussels Chocolate Week loopt van 19 t/m 25 november
Naar aanleiding van het jaar van de gastronomie Brusselicious organiseert VISITBRUSSELS de Brussels Chocolate Week. Voor deze eerste editie biedt het Brussels Hoofdstedelijk Gewest bezoekers de kans om chocolade in al zijn vormen en smaken te komen ontdekken en proeven. In verschillende evenementen van 19 tot 25 november 2012 staat chocolade centraal: themaparcours, atelierbezoeken, degustaties bij chocolatiers, suggesties voor unieke recepten op basis van chocolade in Brusselse restaurants, afterwork 'chocoladespecial', workshops en meer!
Themaparcours : Een week is onvoldoende om heel de Brusselse chocoladekunst te doorgronden, maar door de medewerking van meerdere verenigingen kunnen wij u een mooi programma voorstellen van bezoeken, wandelingen en degustaties rond de wereld van de magische boon enkel op reservatie.
'Degustatie' bij de Chocolatiers : Verscheidene huizen met faam worden in de kijker geplaatst met een degustatieparcours. Van zodra u zich een CHOCOLATE PASS met bijhorend plannetje hebt aangeschaft, kan u op stap door de straten van Brussel om uw lusten bot te vieren op de degustaties die zowat op iedere straathoek op u wachten een heerlijk doel van de wandeling.
De CHOCOLATE PASS wordt verkocht voor 5 en telt 10 tickets. Hij is te koop in de deelnemende huizen en in de onthaalkantoren van VISITBRUSSELS.
'Chocoladesuggestie' op restaurant
Meer dan een week lang staat bij de Brusselse restaurants het thema 'chocolade' voorop en stellen zij u een suggestie voor die volledig rond chocolade is opgebouwd.Een creatieve uitdaging met verrassende kruiden en aroma's om gastronomen de plezieren.
BRU wint Internationale Prijs Best Packaging design
Het Belgisch natuurlijk mineraalwater BRU heeft zopas voor zijn nieuwe PET-flessen de 1e Internationale Prijs Water Innovation Awards 2012 in de categorie Best Packaging Design gewonnen. Deze prestigieuze Prijs werd te Barcelona uitgereikt door het Internationaal magazine Foodbev. Na de herlancering van zijn glazen flessen, werden in mei dit jaar de PET-flessen van BRU volledig vernieuwd en verjongd. Deze Internationale Prijs bekroont merken flessenwater over de heel de wereld in een aantal categorieën waaronder die van Best packaging design. Een mooie bekroning voor de PET-flessen BRU 125cl, 80cl en 50cl, een natuurlijk mineraalwater van bij ons en leider in zijn categorie!
De Water Innovation Awards bekronen jaarlijks de beste innovaties in de markt van flessenwater en dit in verschillende categorieën. Dit jaar hebben meer dan 20 landen in totaal 75 innovaties ingediend.
Deze nieuwe erkenning voor dit Belgisch water, leader in de gastronomie, bekroont 3 jaren werk aan de modernisering van het gamma, en zal ongetwijfeld nieuwe klanten overtuigen om voor dit kwaliteitsvol water te kiezen dat het perfecte huwelijk vormt met een maaltijd en kwaliteitswijnen.
Brugge wordt met Historium een toeristische topattractie rijker. Dat het nieuwe project er aankomt is al een tijdje geweten maar nu is ook de officiële openingsdatum bekend. Vanaf 25 november 2012 kunt u in Historium de Gouden Eeuw beleven zoals nooit voorheen.
Dat Historium een succesverhaal wordt, staat als een paal boven water. Dat komt vooral door het concept want Historium is geen museum maar een belevingsattractie waarin de bezoeker een fascinerende reis maakt naar een ver verleden, naar het roemrijke Brugge anno 1435. Als je Historium bezoekt, stap je in een teletijdmachine die je meevoert naar Middeleeuwse Brugse straten waar de sneeuwvlokken zachtjes neerdwarrelen, naar de drukte van een wereldhaven, naar het schildersatelier van Van Eyck. Filmbeelden, schitterende decors, een meeslepend liefdesverhaal, speciale effecten en sfeervolle muziek zorgen voor een unieke totaalbeleving.
Historium wordt niet alleen omwille van de inhoud en de scenografie succesvol maar evenzeer om de fantastische ligging op de Markt van Brugge. Men kan zich geen betere locatie indenken want het zeshonderd jaar oude verhaal dat in Historium wordt verteld heeft zich precies op deze plek afgespeeld. Voorts is ook de samenwerking met Toerisme Vlaanderen, met Toerisme Brugge en met de Brugse gidsenverenigingen een grote troef. Ook de nieuwe Historium wandeling, die perfect aansluit bij een bezoek aan het belevingscentrum, de aftershow, het degusteren van de diversiteit van uitzonderlijke bieren in Duvelorium met panoramisch uitzicht over de stad en het proeven van exquise artisanale Belgische chocolade in de Chocolaterie.
Historium Brugge: voor een herontdekking van de Gouden Eeuw, voor een beter begrijpen van het Brugge van vandaag, voor een heerlijke en unieke aanval op al je zintuigen, voor een degustatiebier op een terras met uitzicht op de Markt, voor een leerrijke en aangename wandeling door de historische stad, voor een dagje Brugge zoals je dat nooit eerder beleefde.