Picard
Diepvries opent drie nieuwe winkels in België
In
navolging van de succesvolle opening van de eerste drie Brusselse winkels, zet
de Franse specialist in diepgevroren voeding zijn lancering op de Belgische
markt verder met drie nieuwe winkels in Elsene, Jette en Ukkel.
De
Belgische consumenten lijken het nieuwe gastronomische concept uit Frankrijk te
hebben omarmd. Picard is momenteel de enige keten die 750 tot 900
hoogkwalitatieve diepvriesproducten aanbiedt al naargelang het seizoen voor
elke gelegenheid; van eenpersoonsmaaltijden tot gezinsporties, voor dagelijks
gebruik tot feestelijke aangelegenheden.
Om
die reden heeft Picard Diepvries beslist zijn aanwezigheid te versterken met de
opening van drie gezellige winkels in de meest commerciële omgevingen van
Brusselse agglomeratie. De eerste bevindt zich op de Steenweg op Elsene 135, op
een steenworp van het Fernand Coqplein in Elsene. Deze nieuwe winkel, tussen de
Europese wijk en Louisa, biedt op 143m2 het volledige productengamma van Picard
Diepvries. De winkel in Jette beschikt over 201m2 winkelruimte ligt op de
Leopold I-straat 525 in
het hart van de wijk Miroir, de derde winkel heeft een oppervlakte van 190 M2 en wordt geopend aan
de Alsembergsesteenweg 626 in
Ukkel. Hij is hiermee zeer centraal gelegen vlakbij de Xavier de Buestraat,
waar zich een heleboel buurtwinkels bevinden. Zoals alle winkels van de keten,
zijn ook de drie nieuwe Brussels winkels van Picard Diepvries alle dagen
geopend; op maandag van 13 tot 20u, van dinsdag tot zaterdag van 9 tot 20u en
op zondagvoormiddag van 9 tot 13u.
Goede
redenen om voor Picard te kiezen: een smaak voor elke dag van de week, natuurlijke en verse producten, minder additieven want dat is gezonder, grondige kwaliteitscontroles, onze planeet respecteren is een dagelijks
engagement, klant bespaart tijd én geld, inkopen doen is zeer gemakkelijk en goede
raad en een glimlach zijn inbegrepen. De
troeven van Picard: een dynamisch magazijnconcept, 35 jaar ervaring in dienst
van de klant, een gezonde en
evenwichtige voeding en innovatie voor de smaak en om het leven te
vereenvoudigen.
Lowie
& Lowieze - adellijke lichtverrekijkers maken van tuin theaterschouwspel
Lowie en Lowieze zijn de adellijke leden van
een veelzijdige buitenfamilie. Wie in de opera graag zijn
verrekijker bovenhaalt om alles goed in de gaten te kunnen houden,
kiest in zijn tuin met plezier voor de adellijke Lowie en zijn zus
Lowieze, die als lichtverrekijkers van jouw tuin een
theaterschouwspel maken.
Lowie
en Lowieze zijn schoolvoorbeelden van hoe vorm en functie hand
in hand kunnen gaan. De basisvorm bestaat uit een cilinder. De twee
lichthuizen eveneens cilinders aan beide kanten van het lichaam
draaien volledig rond hun as en functioneren op die manier als up-
maar ook als downlighter. Je kunt bovendien de twee lichthuizen los
van elkaar bewegen, waardoor één armatuur twee plekken tegelijk
uitlicht. Lowie en Lowieze zijn ook beschikbaar in eenlampsversie,
waarbij zich maar één lichthuis op de cilinder bevindt
Lowie is de kleine broer van
Lowieze. Met zijn 150 mm
is hij ideaal om te monteren op je gevel als wandverlichting. Maar
ook op de grond is hij van nut; je plaatst hem wel het best op
plekken waar weinig of lage begroeiing is. Lowieze,
beschikbaar met een hoogte van 350 of een royale 600 mm, torent graag
boven de rest uit. Ze is perfect geschikt om duistere wegen te
verlichten of een dramatische boom of parmantige struik in de kijker
te zetten.
Wat
hebben Regi Penxten, Ilse Liebens, Hanne Troonbeeckx en Giovani Oosters met
elkaar gemeen? Allevier zijn ze een BV, stijlbewust én nu ook Smaakmaker van
Hasselt. In vier smaakvolle wandelroutes, op hun maat gemaakt, laten ze
Hasselt, Hoofdstad van de Smaak, ontdekken via de smaken Trendy, Bohemien, Exclusief en
Creatief. Hasselt draagt al jaren met trots het label Hoofdstad van de Smaak.
En omdat smaken verschillen, pakt de Limburgse hoofdplaats nu uit met De
Smaakmakers.
Limburg
heeft een sterk toeristisch profiel als groene regio, vol boeiende outdoor
activiteiten. Maar daarnaast heeft een vakantiebestemming ook aantrekkelijke
stadskernen nodig, zegt Igor Philtjens, de
Limburgse gedeputeerde van Toerisme. Zon stadsbeleving is de kers op de
taart. Daarom past Hasselt perfect binnen de jaarcampagne van Toerisme
Limburg, Zoveel redenen voor een vakantie in Limburg. Het is namelijk deze
mix aan mogelijkheden in onze provincie die van Limburg een toeristisch sterk
merk maakt. Toerisme Limburg en stad Hasselt hebben een samenwerkingsverband
voor de toeristische promotie van Hasselt. De nieuwe Smaakmakers-campagne is
een volgende stap daarin. Zo willen we Hasselt en bij uitbreiding heel Limburg
op permanente wijze via frisse en vernieuwende acties promoten in binnen- en
buitenland.
Deze 4 enthousiaste Smaakmakers presenteren
elk één ontdekkingsroute die het best bij hen past. Ze gidsen de toerist naar
de meest exclusieve, creatieve, bohemien en trendy plekjes van Hasselt, zegt Hilde Claes, burgemeester van Hasselt.
Zo ontdekt de toerist het kloppende
hart van Hasselt telkens op een andere manier, voegt Karolien Mondelaers, schepen van Toerisme, er
aan toe. De routes bewijzen dat Hasselt
de titel van Hoofdstad van de Smaak waardig is. Dankzij dergelijke innovatieve campagnes kunnen we ons nog meerprofileren als ideale
shortcitytrip-bestemming.
De
vier Smaakmakers leggen, gewapend met een Iphone, een van de routes af en tonen
in het filmpje zijn/haar persoonlijke tips en favoriete adresjes uit de route.
Het filmpje begint of eindigt altijd in een logiesuitbating die past binnen het
thema van de route. Regi: Trendy Hasselt, met het trendy Hotel Radisson Blu; Giovani:
Creatief Hasselt, met het sympathieke Hotel t Hemelhuys: Hanne: Exclusief
Hasselt, met de luxueuze Chambres bHôtes en Ilse: Bohemien Hasselt, met het
knusse B&B t Demerhuisje. Op elke route staat een 35-tal leuke adresjes
van winkels, horecazaken, musea, cultuurhuizen enz. Aan de hand van deze tips
stel je online zelf je route op maat samen. De 4 routekaarten kun je gratis
afhalen in de Smaakwinkel in Hasselt (Maastrichterstraat 59) of downloaden op
je smartphone via www.citytriphasselt.be.
Toerisme
Limburg en Toerisme Hasselt lanceren een Facebook-wedstrijdrond De Smaakmakers. Op de Facebookpagina van
Toerisme Limburg kun je citytrips naar Hasselt winnen. Je
overnacht dan in één van de vier logeeradresjes die de Smaakmakers op hun route
aanbevelen.
Pierre & Vacances nodigt u uit
om het Baskenland te ontdekken, mét zongarantie !
Vorstelijke stranden, bakermat van
golf en surfen. Het Baskenland kan niet alleen bogen op een rijke cultuur en
architectuur, maar ook op een weelderige natuur. De regio verleidt met
activiteiten in open lucht, uitstapjes en culinaire geneugten, maar ook met
heerlijk nietsdoen op prachtige zand- en rotsstranden en zelfs avontuur voor
waaghalzen. Aan de kust zijn er voor zowel volwassenen als kinderen heel wat
activiteiten te ontdekken, van surfen en zeilen tot duiken. Bovendien zijn ook
de bergen nooit veraf. Het zachte klimaat, de ongerepte natuur en de pittoreske
dorpjes aan de kust en in het binnenland vormen het ideale decor voor een
fantastische gezinsvakantie.
Residentie Pierre & Vacances
Haguna in Biarritz: Dit volledig gerenoveerde verblijf biedt appartementen met
airco die met de grootste zorg werden ingericht: nieuwe bedden, modern
uitgeruste keuken. Er is ook een nieuwe wellness-ruimte met hamam, sauna en
verzorgingsruimte.
Residentie
Pierre & Vacances La
Villa Maldagora in Saint-Jean-de-Luz. Een charmant verblijf, omgeven door
bloementuinen. Dit verblijf dicht bij het strand verenigt neo-Baskische stijl
met architectuur uit de jaren 30.De toon wordt gezet door het traditionele
vakwerk, terracotta dakpannen en een door bogen omzoomde binnenplaats. Voor de
liefhebbers zijn er vlakbij 3 golfbanen: Ilbarritz, Bassussary en Chiberta.
In het zuiden van les Landes ligt de
autovrije village Club Pierre & Vacances de Moliets, omgeven door
dennenbossen, twee golfterreinen van de hand van Robert
Trent Jones Senior, en niet te vergeten: de oceaan. Moliets kan bogen op het
langste strand van de Côte d'Argent. Natuurliefhebbers kunnen te voet of per
fiets hun hartje ophalen in het natuurreservaat Courant d'Huchet.
Zongarantie is in de prijs
inbegrepen ...Dit exclusieve aanbod biedt de mogelijkheid om tot drie
dagen voor vertrek zonder bijkomende kosten, volgens beschikbaarheid de
bestemming of data te wijzigen als de zon niet op de afspraak is. Het volstaat
om een seintje te geven drie tot vijf dagen voor het begin van de vakantie
indien er op www.lachainemeteo.com minstens twee dagen regen voorspeld wordt
tijdens het verblijf.
Geen
platgedrukte peer of uitgelopen fruitsapjes meer. Daar steekt Blafre een stokje
voor, met zijn lunchboxen en hippe cat bottles in bonte kleuren.
Hallo
meneer de uil - Waar brengt u ons naartoe? Naar school natuurlijk Een lekkere
lunch in een kleurrijke brooddoos: leuk voor de kindjes én handig voor de
mamas en papas.
Deze
blitse brooddozen zijn niet alleen erg mooi, maar ook praktisch ingedeeld. Zo
past er naast de boterhammetjes gerust nog een gezond stuk fruit of een koekje.
De elastiek zorgt ervoor dat alles netjes op zn plaats blijft.
Vroom,
vroom: De lunchboxen van Blafre, theyve got it all! Zowel de uil als de stoere
tractor zijn carwashproof, met andere woorden geschikt voor in de vaatwasmachine.
Daarenboven zijn ze bestand tegen extreme temperaturen (-40°C tot 120°C). (Beschikbaar in
verschillende kleuren) Prijs: 18.95
Minneke
poes : Aardige kat, drinken zonder morsen, hoe doe jij dat? Met de
drink-flessen van Blafre uiteraard. De lieve snoeten van de poesjes zijn een
streling voor het oog. De drinkbussen hebben een handig formaat en zijn
vervaardigd uit sterk roestvrij staal. Perfect voor koddige kinderhandjes!
Prijs: 16.95
Bernard-Massard lanceert een
cuvée limited edition
Nieuwe
cuvée limited edition bij Bernard-Massard. Elk moment... het perfecte moment ! Juni,
het einde van het schooljaar, van Roland Garros en de laatste reservaties voor
de zomervakantie. Bernard-Massard schenkt ons weer een kans om te vieren !
De
bekende Luxemburgse schuimwijnproducent lanceert bij Delhaize een nieuwe
limited edition cuvée, als supplement van de twee grote broers, de Cuvée
Sélection en de Cuvée Ecusson Brut en Rosé.
Deze
cuvée, nog steeds volgens de méthode traditionnelle, onderscheidt zich door een
samenstelling met 100% Chardonnay. Deze edele wijnstok laat al zijn fijne
toetsen vrij in de bubbels. Zijn lichte, fijne en elegante smaak maken van het
aperitief een geslaagde aangelegenheid.
Beleef
een Italiaanse zomer en aperitief met de frisse vruchtendrank Aranciata Rossa!
Sanpellegrino staat voor de Italiaanse manier van
leven. De elegante waterflessen van het merk zijn intussen uitgegroeid tot een
vaste waarde, zowel thuis als op restaurant. Vandaag introduceert het
Italiaanse label een nieuwe verfrissende vruchtendrank met bloedsinaasappel:
Aranciata Rossa. Ideaal als aperitief tijdens warme dagen..
In
Italië wordt als aperitief meestal iets non-alcoholisch geschonken. Zon 80
jaar geleden lanceerde Sanpellegrino hiervoor twee vruchtendranken, gemaakt met
zongerijpt fruit uit Sicilië en puur mineraalwater. In 2009 verbeterde het merk
de formule van Aranciata (sinaasappelsmaak) en Limonata (citroensmaak). Naast
de typische bolvormige 20 cl-flesjes, lanceerde het ook een 33 cl-blikje met
vintagelook. Nieuw was ook de aluminium cap waarmee je het drankje beschermt
tegen dorstige bijen.
Frisse smaak met bloedsinaasappel. Deze zomer vult Sanpellegrino
het assortiment aan met een nieuwe smaak: Aranciata Rossa of bloedsinaasappel.
Door hun bitterzoete rode vlees staan de citrusvruchten aan de mediterrane
kusten bekend om hun verfrissende eigenschappen. Ze vormen er ook al lang een
populaire dorstlesser. Bovendien past de subtiele, bittere smaak perfect bij
warme en koude hapjes. Zei er iemand aperitief?
Anders
dan bij de typische softdrinks zit in Aranciata Rossa geen enkel bewaarmiddel.
Kwaliteitsvolle ingrediënten, het behoud van natuurlijke aromas en de
nauwgezette opvolging van elke productiefase zorgt voor een onfeilbare
kwaliteit. Elk stuk fruit voor het drankje wordt vandaag nog altijd met de hand
geplukt, net als 80 jaar geleden!
Beschikbaar
in de supermarkt in blikjes van 33 cl; een sixpack kost 4,29.
Scandinavisch
geïnspireerd topdesign zorgt voor woonkamergevoel op kantoor
De ideale werkplek wordt anno 2013 gekenmerkt door een ongedwongen sfeer,
omkaderd door knap vormgegeven design. De monotone, lelijke bureaus met
ergonomisch onverantwoorde stoelen zijn vandaag dan ook voltooid verleden tijd.
De nieuwe Authentic Nordic 101 van BuzziSpace sluit naadloos aan bij die
innovatieve gedachtegang. Een van de eerste
merken die het kantoor een designlook meegaven, is BuzziSpace. Met hun nieuwe
Authentic Nordic 101 gaat het label verder dan ooit. Dankzij de klassevolle
stoel geïnspireerd op de retrostijl geef je je bureau onmiddellijk een warme en
huiselijke inrichting. Perfect om een knusse hoek te vormen middenin je
werkruimte.
Thuis op kantoor: De nieuwe Authentic
Nordic 101-eenzitter is geïnspireerd op Scandinavisch design. Logisch, want de
Deense topdesigner Stäffan Thomasen stond in voor de vormgeving. De stoel
valt op dankzij zijn vintagelook, maar is ontwikkeld met de modernste
technieken en wordt met veel zorg en kunde geproduceerd in de Verenigde Staten.
Op die manier combineert BuzziSpace Belgische knowhow, Scandinavische feel en Amerikaanse productie.
Innoverend, maar trouw aan
de kernwaarden van BuzziSpace: De Authentic Nordic 101 is de eerste telg in de
Authentic Nordic-lijn van nieuwe ontwerpen, geïnspireerd door het Hoge Noorden.
De nieuwe collectie van BuzziSpace wijkt enigszins af van de gekende akoestisch
isolerende meubels voor op kantoor die het merk doorgaans brengt. Niettemin
herbergt ook deze reeks de voornaamste kernwaarde van BuzziSpace: meer comfort
bieden op de
werkvloer. De Authentic Nordic 101 is verkrijgbaar in de stoffen
BuzziFabric (24 kleuren) en BuzziRough (23 kleuren). Bovendien bestaat de stoel
in twee uitvoeringen: Flat en 3D. De Flat-versie heeft een vlak zitvlak, terwijl de
3D-uitvoering een zitvlak met ribbels meekreeg.
Contigo introduceert
herbruikbare flessen op festival
Exclusief: vul je drinkfles
gratis bij aan de waterbar op Rock Herk (12-13 juli)
Dat er muziek in milieu zit, bewijst Contigo, het
ecologische designmerk van waterflessen en drinkbekers. Op het alternatieve
festival Rock Herk, op 12 en 13 juli in Herk-de-Stad, kunnen muziekfans gratis
water bijvullen aan een speciale waterbar. Een primeur voor een festival in
België! Met deze verfrissende actie wil Contigo consumenten oproepen om
kraantjeswater te drinken met een herbruikbare fles, ook buitenshuis.
Bedoeling is om dit idee op termijn door te trekken naar andere festivals,
aldus Stijn Lowette, zaakvoerder van het Limburgse Kambukka, het bedrijf dat de
exclusieve distributierechten van het Amerikaanse merk Contigo heeft voor
Europa, Afrika, het Midden-Oosten en India.
Contigo
staat bekend om zijn trendy waterflessen en drinkbekers voor mensen met een
actieve levensstijl. De herbruikbare flessen laten je bovendien toe om met één
hand te drinken. Zo kan je makkelijk blijven meespringen op de alternatieve
tonen van Rock Herk. Wie zijn Contigo-drinkbus meeneemt, of ter plaatse tegen
promotieprijs de nieuwe waterfles Grace koopt -750 ml 6 euro (i.p.v. 19,95 euro)- verkrijgbaar in de kleuren Tangerine, Ocean
Blue & Cobalt Blue - kan tijdens het tweedaagse festival gratis
water bijvullen aan een speciale waterbar. Dit concept een primeur voor een
Belgisch festival is een initiatief van Contigo, samen met de
afvalmaatschappij Limburg.net en de watermaatschappij
De Watergroep.
Stijn Lowette van Contigo: Bij Contigo houden we van duurzaamheid. We
willen laten zien dat er goede drinkflessen bestaan waarmee je in stijl kan
drinken en tegelijk het milieu kan sparen. Festivals, al snel geassocieerd met
wegwerpbekertjes, zijn de perfecte plaats om herbruikbare flessen te promoten.
Bovendien kan je ze thuis gewoon verder gebruiken, bij het sporten, op uitstap,
tijdens je vakantie We hopen de bezoekers van Rock Herk te overtuigen, want in
de toekomst willen we ook op andere festivals onze waterbar introduceren.
De
vrolijke rugzakjes van Lipfish gaan mee naar school
Spring
de schoolbanken op met Janne de kikker of slinger rond de juf met Doris de aap.
Lipfish fleurt de eerste schooldag op met zijn vrolijke rugzakjes. De stoffen
knapzakken zijn zacht en licht en dus comfortabel om te dragen. Past voor klein
en groot, dankzij de verstelbare riemen.
Met
het kleine lusje bovenaan kunnen jolige Janne en dolle Doris gemakkelijk aan de
kapstok worden gehangen voor de kinderen de klas binnengaan. Zo kunnen ze zeker
geen apenkuren uithalen De rugzakjes worden gesloten met een touwtje én een
velcrostrip. Beschikbaar in snoepkleuren (roze, rood, blauw) - adviesprijs
15,95.
Symposium
Brussels : Wetenschappers onderschrijven het belang van melk en melkproducten
als onderdeel van een gezonde voeding
VLAM
organiseerde in samenwerking met het European Milk Forum (EMF) in Brussel het
symposium De natuurlijke nutriëntenrijkdom en meerwaarde van melk en
melkproducten als onderdeel van een gezonde voeding. Van wetenschap naar
praktijk.
Het
symposium bracht een stand van zaken over de nutriëntenrijkdom van melk en
melkproducten in relatie tot voeding en gezondheid. Het is bekend dat melk rijk
is aan calcium. Wat nogal eens wordt vergeten is dat melk van nature ook een
goede bron is van andere essentiële voedingsstoffen zoals eiwitten, kalium en
de vitaminen B2 en B12. Actueel wetenschappelijk onderzoek wijst op een verband
tussen het verbruik van melk en melkproducten en een verminderd risico op
cardiovasculaire aandoeningen en type 2-diabetes, een lagere bloeddruk en een
gezond gewicht. Zuivelproducten dragen als onderdeel van een gezonde voeding
ook bij tot gezonde botten en een goede spierconditie. Er werden ten slotte
handvatten aangereikt over hoe we deze kennis kunnen omzetten naar de praktijk.
Het
Symposium Brussels was onderdeel van een uniek concept: drie internationale
experten brachten een gemeenschappelijk programma in drie landen die
participeren aan het EMF-informatieproject Milk nutritious by nature. Het
programma bereikte zo voedingsdeskundigen, beleidsmakers, voedings-en
gezondheidsorganisaties en artsen in Kopenhagen, Brussel en Den Haag.
Dr
Michaël Laurent (afdeling Gerontologie en Geriatrie, UZ Leuven) richtte zich op
osteoporose, een frequente aandoening. Vanaf 50 jaar loopt 1 op 2 vrouwen en 1
op 5 mannen een fractuur op. Calcium, eiwitten en vitamine D zijn elementair
voor een gezond skelet. Uit grote wetenschappelijke studies blijkt duidelijk
dat de combinatie van calcium en vitamine D-supplementen nuttig zijn om
osteoporotische breuken bij vrouwen na de menopauze die te weinig van deze
bestanddelen innemen, te helpen voorkomen.
De
hotelketen ibis, onderdeel van de Accor groep, lanceert het concept Beer
Hopping in zijn bars. Op de menukaart staan elf uitgezochte speciaalbieren, die
elk een Belgische provincie vertegenwoordigen. Met dit nieuwe concept wil het
merk de klantenervaring optimaliseren.
Stilaan
kondigt de zomer zich aan en dus ook de periode voor aperitiefjes onder
vrienden. Zin om een Antwerpse Tripel te proberen, vergezeld van een heerlijk
stukje kaas? Of misschien bezwijk je voor de charme van een Houblon Chouffe of
een Brusselse Blonde?
Sinds
enkele jaren is er een sterke heropleving bezig van lokale producten. En bieren
zijn geen uitzondering op deze regel. Volgens de Federatie van Belgische
Brouwerijen omvatten speciaalbieren twintig jaar geleden 10% van de markt,
terwijl dat vandaag niet minder is dan 30%. Inmiddels is het aantal bieren
made in Belgium
gestegen
van zevenhonderdvijftig variëteiten tot duizendtweehonderd vandaag. Belgen maar
ook toeristen tonen zich alsmaar nieuwsgieriger en ontdekken graag nieuwe
smaken. De ibis hotels hebben zorgvuldig elf klassiekers geselecteerd, één per
provincie, die nu beschikbaar zijn in de bars van het Belgische ibis netwerk.
Dit
nieuw concept verrijkt de unieke ervaring van ibis klanten, bezoekers slaan
twee vliegen in één klap: regionale bieren ontdekken tijdens een bezoek aan
België. Yves Fonck, Vice President Operations ibis België en Luxemburg,
bevestigt: Wij willen al onze klanten een unieke ervaring bezorgen, of ze nu
in onze hotels verblijven of iets drinken in één van onze bars. Dit concept is
onderdeel van een continue verbetering van onze service. Na onze bedden
volledig vernieuwd te hebben met de Sweet Bed by ibis, om onze klanten
ongeëvenaard comfort te bieden, wilden we hen de regionale rijkdommen van ons
land laten ontdekken.
Drie
ambassadeurs ondersteunen het Beer Hopping concept. Bob Hendrickx en Martin
Cuelenaere, de auteurs van het boek 340 originele cafés in Vlaanderen en Nicolas
Soenen, ambassadeur van de brouwerij Duvel Moortgat.
De
geselecteerde speciaalbieren: Brussels Hoofdstedelijk Gewest: brouwerij
Lefebvre Blonde van Brussel; provincie Antwerpen: brouwerij De Koninck
Antwerpse Tripel; provincie Henegouwen: brouwerij Dubuisson Cuvée des Trolls;
provincie Limburg: brouwerij en stokerij Wilderen Tripel Kanunnik; provincie
Luik: brouwerij de labbaye du Val-Dieu Blonde Val-Dieu; provincie Luxemburg:
brouwerij Achouffe Houblon Chouffe; provincie Namen: brouwerij du Bocq
Gauloise Ambrée; provincie Oost-Vlaanderen: brouwerij Huyghe La Guillotine; provincie
Vlaams-Brabant: brouwerij Boon Kriek Boon; provincie Waals-Brabant: brouwerij
Lefebvre Blonde Barbar en provincie West-Vlaanderen: brouwerij Huyghe
Blonde Sint Idesbald. Dit aanbod is geldig in 22 ibis hotels in België. www.ibis.com
Kleur buiten de lijntjes met
de badkamercollectie van Silestone by Cosentino®. Een blikvnger van een
badkamer? Dat is helemaal op maat van de nieuwe badkamercollectie Silestone by
Cosentino®, gekend om zijn innovatieve oppervlakken uit natuurlijk kwarts. Geef
je verbeelding alle ruimte met gewaagde tinten als Rosso Monza en Magenta
Energy. Of verras met een exclusief ontwerp, een wastafel helemaal van kwarts
gemaakt.
Baden in stijl, daar weet Cosentino®
alles van. De nieuwe collectie met oppervlakken uit Silestone®-kwarts leent
zich dan ook perfect voor de badkamer. Niet alleen omwille van de
bacteriostatische eigenschappen, maar ook door de ruimte voor verbeelding. Want
met deze platen van kwarts vindt Cosentino® de badkamer opnieuw uit. De
Silestone®-kwartsoppervlakken passen zich aan de ruimte aan: met één materiaal
bekleden ze instant een ruimte. Door met plaatmateriaal in groot formaat te
werken, zijn voegen vrijwel onzichtbaar mooi én praktisch. De nieuwe
collectie telt zeven modellen voor douchebakken en acht voor wastafels. Daarbij
is het wastafelmodel Exclusive, gecombineerd met een Integrity-spoelbak, een
mijlpaal in de kwartsindustrie: de spoelbak is een driedimensionaal product uit
één stuk Silestone® vervaardigd.
En dat je met kleurrijk kwarts je badkamer allure kan geven, bewijzen de tinten
Rosso Monza en Magenta Energy. Wat dacht je van een felrood accent met een
strak wasmeubel? Of van een fuchsia wandbekleding over de hele badkamer? Zelfs
de vloer kan je perfect uitrusten met een kleurrijk Silestone®-product. De
badkamercollectie wordt op maat gemaakt. Uiteraard is er nog een waaier aan
andere kleuren naast Rosso Monza en Magenta Energy. Zo is de collectie
verkrijgbaar in alle Silestone®-kleuren en alle Eco by Cosentino®-kleuren
(gerecycleerd oppervlak met exclusieve designs).
Upcoming:
design, kunst, workshops, architectuuren trendy places to be
We
reizen meer en meer op basis van een thema, is het niet slow travel, dan is het
wel eco of actief. Echter komt ook het thema Trendy en Design meer en meer naar
voren. Is Curaçao een trendy reisbestemming? Ja waarom niet. Hier vind je niet
alleen maar zon, zee en strand, maar ook een hele reeks op en top trendy
activiteiten, beach bars, restaurants en verblijven doe je natuurlijk in een
trendy hotel.
Voor
een verblijfplaats op Curaçao zijn er mogelijkheden zat. Er is een fantastisch
aanbod van prachtige, luxueuze resorts met alles erop en eraan tot
appartementjes met uitzicht op zee. Maar je kunt ook voor een design en dus
trendy logement, iets dat er echt helemaal uitspringt zoals het nieuwe Papagayo Beach & Design Hotel op een
half uurtje van Willemstad. Er is in dit hotel een allesomvattende guest
service, inclusief sport & wellness. Het sfeervolle Speciality Restaurant
Papagayo staat aangeschreven als een van de beste restaurants van Curaçao.
De
trend van terug naar de natuur is al een tijd geleden ingezet, maar nog altijd
gangbaar. Zoek je graag je heil in de kracht van de natuur? Dan moet je beslist
naar de kruidentuin van Dinah Veeris die
al sinds 1982 onderzoek doet op het terrein van geneeskrachtige kruiden. Op
Den Paradera, zo heet haar botanische en historische tuin, is er een winkel
waar je kruiden koopt en je kunt er terecht voor verschillende massages en
healings.
Er
zijn geleide tours in het teken van de typische architectuur van Willemstad of
een bezoek aan een van de landhuizen die verspreid liggen over het gehele
eiland, de vroegere plantagewoningen dus, horen op het programma van de trendy
reiziger thuis. Ieder landhuis heeft zijn eigen boeiende geschiedenis. Sommige
van die landhuizen zijn verbouwd tot kleine, uiterst sympathieke hotels of
worden gewoon in zijn geheel als vakantiewoning verhuurd.
Vergeten
we tenslotte niet de vele trendy beach bars en restaurants, waaronder St. Tropez Ocean Club voor een sublieme
cocktail met zicht op zee, of een exquise maaltijd in Zest, uitgebaat
door Vlaamse chef Franky Vandierendonck. Het is even trendy om gewoon bij de locals te lunchen
bv. Plasa Bieu of Jaanchies? Wat je ook kiest, het zal zeker Dushi zijn, wat
zoveel betekent als goed of lekker!
Schitterende
natuur, volop mogelijkheden om te wandelen, te fietsen, paard te rijden en te
watersporten, interessante historische bezienswaardigheden afgewisseld met
geweldige stadjes met de sfeer van cowboys en indianen, dat is Wild West USA.
Onder deze naam stellen de staten Idaho, Montana, South Dakota en Wyoming in
het noordwesten van Amerika zich voor aan de Nederlandse en Belgische reiziger.
Iedereen die op zoek is naar informatie over deze regio, kan hiervoor nu terecht
op de website www.wildwestusa.nl.
Gratis
brochures aanvragen
Op
de website is uitgebreide informatie per staat te vinden, worden reissuggesties
gegeven en vindt men een lijst met Tour Operators bij wie reizen naar deze
regio geboekt kunnen worden. Ook is het mogelijk om een gratis brochurepakket
van de Wild West USA staten te bestellen. Uiteraard is de website ook gekoppeld
aan een Wild West USA Facebook pagina waar nog veel meer nieuwtjes, fotos en
filmpjes gedeeld worden.
'Real
America'
De
meeste reizigers beginnen hun ontdekking van Amerika in Florida of Californië,
maar iedereen die geïnteresseerd is in het 'echte' Amerika mag deze regio niet
overslaan. Zo is in Wild West USA Yellowstone te vinden, het allereerste
National Park ter wereld. Maar ook Grand Teton, Glacier en Badlands National
Park zijn een bezoek meer dan waard. En wat te denken van toeristische
hoogtepunten als Mount Rushmore, Craters of the Moon, de Black Hills en Devils
Tower? Er is meer dan voldoende te zien en te ontdekken tijdens een vakantie in
dit prachtige gebied. Of de interesse nu uitgaat naar natuur, historie en
cultuur, naar sportieve activiteiten als skiën, mountainbiken, paardrijden en
golfen of naar puur genieten, deze vier staten zijn in alle seizoenen even mooi!
Online
reisaanbieder zet Europa's grootste pretparken in de kijker
TravelBird,
een online reisaanbieder actief in de Benelux en Duitsland, heeft een aantal
speciale pretparkarrangementen uitgewerkt. Deze omvatten steeds een pretparkbezoek
gekoppeld aan een overnachting in een nabijgelegen hotel. Op die manier hoopt
TravelBird gezinnen en grootouders te inspireren om tijdens de zomermaanden er
met de kinderen op uit te trekken naar een paar van Europas meest tot de
verbeelding sprekende pretparken. Boeken kan via www.travelbird.be.
Iedere
zomer is het zover: ouders die zich in de haren krabben en afvragen hoe de
kinderen gedurende twee maanden te entertainen. Een bezoek aan een pretpark kan
meestal op heel wat bijval rekenen, zowel bij kinderen als ouders. Maar terwijl
de meeste mensen het houden bij een daguitstap naar een pretpark in eigen land
biedt TravelBird nu ook de mogelijkheid een paar van Europas coolste
pretparken te bezoeken, inclusief een overnachting. Zo kan je nog langer
genieten van alle attracties en hoef je je geen zorgen te maken in
verkeersdrukte of files onderweg. s Avonds kan je dan nog gezellig tafelen of
de streek verkennen met het ganse gezin. Of hoe een pretparkbezoek uitdraait in
een mini break.
Europa-Park:
Duitslands grootste attractiepark
Een
absolute topper in het aanbod van TravelBird is het Europa-Park in Duitsland.
Dit park dat opgebouwd is rond de verschillende landen en culturen van Europa
is met zijn meer dan 100 attracties en shows het grootste pretpark in
Duitsland. Voor amper 109 -, per persoon verblijf je 2 nachten in
Straatsburg, niet toevallig een stad met een rijke Europese geschiedenis, en
krijg je een toegangsticket voor één dag tot het nabijgelegen Europa-Park.
Naast
het Europa-Park heeft TravelBird ook een meerdaags arrangement uitgewerkt voor
Movie Park Duitsland (inclusief één overnachting en toegangstickets voor twee
dagen), Disneyland Parijs, Toverland in Sevenum en Legoland in Oberhausen. In
dit unieke attractiepark, opgebouwd uit meer dan 4 miljoen legoblokjes, mogen
kinderen tot en met 15 jaar trouwens gratis binnen.
Ibis,
Europas grootste hotelketen en onderdeel van de wereldwijde hotelgroep Accor,
heeft een filmpje gelanceerd met snoezige konijntjes om het comfort van zijn
Sweet Bed by ibis' onder de aandacht te brengen.
De
video werd opgenomen in het ibis London Blackfriars hotel - het paradepaardje
van ibis in Londen - en laat dertig losgelaten konijntjes zien in een
hotelkamer op de dertiende verdieping. In het filmpje onderbreekt een pluizig
neusje het licht dat binnenvalt door de deur, waarna meer en meer konijntjes de
kamer betreden. Eén van hen pauzeert zelfs om te geeuwen. De konijntjes
huppelen naar het bed vooraleer ze samen gelukzalig in slaap vallen.
Karelle
Lamouche, VP Marketing ibis Brands Noord-Europa: De video is een vrolijke
manier om de essentie van het ibis merk te benadrukken het uniek ontworpen
Sweet Bed by ibis en herinnert mensen eraan dat een goede nachtrust
centraal staat in ons aanbod. Bijna een jaar geleden zijn we gestart met de
revolutie van het ibis megabrandproject, met als objectief een nieuwe en unieke
hotelervaring te bieden aan onze klanten, met een herpositionering van onze
merken en een moderne en vernieuwende service. Binnen dit kader zijn ibis, all
seasons en Etap Hotel geëvolueerd naar een groep van sterke, vernieuwende en
gemoderniseerde merken: ibis, ibis styles en ibis budget. Het comfort, moderne
karakter en eenvoud die we integreerden in de ibis hotels hebben de ervaring
van de klant zodanig veranderd dat ze een unieke ervaring kunnen beleven in het
economy-segment. Ibis nieuwe bedden centraal in de ibis megabrandcampagne bevatten
hoogtechnologische matrassen, een luxe matrasbeschermer en een professioneel
ontworpen boxspring bed. In België en Luxemburg is de meerderheid van de
ibis-family hotels reeds met zo een heerlijk bed uitgerust en het aanbod wordt
gestaag uitgebreid.
De
video is terug te vinden op het Youtubekanaal van ibis www.youtube.com/ibis.
Met de nieuwe Raindance Select E 300 3jet Showerpipe
introduceert Hansgrohe een allround comfortprogramma in de douchewereld. Door
het combineren van high-end
elementen met de nieuwe Hansgrohe Select-technologie heeft de
sanitairspecialist een harmonieus douchesysteem ontwikkeld waarbij je
waterplezier onder controle houdt met een eenvoudige druk op de knop.
De ShowerTablet Select 300 is
zowel een intelligent douchecontrolesysteem als een mooi tablet voor je zeep en
shampoos. De knoppen en bedieningsgrepen bevinden zich vooraan, waardoor je
zelfs in de kleinste douche makkelijk alles kunt bedienen. Via de knoppen zet je de
hoofd- of handdouche aan of uit, met de draaiknop stel je nauwkeurig de
temperatuur in, zelfs met ingezeepte handen.
De hoofddouche Raindance
Select E verwent je met een keuze tussen drie verschillende stralen: een zachte
RainAir, de verkwikkende Rain of de nieuwe RainStream, waarbij twaalf aparte
jets een heerlijke watervalstraal creëren over je hele lichaam. De Rain en
RainAir bedien je via
de Selectknop op je hoofddouche zelf, de RainStream-knop zit
geïntegreerd in je ShowerTablet.
Ook
de handdouche Raindance Select E 120 heeft drie verschillende stralen: de
verkwikkende Rain, de zachte RainAir en de stevige massagestraal Whirl.
Switchen doe je dankzij de ergonomische Select-knop, ter hoogte van je duim. De
Raindance Select E 300 3jet Showerpipe is ook beschikbaar met een hoofddouche
zonder de RainStreamstraal (Raindance Select E 300 2jet), of met een ronde
hoofddouche: het tijdloze S-design van Hansgrohe. Je kunt kiezen tussen een
volledig verchroomde versie en een duotoonversie die wit combineert met chroom.
PALM PARKIES maakt zich op voor meer dan
500.000 bezoekers
PALM PARKIES programmeert deze zomer in
18 steden en gemeenten, 13 in
België en 5 in
Nederland, gedurende 7 weken zon 128 gratis festivalconcerten. PALM PARKIES ontstond lokaal in 1991 en groeide uit
tot hét
grootste dichtbij festival van Vlaanderen/Nederland! Een veelbelovende
affiche staat garant voor kwaliteit en gezelligheid. De festivals zijn uniek in
hun soort omdat ze 7 weken lang, tijdens
de week, buiten de concurrentie van de weekendevenementen, worden
georganiseerd.
Veranderende consument doet
de biermarkt verschuiven ! De aankoop en de consumptie van bieren verschuift
voor een stuk van de traditionele horeca en winkelkanaal naar een derde pijler:
evenementen. Sinds 2005 is Brouwerij
PALM trouwe partner van deze gratis concerten die haar naam dragen. PALM slaagt
er met PALM PARKIES
in om zich,
in een krimpende markt actueel, eigentijds én geloofwaardig te positioneren.
PALM onlosmakelijk verbonden
met PARKIES
PALM is een tevreden naamsponsor.
Peter Buelens
PR & Events Manager van PALM: Het
partnership tussen de organisatie, vzw Divers, en PALM is een duidelijke
win-win samenwerking. De waarden van beide merken sluiten naadloos op mekaar
aan en de positionering van beide is in perfecte harmonie. Samen brengen we een
sfeervol vakantiegevoel naar zon500.000 consumenten, naast het zeer sterke artistiek luik laten we de
consument PALM ontdekken en vooral genieten.
Dé namen voor de zomer
vanPALM PARKIES 2013:
Raymond Van Het Groenewoud,
Sioen, VOF De Kunst, Kate Ryan, Afi & the Hitman, Udo, Billy Leyers, Cloud
Nine, Ape Not Mice, Cookies and Cream, Frimout, Dallas, Jim Cole, Level Six,
The Wolf Banes, Laura Vane & the Vipertones, Misses big Stuff, Moelparkee,
Please!, Mrs. Hips, Poppy, Royal Funk Force, The Amazing Flowers, The
Expendables & Isabelle A.
Floraliën
Gent zetten Stadhuis en Grote Markt van Brussel in de bloemetjes
Met
Floraliëntime, krijgt Brussel er deze zomer een internationaal planten- en
bloemsierkunstevenement van formaat bij. De Stad Brussel, de vzw
Bloementapijt van Brussel
en de Floraliën Gent bundelen de krachten voor een
tweejaarlijkse florale happening in het Brusselse Stadhuis en op de Grote
Markt. De eerste editie van het nieuwe zomerevenement vindt plaats van 15 tot
18 augustus.
Tijdens
Floraliëntime worden het Stadhuis en de Grote Markt van Brussel vier dagen lang
omgetoverd tot een paradijselijke wandeltuin vol kleuren en geuren. De hoofdrol
is weggelegd voor het majestueuze 15de-eeuwse Stadhuis dat de bezoekers op een
nooit geziene manier kunnen (her)ontdekken. Internationaal gerenommeerde
bloemenkunstenaars van de Floraliën Gent zullen de verschillende vertrekken
ervan versieren met de nieuwste creaties en decoratieve tendenzen. De groene
draad doorheen de expo is Colours of life, een verwijzing naar de
kleuren van het historische decor die als inspiratiebron dienden voor de
artiesten.
Op
de Grote Markt komt er een relaxtuin waar de bezoekers ongedwongen kunnen
flaneren door een woud van majestueuze laurieren, planten die ideaal zijn om
voetpaden, voordeuren en balkons in de stad mee op te fleuren. Deze lauriertuin
is dan ook een geknipte teaser voor de meesterwerken binnenin het Stadhuis.
Door de subtiele verwijzing naar groen in de stad en het Brusselse Zoniënwoud
worden de groenliefhebbers bijna ongemerkt binnengeleid in het bloeiende en
florale rumoer.
Met
dit nieuwe initiatief willen de organisatoren België en de hoofdstad verder op
de kaart zetten als het gaat om bloemen, planten en de creativiteit waarvoor ze
bekend staan. Het gaat om meer dan gewoon bloemen en planten: het gaat om groen
naar de stad brengen, en naar het centrum van Brussel, de hoofdstad van
Europa.
Floraliëntime
moet een tweejaarlijks gebeuren worden, afwisselend met het Bloementapijt op de
Grote Markt. Zo krijgen de liefhebbers van het betere bloemen- en plantenwerk
hun vaste jaarlijkse afspraak in de zomer. De eerste editie vindt plaats in het
verlengde Hemelvaartsweekend, van donderdag 15 tot zondag 18 augustus, telkens
van 10 tot 22 uur.