Beleef
een Italiaanse zomer en aperitief met de frisse vruchtendrank Aranciata Rossa!
Sanpellegrino staat voor de Italiaanse manier van
leven. De elegante waterflessen van het merk zijn intussen uitgegroeid tot een
vaste waarde, zowel thuis als op restaurant. Vandaag introduceert het
Italiaanse label een nieuwe verfrissende vruchtendrank met bloedsinaasappel:
Aranciata Rossa. Ideaal als aperitief tijdens warme dagen..
In
Italië wordt als aperitief meestal iets non-alcoholisch geschonken. Zon 80
jaar geleden lanceerde Sanpellegrino hiervoor twee vruchtendranken, gemaakt met
zongerijpt fruit uit Sicilië en puur mineraalwater. In 2009 verbeterde het merk
de formule van Aranciata (sinaasappelsmaak) en Limonata (citroensmaak). Naast
de typische bolvormige 20 cl-flesjes, lanceerde het ook een 33 cl-blikje met
vintagelook. Nieuw was ook de aluminium cap waarmee je het drankje beschermt
tegen dorstige bijen.
Frisse smaak met bloedsinaasappel. Deze zomer vult Sanpellegrino
het assortiment aan met een nieuwe smaak: Aranciata Rossa of bloedsinaasappel.
Door hun bitterzoete rode vlees staan de citrusvruchten aan de mediterrane
kusten bekend om hun verfrissende eigenschappen. Ze vormen er ook al lang een
populaire dorstlesser. Bovendien past de subtiele, bittere smaak perfect bij
warme en koude hapjes. Zei er iemand aperitief?
Anders
dan bij de typische softdrinks zit in Aranciata Rossa geen enkel bewaarmiddel.
Kwaliteitsvolle ingrediënten, het behoud van natuurlijke aromas en de
nauwgezette opvolging van elke productiefase zorgt voor een onfeilbare
kwaliteit. Elk stuk fruit voor het drankje wordt vandaag nog altijd met de hand
geplukt, net als 80 jaar geleden!
Beschikbaar
in de supermarkt in blikjes van 33 cl; een sixpack kost 4,29.
Scandinavisch
geïnspireerd topdesign zorgt voor woonkamergevoel op kantoor
De ideale werkplek wordt anno 2013 gekenmerkt door een ongedwongen sfeer,
omkaderd door knap vormgegeven design. De monotone, lelijke bureaus met
ergonomisch onverantwoorde stoelen zijn vandaag dan ook voltooid verleden tijd.
De nieuwe Authentic Nordic 101 van BuzziSpace sluit naadloos aan bij die
innovatieve gedachtegang. Een van de eerste
merken die het kantoor een designlook meegaven, is BuzziSpace. Met hun nieuwe
Authentic Nordic 101 gaat het label verder dan ooit. Dankzij de klassevolle
stoel geïnspireerd op de retrostijl geef je je bureau onmiddellijk een warme en
huiselijke inrichting. Perfect om een knusse hoek te vormen middenin je
werkruimte.
Thuis op kantoor: De nieuwe Authentic
Nordic 101-eenzitter is geïnspireerd op Scandinavisch design. Logisch, want de
Deense topdesigner Stäffan Thomasen stond in voor de vormgeving. De stoel
valt op dankzij zijn vintagelook, maar is ontwikkeld met de modernste
technieken en wordt met veel zorg en kunde geproduceerd in de Verenigde Staten.
Op die manier combineert BuzziSpace Belgische knowhow, Scandinavische feel en Amerikaanse productie.
Innoverend, maar trouw aan
de kernwaarden van BuzziSpace: De Authentic Nordic 101 is de eerste telg in de
Authentic Nordic-lijn van nieuwe ontwerpen, geïnspireerd door het Hoge Noorden.
De nieuwe collectie van BuzziSpace wijkt enigszins af van de gekende akoestisch
isolerende meubels voor op kantoor die het merk doorgaans brengt. Niettemin
herbergt ook deze reeks de voornaamste kernwaarde van BuzziSpace: meer comfort
bieden op de
werkvloer. De Authentic Nordic 101 is verkrijgbaar in de stoffen
BuzziFabric (24 kleuren) en BuzziRough (23 kleuren). Bovendien bestaat de stoel
in twee uitvoeringen: Flat en 3D. De Flat-versie heeft een vlak zitvlak, terwijl de
3D-uitvoering een zitvlak met ribbels meekreeg.
Contigo introduceert
herbruikbare flessen op festival
Exclusief: vul je drinkfles
gratis bij aan de waterbar op Rock Herk (12-13 juli)
Dat er muziek in milieu zit, bewijst Contigo, het
ecologische designmerk van waterflessen en drinkbekers. Op het alternatieve
festival Rock Herk, op 12 en 13 juli in Herk-de-Stad, kunnen muziekfans gratis
water bijvullen aan een speciale waterbar. Een primeur voor een festival in
België! Met deze verfrissende actie wil Contigo consumenten oproepen om
kraantjeswater te drinken met een herbruikbare fles, ook buitenshuis.
Bedoeling is om dit idee op termijn door te trekken naar andere festivals,
aldus Stijn Lowette, zaakvoerder van het Limburgse Kambukka, het bedrijf dat de
exclusieve distributierechten van het Amerikaanse merk Contigo heeft voor
Europa, Afrika, het Midden-Oosten en India.
Contigo
staat bekend om zijn trendy waterflessen en drinkbekers voor mensen met een
actieve levensstijl. De herbruikbare flessen laten je bovendien toe om met één
hand te drinken. Zo kan je makkelijk blijven meespringen op de alternatieve
tonen van Rock Herk. Wie zijn Contigo-drinkbus meeneemt, of ter plaatse tegen
promotieprijs de nieuwe waterfles Grace koopt -750 ml 6 euro (i.p.v. 19,95 euro)- verkrijgbaar in de kleuren Tangerine, Ocean
Blue & Cobalt Blue - kan tijdens het tweedaagse festival gratis
water bijvullen aan een speciale waterbar. Dit concept een primeur voor een
Belgisch festival is een initiatief van Contigo, samen met de
afvalmaatschappij Limburg.net en de watermaatschappij
De Watergroep.
Stijn Lowette van Contigo: Bij Contigo houden we van duurzaamheid. We
willen laten zien dat er goede drinkflessen bestaan waarmee je in stijl kan
drinken en tegelijk het milieu kan sparen. Festivals, al snel geassocieerd met
wegwerpbekertjes, zijn de perfecte plaats om herbruikbare flessen te promoten.
Bovendien kan je ze thuis gewoon verder gebruiken, bij het sporten, op uitstap,
tijdens je vakantie We hopen de bezoekers van Rock Herk te overtuigen, want in
de toekomst willen we ook op andere festivals onze waterbar introduceren.
De
vrolijke rugzakjes van Lipfish gaan mee naar school
Spring
de schoolbanken op met Janne de kikker of slinger rond de juf met Doris de aap.
Lipfish fleurt de eerste schooldag op met zijn vrolijke rugzakjes. De stoffen
knapzakken zijn zacht en licht en dus comfortabel om te dragen. Past voor klein
en groot, dankzij de verstelbare riemen.
Met
het kleine lusje bovenaan kunnen jolige Janne en dolle Doris gemakkelijk aan de
kapstok worden gehangen voor de kinderen de klas binnengaan. Zo kunnen ze zeker
geen apenkuren uithalen De rugzakjes worden gesloten met een touwtje én een
velcrostrip. Beschikbaar in snoepkleuren (roze, rood, blauw) - adviesprijs
15,95.
Symposium
Brussels : Wetenschappers onderschrijven het belang van melk en melkproducten
als onderdeel van een gezonde voeding
VLAM
organiseerde in samenwerking met het European Milk Forum (EMF) in Brussel het
symposium De natuurlijke nutriëntenrijkdom en meerwaarde van melk en
melkproducten als onderdeel van een gezonde voeding. Van wetenschap naar
praktijk.
Het
symposium bracht een stand van zaken over de nutriëntenrijkdom van melk en
melkproducten in relatie tot voeding en gezondheid. Het is bekend dat melk rijk
is aan calcium. Wat nogal eens wordt vergeten is dat melk van nature ook een
goede bron is van andere essentiële voedingsstoffen zoals eiwitten, kalium en
de vitaminen B2 en B12. Actueel wetenschappelijk onderzoek wijst op een verband
tussen het verbruik van melk en melkproducten en een verminderd risico op
cardiovasculaire aandoeningen en type 2-diabetes, een lagere bloeddruk en een
gezond gewicht. Zuivelproducten dragen als onderdeel van een gezonde voeding
ook bij tot gezonde botten en een goede spierconditie. Er werden ten slotte
handvatten aangereikt over hoe we deze kennis kunnen omzetten naar de praktijk.
Het
Symposium Brussels was onderdeel van een uniek concept: drie internationale
experten brachten een gemeenschappelijk programma in drie landen die
participeren aan het EMF-informatieproject Milk nutritious by nature. Het
programma bereikte zo voedingsdeskundigen, beleidsmakers, voedings-en
gezondheidsorganisaties en artsen in Kopenhagen, Brussel en Den Haag.
Dr
Michaël Laurent (afdeling Gerontologie en Geriatrie, UZ Leuven) richtte zich op
osteoporose, een frequente aandoening. Vanaf 50 jaar loopt 1 op 2 vrouwen en 1
op 5 mannen een fractuur op. Calcium, eiwitten en vitamine D zijn elementair
voor een gezond skelet. Uit grote wetenschappelijke studies blijkt duidelijk
dat de combinatie van calcium en vitamine D-supplementen nuttig zijn om
osteoporotische breuken bij vrouwen na de menopauze die te weinig van deze
bestanddelen innemen, te helpen voorkomen.
De
hotelketen ibis, onderdeel van de Accor groep, lanceert het concept Beer
Hopping in zijn bars. Op de menukaart staan elf uitgezochte speciaalbieren, die
elk een Belgische provincie vertegenwoordigen. Met dit nieuwe concept wil het
merk de klantenervaring optimaliseren.
Stilaan
kondigt de zomer zich aan en dus ook de periode voor aperitiefjes onder
vrienden. Zin om een Antwerpse Tripel te proberen, vergezeld van een heerlijk
stukje kaas? Of misschien bezwijk je voor de charme van een Houblon Chouffe of
een Brusselse Blonde?
Sinds
enkele jaren is er een sterke heropleving bezig van lokale producten. En bieren
zijn geen uitzondering op deze regel. Volgens de Federatie van Belgische
Brouwerijen omvatten speciaalbieren twintig jaar geleden 10% van de markt,
terwijl dat vandaag niet minder is dan 30%. Inmiddels is het aantal bieren
made in Belgium
gestegen
van zevenhonderdvijftig variëteiten tot duizendtweehonderd vandaag. Belgen maar
ook toeristen tonen zich alsmaar nieuwsgieriger en ontdekken graag nieuwe
smaken. De ibis hotels hebben zorgvuldig elf klassiekers geselecteerd, één per
provincie, die nu beschikbaar zijn in de bars van het Belgische ibis netwerk.
Dit
nieuw concept verrijkt de unieke ervaring van ibis klanten, bezoekers slaan
twee vliegen in één klap: regionale bieren ontdekken tijdens een bezoek aan
België. Yves Fonck, Vice President Operations ibis België en Luxemburg,
bevestigt: Wij willen al onze klanten een unieke ervaring bezorgen, of ze nu
in onze hotels verblijven of iets drinken in één van onze bars. Dit concept is
onderdeel van een continue verbetering van onze service. Na onze bedden
volledig vernieuwd te hebben met de Sweet Bed by ibis, om onze klanten
ongeëvenaard comfort te bieden, wilden we hen de regionale rijkdommen van ons
land laten ontdekken.
Drie
ambassadeurs ondersteunen het Beer Hopping concept. Bob Hendrickx en Martin
Cuelenaere, de auteurs van het boek 340 originele cafés in Vlaanderen en Nicolas
Soenen, ambassadeur van de brouwerij Duvel Moortgat.
De
geselecteerde speciaalbieren: Brussels Hoofdstedelijk Gewest: brouwerij
Lefebvre Blonde van Brussel; provincie Antwerpen: brouwerij De Koninck
Antwerpse Tripel; provincie Henegouwen: brouwerij Dubuisson Cuvée des Trolls;
provincie Limburg: brouwerij en stokerij Wilderen Tripel Kanunnik; provincie
Luik: brouwerij de labbaye du Val-Dieu Blonde Val-Dieu; provincie Luxemburg:
brouwerij Achouffe Houblon Chouffe; provincie Namen: brouwerij du Bocq
Gauloise Ambrée; provincie Oost-Vlaanderen: brouwerij Huyghe La Guillotine; provincie
Vlaams-Brabant: brouwerij Boon Kriek Boon; provincie Waals-Brabant: brouwerij
Lefebvre Blonde Barbar en provincie West-Vlaanderen: brouwerij Huyghe
Blonde Sint Idesbald. Dit aanbod is geldig in 22 ibis hotels in België. www.ibis.com
Kleur buiten de lijntjes met
de badkamercollectie van Silestone by Cosentino®. Een blikvnger van een
badkamer? Dat is helemaal op maat van de nieuwe badkamercollectie Silestone by
Cosentino®, gekend om zijn innovatieve oppervlakken uit natuurlijk kwarts. Geef
je verbeelding alle ruimte met gewaagde tinten als Rosso Monza en Magenta
Energy. Of verras met een exclusief ontwerp, een wastafel helemaal van kwarts
gemaakt.
Baden in stijl, daar weet Cosentino®
alles van. De nieuwe collectie met oppervlakken uit Silestone®-kwarts leent
zich dan ook perfect voor de badkamer. Niet alleen omwille van de
bacteriostatische eigenschappen, maar ook door de ruimte voor verbeelding. Want
met deze platen van kwarts vindt Cosentino® de badkamer opnieuw uit. De
Silestone®-kwartsoppervlakken passen zich aan de ruimte aan: met één materiaal
bekleden ze instant een ruimte. Door met plaatmateriaal in groot formaat te
werken, zijn voegen vrijwel onzichtbaar mooi én praktisch. De nieuwe
collectie telt zeven modellen voor douchebakken en acht voor wastafels. Daarbij
is het wastafelmodel Exclusive, gecombineerd met een Integrity-spoelbak, een
mijlpaal in de kwartsindustrie: de spoelbak is een driedimensionaal product uit
één stuk Silestone® vervaardigd.
En dat je met kleurrijk kwarts je badkamer allure kan geven, bewijzen de tinten
Rosso Monza en Magenta Energy. Wat dacht je van een felrood accent met een
strak wasmeubel? Of van een fuchsia wandbekleding over de hele badkamer? Zelfs
de vloer kan je perfect uitrusten met een kleurrijk Silestone®-product. De
badkamercollectie wordt op maat gemaakt. Uiteraard is er nog een waaier aan
andere kleuren naast Rosso Monza en Magenta Energy. Zo is de collectie
verkrijgbaar in alle Silestone®-kleuren en alle Eco by Cosentino®-kleuren
(gerecycleerd oppervlak met exclusieve designs).
Upcoming:
design, kunst, workshops, architectuuren trendy places to be
We
reizen meer en meer op basis van een thema, is het niet slow travel, dan is het
wel eco of actief. Echter komt ook het thema Trendy en Design meer en meer naar
voren. Is Curaçao een trendy reisbestemming? Ja waarom niet. Hier vind je niet
alleen maar zon, zee en strand, maar ook een hele reeks op en top trendy
activiteiten, beach bars, restaurants en verblijven doe je natuurlijk in een
trendy hotel.
Voor
een verblijfplaats op Curaçao zijn er mogelijkheden zat. Er is een fantastisch
aanbod van prachtige, luxueuze resorts met alles erop en eraan tot
appartementjes met uitzicht op zee. Maar je kunt ook voor een design en dus
trendy logement, iets dat er echt helemaal uitspringt zoals het nieuwe Papagayo Beach & Design Hotel op een
half uurtje van Willemstad. Er is in dit hotel een allesomvattende guest
service, inclusief sport & wellness. Het sfeervolle Speciality Restaurant
Papagayo staat aangeschreven als een van de beste restaurants van Curaçao.
De
trend van terug naar de natuur is al een tijd geleden ingezet, maar nog altijd
gangbaar. Zoek je graag je heil in de kracht van de natuur? Dan moet je beslist
naar de kruidentuin van Dinah Veeris die
al sinds 1982 onderzoek doet op het terrein van geneeskrachtige kruiden. Op
Den Paradera, zo heet haar botanische en historische tuin, is er een winkel
waar je kruiden koopt en je kunt er terecht voor verschillende massages en
healings.
Er
zijn geleide tours in het teken van de typische architectuur van Willemstad of
een bezoek aan een van de landhuizen die verspreid liggen over het gehele
eiland, de vroegere plantagewoningen dus, horen op het programma van de trendy
reiziger thuis. Ieder landhuis heeft zijn eigen boeiende geschiedenis. Sommige
van die landhuizen zijn verbouwd tot kleine, uiterst sympathieke hotels of
worden gewoon in zijn geheel als vakantiewoning verhuurd.
Vergeten
we tenslotte niet de vele trendy beach bars en restaurants, waaronder St. Tropez Ocean Club voor een sublieme
cocktail met zicht op zee, of een exquise maaltijd in Zest, uitgebaat
door Vlaamse chef Franky Vandierendonck. Het is even trendy om gewoon bij de locals te lunchen
bv. Plasa Bieu of Jaanchies? Wat je ook kiest, het zal zeker Dushi zijn, wat
zoveel betekent als goed of lekker!
Schitterende
natuur, volop mogelijkheden om te wandelen, te fietsen, paard te rijden en te
watersporten, interessante historische bezienswaardigheden afgewisseld met
geweldige stadjes met de sfeer van cowboys en indianen, dat is Wild West USA.
Onder deze naam stellen de staten Idaho, Montana, South Dakota en Wyoming in
het noordwesten van Amerika zich voor aan de Nederlandse en Belgische reiziger.
Iedereen die op zoek is naar informatie over deze regio, kan hiervoor nu terecht
op de website www.wildwestusa.nl.
Gratis
brochures aanvragen
Op
de website is uitgebreide informatie per staat te vinden, worden reissuggesties
gegeven en vindt men een lijst met Tour Operators bij wie reizen naar deze
regio geboekt kunnen worden. Ook is het mogelijk om een gratis brochurepakket
van de Wild West USA staten te bestellen. Uiteraard is de website ook gekoppeld
aan een Wild West USA Facebook pagina waar nog veel meer nieuwtjes, fotos en
filmpjes gedeeld worden.
'Real
America'
De
meeste reizigers beginnen hun ontdekking van Amerika in Florida of Californië,
maar iedereen die geïnteresseerd is in het 'echte' Amerika mag deze regio niet
overslaan. Zo is in Wild West USA Yellowstone te vinden, het allereerste
National Park ter wereld. Maar ook Grand Teton, Glacier en Badlands National
Park zijn een bezoek meer dan waard. En wat te denken van toeristische
hoogtepunten als Mount Rushmore, Craters of the Moon, de Black Hills en Devils
Tower? Er is meer dan voldoende te zien en te ontdekken tijdens een vakantie in
dit prachtige gebied. Of de interesse nu uitgaat naar natuur, historie en
cultuur, naar sportieve activiteiten als skiën, mountainbiken, paardrijden en
golfen of naar puur genieten, deze vier staten zijn in alle seizoenen even mooi!
Online
reisaanbieder zet Europa's grootste pretparken in de kijker
TravelBird,
een online reisaanbieder actief in de Benelux en Duitsland, heeft een aantal
speciale pretparkarrangementen uitgewerkt. Deze omvatten steeds een pretparkbezoek
gekoppeld aan een overnachting in een nabijgelegen hotel. Op die manier hoopt
TravelBird gezinnen en grootouders te inspireren om tijdens de zomermaanden er
met de kinderen op uit te trekken naar een paar van Europas meest tot de
verbeelding sprekende pretparken. Boeken kan via www.travelbird.be.
Iedere
zomer is het zover: ouders die zich in de haren krabben en afvragen hoe de
kinderen gedurende twee maanden te entertainen. Een bezoek aan een pretpark kan
meestal op heel wat bijval rekenen, zowel bij kinderen als ouders. Maar terwijl
de meeste mensen het houden bij een daguitstap naar een pretpark in eigen land
biedt TravelBird nu ook de mogelijkheid een paar van Europas coolste
pretparken te bezoeken, inclusief een overnachting. Zo kan je nog langer
genieten van alle attracties en hoef je je geen zorgen te maken in
verkeersdrukte of files onderweg. s Avonds kan je dan nog gezellig tafelen of
de streek verkennen met het ganse gezin. Of hoe een pretparkbezoek uitdraait in
een mini break.
Europa-Park:
Duitslands grootste attractiepark
Een
absolute topper in het aanbod van TravelBird is het Europa-Park in Duitsland.
Dit park dat opgebouwd is rond de verschillende landen en culturen van Europa
is met zijn meer dan 100 attracties en shows het grootste pretpark in
Duitsland. Voor amper 109 -, per persoon verblijf je 2 nachten in
Straatsburg, niet toevallig een stad met een rijke Europese geschiedenis, en
krijg je een toegangsticket voor één dag tot het nabijgelegen Europa-Park.
Naast
het Europa-Park heeft TravelBird ook een meerdaags arrangement uitgewerkt voor
Movie Park Duitsland (inclusief één overnachting en toegangstickets voor twee
dagen), Disneyland Parijs, Toverland in Sevenum en Legoland in Oberhausen. In
dit unieke attractiepark, opgebouwd uit meer dan 4 miljoen legoblokjes, mogen
kinderen tot en met 15 jaar trouwens gratis binnen.
Ibis,
Europas grootste hotelketen en onderdeel van de wereldwijde hotelgroep Accor,
heeft een filmpje gelanceerd met snoezige konijntjes om het comfort van zijn
Sweet Bed by ibis' onder de aandacht te brengen.
De
video werd opgenomen in het ibis London Blackfriars hotel - het paradepaardje
van ibis in Londen - en laat dertig losgelaten konijntjes zien in een
hotelkamer op de dertiende verdieping. In het filmpje onderbreekt een pluizig
neusje het licht dat binnenvalt door de deur, waarna meer en meer konijntjes de
kamer betreden. Eén van hen pauzeert zelfs om te geeuwen. De konijntjes
huppelen naar het bed vooraleer ze samen gelukzalig in slaap vallen.
Karelle
Lamouche, VP Marketing ibis Brands Noord-Europa: De video is een vrolijke
manier om de essentie van het ibis merk te benadrukken het uniek ontworpen
Sweet Bed by ibis en herinnert mensen eraan dat een goede nachtrust
centraal staat in ons aanbod. Bijna een jaar geleden zijn we gestart met de
revolutie van het ibis megabrandproject, met als objectief een nieuwe en unieke
hotelervaring te bieden aan onze klanten, met een herpositionering van onze
merken en een moderne en vernieuwende service. Binnen dit kader zijn ibis, all
seasons en Etap Hotel geëvolueerd naar een groep van sterke, vernieuwende en
gemoderniseerde merken: ibis, ibis styles en ibis budget. Het comfort, moderne
karakter en eenvoud die we integreerden in de ibis hotels hebben de ervaring
van de klant zodanig veranderd dat ze een unieke ervaring kunnen beleven in het
economy-segment. Ibis nieuwe bedden centraal in de ibis megabrandcampagne bevatten
hoogtechnologische matrassen, een luxe matrasbeschermer en een professioneel
ontworpen boxspring bed. In België en Luxemburg is de meerderheid van de
ibis-family hotels reeds met zo een heerlijk bed uitgerust en het aanbod wordt
gestaag uitgebreid.
De
video is terug te vinden op het Youtubekanaal van ibis www.youtube.com/ibis.
Met de nieuwe Raindance Select E 300 3jet Showerpipe
introduceert Hansgrohe een allround comfortprogramma in de douchewereld. Door
het combineren van high-end
elementen met de nieuwe Hansgrohe Select-technologie heeft de
sanitairspecialist een harmonieus douchesysteem ontwikkeld waarbij je
waterplezier onder controle houdt met een eenvoudige druk op de knop.
De ShowerTablet Select 300 is
zowel een intelligent douchecontrolesysteem als een mooi tablet voor je zeep en
shampoos. De knoppen en bedieningsgrepen bevinden zich vooraan, waardoor je
zelfs in de kleinste douche makkelijk alles kunt bedienen. Via de knoppen zet je de
hoofd- of handdouche aan of uit, met de draaiknop stel je nauwkeurig de
temperatuur in, zelfs met ingezeepte handen.
De hoofddouche Raindance
Select E verwent je met een keuze tussen drie verschillende stralen: een zachte
RainAir, de verkwikkende Rain of de nieuwe RainStream, waarbij twaalf aparte
jets een heerlijke watervalstraal creëren over je hele lichaam. De Rain en
RainAir bedien je via
de Selectknop op je hoofddouche zelf, de RainStream-knop zit
geïntegreerd in je ShowerTablet.
Ook
de handdouche Raindance Select E 120 heeft drie verschillende stralen: de
verkwikkende Rain, de zachte RainAir en de stevige massagestraal Whirl.
Switchen doe je dankzij de ergonomische Select-knop, ter hoogte van je duim. De
Raindance Select E 300 3jet Showerpipe is ook beschikbaar met een hoofddouche
zonder de RainStreamstraal (Raindance Select E 300 2jet), of met een ronde
hoofddouche: het tijdloze S-design van Hansgrohe. Je kunt kiezen tussen een
volledig verchroomde versie en een duotoonversie die wit combineert met chroom.
PALM PARKIES maakt zich op voor meer dan
500.000 bezoekers
PALM PARKIES programmeert deze zomer in
18 steden en gemeenten, 13 in
België en 5 in
Nederland, gedurende 7 weken zon 128 gratis festivalconcerten. PALM PARKIES ontstond lokaal in 1991 en groeide uit
tot hét
grootste dichtbij festival van Vlaanderen/Nederland! Een veelbelovende
affiche staat garant voor kwaliteit en gezelligheid. De festivals zijn uniek in
hun soort omdat ze 7 weken lang, tijdens
de week, buiten de concurrentie van de weekendevenementen, worden
georganiseerd.
Veranderende consument doet
de biermarkt verschuiven ! De aankoop en de consumptie van bieren verschuift
voor een stuk van de traditionele horeca en winkelkanaal naar een derde pijler:
evenementen. Sinds 2005 is Brouwerij
PALM trouwe partner van deze gratis concerten die haar naam dragen. PALM slaagt
er met PALM PARKIES
in om zich,
in een krimpende markt actueel, eigentijds én geloofwaardig te positioneren.
PALM onlosmakelijk verbonden
met PARKIES
PALM is een tevreden naamsponsor.
Peter Buelens
PR & Events Manager van PALM: Het
partnership tussen de organisatie, vzw Divers, en PALM is een duidelijke
win-win samenwerking. De waarden van beide merken sluiten naadloos op mekaar
aan en de positionering van beide is in perfecte harmonie. Samen brengen we een
sfeervol vakantiegevoel naar zon500.000 consumenten, naast het zeer sterke artistiek luik laten we de
consument PALM ontdekken en vooral genieten.
Dé namen voor de zomer
vanPALM PARKIES 2013:
Raymond Van Het Groenewoud,
Sioen, VOF De Kunst, Kate Ryan, Afi & the Hitman, Udo, Billy Leyers, Cloud
Nine, Ape Not Mice, Cookies and Cream, Frimout, Dallas, Jim Cole, Level Six,
The Wolf Banes, Laura Vane & the Vipertones, Misses big Stuff, Moelparkee,
Please!, Mrs. Hips, Poppy, Royal Funk Force, The Amazing Flowers, The
Expendables & Isabelle A.
Floraliën
Gent zetten Stadhuis en Grote Markt van Brussel in de bloemetjes
Met
Floraliëntime, krijgt Brussel er deze zomer een internationaal planten- en
bloemsierkunstevenement van formaat bij. De Stad Brussel, de vzw
Bloementapijt van Brussel
en de Floraliën Gent bundelen de krachten voor een
tweejaarlijkse florale happening in het Brusselse Stadhuis en op de Grote
Markt. De eerste editie van het nieuwe zomerevenement vindt plaats van 15 tot
18 augustus.
Tijdens
Floraliëntime worden het Stadhuis en de Grote Markt van Brussel vier dagen lang
omgetoverd tot een paradijselijke wandeltuin vol kleuren en geuren. De hoofdrol
is weggelegd voor het majestueuze 15de-eeuwse Stadhuis dat de bezoekers op een
nooit geziene manier kunnen (her)ontdekken. Internationaal gerenommeerde
bloemenkunstenaars van de Floraliën Gent zullen de verschillende vertrekken
ervan versieren met de nieuwste creaties en decoratieve tendenzen. De groene
draad doorheen de expo is Colours of life, een verwijzing naar de
kleuren van het historische decor die als inspiratiebron dienden voor de
artiesten.
Op
de Grote Markt komt er een relaxtuin waar de bezoekers ongedwongen kunnen
flaneren door een woud van majestueuze laurieren, planten die ideaal zijn om
voetpaden, voordeuren en balkons in de stad mee op te fleuren. Deze lauriertuin
is dan ook een geknipte teaser voor de meesterwerken binnenin het Stadhuis.
Door de subtiele verwijzing naar groen in de stad en het Brusselse Zoniënwoud
worden de groenliefhebbers bijna ongemerkt binnengeleid in het bloeiende en
florale rumoer.
Met
dit nieuwe initiatief willen de organisatoren België en de hoofdstad verder op
de kaart zetten als het gaat om bloemen, planten en de creativiteit waarvoor ze
bekend staan. Het gaat om meer dan gewoon bloemen en planten: het gaat om groen
naar de stad brengen, en naar het centrum van Brussel, de hoofdstad van
Europa.
Floraliëntime
moet een tweejaarlijks gebeuren worden, afwisselend met het Bloementapijt op de
Grote Markt. Zo krijgen de liefhebbers van het betere bloemen- en plantenwerk
hun vaste jaarlijkse afspraak in de zomer. De eerste editie vindt plaats in het
verlengde Hemelvaartsweekend, van donderdag 15 tot zondag 18 augustus, telkens
van 10 tot 22 uur.
Van
Corsica hoor je wel eens dat het een dure vakantiebestemming is maar dat klopt
geenszins met de werkelijkheid. Zij die lIle de Beauté beter kennen weten dat
een reis met ferrymaatschappij SNCM prijsgunstig is en dat je op Corsica kunt
logeren en genieten on a low budget.
Wat
de bestemming zelf betreft is er geen twijfel mogelijk, op Corsica voelt elk
type reiziger zich thuis. Wie houdt van natuurschoon, van een unieke culturele
identiteit, van zee en bergen, heeft op Corsica alles naar wens. Op de ontelbare
mooie plaatsen kun je daarenboven genieten van de zon die het zelden laat
afweten, ook niet tijdens het heerlijke en lange najaar.
En
dus kies je voor Corsica en ga je op zoek om die reis op een prijsgunstige
manier te organiseren. Dat gaat makkelijk met ferrymaatschappij SNCM, de vaste
partner voor een trip naar het mediterrane eiland. SNCM vaart
vanuit Marseille, Toulon en Nice naar diverse havens op Corsica. De
Zuid-Franse steden zijn overigens makkelijk en snel bereikbaar via de autoroutes.
SNCM heeft comfortabele schepen in de vaart en het is perfect mogelijk om een
overtocht te maken op een prijsgunstige manier, bijvoorbeeld reizen in een
zetel.
Ook
voor het verblijf op Corsica zijn er tal van prijsgunstige mogelijkheden, bv. op
campings of in een gîte (www.gites-corsica.com). Er zijn
ook appartementen en kamers te huur, in de steden, aan het strand of in het
bergachtige binnenland. Corsica heeft wat dit soort voordelige logies betreft
een aanbod van maar liefst 683 plaatsen (www.airbnb.com/s/Corsica--France).
SNCM Brussel is een ferry broker en dat
betekent dat je bij deze maatschappij ook reizen kunt boeken met
ferrymaatschappijen La
Meridionale, Viking Line, Brittanny Ferries, DFDS Seaways,
Condor Ferries, Tunisia Ferries, GNV Maroc en Algérie Ferries.
www.sncm.be : hier kunnen
de brochures van 2013 gedownload worden van zowel de ferries van SNCM
(dienstregeling en prijzen) alsook de
verblijfsmogelijkheden van Via Corsa Reizen.
Deze zomer zal er geen week voorbij gaan of er zullen één of
meerdere topevenementen plaatsvinden in Oostende. Het wordt een ware
festivalzomer met het Ostend Beach Dance Festival, Woosha!, Theater aan Zee, de
Paulusfeesten, nieuwkomer Polé Polé Beach en het Filmfestival Oostende!
Daarenboven is de Stad aan Zee ook gaststad voor heel wat
nieuwe evenementen zoals diverse hoogstaande tentoonstellingen, het Europees
Kampioenschap Bridge, à lOstendaise, de musical Cats, het Wereldkampioenschap
Inline Skating en het Belgisch Kampioenschap Barbecue.
Door de veelheid aan evenementen en activiteiten die
georganiseerd worden, is Oostende uitgegroeid tot de levendige Stad aan Zee
zoals we haar nu kennen. In de stad valt er wel altijd iets te beleven, en dit
is één van de troeven waardoor zoveel toeristen de weg vinden naar Oostende.
Begin juli is het tijd voor de jongsten onder ons:
Kids@Oostende zal de eerste week van juli opnieuw bruisen van de activiteiten.
Topper blijft natuurlijk het LEGO Paleis in Kinepolis Oostende, maar ook het
straattheater, familietheater, de optredens en workshops zullen zeker in de
smaak vallen. Op zaterdag 6 juli wordt het Leopoldpark omgevormd tot een Kids
Park en op zondag 7 juli sluiten we Kids@Oostende spetterend af met de I Love
Disney Channel Summer Tour op het Strandplein in Mariakerke.
Het Filmfestival Oostende brengt van 6 t.e.m. 14 september
heel wat nationale en internationale avant-premières.
Met de nieuwe internationale competitie LOOK!
focust het festival op het werk van diegenen die achter de schermen werken:
Product Design in combinatie met het werk van de D.O.P. (Director of
Photography).
Met "De Jonge
Helden" stelt master Johan Heldenbergh 4 mensen aan het publiek voor die
aanstormende talenten zijn in hun vak. De Vlaamse filmwereld wordt opnieuw in de
bloemetjes gezet tijdens de vierde editie van de Ensors.
Om wegwijs te geraken in dit enorme aanbod werd de
Zomerevenementenbrochure in een volledig nieuw kleedje gestoken. Iets groter
dan vroeger, maar nog steeds een handig formaat, goed voor 72 paginas
boordevol toeristische evenementen. De brochure heeft een oplage van 110.000
exemplaren en wordt onder de oostendse bevolking en toeristen verdeeld. www.visitoostende.be
Op
vakantie en toch naar school? Dat kan! Steeds meer oude gebouwen krijgen een
nieuwe functie. Zo ook vroegere scholen die je bij Belvilla kan huren als
vakantiewoning. Je vindt ze in vele Europese landen. Beleef ook jouw vakantie
op school en geef het woord schoolvakantie een heel andere betekenis!
In
het Waalse Bovigny, bijna tegen de Luxemburgse grens, staat een oude
basisschool. Vanaf begin 1900 tot het eind van de Tweede Wereldoorlog kregen de
jongens uit het dorp hier les. De school bestond destijds uit één zaal voor
leerlingen van alle klassen. Nu kun je op vakantie in groepswoning LEcole de
Jadis. De vakantiewoning is als geheel te huur voor 22 personen,
maar ook als kleiner gedeelte voor 12 personen onder de naam La Petite Ecole de Jadis.
In
het Zeeuwse Kattendijke vind je vakantiehuis De Domus,
een basisschool uit 1882. Het is een aangename, ruime vakantiewoning voor tien
personen met diverse authentieke elementen. In de keuken/eetkamer vind je
bijvoorbeeld nog oude landkaarten aan de muren en de kenmerkende schoolse ramen
zorgen voor veel licht in huis. De oude school biedt dan ook alles aan wat je
van een vakantiewoning mag verwachten, aangevuld met extras, zoals een sauna
en pingpongtafel.
In
de Noord-Italiaanse regio Emilia-Romagna staat een voormalige school uit 800
die tegenwoordig plaats biedt aan maximaal tien gasten. Het vakantiehuis Casale Pietre
Antiche dankt zijn naam aan de antieke stenen waarmee het is
gebouwd. De school is volledig gerenoveerd, maar ademt nog steeds een zeer
authentieke sfeer uit. Houten balken, diverse nisjes en meerdere open haarden
zijn aangevuld met hedendaags comfort, waaronder een zwembad en een ruim terras
met prachtig uitzicht.
Het
Groene Spanje, in het noordwesten van het Iberisch Schiereiland, is een
relatief onontdekt gebied. Hier staat een voormalige plattelandsschool genaamd Casa Rustica op
wandelafstand van een klein dorp. Het gebouw is meer dan 200 jaar oud en heeft
de charmante, traditionele architectuur van de regio Galicië. In de tuin vind
je onder meer een groot zwembad en een speelhuisje voor kinderen. De
vakantiewoning is verdeeld in twee appartementen, één voor vier personen en
de andere voor zes.
Beide appartementen zijn los van elkaar, maar ook gezamenlijk te
huur, bijvoorbeeld voor een vakantie met twee gezinnen.
Belvilla
biedt nog veel meer vakantiewoningen in scholen, bijvoorbeeld ook in
Oostenrijk, Duitsland, Tsjechië en Groot-Brittannië. Je vindt ze door *school* in te
geven in het vrije zoekscherm op www.belvilla.be.
Zes streekproducten, waarvan vier uit Oost-Vlaanderen, krijgen het
Vlaams erkenningslabel STREEKPRODUCT.BE van de sectorgroep Streekproducten. Het gaat om Reynaertgebak uit Sint-Niklaas,
hopjenever uit het Waasland, droge worst uit het Meetjesland, Vlaams
ovengebakken spek, Antwerpse droge ringworst en cervela uit Midden-Brabant.
Drie maal per jaar neemt de Beoordelingscommssie Vlaamse Streekproducten de
erkenningsaanvragen voor traditionele Vlaamse streekproducten onder de loep. De uiteindelijke
toekenning gebeurt door de sectorgroep Streekproducten van VLAM. Voor de
voorjaarsronde van 2013 levert dit zes nieuwe erkenningen op. Sommige
producenten kiezen er voor om de pure traditie voort te zetten, anderen hebben
het oorspronkelijk recept al wat aangepast en produceren al minstens 25 jaar
volgens deze wijze. Wat ook de keuze van de producent is, het terugkerend
element is steeds zijn know-how. De klanten weten dit duidelijk te appreciëren,
want de vraag naar deze producten is groot.
Het Reynaertgebak wordt aangeboden door de Meesterbakkers uit
Sint-Niklaas: Stevens-Decock, Chris De Visscher, Patisserie Stefan, Patisserie
Thierens.
Geïnspireerd op een veel oudere gâteau de Saint-Nicolas ontwikkelden de
Meesterbakkers van Sint-Niklaas in 1973 hun Reynaertgebak. De lokale bakkers
hebben deze traditie dan ook 40 jaar volgehouden met de hulp van de zoet
gebekte inwoners van Sint-Niklaas natuurlijk.
De
Antwerpse droge ringworst wordt aangeboden door Slagerij
Wannes. Droge worsten of worsten om te drogen that is the question? Feit is dat de ene ze graag vers en mals eet, de
andere liever medium en sommigen goed gedroogd. Bij Slagerij Wannes werkt men
nog zoals vroeger en maakt men kleine ringworsten van 200 g met vrij grof gemalen
vlees. Deze kleine ringworsten verdwenen uit de meeste beenhouwerijen omdat ze
iets meer werk vragen dan
de standaard rechte worstjes.
Cervelaaangeboden
door Slagerij Coppens-Dirix, reeds vernoemd in de 16de eeuw door Rabelais,
maakt de cervela ook deel uit van het Brabants en Antwerps gastronomisch
erfgoed. In Zemst verwerkt deze slagerij varkensvlees, paardenvlees en restjes
charcuterie tot een traditionele rood gekleurde cervela. Gekruid met onder
andere muskaatnoot, foelie, gember, en een stevige teen look, dit alles
volgens het originele recept uit de jaren 50. Gerookt en bruin van kleur
wordt een cervela een chasseur genoemd. Cervela is onlosmakelijk verbonden
met de frietkotcultuur en vereeuwigd in volkse liedjes à la viva mboma. www.streekproduct.be
Vanaf
19 juni vliegt Brussels Airlines vijf keer per week tussen Brussels Airport en
Washington Dulles. De nieuwe lijndienst trekt passagiers aan die de Amerikaanse
hoofdstad willen bezoeken maar ook klanten die via Washington doorreizen
naar andere bestemmingen in de Verenigde Staten.
Na
een onderbreking van 12 jaar landt er met Brussels Airlines vlucht SN515
opnieuw een Belgisch passagiersvliegtuig in Washington Dulles Airport. En dat
is niet de enige nieuwigheid: SN515 van Brussels Airlines is immers de eerste
en enige late namiddagvlucht vanuit Brussels Airport richting de Verenigde
Staten. De eerste vlucht werd op Brussels Airport feestelijk uitgewuifd en
wachtte een warm onthaal in de Amerikaanse hoofdstad.
Met
de nieuwe lijndienst verbindt Brussels Airlines niet alleen de Europese en
Amerikaanse hoofdstad rechtstreeks met elkaar, Brussels Airport en Washington
Dulles zijn immers ook twee belangrijke hubs van het Star Alliance netwerk en
worden dankzij deze lijndienst met tientallen vluchtconnecties gevoed. Het
ideale tijdschema van de vluchten laat passagiers toe om na een korte
tussenstop in Washington Dulles meteen met andere Star Alliance partners door
te vliegen naar vele andere bestemmingen op het Noord-Amerikaanse continent.
Veel passagiers combineren de Washington vlucht bijvoorbeeld met een
aansluiting naar de Amerikaanse Westkust of naar een grootstad in het
binnenland. Zo waren er aan boord van de eerste vlucht naar Washington bv. passagiers
die doorreizen naar San Francisco, Mississippi, Chicago, Indianapolis en Kansas
City. Op de eerste vlucht vanuit Washington vertrokken passagiers die via Brussels Airport met
Brussels Airlines doorvliegen naar o.m. Oslo, Kinshasa, Abidjan, Kopenhagen en
Douala.
Dit
zomerseizoen vliegt Brussels Airlines vijf keer per week tussen Brussels
Airport en Washington Dulles. Alle vluchten worden uitgevoerd met Airbus
A330-200 of A330-300 toestellen die de voorbije maanden met nieuwe, super
comfortabele Business- en Economy Class cabines werden uitgerust.
De
nieuwe lijndienst naar Washington wordt exact een jaar na de succesvolle start
van Brussels Airlines eerste trans-Atlantische route, Brussel-New York JFK,
gelanceerd. Washington is de tweede bestemming aan de Amerikaanse Oostkust die
Brussels Airlines aanvliegt. De eerste commerciële resultaten beantwoorden aan
de verwachtingen.
Het
lange afstandsaanbod van Brussels Airlines is de voorbije vier jaar flink
gegroeid, zegt Brussels Airlines CEO Bernard Gustin. In vier jaar tijd
verdubbelde onze vloot van vier naar acht toestellen. We voegden vier
intercontinentale bestemmingen toe aan ons netwerk en verhoogden de
vluchtfrequenties op talrijke andere verbindingen. De lancering van Washington
past in onze strategie om de belangrijkste intercontinentale bestemmingen
vanuit Brussels Airport zélf aan te vliegen zodat passagiers comfortabel en
rechtstreeks kunnen reizen.
Petrossian
opent in Ukkel zijn eerste boetiek in België. Een intiem adres in een straat
waarin zich de handelszaken bevinden die gespecialiseerd zijn in high-end
voedingszaken.
De
opening van de Petrossian-boetiek in Brussel, de twaalfde
in de wereld, maakt deel uit van de internationale ontwikkelingsstrategie van
Caviar Petrossian. De voorbije jaren opende het Franse bedrijf jaarlijks
minstens één winkel. De laatste was de Petrossian-boetiek in het Dubaï Mall in
Dubaï, die enkele weken geleden werd ingehuldigd in aanwezigheid van Armen
Petrossian.
In
Europa koos het familiebedrijf, dat in 1920 werd opgestart, ervoor om zich te
vestigen in Brussel. De boetiek in Ukkel biedt alle paradepaardjes van het
huis: alle soorten kaviaar, in Frankrijk gerookte zalm, die volgens de
familiemethoden van het Huis Petrossian wordt bereid en die met de hand wordt
gesneden voor de klant, evenals verschillende gerookte visspecialiteiten, foie
gras, truffels, en allerhande zoute en zoete lekkernijen. Men vindt er eveneens
geschenkdozen en exclusieve tafeldecoratie. Het beheer van de winkel werd
toevertrouwd aan Dimitri Bourrigault, die voordien het restaurant en de
Petrossian-boetiek leidde in New York en gedurende tien jaar werd opgeleid bij
Petrossian in Parijs.
Caviar
Petrossian werd opgericht in 1920
in Parijs en staat onder leiding van Armen Petrossian.
In Frankrijk bevinden de Petrossian-boetieks zich in Parijs (18, Bd de Latour
Maubourg, in Lafayette Gourmet en in Publicis Drugstore), op de luchthaven van
Charles de Gaulle in Roissy, en in Lyon (in de Halles Paul Bocuse). Het
Huis Petrossian ontwikkelde de voorbije jaren een internationale strategie en
exploiteert de buitenlandse boetieks hetzij via gecertifieerde partners, hetzij
rechtstreeks zoals in Brussel. Sinds 2011 bevinden zich Petrossian-boetieks in
de Verenigde Staten (in New-York, Los Angeles, Las Vegas), in Brazilië (Sao
Paulo) en sinds 2012 in
Dubaï. De Petrossian-restaurants worden geroemd om hun specialiteiten (in
Parijs, New-York en Los Angeles).