De
natuur aan de Kust heeft in het verleden veel te lijden gehad. Onder meer door
verkavelingen zijn sommige duin- en bosgebieden
verdwenen. Maar die tijd ligt gelukkig achter ons en er wordt zelfs aan
natuuropbouw gedaan, zeker in Koksijde-Oostduinkerke.
Het
klinkt eigenaardig maar om de natuur te herstellen moet je eerst een en ander
afbreken. Natuurbehoud betekent dat de oorspronkelijke biotoop wordt ingericht,
de rest gaat vanzelf. Een mooi voorbeeld zijn de werken in de Ter Yde duinen en
de Noordduinen in Koksijde. Op een oppervlakte van zes hectaren werden alle
elzen en populieren verwijderd om er de oorspronkelijke toestand van hooi- en
duingraslanden te herstellen. Op de hoge duinen werden de lage struiken
verwijderd waardoor de natuurlijke zandverstuiving weer alle kansen kreeg. Het
resultaat van deze en tal van andere ingrepen is dat de oorspronkelijke fauna
en flora zich langzaam maar zeker herstelt. Tijdens geleide wandelingen wijzen
de gidsen op bloemen en planten die terugkeerden na een lange afwezigheid. Ter
Yde is nu weer een fantastische biotoop dankzij de nieuwe duingraslanden en
vochtige duinvalleien. In de moerasvegetatie worden opnieuw libellen, kikkers,
salamanders en padden waargenomen, het is de habitat van vogels, broedvogels
zoals de Velduil, overwinteraars als Bosruiter en Blauwe Kiekendief.
Koksijde-Oostduinkerke
is zonder meer de koploper voor wat betreft natuurbehoud aan de Kust. Al
gehoord van wintergroen, kleine ruit, ruige scheefkelk, walstrobremraap? Van
grasmus, braamsluiper, graspieper, spinkhaanzanger? Van de parelmoervlinder en
het bruin blauwtje? Ze zijn allemaal terug in badplaats Koksijde-Oostduinkerke
waar de gasten, niet alleen door het natuurschoon maar om honderd-en-één andere
redenen, een onvergetelijke vakantie wacht.
Tijdens
een QualityCoast Top 100 haalde Koksijde-Oostduinkerke de negende plaats, een
waardering voor een beleid dat focust op lokale identiteit, natuurlijk en
cultureel erfgoed, natuurschoon en milieu. Koksijde-Oostduinkerke is de eerste
Belgische kustgemeente die deze award in de wacht sleept. www.koksijde.be
Actieve
vakantie in Kent, met DFDS Seaways geen bagagebeperkingen!
Kent,
de Tuin van Engeland, is dichtbij. Het is een droombestemming voor zij die
houden van actieve vakanties, recreatief of avontuurlijk. Kent is makkelijk én
prijsgunstig bereikbaar met de ferries van DFDS Seaways. Kortom, Kent is een
voor de hand liggende reisbestemming tijdens de komende zomermaanden.
Actief
genieten in Kent, langs een fascinerende kustlijn, honderden kilometers lang,
met panoramische uitzichten en met niet minder dan acht heerlijke stranden die
het internationaal kwaliteitslabel Blauwe Vlag hebben verworven. Langs de kust
liggen tientallen bewegwijzerde fiets- en wandelpaden, hoog op de klifrotsen en
langs schilderachtige kastelen en kasteelruïnes die deel uitmaken van het
werelderfgoed. Een bestemming dus voor zachte recreatie, wandelend of fietsend
genieten,maar ook voor zij die het
avontuur en de sportieve uitdaging niet schuwen. De kust van Kent is een
trefpunt voor liefhebbers van surfen, jet-skiën, kite surfen en zeilen. Elk
stukje kust is anders, van Ramsgate met zijn gouden stranden via Dover met zijn
white cliffs tot de noordkust van Kent waar zeilers de beste wind in de zeilen
hebben.
Een
actieve vakantie in Kent! Makkelijk om zelf te organiseren want je auto met het
nodige materiaal kan mee met de ferry van DFDS Seaways. Ter plaatse wordt door
de lokale toeristische diensten alle nodige informatie ter beschikking gesteld.
In Ramsgate, minder dan een uur rijden van bij de aanlegsteiger van de ferry in
Dover, wordt deze zomer Ramsgate Active opgestart met nieuwe fietsroutes,
wandelpaden, boottochten, golfen en geocatching waarbij je met een hand-GPS op
zoek gaat naar de verborgen schat.
Naar
Kent, where the action is!, waar je de actieve vakantietoer opgaat, reis je
met DFDS Seaways vanuit Duinkerke of Calais. Er zijn meerdere afvaarten per dag
naar en van Dover. Je auto, geladen met reisbagage en materiaal voor een
actieve vakantie, gaat mee. Het kan al voor de prijs vanaf 39, enkele reis,
voor vier personen en één auto!
TRAVELBIRD
ROEPT BELGEN OP OM NATIONALE FEESTDAG IN EIGEN LAND TE VIEREN
TravelBird,
een online reisaanbieder actief in de Benelux en Duitsland, heeft naar
aanleiding van de Belgische nationale feestdag een selectie van 7 binnenlandse
arrangementen uitgewerkt. Dit Best of Belgium-aanbod
gaat van een citytrip in Antwerpen en Brussel, tot een culturele uitstap in
Brugge en een weekendje uitwaaien aan zee. Tijdens het weekend van 21 juli
kunnen deze arrangementen aan uitzonderlijke condities geboekt worden. Op die
manier hoopt TravelBird de thuisblijvers een leuke nationale feestdag te
bezorgen in eigen land. Boeken kan via www.travelbird.be.
We
zouden het bijna vergeten, maar binnenkort vieren we weer onze nationale
feestdag. Voor vele Belgen niet meer dan een extra verlofdag. Iets waarin
online reisaanbieder TravelBird niet toevallig een bedrijf met Nederlandse
roots verandering wil brengen. In Nederland blijft iedereen gezellig in
eigen land om Koningsdag te vieren. Het aantal boekingen in eigen land neemt
dan minstens met een derde toe. Hier vertrekt iedereen juist naar het
buitenland, zegt Erik Kuijpers, country manager België bij TravelBird.
Nochtans wijst een recent onderzoek van Consumeter aan dat 58% van de Belgen
een vakantie in eigen land doorbrengen als iets positief ervaart. Deze
staycation-trend heeft ons ertoe aangezet om een aanbod uit te werken waarbij
mensen aan een voordelige prijs een leuk verblijf in eigen land kunnen boeken,
met uitzonderlijke condities tijdens het weekend van 21 juli. We willen op de
nationale feestdag iedereen laten genieten van wat België te bieden
heeft.
Voor
haar Best of
Belgium-aanbod ging TravelBird op zoek naar de natuurlijke
troeven van ons land. Zo kan je culinair genieten bij Hertog Jan, met zijn 3
Michelin-sterren één van de absolute toprestaurants van België. Of je neemt de
kinderen mee naar Bobbejaanland, nog altijd één van de leukste attractieparken.
Verder kan je op citytrip naar Antwerpen en Brussel, een weekendje uitwaaien in
Oostende of rustig genieten in de Ardense bossen. Tenslotte mag ook Brugge als
absolute culturele topper niet in het aanbod ontbreken. Voor ieder wat wils
dus. En dat aan ongeziene voordeeltarieven, speciaal naar aanleiding van de
nationale feestdag. We hopen dat we met deze actie de Belg kunnen inspireren
om te genieten van al hetgeen ons landje te bieden heeft, in het bijzonder
tijdens onze nationale feestdag. Het moeten niet alleen de Rode Duivels zijn
die chauvinistische gevoelens opwekken, toch?, besluit Erik Kuijpers.
De
perfecte zomer? Eentje met veel zon, ijs en fruit! Met de wispelturige
weergoden in ons land, laat de zon soms even op zich wachten. Maar wat ijs en
fruit betreft, zit je met de slimme keukenhulpjes van Demeyere, Cuisipro, Staub
en Zwilling echt goed.
IJssandwich?
Koud kunstje!Een minidessert met
maxi-uitstraling? Ontdek de ijssandwiches, coole lekkernijen met een ijsje
tussen twee koekjes. Cuisipro inspireert je met drie leuke vormpjes een ster,
cirkel en hartje en verklapt tegelijk een magische zomerse combinatie:
kaneelkoekjes met appelijs. Handig ook, de vormpjes zijn kidsproof!
Vanille,
pistache, mokka... smaken kunnen verschillen, maar de handige ijsschep van
Cuisipro
lust iedereen. Daar zit het ergonomische design voor heel wat tussen, net als de
antikleefbescherming waardoor het ijs makkelijk van de schep
glijdt. Dankzij de unieke vorm kan je tot in het kleinste hoekje van de bijna
lege doos ijs! Handgreep tijdelijk in wit, zachtroze of trendy groen.
Of
je nu fruit wilt serveren of allerlei zomerse groentjes, de mengkommen van
Demeyere komen altijd van pas. Ze zijn gemaakt van roestvrij staal en vallen op
door hun blinkende afwerking. Maar ook het gebruiksgemak is een troef, zo zijn
de mengkommen ideaal voor het mengen van deeg of een dressing.
Zelf
confituur maken, heeft zijn charme. Maak het je gemakkelijk en koppel
eigentijds
comfort
aan grootmoeders recept. De confituurpot van Demeyere, met deksel, hengsel en
gietrand, heeft een inhoud van 10 liter: ideaal voor grote hoeveelheden. Het
hele jaar rond, want ook mosselen, zeevruchten of kreeften kan je makkelijk
bereiden in deze grote pot.
Een
zomerse tomatensalsa? In een handomdraai gesneden met het universele mes van
Zwilling. Dit middelgroot mes met golvend geslepen lemmet komt goed van pas bij
het snijden van tomaten, kaas, worst of stokbrood. Onmisbaar dus bij picknicks
en koude lunches, maar ook gewoon elke morgen aan de ontbijttafel.
De
leuke kleuren van de Staub-cocottes geven je zomerse brunch extra pit. Zet ze
vooraf enkele uren in de ijskast of de diepvries en geniet van frisse gerechten
zoals bijvoorbeeld een gazpacho ! Deze gietijzeren potjes houden immers even
goed de koude vast als de warmte. Handig, toch?
In
de hectiek van het moderne leven worden de ruimtes waarin we wonen en werken
steeds meer afgestemd op onze hogere behoeftes. Bewust of onbewust zoeken we
naar onze innerlijke lichtheid, ons kompas in het bruisende, en bij tijde
turbulente leven. Met name in de badkamer willen we onszelf even volledig
kunnen afsluiten van externe invloeden, om ons bewuste en fysieke zijn te
zuiveren en te regenereren.
Design en technologie concentreren zich steeds meer op welzijn. Licht, lucht en
ruimte, puur en natuurlijk, dat is de eenvoudige basis van onze
welzijnsbehoefte; meer hebben we niet nodig. Maar in de uitvoering zijn
concepten als eenvoud en essentie juist het moeilijkst te realiseren. Delta
Light® is gespecialiseerd in geavanceerd lichtdesign, minimalistisch in
vormgeving, maximaal in resultaat. De innovatieve lichtdesigns van Delta Light®
combineren optimaal functioneel licht met de esthetiserende functie van licht
en de weldaad van sfeerverlichting. Ook duurzaamheid en veiligheid zijn van
essentieel belang.
De aangepaste sfeer brengt je in de juiste stemming. Met ledverlichting in de
douche of als lichtlijn onder het bad worden subtiele accenten aangebracht in
de ruimte. Dimmen verzekert gezelligheid en intimiteit. Indirecte verlichting
via uplighting zal bijdragen tot een diffuse en warme verlichting.
Accentverlichting
kan de badkamer een heel andere dimensie geven en laat het toe om bijzondere
kenmerken van de ruimte te accentueren. Door het toevoegen van een meer
decoratieve armatuur of een bijzonder lichtpatroon krijgt de ruimte extra
cachet.
De functionele verlichting ondersteunt dagelijkse taken. Speciale aandacht gaat
uit naar de spiegel waar men zich scheert en opmaakt. Vooral het vermijden van
schaduwwerking is hier belangrijk en zal worden gerealiseerd door het correct
plaatsen van een diffuse fluorescentieverlichting waarbij het gelaat volledig
wordt aangestraald. www.deltalight.com
Eurostar viert dit jaar de
derde verjaardag van zijn programma Eurostar Plus Cultuur die vanaf nu wordt
omgedoopt tot het cultureel programma
2 for 1
om het principe van het aanbod te verduidelijken, namelijk de toegang
vergemakkelijken tot 22 van de grootste musea in Europa. Op eenvoudig vertoon
van hun treinticket genieten alle Eurostar-reizigers van 2 toegangstickets voor
de prijs van 1
in de partnermusea op hun bestemming. In Londen zijn de 8 grootste culturele
instellingen partner van het programma: The British Museum, The National
Gallery, National Portrait Gallery, Tate Britain, Tate Modern, Victoria and
Albert Museum, Science Museum en The British Library.
Het Magritte Museum Brussel treedt toe tot het 2 voor de prijs van 1-programma.
Vanaf nu kunnen Eurostar-reizigers die van Londen naar Brussel reizen, genieten
van 2 toegangstickets voor de
prijs van 1 in dit befaamde museum in onze hoofdstad. Ter
gelegenheid van de verjaardag van het programma, lanceert Eurostar een
affichagecampagne in zijn terminals om reizigers aan te moedigen te genieten
van de nieuwe tentoonstellingen in de partnermusea van het 2 for 1- programma.
Enkele
2 for 1-tentoonstellingen om te ontdekken in Londen:
Lowry and the Painting of Modern Life, Tate Britain, van 26 juni tot 9 oktober 2013 - de grootste retrospectieve
ooit rond Lowry, de geliefde Engelse schilder die industriële taferelen en
spoorweglandschappen van de 20ste eeuw idyllisch tot leven brengt.
Club to Catwalk: London
Fashion in the 1980s, Victoria and Albert Museum, van 10 juli 2013 tot 16 februari 2014. Deze
tentoonstelling brengt het bruisende en creatieve modecircuit van de jaren 80 in beeld.
Only in England: Photographs by Tony Ray-Jones and Martin
Parr,
Media Space Gallery in het ScienceMuseum, van 21 september
2013 tot 16 april 2014. Met deze grote fototentoonstelling opent het Science
Museum zijn nieuwe cultuurgalerij Media Space.
The Portrait in Vienna 1900, National Portrait Gallery,
van 9 oktober 2013 tot 12 januari 2014. Deze tentoonstelling brengt o.a.
doeken samen van Gustav Klimt, Egon Schiele en Oskar Kokoschka.
Star
Clippers, bekend om zijn fantastische zeilschepen, vier- en vijfmasters, zal
vanaf 2014 ook op Cuba varen. Dat is uniek want er zijn nauwelijks
cruiseschepen die voor anker gaan in Cuba. Oorzaak is het Amerikaanse embargo
tegen Cuba dat sinds 1962 van toepassing is en waardoor cruiseschepen na een
bezoek aan dat eiland niet meer welkom zijn in de VS. Er zullen trouwens ook
geen passagiers met de Amerikaanse nationaliteit mee reizen.
Hoe
dan ook, het worden fantastische cruises waarbij de reizigers het vibrerende
Caraïbische eiland echt zullen ontdekken, door het bezoek aan prachtige
stranden, koloniale steden en dorpen. Daarenboven worden aan de cruisereizigers
pre- en post-cruise opties geboden met een verblijf in Havana, beroemd om zijn
sigaren, nachtleven, architectuur en de verhalen van Hemingway. Voor deze Cuba
reizen wordt de Star Flyer ingezet, een viermaster met een capaciteit van 170
passagiers. De Star Flyer zal tijdens de winter 2013/14 zowel Costa Rica bedienen
als de Caraïbische Zee.
Er
zijn verschillende programma's opCuba :
veertien nachten, van Costa Rica door het
Panama Kanaal naar Cuba; zeven nachten Cuba en Cayman Islands en een tocht van
Cuba naar St-Maarten.
Cuba
is zowel voor onze nieuwe als voor onze terugkerende gasten een fascinerende
reisbestemming. Cuba bekoort met een rijke geschiedenis, cultuur en
architectuur en een tropische kust, ideaal om te zeilen en voor anker te gaan,
nabij verlaten stranden en eilandjes aldus Mikael Krafft, Star Clippers
president.
Star
Clippers exploiteert 3 van s werelds grootste zeilschepen. Passagiers kunnen
de romantiek van het zeilen ervaren aan boord van een schip in een relaxte
omgeving en met een hoog niveau van dienstverlening. Alle drie de schepen hebben
ruime teakhouten dekken, zwembaden, informele diners, een gezellige Tropical
Bar aan dek en een comfortabele piano bar. De schepen zijn groot genoeg om 1e
klas accommodatie te bieden en klein genoeg om intieme havens aan te doen die
onbereikbaar zijn voor de grote cruiseschepen. www.starclippers.com
Rituals
opent haar allergrootste winkel - 106m2 slow shopping paradijs in centrum
Antwerpen
Rituals, opgericht door
Raymond Cloosterman in 2000, is het eerste merk ter wereld at home & body
cosmetics combineert. Met een productlijn van verzorgende body- en
gezichtscrèmes tot pure thee, soulwear, geurkaarsen en precious mineral make-up
staat Rituals voor speciale aandacht die alledaagse routines weer in
betekenisvolle rituelen verandert. Na de opening van de allereerste Rituals
winkel in de Amsterdamse Kalverstraat in 2000, volgden openingen in steden als
Londen, Madrid, Berlijn, Stockholm en São Paulo. Ook in België kende Rituals
een heus succesverhaal en opent het merk nu haar grootste winkel ooit, aan de
bekendste winkelstraat in Antwerpen; de Leysstraat.
Het slow shopping paradijs biedt 106 m2 pure ontspanning. Prettige muziek, fijne geuren, vriendelijk personeel
en een grote bloesemboom zijn de hoofdingrediënten die er voor zorgen dat
iedereen die de winkel binnenstapt zich hier direct op zijn gemak voelt. De
winkel heeft twee testereilanden waar de bodyproducten rustig uitgeprobeerd
kunnen worden. Ook is er alle ruimte voor make-up advies, een handmassage of
een kopje Rituals thee.
Rituals
werkt samen met de beste producenten ter wereld en een selectie topparfumeurs.
Alle producten - ruim 400 in
totaal - zijn geïnspireerd op een authentiek Oosters ritueel, zoals het Hammam
stoombadritueel, de Ayurveda gezondheids- en schoonheidsleer en de
scheertraditie van de Samurai-krijgers.
Inmiddels
heeft Rituals meer dan 250 winkels wereldwijd,zon 450 shop-in-shops en 5 City Spas verspreid over 13 landen. De
allergrootste winkel opent in de Antwerpse Leysstraat 17 en is het 32e
Rituals filiaal in België. Daarnaast is het verwenmerk in België verkrijgbaar bij
ICI Paris XL en INNO.
De zonnevarianten van Didden: een smakelijk gamma dressings
Didden
Een naam die in het hart van de Belgen onlosmakelijk verbonden is met
kwaliteitsvolle sauzen en specerijen. Een merk met historische aanwezigheid in
de kleinhandel, nu eveneens in grootwarenhuizen.
Nu
voeding steeds meer synoniem wordt van gezondheid, biedt Didden een mooi gamma
saladedressings aan dat een perfect antwoord biedt op de eisen van een
lekkernij die zowel licht als hedendaags is. In hun elegante verpakking en
ontstaan uit volkomen natuurlijke producten zonder bewaarmiddelen of
kleurstoffen, passen de
dressings van Didden perfect in het leven van consumenten die
geraffineerde smaken vragen maar niet altijd de nodige tijd of kennis hebben om
deze combinatie van gezondheid en plezier te verenigen.
Pestodressing
met olijfolie
Bijzonder
rijk aan basilicum, een lichte dressing met smaakvolle mediterrane accenten die
zowel groene slaatjes, groentemengelingen als pastasalades verrijkt.
Als
natuurlijke bondgenoot van tomaat en mozzarella past deze zeer evenwichtige
specerij ook perfect bij een foccacia, een gegarneerde ciabatta, een slaatje
van koude linguini, en geeft eveneens een extra dimensie aan verschillende
soorten koud of warm vlees, gegrilde vis of scampibrochetten!
Sinaasappel-rozemarijndressing
met olijfolie
Met
haar subtiel gefruite noot, verzacht met een vleugje smeuïge honing, gekruid
met een snuifje rozemarijn en een toets van sinaasappelzeste is deze dressing
beslist even verfijnd als lekker. Past perfect bij veel gevogelte, van kip,
kalkoen en duif tot gerookte eend, zonder de bereidingen op basis van foie gras
te vergeten.
Balsamicodressing
met olijfolie
Never
change a winning team : met haar harmonieuze combinatie van de bittere smaak
van olijfolie en de perfecte zoetzure balans van balsamicoazijn brengt deze
dressing de meeste salades perfect op smaak. Net zo verrassend als heerlijk!
Dressings
Didden : verkrijgbaar in flessen van 250ml in de kruidenierswinkel, de slagerij
en bij traiteurs en nu ook in grote verpakkingen van 950ml.
Consumentenprijs
voor de dressings in flessen van 250 ml: van 2,09 tot 2,20 .
Het
gaat de toeristische sector in Thailand voor de wind, zeker wat het toerisme
vanuit België betreft. In 2012 steeg het aantal Belgische reizigers richting
Thailand met maar liefst 14 %. Dit is niet het einde van de groei, zeker niet
wanneer binnenkort ook de minder bekende facetten van Thailand ontdekt worden.
Het
Aziatische land is een klassieker onder de verre bestemmingen. Reizigers voelen
zich aangetrokken door de exotische sfeer, de paradijselijke stranden, de
prachtige tempels in het Land van de Glimlach, zo genoemd vanwege de
vriendelijke, gastvrije bevolking. Er is echter veel meer dan het klassieke
Thailand, meer dan wat je in de klassieke reisprogrammas wordt aangeboden en
daarom zullen in de toekomst nog meer mensen voor Thailand kiezen, om anders
te reizen. Met Travel Different Thailand kunt u het andere Thailand
ontdekken en beleven, talloze facetten van duurzaam leven, het vibrerende en
creatieve Thailand, de typische eigenheid van het land, geworteld in de
wijsheid van het Boeddhisme en de Oosterse filosofie en een gezonde levensstijl
komen hier aan bod.
De
Thaise overheid wil de natuurpracht voor de komende generaties beschermen en de
toeristen kunnen de wonderen van Thailand ook op een milieuvriendelijke manier
ontdekken. Zelfs een fietsvakantie is makkelijk georganiseerd want in het
noorden, het centrum en het zuiden van het land zijn er fantastische
fietsroutes, voor elke toerist een haalbare kaart. Fietsen is een unieke,
originele manier om Thailand te beleven. Fietsen langs de kust of door de
groene heuvels, langs rijstvelden of in de bergen is een adembenemende
ervaring.
Thailand
is een gezinsvriendelijke reisbestemming. Kinderen ervaren het land als een
gigantische tuin die met zijn weelderige fauna en flora tot de verbeelding
spreekt. Kindvriendelijk Thailand betekent ook lerend reizen en je kunt de
kinderen nog meer bijbrengen door ze te onderdompelen in de Thaise cultuur.
Om
te ontsnappen aan de overvloed aan e-mails, SMSen, facebook en twitter is een
vakantie in Thailand ideaal. In Spa resorts wordt er steeds vaker op aan
gedrongen om GSMs, computers en tablets nog enkel in de kamer te gebruiken.
Wellness in de echte betekenis van het woord, je goed voelen zowel fysisch als
geestelijk, is in Thailand
de afgelopen 10 jaar enorm geëvolueerd. Detox,
verjongingskuren, meditatie, yoga, massages en anti-stress therapieën worden
steeds gesofistikeerder.Thais zijn
voortdurend bezig met het welzijn van lichaam en geest: een boer verkoopt je
een detoxdrankje volgens een oud recept van zijn overgrootvader met kruiden uit
zijn tuin, een monnik leert je mediteren, in een spa ergens te lande duik je in
een bad heet lavazand en krijg je de energieboost van je leven Eén ding is
zeker: in Thailand ben je in no time van alle stress verlost, digitale of
andere
Thailand
is veelzijdiger dan men denkt. Het is een familievriendelijke reisbestemming
waar elke type vakantieganger aan zijn trekken komt. Daarom staat het als een
paal boven water dat Thailand zijn traditie van eersterangs reisbestemming zal
behouden, meer zelfs, dat het aantal reizigers naar het Land van de Glimlach
nog zal toenemen.
Nieuwe,
unieke Jan des Bouvrie-vakantieverblijven op Narvik HomeParc Mooi Zutendaal
Speelse
lijnen, veel lichtinval en moderne grijstinten. Dat zijn dé troeven van de twee
nieuwe types vakantieverblijven op Narvik HomeParc Mooi Zutendaal, waarvoor het
vakantiepark een unieke samenwerking aanging met de gerenommeerde Nederlandse
architect-interieurontwerper Jan des Bouvrie.
Speciaal
voor het Zutendaals Narvik vakantiepark ontwierp hij zowel een Luxe Villa Jan
des Bouvrie als een Luxe Wellnessvilla Jan des Bouvrie, compleet met o.a. een
jacuzzi, vierpersoonssauna en douche-/stoomcabine. Deze samenwerking is uniek
in België in de sector van de vakantieparken. De samenwerking met Jan des
Bouvrie is een mijlpaal voor het toerisme in Zutendaal en de provincie Limburg.,
aldus eigenaren John van der Linden en Bart van der Valk.
Narvik
HomeParcs is een dochteronderneming van Trias Investeringen en werd opgericht
door de creatieve recreatiespecialisten Bart van der Valk en John van der Linden.
Momenteel bezit Trias drie vakantieparken: Mooi Zutendaal (Zutendaal, België),
Bergse Zand (Bergen op Zoom, Nederland) en Heelderpeel (Maasgouw, Nederland).
Wie
een vakantiewoning koopt, heeft drie mogelijkheden naar gebruik toe. Indien de
koper wenst dat zijn woning het hele jaar door wordt verhuurd - met
uitzondering van 3 weken eigen gebruik -, ontvangt hij een netto gegarandeerd
rendement van 6,2 %, gedurende 10 jaar. Bij een flexibel rendement ontvangt de koper de daadwerkelijk
gerealiseerde huuropbrengst. Ten derde kan de koper ook kiezen voor 100%
recreatief eigen gebruik.
In
Zutendaal staan op dit moment 150 Narvik-vakantieverblijven, waar bij de bouw de Scandinavische
logbouwmethode werd toegepast. Door de woningen op te trekken uit massieve
houten balken met een dikte van 16
cm zijn de vakantieverblijven stuk voor stuk op een
ecologische en duurzame manier gebouwd. Narvik zet, mede door de samenwerking
met Jan des Bouvrie, enorm in op luxe en beleving. Op deze manier onderscheidt
Narvik HomeParcs zich van de andere vakantieparken.
Het
park in Zutendaal is de afgelopen jaren getransformeerd van eenvoudige camping
tot luxueus viersterrenvakantiepark met 200 accommodaties en heel wat
faciliteiten (binnen- en buitenzwembad, restaurant, speeltuinen, ).
Picard
Diepvries opent drie nieuwe winkels in België
In
navolging van de succesvolle opening van de eerste drie Brusselse winkels, zet
de Franse specialist in diepgevroren voeding zijn lancering op de Belgische
markt verder met drie nieuwe winkels in Elsene, Jette en Ukkel.
De
Belgische consumenten lijken het nieuwe gastronomische concept uit Frankrijk te
hebben omarmd. Picard is momenteel de enige keten die 750 tot 900
hoogkwalitatieve diepvriesproducten aanbiedt al naargelang het seizoen voor
elke gelegenheid; van eenpersoonsmaaltijden tot gezinsporties, voor dagelijks
gebruik tot feestelijke aangelegenheden.
Om
die reden heeft Picard Diepvries beslist zijn aanwezigheid te versterken met de
opening van drie gezellige winkels in de meest commerciële omgevingen van
Brusselse agglomeratie. De eerste bevindt zich op de Steenweg op Elsene 135, op
een steenworp van het Fernand Coqplein in Elsene. Deze nieuwe winkel, tussen de
Europese wijk en Louisa, biedt op 143m2 het volledige productengamma van Picard
Diepvries. De winkel in Jette beschikt over 201m2 winkelruimte ligt op de
Leopold I-straat 525 in
het hart van de wijk Miroir, de derde winkel heeft een oppervlakte van 190 M2 en wordt geopend aan
de Alsembergsesteenweg 626 in
Ukkel. Hij is hiermee zeer centraal gelegen vlakbij de Xavier de Buestraat,
waar zich een heleboel buurtwinkels bevinden. Zoals alle winkels van de keten,
zijn ook de drie nieuwe Brussels winkels van Picard Diepvries alle dagen
geopend; op maandag van 13 tot 20u, van dinsdag tot zaterdag van 9 tot 20u en
op zondagvoormiddag van 9 tot 13u.
Goede
redenen om voor Picard te kiezen: een smaak voor elke dag van de week, natuurlijke en verse producten, minder additieven want dat is gezonder, grondige kwaliteitscontroles, onze planeet respecteren is een dagelijks
engagement, klant bespaart tijd én geld, inkopen doen is zeer gemakkelijk en goede
raad en een glimlach zijn inbegrepen. De
troeven van Picard: een dynamisch magazijnconcept, 35 jaar ervaring in dienst
van de klant, een gezonde en
evenwichtige voeding en innovatie voor de smaak en om het leven te
vereenvoudigen.
Lowie
& Lowieze - adellijke lichtverrekijkers maken van tuin theaterschouwspel
Lowie en Lowieze zijn de adellijke leden van
een veelzijdige buitenfamilie. Wie in de opera graag zijn
verrekijker bovenhaalt om alles goed in de gaten te kunnen houden,
kiest in zijn tuin met plezier voor de adellijke Lowie en zijn zus
Lowieze, die als lichtverrekijkers van jouw tuin een
theaterschouwspel maken.
Lowie
en Lowieze zijn schoolvoorbeelden van hoe vorm en functie hand
in hand kunnen gaan. De basisvorm bestaat uit een cilinder. De twee
lichthuizen eveneens cilinders aan beide kanten van het lichaam
draaien volledig rond hun as en functioneren op die manier als up-
maar ook als downlighter. Je kunt bovendien de twee lichthuizen los
van elkaar bewegen, waardoor één armatuur twee plekken tegelijk
uitlicht. Lowie en Lowieze zijn ook beschikbaar in eenlampsversie,
waarbij zich maar één lichthuis op de cilinder bevindt
Lowie is de kleine broer van
Lowieze. Met zijn 150 mm
is hij ideaal om te monteren op je gevel als wandverlichting. Maar
ook op de grond is hij van nut; je plaatst hem wel het best op
plekken waar weinig of lage begroeiing is. Lowieze,
beschikbaar met een hoogte van 350 of een royale 600 mm, torent graag
boven de rest uit. Ze is perfect geschikt om duistere wegen te
verlichten of een dramatische boom of parmantige struik in de kijker
te zetten.
Wat
hebben Regi Penxten, Ilse Liebens, Hanne Troonbeeckx en Giovani Oosters met
elkaar gemeen? Allevier zijn ze een BV, stijlbewust én nu ook Smaakmaker van
Hasselt. In vier smaakvolle wandelroutes, op hun maat gemaakt, laten ze
Hasselt, Hoofdstad van de Smaak, ontdekken via de smaken Trendy, Bohemien, Exclusief en
Creatief. Hasselt draagt al jaren met trots het label Hoofdstad van de Smaak.
En omdat smaken verschillen, pakt de Limburgse hoofdplaats nu uit met De
Smaakmakers.
Limburg
heeft een sterk toeristisch profiel als groene regio, vol boeiende outdoor
activiteiten. Maar daarnaast heeft een vakantiebestemming ook aantrekkelijke
stadskernen nodig, zegt Igor Philtjens, de
Limburgse gedeputeerde van Toerisme. Zon stadsbeleving is de kers op de
taart. Daarom past Hasselt perfect binnen de jaarcampagne van Toerisme
Limburg, Zoveel redenen voor een vakantie in Limburg. Het is namelijk deze
mix aan mogelijkheden in onze provincie die van Limburg een toeristisch sterk
merk maakt. Toerisme Limburg en stad Hasselt hebben een samenwerkingsverband
voor de toeristische promotie van Hasselt. De nieuwe Smaakmakers-campagne is
een volgende stap daarin. Zo willen we Hasselt en bij uitbreiding heel Limburg
op permanente wijze via frisse en vernieuwende acties promoten in binnen- en
buitenland.
Deze 4 enthousiaste Smaakmakers presenteren
elk één ontdekkingsroute die het best bij hen past. Ze gidsen de toerist naar
de meest exclusieve, creatieve, bohemien en trendy plekjes van Hasselt, zegt Hilde Claes, burgemeester van Hasselt.
Zo ontdekt de toerist het kloppende
hart van Hasselt telkens op een andere manier, voegt Karolien Mondelaers, schepen van Toerisme, er
aan toe. De routes bewijzen dat Hasselt
de titel van Hoofdstad van de Smaak waardig is. Dankzij dergelijke innovatieve campagnes kunnen we ons nog meerprofileren als ideale
shortcitytrip-bestemming.
De
vier Smaakmakers leggen, gewapend met een Iphone, een van de routes af en tonen
in het filmpje zijn/haar persoonlijke tips en favoriete adresjes uit de route.
Het filmpje begint of eindigt altijd in een logiesuitbating die past binnen het
thema van de route. Regi: Trendy Hasselt, met het trendy Hotel Radisson Blu; Giovani:
Creatief Hasselt, met het sympathieke Hotel t Hemelhuys: Hanne: Exclusief
Hasselt, met de luxueuze Chambres bHôtes en Ilse: Bohemien Hasselt, met het
knusse B&B t Demerhuisje. Op elke route staat een 35-tal leuke adresjes
van winkels, horecazaken, musea, cultuurhuizen enz. Aan de hand van deze tips
stel je online zelf je route op maat samen. De 4 routekaarten kun je gratis
afhalen in de Smaakwinkel in Hasselt (Maastrichterstraat 59) of downloaden op
je smartphone via www.citytriphasselt.be.
Toerisme
Limburg en Toerisme Hasselt lanceren een Facebook-wedstrijdrond De Smaakmakers. Op de Facebookpagina van
Toerisme Limburg kun je citytrips naar Hasselt winnen. Je
overnacht dan in één van de vier logeeradresjes die de Smaakmakers op hun route
aanbevelen.
Pierre & Vacances nodigt u uit
om het Baskenland te ontdekken, mét zongarantie !
Vorstelijke stranden, bakermat van
golf en surfen. Het Baskenland kan niet alleen bogen op een rijke cultuur en
architectuur, maar ook op een weelderige natuur. De regio verleidt met
activiteiten in open lucht, uitstapjes en culinaire geneugten, maar ook met
heerlijk nietsdoen op prachtige zand- en rotsstranden en zelfs avontuur voor
waaghalzen. Aan de kust zijn er voor zowel volwassenen als kinderen heel wat
activiteiten te ontdekken, van surfen en zeilen tot duiken. Bovendien zijn ook
de bergen nooit veraf. Het zachte klimaat, de ongerepte natuur en de pittoreske
dorpjes aan de kust en in het binnenland vormen het ideale decor voor een
fantastische gezinsvakantie.
Residentie Pierre & Vacances
Haguna in Biarritz: Dit volledig gerenoveerde verblijf biedt appartementen met
airco die met de grootste zorg werden ingericht: nieuwe bedden, modern
uitgeruste keuken. Er is ook een nieuwe wellness-ruimte met hamam, sauna en
verzorgingsruimte.
Residentie
Pierre & Vacances La
Villa Maldagora in Saint-Jean-de-Luz. Een charmant verblijf, omgeven door
bloementuinen. Dit verblijf dicht bij het strand verenigt neo-Baskische stijl
met architectuur uit de jaren 30.De toon wordt gezet door het traditionele
vakwerk, terracotta dakpannen en een door bogen omzoomde binnenplaats. Voor de
liefhebbers zijn er vlakbij 3 golfbanen: Ilbarritz, Bassussary en Chiberta.
In het zuiden van les Landes ligt de
autovrije village Club Pierre & Vacances de Moliets, omgeven door
dennenbossen, twee golfterreinen van de hand van Robert
Trent Jones Senior, en niet te vergeten: de oceaan. Moliets kan bogen op het
langste strand van de Côte d'Argent. Natuurliefhebbers kunnen te voet of per
fiets hun hartje ophalen in het natuurreservaat Courant d'Huchet.
Zongarantie is in de prijs
inbegrepen ...Dit exclusieve aanbod biedt de mogelijkheid om tot drie
dagen voor vertrek zonder bijkomende kosten, volgens beschikbaarheid de
bestemming of data te wijzigen als de zon niet op de afspraak is. Het volstaat
om een seintje te geven drie tot vijf dagen voor het begin van de vakantie
indien er op www.lachainemeteo.com minstens twee dagen regen voorspeld wordt
tijdens het verblijf.
Geen
platgedrukte peer of uitgelopen fruitsapjes meer. Daar steekt Blafre een stokje
voor, met zijn lunchboxen en hippe cat bottles in bonte kleuren.
Hallo
meneer de uil - Waar brengt u ons naartoe? Naar school natuurlijk Een lekkere
lunch in een kleurrijke brooddoos: leuk voor de kindjes én handig voor de
mamas en papas.
Deze
blitse brooddozen zijn niet alleen erg mooi, maar ook praktisch ingedeeld. Zo
past er naast de boterhammetjes gerust nog een gezond stuk fruit of een koekje.
De elastiek zorgt ervoor dat alles netjes op zn plaats blijft.
Vroom,
vroom: De lunchboxen van Blafre, theyve got it all! Zowel de uil als de stoere
tractor zijn carwashproof, met andere woorden geschikt voor in de vaatwasmachine.
Daarenboven zijn ze bestand tegen extreme temperaturen (-40°C tot 120°C). (Beschikbaar in
verschillende kleuren) Prijs: 18.95
Minneke
poes : Aardige kat, drinken zonder morsen, hoe doe jij dat? Met de
drink-flessen van Blafre uiteraard. De lieve snoeten van de poesjes zijn een
streling voor het oog. De drinkbussen hebben een handig formaat en zijn
vervaardigd uit sterk roestvrij staal. Perfect voor koddige kinderhandjes!
Prijs: 16.95
Bernard-Massard lanceert een
cuvée limited edition
Nieuwe
cuvée limited edition bij Bernard-Massard. Elk moment... het perfecte moment ! Juni,
het einde van het schooljaar, van Roland Garros en de laatste reservaties voor
de zomervakantie. Bernard-Massard schenkt ons weer een kans om te vieren !
De
bekende Luxemburgse schuimwijnproducent lanceert bij Delhaize een nieuwe
limited edition cuvée, als supplement van de twee grote broers, de Cuvée
Sélection en de Cuvée Ecusson Brut en Rosé.
Deze
cuvée, nog steeds volgens de méthode traditionnelle, onderscheidt zich door een
samenstelling met 100% Chardonnay. Deze edele wijnstok laat al zijn fijne
toetsen vrij in de bubbels. Zijn lichte, fijne en elegante smaak maken van het
aperitief een geslaagde aangelegenheid.
Beleef
een Italiaanse zomer en aperitief met de frisse vruchtendrank Aranciata Rossa!
Sanpellegrino staat voor de Italiaanse manier van
leven. De elegante waterflessen van het merk zijn intussen uitgegroeid tot een
vaste waarde, zowel thuis als op restaurant. Vandaag introduceert het
Italiaanse label een nieuwe verfrissende vruchtendrank met bloedsinaasappel:
Aranciata Rossa. Ideaal als aperitief tijdens warme dagen..
In
Italië wordt als aperitief meestal iets non-alcoholisch geschonken. Zon 80
jaar geleden lanceerde Sanpellegrino hiervoor twee vruchtendranken, gemaakt met
zongerijpt fruit uit Sicilië en puur mineraalwater. In 2009 verbeterde het merk
de formule van Aranciata (sinaasappelsmaak) en Limonata (citroensmaak). Naast
de typische bolvormige 20 cl-flesjes, lanceerde het ook een 33 cl-blikje met
vintagelook. Nieuw was ook de aluminium cap waarmee je het drankje beschermt
tegen dorstige bijen.
Frisse smaak met bloedsinaasappel. Deze zomer vult Sanpellegrino
het assortiment aan met een nieuwe smaak: Aranciata Rossa of bloedsinaasappel.
Door hun bitterzoete rode vlees staan de citrusvruchten aan de mediterrane
kusten bekend om hun verfrissende eigenschappen. Ze vormen er ook al lang een
populaire dorstlesser. Bovendien past de subtiele, bittere smaak perfect bij
warme en koude hapjes. Zei er iemand aperitief?
Anders
dan bij de typische softdrinks zit in Aranciata Rossa geen enkel bewaarmiddel.
Kwaliteitsvolle ingrediënten, het behoud van natuurlijke aromas en de
nauwgezette opvolging van elke productiefase zorgt voor een onfeilbare
kwaliteit. Elk stuk fruit voor het drankje wordt vandaag nog altijd met de hand
geplukt, net als 80 jaar geleden!
Beschikbaar
in de supermarkt in blikjes van 33 cl; een sixpack kost 4,29.
Scandinavisch
geïnspireerd topdesign zorgt voor woonkamergevoel op kantoor
De ideale werkplek wordt anno 2013 gekenmerkt door een ongedwongen sfeer,
omkaderd door knap vormgegeven design. De monotone, lelijke bureaus met
ergonomisch onverantwoorde stoelen zijn vandaag dan ook voltooid verleden tijd.
De nieuwe Authentic Nordic 101 van BuzziSpace sluit naadloos aan bij die
innovatieve gedachtegang. Een van de eerste
merken die het kantoor een designlook meegaven, is BuzziSpace. Met hun nieuwe
Authentic Nordic 101 gaat het label verder dan ooit. Dankzij de klassevolle
stoel geïnspireerd op de retrostijl geef je je bureau onmiddellijk een warme en
huiselijke inrichting. Perfect om een knusse hoek te vormen middenin je
werkruimte.
Thuis op kantoor: De nieuwe Authentic
Nordic 101-eenzitter is geïnspireerd op Scandinavisch design. Logisch, want de
Deense topdesigner Stäffan Thomasen stond in voor de vormgeving. De stoel
valt op dankzij zijn vintagelook, maar is ontwikkeld met de modernste
technieken en wordt met veel zorg en kunde geproduceerd in de Verenigde Staten.
Op die manier combineert BuzziSpace Belgische knowhow, Scandinavische feel en Amerikaanse productie.
Innoverend, maar trouw aan
de kernwaarden van BuzziSpace: De Authentic Nordic 101 is de eerste telg in de
Authentic Nordic-lijn van nieuwe ontwerpen, geïnspireerd door het Hoge Noorden.
De nieuwe collectie van BuzziSpace wijkt enigszins af van de gekende akoestisch
isolerende meubels voor op kantoor die het merk doorgaans brengt. Niettemin
herbergt ook deze reeks de voornaamste kernwaarde van BuzziSpace: meer comfort
bieden op de
werkvloer. De Authentic Nordic 101 is verkrijgbaar in de stoffen
BuzziFabric (24 kleuren) en BuzziRough (23 kleuren). Bovendien bestaat de stoel
in twee uitvoeringen: Flat en 3D. De Flat-versie heeft een vlak zitvlak, terwijl de
3D-uitvoering een zitvlak met ribbels meekreeg.
Contigo introduceert
herbruikbare flessen op festival
Exclusief: vul je drinkfles
gratis bij aan de waterbar op Rock Herk (12-13 juli)
Dat er muziek in milieu zit, bewijst Contigo, het
ecologische designmerk van waterflessen en drinkbekers. Op het alternatieve
festival Rock Herk, op 12 en 13 juli in Herk-de-Stad, kunnen muziekfans gratis
water bijvullen aan een speciale waterbar. Een primeur voor een festival in
België! Met deze verfrissende actie wil Contigo consumenten oproepen om
kraantjeswater te drinken met een herbruikbare fles, ook buitenshuis.
Bedoeling is om dit idee op termijn door te trekken naar andere festivals,
aldus Stijn Lowette, zaakvoerder van het Limburgse Kambukka, het bedrijf dat de
exclusieve distributierechten van het Amerikaanse merk Contigo heeft voor
Europa, Afrika, het Midden-Oosten en India.
Contigo
staat bekend om zijn trendy waterflessen en drinkbekers voor mensen met een
actieve levensstijl. De herbruikbare flessen laten je bovendien toe om met één
hand te drinken. Zo kan je makkelijk blijven meespringen op de alternatieve
tonen van Rock Herk. Wie zijn Contigo-drinkbus meeneemt, of ter plaatse tegen
promotieprijs de nieuwe waterfles Grace koopt -750 ml 6 euro (i.p.v. 19,95 euro)- verkrijgbaar in de kleuren Tangerine, Ocean
Blue & Cobalt Blue - kan tijdens het tweedaagse festival gratis
water bijvullen aan een speciale waterbar. Dit concept een primeur voor een
Belgisch festival is een initiatief van Contigo, samen met de
afvalmaatschappij Limburg.net en de watermaatschappij
De Watergroep.
Stijn Lowette van Contigo: Bij Contigo houden we van duurzaamheid. We
willen laten zien dat er goede drinkflessen bestaan waarmee je in stijl kan
drinken en tegelijk het milieu kan sparen. Festivals, al snel geassocieerd met
wegwerpbekertjes, zijn de perfecte plaats om herbruikbare flessen te promoten.
Bovendien kan je ze thuis gewoon verder gebruiken, bij het sporten, op uitstap,
tijdens je vakantie We hopen de bezoekers van Rock Herk te overtuigen, want in
de toekomst willen we ook op andere festivals onze waterbar introduceren.