Inhoud blog
  • Litouwse tradities
  • Quick-Step make-ôver
  • All-over natuursteen
  • Terug naar school
  • Betoverende elegantie
  • Aalto tafels en banken
  • Buiten water?
  • Watches & wonders: drie elegante meesterwerken
  • Swatch Neon collectie keert terug
  • Olympéa Le Parfum
  • Invictus Parfum
  • Quick Step presenteert baanbrekende vloerencategorie Lumic
  • Citizen super Titanium
  • Alpina lanceert revolutionaire horloges
  • By the numbers
  • Schakelaar of street art?
  • Tour d'Anvers
  • Fietsen Schouwen-Duiveland
  • Kalimera, kalipera:
  • Nieuwe Europa-park achtbaan
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    01-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gourmet special in Oostkantons

    “Gourmet-speciaal” op eastbelgium.com

     

    De herfst in de Oostkantons is zonder twijfel het seizoen dat het meest wordt geapprecieerd door de wandelaars en de fijnproevers. Er is een heel groot en verscheiden aanbod. Daarom heeft de Touristisch Agentschap Oost-België voor alle gasten een online-lijst samengesteld.

    De glinsterende kleuren van de Hoge Venen en van de grote bossen in de Oostkantons nodigen, zoals geen ander seizoen, uit om te wandelen en daarbij zijn de wildmenu’s vanzelfsprekend. Voor de wandelaars worden talrijke geleide wandelingen en kant en klare arrangementen georganiseerd en de hoteliers van de Oostkantons maken door hun lekkernijen van uw weekend een echt gastronomisch feest.

    Zich laten verwennen. Nu is het weer tijd voor de beroemde “herfstwildweekends”, een “must” voor liefhebbers van buitengewone spijzen verbonden met deugddoende wandelingen door de prachtig gekleurde natuur van de Oost-Belgische “Indian Summer”. Ideaal ook voor hen die zich liever eens goed laten verwennen in één van onze uitstekende hotels of restaurants. Het is volop jachtseizoen en het wild uit onze eigen bossen prijkt op elk menu: hier is geen sprake van diepgevroren import!

    Een gastronomisch weekend met wild op het menu is pure ontspanning. Het  Toeristisch Agentschap Oost-België heeft sommige aanbiedingen op hun website in een "gourmet-special" samengevat. Het overzicht bevat de prijzen voor een lang weekend van vrijdag tot zondag en voor een kort weekend van zaterdag op zondag met inlichtingen over de aangeboden culinaire specialiteiten. Daarin worden tevens de talrijke kant-en-klare arrangementen voor gastronomische weekends van de hotels opgesomd. Verder staan de prijzen voor kerst- en oudejaarsavondmenu’s erin gepubliceerd. Reserveer tijdig, want de aanvragen zijn talrijk en de kamers zijn vlug volzet.

    Toeristisch Agentschap Oost-België, Hauptstr. 54, 4780 St. Vith -  Tel. : 080/227664, info@eastbelgium.com, www.eastbelgium.com

    01-11-2013 om 09:01 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Unieke kerstsfeer

    ONTDEK DE UNIEKE KERSTSFEER VAN DE '9 STADJES'

    Kerstmarkthopping in en om de Noord-Duitse stad Hannover

     

    Voor liefhebbers van de typische kerstsfeer is de regio Niedersachsen het absolute walhalla. In de nabijheid van de hoofdstad Hannover vind je maar liefst 9 feeërieke kerstdorpen terug. De zogenaamde ‘9 stadjes van Niedersachsen’ – een aantal ervan zijn UNESCO-werelderfgoed – staan bekend om hun charme en gezelligheid. Vanaf 26 november worden ze stuk voor stuk ondergedompeld in kerstsfeer, uitbundig verlicht en met tal van activiteiten. Snuif de geur van geroosterde amandelnoten en gluhwein op en laat je betoveren door de meest gezellige kerstdorpjes van Noord-Duitsland.

    Celle, Göttingen, Goslar, Hameln, Lüneburg, Braunschweig, Hildesheim, Wolfenbüttel en Hannover, oftewel de ‘9 stadjes van Niedersachsen. De meeste onder hen doen wellicht niet meteen een belletje rinkelen. Nochtans staan ze alle bekend om hun authenticiteit en rijke geschiedenis. Denk maar aan Hameln dat met zijn ‘rattenvanger’ één van de bekendste sprookjesfiguren huisvest. Of het middeleeuwse centrum van Goslar, dat op de Werelderfgoedlijst van UNESCO staat. Alle 9 stadjes worden overigens gekenmerkt door een traditioneel centrum met vakwerkershuizen. Het centrum van Celle telt zo maar liefst 450 geklasseerde gevels.

    Hoewel de stadjes het ganse jaar door baden in een sfeer van gezelligheid wordt het er tijdens de kerstperiode pas echt idyllisch. Elk stadje heeft niet alleen zijn eigen kerstmarkt, het ganse centrum wordt versierd met dennenbomen, kerstverlichting en andere kerstornamenten. Je proeft er letterlijk en figuurlijk de kerstsfeer in zijn meest pure vorm. Want wat er kan beter smaken naar aanloop van de koude kerstdagen dan een heerlijke gluhwein, een Bregenwurst (lokale specialiteit van Lüneburg) en gebakken appelschijfjes met kaneel? In Göttingen brouwen ze zelfs speciaal voor kerstmis ‘Gluhbier’, een bier met een hoog alcoholpercentage dat ook warm gedronken kan worden.

    Ieder stadje heeft naast lokale delicatessen ook nog zijn eigen activiteiten. Zo kan je in Celle een stadswandeling doen met de ‘Moppenonkel’, een humoristisch personage uit de geschiedenis van Celle. Op de markt van Goslar staat er een speciaal sprookjesbos met 50 rijkelijk gedecoreerde Finse sparren, terwijl je in Hameln een speciale kerstboottocht over de Weser kunt maken, al dan niet in aanwezigheid van de befaamde rattenvanger van Hameln. Voor echte romantiek moet je in Wolfenbüttel zijn, waar straattheater hoogtij viert en mascottes ‘Wölfchen’ en ‘Büttelchen’ je verrassen met zoete lekkernijen. In Hildesheim, tenslotte, kan je naar de top van de Sint-Andreas kerk waar je een prachtig uitzicht hebt over de besneeuwde daken en het verlichte stadscentrum.

    Wie op zoek is naar wat meer hedendaagse kerstsfeer kan een bezoek brengen aan Autostadt in Wolfsburg. De thuishaven van Volkswagen zal de ganse maand december uitgerust worden met een grote ijspiste, waar er dagelijks speciale kerstshows gegeven worden. Je kan er ook zelf de schaatsen aanbinden of een bezoekje brengen aan de gezellige kerstmarkt.

    Hannover als ideale uitvalsbasis

    Tot slot staat ook bundeshauptstadt Hannover in het teken van kerstmis, met maar liefst 3 verschillende kerstmarkten, waarvan die in het oude stadscentrum niet minder dan 170 kerststalletjes telt. Ook de Hannover Adventure Zoo heeft haar eigen kerstmarkt en wordt voor de gelegenheid omgetoverd tot de Hannover Winter Zoo. In de Orangerie van de fameuze Herrenhausen Garten kan je genieten van de wintervariété, een kunstig winterspektakel gebracht door een theatergezelschap van wereldniveau. Vanuit Hannover kan je bovendien zeer eenvoudig met het openbaar vervoer naar de overige van de 9 stadjes. Dat maakt Hannover dan ook de ideale uitvalsbasis voor een winters verblijf van meerdere dagen. Want wie aan één kerstmarkt niet genoeg heeft en authenticiteit op prijs stelt is in de 9 stadjes van Niedersachsen duidelijk aan het juiste adres.

    De kerstactiviteiten van de 9 stadjes starten in de week van 25 november en duren tot 22 december (de kerstmarkten van Braunschweig, Celle, Göttingen, Hildesheim en Goslar duren nog tot 28 december)

    Wie de magie van Kerstmis een keertje in Hannover en haar 9 omringende stadjes wilt beleven kan nu genieten van een schitterend kerstpakket, inclusief: 2 overnachtingen incl. Ontbijt in een 4**** hotel in het stadscentrum van Hannover,  romantische rit voor 2 personen in een Velix (fietstaxi), incl. Gluhwein, deken en handschoenen, 3-gangen kerstdiner, Niedersachsen ticket: dagticket voor het openbaar vervoer in gans Niedersachsen, incl. de 9 stadjes, Informatiepakket van de stad Hannover. Prijs: 185 euro pp.

    Hannover ligt op zo’n 490 km van Brussel, maar vanaf de Duits-Nederlandse grens is het nog zo’n 3 uurtjes rijden. De vlotte verbindingen via de A2 en A7 autosnelwegen, de ruime parkeergelegenheid en het vlot toegankelijke stadscentrum zorgen ervoor dat Hannover dichterbij is dan je denkt. Wie liever met de trein reist staat op 5 uurtjes in het centrum van Hannover. Overstappen doe je in Keulen.

    Meer info: www.9cities.de en www.visit-hannover.com.





    31-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brussels airlines

    Brussels Airlines voegt Europese vakantiebestemmingen toe

     

     

    In het zomerseizoen van 2014 (30 maart tot 26 oktober) voegt Brussels Airlines opnieuw vakantiebestemmingen toe aan haar Europese netwerk. De dienstregelingen van enkele bestaande bestemmingen worden aangepast om de connectiviteit binnen het netwerk te verbeteren en Tel Aviv zal meer worden aangevlogen.

    Op 30 maart 2014 gaat voor de luchtvaartsector het zomerseizoen in en dat brengt ook dit jaar weer nieuwigheden met zich mee in het Brussels Airlines netwerk. De Belgische maatschappij voegt enkele Europese vakantiebestemmingen toe. Zo zullen vakantiegangers volgende zomer vier keer per week naar drie bestemmingen op het populaire Franse eiland Corsica kunnen vliegen, namelijk Bastia, Ajaccio en Figari. Net zoals vorig jaar keren de seizoenbestemmingen ook volgende zomer weer terug in het programma: Catania en Palermo op het eiland Sicilië, Napels, Firenze, Faro, Porto, Marrakech en Agadir. Alicante, dat vanaf 26 oktober 2013 drie keer per week door Brussels Airlines wordt aangevlogen, zal ook in de zomer van 2014 verder worden aangeboden.

    Brussels Airlines keert ook weer terug naar de Griekse markt na een jaar afwezigheid: Athene zal tijdens het zomerseizoen opnieuw worden aangevlogen vanuit Brussels Airport en dit drie keer per week.

    Voor enkel bestaande bestemmingen wijzigen de vluchturen om betere aansluitingen binnen het netwerk te kunnen aanbieden. De laatste vlucht naar Budapest zal later vanuit Brussel vertrekken (20u50) en de eerste vlucht vanuit Budapest zal al om 8u40 landen in Brussel, om eendaagse business trips naar Brussel te vergemakkelijken en om transfers met het Europese en het intercontinentale netwerk van Brussels Airlines mogelijk te maken.

     

    Tel Aviv, een bestemming die dagelijks door Brussels Airlines wordt aangevlogen en 2 keer per dag op zondag, zal 3 keer per week extra worden aangeboden, waardoor er vanaf eind maart op maandag, woensdag, donderdag en zondag ook ’s ochtends vanuit Brussels Airport naar Tel Aviv kan worden gevlogen, en er betere connectiemogelijkheden ontstaan.

     

    31-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Michel Croisé
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Michel Croisé, benoemd tot CEO van Sodexo Benelux

     

    Vanaf 1 januari 2014 komt Michel Croisé aan het hoofd van Sodexo Benelux. De Belg vervangt de huidige CEO, Hans Rijnierse, die zijn actieve loopbaan beëindigt met een functie als non-executive Chairman voor Sodexo Nederland.

    Michel Croisé startte zijn carrière bij Sodexo in 1992. Onder zijn impuls kon de groep, die in België voornamelijk bekend is van de cheques en de catering, uitgroeien tot een belangrijke speler op de markt van facilitaire diensten. Deze belangrijke strategische stap in de groei van het bedrijf, betekent dat facilitaire diensten zoals bijvoorbeeld technisch onderhoud, onderhoud van laboratoriuminstrumenten, schoonmaak, receptie-en conciergeriediensten tot de core business van Sodexo behoren.

    Bedrijven als Johnson & Johnson, Unilever, GSK, Euroclear, RTL, Procter & Gamble, Solvay, maar ook publieke instellingen uit de gezondheidssector of onderwijs, vertrouwen hun facilitaire diensten toe aan Sodexo. Dankzij zijn kennis en ervaring op vlak van deze nieuwe diensten, was de opvolging van Rijnierse aan het hoofd van Sodexo Benelux een logische stap in de carrière van Michel Croisé.

    Sodexo Benelux stelt bijna 12.000 personen te werk en realiseert een zakencijfer van om en bij de 900 miljoen euro. Sodexo is aanwezig op 2500 sites in België, Nederland en Luxemburg.

    30-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oenotoerisme in herfstkleuren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Oenotoerisme in herfstkleuren

     

     

    De wijngaard verandert van kleur. Goud, brons en rode tinten gaan overheersen. Het oogsten zit erop. Vorige jaargangen rusten en rijpen en maken plaats voor de nieuwe wijn die nu onstuimig tekeergaat in de gistkuipen. Het weer is nog mild en geknipt voor uitstapjes van kelder naar kelder, van kelder naar museum, van het museum naar het bos, van het bos naar het restaurant en van daar weer naar je gastenkamer. De dag zit erop en het is goed geweest: mooie landschappen, aangename ontmoetingen en lekkere Côtes du Rhône.

    Wijn en toerisme ‘buiten het seizoen’ De Rhônevallei telt 74.000 hectare druiven. Ze is daarmee Frankrijks op een na grootste AOC-wijngebied, qua oppervlakte dan toch. De Rhônevallei is ook een fascinerende streek die elk jaar ruim 14 miljoen toeristen verwelkomt en dat niet alleen tijdens de zomer. Levensgenieters, smulpapen, wandelaars, meerwaardezoekers, allemaal vinden ze de weg naar dit leuke en lekkere stukje Frankrijk. Dankzij het wijnpatrimonium en de uitzonderlijke natuur en cultuur valt hier het hele jaar door voor elk wat wils te beleven.

    Wie zich op weg wil begeven, te voet, te paard, met de fiets of de auto, kan kiezen uit 9 wijnroutes door de Côtes du Rhône en de Côtes du Rhône Villages. Ze brengen je langs de Rhôneoevers van noord naar zuid en wijzen je de verborgen adresjes waar het goed toeven en genieten is voor gezinnen, geliefden en vrienden. De kleuren zijn prachtig in dit seizoen, je hebt een uitzicht tot aan de einder en de verleiding om dit tableau vivant te doorkruisen wordt onweerstaanbaar.

    Met de Côtes du Rhône als rode draad valt in de streek bijzonder veel te beleven. Een artistiek parcours brengt ons van het Museum voor Schone Kunsten van Valence, dat in december opnieuw de deuren opent, langs de Rhône zuidwaarts naar het Palais des Papes in Avignon. Met halten onderweg voor het kasteel van Montélimar waar hedendaagse kunst te zien is en Suze-La-Rousse, waar zich de plaatselijke wijnuniversiteit bevindt en ook een nieuw museum over het wijnerfgoed van de streek. De mogelijkheden zijn eindeloos. http://chateaux.ladrome.fr/

    Fijnproevers weten nog minder waar te beginnen. Vanaf het einde van de herfst beleven de Drôme en de Vaucluse een explosie van truffelmarkten. Profiteer ervan om van de zwarte diamant te genieten, vergezeld van een goede Côtes du Rhône, wit of rood, al naargelang het gerecht. Ook veel chambres d’hôtes bieden verblijfsformules aan, waarbij de truffel centraal staat en laten je bijvoorbeeld met een truffelboer mee op ‘cavage’ of truffeloogst trekken.

    In de buurt van Nyons, komen we in de streek van de olijven, met de bekende tanche, of olijf van Nyons en de verdale, die veel voorkomt rond Beaumes-de- Venise. Halverwege de herfst begint ook in de olijfgaarden de pluk. Truffels, olijven en olijfolie en Côtes du Rhône, wat een heerlijk trio, toch… Na al dat genieten vormt wat beweging geen overbodige luxe. Wie op sportschoenen de streek wil verkennen kan dat perfect. Er zijn weinig activiteiten die in de Côtes du Rhône niet worden aangeboden.

    Honderden kilometer bewegwijzerde paden, om te beginnen. Verscheidene golfterreinen, paardensport... De Côtes du Rhône is een waar paradijs voor de sportieve bezoeker die de wijn houdt voor na de inspanningen. Veel domeinen verhuren overigens (elektrische) fietsen om door de wijngaarden te peddelen en enkele van Frankrijks schilderachtigste dorpen te verkennen. En als je je fiets terug inlevert is het vast tijd om enkele mooie flesjes te proeven. De Côtes du Rhône is veel meer dan wijn alleen. Cultuur, gastronomie, charmante overnachtingsmogelijkheden, sporten... het is er allemaal en het geeft je een andere kijk op deze verrassende streek. www.vins-rhone.com rubriek ‘’visiter’’.

    Een vooruitblik op het oogstjaar 2013… In de zuidelijke Côtes du Rhône zien we bij de eerste syrahs heel veel fruit en kleur. Ook de witte en de rosé zijn trouwens bijzonder geslaagd en zeer aromatisch. In de noordelijkere Côtes du Rhône, verloopt het oogsten zeer gespreid, maar de wijngaard en de druiven zijn perfect gezond. Syrah en mourvèdre brengen de volumes gelukkig in evenwicht en verlenen een bijzonder karakter aan een oogstjaar dat zich alvast fruitig en kruidig aankondigt. En van de toekomstige witte Côtes du Rhône mag verwacht worden dat hij zijn aromatische enthousiasme zal weten

    29-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.illy caffe

    illycaffè: Een kerst in het teken van design met de nieuwe Y5 & Y3!

     

     

    Onder alle omstandigheden de beste espresso serveren … dat is wat illycaffè beoogt. Nu kerst zich weer aankondigt, is het weer volop samen genieten van een lekker kopje.

    Y5, de nieuwste machine van illy verleidt door zijn compacte design, die zelfs zijn plekje vindt in de kleinste ruimtes. Daarbovenop is hij zeer makkelijk te gebruiken: Men kan kiezen tussen twee volumes koffie en twee niveaus om de tasjes te plaatsen. Deze automatische machine werkt met de capsules illy Iperespresso (een exclusief systeem gebaseerd op een illy capsule, beschermd door 5 patenten) en kan langs boven geladen worden. De nieuwe Y5 combineert technologie, design en gebruiksgemak.

    Een kerst met kleur met de Y3 !

    De illy Y3 machine - bekend om zijn minimalistisch en contemporain ontwerp - is nu beschikbaar in twee nieuwe kleuren, en biedt het plezier om ook thuis de perfecte koffie te zetten. Hyper-compact en minimalistisch, deze machine is past in alle kleine ruimtes en verleid door zijn aantrekkelijke prijs.

    Bij illy wordt design altijd gelinkt aan gebruiksvriendelijkheid, niets is dus eenvoudiger dan jezelf een koffie aan te bieden volgens de regels van de kunst: de touch-toetsen en Iperespresso systeem verzekeren een uitstekende koffie.

    Iperespresso : Unieke capsules van illy

    Alle illy Y3 en Y5 machines beschikken over het illy Iperespresso systeem. Hun werking als extractiekamer, zorgt ervoor dat deze capsules de koffie laten trekken en emulgeren in het hart voor een onevenaarbare zachtheid en een uitzonderlijke doordringendheid van de crème. Als aanvulling op zijn machines verkoopt illy ook een grote keuze aan capsules, die 7 verschillende smaakervaringen bieden:

    De beroemde illy blend voor een perfecte espresso : rood (klassiek geroosterd), zwart (donker geroosterd), blauw(dubbele espresso), groen (décaféiné).

    illy Monoarabica voor een reis door 3 smaken: Monoarabica Guatemala (zacht en evenwichtig), Monoarabica Ethiopie (delicaat en aromatisch), Monoarabica Brésil (intens en romig).

    illy koopt zijn groene koffie rechtstreeks bij de Arabica productiehuizen, en zet zo partnerrelaties op poten gebaseerd op duurzame ontwikkeling. Met de beste cultivators in de wereld – van Brazilië  tot de landen van Centraal Amerika, Indië en Afrika - ontwikkeld het bedrijf uit Triëste lange-termijn smaenwerkingsrapporten, door kennis en savoir-faire door te geven en door het toekennen van hogere prijzen in vergelijking met de rest van de markt.

     

     





    29-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Culinaire brunch in Leuvense brandweerkazerrne
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Op zondag 3 november wordt op initiatief van huiskamerrestaurant De postelein uit Keerbergen, net als vorig jaar, een culinaire brunch georganiseerd ten voordele van de actie KOTK (kom op tegen kanker).

    Leven in kleur is een nieuw werk van keramiste Frieda Vaes dat een reis zal maken door het horecalandschap om zo uiteindelijk te proberen de Leuvense brandweer in 2014 weer op de fiets te krijgen voor de 1000 km van KOTK. Een belangrijk project dat KOTK steunt is Kinderen en kanker. 

    Het werk van Frieda beeldt op een onschuldige, kinderlijke manier uit wat kinderen en jongeren het meeste missen als ze in een ziekenhuiskamer vechten tegen kanker.  De combinatie van het sobere kleiwerk en de kleurige graffiti staat voor het trieste van de ziekte tegenover de hoop en de ongelooflijke vechtlust die kinderen kenmerken.  De graffiti is het werk van graffitikunstenaar Pieterjan Boone. 

    Bedoeling is dat het werk een reis maakt door de Leuvense horeca en uiteindelijk per opbod verkocht zal worden.  De reis van het beeld start dus op 03 november 2013 met de culinaire brunch in de brandweerkazerne van Leuven.

    Spontaan werd er zelfs door Thijs Velthuizen (http://thijsvelthuizen.com/wie-ik-ben/) volgend gedicht geschreven dat bij het werk past en waarvan we even stil werden: Ik wil niet langer kijken - Naar de witte jassen - De groene schorten - De kale muren… Ik wil leven - Ik wil spelen - Zonder zorgen - Leven in kleur.

    Huiskamerrestaurant Postelein speelt hierin mee de hoofdrol, gezien het vorig jaar als eerste in zee gingen met Frieda Vaes om de Leuvense brandweer op de fiets te krijgen.  Een initiatief waarbij een restaurateur op een of nadere manier iets nuttigs wil terugdoen aan de samenleving. Dit jaar anticiperen ook het Park Inn by Radisson Leuven, De Clijne Taefel en Trente.  Het project breidt dus uit…  Er werden zelfs ook mooie contacten gelegd met o.a. fotograaf Koert Michiels, Merlin Spie (beeldend kunstenares, die een extra tentoonstelling zal organiseren op de brunch zelf), …

    Plaats van afspraak: Brandweerkazerne Leuven – Terbankstraat 20 – 3001 Heverlee Leuven. Ontbijt volwassene 13€, kinderen tot 12 jaar 7€, culinaire brunch hapjes: 2.5€ per stuk.

     

    27-10-2013 om 09:24 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Grimbergen winter
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    LIMITED EDITION – GRIMBERGEN WINTER IS TERUG!

     

    Een bron van warmte op koude winterdagen. Grimbergen Winter is terug. Deze variant die slechts tijdelijk op de markt verschijnt, wordt enkel en alleen gebrouwen voor het najaar, wanneer de dagen korter worden en het tijd wordt om het binnen extra gezellig te maken. Dit abdijbier heeft een ronde zoet-bittere smaak en zorgt voor een heerlijk en vol smaakgevoel, ideaal om een lange werkdag in alle rust af te sluiten of om je lekker op te warmen tijdens een gure herfstdag.

    Het seizoensbier van het Grimbergenassortiment heeft een volle, zoet-bittere smaak met toetsen van kruiden, karamel en zeste. Grimbergen Winter heeft een alcoholpercentage van 6.5% en is speciaal gemaakt voor de lange, koude winterperiode. Dit zacht sprankelend bier doet je genieten van een warm en aangenaam smaakgevoel, ideaal om in alle rust te degusteren op een gezellige winteravond...

    Grimbergen, smaakt net zo rijk als zijn geschiedenis. Grimbergen Winter weerspiegelt, net als de andere Grimbergenbieren, de symboliek van de feniks. Zoals de abdij van Grimbergen tot drie keer toe verwoest werd en drie keer herrees, zo staat ook de feniks voor wederopstanding en hergeboorte. Met een heerlijk glas Grimbergen Winter in de hand kan je genieten van een welverdiende rustpauze.

    Grimbergen Winter is verkrijgbaar in zowel de supermarkt, de drankenhandel alsook op vat in de betere brasserie. In de winkel bedraagt de consumentenadviesprijs 5.19 € voor één clip Grimbergen Winter (5 + 1 flesjes van 33 cl). Het bier zal tot eind februari 2014 beschikbaar zijn of in de brasseries zolang de voorraad strekt.

    27-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Didden konfijten

    De konfijten van Didden

    Twee nieuwigheden voor het ideale en smaakvolle tegenwicht van al wat lekker is!

     

    Het is weer tijd voor wild en terrines. Om te genieten van ganzenlever en feestmaaltijden. De perfecte gelegenheid dus om op uw tafel deze overheerlijke konfijten van Didden terug te vinden. Ze vormen immers het ideale tegengewicht van alle gastronomische lekkernijen. Met hun subtiele combinaties van vier fundamentele smaken, bespelen deze unieke bereidingen op een ideale manier het zoete, het zure, het zoute en het bittere. Zo komen de meest uitzonderlijke smaken van karaktervolle bereidingen volledig tot hun recht.

    Gaande van het voorgerecht tot het dessert, hebben de konfijten van Didden met de jaren een bewonderenswaardige reputatie opgebouwd inzake uitzonderlijke productcombinaties. Tot nu toe waren deze bijzonder lekkere en toegankelijke producten verkrijgbaar in 11 variëteiten. Elke met een eigen karakter, elk met de mogelijkheid om gewone maar ook gedurfde samenstellingen te creëren.

    Laten we ze nog ’s allemaal op een rijtje zetten: Uienkonfijt: op smaak gebracht door toetsen van roze peper en rozijnen; Ardense uienkonfijt: combineert de zachtheid en het fruitige van de framboos; Uienkonfijt met sinaasappel: met een subtiele bittere toets dankzij sinaasappelschilletjes; Uienkonfijt met peperkoek: zacht en tegelijk geparfumeerd; Sjalotkonfijt met speculaas: met volle kaneel-en kruidnageltoetsen; Vijgenkonfijt: subtiel op smaak gebracht door een scheutje azijn; Bosvruchtenkonfijt: aardbeien, blauwe bosbessen en braambessen met een scheutje Xérès-azijn; Sinaasappelkonfijt: lichtjes bitter maar op smaak gebracht met een toets van Grand Marnier; Bereide veenbessen: authentiek en traditiegetrouw.

    Appel-peerkonfijt met kaneel: zowel voor vlees als voor blauwe schimmelkazen. De perfect evenwichtige combinatie van appels-perenkaneel vergezelt op een bijzonder smaakvolle manier subtiel vlees of blauwe kazen. Mangokonfijt: dankzij de subtiele en exotische toetsen van goedgerijpte mango’s en een lekker gemberaccent, past dit konfijt onder andere bij gevogelte.

    Naast dit gamma dat ondertussen een klassieker is geworden, is Didden fier u vier nieuwigheden voor te stellen die op een uitzonderlijke manier deze rijke collectie komen aanvullen.

    Konfijt van 1001 nachten : een uitzonderlijk evenwicht tussen vijgen en dadels. Het geheel wordt op smaak gebracht door een subtiele kaneeltoets. Dit geeft tegelijk een exotische en volle toets. Zonder overdaad aan smaken, neemt deze specerij uw smaakpapillen op een comfortabele manier mee naar onbekende oorden. Perfect met ganzenlever omdat de smaak wordt versterkt en niet verstopt. Dit konfijt gaat ook ideaal samen met alle soorten koud vlees door er textuur en subtiliteit aan te verlenen.

    Konfijt Sweet Chili : Alle fruitige subtiliteit van rode peper verleent aan deze bereiding frisheid die langzaam evolueert naar een pittige toets. En dit alles in een licht azijnachtige context die doet denken aan de lekkerste zoutzure smaken van het Verre Oosten. Dit konfijt past perfect bij terrines met een uitgesproken smaak. Door zijn subtiele structuur waarbij de ui een bepaalde textuur behoudt, vergezelt het op een uitgelezen manier een resem specialiteiten van land en zee. Door zijn lichtzure toets die frisheid verleent, past dit konfijt perfect bij gepaneerde garnalen of in een beignet. Ook een gebraden kip vindt hier een unieke smaakkameraad.

    www.diddenfood.com/fr/waar-te-koop

     





    27-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Qourn
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    QUORN™ PARTNER START 2 RUN APP MET EVY GRUYAERT

     

    Het vegetarische merk Quorn™ is in de Benelux partner van de nieuwe Start 2 Run applicatie met Evy Gruyaert, specialist in het vak. De nieuwe mobiele app biedt lopers trainingsprogramma’s op maat en instructies om gezond te sporten en resultaat te boeken. De Start2Run app geeft ook informatie over gezonde voeding naast het sporten, over de voordelen van vegetarische voeding en elke twee weken een nieuw Quorn™ recept.

    Quorn™ past perfect bij een sportieve levensstijl en bij de groeiende populariteit van het hardlopen. Hardlopen verbetert je conditie en stimuleert je vetverbranding, zeker als je daarnaast kiest voor een gezonde en gevarieerde voeding. Door hun plantaardige basis (de mycoproteïne) zijn Quorn™ producten rijk aan hoogwaardige eiwitten. Ze zijn een goede bron van voedingsvezels en bevatten weinig vet en calorieën. Omdat het opnemen van voldoende eiwitten en het zuinig zijn met vetten belangrijk is bij duursporten, is Quorn™ ideaal voor hardlopers en sporters in het algemeen. 

    Door kip of vlees te vervangen door Quorn™, geef je al je favoriete gerechten een extra gezond tintje zonder toegevingen te doen aan smaak. Zo bevat het Quorn™ gehakt maar liefst 80% minder verzadigd vet dan mager rundergehakt. Bovendien is Quorn™ gemakkelijk en snel te bereiden. Door al deze eigenschappen en hun stevige ‘beet’ zijn Quorn™ producten al jaren populair als vervanging van vlees. Daarenboven is een of meerdere keren per week Quorn™ eten goed voor het milieu. Quorn™ producten zijn in België verkrijgbaar in verschillende varianten.  www.quorn.be .

    26-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Center parcs

    Center Parcs lanceert 5 vernieuwende horecaconcepten in zijn Belgische parken

     

    Een geslaagde vakantie voor de hele familie, daar hoort ook lekker tafelen bij. Daarom bedacht Center Parcs in samenwerking met Albron- Nederlands grootste onafhankelijke foodservice-organisatie- vijf nieuwe horecaconcepten, die zorgen voor bijzondere en niet alledaagse ervaringen. Een bezoek aan de vernieuwde bars en restaurants in De Market Dome (de centrale plek op ieder vakantiepark) maakt het verblijf compleet en creëert een mooie en blijvende herinnering aan Center Parcs.

    Center Parcs lanceert in samenwerking met zijn horeca- en retailpartner, Albron, vijf nieuwe horecaconcepten die elk bezoek aan De Market Dome voor de hele familie een unieke en verrassende belevenis maken. Elk van de nieuwe bars en restaurants serveert aan jong en oud de lekkerste gerechten in een bijzonder thema. Tussen 23 september en 9 december 2013 openen alle nieuwe bars en restaurants hun deuren in de Belgische Center Parcs vakantieparken Erperheide en De Vossemeren. Dit is tevens het begin van een groot aantal toekomstige vernieuwingen in de Nederlandse Center Parcs parken. Met deze nieuwe culinaire verleidingen prikkelt Center Parcs ieders zintuigen, of het nu gaat om eerste bezoekers of om trouwe gasten. Elk bezoek aan één van de parken biedt tal van verrassingen.

    In het Grand Café, in het hart van de Market Dome, kan iedereen op elk moment van de dag terecht. Dat maakt het dé ideale ontmoetingsplaats. Met een behaaglijke inrichting straalt het Grand Café rust uit in een Britse koloniale sfeer.

    In het Evergreenz Family Buffet heerst een ontspannen, gezellige sfeer waar men de drukte van het moderne leven even achter zich laat. In dit ‘all you can eat’ restaurant schuiven onze gasten met de hele familie aan lange tafels aan om in een landelijke omgeving fijne herinneringen op te halen, anekdotes te delen en mooie momenten te beleven. Het uitgebreide buffetassortiment weet jong en oud ongetwijfeld te verleiden.

    In het themarestaurant Fuego Adventure Grill beleven gasten een buitengewone ervaring in een avontuurlijke omgeving. Midden in het restaurant staat een grote grill met reusachtige spiezen met heerlijk gegrild vlees. Wanneer gasten rond het vuur zitten te eten, waant men zich in een Zuid-Amerikaanse, door de jungle overwoekerde vuurtempel. Een waarschuwing is wel op zijn plaats, tijdens het diner kunnen er onverwachte dingen gebeuren …

    Huiselijk tafelen tegen een onklopbare kwaliteit-prijsverhouding! Elke dag serveren we een driegangenmenu tegen een vaste lage prijs. Kinderen betalen € 1 per levensjaar. Het eten is eenvoudig en vertrouwd, maar bovenal heel erg lekker. De potten en pannen worden op tafel gezet en iedereen bedient zichzelf. In het huis van Nonna proeft men de sfeer van het Italiaanse zuiden. De vrouw des huizes, Nonna, laat onze gasten smelten met haar Italiaanse charmes en bereidt met liefde haar traditionele Italiaanse gerechten: van verse - op houtvuur gebakken - pizza’s tot zelfbereide pasta’s. Weer of geen weer … bij Nonna is het altijd heerlijk genieten.

    26-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Herfstvakantie

    Herfstvakantie start in Schiphol

     

     

    Wie plannen heeft om tijdens de Herfstvakantie met het vliegtuig te reizen doet er goed aan de vluchten vanuit Amsterdam Airport Schiphol te bekijken. Er is altijd kans dat je van daaruit prijsgunstiger kunt vertrekken.

     

    De reden is eenvoudig. De vakantiespreiding in België is anders dan die in Nederland, zo ook voor de Herfstvakantie. Als wij voor een herfstbreak vertrekken dan hebben de Nederlanders die vakantie al achter de rug. Gevolg, op de vluchten vanuit Schiphol is er een grote beschikbaarheid en dat kan zich vertalen in goedkopere vluchten.

     

    Overigens is een verplaatsing naar Amsterdam Airport Schiphol in een handomdraai geregeld. Er zijn verschillende mogelijkheden. Er is de snelle verbinding langs de autosnelweg vanuit Antwerpen (161 km) met uitstekende parkeermogelijkheden op wandelafstand van de vertrekhal. Parkeren kan al vanaf 5 EUR per dag via Smart Parking. Hier kan je per shuttlebus naar de vertrekhal. Op de Schiphol website kan men berekenen wat de kosten zijn op de diverse parkeermogelijkheden voor een bepaalde duur. Sinds 7 oktober zijn er twee extra Thalys treinen ingelegd. De reisduur vanuit Brussel bedraagt 1u38 en vanuit Antwerpen slechts 56 minuten. Bus2airport (www.bus2airport.eu) verzorgt 10 keer per dag, 7 dagen in de week, een busdienst vanuit Vlaanderen naar luchthaven Schiphol. KLM heeft tevens een splinternieuwe busdienst tussen Antwerpen en Schiphol voor zowel individuele- als groepsreizen. Er zijn twee verbindingen per dag, de eerste bus is al in Schiphol om 8u30, handig voor vroege vluchten.

     

    Nog enkele weken te gaan en dan is het Herfstvakantie, goed voor een week ontspannen in de zon, voor een citytrip, voor een actieve vakantie. Bekijk het vluchtaanbod vanuit Amsterdam Airport Schiphol en profiteer van de aantrekkelijke promoties die je ongetwijfeld zal ontdekken in het grote vluchtenaanbod.

    En wie niet zelf op vakantie gaat, kan een vriend of familie digitaal uitzwaaien. Hoe dat te doen staat op de website beschreven.

     

    www.schiphol.nl en www.schiphol.nl/parkeren

     

    25-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Neckermann

    Neckermann breidt het Sentido hotelaanbod uit

     

     

    Vakantie dat voel je, dat proef je, dat ruik je, dat zie je en daar luister je naar. Met dit in het achterhoofd, stelt Neckermann het vernieuwde Sentido concept voor.

    Met dit vernieuwde concept richten Neckermann en Sentido zich tot reizigers die met al hun zintuigen willen genieten. Een heerlijke geur in de lobby, lounge muziek in de gemeenschappelijke ruimtes van het hotel, hoogstaande kwaliteit bedden-en linnengoed en een heerlijke keuken die voornamelijk verse- en regionale producten serveert, dit zijn de kernwaarden.

    Bij aankomst heet de holiday concierge de gasten onmiddellijk welkom wat het verblijf met de juiste toon doet starten. Bovendien maakt de gratis wifi in de lobby het ook mogelijk om onmiddellijk het thuisfront te laten weten dat de vlucht goed verlopen is. Voor de langslapers is er een laatontbijt mogelijk en voor reizigers die houden van wat entertainment is er het animatieprogramma "Holiday Plus" Daarnaast bieden Neckermann en Sentido ook de mogelijkheid om vroeg in te checken en laat uit te checken zodat iedereen optimaal van zijn hotelverblijf kan genieten.

    Het is het ook mogelijk om leuke extra's te verkrijgen, die tegemoet komen aan de wensen van de hedendaagse vakantiegangers: Plus Pakket : voor € 5 p.p.p.n. geniet de reiziger van leuke extra's op de kamer (badjas, slippers, fruitmand, keuze van tijdstip van schoonmaken...) én een gereserveerd ligbed in de Sun Lounge tijdens het volledige verblijf. Feel Good Pakket : voor € 125 per koppel per verblijf genieten ze van een romantisch diner, een massage voor 2, een ipod docking station op de kamer en fruit en cava bij aankomst op de kamer. Baby Cosy Pakket : voor € 80 per week is het gebruik van een buggy, babybed, flessenverwarmer, luierkussen, luieremmer en kastbeschermers ook mogelijk.

    In totaal heeft Neckermann 33 Sentido hotels op 22 bestemmingen in zijn aanbod. Reizigers kunnen een verblijf in een Sentido hotel louter via Neckermann (en zustermerken) reserveren. Deze hotels worden op geen andere manier aangeboden, en zijn eigendom van Neckermann's moederbedrijf. Sentido hotels stralen kwaliteit uit en staan garant voor een voortreffelijke service. Alle hotels hebben 4 of 5 sterren.

    24-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Iconische Campari kalender
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    ICONISCHE CAMPARI-KALENDER 2014 MET UMA THURMAN

     

    Op 11 november verschijnt de nieuwe Campari-kalender ‘Worldwide Celebration’ met Uma Thurman in een fotografie van Koto Bolofo. Dat maakte Campari vandaag bekend. Ook lichtte het Italiaanse merk een tipje van de sluier met de onthulling van de cover.

    Op de nieuwe Campari-kalender, de 15e editie intussen, prijkt Uma Thurman in een prachtige rode galajurk, bedrukt met een wereldkaart. De actrice vertolkt het thema ‘Worldwide Celebration’, waarbij elke maand een feest of festival in de kijker staat. Campari geeft zo zijn artistieke visie op de toenemende cultuurglobalisering, in lijn met de gekende waarden ‘stijl, passie & charisma’.

    Fotograaf van dienst is Koto Bolofo, gekend om zijn krachtige portretten, innovatieve modeshots en creatieve campagnes. Elk jaar verschijnt de iconische kalender op 9.999 exemplaren, internationaal verdeeld onder vrienden van Campari.

     

    23-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Keizer Karel robijn rood
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Keizer Karel Robijn Rood behaalt brons op de World Beer Awards 2013

     

    Op de World Beer Awards 2013 werd Keizer Karel Robijn Rood bekroond met een bronzen medaille in de categorie ‘Europe – Dark Beer – Belgian Style Strong’.

    De jury van de World Beer Awards beoordeelt jaarlijks, via blinde proeftesten, bieren in de meest uiteenlopende stijlen uit alle hoeken van de wereld. De beoordeling gebeurt eerst op continentaal niveau: in Azië, Europa en Amerika worden telkens drie medailles per bierstijl uitgereikt. Deze winnaars worden onderling opnieuw getest om zo de ‘World’s Best’ per stijl te bepalen.

    De World Beer Awards staan als bierwedstrijd zeer hoog aangeschreven. De bronzen medaille voor Keizer Karel Robijn Rood is dan ook een waardevolle erkenning van zijn smaak en kwaliteit. Eerder dit jaar vielen nog meer bieren van Brouwerij Haacht in de prijzen. Op de recentste Superior Taste Awards werden zowel Primus als Ommegang Keizer Karel bekroond met drie sterren. Mystic Perzik behaalde goud op de Asia Beer Awards in de categorie ‘Flavoured Beer – World’, en tot slot werd Prior Tongerlo tweede in de nationale tripeltest van Het Nieuwsblad.

    Brouwerij Haacht is een onafhankelijke, Belgische familiebrouwerij en stelt een 400-tal werknemers tewerk. Naast haar pils, Primus, brouwt ze eveneens verschillende speciaal-, abdij-, fruit-, wit-, amber-en tafelbieren. De bekendste merken zijn Keizer Karel, Tongerlo en Mystic. Het drankengamma vertegenwoordigt jaarlijks een afzet van meer dan 1 miljoen hectoliter en bestaat eveneens uit een volwaardig assortiment eigen gebottelde natuurlijke mineraalwaters en frisdranken onder het merk VAL, Fuerto koffie, en diverse Franse en wereldwijnen.

    Brouwerij Haacht staat ook in voor de exclusieve botteling van Pepsi, bestemd voor het Belgische horecakanaal. Haar hoofdactiviteit is een totale service bieden aan meer dan 6.000 horecazaken, voor zowel de thuis-als exportmarkt. Consumenten kunnen haar producten ook terugvinden bij de betere drankenhandelaars en supermarkten. In Frankrijk opereert zij onder Brasserie du Coq Hardi en in Nederland als Bierbrouwerij De Leeuw. www.haacht.com

     

     

    22-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tien beste foto's

     

    DE TIEN BESTE FOTO’S OVER BELGIE

     

     

    In het kader van de fotowedstrijd “Made in Belgium” gaven meer dan duizend Belgen met hun ingezonden foto een persoonlijke invulling aan het begrip “Belgitude”

     

    In het Brusselse Flageygebouw, werden in het kader van de fotowedstrijd “Made in Belgium” de CEWE Photo Awards uitgereikt. Uit een totaal van 1700 foto’s over België, werden de tien beste beelden gelauwerd door een professionele jury.

     

    Stel dat je België in één foto zou moeten vervatten, waarop zou je dan je focus richten ?

    Met deze vraag lanceerde CEWE Color België, het Belgische filiaal van de Europese marktleider in het afdrukken van digitale foto’s en fotoboeken, midden augustus de onuitgegeven fotowedstrijd “Made in Belgium”. Deze wedstrijd was zowel gericht naar het grote publiek als naar de beginnende en geoefende hobbyfotograaf. Via deze wedstrijd ging CEWE Color België op zoek naar onontgonnen fotografisch talent, ruwe diamanten en eigenzinnige interpretaties van de wereld om ons heen. De wedstrijd liep over een periode van 6 weken en was meteen een schot in de roos, met niet minder dan 1700 ingezonden foto’s. In eerste instantie werden 120 foto’s geselecteerd door een professionele jury. De jury werd voor de finale selectie van de tien allerbeste beelden nog bijgestaan door professionele fotografen.

     

    Het Atomium, de Belgische friet, chocolade, de Belgische kust,… van typische Belgische gebouwen tot de natuur, van het eten tot de sport, geen enkele van de alombekende typisch “Belgische” symbolen ontbreekt in de inzendingen die door de vakjury van de wedstrijd “Made in Belgium” beoordeeld werden. Voor Baudouin Verschueren, Managing Director van CEWE Color Belgium, ,zet de wedstrijd in de eerste plaats de veelzijdigheid van het land in de verf : “Het heel hoge aantal deelnemers, de gemiddelde hoge kwaliteit van de ingezonden foto’s en de creativiteit van de deelnemers aan deze eerste editie tonen in de eerste plaats aan dat het thema heel inspirerend heeft gewerkt” aldus Baudouin Verschueren.

     

    Aan de wedstrijd waren heel wat mooie prijzen verbonden: de hoofdprijs, een reischeque ter waarde van 3.500 € gaat naar Daniel Orban, die twee typisch Belgische zaken in één foto wist te vervatten: het Atomium en de regen. De jury prees vooral het opvallende lichtspel en het aparte karakter van de foto door de regen die als een sluier over het beeld hangt. Stefaan Willaert kaapte de tweede prijs weg - een Galaxy NX camera ter waarde van 1.499 € - met zijn oer-Vlaamse tafereel: een volkscafé zoals je er in elk dorp nog wel één vindt. Ook voor de andere 8 winnaars waren er mooie prijzen weggelegd.

     

    CEWE Color België is vast van plan om de wedstrijd verder te zetten. “Gezien het enthousiasme van zowel het grote publiek als de talrijke leden van fotoclubs en fotografiescholen, zijn wij vast overtuigd van het succes van de CEWE Photo Awards op langere termijn”, bevestigt Verschueren. Eerstdaags wordt binnen het bedrijf en met de juryleden grondig gebrainstormd over de editie 2014.

     

    21-10-2013 om 21:42 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Week van de friet
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    WEEK VAN DE FRIET - VLAM ZET FRIETKOTCULTUUR IN DE KIJKER

     

    Eind november geeft VLAM traditioneel het startschot van de Week van de Friet, die dit jaar loopt van 25 november tot 1 december. Telkens wordt de Vlaming dan warmgemaakt om eens een bezoekje te brengen aan de frituur, en er te genieten van een o zo typisch pakje frietjes. Ook dit jaar staat de beleving aan de frituren centraal, meer nog: er komt een petitie om de frietkotcultuur te laten erkennen als ‘immaterieel cultureel erfgoed’.

    Navefri nam het initiatief om de frietkotcultuur te laten erkennen en diende het dossier reeds in. Om deze aanvraag kracht bij te zetten, wordt een petitie gehouden onder de Vlaamse frietkotklanten. De steun van de bevolking kan de erkenning immers een stevige duw in de rug geven.

    VLAM kondigt de Week van de Friet aan via een tv-spot op één, waarbij uiteraard alles draait rond de typisch Vlaamse frietkotcultuur. De kijkers worden aangespoord naar de frituur te gaan en er de petitie te tekenen. Alle frituristen ontvangen vooraf een mailing met een petitielijst, die dan door de klanten ondertekend kan worden. Ook online kan men de aanvraag steunen op www.weekvandefriet.be, waarbij men meteen ook enkele argumenten kan aanreiken over waarom die frietkotcultuur zo speciaal is en een erkenning verdient. Verder zullen ook heel wat frietjesliefhebbers de weg naar de petitie kunnen vinden via advertenties op Facebook. Tot slot schakelt VLAM het eigen consumentenpanel van een 100-tal Vlaamse consumenten in. Zij worden uitgenodigd hun frietkotbeleving te delen op het forum. Want net de argumenten van de Vlaming zelf zullen een sterk fundament vormen voor het erkenningsdossier.

    Na afloop van de Week van de Friet worden alle petities overhandigd aan minister van cultuur Joke Schauvliege.

     

    20-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thomas Cook naar Split

    Thomas Cook naar Split

     

    Volgende zomer verbindt Thomas Cook Airlines Brussels Airport met het Kroatische Split . Het is de eerste Belgische luchtvaartmaatschappij die deze route aanvliegt. Thomas Cook Airlines zal vanaf eind juni 2x per week, op woensdag en zaterdag, lijnvluchten opereren tussen Brussels Airport en Split. Vluchten van Brussels Airport naar Split worden vanaf €49 pp aangeboden. Thomas Cook Airlines zal Split ook 1x per week vanuit Rijsel aanvliegen.

    Tijdens de zomer vliegt Thomas Cook Airlines al 2 maal per week tussen Brussel en Dubrovnik. Volgend op de beslissing van luchtvaartmaatschappij Thomas Cook Airlines, stelt touroperator Thomas Cook voor zomer 2014 Dalmatië als nieuwe bestemming voor. Met deze nieuwe bestemming komt Thomas Cook tegemoet aan de groeiende vraag naar de vakantiebestemming Kroatië . Thomas Cook klanten vliegen vandaag al met Thomas Cook Airlines naar Dubrovnik. Vanaf volgende zomer wordt ook Split in het aanbod opgenomen. Het centrum van Split is UNESCO werelderfgoed en heeft onmiskenbaar een Italiaanse touch, met smalle steegjes en veel terrasjes.

    Touroperator Thomas Cook bergt zijn logo, de bol, op en gaat resoluut voor het nieuwe embleem "Sunny Heart". Die omslag is véél meer dan een logoverandering. Het hart symboliseert de klant als hart van het bedrijf, en Thomas Cook als hart van de toeristische sector. Het is een sterk symbool, voor een bedrijf dat zichzelf heeft heruitgevonden en zich voortaan wil onderscheiden op drie assen: betrouwbaarheid - persoonlijk contact - innovatie.

    Om dat vertrouwen te verdienen, heeft Thomas Cook de afgelopen jaren unieke en duidelijke garanties ingevoerd: de prijsgarantie voor vroege boekers , de skigarantie , en de omruilgarantie. Thomas Cook zet volop in op innovatie, om aan de wensen van onze klanten te blijven voldoen. Zowel in 2010, 2011 als in 2012 mocht het de prestigieuze Travel Magazine Innovation Award in ontvangst nemen, zeg maar de Oscars van de reisindustrie. Thomas Cook wilt unieke ervaringen op maat brengen, voor koppels, families met kinderen, jongeren, senioren.

    Deze nieuwe richting die Thomas Cook inslaat, is tegelijk een heel oud en vertrouwd pad . Want het was in 1841 stichter mister Thomas Cook die de basis legde van de huidige toeristische sector. Hij was een visionair en een pionier, die de klant vooropstelde en steeds streefde naar verbetering. Die weg slaat Thomas Cook vandaag ook in! Thomas Cook introduceert zijn nieuwe huisstijl uiteraard op alle mediadragers (Thomas Cook Travel Shops, website, brochures, bestemmingen, .). 20 kantoren worden vanaf 1 oktober, al aangepakt. Ook de vliegtuigen van Thomas Cook Airlines zullen de Sunny Hart op hun staarten en zullen de nieuwe huisstijl krijgen: grijs, wit en zonnig geel.

    14-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Valrhona lanceert cru millesime

    VALRHONA LANCEERT DE NIEUWE CRU MILLÉSIMÉ LOMA SOTAVENTO

     

    In 2013 eert Valrhona de Dominicaanse Republiek. De nieuwe Cru Millésimé Loma Sotavento is afkomstig van de plantage Loma Sotavento, die afgelopen mei feestelijk is geopend, en nodigt uit tot een unieke zintuiglijke ervaring.

    Een domeinchocolade van Valrhona is vooral een uiting van een plantage. Het betreft een bijzondere partij, net zoals bij wijnen, met een zeer kenmerkend aromatisch, puur potentieel. Uitzonderlijke chocolade, het resultaat van een jaarlijkse oogst van zeer zeldzame cacaobonen, die door gepassioneerde planters zijn gekweekt. Grand Cru Millésimé is de beste cru van het jaar.

    Op de plantage van Loma Sotavento, in de schaduw van de grote fruitbomen en in een bodem rijk aan zon en regen, is de Domeinchocolade Loma Sotavento geboren. De ronde en lichte noten van rijp fruit hebben een lange nasmaak, zijn zeer evenwichtig en vol chocolade en krijgen langzaam aan een geroosterd aroma en het kruidige aroma van bruine suiker voor een finale van lichte bitterheid.

    De Domeinchocolades Millésimés zijn een uitnodiging om zeldzame en fijne smaken te ontdekken, die door Valrhona geselecteerd zijn voor een unieke zintuiglijke ervaring. Dankzij de selectie van beschermde plantages in speciale gebieden kan Valrhona deze uitzonderlijke pure domeinchocolades aanbieden. Er wordt door de makers en de grote liefhebbers vol verwachting uitgekeken naar de Domeinchocolades en als ze niet van kortstondige aard zouden zijn, zou het chocolade voor verzamelaars zijn.

    Loma Sotavento vervolledigt het aanbod van domeinchocolades met drie Grand Crus met uitzonderlijke aromatische profielen uit 2013: El Pedegral (Venezuela): de millésime El Pedegral 2013 is evenwichtig en onthult prachtige noten van geroosterde gedroogde vruchten, omhuld door subtiele noten van honing en rijp fruit. Ampamakia (Madagascar): de millésime Ampamakia 2013 biedt een zuurachtige frisheid van gele vruchten en de geroosterde noten zorgen voor momenten van wegdromen. Gran Couva (Trinidad): de millésime Gran Couva 2013 heeft een uitzonderlijk aromatisch profiel. Het biedt een betoverende kracht van rijke chocolade, verlevendigd met gemengde geroosterde aroma's van intense noten van gedroogde munt en verse kruiden.







    13-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chaudfontaine

     

    Chaudfontaine ziet duurzame inspanningen waterbeleid beloond met ‘European Water Stewardship’-­-certificaat

     

    Als referentie voor natuurlijk mineraal water tekent Chaudfontaine voor een duurzame primeur. De mineraalwaterproducent ontvangt als eerste in de sector het gouden ‘European Water Stewardship’-certificaat. Een bekroning voor de jarenlange inspanningen en investeringen om het waterverbruik terug te dringen. Tegelijk koppelt Chaudfontaine een duurzaam watermanagement aan een doordacht energiebeleid én maatregelen voor de bescherming van de bron. “Als je weet dat ons natuurlijk mineraalwater 60 jaar onder grond reist en van een unieke kwaliteit is, dan is denken op lange termijn de enige juiste keuze.

    Het waterbeleid in Chaudfontaine is een parel in onze duurzaamheidsstrategie”, aldus Jean-Louis Cornet, hydrogeoloog en productiedirecteur van de site van Coca-Cola Enterprises dat 1 jaar geleden de mineraalwaterbottelarij overnam.

    Chaudfontaine is de allereerste mineraalwaterbottelarij die erkend wordt voor haar duurzaam watermanagement. Concreet bekroont het gouden EWS-certificaat de jarenlange inspanningen om de thermale bron te beschermen en het watergebruik tot het strikte minimum te beperken. De afgelopen 10 jaar – sinds Chaudfontaine deel uitmaakt van Coca-Cola Enterprises – heeft de plant haar waterefficiëntie dan ook sterk verbeterd. Terwijl er in 2005 nog 4,53 liter water nodig was voor het bottelen van 1 liter Chaudfontaine, is dat vandaag nog maar 1,56 liter. Het zuiniger omspringen met water is het gevolg van technologische innovaties, efficiëntere productieprocessen, een grondige monitoring én het dagelijkse engagement van de medewerkers.

    Coca-Cola Enterprises wordt in zijn duurzame aanpak ondersteund door de lokale gemeenschap van Chaudfontaine en werkt nauw samen met het Waalse Gewest. Zo werkt de onderneming sinds 2008 aan een grootschalig project om de natuurlijke bron en de zuiverheid van het water te beschermen. Dit engagement kwam er met de hulp van de lokale inwoners en de steun van de Universiteit van Luik en de gemeente Chaudfontaine.

     





    12-10-2013 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!