Inhoud blog
  • DEBA meubelen trekt alles uit de kast!
  • Het combi-shirt van Mayerline
  • Arte en Moooi openen deuren van Green House
  • Own Your Glow
  • La Biennale di Venezia
  • Weleda breidt manverzorging uit!
  • Aspria: technologische verzorging
  • Kartell & illycaffè
  • Water als centerpiece
  • Artisano & Amato
  • Bell & Ross
  • Vier de lente met Belgische flair
  • Le Lame Lover
  • Moederdag
  • Veritas Care(s) about you
  • gespot op light+ Building
  • Ga voor een tijdloze, duurzame zomer met Aware
  • Umbris, unieke design-overkappingen
  • Classic elegance Luna
  • Classic date manufacture
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    07-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hoog sauspotje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hoog sauspotje

     

     

     

    Als bondgenoot van alle professionele chef-koks is Demeyere continu op zoek naar innovatieve producten. En met het hoge sauspotje biedt de culinaire specialist een nieuwigheid om vingers en duimen af te likken. Sauspotje dat ongetwijfeld ook de amateur-kok zal bekoren.

    De gloednieuwe hoge sauspot is dan ook uiterst veelzijdig. Zo kan het potje dankzij zijn 3 lagenbodem van 3.5 mm dik gebruikt worden op alle vuren, inclusief inductie – en zowel om te koken als om warm te houden. Daarnaast kan je erin mixen zonder te spatten.

    De handige greep en de perfecte gietrand zorgen er voor dat je de inhoud gemakkelijk kan uitgieten zonder morsen. Tenslotte is dit roestvrijstalen sauspotje voorzien van maatindicaties tot 1 liter, handig om te doseren. Kortom, geen chef-kok die nog een gerecht bedenkt zonder sausje erbij …RVH.

     

    Eerder gepubliceerd op

    www.6minutes.be

     

     

     

    07-08-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.charcuterie

    Belg houdt van charcuterie

     

     

     

    In opdracht van VLAM, analyseerde het marktonderzoeksbureau GfK PanelServices Benelux, het verbruik van charcuterie in België. Hieruit blijkt dat de gemiddelde Belg jaarlijks ongeveer 16 kg charcuterie verbruikt. Het thuisverbruik van vleeswaren steeg in 2006 lichtjes met 1.5%. Binnen de charcuterie is er de laatste jaren winst voor gevogeltebereidingen, ten nadele van zoutwaren (o.a. spek en gedroogde ham). Globaal nemen de zoutwaren nog steeds de grootste hap uit het charcuterieverbruik: 23% in 2006. Gekookte hammen stonden met 22% op de tweede plaats.

    De Waal, 17.2 kg per kop, verorbert ruim 1 kg charcuterie meer dan de Vlaming, 16kg per kop. Gevogeltebereidingen, salami en paté vallen meer in de smaak bij de Vlaming, terwijl zoutwaren, gekookte ham, kookworsten en andere kookwaren populairder zijn in Wallonië.

    Binnen de verschillende charcuteriesoorten scoort de beenhouwer met 33% marktaandeel het best voor speciale bereidingen waaronder droge worsten, varkensgebraad en rosbief. Ook paté en de categorie “andere kookwaren” scoren met marktaandelen van respectievelijk 24% en 22% opmerkelijk goed bij de speciaalzaak. In de grote supermarkten worden in verhouding meer salami en gekookte ham gekocht, terwijl de discounters en de buurtsupermarkten vooral een groter marktaandeel behalen voor de kalkoen- en kipbereidingen. RVH.

     

    07-08-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.windstar cruises
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

     

    CAI HEIST DE ZEILEN MET WINDSTAR CRUISES

     

     

    Casinos Austria International lanceert drie nieuwe casinos aan boord van de “Windstar Cruises” schepen:  Wind Star, Wind Surf and Wind Spirit.

     

    De groep Casinos Austria International – waarvan Grand Casino Brussels deel uit maakt -  kondigt de lancering aan van drie nieuwe “cruising casinos” aan boord van de unieke vloot van exclusieve vijfsterren zeiljachten van “Windstar Cruises”.

    Het eerste van de drie casinos, opende op 16 Juni 2007 aan boord van de ‘Wind Star’ en biedt top klasse spel entertainment met 2 Blackjack en Poker tafels en 11 slot machines. Het zusterschip de ‘Wind Spirit’ kreeg op 23 Juni ll. een identiek spelaanbod. Beide luxe multi-zeiljachten kunnen elk 148 passagiers in 73 deluxe, ocean-view en staterooms ontvangen.

     

    Het casino aan boord van het grootste schip van de Windstar Cruises vloot, de 308-passagiers dragende ‘Wind Surf’, opende de deuren op 1 Juli 2007 met een aanbod van 3 Blackjack tafels, 1 Poker tafel en 27 slot machines. De Wind Surf biedt deluxe ocean-view accommodatie in 123 staterooms en 31 suites zowel als een ultra moderne spa.

    Het in Seattle gebaseerde Windstar Cruises geeft een nieuwe generatie van cruise vakantiegangers de kans om de wereld te zien vanuit de moderne vijfsterren luxe van het romantische, intieme decor van een elegant maar informeel jacht.
    Als marktleider in luxe cruises met kleine schepen, heeft Windstar Cruises een uniek zeil-concept dat de gasten naar 50 speciaal geselecteerde bestemmingen vaart, van de Caribbean tot de Griekse eilanden en van Costa Rica tot St Tropez.


    Casinos Austria International begon de scheepsactiviteiten in 1981 en heeft sindsdien een lange traditie van opererende casinos aan boord van luxueuze cruise schepen gerealiseerd. De operaties van de nieuwe Windstar casinos zullen bestuurd worden door de gespecialiseerde afdeling, Shipboard Casino Services, gebaseerd in Piraeus, Griekenland.

    Als één van de voornaamste spelers in de internationale casino industrie, opereert Casinos Austria International vandaag de dag in 75 casinos in 19 landen en aan boord van 13 cruise schepen, met verdere casinos in ontwikkeling in Chili en Zuid Afrika. RVH.

     

    07-08-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cambozola
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Cambozola

     

     

     

    Wie kent Cambozola niet? Cambozola is een lekker romige blauwaderkaas, die het zachte van een witte-korstkaas combineert met het uitgesproken karakter van de blauwculturen. Na het succes van de Cambozola Classic en de Cambozola classic light, introduceert Cambozola nu een overheerlijke nieuwigheid: Cambozola composé, een geraffineerde zuivelcrème met  edele blauwculturen. De nieuwe ‘Composé’ bestaat in drie smaken: natuur, met peper en met ananas. Varianten die aan elk smaakverlangen tegemoetkomen zodat iedereen van de frisse spread kan genieten.

     

    Dankzij het unieke productieproces is Cambozola Composé bijzonder romig, fris en smeerbaar. Bovendien is men er bij Cambozola in geslaagd de stukjes Cambozola bij het mengen met de zuivelcrème, heel te houden. Cambozola Composé biedt dus echte stukjes blauwaderkaas, lekker en verrassend. RVH.

     

    07-08-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oostende en kuifje nodigen uit

     

    Oostende nodigt uit

    KUIFJE EN FILMFESTIVAL

     

     

    Naast de musical 'Kuifje - De Zonnetempel' in het Kursaal Oostende is ook de tentoonstelling 'Kuifje en Hergé aan Zee' in de Venetiaanse Gaanderijen een topevenement voor bedrijven. Het eerste Filmfestival Oostende in het gloednieuwe Kinepolis-complex is eveneens een bijzondere invalshoek voor incentives en bedrijfsevenementen.

     

    Tot eind september is Kuifje prominent aanwezig in de Stad aan Zee. De Mice-afdeling van Toerisme Oostende vzw werkte twee Vip-pakketten uit. Het eerste programma is geldig tot 30 september: verwelkoming, nocturne tentoonstelling in Venetiaanse Gaanderijen, uitgebreide receptie met hapjes, diner in Venetiaanse Gaanderijen, Savarin of Ostend Queen. De kostprijs bedraagt vanaf 95 euro per persoon. Het tweede programma (tot 19 augustus) omvat tevens de musical in Kursaal Oostende: verwelkoming, tentoonstelling met gids in Venetiaanse Gaanderijen, diner in Venetiaanse Gaanderijen, Savarin of Ostend Queen, musical in Kursaal Oostende. De kostprijs bedraagt vanaf 125 euro per persoon.

     

    Het 'Filmfestival Oostende' is het eerste filmfestival aan de Belgische Kust en wordt georganiseerd door de vzw Les Films du Bord de Mer. Het vindt plaats van 5 tot en met 11 september 2007 in Kinepolis Oostende, het gloednieuwe Kinepolis-complex aan de Wellington Renbaan. "Film in de 21ste Eeuw" is het centrale thema, met aandacht voor muziek, nieuwe media en nieuwe technologieën zoals digitale cinema. Zowel avant-premières als initiatieven rond 'film & sound' komen aan bod. Master Arno geeft zijn visie op film en stelt zijn voorkeurfilms voor aan het publiek.  Filmfestival Oostende wordt ook een filmfeest met als natuurlijk decor "De Zee". Naar aanleiding van het 'Filmfestival Oostende' werkte de Mice-afdeling van Toerisme Oostende vzw diverse VIP-pakketten voor bedrijven uit. De VIP-pakketten vinden plaats tijdens het Openingsgala op 5 september of tijdens de andere festivaldagen. RVH.

    Toerisme Oostende vzw - Mice-afdeling - Monacoplein 2 - 8400 Oostende

    mice@toerisme-oostende.be

     

    07-08-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kapelhoeve
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Kapelhoeve

     

     

    Na 20 jaar lesgeven aan het VTI in Leuven, besliste Hilde Peremans enige tijd terug, om haar grote droom, nl. het runnen van een eigen zaak te realiseren. In het Vlaams Brabantse Winksele, op een boogscheut van Leuven, vond ze de ideale locatie, dit in een restaurant dat vele jaren onder de naam “’t Kapelleke”, een goede reputatie verwierf.

    Naast lesgeven deed Hilde de nodige zaalervaring op en in het voormalige restaurant ’t Kapelleke en in restaurant Rooden Scilt in Erps Kwerps bij wijlen Guy Pauwels.

     

    Na enige renovatie- en verfraaiingswerken, opende De Kapelhoeve 5 jaar terug de deuren, maar Hilde vond de werken onvoldoende om van een zaak met een persoonlijk cachet te kunnen spreken. Zopas kreeg het geheel een wellicht definitieve vorm. De voorraadfrigo’s en imposante toonbank werden uit de eetzaal verwijderd, waardoor de zaal plaats biedt aan een 12-tal extra gasten. Het zaaltje vooraan dat nagenoeg onbenut bleef, enkele zeldzame meetingssessies niet te na gesproken, werd ingericht als salon en rookruimte. Ook het sanitair kreeg een opknapbeurt mee. Het rustige terras in zeer groene decoratieve omgeving, is voor velen een verademing en een ontdekking van nieuwe keukengeheimen.

     

    In haar gerechten legt Hilde vooral de nadruk op dagverse producten die met zorg worden uitgekozen. In een eerder rustiek kader met enkele nostalgische verwijzigen en restanten van een voormalige kapel, zorgen de aromarijke schotels voor een perfect samengaan van een moderne keuken en lekkere bereidingen. Bovendien verruimt ze haar traditionele kaart met regionale streekproducten die elk op zich, sterk seizoensgeboden zijn, maar bovendien zoveel mogelijk een sterke lokale touch meekrijgen. Bij deze dagsuggesties hanteert ze de slogan “op is op”. De suggesties keren pas terug wanneer de voorraden na kwalitatieve controles werden aangevuld.

    De keukenkunstjes van Hilde krijgen in de zaal een degelijk verlengstuk in de persoon van zaalverantwoordelijke Tony Moens. Naast de zaal, valt ook de wijnkaart onze zijn hoede, een wijnkaart weliswaar eerder beperkt, maar toch voldoende rijk om het ‘Brabants’ tafelen op een gepaste manier te ondersteunen.

     

    Het duo Hilde-Tony, draagt voldoende zorg voor de keukenrijkdommen die Hertog Jan II destijds in Brabant introduceerde en wenst hen bovendien een extra elan mee te geven. RVH.

    Restaurant Kapelhoeve – Potestraat 4 – 3020 Winksele – tel 016/35 06 67

     

     

     

    06-08-2007 om 17:24 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    A3™ (acube)

    Een bol ijs met buitengewone houdbaarheid.

     

    A3™ is op zijn minst een zeer ongebruikelijke benaming voor een bol ijs. Alhoewel het eindproduct dat in “acube” wordt vertaald, een absolute wereldpremière is.

     

    Na verscheidene maanden denkwerk, ontwikkeling en technologieoverdracht hebben EM CREATE CONCEPT (EMC²), het Brussels Agentschap voor de Onderneming en het Brussels Innovation Relay Centre “A³™” voorgesteld. Dit is de eerste bol ijs ter wereld waarop een label kan  worden aangebracht en die drie weken kan worden bewaard. Deze innovatie, die kiemde in de onrustige en creatieve geest van Eddy Merckx, een talentvol restauranthouder en afgevaardigd bestuurder van EMC², kwam tot stand dankzij de gebundelde knowhow van het BAO en het uitgebreide netwerk voor technologieoverdracht van het Brussels IRC.

     

    Toen Eddy Merckx tijdens een evenement, een dessert voorstelde in de vorm van bollen ijs die in een boom hingen, kreeg hij een ongewone vraag voorgelegd. Een bedrijfsleider wou zijn logo op de bollen ijs aanbrengen om ze vervolgens naar zijn klanten te sturen. Er stelde zich evenwel het logistieke probleem om de bollen ijs te leveren voordat ze gesmolten zijn. Toch gaf Eddy Merckx zich niet gewonnen …

     

    Hij bedacht een uniek concept... De inspiratiebron van Eddy Merckx is niets anders dan een dragee. Een dragee die, ongeacht of ze voor voeding dan wel «farmaceutische” doeleinden wordt gebruikt, altijd gevuld is. De oplossing bestond er dus in holle dragees uit te vinden. Een proces waarbij een ei of bol in drageevorm wordt gemaakt, om vervolgens ijs in het omhulsel te spuiten. Omdat de dragee hard en vlak is, zal het ijs niet uitlopen en kan er een logo op worden gedrukt, wat meteen de tweede doelstelling van Eddy Merckx was.

    Een dragee creëren die aan deze eisen voldeed, zou meteen betekenen dat elke onderneming een beeld,  tekst of haar logo kan aanbrengen op een bol ijs. Die taak werd met succes tot een goed einde gebracht door het Brussels IRC, dat een Europese partner vond die deze krachttoer klaarspeelde. De laatste uitdaging had te maken met de houdbaarheidsdatum. Wegens de logistieke eisen die zijn verbonden aan de levering moest de houdbaarheidsdatum meer dan drie weken bedragen. Ook daarvoor werd een oplossing gevonden. Het proces steunt op de productie in een steriele kamer, om de aanwezigheid van bacteriën te vermijden, en op het wachten met invriezen. Voortaan is het dus mogelijk om vloeibaar ijs in de drageevormen te spuiten. Op die manier kunnen de gelabelde bollen ijs worden verpakt en geleverd voordat ze worden ingevroren.

     

    Dit unieke concept biedt talloze mogelijkheden tot commercialisering. In een eerste fase zal EMC² zich evenwel beperken tot de productie van eieren of bollen met label, al dan niet gevuld met ijs. Dit product richt zich hoofdzakelijk tot de B-to-B-markt. EMC² wil evenwel over enkele maanden A³™ aan het grote publiek voorstellen.

     

    De technologische partners zijn geïdentificeerd. Bedoeling is nu alle machines te groeperen zodat men de lege dragees in één enkele stap kan produceren. Alle materieel van EMC² zou normaal gezien tegen het najaar van 2007 operationeel moeten zijn. Een ideale periode voor de commercialisering van een productengamma dat is afgestemd op de eindejaarsfeesten. Naast het positieve aspect van een geslaagd ondernemersinitiatief is het project van Eddy Merckx goed voor de indienstneming van 7 personen op korte termijn en van nog eens 15 medewerkers in de loop van 2008.

     

    Het nieuwe concept van ‘recreatieve’ voeding biedt talloze mogelijkheden en bewijst dat spitstechnologie een verrijking van de kwalitatieve voedingsproducten in zich draagt. RVH.

     

     

    06-08-2007 om 10:37 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.logies
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Volledig nieuwe regels voor hele Vlaamse logiessector

    Eén decreet voor vakantiewoningen, gastenkamers, hotels, campings en vakantielogies

     

     

    Het ontwerpdecreet van Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois met overkoepelende regeling voor de hele Vlaamse toeristische logiessector, met een transparant vergunningenstelsel en bijhorende sterrenclassificaties kreeg alvast de principiële goedkeuring van de Vlaamse regering.

    Nieuw in het ontwerpdecreet is dat voor het eerst ook vakantielogies, gastenkamers en vakantiewoningen in beeld komen, dit met inbegrip van de commerciële appartementenverhuur aan de kust.

    Vandaag bestaat er enkel een specifieke regelgeving en een bijhorend classificatiesysteem voor hotels en kampeerterreinen. De Vlaamse toeristische logiessector is echter veel meer dan alleen maar hotels en campings. Zo is er een explosieve groei van het aantal gastenkamers (Bed & Breakfast) en plattelandslogies, en ontstaan mengvormen als boothotels, kampeerbedrijven met vakantiehuisjes, aparthotels enz., waardoor de sector een bijzonder gediversifieerd gezicht heeft gekregen. Daarenboven zorgt het ontbreken van specifieke toeristische regelgeving voor de commerciële verhuur van vakantiewoningen, vakantielogies en gastenkamers, voor oneerlijke concurrentie met campings en hotels, die wel strenge normen opgelegd krijgen.

     

    Aan de toeristen wordt momenteel een heel onvolledig plaatje van het volledige Vlaamse logiesaanbod aangeboden. Met het nieuwe decreet komen eveneens de duizenden vakantiewoningen en gastenkamers in beeld en worden ze gepromoot in binnen- en buitenland. Derhalve zijn in het decreet een aantal kwaliteitsgaranties ingebouwd. Andere essentiële elementen zijn de bescherming van de consument en een waarheidsgetrouwe informatie over het aanbod.

     

    In nauwe samenwerking met de betrokken sectoren heeft minister Bourgeois daarom een overkoepelende regeling uitgewerkt. Alle vormen van toeristisch logies moeten worden aangemeld of vergund. Het ontwerpdecreet definieert vijf categorieën van toeristisch logies: hotels, openluchtrecreatieve terreinen, vakantiewoningen, gastenkamers en vakantielogies (restcategorie). Elk toeristisch logies dat wordt aangeboden aan de toeristische markt, moet aan overkoepelende voorwaarden voldoen op het vlak van veiligheid, onderhoud en hygiëne en ruimtelijke ordening. Daarnaast zullen er specifieke uitbatingsvoorwaarden worden bepaald per categorie.

     

    Uitbaters van gastenkamers, hotels, openluchtrecreatieve terreinen en vakantielogies met meer dan 2 kamers of percelen, zullen een vergunning moeten aanvragen bij Toerisme Vlaanderen. Elk vergund logies zal ook een sterrenclassificatie krijgen. Toerisme Vlaanderen zal hen, met vermelding van deze sterren, meenemen in de promotie.

    Vakantiewoningen en alle andere logies met ten hoogste twee kamers (voor maximum 8 personen), die aangeboden worden op de toeristische markt, zullen zich voorafgaandelijk moeten aanmelden bij Toerisme Vlaanderen. In concreto betekent dit onder meer dat elk appartement aan de kust, dat door een immobiliënkantoor commercieel wordt verhuurd, zich zal moeten aanmelden. Ze kunnen ook vrijwillig een vergunning aanvragen, waardoor ze in de sterrenclassificatie worden opgenomen en gepromoot worden door Toerisme Vlaanderen. Eigenaars die hun appartement niet op de markt aanbieden, maar wel aan vrienden en familieleden verhuren, vallen niet onder de aanmeldingsplicht.

     

    Voor alle commerciële vergunde logiescategorieën wordt een nieuw, eenvormig classificatiesysteem met sterren uitgewerkt. De bestaande reglementering en classificatie van hotels en campings legt volgens Bourgeois te sterk de nadruk op kwantiteit en is het niet in lijn met internationale classificatiesystemen. Dat is natuurlijk nefast voor de internationale concurrentie. Het ontwerpdecreet wordt nu voor advies voorgelegd aan de SERV, daarna gaat het naar Raad van State. Nadien bespreekt de Vlaamse ministerraad de eventuele wijzigingen, waarna het naar het Vlaams Parlement kan.

     

    Essentieel in het nieuwe decreet, dat wellicht toepasbaar is vanaf de zomer 2008,  is dat elk toeristisch logies in Vlaanderen zich voortaan waarheidsgetrouw moet voorstellen op de markt. RVH.

     

    06-08-2007 om 10:27 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.solar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Solar facil

     

     

    ‘Solar Facil’ is een licht, opvouwbar en makkelijk mee te nemen zonnepaneel voor onderweg. Dit product is ideaal voor elke vakantieganger die tijdens een kortere of langere vakantie moeiteloos zijn elektronische apparatuur wil opladen.

    Het zonnepaneel is ideaal voor het laden van kleine elektronische apparaten zoals mobiele telefoons, mp3-spelers en andere toestellen die voorzien zijn van een usb-poort. De panelen hebben een hoge energieopbrengst, zijn uiterst licht, duurzaam en flexibel.De gebruiker kan de Solar Facil eenvoudig bevestigen aan een rugzak, tent of kano. Het mobiele zonnepaneel is voorzien van een intelligente laadregulator en een ingebouwde ontlaadbeveiliging.

    06-08-2007 om 10:26 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dolce serviceconcept
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

    DOLCE INTERNATIONAL LANCEERT EEN NIEUW SERVICECONCEPT

    “Great Guest Experience” integreert de ervaringen van klanten en medewerkers.

     

     

    Dolce International lanceert de “Great Guest Experience” voor zijn portefeuille van 26 “Hotel, Resort & Conference Destinations”. Dit nieuwe serviceprogramma streeft er naar klanten op en top tevreden te houden en tegelijk medewerkers te laten groeien in hun professionele rol. Met dit nieuwe initiatief wil Dolce International alle betrokkenen een gedenkwaardige en emotioneel bevredigende ervaring bezorgen.

     

    In alle vestigingen van Dolce International zullen medewerkers deelnemen aan het nieuwe serviceprogramma, dat klanten een bovenverwachting goede service wil bieden en werknemers in hun professionele rol wil laten groeien. Het programma bestaat uit permanente, maandelijkse opleidingssessies. Er worden telkens nieuwe thema’s besproken en de bedoeling is om de coherente standaard-exploitatieprocedures en normen voor service in de gastvrijheid te verhogen. Het zet medewerkers ertoe aan om, via nieuwe hulpmiddelen, hun klanten een onberispelijke service te bieden, terwijl klanttevredenheid continue geëvalueerd wordt. Dit programma zal de hoeksteen vormen van de rekruterings- en opleidingsactiviteiten van de medewerkers van Dolce International, dat zijn internationale uitbreidingsprojecten voortzet met een eersteklas en gespecialiseerd team. RVH.

     
    zie ook www.6minutes.be

    05-08-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuwe generatie kookcursussen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nieuwe generatie kookcursussen

     

     

    Koken is voor iedereen een kunst! Hebt u er nooit van gedroomd uw partner te verrassen maar het nooit gedurfd uit angst om alles te laten mislukken ? U tafelt graag maar u hebt nooit leren koken ? L’atelier des Chefs is helemaal wat u zoekt. Dit is de nieuwe generatie kookcursussen die toegankelijk zijn voor iedereen !

     

    Elke dag stelt L’atelier des Chefs gevarieerde kookcursussen voor die u culinaire technieken en smaken laten ontdekken. Er is een brede waaier aan voorgestelde programma’s : van het meest eenvoudige tot het meest ingewikkelde recept, van het voorgerecht tot het dessert, van de Europese keuken tot de Wereldkeuken.

    L’atelier des Chefs werd geboren in Parijs op 12 juli 2004. Het concept nam een heel snelle start en dat werd bevestigd door de opening van een aantal bijhuizen in Parijs maar ook in Bordeaux en Lyon. Twee jaar later zijn al 25.000 mensen de lessen komen bijwonen. En altijd met hetzelfde enthousiasme. Na het grote succes in de grootste Franse steden (Parijs, Lyon, Bordeaux), start L’Atelier des Chefs eindelijk in Brussel. Het pand werd volledig vernieuwd, bevindt zich vlakbij de Beurs en stelt maar liefst 250 m2 volledig ter beschikking van het keukenplezier. Het hart van L’atelier des Chefs is een heel grote, goed verlichte en verluchte keuken die een gezellige ontmoetingsplaats is geworden waar gedeeld en ontdekt kan worden. De leraar is een Chef, het spreekgestoelte het fornuis en hier heerst een gezellige sfeer waarin het verlangen heerst om op een ludieke manier dingen aan te leren. Geen koksmutsen of een uit-de-hoogte gedrag : de Chef wil alleen zijn passie en zijn kennis met u delen.

     

    Chef Benoît Vernaillen kneedt de lucht met zijn handen als om zijn woorden meer smaak te geven. Benoît Vernaillen laat er geen enkele twijfel over bestaan : de keuken is zijn passie. Hij praat erover met glanzende ogen en de radheid van tong van een jonge man die zijn favoriete speelgoed steeds opnieuw ontdekt maar die er vooral op uit is om zijn passie te delen met alle mensen die hij tegenkomt. Het zal dus niemand verbazen dat hij voortaan bij  L’atelier des Chefs zijn duit in het zakje doet.

     

    De keuken geeft uit op de eetkamer -bar, de plek bij uitstek om dingen met elkaar te delen, maar ook een plek van rust en ontspanning. Een lange gastentafel verenigt alle leerlingen van de Chefs aan het einde van de cursus in een warme omgeving van kruiden en gekleurde specerijen. L’atelier des Chefs is heel eenvoudig een concept dat aansluit bij zijn tijd. Het stelt een hedendaagse keuken voor aan mensen die met hun tijd mee willen gaan, die willen leren en die iets voor zichzelf willen doen, die andere culturen en onontgonnen streken willen ontdekken en dat in alle eenvoud en zonder dwang. De sfeer van L’atelier des Chefs is eerst en vooral je open stellen voor nieuwe gewoontes terwijl trouw gebleven wordt aan de eigen waarden.

    L’atelier des Chefs luidt eerst en vooral de terugkeer in van het kookplezier: dat is de basis om een goed voedingsevenwicht en een echte levenshygiëne terug te vinden. Zo ontwikkelt L’atelier des Chefs samen met voedingsspecialisten eenvoudige lesmodules in gezond koken om van de kookkunst een pijler te maken in de harmonieuze ontwikkeling van het lichaam. Het project staat open voor iedereen die in de kookkunst is geïnteresseerd, maar slaat ook aan als onderdeel van teambuilding sessies of gewoon een leuk ontspannend moment tijdens marathonmeetings.

     

    Aan de basis van het concept liggen de broers Nicolas en François Bergerault die een vreemde uitdaging lanceerden. Ze zijn heel verschillend maar vullen elkaar goed aan en weten precies hoe vermoeiend meetings kunnen zijn. Nicolas Bergerault is een voormalig marketingdirecteur bij Nestlé, die sinds zijn prille jeugd gepassioneerd is door het koken. De andere broer is François Bergerault, een ervaren ondernemer die iets minder begaafd is in het koken.

    Lessenschema’s en programma’s zijn veelvoudig en toch erg flexibel. Voor groepen kunnen projecten à la carte in samenspraak met de verantwoordelijken worden uitgewerkt. De website zelf geeft reeds tal van mogelijkheden aan. (www.atelierdeschefs.com)

     

    En tenslotte is er de Chefs winkel die het de koksleerlingen mogelijk maakt om alles aan te schaffen wat nodig is om te koken : pannen, bakpannen, messen, vakgerei… Met als kers op de taart een smulbibliotheek en een fijn assortiment kruiden die eveneens van de partij zijn. Goed om te weten : alles wat te koop is, heeft de goedkeuring van de Chefs meegekregen. RVH.

     

    Atelier des Chefs – Kartuizerstraat 17 – 1000 Brussel – tel 02/511 51 17

    zie ook www.6minutes.be

    05-08-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.european seafood

    European Seafood Exposition blijft aan belang winnen

     

     

    De 15de editie van de European Seafood Exposition was een grandioos succes en bevestigde haar status als voornaamste jaarlijkse evenement voor de wereldwijde visverwerkende industrie. De beurs bood talrijke mogelijkheden voor zowel exposanten als bezoekers om nieuwe contacten te leggen en om meer te weten te komen over de vele aspecten van de sector. De reacties van alle deelnemers waren bijzonder positief.

     

    De European Seafood Exposition en de gelijktijdig georganiseerde Seafood Processing Europe vakbeurs waren verspreid over een periode van drie dagen en trokken in totaal 23.833 professionals. Net zoals in vorige jaren kochten de meeste vishandelaars hun volledige voorraad voor het volgende jaar in, waarmee de overduidelijke commerciële voordelen voor zowel exposanten als bezoekers nogmaals in de verf werden gezet. Het feit dat dergelijke aankopen voor een heel jaar op slechts drie dagen tijd gerealiseerd kunnen worden, is bijzonder indrukwekkend.

     

    Ook de internationale aanwezigheid op beide evenementen kende dit jaar een hoge toename met een nog groter aantal landen en regio's vertegenwoordigd door hun eigen individuele paviljoenen.

     

    De toekomst voor de vissector ziet er bijzonder rooskleurig uit. Vis wordt steeds meer gepromoot als een essentieel bestanddeel van een evenwichtig dieet en het Britse Food Standard Agency (FSA) raadt in zijn literatuur mensen aan ten minste twee porties vis per week te eten inclusief een portie vette vis. De voordelen van zowel vis als schaaldieren schuilen in hun rijkdom aan eiwitten en mineralen terwijl vette vis rijk is aan omega 3-vetzuren. Het is meer dan waarschijnlijk dat dankzij dit groeiende besef ook de consumptie van vis zal stijgen.

     

    Ook volgend jaar zullen European Seafood Exposition en Seafood Processing Europe weer in Brussel worden georganiseerd. Beide evenementen vinden plaats in de Heyselpaleizen van 22 tot 24 april 2008. RVH.

     

                                                   

     zie ook www.6minutes.be

    04-08-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ticketverkoop eurostar

     

    OPENING TICKETVERKOOP

     

     

    Eurostar, de hogesnelheidstrein die België en Frankrijk met het Verenigd Koninkrijk verbindt, opent op 24 juli om 10u CET de ticketverkoop voor de treinen van en naar St Pancras International, het nieuwe Eurostarstation in het hart van Londen. De treinen zullen vanaf 14 november, de dag van de verhuizing, gebruik maken van de eerste Britse hogesnelheidslijn High Speed 1.

     

    Voor de eerste keer, zullen reizigers vanuit Brussel voor 8u 's morgens lokale tijd met Eurostar in Londen kunnen arriveren. Op die manier hebben zakenreizigers een volledige werkdag ter plaatse zonder dat ze de avond voordien hoeven af te reizen. De reistijden tussen Brussel/Parijs en Londen zullen ten minste 20 minuten korter zijn. Zo bedraagt de non-stop reistijd tussen Brussel en Londen vanaf 14 november 1u51 minuten, tussen Parijs en Londen 2u15 minuten en tussen Rijsel en Londen 1u20 minuten.

     

    Dankzij Eurostar's verhuizing van Waterloo International naar St Pancras International hebben de reizigers een makkelijke aansluiting op 6 metrolijnen en 7 binnenlandse treinmaatschappijen (via St Pancras, King's Cross en het nabijgelegen Euston). Vanaf 14 november wordt Eurostar de eerste treinoperator ter wereld die CO2-neutraal reizen aanbiedt, en dit zonder meerkost voor de reiziger. In het kader van haar "Groene reis"-project verbindt Eurostar zich ertoe tegen 2012 haar CO2-uitstoot per reizigerstraject met 25% te verminderen. Daarnaast zal het de emissies die niet uitgesloten kunnen worden op eigen kost compenseren. RVH.

     
    zie ook www.6minutes.be

    04-08-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.brussels urban bbq

                BRUSSELS URBAN BBQ

     

     

     

    Zomertijd is ongetwijfeld bbq-tijd. Barbecuen op het terras of de tuin is heerlijk, maar de stadsmensen hebben niet altijd de mogelijkheid om in volle natuur, van een heerlijke barbecue te genieten.

    Zondag 19 augustus komt hierin verandering, enkele fijnproevers zijn erin geslaagd om de Kunstberg van 12 tot 16 uur om te toveren in een unieke “Brussels urban bbq” locatie. Een unieke sterrencollectie van meesterkoks bereidt op zondag 19 augustus tal van barbecuegerechten voor het grote publiek. Proeven en degusteren kan aan 5€ per gerecht.

    Het kwintet sterrenchefs bestaat uit Lionel Rigolet ‘Comme chez Soi’ Brussel, Bart De Poorter ‘Pastorale’ uit Reet, Gaëtan Colin ‘Jaloa’ Brussel, Raphael Adam ‘L’essentiel’ Namen en Luc Dewalque ‘L’auberge du Sabotier’ in Sint Hubert. Op het menu staan o.m. gegrillde eendenlever met groenten en balsamico – Comme Chez Soi, tournedos van Noorse zalm met gandaham – L’essentiel, met Yuzucitroen gemarineerde ganzelever met rode biet – Auberge du Sabotier, gandaham, varkenspoten en asperges – Jaloa en een papillote van Noorse zalm met venkel en ganda - Pastorale.

     

    Naast diverse bbq-gerechten krijgt het publiek tevens de mogelijkheid om kennis te maken met tal van andere kruiden en bereidingen die bij een al dan niet traditionele barbecue thuishoren. Een unieke locatie in hartje Brussel temidden fonteinen en prachtige groene ruimten wordt dus op zondag 19 augustus omgetoverd tot een leuke ontmoetingsplaats waar men naar hartelust van een culinaire sterrenpracht kan genieten. RVH.

     
    zie ook www.6minutes.be

    04-08-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.restaurant knossos
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Restaurant Knossos

     

     

    De roots van het restaurant Knossos dat enige tijd terug in Kortenberg de deuren opende, liggen deels én op het Griekse eiland Kreta, én deels in Leuven.

     

    Het paleis van Koning Minos, op het eiland Kreta kreeg in de Oudheid de naam Knossos mee, een paleis dat trouwens jaarlijks nog steeds vele duizenden toeristen weet te begeesteren. Het echtpaar Choustoulakis, afkomstig uit Kreta en uitgeweken naar België, opende in 1968 in de Leuvense Parijsstraat één van de allereerste echte Griekse restaurant in Vlaams Brabant.

     

    De groei van het Griekse toerisme begin der 70-er jaren scherpte ongetwijfeld de interesse voor Griekse gerechten en dranken aan en droeg deels bij in het succes van het restaurant Knossos. De drang om ook op het thuisfront van de gezellige vakantiedrukte te genieten zorgde anderzijds voor een forse aangroei van eerder Grieks getinte exploitaties die niet altijd de traditionele keuken respecteerden. Bij de familie Choustoulakis bleven kwaliteit en Griekse authenticiteit evenwel dominant aanwezig zodat de gasten er telkenmale opnieuw van een traditionele Griekse keuken met bijhorende wijnen konden genieten.

    Na enkele jaren kreeg het echtpaar versterking van Eugenios Nikolis en Magda De Bont. Zij hadden meerdere jaren in Thessaloniki doorgebracht en verruimden de menukaart van Kretenzische gerechten met een serie Macedonische specialiteiten. Nikolis en De Bont namen nadien trouwens het restaurant over en zorgden voor een vrij stevige reputatie.

     

    Zoon Frederikos Nikolis wou het restaurant evenwel een nieuwe uitdaging bezorgen en het elan verruimen. De traditionele Leuvense locatie in de Parijsstraat bleek hem te nauw en bij besliste begin 2003 uit te wijken naar Kortenberg.

    Een uitdaging waarbij weliswaar de naam Knossos behouden bleef. Het restaurant huist thans in een karaktervol hoekhuis waar jarenlang één der best draaiende Kortenbergse brasseries een onderkomen vond. Van dit verleden bleef enkel de hoge ruime zaal over, zaal waar thans de blauw-witte kleuren schitteren. Dankzij de hoge plafonds, worden de gasten onmiddellijk ondergedompeld in de ongedwongen Griekse vakantiesfeer. Bovendien worden ze overwelmd door een blauw oplichtende bar met een rijke verzameling echte Griekse Ouzo.

     

    Restaurant Knossos organiseert op maandagavond een typische mezes-avond. Tal van kleine hapjes, variërend volgens het marktaanbod, staan op het menu. Eenvoudig weliswaar maar bijzonder smaakvol en aromarijk. Typische Griekse kost trouwens evenwel zonder overdreven geparfumeerd te zijn: Tsasiki, combinatie van Griekse yoghurt en fijne kruiden, calamares met artisjokken en strapotsada, roerei met feta en paprikasaus, zijn traditioneel van de partij en vormende centrale items in een zeer ruim aanbod.

     

    De Griekse keuken heeft de naam een gezonde keuken te zijn door een matig gebruik van vis en vlees, maar zeer veel groenten en fruit aan te bieden, facetten die we inderdaad in de bereidingen in Knossos terugvinden. De Griekse keuken zou volgens experten trouwens de tweede gezondste keuken ter wereld zijn. Naast het vaste menu zorgt Frederikos ervoor dat wekelijks nieuwe regionale specialiteiten worden aanboden. Proeven kan men van de ovenschotels, de vis en zeevruchten, of de grillades van arni-lamsvlees, chirono-varkensvles of kotopoulo-kip. Leukst van al is evenwel de chef een carte blanche bezorgen waarbij hij onverwachte maar overheerlijke bereidingen serveert. Hierbij volstaat het enkel aan te stippen wat je niet lust. De diverse gerechten worden naar keuze geserveerd met aardappelen op Griekse wijze, rijst op Griekse wijze of kritharaki, een pastarijst in tomatensaus.

     

    Frederikos houdt ondanks de nieuwe uitdaging, enkele oude tradities in ere. Het opstartprincipe uit 1968 is nog steeds van kracht, nl een typische Griekse keuken met oog voor eenvoud en traditie met uitgesproken respect voor de ingrediënten. Kwaliteit en versheid van de producten staan centraal en door de aanvoertermijnen is het mogelijk dat bepaalde producten niet voorradig zijn. Toch blijven voldoende suggesties over om volop te genieten van streekgerechten uit de godenkeuken van de Griekse grootmoeders.

     

    Naast tal van lekkere gerechten heeft Frederikos evenzeer oog voor kwalitatieve wijnen die toch betaalbaar moeten blijven. Toppers bij onze degustatie waren een Techni Alipias wit, 90% sauvignon en 10% assyrtikodruif. Een droge maar toch sappige wijn met impressies van appel, gekonfijte citrus en abrikozen, met zeer lichte ondertoon van eik. Dit alles in een schitterende groengele kleur. De Orinos Helios is een perfecte rode wijn, 100% Agioritikodruif uit Korinthië. De rijping op Franse eik geeft hem een smaak van gekonfijte kers en rode pruimen. De diepvolle violette kleur maakt de wijn vlot en zacht in de mond terwijl elegante tannines zich ontplooien.

     

    Centraal in de zaak staat een indrukwekkende grill waar tal van gerechten onder het goedkeurend oog van de klanten worden bereid. Dit evenwel zonder de zaal met ongewenste keukengeurtjes te vullen, een perfect voorbeeld van versheid en kwaliteit van de bereidingen in restaurant Knossos. RVH.

     

    Restaurant Knossos – Leuvensensteenweg 294 – 3070 Kortenberg – tel 02-7515052

     
    zie ook www.6minutes.be

    02-08-2007 om 20:16 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mercure dinant
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mercure-net dynamischer dan ooit

     

     

     

    Mercure, dat zijn stuk voor stuk verschillende hotels, met een garantie voor unieke momenten. Het merk biedt alle voordelen van een netwerk wat betreft kwaliteit en service, terwijl het unieke karakter van elk hotel behouden blijft, een afspiegeling van de hotelhouder, de omgeving, de regionale en culture verankering van elk hotel. Mercure, dat zijn ook lekkere tafelwijnen met regionale aroma’s voor fijnproeversmomenten, of de ‘Grands Vins Mercure’, een selectie grote wijnen tegen een zacht prijsje. Mercure dat is ook een netwerk van vergadermogelijkheden met alle extra’s.

     

    De ‘fijnproeversglazen’ bij Mercure zijn koude gerechten en de ‘stoofpotjes’ warme bereidingen die fungeren als een origineel en culinair alternatief voor snacks. De ‘degustatieborden’ een 100% Belgisch concept, laat de gasten kennismaken met diverse specialiteiten op één bord. Dit degustatiebord wordt in alle Mercure hotels van het Belgische net, aangeboden tegen een democratische prijs.

    Ook het kader is bij Mercure primordiaal. Voor een kort of lang verblijf, een lunch met collega’s of en diner met vrienden: het onthaal, het decor en de sfeer spelen een essentiële rol in het comfort van de klant. Het Mercure Dinant Castel de Pont-à-Lesse en het Mercure Mons kregen recentelijk een complete restyling na een ingrijpende renovatie van de ganse infrastructuur, en dit vanaf de kamers tot de vergaderzalen over het restaurant en de receptie.

     

    Verscholen in een bosrijk park van 25 ha aan de oever van de Lesse is het Mercure Dinant Castel de Pont-à-Lesse een uitnodiging tot relaxatie en wellness, een echte oase van rust. Na een grondige renovatie opende dit hotel in een 19de eeuws kasteel opnieuw zijn deuren met een moderne facelift. Terwijl de ziel van het kasteel behouden bleef, werden de diverse gebouwen van het hotel gemoderniseerd en onderling verbonden. Een nieuwe vleugel, in glas met uitzicht op het binnenplein en over het park, herbergt voortaan het restaurant. Het arboretum uit de 19de eeuw, op het domein van het hotel, was een bron van inspiratie voor het nieuwe thema: natuur. In samenwerking met een jonge kunstschilder kregen de muren van de receptie, het restaurant en de kamers fresco’s en schilderijen rond dit groene thema. Het Mercure Dinant Castel de Pont-à-Lesse biedt 91 kamers met airco, waaronder één duplex, en beschikt over een verwarmd overdekt zwembad, een restaurant, een bar en 9 vergaderzalen (waarvan 5 polyvalente zalen), allemaal met daglicht en uitgerust met de modernste technologieën. ”Sequoia” en “Cyprès” de twee grootste zalen, zijn geschikt voor 120 seminariegangers en tot 250 genodigden voor een cocktail.

     

    Het restaurant van het hotel ‘L’Orangerie’ biedt via een glaswand een schitterend zicht op het park terwijl u van een gastronomische en regionale keuken geniet. In de bar vindt u een uitgebreid aanbod aan streekbieren in een gezellig kader.

    Op het vlak van ontspanning beschikt het hotel over een Natura 2000 klimmuur (Europees programma voor de bescherming van sites) met 100 aangelegde routes voor erkende klimmers. Het hotel werd eveneens geselecteerd als Waalse test case voor een ecosysteemproject. Het Mercure Dinant Castel Pont-à-Lesse, dat volledig met putwater functioneert, legde een systeem van bezinkbekkens aan in het park voor de recycling van het afvalwater. Dit project sluit aan op het milieubeleid waarvoor Accor zich steeds verder engageert.

     

    Mercure Dinant Castel de Pont-à-Lesse combineert natuur met stijlvol vergaderen. Naast een waaier van sportieve en culturele activiteiten bestaat de mogelijkheid om stijlvol te vergaderen in een natuurlijke omgeving. Het hotel biedt naast deze vergadermogelijkheden ook ruimtes voor banketten en incentives, dit laatste met zelfs een uitgesproken avontuurlijk karakter. RVH.

    Hotel Mercure Dinant Castel de Pont-à-Lesse – Route de Walzin 36 – 5500 Dinant

    Tel + 32/82/22 28 44 – fax +32/82/22 63 03

    H1512@accor.com - www.mercuren.com

     

    02-08-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-08-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.the dominican
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    THE DOMINICAN BRUSSEL

     

     

    The Dominican is een hotel van Carlton Hotel Collection die het hotel zal inrichten en uitbaten. Momenteel exploiteert deze groep negen luxehotels met ongeveer 1000 hotelkamers, verspreid over Nederland en het Verenigd Koninkrijk. De groep werd opgericht in 1985, als onderdeel van het Engelse Hotel Management International Ltd, en heeft haar hoofdzetel in Utrecht. Carlton Hotel Collection streeft ernaar haar sterke positie in de hotelbranche te verstevigen door voortdurend te investeren in de kwaliteit en innovatie van huidige en toekomstige hotels.

     

    The Dominican, luxe design hotel dat in oktober ek. de deuren opent, krijgt 150 luxekamers en suites, een gym en een Grand Lounge en Brasserie. Met name met dat laatste richt The Dominican zich ook op de Brusselaar. Eten en drinken in een zeer eigentijdse omgeving, een combinatie van een moderne bar en een stijlvolle lounge, die de gehele dag en avond toegankelijk is. The Dominican wordt trouwens het eerste hotel in België dat het kwaliteitslabel van design hotels™ krijgt toegewezen.

     

    The Dominican is gevestigd in de Leopoldstraat, aan de achterzijde van het Munttheater, waar zich tussen 1463 en 1797 op dezelfde plek een Dominikaans klooster bevond. In deze panden woonde ooit de bekende Franse schilder Jacques-Louis David, overleden in Brussel in 1825. Hij heeft zelfs zijn laatste grote meesterwerk “Mars, ontwapend door Venus” in Brussel voltooid. De originele gevel van het huis van Jacques-Louis David is intact gebleven en in de hotelgevel ingebouwd.

    De benedenverdieping wordt volledig ingericht rond een serene binnentuin, ingesloten door kloostergangen, die doen denken aan de tijd dat de Dominikanen er nog leefden. Naast de 150 kamers en suites krijgt het hotel een prachtige serre grenzend aan de binnentuin, een Grand Lounge waar men de hele dag door terechtkan voor een gezellige maaltijd of een drankje, en health en fitness faciliteiten.

     

    Ellen de Boer staat als General Manager van The Dominican in voor het neerzetten van een onderscheidend product in een competitieve markt, waarbij gastvrijheid een essentiële rol speelt. RVH.

     

     

     

    01-08-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lachende kronen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De gebrevetteerde Hofleveranciers introduceren op 21 juli 2007 ‘Lachende Kronen’

     

     

    Ter gelegenheid van de 21e verjaardag van de vereniging geven de gebrevetteerde Hofleveranciers van België, op 21 juli 2007, voor de eerste maal voor een groot publiek, een demonstratie van hun vakkennis.

     

    Dankzij de steun en de samenwerking van de Vereniging ter Bevordering en Promotie van Brussel, en met het talent van bureau Punch, tonen een 30-tal leden hun professionalisme aan zowat 500.000 feestgangers.

     

    Ter gelegenheid van het 20 jarige bestaan van hun verenigingen en om hun band met HH.MM. de Koning en de Koningin te tonen, hebben de gebrevetteerde Hofleveranciers besloten om de grootste vlag uit de Belgische Geschiedenis te laten vervaardigen. De vlag is 15 m hoog en 60 m breed, wat niet minder dan 900 m2 zwart-geel-rood zal vertegenwoordigen... en zal op 21 juli door de gebrevetteerde Leveranciers op het Museumplein worden uitgevouwen als decor voor verschillende demonstraties.

     

    Als ludieke knipoog zullen grappige opblaasbare kronen in de drie landskleuren aan het publiek aangeboden worden. Deze kronen naar Nederlands model, die zowel symbolisch als grappig zijn, worden aan € 2,50 verkocht, alle opbrengsten van de operatie zijn bestemd voor de Noirauds. De leden van de Noirauds, die zonder enig vooroordeel over de afkomst, taal of godsdienst werken, vormen zonder twijfel één van de oudste 'service clubs' van het land. Oorspronkelijk waren de Noirauds, leden van een fanfare, ze werden bij hun omhalingen ten voordele van de minder bedeelde kinderen van Brussel, geschminkt als Afrikaanse koningen, en kregen spontaan de naam mee van ‘Conservatorium van Zanzibar'. De gebrevetteerde Hofleveranciers zullen op de nationale feestdag trouwens een dergelijke kroon dragen om hun binding én met het grote publiek, én met het Koningshuis, in de kijker te stellen.

    Lachende kronen – Museumplein -  Brussel – 21 juli 2007

    Eerder gepubliceerd op

    www.6minutes.be

    20-07-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fashion desserts
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    FASHION Desserts

     

    Sophie Tordoir, chef-patisserie van het Royal Windsor Hotel Grand Place in Brussel heeft de vingers van een fee… die ook lekkerbek is! De jongedame bezit de gave om prachtige desserts te maken, en is voortdurend op zoek naar nog verfijndere smaaksensaties.

     

    Ter ere van de Fashion Rooms, heeft Sophie Tordoir een collectie desserts gecreeerd, zo mooi dat je de indruk krijgt een kleine misdaad te begaan als je ervan proeft…”Verleidelijke spiegel” is het zoete evenbeeld van de Fashion Room Xavier Delcour, vernuftig en provocerend! Neergevlijd op een kleinze zwarte kelk, een rechthoekige granache van zwarte chocolade, versierd met een vierkant stukje chocolade die naar de moleskine in de kamer verwijst, afgewerkt met zilver dat de speigels en de verchroomde handgrepen evoceert… Aan de binnenkant wacht een verrassing, een bavarois van witte chocolade zorgt voor een maagdelijk en gepeperd contrast.

     

    Als je de ‘Lesotho’ ziet, krijg je zin om te reizen. Je vindt er de zachte tinten en nuances terug die typisch zijn bij Christian Wynants. Gracieuze, transparante lijnen waarbij de krommingen van het glas staan voor het ovalen plafond van de Fashion Room. Binnenin, knapperige schilfers van fijn bladerdeeg, een geparfumeerde crème van tonkabonen en honigsmaak, vanille en kruiden. Delicaat, omgeven met een stralenkrans in lichte emulsie van asperges terwijl de chocoladen staafjes met gouden blaadjes naar de bloemmotieven in de Fashion Room verwijzen.

     

    Alle 12 Fashion Desserts zijn voor Sophie, een stijl – en persoonlijkheidsoefening en vormen een onuitgegeven partituur voor lekkerbekken. Sophie heeft evenals de modeontwerpers, kleuren, materie, impressies, bewegingen, smaken en suggesties geïnterpreteerd om bij ‘Ontroering’ uit te komen. Zo intiem dat het bijna een geheim blijft om subtiel de smaakpupillen van de lekkerbekken te verwennen. RVH.

    Fashion Desserts, dagelijks te proeven tijdens de Fashion Tea Time

    Royal Windsor Hotel Grand Place – Duquesnoystraat 5 – 1000 Brussel – tel 02/505 55 55

    Eerder gepubliceerd op

    www.6minutes.be

    18-07-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.confituur van winiefred
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Confituur van Winiefred

     

     

     

    Kan jij confituur maken zoals je grootmoeder of je moeder? Proefde je ooit al confituur van gember of witloof? Wat doe je met te dikke confituur? Zijn er ook speciale en smakelijke dieetconfituren? Wat is chutney? Moet beschimmelde confituur meteen de vuilnisbak in? Op zoek naar goede tips voor het afsluiten en bewaren van je confituurpotten?

     

    Winiefred Van Killegem laat je meegenieten van haar lekkerste, meest originele en makkelijk te bereiden recepten voor confituur. Op basis van fruit, bloemen, groenten én kruiden. Overzichtelijk gerangschikt per ingrediënt en afgewisseld met boeiende weetjes en nuttige tips. Over de geschiedenis van confituur, gelei, marmelade en chutney. Met handige aanwijzigen voor bereidingen.

     

    Winiefreds toemaatje is een confituur voor mannen: een bereiding van kweepeer en bonenkruid; een confituur voor vrouwen: bereiding van fenegriek en granaatappel en een confituur voor kinderen: compositie van kersen, heemst en tijm.

     

    De populaire ‘Kruidenvrouw uit Gent’ Winiefred van Killegem schreef al een tiental boeken over kruiden en groenten, geeft drukbezochte voordrachten en begeleidt kruiden- en tuinwandelingen. De smakelijke foto’s zijn van fotograaf Marc Wauters.

     

    Confituur van Winiefred

    Met duidelijke receptuur, smakelijke foto’s en nuttige tips

    Gebonden – 144 p – 16.5 x 23 cm - €19.95

    ISBN 978 90 5826 478 7

    Davidsfonds Leuven

    Eerder gepubliceerd op

    www.6minutes.be

    17-07-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!