Inhoud blog
  • Litouwse tradities
  • Quick-Step make-ôver
  • All-over natuursteen
  • Terug naar school
  • Betoverende elegantie
  • Aalto tafels en banken
  • Buiten water?
  • Watches & wonders: drie elegante meesterwerken
  • Swatch Neon collectie keert terug
  • Olympéa Le Parfum
  • Invictus Parfum
  • Quick Step presenteert baanbrekende vloerencategorie Lumic
  • Citizen super Titanium
  • Alpina lanceert revolutionaire horloges
  • By the numbers
  • Schakelaar of street art?
  • Tour d'Anvers
  • Fietsen Schouwen-Duiveland
  • Kalimera, kalipera:
  • Nieuwe Europa-park achtbaan
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    03-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Henry lemaire gids
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Henry Lemaire Gids 2008

     

     

     

    Er zit verandering in de lucht…en zelfs grote verandering, maar één ding is zeker: de Lemaire blijft de Lemaire.

     

    Na heel wat discussies en juridisch touwtrekken presenteert de Henry Lemaire Gids 2008 zich als een 100% Belgische gids. Het is alleszins de eerste van de culinaire gidsen waarvan de editie 2008 het daglicht ziet. De Henry Lemaire Gids wil het de gastronomen makkelijker maken om net dat restaurant(je) te vinden dat ze zoeken, hetzij in de stad, langsheen een drukke of verlaten weg of op het platteland.

     

    In vergelijking met de vorige uitgaven, is de Gids 2008 geen “telefoonboek” meer maar blijft hij beperkt tot 732 adressen – de editie 2007 telde nog 1217 adressen. Maar liefst 237 restaurants werden voor de eerste keer opgenomen in de Henry Lemaire Gids. Restaurants die niet meer werden opgenomen zijn per definitie niet echt oninteressant of slecht, maar brengen volgens de uitgever onvoldoende vernieuwing.

    Een andere reden voor het terugschroeven van het aantal restaurants is de conclusie dat er weinig correlatie is tussen het cliënteel dat restaurants in België aandoet en degene die restaurants in het Groothertogdom Luxemburg bezoeken. Voor die reden verdwijnt het Groothertogdom Luxemburg uit de uitgave 2008…

    Een andere nieuwigheid is de quotering op 10 en niet meer op 100. De gids telt nu 336 pagina’s, en 732 restaurants. Alle restaurants worden voorgesteld in twee talen, Nederlands en Frans.

     

    De nieuwe Henry Lemaire Gids 2008, met zijn nieuw formaat en nieuwe presentatie is te koop in de betere boekhandels voor de prijs van 12 euro. Met fierheid beweert de uitgever dat alle restaurants, die in de Henry Lemaire Gids 2008 zijn opgenomen, ook wel degelijk zijn bezocht. De uitgever bevestigt – en dit zonder polemiek – dat er geen restaurants werden gequoteerd die zijn deuren nog niet heeft geopend… of die té nieuw zijn in het Belgisch gastronomisch landschap. De objectiviteit van de Lemaire heeft volgens de uitgever geen prijs. Wij ontdekten nochtans enkele schoonheidsfoutjes, sommige restaurants die maanden geleden hun deuren sloten en volledig getransformeerd werden in een aan de horeca totaal vreemde exploitatie, krijgen in de editie 2008, merkwaardig hoge cijfers.

     

    In de Henry Lemaire Gids 2008, staan 22 restaurants op het hoogste schavot. Zij streven naar perfectie en de grootste voldoening van de klant, dit met sterk uiteenlopende decors, variërend van zeer luxueus, over romantisch tot gewoon aangenaam.

    De toppers 2008 met 9.5/10 zijn, alfabetisch gerangschikt, Arenberg - Heverlee, Auberge du Moulin Hideux-Noirefontaine, De Barrier – Houthalen, La Bergerie- Lives-sur-Meuse, Bon-Bon – Ukkel, Le Chalet de la Forêt – Ukkel, Château du Mylord – Ellezelles, Clos St-Denis – Kortessem, Comme chez Soi – Brussel, L’Ecailler du Palais Royal – Brussel, Hof van Cleve – Kruishoutem, De Karmeliet-Brugge,  Maison Lemonnier - Lavaux-Sainte-Anne, ’t Molentje – Zeebrugge, ‘t Oud Konijntje – Waregem, The Paddock – Keerbergen, Le Prieuré Saint-Géry –Beaumont, Sea Grill – Brussel, Slagmolen – Opglabbeek, Spud’s – Etterbeek, La Truffe Noire – Elsene en La Villa Lorraine – Brussel.

     

    De Henry Lemaire Gids 2008 bevestigt eens te meer onze Belgische traditie dat de culinaire commentaren met het nodige korreltje zout, Antigues – Himalaya of ander, moet worden genuttigd, maar net dit aspect maakt het ontdekken van de diverse restaurants bijzonder aangenaam. RVH.

     

     

    03-11-2007 om 21:45 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Notelaar

    DE NOTELAAR

     

     

    Na zijn humanioraopleiding besliste Eddy Verstreken om een extra-keukenopleiding in het Coloma-instituut in Mechelen te volgen. Deze beslissing gaf zijn leven een belangrijke wending, hij ontmoette er zijn echtgenote Agnes Van Ham, maar hun gemeenschappelijke interessesferen zorgden voor een denderende opleiding zowel in de keuken als in de zaal.

     

    Een figuurlijke harmonie dus van geuren en kleuren die het echtpaar samen tot ontwikkeling brengt. Meestal samen maar soms ook apart kregen ze in de late jaren 70, begin der 80-er jaren meerdere restaurants op smaak, zo o.m. de Zeester in Leuven, het Wit Paard in Bonheiden, de Veeboer in Grimbergen en ’t Molenveld in Elewijt. Alhoewel de klanten hun keuken en service naar waarde wisten te appreciëren, kon hun creativiteit onvoldoende openbloeien.

    Eind 1986 ontdekken ze per toeval een te koop staande oude hoeve in het Brabantse Buken, een piepklein dorpje dat rustig verscholen ligt naast het kanaal Leuven-Mechelen.Na een grondige renovatie kunnen ze anno 1987 de deuren van hun restaurant openen. In de tuin overleeft een veel vruchtendragende notenboom de renovatiestorm en Agnes kiest resoluut voor ‘De Notelaar’ als benaming van hun restaurant. Net als die boom, die symbolisch zijn vruchten het ganse jaar door laat degusteren, wil ook hun restaurant de fijnproevers permanent verwennen.

     

    De kwaliteit van het eindproduct in Eddy’s keuken groeide de voorbije jaren bestendig. Nu staat De Notelaar bekend voor degelijke, kwalitatieve en typische Brabantse streekgerechten met dagverse groenten, deels uit eigen kweek, deels door aankoop op de Brusselse vroegmarkt. Voor Eddy is en blijft de vroegmarkt de aangewezen aankoopplaats voor alle chefs vermits men hier de kans heeft om zelf zijn identiteit te bepalen en niet afhankelijk is van een productkeuze door leveranciers. Bovendien specialiseerde het echtpaar zich ook in oester- en kreeftmenu’s, deze lekkernijen sieren dan ook de kaart met de regelmaat van een klok.

     

    In het vooruitzicht van hun 20-jarig bestaan, kreeg De Notelaar een opfrisbeurt waarbij niet alleen de keuken, maar ook de bar en de zaal werden gerenoveerd. Door het verplaatsen van de oesterbak kon ook het sanitair worden uitgebreid en krijgt men ook hier een bijzonder relaxerend en kleurrijk gevoel door het perfect op mekaar inspelen van het buitenlicht en de gekleurde lampen. Gans de renovatie dompelt de consument meteen onder in een rustige, charmante sfeer waar alle kommer en last wegvallen. De Notelaar is met een 4-daagse werkweek,  geopend van vrijdagmiddag tot en met maandagavond. De feestzaal staat ook de andere dagen ter beschikking voor feesten, evenementen en seminaries, faciliteiten die o.m. door de ruime parking mogelijk worden gemaakt.

     

     

    Op het culinaire vlak zorgt Eddy geregeld voor nieuwigheden. Streekgerechten met verse kwalitatieve producten en kenmerkende Brabantse groenten blijven belangrijk en vormen trouwens de rode draad in het feestmenu dat tot midden oktober loopt. Dit uitgebreid feestmenu kost all-in 70 Euro. Met het ‘dessert van Peggy’, brengt Eddy tevens hulde aan een werkneemster die samen met Agnes en Eddy, de voorbije 20 jaar, in restaurant De Notelaar, lief en leed deelde. Anderzijds serveert Eddy op maandagavond voortaan een 5-gangen degustatiemenu waarbij hij in samenspraak met Agnes, culinaire toppers serveert voor 30€. Met inbegrip van aperitief, wijnen, water en koffie wordt dit 50€. Vanaf oktober wordt op vrijdagavond een wildfestival georganiseerd terwijl ook het witloof dan volop in de kijker komt te staan.

     

     

    Het feestmenu “20 jaar Notelaar” laat de fijnproevers volop genieten van een kwalitatieve keuken met dagverse producten waarbij een vleugje Brabants romantisme gekruid met de nodige nostalgie, nooit ver weg is. RVH.

     

    Restaurant De Notelaar – Bukenstraat 142 – 1910 Kampenhout (Buken) – tel 016- 60 52 69

    info@denotelaarbuken.be - www.denotelaarbuken.be

     

     

     

    03-11-2007 om 21:34 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chez Stans
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    CHEZ STANS

     

     

     

    Met het overlijden van Paul Vanderkeerssen, sloot het restaurant “Chez Stans” de deuren. Meteen verdween een mythisch oord waar vooral acteurs, schrijvers en kunstenaars en zeer zeker de doorsnee Brusselaar mekaar terugvonden. Ook de erg typische Brusselse keuken verdween. Een vluchtige, maar amateuristische heropening liet het gemis nog veel sterker aanvoelen. Gelukkig daagde zakenman Daniel Verhoeft op die het etablissement ‘Chez Stans’ nieuw leven inblies, niet alleen qua traditie en inrichting maar voornamelijk mbt de typische Brusselse keuken.

     

    ‘Chez Stans’ ontleent zijn naam aan de voornaam van de eerste bazin, Constance, de moeder van Paul Stans, die in werkelijkheid Joseph Vanderkeerssen heette. In die tijd was dit een eenvoudig buurtcafé met geverniste banken, houten tafeltjes en een lange bar waar een vaste groep van stamklanten aanschoof. De bazin troonde altijd midden in het café, onveranderlijk gekleed in een stofjas van zwart satinet. Constance, gewoonlijk Stans genoemd, was een echte Brusselse met een bloemrijke woordenschat en veel gevoel voor humor. Omdat het Théâtre des Galeries en het Théâtre du Vaudeville vlakbij waren liepen er vanzelfsprekend veel acteurs binnen na de voorstelling. Deze toeloop bracht de zoon des huizes op het idee ook enkele schotels met streekgerechten te serveren. Een briljant idee want ‘Chez Stans’ werd een populair adres van heel uitgaand Brussel.

     

    Met de heropening heeft Daniel Verhoeft weliswaar het aantal couverts lichtjes opgetrokken, zonder daarbij de behaaglijke sfeer verloren te laten gaan. Daarvoor staan het rustiek meubilair, de karmijnrode tegelvloer en de geruite tafelkleedjes garant. De gelambriseerde wanden zijn authentiek en dragen het nodige bij aan de warme uitstraling, zeker nu er ’s avonds romantische kaarsen op de tafels staan. De rode gordijnen herinneren ons eraan dat deze plek nauwe bindingen heeft met het theater en het toneel. Trouwens, boven de bar zien we een muurschildering die een scène uit ‘Le mariage de Mademoiselle Beulemans’ voorstelt, met Jacques Lippe en Christiane Lenain in de hoofdrollen. In de zaal die uitkijkt op de trappen van de Prinsengalerij, ontdekken we een fresco met personages van de Commedia dell’arte en onze beroemdste poppenspeler José Géal alias Toone VII, zonder twijfel een van de authentiekste hoeders van de geest van deze wijk. Een ander beeld roept clown Footitt opnieuw tot leven in het programma ‘Le mariage’ uit de rolbezetting ‘Chocolat’.

     

    Daniel Verhoeft behaalde zijn diploma industrieel ingenieur en startte een bouwonderneming met accenten op ontwerp en renovaties. Met zowat 200 werknemers in dienst en actief in meerdere landen verwerft hij in 1985 door een associatie met de firma Blaton, de eerste horeca-ervaring. In februari 2002 leerde hij Lucilène kennen, een aantrekkelijke Braziliaanse met wie hij huwt. Samen openen ze het restaurant ‘Show Brasil!’. In 2005 verkrijgt Daniel een Braziliaanse diplomatieke functie in België en dit jaar startte hij “Chez Stans”. Zijn relaties met kunstenaars en de wereld van het toneel hebben hem zeer duidelijk geholpen om het originele decor maximaal te bewaren.

     

    Als specialist van de streekkeuken is Cootie, troetelnaam van chefkok Jean-Claude Vankriekenveldt, een groot liefhebber van de Belgische streekgerechten. Zijn bijnaam heeft hij te danken aan zijn bewondering voor de trompettist uit het orkest van Duke Ellington: Cootie Williams. Op het gemeenteplein in Linkebeek verrichtte hij wonderen als chef van Le Chevalier. Cootie was begonnen in de slagerij ‘Ferdinand’ van zijn ouders Felix en Rosa op het Alfons Lemmensplein in Anderlecht. In 1980 zette hij een traiteurdienst op poten die nadien tot Le Chevalier uitgroeide. De laatste jaren leidde hij een hotel-restaurant-bar in Costa Rica, terwijl hij ook kooklessen gaf in het Marriott Hotel in San José. Nu staat hij aan het hoofd van de keuken in ‘Chez Stans’.

     

    Tot de nostalgische en mythische gerechten van dit restaurant behoort de befaamde ‘steak Nergal’. De samenstelling van deze kunstenaarssaus is een zeer goed bewaard geheim dat momenteel enkel wordt gedeeld door de baas, de chef-kok en dit op aangeven van gastronoom Marc Danval.

     

    Deze saus is een geesteskind van acteur Jean Nergal die in 1962 de toneelprijs ‘Eve du Théâtre’ in ontvangst mocht nemen. Hij leidde aan het eind van zijn loopbaan het Théâtre Royal du Parc, waar zijn borstbeeld trouwens de hal siert. In de samenstelling van de saus verwijst Nergal naar het geheimzinnige van de godenwereld, het onsterfelijke en het intense genot van de gastronomie.

     

    Wie deze saus, maar ook tal van andere Brusselse streekgerechten wil ontdekken vindt in het restaurant ’Chez Stans’ meer dan zijn gading. Bovendien worden er tal van culturele manifestaties georganiseerd die de aantrekkingskracht aanzienlijk vergroten. RVH.

     

    Chez Stans – Predikherenstraat 12-14 – 1000 Brussel -  tel 02-502 05 30

     

     

     

     

    03-11-2007 om 21:32 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Adagio

    Accor lanceert ‘Adagio City Aparthotel’

     

     

     

     

    De Groep Pierre & Vacances en Accor lanceren een nieuw product ‘ Adagio City Aparthotel’ een residentieel stadsconcept waarbij elke residentie tussen de 80 en 140 appartementen krijgt voor huur op lange termijn en dit in de 3 en 4-sterren hotelbranche.

    Deze residenties zullen in de belangrijkste Europese steden worden opgetrokken om zakenmensen die traditioneel langere periodes van huis zijn, vanaf 4 dagen tot enkele maanden, een aangenaam verblijf te bezorgen. Elk appartement beschikt over een ingerichte keuken, badkamer, living, slaapkamer, tv, internet en een volledig uitgerust bureau. Ook extra diensten zoals parking, ontbijt, was en droogkuis, maar ook dagelijks onderhoud worden in de nieuwe projecten ingebouwd.

     

    Momenteel zijn reeds een 16-tal exploitaties lopende o.m. in Parijs, Marseille, Monaco en Rome met in totaal 2300 appartementen. Voor 2008 wordt de opening van drie nieuwe projecten gepland, nl Montrouge, Annecy en Paris Opéra. In 2009 worden Adagio City Aparthotels verwacht in Brussel, Bazel, Wenen, Straatsburg en Nantes. De komende 5 jaar worden nog een 50-tal nieuwe exploitaties in het vooruitzicht gesteld. RVH.

    www.adagiocity.com , www.pv-holidays.com  en www.accorhotels.com

     

     

    03-11-2007 om 21:31 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vlm airlines

     

     

    GETROUWHEIDSPROGRAMMA VAN VLM AIRLINES

     

     

    Een jaar na de lancering van het Frequent Flyer Programma ‘VLM Encore’ van VLM Airlines hebben al ruim 35.000 klanten zich ingeschreven op het programma.

     

    Om zijn eerste verjaardag te vieren, introduceert VLM Airlines een nieuwe klasse voor de meest trouwe klanten. Deze frequent flyers krijgen niet alleen een VLM Encore kaart, ze komen vanaf nu ook in aanmerking voor extra voordelen, zoals een snellere check-in in Brussels Airport, toegang tot de businesslounge in Antwerpen, en een aantal andere voordelen die nog worden ontwikkeld. VLM Airlines bekijkt op dit moment mogelijke partnerships met hotels en andere ondernemingen. Op die manier wil het aan alle VLM Encore leden nog meer mogelijkheden bieden om hun punten te kunnen besteden.

     

    Johan Vanneste, Managing Director van VLM Airlines: “Uit recent onderzoek blijkt dat 83,9 procent van onze zakenreizigers lid is van VLM Encore. Daarom willen we dat programma verder uitbreiden en bijkomende tools ontwikkelen voor klanten die zeer vaak vliegen. Op die manier kunnen wij hen extra voordelen aanbieden wanneer ze met onze luchtvaartmaatschappij vliegen.”

     

    VLM Encore werd gelanceerd in september 2006 en in tegenstelling tot andere getrouwheidsprogramma’s zijn er geen hoge inruilvoorwaarden of beperkingen die het gebruik van zulke programma’s onaantrekkelijk maken. Nieuwe leden kunnen zich gemakkelijk online inschrijven en meteen punten beginnen te verdienen. Leden kunnen steeds hun persoonlijke profiel oproepen en hun verdiende punten en inruilmogelijkheden raadplegen op www.flyvlm.com.

     

    Leden verdienen punten op basis van prijsklassen per gevlogen segment. De puntenniveaus van VLM Encore zijn zeer transparant en punten verzamelen is mogelijk voor alle vluchten en alle reservatie- en vluchtklassen. Geregistreerde gebruikers krijgen bij het online boeken automatisch punten aangeboden. Getrouwheidspunten voor het VLM Encore programma zijn ook beschikbaar voor offline boekingen: in dat geval creëert de klant zijn eigen profiel op de website en vult na elke vlucht zijn unieke ticketnummer in op de website van VLM Airlines. RVH.

     

     

     

     

    03-11-2007 om 17:31 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eurorelais

    nieuwe Euro Relais website

     

    Wie een vakantiewoning zoekt en boekt via www.eurorelais.be, zal ongetwijfeld opmerken dat de website van Euro Relais is vernieuwd. Een verhoging van het gebruiksgemak en uitbreiding van de zoekmogelijkheden tijdens de online zoektocht naar de gewenste vakantiewoning waren de belangrijkste redenen om de website te vernieuwen. Ook het uiterlijk van de site heeft een metamorfose ondergaan. Een belangrijke nieuwe zoekfunctie is het grensoverschrijdend zoeken op kaart (prik je punaise). Deze functie biedt Euro Relais in samenwerking met Google Maps tot nu toe als enige aanbieder van vakantiehuizen aan. Andere nieuwe functies zijn: zoeken op ‘hotspots’ meerdere manieren om huizen te zoeken, overzicht van toeristische informatie van de omgeving, zoeken en boeken van bijpassend vervoer, zoekopdracht bewaren en huizen direct met elkaar vergelijken. RVH.

    www.eurorelais.be of info@eurorelais.com  Euro Relais tel: 03 275 05 05. 

     

    03-11-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.swiss

     

    SWISS opnieuw benoemd tot Europa’s beste luchtvaartmaatschappij

     

     

     

    SWISS is op 9 oktober jongstleden in Newcastle wederom benoemd tot Europa’s beste Airline in de 14e editie van de World Travel Awards. De winnaars van de World Travel Awards zijn gebaseerd op de stemmen van meer dan 150 000 reisagenten en specialisten van over de hele wereld.

     

    “We zijn verheugd met het behalen van deze Award. We zijn trots en vereerd dat luchtvaartspecialisten vanuit 190 verschillende landen SWISS opnieuw hebben verkozen tot ‘Europe’s top carrier’, aldus Christoph Beckmann, Hoofd Marketing en Strategy Officer SWISS. ‘Deze award bevestigt nog eens extra dat de reiswereld onze hoge standaarden en uitstekende service, onze innovatieve flair en klantvriendelijkheid sterk waardeert.’

     

    Dit is het tweede opeenvolgende jaar dat SWISS de Award in ontvangst mag nemen. SWISS heeft het in de competitie op moeten nemen tegen 14 andere luchtvaartmaatschappijen, en dat zorgde onder meer voor een extra motivatie om de hoogste standaarden goed te blijven waarborgen. RVH.

    www.swiss.com

     

     

     

     

     

     

    02-11-2007 om 22:26 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lonely planet

     

     

    Lonely Planet  :  “Ierland vriendelijkste land van de wereld”

     

     

    Bij de bekende reisgidsenuitgever Lonely Planet verscheen zojuist de Bluelist 2008, de lijst met de beste reisbestemmingen van de wereld. Ierland staat op plaats één van de lijst met de vriendelijkste landen ter wereld.

     

    De redenen voor deze nominatie zijn het gevoel voor de heerlijke zwarte humor van de Ieren, hun grenzeloze gastvrijheid en de leuke sfeer. Daarenboven worden de Ieren geprezen om hun onaantastbaar optimisme.  De vele tegenslagen en donkere periodes uit hun geschiedenis hebben aan hun positieve ingesteldheid niets veranderd.

     

    Lonely Planet zegt met zijn Bluelist 2008 wat door alle bezoekers aan Ierland zal onderschreven worden. Het groene eiland is een land op mensenmaat waar u met open armen wordt ontvangen. Naast de gastvrijheid heeft Ierland nog andere sterke troeven zoals de ongerepte natuurpracht, het cultuurhistorische erfgoed en de tradities die door de Ieren gekoesterd worden. Ierland heeft een gigantisch potentieel om in de toekomst nog meer bezoekers aan te trekken, mensen op zoek naar rust, verademing, langzamer ritme, gezonde lucht. Ierland voldoet aan al die wensen en zeker als vriendelijkste land van de wereld! RVH.

     

    Tourism Ireland: Louizalaan 66, 1050 Brussel, T 02 275 01 71,

    e-mail : info.be@tourismireland.com www.discoverireland.com

     

    02-11-2007 om 22:25 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.norfolkline

     

    N O R F O L K L I N E Website in het nieuw

     

     

    Norfolkline, de ferrydienst die de verbinding regelt tussen het Franse Dunkerque en Dover, vernieuwt  zijn website en maakt die gebruiksvriendelijker voor de klant.

     

    www.norfolkline.com kunt u in verschillende talen raadplegen, ook in het Nederlands. Op een zeer duidelijke homepage kunt u doorklikken naar verscheidene infobestanden waar u alles te weten komt over Norfolkline (routes, bestemmingen, tarieven, veel gestelde vragen). Een  overzichtelijke registratiefiche op de homepage maakt het online boeken voor iedereen toegankelijk. Daarenboven zijn met de aanmaak van de nieuwe website de reserveringsmogelijkheden verruimd. U kunt nu meteen reserveren voor een VIP Lounge en voortaan kunt u ook de overtocht van uw huisdier (kat of hond) online boeken.

     

    Norfolkline vaart de klok rond met om de twee uur een dienst, zowel van uit Dunkerque als van uit Dover. Een dagje Engeland is dus best mogelijk en voor de prijs hoeft u het niet te laten. Een retourbiljet heeft u reeds vanaf € 65 en dat voor een wagen met vier inzittenden. Dunkerque is minder ver dan Calais en vlot bereikbaar via de autosnelweg. Met Norfolkline reist u comfortabel en na aankomst in Dover, rijdt u meteen een schitterende streek binnen met tal van mogelijkheden voor een lange of korte vakantie en zelfs voor een dagtrip. Met Norfolkline is Engeland verrassend dichtbij huis! RVH.

    www.norfolkline.com  & norfolkline@fcmtravel.be

     

    02-11-2007 om 22:08 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kabelban lissabon

    Lissabon vanuit de kabelbaan

     

     


    De kabelbaan, elevador, is een heel origineel vervoermiddel, een bezienswaardigheid in Lissabon en een must voor toeristen. Elevador is de gezamenlijke naam voor lift en/of kabelbaan. Met de elevador kun je van de beneden- naar de bovenstad (Bairro Alto) gaan en omgekeerd.


    De Elevador de Santa Justa is één van de 4 kabelbanen in Lissabon. Hij is in 1855 gebouwd door een leerling van Eiffel, Mesnier du Ponsard, en de invloeden van de meester zijn goed terug te zien in deze oudste kabelbaan, die Rua do Ouro (Baixa) en Igreja do Carmo (Chiado) met elkaar verbindt. 


    De andere drie kabelbanen zijn: Elevador da Glória (1885): kabelbaan tussen Restauradores en Rua de S.Pedro de Alcântara (Bairro Alto), elevador da Bica (1888): kabelbaan tussen Rua do Loreto (Bairro Alto) en Rua de S.Paulo (Cais do Sodré) en elevador da Lavra (1884): kabelbaan tussen Anunciada (Restauradores) en Travessa do Forno do Torel (Anjos). RVH.

    www.visitlisboa.com

    02-11-2007 om 22:02 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Curacao

     

    Extra vlucht naar Curaçao in het ArkeFly Winterschema.

     

     

     

    In het winterschema van Nederlandse luchtvaartmaatschappij ArkeFly wordt vanaf 2 december een vijfde vlucht naar Curaçao toegevoegd vanuit Schiphol. Dit winterschema wordt tot eind maart 2008 aangehouden. De extra vlucht zal op zondag worden uitgevoerd met een tussenstop op Sint Maarten. Nu vliegt ArkeFly nog vier keer per week naar Curaçao namelijk op maandag, woensdag, vrijdag en zaterdag.
    Naast ArkeFly verzorgen ook KLM en Martinair vluchten naar Curaçao vanuit Schiphol.
    RVH.

    www.curacaoinfo.be of www.curacao.com

    02-11-2007 om 22:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gustino label
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

    Het Gustino-label wint aan populariteit.

     

     

     

    Het Gustino-label, gecreëerd door Accor Services, wordt toegekend aan gezonde en evenwichtige gerechten van restaurants die deelnemen aan het programma 'Voeding in Evenwicht'. Met deze vernieuwende aanpak op wereldniveau wil Accor Services bijdragen tot een beter voedingsevenwicht.

     

    De eerste afspraken met de Belgische restaurants en grootkeukens waren aldus Marie Cordiez, verantwoordelijke voor het project in België, bijzonder positief en hoopgevend. De ondertekening van de concrete samenwerkingsakkoorden verloop evenwel met enige terughoudendheid ondanks duidelijk positieve elementen.

     

    Het programma houdt voor Accor Services een heus maatschappelijk engagement in. Het werd uitgewerkt in samenspraak met voedingsdeskundigen – waarvan sommige meewerkten aan het Nationaal Plan Voeding en Gezondheid in België – en restaurantspecialisten, om de basisprincipes van een gezonde voeding te promoten. Hierbij werd ook rekening gehouden met de economische eisen van de restauranthouders.

     

    Dit programma biedt een onmiddellijk en toegankelijk antwoord op de steeds grotere eisen van consumenten op het vlak van voedingsevenwicht, en dan vooral tijdens hun lunchpauze.

    Het laat restauranthouders bovendien toe hun engagement te tonen in een kwaliteitsvolle aanpak, die de burgerzin bevordert, terwijl economische en commerciële eisen verzoend worden met culinaire expertise.

     

    Het programma 'Voeding in Evenwicht' is gebaseerd op een partnerschap tussen de restauranthouders en Ticket Restaurant®. Het steunt op een engagementscharter dat beide partijen betrekt en de consument zo de garantie op een ernstige aanpak biedt. Er werd ook een website aan gewijd: www.voedinginevenwicht.be .

     

    Deelnemen aan het project betekent het respect voor het charter dat zowel voor snackbars, brasseries, restaurants als grootkeukens van toepassing is. Naar de restaurantsector toe werden alle maatregelen getroffen voor een vlot functioneren van het concept o.m. door de organisatie van cursussen en sessies voor maximaal 20 personen. Het gebruiksgemak en de ruime keuzemogelijkheden overtuigen meer en meer restaurateurs met aldus Marie Cordiez duidelijke trendsetters zoals restaurant Willards ( Radisson SAS Europe) en Le Roi d’Espagne. De doorgedreven sensibilisering is een absoluut pluspunt terwijl de groeiende respons de betrokkenheid van de Horeca bij de problematiek van het voedingsevenwicht sprekend onderlijnt. De specifieke Horecakit is ongetwijfeld een handig hulpmiddel en bewijst t.o.v. het grote publiek de ernst waarmee de moderne horeca-uitbater het voedingsevenwicht wil uitbouwen.

     

    Gustino, de mascotte van het programma, begeleidt restauranthouders maar ook de consumenten in deze gezonde en evenwichtige voedingsaanpak. RVH.

     

     

     

    31-10-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.La Tour d'y Voir
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Restaurant la Tour d’y Voir:

    Onverholen, nieuwe ambities

     

     

    De eeuwenoude wenteltrap baant zich een weg in de brede muren uit
    de 15de eeuw... Méér dan een toren zonder draak op het beroemde Zavelplein,
    is la Tour d'y Voir vooral een van de meest typische restaurants in onze hoofdstad. Nieuwe eigenaar-chef, Bruno Landana, weet heel goed dat dit indrukwekkende kader niet primeert. Hij houdt de kerk liever in het midden en relativeert daarom
    het vermeende bezoek van paus Clemens V aan dit historisch beladen gebouw.

     

    Bruno Landana heeft zijn vaste stek al meer dan tien jaar op de Zavel, maar deze
    38-jarige autodidact kent de Brusselse 'keukenscène' als geen ander. Van Le Vieux
    St Martin tot Le Saint Louis over het Café de la Gare: hij stond lange tijd achter verschillende lokale fornuizen vóór hij in dienst ging bij Pascal Anciaux. Hij was
    zijn trouwe rechterhand tot hij de zaak zelf overnam met de vastberaden overtuiging om het restaurant uit de anonimiteit en vergeten ligging te halen

    Het is Bruno’s bedoeling om de zaak voort te zetten in de lijn van de beroemde verrassingsmenu’s geïntroduceerd door zijn voorganger, terwijl de smaak van verse, huisgemaakte producten hoog in het vaandel staat, net als een uitgekiend evenwicht tussen een traditionele Franse keuken en meer exotische accenten.

     

    De twee zalen van het restaurant, de kapittelzaal en de kapel, lijken recht uit een geschiedenisboek te komen. Logisch dat de nieuwe chef deze Romaanse sfeer angstvallig beschermt in een sobere eenvoud. De schoonheid van de oude muren en de haast heilige sfeer benadrukken de natuurlijke gastvrijheid van deze ruimte die in de zomer volledig geklimatiseerd wordt. Net als zijn voorgangers beperkte Bruno Landana de inrichting van dit middeleeuwse gebedsoord tot een doordachte belichting, zoals de achterlangs belichte glas-in-loodramen in de kapel. Eenvoud primeert tussen de oorspronkelijke stenen, muuropeningen en kapitelen. Een vergulde spiegel is het perfect tegenwicht voor de koepelgewelven, net als enkele selecte decoratie-elementen, zoals de wandkandelaars of de schetsen van Ferdinand Pire. De kapittelzaal biedt plaats aan 22 gasten en de aansluitende kapel aan 34 gasten, hoewel tijdens banketten hier 42 genodigden kunnen plaatsnemen. Beide zalen kunnen ook als één geheel ingericht worden voor maar liefst 70 gasten die tijdens het feest al snel de indruk krijgen dat ze deel uitmaken van een vooraanstaande orde.

     

    Hoe dan ook, de menusamenstelling in La Tour d’y Voir is allesbehalve sober. U heeft de keuze uit een “verrassingsmenu” , het “prestigemenu” en zelfs een “speciaal prestigemenu”. Naast het aantal gangen, wordt het prijsverschil ook verklaard door de productkeuze. U laat zich gewoon leiden door de keuzes voorgesteld op de kaart, zodat de chef rekening kan houden met uw wensen en voorkeuren.

    Misschien kiest u voor de meer klassieke gerechten, zoals carpaccio van sint-jakobsvruchten met truffeljus, kalfszwezeriken met boleten, filet pur van rund met biersaus, filet van zonnevis, fondue van prei en coulis van schaaldieren met dragon. Of misschien houdt u meer van de gedurfdere gerechten, zoals ganzenlever op een tompoes van rode bietjes, struisvogel met bospaddestoelen, halfgegaarde zalm en cannelloni van aubergines met zachte geitenkaas en crème van kurkuma.

    Op de kaart vindt u tevens enkele vegetarische bereidingen en seizoenssuggesties. Wilde eend mocht uiteraard niet ontbreken, evenmin als everjong, reebok gebakken in een kruidenkorst of een tournedos van hert met peperkoek. Naar aanleiding van een stevig gevierde verjaardag stelt het restaurant ook  een jubileummenu voor.

    In de lijn van de overname werd ook de wijnkaart volledig aangepast. Vandaag liggen er een veertigtal etiketten in de kelder, waarbij alle wijnstreken van onze zuiderburen netjes aan bod komen. Enkele goede flessen uit Italië, Chili, Australië en Zuid-Afrika mochten niet ontbreken.

    Het restaurant La Tour d’y Voir, anno 2007, opent graag zijn deuren voor banketten, feesten en verjaardagen. Slechts weinig etablissementen kunnen dan ook bogen op zo’n authentiek kader in het hartje van Brussel. De gasten kunnen bovendien natafelen in de rooksalon waar u van de betere havanna’s geniet in een heerlijk bonte, comfortabele sfeer, genesteld in de authentieke fauteuils, met zicht op de bar
    in hout en metaal. Een andere interpretatie van feestvieren op een gewijde plek.

     

    Restaurant Tour d’y Voir - Grote Zavel 8-9 - 1000 Brussel

    Tel.: 02 511 40 43 - website: www.tourdyvoir.be
    zie ook  www.6minutes.be /a la carte

    28-10-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    PROGNOSES BCD TRAVEL VOOR ZAKENREISSECTOR 2008

     

     

     

    Geadverteerde vliegticketprijzen zullen volgend jaar tot 4 procent stijgen, terwijl de gemiddelde prijs van een hotelkamer in sommige markten met dubbele cijfers zou kunnen toenemen, volgens de net gepubliceerde “2008 Industry Forecast” van BCD Travel, ondersteund door Advito.

     

    “De voorbije twee jaar is de zakenreissector sterk en voortdurend gegroeid. Dat blijft de prijzen de hoogte in drijven”, zei Mary Ellen George, Algemeen manager van Advito, dat gegevens en trends heeft verzameld voor de prognose. “We verwachten dat die groei – en de hogere prijzen – zich ook in 2008 zullen doorzetten.”

     

    George zei ook dat bedrijven die moeite hebben om de kosten onder controle te houden, zich weinig fouten kunnen veroorloven: “De marktsituatie biedt geen bewegingsruimte en reisinkopers en reizigers moeten steeds meer vaardigheden en expertise aan de dag leggen om aan vereisten van het reisbeleid te voldoen en de bedrijfsactiviteiten efficiënt uit te voeren.”

     

    BCD Travel, het op twee na grootste bedrijf inzake zakenreismanagement ter wereld,

    stelt elk jaar een sectorprognose op voor klanten. Deze prognose is gebaseerd op de

    uitgebreide knowhow van BCD Travel in de zakenreissector en biedt een vooruitblik op  het komende jaar.

     

    De volledige Sectorprognose 2008 van BCD Travel is beschikbaar op www.bcdtravel.com (in het onderdeel ‘Information Center’ bij “White Papers”).

    Hierna alvast enkele belangrijke voorspellingen uit het verslag:

    Duurdere vliegtickets: Wereldwijd zullen geadverteerde vliegticketprijzen in 2008 naar verwacht stijgen met gemiddeld 2 à 4 %.

    Hotelprijzen en aanbod: Advito verwacht dat de gemiddelde kamerprijs in 2008 zal stijgen met 6 tot 9 %. In sommige markten is een stijging met dubbele cijfers niet uitgesloten.

    Spoorweg: Consolidatie en privatisering in Europese markten zal de gemiddelde treinticketprijzen in 2008 de hoogte in stuwen.

    Vergaderingkosten: De gemiddelde vergaderzaalprijzen zullen in 2008 stijgen met 8 à 10 % in de belangrijkste markten. Globale vergaderingsplanning zal direct verband houden met bedrijfsuitbreidingen naar opkomende markten. De regio’s Azië Pacific en het Midden-Oosten worden waarschijnlijk populaire bestemmingen.

    Prijzen van huurwagens: De prijzen van huurwagens zullen in 2008 met 5 à 7 % stijgen, een voortzetting van de trend die in 2006 voorspeld werd.

    Gefrustreerde reizigers: We denken dat reizigers langere reistijden, meer chaos in

    luchthavens door geschrapte vluchten en lange wachtrijen aan veiligheidscontroles in

    luchthavens mogen blijven verwachten. RVH.

     

     zie ook www.6minutes.be

    28-10-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Bibliotheek
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    DE BIBLIOTHEEK

     

     

     

     

    Met de opening van hun restaurant ‘De Bibliotheek’  op 17 september 1992, ging voor Ben Vanderbiest en zijn echtgenote Isabelle Janssens een droom in vervulling.

     

    Zij bouwden het voormalige café en feestzaal Lindenhof uit tot een gezellig en erg sfeervol restaurant waar men naar hartelust kan genieten van een Belgisch-Franse keuken met diverse internationale invloeden. De kasten vol boeken dragen bij tot de intieme sfeer temeer daar alles, van pasta tot brood, huisbereide producten zijn. Voor Ben is het uiterst belangrijk dat enkel dagverse kwaliteitsproducten worden verwerkt waardoor de keuken optimaal de seizoenen kan volgen. Met de opkomst van de wereldkeuken komen in Ben’s bereidingen ook enkele aangenaam verrassende Spaanse, Italiaanse en zelfs Oosterse invloeden aan bod, maar opnieuw wordt er uiterst zorg voor gedragen dat de natuurlijke smaak van elk van de ingrediënten tot uiting komt.

     

    Kasten en boeken hebben vanzelfsprekend hun deel in de naamgeving van het restaurant. De kasten werden nog voor de opening van het restaurant aangekocht op aanraden van Bens vader, een antiquair, terwijl de boeken via Isabelle’s tante die een oude boekenwinkel in Leuven uitbaatte, bij het echtpaar terechtkwamen.

     

    Na zijn opleiding aan de hotelschool van Wemmel kwam Ben in enkele Brusselse restaurants terecht, waar hij onmiddellijk aanvoelde dat de assistent-kok, nagenoeg geen enkele inspraak heeft in de samenstelling van het menu, noch in de keuze van de ingrediënten. Hem wordt alleen een uitvoerende taak toegewezen en de inventiviteit wordt aan banden gelegd, vastellingen die zijn beslissing om een eigen restaurant op te starten enkel meer draagkracht gaven. Ook een tijdelijk en erg korte overstap naar zijn vaders antiquairszaak versterkte de drang naar een eigen restaurant.

     

    De wijnkaart wordt verzorgd door Isabelle die een aangename selectie Franse, Spaanse, Italiaanse, Chileense en Australische wijnen samenbracht. Isabelle vervult haar taak als sommelier perfect, na de opstart van het restaurant volgde ze meerdere wijncursussen én bij Sopexa én bij het CERIA in Brussel. In haar prachtige wijnkaart groepeert ze enerzijds de wijnen per kleur en druivensoort, terwijl ze in een tweede deel, de wijnen per land rangschikt.

     

    Op onze culinaire ontdekkingstocht lieten we Ben de vrije hand en konden van diverse specialiteiten met erg uiteenlopende rijkdommen genieten. Als voorgerecht kwam er een Schots kussentje van huisgerookte zalm, gevuld met koningskrab, slaatje van krokante appeltjes, geroosterde pijnboompitjes en hazelnootparfum en een kreeftensalade ‘Bibliotheek. Volgde een pensje van kreeft en snoekbaars met prei en Champagne en anderzijds een consommé van tarbot met fijne plakjes st-jacobsnoot met parfum van saffraan en zachte kerrie.

    Het hoofdgerecht was een suprème van parelhoen gevuld met ganzenlever, risotto van Bombarijst met paddestoelen, lichte jus met eekhoorntjes brood en een persillade Royale van kreeft. Om af te ronden verraste Ben ons met een kleine gratin van perzik met heerlijke zomersmaken.

     

    Restaurant De Bibliotheek stelt eveneens een volledig uitgeruste banketzaal ter beschikking voor seminaries en feesten tot 90 personen. Eerstdaags vangen enkele uitbreidingswerken aan waardoor restaurant De Bibliotheek vanaf de lente 2008 ook een vijftal kamers en een appartement zal aanbieden die zowel openstaan voor de traditionele gebruikers maar evenzeer voor researchers die enkele weken hun ervaring in het nabijgelegen researchpark van Haasrode komen bijschaven.

     

    De veelzijdigheid van Ben laat geen enkele fijnproever onberoerd terwijl hij evenzeer kan genieten van lekkere wijnen. Een bezoek aan De Bibliotheek groeit dan ook telkenmale uit tot een feestelijke lekkernij.

     

    De Bibliotheek – Gemeentestraat 12 – 3054 Vaalbeek (Oud-Heverlee)

    Tel 016/40 05 58 – www.debibliotheek.be - info@debibliotheek.be

    27-10-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rezidor 100ste park inn


    Rezidor groep tekent 100ste Park Inn contract.

     

    Het 100ste Park Innhotel van de Rezidorgroep wordt in de zomer 2009 geopend in het Schotse Aberdeen. In hartje Aberdeen, krijgt dit nieuwe hotel 184 kamers, een bar, restaurant, 8 vergaderzalen en een fitnesscenter mee. Meteen onderlijnt Rezidor zijn streven om de Park Inn hotels als middenklasse hotels in Schotland een dominante rol toe te bedelen. Momenteel lopen er reeds projecten in Springfield Quays, Glasgow en op de luchthaven van Edinburg.

     

    De  successtory Park Inn startte in 2003 met de opening van het 1006 kamers tellende Park Inn Alexanderplatz in Berlijn, van waaruit men een uniek uitzicht heeft over de Duitse Bundeshoofdstad. Nadien kwamen er o.m. het Park Inn Zurich Airport (208 kamers in 2003), het Park Inn Nice (150 kamers ook 2003), het Park Inn London Heathrow met de grootste vergaderruimte op Heathrow (867 kamers in 2004) en het Park Inn Resort in Sharm El Sheikh (opent nog dit jaar met 401 kamers). Ook In Sint Petersburg is Park Inn aanwezig met Park Inn Pulkovskaya (840 kamers) en Park Inn Pribaltiskaya (1200 kamers). In België opende Park Inn in maart een 100 kamers tellende vestiging op de luchthaven van Luik.

     

    Andere projecten zijn in volle realisatie met diverse hotels in Groot Brittannië, Duitsland en Scandinavië. Het Park Inn congres centrum in Stockholm voorziet naast 420 kamers eveneens een vergaderruimte voor 3000 personen. Het ganse complex moet begin 210 operationeel zijn. In het Midden Oosten staan projecten in Al Khobar in Saoudi Arabië (2007), Muscat in het Sultanaat Oman (2008) en Mekka Saoudi Arabië (2009) op stapel. RVH.

     

     

    27-10-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hof ter Leie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    HOF TER LEIE

     

     

     

     

    De boorden van de Leie inspireerden talloze woordkunstenaars, maar profileerden zich vooral als inspiratiebron van ontelbare schilders. De Latemse school kreeg dan ook wereldberoemdheid, en net aan de boorden van de Leie vinden we restaurant Hof ter Leie op enkele stappen van het huis van Albert Servaes.

     

    De woning heeft een bijzondere serene sfeer en lijkt op te doemen uit de nevelen van een droom. Destijds stond het bekend als ’t Oude Veer en kwam men erheen om verfijnd te tafelen in de zonnige eetzaal of in de tuin aan de Leie. Het zicht op de mooie huizen aan de overzijde van het water, genieten van het rustig kabbelende water, of van boten die langsdrijven en het welige groen, verschaft telkens weer een weldadig gevoel van rust. Een geslaagde maaltijd van aperitief tot koffie, verruimt dit gevoel tot een intens genot.

     

    Het Hof ter Leie wordt gerund door Greta van Mensel en Jérôme De Vriese, de enige restauranthouders van het land die tegelijkertijd veerman zijn. Ze exploiteren immers de veerpont die hier de rivier oversteekt en vrijwel aan hun deur aan wal komt. Beiden hebben bovendien een gevoel voor huisinrichting hetgeen blijkt uit de manier waarop ze de grote eetzaal hebben ontworpen. De houten en bakstenen elementen die ze samenbrachten, zorgen voor een onmiskenbare warmte, voor een huiselijke sfeer, terwijl de tafels met stijlvolle tafelrokken, met heel wat smaak worden gedekt. Men zou zelfs bang zijn om een servet open te vouwen uit vrees dat men de harmonie zou verstoren.

     

    Jérôme is de zoon van Julien De Vriese die fietsenmaker was van Eddy Merckx, Greg Lemond, Lance Armstrong en vele anderen. Hij was een goede amateur-wielrenner maar koos toch voor de keuken, zijn ware roeping. Zijn creativiteit en hoogst persoonlijke bereidingen worden trouwens door tal van sportmensen en wielerkampioenen naar hartelust gesavoureerd en gedegusteerd.

     

    In zijn leertijd was Jérôme onder andere actief in de Cordial in Gent, in Relais St Christophe in Deurle, Horlebeek in Merelbeke en Apicus in Gent. Hier was hij meer dan drie jaar de naaste medewerker van Willy Slawisky. Nog steeds is hij een van diens meest overtuigde discipelen. Vooraleer eigenaar te worden van ’t Oude Veer, was hij baas van de Grasleie in Gent waar hij eveneens aan het fornuis stond. Jérôme doopte ’t Oude Veer eveneens om tot ‘Hof ter Leie’.

     

    Greta en Jérôme hebben gekozen voor een perfecte gezinsformule: mevrouw is baas in de zaal, mjnheer deelt in de keuken de lakens uit. Hier wordt hij bijgestaan door een paar jongeren, o.m. zijn zoon, zodat het restaurant tegen alle omstandigheden is opgewassen.

    Hof ter Leie biedt diverse menusuggesties maar evenzeer een aanlokkelijke kaart met zeer fijne seizoensbereidingen. Op onze ontdekkingstocht maakten we kennis met st jacobsoesters met puree van knolselder, gefrituurde pastinaak en sausjes van Ginoester. Volgde een natuurzeebaars met gestoomde venkel, gedroogde tomaat en basilicumsausje. De patrijs met witloof en eekhoorntjesbrood heerlijk tijdloos, kortom een verrukkelijk gerecht. De kaasschotel en de moelleux au chocolat met een coulis van hibiscus en mousse van bosvruchten zorgden zo mogelijk voor een nog grotere verruiming van het smaakpalet.

     

    De in elkaar overvloeiende salons met open haard verwelkomen de gasten voor het aperitief en de koffie, maar dienen evenzeer als rooksalon en gsm-gesprekken.

     

    Hof ter Leie werd trouwens verruimd met een drietal luxueuze hotelkamers, weldra komen er nog enkele kamers bij. Het gevoel voor sfeercreatie en de fijngevoeligheid van de exploitanten voor de binnenhuisinrichting komen ook hier ruimschoots aan bod. Het geruis van de kabbelende Leie dringt nauwelijks tot de gastenkamers door, maar toch vormen ze een oase van heilzame rust en verpozing. RVH.

     

    Hof ter Leie – Baarle Frankrijkstraat 90 – 9830 Sint-Martens-Latem

    Tel 09/281 05 20 – www.hofterleie.be

     

     

     zie ook www.6minutes.be /a la carte

    27-10-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    DE VERLEIDING VAN CHOCOLADE.

     

     

     

    Niet elke firma heeft het geluk zijn 150ste verjaardag te vieren. Na de lancering van de unieke collectie ‘chefs-pralines’ zorgt Neuhaus voor een nieuwe verrassing.

     

    De verleiding van chocolade is een reis doorheen de wereld van de chocolade, zijn geschiedenis, zijn verschillende kleuren en geuren, zijn magische krachten. Dit boek van de hand van Jacques Mercier, vertelt de fantastische geschiedenis van de chocolade aan de hand van smakelijke details, onuitgegeven verhalen, adembenemende foto’s en mythische anekdotes.

     

    Neuhaus, uitvinder van de praline, afkomstig van het franse werkwoord ‘praliner’ hetgeen zoveel betekent als het enroberen van de stammen en wortels van bomen om hen tegen de winter en ander onheil te beschermen, werd door Neuhaus voor het eerst gebruikt om weer te geven dat een unieke kern, de ziel van een product, omhuld werd met een ander luxeproduct, nl. de chocolade.

     

    De verleiding van chocolade verwijst naar twee legendarische pralines uit het assortiment van Neuhaus: Tentation en Caprice. Ze zijn driehoekig en worden met veel zorg en liefde met de hand gemaakt. Bovendien zijn ze gevuld met een laagje nougatine en vanilleboterslagroom of koffiegranache. De praline Tentation is bedekt met melkchocolade, Caprice met pure chocolade. De benamingen van de pralines vinden hun oorsprong in een film.

    Volgens een kleine anekdote zou een afstammeling van de familie Neuhaus, Pierre de Gavre, deze woorden hebben gehoord in een film van 1958. Ze werden destijds op een bijzonder sensuele manier uitgesproken door zijn toenmalig idool: Brigitte Bardot!

     

    De verleiding van chocolade is meteen een boek om van te smullen dat gelijktijdig in vier talen verschijnt: Nederlands, Frans, Duits en Engels. Voor deze realisatie sloegen de uitgeverijen Racine en Lannoo de handen in mekaar en zorgen ze voor een spetterende Belgische creatie. Het boek telt 240 pagina’s en maar liefst 300 kleurenillustraties. RVH.
    zie ook www.6minutes.be /a la carte

    27-10-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.40 jaar Hilton

     

     

    40 jaar Hilton in Brussel

     

     

    40 jaar uitmunten op het vlak van gastvrijheid en gastronomie, dat vier je niet elke dag … Ter gelegenheid van zijn veertigjarig bestaan organiseert hotel Hilton Brussels dan ook een tentoonstelling met foto’s uit heden en verleden, en dit tot 12 november. De foto’s worden elk op een persoonlijke manier ingekaderd en aan het eind van de tentoonstelling bij opbod verkocht. De opbrengst gaat naar de hotelschool Cardijn in Laken (school die kok- en patissieropleidingen geeft voor jongeren met leermoeilijkheden), waar het hotel al vele jaren mee samenwerkt.

     

    Maar 40 jaar Hilton, dat is meteen ook het 40-jarige bestaan van de eerste grote internationale ketenhotel die geloofde in de toekomst van Brussel – toen de Europese hoofdstad in spe - en zich ging vestigen in het hoger gelegen gedeelte van een stad die zou uitgroeien tot de draaischijf die het nu is.

    40 jaar Hilton, dat is ook 40 jaar van culinaire innovaties, meer dan 16 miljoen gerechten, die uiteindelijk een mentaliteitswijziging bij het grote publiek teweegbrachten. Onder impuls van Willem Sprokkreeff - de eerste algemeen directeur van het hotel, die een ware revolutie ontketende in het Brusselse banketconcept – zouden de Belgische fijnproevers algauw tot het besef komen dat je ook in een groot hotel heel lekker kunt eten.

     

    40 jaar Hilton, dat is niet minder dan 4,3 miljoen overnachtingen, of een gemiddeld bezettingspercentage van 69% over 40 jaar maar evenzeer de geweldige dansavonden in de prachtige zaal met de heel toepasselijke naam “En plein ciel”, de plaats bij uitstek om je verjaardag op gastronomische wijze te vieren. 40 jaar Hilton, dat is 40 jaar van anekdotes en ontmoetingen, zoals die 23 staatshoofden, koningen, vorsten en eerste ministers die er in 1993 samen hun verdriet deelden na het plotse overlijden van koning Boudewijn. 40 jaar Hilton, dat is het succes van een indrukwekkend gebouw dat ontworpen werd door architectenbureau Herpain en van zowat overal in de stad te zien is.

     

    40 jaar Hilton, dat zijn negen directeurs die elkaar in de loop der jaren opgevolgd hebben: Willem Sprokkreef, Hans Weishaupt, Fernand David, Robert Maslen, Bart van de Winkel, Peter van der Vliet, Rico de Schepper, Jocham-Jan Sleiffer.

     

    40 jaar Hilton, dat is minstens nog evenveel jaren te komen, feest dat van start gaat met een ongelooflijk brunchprogramma: 21 oktober Brunch Chocolade, 18 november Brunch Wild, 9 december Brunch Bee Movie (in het decor van de nieuwe film 'Bee Movie' van DreamWorks), 25 december Brunch Kerstmis en de Nieuwjaarsbrunch op 1 januari 2008. Tot de zomer 2008 zijn er nog een zestal andere feestelijke verjaardagsbrunchen gepland. RVH.

     

     

    27-10-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-10-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Brussels Airlines start vluchten naar Ljubljana Slovenië

     

     

     

     

    Vanaf 19 november zal Brussels Airlines de Europese hoofdstad rechtstreeks met Slovenië verbinden. De maatschappij vliegt 6 keer per week naar Ljubljana’s “Aerodrom Joze Pucnik”. Met de opening van deze nieuwe route verwelkomt Brussels Airlines het nakende EU voorzitterschap van Slovenië. Een vliegticket voor een enkele reis, alle taksen inbegrepen is beschikbaar vanaf 49,99 euro .

     

    De republiek Slovenië, lid van de EU sinds mei 2004, zal volgend jaar als eerste “nieuwe EU lidstaat” het voorzitterschap van de EU waarnemen. Het land voerde kort geleden de euro in en kent een bloeiende economische ontwikkeling. Ook de toeristische sector en de luchtvaart kennen een sterke groei.

     

    Redenen genoeg voor Brussels Airlines, dat haar thuisbasis heeft in de hoofdstad van Europa, om Ljubljana 6 keer per week te verbinden met Brussels Airport. Het uurrooster is perfect geschikt voor zakenreizen, citytrips en korte vakanties.

     

    Passagiers die op zoek zijn naar flexibiliteit, full service, extra bagage en de nieuwste voordelen op de luchthaven van Brussel zoals de fast lane security doorgang en de snelle check-in, kunnen de populaire b.flex economy plus klasse boeken. B.flex economy + tickets zijn gemiddeld 50 percent goedkoper dan de business klasse van andere maatschappijen terwijl passagiers kunnen genieten van een hoge kwaliteitsservice.

     

    Brussels Airlines gelooft sterk in het gevarieerd toeristisch potentieel van Slovenië met uitstekende skifaciliteiten in bekende resorts zoals Kranjska Gora, moderne wellness faciliteiten, wandelmogelijkheden en stranden langs de mooie Adriatische kust. Bovendien is een bezoek aan de hoofdstad Ljubljana zeer de moeite waard. Het aantal toeristen in Slovenië stijgt elk jaar met 6 percent. De luchthaven van Ljubljana heeft een hinterland van van ongeveer 4 miljoen mensen en strekt zich uit tot Noord-Italië (Triëste regio), Zuid-Oostenrijk (Klagenfurt regio) en een deel van Kroatië. RVH.

     

     zie ook www.6minutes.be

    26-10-2007 om 21:53 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!