Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    02-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERRAAD IS ONDERDEEL VAN F1, OOK VAN AUTOSPORT IN HET ALGEMEEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het gebeurde in de jaren '50 al met Fangio en Moss. (foto-inzet) Het was identiek bij Mercedes toen. Maar wel in onderling overleg. Het gebeurde ook in de Schumacherjaren toen in 2002 Jean Todt bevel gaf aan Rubens Barichello in de GP van Oostenrijk de toekomstige zevenvoudige wereldkampioen Michaël Schumacher voor te laten. Toen vorig weekend "winnaar" Lewis Hamilton op het erepodium zijn rechterhand op de linkerschouder van een zeer ontgoochelde Valtteri Bottas legde, kon ieder integer mens maar één aspect in zijn gedachten krijgen: verraad. Van het team tegenover Bottas. Nog net niet de broedermoord van Kaïn en Abel.

    Er zijn nog meer gevallen. Moet "crash-gate" in herinnering worden gebracht of de manier waarop Fernando Alonso zijn tweede wereldtitel in 2006 met Renault behaalde ? Onder regie van Flavio Briatore, teammanager, met als echt slachtoffer Nelson Piquet jr. Of hoe...Lewis Hamilton in 2008 zijn eerste wereldtitel behaalde in Interlagos toen Felipe Massa al als wereldkampioen was uitgeroepen...? In de laatste bocht onder mistige gietende regen was hij toch nog Timo Glock voor dat ene puntje voorbij gereden. Geen mens kon zien of de Duitser niet even gas lostte voor Hamilton... Alleen Timo Glock kent de waarheid over die eerste wereldtitel van Hamilton en die zal nooit bovenkomen. Overigens liet Lewis Hamilton zich vorig weekend uit "dat de mensen alleen onthouden wie in welk jaar wereldkampioen was, en nooit de manier waarop..." Verwijzend naar de zeven titels van Michaël Schumacher !?

    "Verraad" is een onderdeel van degenen die zich onderling "gelijken" noemen. Ook in de Belgische autosport is "het mes in de rug" schering en inslag. Ook in de daarbijhorende journalistiek. Nieuwsberichtgeving, zeker van de niet-professionelen zoals ambtenaren, (die niet op hun werk moeten zijn daarvoor), schoolmeerstertjes, ziekenkas-abonnenten, doppers, zwartwerkers en invaliden, wordt naar de goedgelovige lezer gezonden. Nu zeker met de sociale media. Ze zijn allen onbezoldigd voor hun gekribbel en plagiaten en ontwijken dus RMZ-bijdrage. Een ernstige fiscale inbreuk. Er zijn voorbeelden bekend van ambtenaren die nooit op hun werk kwamen en een fulltime-loopbaan als autojournalist uitbouwden. Zo ook beroepsmilitairen. Het is een lange lijst.

    Want beroepsjournalisten hebben een leven lang véél bijgedragen...in hun officiële functie. De Belgische Bond van Beroepsjournalisten buigt zich hierover met specialisten en ervaringsdeskundigen. Uitgevers juichen hobbyjournalisten toe. Echte beroepsjournalisten kostten indertijd écht veel geld. Dus is het verdwijnen ervan en met hen ook ernstige nieuwsgaring en onderbouw niet zo onlogisch. Eigenlijk hetzelfde met autocoureurs. Slechts een tiental van de twintig wordt betaald, de anderen, de figuranten moeten loodzware valiezen met dollars aanslepen. Liefst maandelijks zo'n vijftien miljoen dollar om hun zitje te waarborgen. Vraag het maar eens aan Bertrand Gachot of Stoffel Vandoorne dewelke dit natuurlijk niet kon opbrengen. 

    Lewis Hamilton zal een vijfde keer wereldkampioen worden. Terecht omdat Vettel en Ferrari veel missers hebben gemaakt. Maar zo bang zijn als Mercedes van Vettel en Ferrari om verraad te plegen tegenover een eigen werknemer is op zijn zachtst gezegd onfatsoenlijk. Toch gebeurt het ieder moment. Vele coureurs kunnen een "me-too-lijst" aanleggen. Misschien zelfs Stoffel Vandoorne. Zondag is er de GP van Japan in Suzuka. De kleine Nurbürgring, waarop het niet anders zal zijn. Alleen Max Verstappen (21), die nog "puur" is voor de tijd dat het duurt, zal nog de race maken. Hamilton vijf keer wereldkampioen, een flipperkastuitgave van Juan Manuel Fangio. Maar ja, Stirling Moss mocht ook alleen in Engeland "zijn" GP winnen... Het verraad is doorzichtig voor wie ermee te maken heeft. (Walter Rombauts/Foto's: Mercedes)  

    Bijlagen:
    Juan Manuel Fangio, grootser bestond en bestaat niet.jpg (2.7 MB)   

    02-10-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MERCEDES TEAMORDERS DWONGEN BOTTAS HAMILTON VOORBIJ TE LATEN

    De Fin Valtteri Bottas heeft maar een halve race mogen dromen om een tweede keer de GP van Rusland te winnen. Dan werd in het teammanagement, Toto Wolff en zijn adviseurs, het "bevel" gegeven dat Bottas de wereldkampioen én teammaat Lewis Hamilton moest voorbij laten. Daardoor won de Brit de GP van Rusland en telt hij nu 50 punten voorsprong op Sebastien Vettel (Ferrari). Dat is de hoeveelheid punten verbonden aan twee overwinningen. Alleen brute pech van Hamilton kan ervoor zorgen dat de viervoudige Duitse wereldkampioen dit nog goed maakt is uiterst klein. In de resterende vijf GP's - de volgende is Japan - zal Hamilton's Mercedes niet iedere race "iets voorhebben".

    Smaakmaker van de GP van Rusland was Max Verstappen (Red Bull). Gisteren in de kwalificaties bleef hij te snel rijden onder de gele vlag. De sportcommissarissen bestraften dit met gridplaatsen zodat Max vanaf de 19de plaats moest starten. Maar hij knalde er zo op los dat hij vijfde werd. Tijdens de bandenwissels zelfs even aan de leiding op zijn verjaardag ! Zijn ploegmaat Daniël Ricciardo's race werd verknald door een kapotte voorvleugel en Stoffel Vandoorne eindigde na een zoveelste anonieme race zestiende. Als teamorders in- en uitgevoerd worden, is de lol er zogoed als helemaal af.

    Coureurs worden dan herleid tot robotten. Misschien moeten in de toekomst er heuse intelligente robotten in de auto's komen en kunnen de piloten hun robot besturen vanuit de pits. Grapje, maar F1 kreeg na de overname van Liberty Media in maart 2017 een imagodeuk. Al was het maar omdat de huidige F1 directeur Ross Brawn de Amerikanen inspireerde om Bernie Ecclestone omzeggens per direct na de overname als een onfatsoenlijke werknemer aan de deur te zetten. (Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                          1 uur 27'53"

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                           + 2"545

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                            + 7"487

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                             + 16"543

    05. Max Verstappen (Red Bull)                          +31"016

    16. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)

    WK-stand voor GP van Japan

    1. Hamilton                     306 punten

    2. Vettel                         256

    3. Valtteri Bottas             189

    30-09-2018 om 22:38 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS PAKT POLE VOOR HAMILTON VOOR GP VAN RUSLAND

    Lewis Hamilton reed in de derde vrije oefeningen vanochtend een nieuw circuitrecord in 1'33"067. Dat gaf hem extra vertrouwen voor de kwalificaties. Maar de Brit hield geen rekening met de zegehonger van zijn Finse ploegmaat. Die won vorig jaar de GP van Rusland en wil die prestatie overdoen. Tegen de zin van de teammanagers van Mercedes in. Want die willen Hamilton's vijfde wereldtitel door niets in gevaar zien komen. Maar Bottas is duidelijk: ik kom om te racen...!?

    Sebastien Vettel (Ferrari) beperkte de schade door een derde gridplaats. Maar hij had direct kritiek op het feit dat men op de grid maar gedeeltelijk nieuw asfalt heeft gelegd. Wat de gripkansen van de banden verschillend maakt. Lichte paniek bij Ferrari dus, maar Kimi Räikkönen die op de vierde plaats start wordt niet verdacht van zijn ploegmaat te bedreigen omdat hij beseft dat het zo stilaan alles of niets wordt voor de viervoudige Duitse wereldkampioen om die verdomde 40 punten achterstand op Lewis Hamilton in te halen. Maar in het diepste diep van ieder coureurshart wil worden gewonnen. Ook in dat van Kimi Räikkönen. Dus als Vettel slecht zou starten, zal Kimi geen gas terugnemen...

    Kevin Magnussen (Haas) is verrassend leuk op de vijfde plaats. Haas kreeg overigens genoegdoening van de verzekering voor het losse-put-deksel in Maleisië. Fernando Alonso en Stoffel Vandoorne staan gewoon achteraan. Ze verlaten de Formule 1 en gaan ieder een ongewisse toekomst tegemoet. In prestige dan, want financieel zullen ze nooit naar een leefloon afzakken. Max Verstappen kreeg nog wat straf na de kwalificaties. Maar we zijn dat gerommel gewoon geraakt en Max die momenteel $750.000 verdient zal zijn eigenheid daarvoor niet schaden. Morgen de GP van Rusland met eigenlijk een nieuw gegeven: Bottas contra Hamilton. (Walter Rombauts)

    01. Valtteri Bottas (Mercedes)                               1'31"387

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                              1'31"532

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                                1'31"943

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                 1'32"237

    05. Kevin Magnussen (Haas)                                 1'33"181

    19. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault) geen noemenswaardige tijd)

    29-09-2018 om 23:07 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL IN FP1, HAMILTON IN FP2 VOOR GP VAN RUSLAND

    De GP van Rusland die zondag wordt gereden in Sotchi moet eigenlijk worden gewonnen door Sebastien Vettel. Niet omdat de Duitse viervoudige wereldkampioen zijn Ferrari in de eerste vrije trainingen op de eerste plaats reed. Maar wel omdat hij eigenlijk alle nog resterende races moet winnen om de veertig punten achterstand op Lewis Hamilton nog goed te maken en een vijfde wereldtitel te behalen. De regerende wereldkampioen - Lewis Hamilton - ruikt de onrust in Vettel's geest die zich als een gewond dier gedraagt. Reden temeer voor de flamboyante Brit om in de tweede vrije oefeningen met 1'33"385 zijn titelrivaal in de bloedrode Ferrari nog driester te maken. Vettel kende problemen en pakte pas de vijfde plaats.

    Morgenochtend in de derde vrije oefeningen en 's namiddags in de kwalificaties komt mogelijk zijn herkansing om vooraan te starten. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault) werd achttiende en volgend jaar gaat hij naar de Formula E of de Indycars, twee verzameldisciplines van autocoureurs die om vaardigheids- of financiële redenen de F1 moeten verlaten. Daniël Ricciardo die vijfde werd in de FP2 heeft al een gridpenalty aan zijn been. Vorig jaar won Valtteri Bottas in Rusland en hij droomt ervan die zege over te doen. Wellicht is dat niet mogelijk omdat alle prioriteit bij Mercedes - ongeschreven - naar Lewis Hamilton gaat. Die krijgt er overigens ook meer dan 50 miljoen dollar per jaar voor. Dat wil iets zeggen. (Walter Rombauts)

    FP1:

    01. Sebastien Vettel (Ferrari)                      1'34"488

    02. Max Verstappen (Red Bull)                    1'34"538

    03. Lewis Hamilton (Mercedes)                    1'34"818

    04. Valtteri Bottas (Mercedes)                     1'34"999

    05. Daniël Ricciardo (Red Bull)                    1'35"524

    16. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)    1'37"187

    FP2:

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                    1'33"385

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                     1'33"584

    03. Max Verstappen (Red Bull)                    1'33"827

    04. Daniël Ricciardo (Red Bull)                    1'33"844

    05. Sebastien Vettel (Ferrari)                      1'33"928

    18. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)    1'36"617

      

    28-09-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SEBASTIEN BUEMI BLIJFT IN DE FORMULA E MET NISSAN, DUS MET RENAULT
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Zwitser Sebastien Buemi die drie keer Formula E-kampioen werd met Renault, blijft in de elektrische discipline met...Nissan. Autokenners weten dat de Japanse constructeurs een vijftien jaar oud pact heeft met de nu 122 jaar bestaande Franse constructeur. Dus blijft Buemi eigenlijk onder hetzelfde dak. De Formula E is geen vervanger van de F1, en zal het nooit zijn. De huidige Formule 1 wagens ziujn "Hybrid's" met een V6 Turbo en elektrische motor die een supercapacitator oplaadt die op vraag van de piloot 168 pk meervermogen naar de motor stuurt. Daarmee wordt nu bij Mercedes en Ferrari 750 kW (1000 pk) bereikt.

    Als in 2021 de nieuwe bolide's, ontworpen door F1-directeur Ross Brawn (ex-Ferrari met Schumacher en Todt), de F1 zullen uitmaken zal het historische karakter van de in 1950 ingestelde "Formule" éénzitters zijn verdwenen. Terchnisch zal de klok omwille van de kostprijs teruggedraaid worden. Daarmee hoopt de nieuwe eigenaar van de F1 sinds maart 2017 nieuwe én meer constructeurs aan te trekken. In weerwil van gebrek aan "motorsound" kan de Formula E dan populairder worden. Ook omdat meerdere grote namen van de zieltogende F1 aan het elektrische feest deelnemen.(Walter Rombauts)

    Bijlagen:
    Renault domineerde al drie jaar de Formule E i20918.jpg (2.6 MB)   
    Renault met de Nervasport in 1934 recordhouder te land i22618 3.jpg (1.8 MB)   

    20-09-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON WINT GP VAN SINGAPORE EN VERSTERKT LEIDING IN WK-STAND

    Regerend wereldkampioen Lewis Hamilton heeft in zijn Mercedes de GP van Singapore van start tot finish beheerst. Hij verstevigt ook zijn leidersplaats in de WK-stand want viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel eindigde met zijn Ferrari "pas" derde nadat hij zogoed als een hele race Max Verstappen (Red Bull) voor zich zag uitrijden. In het verkeer van gedubbelden bedreigde Max zelfs even leider Hamilton. Maar die stunt lukte niet helemaal.

    De start verliep volgens het ondertussen geijkte "format". Safety Car in de eerste van éénenzestig ronden al doordat Sergio Perez er zijn ploegmaat Esteban Ocon (Force India) in de vijfde bocht had uitgebotst. Na vier ronden SC kon de race worden hervat en murwelde Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault) even in de punten. Op de tiende plaats. Maar hij werd teruggedrongen naar de twaalfde buiten de punten en op één ronde van de winnaar.

    Het is een spannende GP van Singapore geweest in dewelke in de 48ste van de 61 ronden de eerste drie, Hamilton, Verstappen en Vettel zich in een voldongen race schikten. Vuur moesten commentatoren nog halen uit een lichte dreiging van Räikkönen op Bottas, wat spetters van Daniël Ricciardo en gekke bochtensprongen van Sergey Sirotkin (Williams) die daarvoor 5" straftijd op liep. Samengevat is het duidelijk dat Lewis Hamilton met nog zes races te gaan op weg is naar zijn vijfde wereldtitel.

    Nu hij naar de prestatie van Juan Manuel Fangio neigt wordt de hippe boy zowaar wat theatraal, beetje sacraal aandoend in de post-race interviews. Met God klappen tijdens een magische snelste ronde zoals zaterdag in de kwalificaties is er nog niet bij. Dat doe je niet met afkeerwekkende tattoos. Daarom kon Senna dat wel, daarom ging hij vroeger naar de hemel op 1 mei 1994 in Imola... Maar Lewis Hamilton is een grote, nog net geen god, en zeker nog geen "genius" zoals in 2002 Michaël Schumacher door toenmalig Ferrari-directeur Jean Todt werd geprofileerd. Volgende GP is die van Rusland, in Soschi, waar Sergey Sirotkin thuis is. Alleen daardoor maakt Williams er een punt van te schitteren.(Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                           1 uur 51'11"611

    02. Max Verstappen (Red Bull)                            + 8"961

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                              + 39"945

    12. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)            op 1 ronde van de winnaar

    WK-stand.

    1. Hamilton                  281

    2. Vettel                      241

    3. Räikkönen               174

    16-09-2018 om 16:52 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON PAKT POLE VOOR VERSTAPPEN EN VETTEL IN SINGAPORE

    Met 1'36"015 verbrijzelde de Brit Lewis Hamilton de pole-dromen van een uiterst zenuwachtige Sebastien Vettel. Niet abnormaal want de Duitser moet als het ware deze race winnen om ook van zijn vijfde wereldtitel te kunnen blijven dromen. Tot overmaat ziet hij tussen zijn belager en hemzelf Max Verstappen (Red Bull) staan op de grid. Geweten is bij iedereen dat die wel eens een gevaarlijke rijdende hindernis kan vormen. Hoe Kimi Räikkönen en Sebastien Vettel het Steigerend Paard uit Maranello ook de sporen gaven, de Ster ging schitteren aan de kunstlichthemel van Singapore.

    Morgen wordt het een boeiende race, en een mens zou het nog vergeten: Stoffel Vandoorne vlamde in Q1 met zijn rechter achterwiel tegen de muur en start als achttiende. Een troost voor hem is dat Charles Leclerc die volgend jaar naar Ferrari Kimi gaat vervangen, ook zijn Sauber tegen diezelfde muur knalde. Dus beoordeeld over hun rijkunst zijn ze elkaars gelijke. Alleen gaat Vandoorne vooralsnog niet naar Ferrari rijden. Althans in de F1 niet. Morgen vuurwerk in Singapore. (Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                       1'36"015

    02. Max Verstappen (Red Bull)                       1'36"334

    03. Sebastien Vettel (Red Bull)                       1'36"628

    18. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)       1'39"864

    15-09-2018 om 16:44 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SNELHEIDSBOETE VOOR KIMI RÄIKKÖNEN IN FP2

    In mijn kort verslagje gisteren over de FP2 in Singapore ben ik iets vergeten. In de pits mag maximum 60 km/h worden gereden. Hoewel dat eigenlijk elektronisch wordt geregeld, zag de Fin Kimi Räikkönen toch de kans zich te laten "flitsen" tegen 73,3 km/h. Hij moest daarvoor in zijn broekzak gaan om $1000 te betalen. Natuurlijk heeft teambaas Mauricio Arrivabene hem dat zakgeld direct terugbetaald. Ferrari kent de gehaastheid van Kimi. Informatie, ingewonnen bij de FIA is de Belgische regering voorlopig niet van plan die "surplus" aan snelheid op dezelfde leest te schoeien. 56 km/h i.p.v. 50 km/h blijft - weerom voorlopig - gewoon het diefstalbedrag van €53. Kimi had geen tijd voor commentaar.(Walter Rombauts)

    15-09-2018 om 13:50 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL NEEMT OPTIE OP POLE IN FP3 IN SINGAPORE

    Eerst was Kimi Räikkönen snelst in de derde vrije oefeningen voor de GP van Singapore. Maar kort daarna zette Sebastien Vettel zichzelf zo onder druk dat er met 1'38"054 een optie op de pole werd genomen. De tijd werd niet meer verbeterd. Achter de twee Ferrari's reden Hamilton en Bottas braafjes de sterwagens naar derde en vierde plaats. Een van transferdruk bevrijdde Daniël Ricciardo pikte de vijfde chrono af van ploegmaat Max Verstappen.

    Dat is zowat de situatie voordat straks de kwalificaties voor de pole-position beginnen. Het is voor Sebastien Vettel van het hoogste belang hier in de spits te vertrekken om voor de vijfde keer de Singapoorse race te winnen. Maar nog belangrijker dan die krachttoer is in punten inlopen op Lewis Hamilton in de WK-stand. Voor beiden staat een...vijfde wereldtitel op het spel. Voorlopig slaat de balans in het voordeel van Lewis uit. Straks dus bliksemwerk in Singapore.(Walter Rombauts)

    01. Sebastien Vettel (Ferrari)                         1'38"054

    02. Kimi Räikkönen (Ferrari)                          1'38"416

    03. Lewis Hamilton (Mercedes)                      1'38"558

    15. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)       1'40"915

    15-09-2018 om 13:31 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RICCIARDO IN FP1, RÄIKKÖNEN WIJST DE WEG IN FP2 IN SINGAPORE

    In de eerste vrije oefeningen om de GP van Singapore was de Australiër Daniël Ricciardo in de Red Bull snelst. Met 1'39"711 zelfs voor zijn ploegmaat Max Verstappen. Viervoudig winnaar van de GP van Singapore, de Duitser Sebastien Vettel geraakte met de Ferrari maar op de derde plaats. Bottas en Hamilton reden even het nog schijnende zonlicht binnen, maar de sterren vergrijsden snel aan de top van de tabellen. Omdat ze al aan "long runs" bezig waren. Wat wil zeggen meer kilometers rijden met meer brandstof en dus hoger gewicht. Daardoor konden ze niet wedijveren met vooral de Red Bulls. De Monegask Charles Leclerc, die volgend jaar naast Vettel bij Ferrari rijdt, knalde aan het eind van de eerste sessie tegen de vangrails aan de "Anderson Bridge". De Sauber was in die mate beschadigd dat hij moest weggetrokken worden. Dat betekende meteen het einde van de FP1 waarin Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault) twintigste en traagste werd.

    FP1:

    01. Daniël Ricciardo (Red Bull)                       1'39"711

    02. Max Verstappen (Red Bull)                       1'39"912

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                         1'39"997

    20. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)

    De tweede vrije oefeningen, al bij kunstlicht, lieten aan de Fin Kimi Räikkönen (wereldkampioen 2007) toe zijn onaangetaste wereldklasse te demonstreren. Hij zette zich vlug aan de spits in 1'38"699 en na veel zweet en tranen kon viervoudig en regerend wereldkampioen Lewis Hamilton in zijn schaduw geraken. De Mercedessen hebben zich nooit goed gedragen in Singapore. Max Verstappen in de Red Bull pakte de derde plaats. In deze FP2 geraakte Stoffel Vandoorne op een zestiende plaats. Het orgelpunt in deze oefensessie was om 15.24 uur, het tijdstip waarop Sebastien Vettel zijn Ferrari met de rechterkant tegen de muur tikte. Genoeg om met een kapotte radiator de pits te bereiken en daar voor vandaag de handdoek in de ring te gooien. Het is zaaks voor Vettel zich in deze GP te herpakken, want de Brit Lewis Hamilton krijgt concreet uitzicht op een vijfde wereldtitel. Daarmee zou hij de Argentijn Juan Manuel Fangio evenaren. Verder houdt tussen beiden alle vergelijk op. Morgen derde vrije oefeningen en daarna "tuffen" en "puffen" voor de pole. (Walter Rombauts)

    FP2:

    01. Kimi Räikkönen (Ferrari)                           1'38"699

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                        1'38"710

    03. Max Verstappen (Red Bull)                        1'39"221

    16. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)        1'41"164

    WK-stand:

    1. Lewis Hamilton                      256 punten

    2. Sebastien Vettel                    226

    3. Kimi Räikkönen                     164

    14-09-2018 om 16:42 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MC LAREN BEDANKT STOFFEL VANDOORNE VOOR 2019

    Forse geldstromen in de Formule 1 maken dat onze landgenoot, de Kortrijkzaan, Stoffel Vandoorne volgend jaar niet meer voor Mc Laren zal rijden. Dat maakte Mc Laren zelf bekend. Waar de 26-jarige Wesvlaming verder al dan niet zal terechtkomen, is vandaag een open vraag. Ik waag het hem persoonlijk een goede raad te geven: vergeet de F1 en kijk uit naar een goed zitje in het World Endurance Championship (WEC). Daar ligt voor iemand als jij Stoffel een goede, zéér rijkelijke broodwinning - én succes - weggelegd.

    Mc Laren vult zijn zitjes in 2019 met Carlos Sainz - nu nog Renault - en de 18-jarige Lando Norris, een Brit met een steenrijke vader. In de autosport in het algemeen maar in de F1 is dat doorslaggevend. Naast het glitterspektakel zijn er in de F1 al 67 jaar gigantische industriële belangen mee gemoeid. De betrokken constructeurs, los van de technische toeleverancies en sponsors, willen "image-building" voor hun producten. Renault, Mercedes, Fiat (Ferrari) en Honda doen reusachtige investeringen. Resultaten zijn dus van het hoogste belang. (Walter Rombauts)

    03-09-2018 om 14:34 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-03-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KOOP NOOIT DE BESTE AUTO VAN DE WERELD, WANT EENS JE HEBT BETAALD MINACHTEN ZE JE

    Ik ben ouder dan het merk Porsche officieel is. Door het toeval heb ik twee van de meest uitzonderlijke Porsche's te kunnen/mogen kopen en in het verleden rijden zoals de legendarische Porsche 959 waarmee ik samen met Pierre Dieudonné, elks apart welteverstaan, onder 10' doken op de groene hel met zijn 176 bochten, 22,4 km lang. Het zijn de beste auto's ter wereld. De boxermotor van dewelke de resultante "nul" is na een arbeidsslag kan niet worden verbeterd.

    Moderne klanten bij Porsche staan daar niet bij stil en het in dienstzijnde personeel nog minder. Het is spijtig dat Porsche van luchtkoeling naar vloeistofkoeling is overgegaan. Vandaag Posrche-klant zijn is dramatisch. Mocht wijlen Roland D'Iederen nog leven, ik zou hem verslag uitbrengen. Als je niet in smoking komt vervallen zelfs gemaakte afspraken, al kom je er van 155 km ver van. Ik ga de naam niet citeren: maar de begoede klant is er lucht. De beste auto ter wereld in handen van onbenullen. Nieet van Weeissach natuurlijk, maar die in wat men België noemt. (wr)

    10-03-2023 om 23:24 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-05-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EEN GROTESKE GP VAN MIAMI, HELEMAAL VOLGENS LIBERTY MEDIA KERMIS

    Onecht water, onecht decor, eerste keer op de WK-F1-kalender. Amerikaans zoals ze zijn. Een blinde haarspeldbocht, terwijl men op de - inderdaad - dodelijke Raidillon in Francorchamps afgeeft, of in Sauodi Arabië op de blinde bochten. FIA-Parijs, nu met de nieuwe President Arabisch georiënteerd zwijgt. Een nobele sport wordt politiek gekleurd. Vrijdag zijn er de eerste vrije oefeningen. Misschien is het deze organisator bekend dat de wereld er zo virtueel zal uitzien als "de Bom" is verspreid. Ik heb het me in Hiroshima én Nagasaki door overlevenden laten vertellen. Kwaad wint nooit van eerlijke goedheid. Zo begint de GP van Miami, de vijfde GP van een bedenkelijk F1 seizoen 2022. Omwille van de mislukte technische inslag van het zogenaamde nieuwe "groudeffect". Omdat de FIA iets is vergeten. Dat vertel ik morgen. Slaapwel wereld. PS: Dit is een proefkladje op een nieuwe computer die op Linux én Windows draait. (wr)

    02-05-2022 om 23:58 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-09-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE VERLOEDERING VAN DE NIEUWSWAARDE

    Als iedereen elkaar begint af te schrijven, met al dan nite "bronvermelding", dan zijn we zéér slecht bezig op site's, kranten, magazines. Ze hebben natuurlijk hun eigen lezerspubliek. Maar de gouden regel v

    04-09-2019 om 23:22 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!