Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    04-07-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS SNOEPT POLE VAN HAMILTON AF VOOR GP VAN OOSTENRIJK

    In weerwil van op één minuut van het einde een gele vlag uit te lokken, behield de Fin Valtteri Bottas met 1'02"939 zijn snelste tijd. Lewis Hamilton bleef op 12/1000ste van zijn ploegmaat hangen, maar de eerste rij is dus puur Mercedes. Bottas scoorde zijn 12de "pole" in zijn loopbaan. Max Verstappen die hier in 2018 en 2019 won werd derde. Opmerkelijk is dat Sebastien Vettel met Ferrari de Q3 niet haalde. Hij start vanaf de elfde plaats.Ook Leclerc brak geen potten en dus is het duidelijk dat Ferrari opnieuw in "drama" zit. (wr)

    QUALIFICATIES

    1. Bottas (Mercedes)                  1'02"939 (246,98 km/h gemiddelde snelheid)

    2. Hamilton (Mercedes)               1'02"951

    3. Verstappen (Red Bull-Honda)   1'03"477

    4. Norris (Mc Laren)                    1'03"626

    5. Albon (Red Bull)                      1'03"868

    04-07-2020 om 16:56 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON BLIJFT OOK SNELST IN FP3 IN SPIELBERG

    Lewis Hamilton is in zijn zwarte Mercedes met 1'04"130 ook in de derde vrije oefeningen voor de GP van Oostenrijk de snelste gebleven. Tweede werd Bottas en derde Verstappen. Tussen de Red Bull van de Limburg en de twee Mercedessen is plusminus telkens 0,2" verschil in één ronde. Daarop is de klacht gebaseerd van Red Bull naar Mercedes toe omwille van het DAS-systeem. Doordat de stuurkolom-bediende wielgeometrie verandert, staan de banden 100% parallel aan elkaar op de lange rechte lijnen. De bandenslijtage is kleiner, maar doordat de band echt helemaal recht rolt is er ook een kleinere rolweerstand dan bij een conventionele voorwielgeometrie.

    Dat kan in de race tot een voordeel van -0,6" opleveren beweren ze bij Red Bull...Dus is er voer voor discussie hoewel nergens staat dat het Dual Axis Steering System is verboden. Voer voor de FIA. Verder is er discussie tussen Hamilton en zijn werkgever. De zesvoudige wereldkampioen vraagt 44 miljoen dollar "loon" en Mercedes wil er maar 22 geven. Er was ook nog het detail dat Latifi zijn Williams crashte. Dat zorgde voor een lange neutralisatie van de FP3. De nieuwkomer bij Claire Williams had zoiets echt moeten vermijden. Het team zit financieel met het water aan de lippen en bovendien zit er geen mens op de tribunes die erop wacht. De GP wordt zonder publiek gereden. De aanblik van alle lege tribunes heeft iets spookachtigs. Straks de kwalificaties. (Walter Rombauts)

    FP3

    1. Hamilton (Mercedes)                   1'04"130

    2. Bottas (Mercedes)                       1'04"277

    3. Verstappen (Red Bull-Honda)       1'04"413

    4. Perez (Racing Point-Mercedes)     1'04"605

    5. Leclerc (Ferrari)                          1'04"703

    04-07-2020 om 15:03 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-07-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON DOMINEERT, MOGELIJK WENKT ZEVENDE TITEL

    Lewis Hamilton heeft ook de tweede vrije oefeningen gedomineerd. Er is geen ander woord voor. Sebastien Vettel kwam mee in beeld, maar bleef op 0,6" van de Brit. Max Verstappen stond even bovenaan de tabellen, maar voortgang was er niet echt. Hij spinde hard in bocht 5 en drie minuten later volgde ploegmaat Albon dat maneuver in bocht 1. Valtteri Bottas strandde eind van de sessie met een transmissie- of hydraulisch probleem. Mercedes zal dat natuurlijk tegen morgen fiksen. Opmerkelijk in deze FP2 was dat Hamilton al "qualifying simulations" uitvoerde. Het is wijzen in de ambitie van een zevende titel waarmee hij Michaël Schumacher zou evenaren.

    Lewis Hamilton verdient die titel. Mocht dat het geval worden dan is het enige spijtige daaraan dat "tendensieuse" politiek openlijk is binnengeslopen in een sport die daar tot nu toe boven stond. Wat niet wil zeggen dat de dirigenten als de FIA, Liberty Media en alle geografisch én politiek verschillende organisatoren de spanningsvelden in de wereld niet kennen.

    We zijn met 8 miljard, en ieder individu daarvan zegt "Je pense, donc je suis", zonder erbij te vermelden op welk intellectueel peil wordt gedacht. René Descartes (°1596+1650) is vergeten dat erbij te zeggen.. Mogelijk besefte hij in zijn tijd ook niet dat ze allemaal hun gelijk willen halen. Descartes zag het niet in kleuren, wel in intellect. Morgen FP3 én de kwalificaties voor de GP van Oostenrijk in Spielberg die zondag over 71 ronden van 4,318 km wordt afgevlamd. (Walter Rombauts)

    FP2

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                  1'04"304

    2. Valtteri Bottas (Mercedes)                   1'04"501

    3. Sergio Perez (Racing Point-Mercedes)   1'04"945

    4. Sebastien Vettel (Ferrari)                    1'04"961

    5. Daniël Ricciardo (Renault)                   1'04"972

    03-07-2020 om 21:41 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON EN MECEDES BOVENAAN IN FP1 IN OOSTENRIJK

    Zesvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton heeft in een gitzwarte Mercedes met 1'04"816 de snelste tijd gereden in de eerste vrije oefeningen om de GP van Oostenrijk. Die opent dit jaar het noodkampioenschap. Valtteri Bottas pakte de tweede tijd en dus staat Mercedes op top zoals in 2019... Het DAS-systeem (Dual Axis Steering) staat bij de concurrentie al ter discussie. Puur technisch geanalyseerd zal het eerder de bandenslijtage beperken dan snelle chrono's aanscherpen.

    In essentie komt het systeem hierop neer dat het in de lange rechte lijnen de voorwielen 100 % parallel aan elkaar doet draaien zodat de bandenweerstand op het asfalt minimaal is, en in de bochten wordt door de coureur met het stuurwiel terug de klassieke vijf wielhoeken ingesteld zodat een goede drag op het asfalt is verzekerd. Die vijf wielhoeken zijn de "Camber" (Wielvlucht), de Out-in, de Toe-in, "King Pin Inclinaition" en Caster (Askanteling). Ze maken samen de voorwielgeometrie uit.

    Ook op iedere wagen op de weg. Max Verstappen, de in Hasselt geboren Nederlander, reed derde. De GP wordt - ook vandaag en morgen de oefeningen - zonder publiek gereden. Men ziet gemaskerde mannetjes. Ook T-shirt's met "Black Lives Matter". Ik zou d'r één dragen met "All Lives Matter". Maar de wereld is veranderd.(Walter Rombauts)

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                 1'04"816

    2. Valtteri Bottas (Mercedes)                  1'05"172

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)       1'05"418

    4. Carlos Sainz (Mc Laren)                      1'05"431

    5. Sergio Perez (Racing Point)                 1'05"512

    03-07-2020 om 14:27 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-07-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERMINKT WK F1 START MORGEN IN OOSTENRIJK ONDER ONGEMAKKELIJKE OMSTANDIGHEDEN

    Morgenochtend worden de eerste vrije trainingen gereden voor de GP van Oostenrijk op de Red Bull Ring. De Amerikaanse eigenaars van de F1 hopen nog minstens 15 races te kunnen organiseren om zich van het faillissement te redden. Gisteren kreeg Bernie Ecclestone op z'n 89ste een zoon. Het is niet geweten of zesvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton hem heeft gefeliciteerd. Tussen de twee is er wat spanning. Om wit en zwart, zoals op een schaakbord. De "Black Lives Matter"-beweging zit er voor iets tussen. Lewis heeft zich aangesloten bij die beweging als "zwarte" terwijl ik hem in mijn loopbaan nooit aldus heb bekeken. Felipe Massa was ook niet echt wit, Nakajima zag wat geler, niet van zijn lever maar omdat hij Japanner was. Nooit heb ik dergelijke tegenstellingen in de Formule 1 weten ontstaan. Nu zorgt het voor een dubieus steekspel dat voor geen mens goed is.

    Lewis Hamilton heeft van Mercedes (lees: Daimler-Benz) bekomen dat zijn auto zwart is gekleurd. Mc Laren volgt met een iets zachtere versie. Dat is gevaarlijk als de "zilverpijlen" hun eigen identiteit gaan verloochenen... Voor WOII moesten Auto Union en Mercedes met een hakenkruis op de racewagens rijden. Photoshop heeft daar de laatste tien jaar een eind aan gemaakt. F1-puristen die hun geschiedenis kennen weten dat het zo was. Acht miljard mensen, allemaal uniek, maar ook allemaal genenverschillend, verschillend gekleurd - ikzelf had ros haar - hebben een verschillend intellect, een verscheiden opvoeding en studie. De ene wordt bijgestaan door degelijke ouders. De andere verloor al héél jong die ouders en koos een eigen weg.

    Lewis Hamilton komt uit een achtergestelde buurt in Londen en heeft het dankzij een noestwerkende vader die drie jobs tegelijk deed, tot een held gebracht. Die 10 miljoen dollar minder salaris heeft dan Sebastien Vettel, gezellige huisvader, die 60 miljoen dollar per jaar krijgt van Ferrari. Ploegmaat Charles Leclerc heeft maar 150.000 dollar omdat hij pas begint zoals nu bij Renault Sergey Sirotkin ook weer rijdt voor die prijs. Wie dit jaar wereldkampioen wordt ? Iedereen zegt Max Verstappen. Hijzelf en zijn vader Jos geloven er rotsvast in. In concreto zijn voorspellingen allemaal lullekoek. De GP van Oostenrijk op 5 juli en dan de tweede op 12 juli op dezelfde omloop is Max-gunstig. Autobrekende curbstones werden in de laatste twee bochten weggehaald. Op raad van Helmut Marko, 76-jarige adviseur van Red Bull.

    Dieter Mateschitz, big-boss van Red Bull heeft Bernie Ecclestone uitgenodigd. Maar de man die in de F1 sinds 1981 armoezaaiers - op Ferrari na - tot miljardairs maakte heeft laten weten niet aanwezig te zullen zijn. Tot schande van Liberty Media die de historische waarde van een uitgesproken ingenieurssport vergelijkt met een spelletje basketbal. Morgenochtend wordt er voor het eerst - na Barcelona's nietszeggende - testen, weer gekoerst. In Oostenrijk, waar "black" onderhuids niet echt populair kan zijn. Maar dat is niet hun schuld. Kleurbekentenis moet van twee kanten komen. (Walter Rombauts)

    02-07-2020 om 22:52 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-06-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MARCIELLO, DELETRAZ, BRZEZINSKI EN WISNIEWSKI WINNEN VIRTUELE 24 UREN VAN LE MANS

    Als we nog verklappen dat de winnaars van het Rebellion-Williams-team waren is met de titel alles gezegd. Stoffel Vandoorne werd dertiende en leider Max Verstappen ging door een softwareprobleem uit de baan en vernielde zijn wagen. Naar verluidt is hij - virtueel - zéér ontstemd. De echte wereld is daarmee kompleet verwrongen, de historische Le Mans-mythe ten gronde besmeurd.(wr)

    14-06-2020 om 17:50 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-06-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HET ONGELOOFLIJKE IS WAAR, 24 UREN VAN LE MANS WORDEN MORGEN VIRTUEEL GEREDEN

    Rij- en vliegsimulators hebben auto- en vliegtuigpiloten altijd ten dienste gestaan om te oefenen. Alle autocoureurs met allure hebben zo'n ding. Het is fascinerend te zien hoe realistisch je alles ervaart. Er zijn momenteel sim- en Esport-kampioenschappen, zo verregaande dat Georges Russell zelfs recent de "GP van Monaco" heeft gewonnen, en nog meer. Morgen bieden zich 50 auto's en 200 piloten aan om virtueel de "24 Uren van Le Mans" te rijden. Het zal uiteraard de grootste simulatierace uit de geschiedenis worden. Voor wie met surrogaat tevreden is, een hele belevenis ! Voor wie weet hoe een autocoureur zich voelt die te laat remt, de billen dichtgeknepen, de ogen ongelovig uitpuilend op de bandenmuur starend, de knal afwachten, die beseft dat in een simulator iets ontbreekt.

    Wat ? Risico, gevaar. Dat is al 130 jaar "partner" geweest van alle groten. Ze waren ervan doorleeft. Ze gingen er ook aan dood. Het lijstje is onuitputtelijk doorheen de racegeschiedenis. Jim Clark, Karl Godin de Beaufort, Ayrton Senna, Luigi Musso, Jean Behra.... Waarmee niet is gezegd dat autosport dodend moet zijn. Zoals het nu is mag het veilig worden genoemd. Wat de fan op TV bij een "sortie" allemaal ziet rondvliegen is plastiek, polyester en in het spectaculairste geval wat wielen met wat ophangingselementen eraan. De TV biedt haarscherp dat spektakel en Liberty Media - eigenaars van de F1 sinds maart 2017 - zullen er vanaf 2021 nog meer kermis van maken. ook de dames zijn uitgenodigd. Met of zonder #Me-Too-lijst. Er komen sexy-taferelen. Bernie Ecclestone dacht er al lang geleden aan. Eens vroeg hij het aan Danica Patrick, winnares van de 500 Mijlen van Indianapolis, om in de F1 te komen. Zij zag het niet zitten. Ze kende al alles van simulatie en stimulatie.

    Ooit heeft de Italiaanse Maria Theresa de Fillippis (°1926 + 2016) in Fangio's tijd met een Maserati 250F geschiedenis geschreven. Maar de "kar" was te zwaar sturen voor haar adellijke lichaam. Ze scoorde geen WK-punten. De dames van morgen gaan d'r geen last van hebben want een F1 stuurt licht. Eigenlijk zullen ze alleen de zware jongens tegen zich hebben. Nu de autosport in zulk stadium komt verklap ik een geheimpje. Urbanus heeft op mijn Scalextric-baan recent de GP van Koksijde gewonnen. Hij staat spijtig genoeg niet op de deelnemerslijst om een fakerace in La Sarthe te rijden. Want inzake simulatie is hij heel sterk. Getuige daarvan zijn strips. Nu weer ernst. In september (19 en 20) wordt de echte 24 Uren van Le Mans gereden. Postkaarten tellen er niet in mee. (Walter Rombauts)

    12-06-2020 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-06-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RBM KOMT DRIEMAAL OP GEWIJDE GROND RIJDEN, IN FRANCORCHAMPS EN ZOLDER

    "Covid 19" is onze wereldwijde onzichtbare vijand. Het beestje heeft alles op zijn kop gezet. Ook "onze" autosport, in die mate zelfs dat coureurs met wereldfaam in simulators GP's moeten rijden tegen beroeps simracers en er nog vaak van verliezen. Wat ook op zijn kop is gezet zijn alle kalenders van alle disciplines. Die van het opvallendste WK Formule 1 2020 tot de te vaak vergeten "Deutsche Tourwagen Meisterschaft", beter gekend als "DTM". Uitgerekend dat kampioenschap is technisch drastisch hervormd. Viercilinders die 300 pk en meer leveren drijven de bolides aan. Het bezorgde topingenieurs kopzorgen in motorplaatsing en gewichtsverdeling. Maar zoals altijd zijn de technici meer pienter dan de reglementenmakers en geraken ze eruit. Gemakkelijker dan met het coronavirus.

    Door de gewijzigde kalender zijn de teerlingen zo geworpen dat op 1 en 2 augustus de DTM in Francorchamps rijdt en op 9, 10, 11 oktober een eerste maal en 16, 17, 18 oktober 2020 in Zolder ! Om die reden wordt er in Mechelen bij "Racing Bart Mampaey" (RBM) hard gesleuteld aan een BMW M4 die 448 kW (610 pk) uitbraakt waarmee hij 986 kg (zonder piloot en brandstof) winprestaties moet afleveren. In zijn negende seizoen voor RBM - Bart Mampaey - maakt het team van de "grootmeester" één van de twee BMW-fabrieksteams uit van M-Motorsport..  De piloten zijn voor de kenners vertrouwde gezichten als Philip Eng (29) en de Zuid-Afrikaan Sheldon van der Linde (20) die dit jaar nog het gezelschap krijgt van landgenoot Jonathan Aberdein (22). Ter voorbereiding wordt vier dagen getest op "die Alte Nürburgring", zonder publiek evenwel en geheel volgens de nu geldende coronaverplichtingen.

    Voor Bart Mampaey is Francorchamps is dit als gewijde grond. Niet omdat de 7 km lange omloop bekend staat als de mooiste ter wereld, maar eerder omdat de naam Mampaey historisch vermengd is met dit historische circuit dat sinds 1924 ook de eerste "24 Uren van Francorchamps" liet doorgaan. Wijlen vader Julien Mampaey was met zijn BMW Juma's een decennia lang de te duchten autotuner voor de concurrentie in de Ardennen. Als selfmade man, gesteund door zijn geniale dame Chris, werkte hij zich op tot een wereldvermaard automotive-ingenieur.

    Onder de Juma-vlag liet hij BMW driemaal zegevieren. In 1977 met Joosen-Andruet, in 1982 met Joosen-Heyer-Hahne en in 1983 met Tassin-Heyer-Hahne. In de andere jaren eindigden de Juma's zes keer tweede. Zoonlief Bart Mampaey werkte zich even hoog op als zijn vader. Sterker nog, hij maakte lang deel uit van het BMW F1 team. Toen het merk uit München stopte in de F1 bracht Bart Mampaey de Brit Andy Priaulx met BMW naar drie wereldtitels in het "World Touring Car Championship". Bart kon ondertussen vergeleken worden met namen als Mauro Forghieri, Gordon Murray en waarom niet... ? met Ross Brawn, die Jenson Button wereldkampioen maakte in 2009 en Michaël Schumacher vijf wereldtitels bij Ferrari "gaf".

    Bart Mampaey voegde in zijn rijke loopbaan ook een vierde Juma-zege toe aan het palmares van de 24 Uren van Francorchamps. Dat was in 1998. Debuterend als teambaas bezorgde hij BMW zijn 21ste zege in Spa met knallers als Marc Duez, Eric Van de Poele en Alain Cudini. Met een 318i. BMW kon dus nooit het vertrouwen verliezen in Bart Mampaey en tooit de man met een negende seizoen. "In Zolder", waar vorig jaar Philipp Eng won in de Juma, zou Bart graag "at home" zegevieren. Ook Zolder is heilige grond voor puristen. Een moeilijk "Mickey Mouse"-circuit waarop ook grote namen hun stempel drukten op de etmaalrace aldaar. Als Bart's RBM-team daar wint wordt er vanaf Zolder tot in Mechelen een erehaag gevormd door alle fans. Dit keer niet om een virus, een oorlogje tussen onwetenden, klimaatperikelen of warse politici, maar wel om iets groots: Een man van bij ons, die wereld-erkenning in de officiële autosport heeft waargemaakt. Niet in simulatie, maar wel in keiharde realiteit. Met een allure die alle kleine verhaaltjes die doorheen een mensenleven zijn ontsponnen in alle richtingen vernietigt. (Walter Rombauts/Foto's:RBM)

    09-06-2020 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-03-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KOOP NOOIT DE BESTE AUTO VAN DE WERELD, WANT EENS JE HEBT BETAALD MINACHTEN ZE JE

    Ik ben ouder dan het merk Porsche officieel is. Door het toeval heb ik twee van de meest uitzonderlijke Porsche's te kunnen/mogen kopen en in het verleden rijden zoals de legendarische Porsche 959 waarmee ik samen met Pierre Dieudonné, elks apart welteverstaan, onder 10' doken op de groene hel met zijn 176 bochten, 22,4 km lang. Het zijn de beste auto's ter wereld. De boxermotor van dewelke de resultante "nul" is na een arbeidsslag kan niet worden verbeterd.

    Moderne klanten bij Porsche staan daar niet bij stil en het in dienstzijnde personeel nog minder. Het is spijtig dat Porsche van luchtkoeling naar vloeistofkoeling is overgegaan. Vandaag Posrche-klant zijn is dramatisch. Mocht wijlen Roland D'Iederen nog leven, ik zou hem verslag uitbrengen. Als je niet in smoking komt vervallen zelfs gemaakte afspraken, al kom je er van 155 km ver van. Ik ga de naam niet citeren: maar de begoede klant is er lucht. De beste auto ter wereld in handen van onbenullen. Nieet van Weeissach natuurlijk, maar die in wat men België noemt. (wr)

    10-03-2023 om 23:24 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-05-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EEN GROTESKE GP VAN MIAMI, HELEMAAL VOLGENS LIBERTY MEDIA KERMIS

    Onecht water, onecht decor, eerste keer op de WK-F1-kalender. Amerikaans zoals ze zijn. Een blinde haarspeldbocht, terwijl men op de - inderdaad - dodelijke Raidillon in Francorchamps afgeeft, of in Sauodi Arabië op de blinde bochten. FIA-Parijs, nu met de nieuwe President Arabisch georiënteerd zwijgt. Een nobele sport wordt politiek gekleurd. Vrijdag zijn er de eerste vrije oefeningen. Misschien is het deze organisator bekend dat de wereld er zo virtueel zal uitzien als "de Bom" is verspreid. Ik heb het me in Hiroshima én Nagasaki door overlevenden laten vertellen. Kwaad wint nooit van eerlijke goedheid. Zo begint de GP van Miami, de vijfde GP van een bedenkelijk F1 seizoen 2022. Omwille van de mislukte technische inslag van het zogenaamde nieuwe "groudeffect". Omdat de FIA iets is vergeten. Dat vertel ik morgen. Slaapwel wereld. PS: Dit is een proefkladje op een nieuwe computer die op Linux én Windows draait. (wr)

    02-05-2022 om 23:58 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!