Inhoud blog
  • Litouwse tradities
  • Quick-Step make-ôver
  • All-over natuursteen
  • Terug naar school
  • Betoverende elegantie
  • Aalto tafels en banken
  • Buiten water?
  • Watches & wonders: drie elegante meesterwerken
  • Swatch Neon collectie keert terug
  • Olympéa Le Parfum
  • Invictus Parfum
  • Quick Step presenteert baanbrekende vloerencategorie Lumic
  • Citizen super Titanium
  • Alpina lanceert revolutionaire horloges
  • By the numbers
  • Schakelaar of street art?
  • Tour d'Anvers
  • Fietsen Schouwen-Duiveland
  • Kalimera, kalipera:
  • Nieuwe Europa-park achtbaan
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    22-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.durobor
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    DUROBOR 2007 LANCEERT NIEUWE GLAASJES MET GROTERE INHOUD! CARAT EN COSMOS

     

     

    Het elan van de creativiteit van Durobor houdt aan en zet 2007 op de passende wijze in met de lancering van nieuwe glaasjes met grotere inhoud van 12 cl. Na het succes van de glaasjes in 2006 vernieuwt Durobor - altijd luisterend naar de vakman en openstaand voor de markttendensen– door twee nieuwe, verleidelijke reeksen glaasjes met grotere capaciteit te lanceren.

    Ze werden "CARAT" en "COSMOS" gedoopt, deze 2 wondertjes van de kunstig gedekte tafel die alles in zich hebben om zowel de vakman als de fijnproever te verleiden. Binnenkort zullen deze "CARAT"- en "COSMOS"-glaasjes alle eigentijdse tafels veroveren, een lust voor oog en mond... dat spreekt voor zich". Een niet te missen succesverhaal!

     

    De laatste telg is het nieuwe model "CARAT", een reeks mythische juweeltjes van tafelkunst. Als ontwerper van concepten en marktleider inzake drinkglazen en glas voor borrelhapjes, innoveert Durobor hier door glaasjes met grotere capaciteit (12 cl) op de markt te brengen. Dit initiatief beantwoordt aan een toegenomen behoefte van vakman en particulier die borrelhapjes dagelijks in hun "zoete en zure" bereidingen wensen te integreren.

     

    Andere nieuwkomer: het "COSMOS"-glaasje van 12 cl, een en al harmonie en elegantie, een servies met ronde vormen (timbalen) met zware bodem die, dankzij de inwendige luchtbel onmiddellijk de aandacht trekken en sympathie opwekken. Hier wordt de functionaliteit gekoppeld aan een perfect design, om te voldoen aan de meest veeleisende wensen van de tafelsierkunst.

    Dit stevige glas, dat goed in de hand ligt, zal zonder twijfel zeer gewaardeerd worden door het horecapersoneel dat er intensief gebruik zal van maken.

     

    Door samen te werken met het talent van Stéphane Glacier (beste pasteibakker van Frankrijk), versterkt Durobor haar creatieve elan!

     

    Volledig toegewijd aan de wereld van de "zoete en zure" geuren en smaken, leidt Stéphane Glacier ons naar de ontdekking van onuitgegeven recepten, speciaal ontworpen voor "DUROBOR". Genoeg om u te laten genieten en onder alle omstandigheden indruk te maken bij het aperitief, bij tussengerechten of bij het dessert, zullen de Durobor-glaasjes uw gedekte tafel tot een waar festijn omvormen

    22-04-2007 om 09:38 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mc cain
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

    McCain ijvert voor het gebruik

    van gezonde frituurolie.

     

     

     

    Evenwichtige voeding is vandaag een zeer actueel thema. En het eten van frieten en aardappelen roept bij de consumenten regelmatig vragen op over de voedingswaarde. Zij kennen zeker de lekkere smaak en het plezier van een portie frieten, maar zijn minder vertrouwd met de nutrionele eigenschappen.

     

    Als wereldleider in de productie van frieten deelt McCain aldus Jean-Louis Gilardi, Vice President Europe van McCain, de bezorgdheid van de wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Een bijzonder groot deel van de McCainproducten wordt voor consumptie, immers in olie afgebakken, maar oliën zijn een van de grootste boosdoeners in het aantasten van de menselijke gezondheid.

     

    McCain streeft er dan ook naar om een aangepaste olie te vinden die maximaal aan de gezondheidsnormen beantwoordt. Niet alle landen beschikken over dezelfde leveranciers en sommige landen verbieden in hun wetgeving bepaalde producten. De opstart van de Europese actie “gezonde olie” vond in Brussel plaats.

     

    De McCainproducten, inzonderheid frieten, slorpen veel vetten op zodat het gebruik van gezonde olie noodzakelijk is. Aardappelproducten kunnen vanuit deze optiek dan ook niet langer worden aanzien als ‘schadelijke of ongezonde’ facetten, maar tekenen zich opnieuw uit als een volwaardig onderdeel van elke maaltijd. Dit betekent evenwel dat rusthuizen, scholen en ziekenhuizen dankzij de inspanningen van McCain, opnieuw de kans krijgen om aardappelproducten op het menu te zetten en de negatieve spiraal te doorbreken. Bovendien biedt het McCain assortiment ook voorgebakken producten met gezondheidsgaranties die probleemloos kunnen weerhouden worden. Ook de kant-en-klare producten zijn een pluspunt vermits de grootkeukensector hier bovendien een groot pak energiebesparingen notificeert.

     

    Frieten blijven in de Westerse samenleving synoniem van heerlijk genieten. Toekomstgericht krijgen ze dankzij de nieuwe samenstelling van de olie, de kans om zich eens te meer als ‘genotselement’ te profileren.

     

    De smaakervaringen uit het verleden die onmogelijk van de actualiteit kunnen worden losgekoppeld,  bieden de consumenten opnieuw de kans om heerlijk te genieten van een gezond pakje friet waardor het ganse aardappelassortiment tot een gezond hoogtepunt kan uitgroeien.

     

     

     

    14-04-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jazz
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

     

    GRAND CASINO BRUSSELS

     

    BELGISCHE JAZZ OP EEN MAGISCHE PLEK!

    Op 26 en 27 mei aanstaande

     

     

     

    Op 25, 26 en 27 mei aanstaande leeft Brussel op het meeslepende ritme van de Belgische jazz. Op deze dagen vindt namelijk de 12e editie van het Brussels Jazz Marathon plaats.

     

    Doorgewinterde artiesten van wereldniveau en jonge jazzbeloftes spelen dat hele weekend op 4 verschillende buitenpodia en in zo’n 50 bekende gelegenheden in de hoofdstad. Dit jaar is het Grand Casino Brussels twee dagen lang een middelpunt voor musici, jazzfanaten en liefhebbers van een gezelligheid en “echte” muziek.

     

    Op zaterdag 26 mei speelt DUO VARIAL van 22u30 tot 0u30. Deze groep met Olivier Grégoire (DJ Gregg) en Olivier Cima (gitaar) neemt ons mee naar “elektronische” en “instrumentele” sferen, doorspekt met “loungy”, “funky”, “latino” en “jazzy” melodieën.

     

    Op zondag 27 mei toont de lieftallige Miss Camille haar zangkunsten tussen 21u30 en 23u30. Deze 24-jarige artieste met vele talenten – ze is ook een begaafd danseres – brengt de “soul” & “blues” tot leven.

     

    De populaire Brussels Jazz Marathon is een cultureel evenement van hoogstaand niveau met gratis concerten waar elk jaar ruim 250.000 muziekliefhebbers uit binnen- en buitenland op afkomen.

     

    Als uitgaansgelegenheid vol plezier en vermaak opent het Grand Casino Brussels zijn deuren voor iedereen die een unieke avond wil beleven in een betoverende sfeer!

     

    Want dat is nu de kracht van het casino: je kunt er niet alleen iets drinken en eten (kleine en grote trek), maar ook een gokje wagen of gewoon genieten van het gezellige en vriendelijke decor. Kortom, een jazzconcert in een uitzonderlijk kader: de ideale combinatie voor een onvergetelijke belevenis in een cultureel weekend van internationale allure.

     

     

    14-04-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.liberty tv

     

     

    www.libertytv.com :

    de baas op het gebied van zuiver “vluchten”

     

     

    De site, www.libertytv.com, laat zich kenmerken door haar verschillende aanbiedingen, haar eenvoudig gebruik en haar om de 15 minuten bijgewerkte inhoud. Een andere belangrijke troef : de mogelijkheid die zij biedt aan haar internetgebruikers om vliegtuigtickets te reserveren met vertrek in België of in Frankrijk. En dit tegen een prijs die nergens zo laag is.

     

    Liberty TV is “de” aanbeveling op het gebied van zuiver “vluchten”. Of het nu voor een vaste vlucht of een lage prijs vlucht, een plezierreisje of zakenreis is, het informaticasysteem laat iedereen op ieder moment kennis maken met het aantal resterende plaatsen voor een vlucht, de uurregeling, en de prijzen van de beoogde bestemming die door de verschillende maatschappijen worden gehanteerd.

     

    De tarieven aangeboden door Liberty TV zijn bij meer dan 80% van de gevallen de laagste op de markt. Een schandelijk tarievenbeleid brengt Liberty ertoe de prijs onmiddellijk te doen dalen ingeval zij vaststelt dat ze niet de meest concurrerende van de markt is. Aanbiedingen van vliegtuigmaatschappijen voor eenzelfde bestemming vlot vergelijken wordt kinderspel !

     

    De site van Liberty TV maakt het iedereen mogelijk om op korte tijd de relevantste reisinformatie te bekomen. Zonder de perfect veilige betalingswijzen te vergeten. Zuiver “vluchten” boeken op www.libertytv.com is een efficiënte oplossing die het leven van vele mensen, die bezorgd zijn om de wereld aan de laagste prijs te doorlopen,  vergemakkelijkt.

     

    13-04-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.carlsberg

     

    Carlsberg doet luxe jacht cadeau

    Nieuwe promotiecampagne bouwt verder op succesvolle ‘Private Jet’ campagne vorig jaar

     

     

     

    Carlsberg, één van de grootste bierproducenten ter wereld, start een nieuwe wedstrijd waarbij men zijn eigen luxe jacht kan winnen. Wie één van de komende weken en maanden een Carlsberg drinkt maakt kans op een zeven dagen durende cruise met drie vrienden op een luxe jacht, met exclusieve bediening. Daarnaast schenkt Carlsberg nog honderden andere schitterende prijzen weg. De nieuwe ‘Private Yacht’ campagne is een vervolg op de succesvolle ‘Private Jet’ campagne van vorig jaar.

     

    Met drie vrienden in alle luxe ronddobberen langs de prestigieuze kusten van St.-Tropez, Cannes en Monaco. Dat is de inzet van de ‘Private Yacht’ wedstrijd die Carlsberg dit jaar organiseert. Al wat men moet doen is zich registreren via de website www.carlsberg.be en de code die op alle aangekochte flesjes en blikjes Carlsberg staat ingeven. Iedere maand worden 3 finalisten geselecteerd uit de geregistreerde codes. Wie geregistreerd is op www.carlsberg.be krijgt een bericht of hij al dan niet tot de finalisten behoort. Begin augustus vindt de finale loting plaats onder de 12 finalisten. De winnaar mag de eerste week van september, samen met drie vrienden, inschepen op zijn eigen luxe jacht.

     

    Naast de hoofdprijs zijn er nog tal van andere schitterende prijzen te winnen. Zo verloot Carlsberg iedere maand een luxueuze trip naar Monaco voor 2 personen. Wie meer dan 6 codes verzamelt per maand maakt kans op deze fantastische prijs. Daarnaast maakt iedereen die meer dan 3 codes per maand ingeeft iedere week kans op een exclusief uurwerk van Tissot. Ten slotte geeft Carlsberg iedere dag 6 zonnebrillen en 6-clips Carlsberg cadeau. Om kans te maken op deze dagprijzen kan men zijn code gewoon door sms’en naar het nummer 3770. Men ontvangt onmiddellijk een sms terug met de melding of men al dan niet gewonnen heeft. Ook wie deelneemt via de website maakt kans op deze dagprijzen.

     

    Meer informatie over de ‘Private Yacht’ campagne vindt u terug op www.carlsberg.be

     

    13-04-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.marriott gent
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    GHENT MARRIOTT.

     

     

     

    De stad Gent combineert een indrukwekkend verleden met een bruisend heden. Het kan geen toeval zijn dat Gent een hele serie treffende namen heeft verzameld over de jaren: historisch hart van België, een stad voor alle tijden, een middeleeuws Manhattan …

    Gent is wel degelijk één van de mooiste historische steden van Europa en het komt dan ook niet als een verrassing dat Marriott Hotels Gent heeft gekozen voor zijn eerste hotel in België buiten Brussel.

     

    Het Ghent Marriott ligt aan de oevers van de Leie en brengt een moderne look naar een charmante locatie. Geschiedenis en de nieuwste modetrends leven harmonieus samen, zowel in het hotel als in de stad! Het hotel is slechts enkele minuutjes wandelen verwijderd van de winkelstraten en de universiteit en biedt een uitzonderlijk uitzicht op enkele belangrijke sites van de stad.

     

    Het Ghent Marriott bezit alle elementen om de meest verschillende klanten te behagen met vele onverwachte contrasten. Alhoewel de façade aan de Korenlei onveranderd bleef, heeft het interieur een ultramoderne look, benadrukt door de spectaculaire glazen constructie over de ruim atrium hal.

     

    Het elegante Ghent Marriott, een volledig niet-roker hotel, is een bestendige uitnodiging om een nieuwe frisse aanpak te ontdekken, sterk verschillend van de traditionele hotels. Onder de 150 kamers tellen we naast een presidentiële suite, een 10-tal kamers en suites die in de gerestaureerde 16de eeuwse huizen gelegen zijn, met een fantastisch zicht op de Leie.

    Of de reiziger hier nu op zakenreis is, voor een speciale gelegenheid of gewoon om de lokale cultuur op te snuiven, het Ghent Marriott biedt een perfecte uitvalsbasis voor diverse ontdekkingen met speciale extra’s, die de gast het ‘thuis gevoel’ meegeven. Bovendien bieden de kamers een snelle internetaansluiting, luxe beddengoed en toiletartikelen, maar ook een ruime werkplek.

     

    Ondanks het feit dat het Ghent Marriott de naam draagt van een grote Internationale keten, is het hotel ook een plaats waar de Gentenaar zich thuisvoelt, een miniatuur Gent als het ware.De ruime lobby is een perfecte ontmoetingsplek in het centrum van de stad. Het restaurant ‘Korenhuis’ ontleent zijn naam aan het feit dat het op de Korenlei is gelegen, aan de vroegere graankaaien en dat het in een gerenoveerd 16de patriciërshuis gelegen is. Het interieur reflecteert ook de atmosfeer van een klassiek herenhuis met smaakvolle moderne details en met het design en de verwachtingen van de hedendaagse globale cultuur. Er is een aparte toegang zodat fijnproevers niet door het hotel moeten om van de culinaire geneugten te genieten.

     

    Gent is ook de bloemenstad van België. Deze reputatie voor prachtige bloemen en hun invloed is reeds zeer oud: de Franse koningen gebruikten de ‘fleur-de-Lys’ op hun kledij en voerden ze in hun wapensschild als een koninklijk symbool. Naast de lelie is Gent natuurlijk ook bekend voor zijn begonias, azalea’s en korenbloemen. De korenbloem, in het engels poppy, is een wilde bloem die veel in de velden van de regio voorkomt en die wereldberoemd werd gemaakt door de Engelse soldaten die in WO1 “the poppy fields of Flanders” beschreven in gedichten en brieven. De Poppi cocktail en lounge bar ontleent zijn naam aan dit grafisch symbool van de regio en heeft een opvallend rood en zwart decor.  De binding met de Gentenaar wordt hier opnieuw verstevigd door een aparte toegang.

     

    En ‘last but not least’ zullen de organisatoren van vergaderingen en evenementen blij zijn met de 420m² extra vergaderruimte die in Gent beschikbaar is. De meetingruimte is makkelijk en snel opdeelbaar in 7 verschillende zalen. Alle ruimten hebben daglicht en de grote zaal ‘ De Korenlei” heeft bovendien een prachtig uitzicht op de Leie en de mooie gildenhuizen langs beide oevers. Alle zalen zijn uitgerust met de meest moderne high tech infrastructuur, waardor elk type van meeting probleemloos kan worden georganiseerd.

     

    Voor het comfort van zijn bezoekers stelt het hotel eveneens een ondergrondse parking ter beschikking, een fitnessruimte, een business center, internet aansluiting in het ganse hotel en 24 uur room service.

     

     

    Het Ghent Marriott biedt ruime mogelijkheden om het bruisende hart van België en Gent te ontdekken en is meteen een levendige introductie tot één van de meest fascinerende steden van Europa.

    Ghent Marriott, Korenlei 10, 9000 Gent – tel 09/233 93 93

    www.marriottghent.com

     

     

     

     

     

     

    12-04-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.groeiend congrestoerisme

           GROEIEND CONGRES- EN SEMINARIETOERISME IN WEST-VLAANDEREN.

     

     

    In 2007 bundelen Westtoer, het provinciebestuur, de Kust, het Brugse Ommeland, de Westhoek, de Leiestreek én Brugge de krachten om het congres- en seminartoerisme in West-Vlaanderen te promoten. Met nieuw initiatieven in print en online presenteert Westtoer het ruime aanbod van privé-partners en de Dienst voor Toerisme in steden/gemeenten. Nieuw voor 2007 is de samenwerking met Brugge (Meeting in Brugge). In vergelijking met 2001 is het aantal aankomsten voor het congres- en seminarietoerisme in de vier regio’s en Brugge gestegen met 19 procent, maar blijft ver beneden de aangeboden mogelijkheden.

     

    Patrick van Gheluwe, voorzitter Westtoer en gedeputeerde voor Toerisme en Recreatie: “Het doel van onze missie is duidelijk: de vier West-Vlaamse regio’s en Brugge promoten als een bestemming voor congres- en seminarietoerisme en het marktaandeel ten opzichte van andere seminariebestemmingen in Vlaanderen vergroten. Naast de Kust en Brugge beschikken ook de Westhoek, de Leiestreek en het Brugse Ommeland over voldoende troeven om te wedijveren tegen grote steden als Gent, Brussel en Antwerpen die traditioneel als congres- en seminariebestemming worden gekozen. Brugge blijft een uniek gegeven. In 2007 werken Westtoer en meeting in Brugge voor de eerste keer intens samen om de kunststad te promoten als bestemming voor congres- en seminarietoerisme. Deze samenwerking betekent een meerwaarde in de promotiecampagnes voor het West-Vlaamse aanbod en dit bij diverse doelgroepen.”

     

    Voor de onlinepromotie van het volledige aanbod zijn twee nieuwe URL’s gecreëerd. De URL www.meetingwestflanders.be geeft de totaalpagina voor West-Vlaanderen. Van hieruit kiest de meetingplanner voor de Kust, Brugge of de groene regio’s. Specifiek voor de groene regio’s presenteert Westtoer de URL www.greenwestflanders.be . In deze website wordt het congres- en seminarietoerisme van de Westhoek, Het Brugse Ommeland en de Leiestreek gebundeld en is een link voorzien met de regiosites voor toeristische informatie. De websites bieden ook een nieuwe service: bedrijven en organisaties kunnen gebruik maken van een zoekmachine om een locatie en/of een incentive-idee te vinden. Geïnteresseerden kunnen via deze weg tevens rechtsreeks met de aanbieders communiceren.

     

    Drie brochures verruimen de communicatie-instrumenten. De brochure ‘ Meetcentives Kust’ vermeldt faciliteiten voor meetings, congressen, incentives en bedrijfsevenementen. In de brochure ‘Meetcentives Brugse Ommeland, Westhoek en Leiestreek’ vind je het uitgebreid aanbod in deze regio’s. De brochure ‘Meeting in Brugge’ accentueert zich vanzelfsprekend op alle vergader- en hotelaccommodaties die deze kunststad te bieden heeft.

     

    De brochures zijn gratis verkrijgbaar bij Westtoer, Kon. AlbertI-laan 120, 8200 Sint-Michels-Brugge. Tel 050/305 500 fax 050-305 590. info@westtoer.be

    www.meetingwestflanders.be en www.greenwestflanders.be

     

    12-04-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wijn nieuw zeeland
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Binnen vijf jaar omschakelen naar 100 procent duurzame productie

    Nieuw-Zeeland; land van de zuiverste wijnen

     

    Nieuw-Zeelandse druivenboeren en wijnmakers - toch al bekend om hun eerlijke, zuivere wijnen -  staan voor een enorme operatie. Binnen vijf jaar willen ze collectief omgeschakeld zijn naar een milieuvriendelijke, verantwoorde manier van produceren. Alle geclassificeerde wijnen uit Nieuw- Zeeland verdienen vanaf wijnjaar 2012 het predikaat duurzaam. Dit is haalbaar omdat 60 procent nu al de duurzaamheidsprincipes omarmt. Wie het 380 km lange ‘Classic New Zealand Wine Trail’ volgt, kan de zuivere intenties proeven en met eigen ogen aanschouwen.

     

    Door de belangrijkste wijngebieden van Nieuw-Zeeland (Hawke’s Bay, Wellington, Tararua, Wairarapa/Martinborough en Marlborough) loopt een schitterende bewegwijzerde route die langs alle beroemde wijnhuizen en vele nog onontdekte pareltjes voert: de Classic New Zealand Wine Trail. Bezoekers worden overal vriendelijk uitgenodigd om de heerlijke en eerlijke wijnen te komen proeven. Zoals de spraakmakende Sauvignons Blanc van Marlborough, die de wijnwereld op stormachtige wijze veroveren. Zij winnen met hun pure, citrusachtige karakter de laatste jaren hoofdprijzen op diverse internationale wijnconcours. Maar ook de rode Nieuw-Zeelandse Cabernets, Merlots en Syrahs zijn een ontdekking.

    De wijnhuizen, blikvangers vanwege hun vaak fraaie architectuur, fungeren soms als hotel, restaurant of Bed & Breakfast. Sommigen zijn al meer dan honderdvijftig jaar oud. Zoals Nieuw- Zeelands oudste Mission State, gevestigd in 1851 door Franse missionarissen. Onderweg zijn vele bezienswaardigheden op het gebied van kunst en cultuur; exposities, musea, galeries, boutiques maar ook historische gebouwen en boerenmarktjes. En dat alles in de setting van de adembenemende Nieuw-Zeelandse natuur. 

     

    Duurzaam produceren

    De Nieuw-Zeelandse wijnproducenten, verenigd in de SWNZ (Sustainable Winegrowing New Zealand) zijn toonaangevend in de wereld op het gebied van duurzame wijnproductie. Zij ontwikkelden in de afgelopen dertien jaar een eigen productiemethode: de Biogro Organic Grape and Wine Standard. Hierin staan de drie P’s van People, Planet en Profit (mensen, milieu en winstgevendheid) centraal. 60 Procent van de producenten, die 70 procent van de productie voor z’n rekening neemt, werkt al volgens deze standaard.

    Die producenten bouwen daarmee actief aan het wereldwijd erkende eerlijke, zuivere imago van de Nieuw-Zeelandse wijnen. Om hun handelspositie op de internationale markt te waarborgen, hebben ze het ambitieuze plan opgevat om voor het wijnjaar 2012 alle Nieuw-Zeelandse druiven en wijnen geproduceerd te krijgen onder de duurzaamheids standaard. Ze zijn voornemens een onafhankelijk instituut op te richten dat toetst aan de standaard en dat bovendien een wereldwijde marketingstrategie ontwikkelt en uitvoert.

     

    11-04-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.futuroscope
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    “FUTUROSCOPE RESORT”

     

     

     

    Meer dan ooit blijft het jarige Futuroscope een attractiepark met een avontuurlijke, ludieke maar vooral pedagogische waarde. De 20ste verjaardag die in 2007 wordt gevierd, staat bol van activiteiten die nieuwe sensaties en ongekende emoties met zich brengen.

     

    Het attractiepark lokt jaarlijks meer dan één miljoen bezoekers, 32 miljoen sedert de opening in 1987. De nieuwe attracties verstevigen de drie items van het park, nl. het beleven van ongebreidelde sensaties, de wereld op een andere manier leren bekijken en dromen van de toekomst.

    Tot de nieuwe attracties behoren o.m. een expeditie op de Blauwe Nijl, een waterbeleving ‘eclabousse’, dansen met robots en futurobot. Futurokids is een verzamelnaam voor talrijke attracties die de kinderen centraal plaatsen en hen een betoverende toekomst laten beleven.

     

    Nieuw is anderzijds het concept “Futuroscope Resort” dat op initiatief van het hotel Plaza en in samenwerking met het Palais de Congrès en het attractiepark wordt gelanceerd. Initiatiefnemer Alain Joffard wil met dit nieuwe concept de drie partners een ruimer aandeel in het zakentoerisme en het evenemententoerisme in Frankrijk bezorgen.

     

    Het Plaza hotel biedt 274 kamers op twee comfortniveaus, nl. het Plaza hotel en de Top Club Plaza. Dit laatste segment beantwoordt integraal aan de strengste eisen van de moderne zakenman. Met 4 vergaderzalen en 8 boardrooms kan het Plaza hotel diverse meetings herbergen. Diverse gastronomische projecten zorgen ervoor dat het ‘exclusieve’ kader van zowel het comfortniveau Plaza als het luxueuzere comfortniveau Top Club Plaza Exclusive, de gasten optimaal verwennen.

     

    Het nabijgelegen Palais de Congrès  knipoogt met 17 modulabele zalen rechtstreeks naar het meetingtoerisme, de zalen zijn immers perfect geschikt voor groepsactiviteiten en /of commissievergaderingen. Bovendien beschikt met Congressenpaleis over maar liefst drie Amfitheaters, het Groot Amfitheater kan tot 1150 deelnemers herbergen, het Nieuwe amfitheater zowat 300 en het Kleine Amfitheater nog 150. Ook de restauratieruimte van 1100m² kan op meerdere manieren worden ingedeeld.

     

    Het Parc Futuroscope tenslotte zorgt voor diverse activiteiten inzake teambuilding, groepswerk en individuele opdrachten. Vanzelfsprekend kan het Parc Futuroscope ook als ontspanningsact in het Congrestoerisme worden opgenomen.

    Meerdere attracties kunnen volledig worden afgehuurd maar ook avondlijke projecten zitten in het aanbod verweven. Het restauratie-aanbod omvat o.m. een leerrijke ervaring met de moleculaire keuken van Henri This, in het park gepromoot door Noël Gutrin.

    Tot de ontspanningsmogelijkheden in de onmiddellijke omgeving behoren o.m. golf, zeilen, paardrijden, autosporten en schattenjagen. Maar ook de Marais Poitevin, de haven van La Rochelle en de kastelen van de Loire zijn minder dan een uurtje rijden van het ‘Futuroscope Resort’ verwijderd.

     

     

     

    11-04-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.frituurolie

    “GEZONDE” FRIAL EXCELLENCE OLIE,

    voor alle gefrituurde Quick-producten

     

     

     

    In het kader van het programma “Smaak en Voeding” staan betere kwaliteit en minder vetstoffen in de producten, bij Quick, al bijna tien jaar centraal in de werkzaamheden van de R&D-afdeling.

     

    Het programma ‘Smaak & Voeding’ dat in 2004 definitief van start ging, groepeert diverse initiatieven die Quick op touw zet over voedingswaarde, uitbreiding van de menukaart en het bewustmaken van adolescenten van het belang van een evenwichtige levensstijl. Deze actie is aldus Annick van Overstraeten, General Manager Quick Belux, des te belangrijker daar Quick werd erkend als het referentierestaurant voor 15- tot 25-jarigen.

     

    Quick levert op zijn schaal en door de plaats die de keten als “hamburger restaurant” inneemt in de voeding van jongeren en van het grote publiek een aanzienlijke bijdrage tot een betere voeding. De aanpak van Quick past bovendien perfect binnen de nationale benadering van de volksgezondheid sinds de lancering van het NVGP1 project.

     

    Quick blijft aldus Hubert Vilmer, Directeur van het programma “Smaak en Voeding” verder zoeken naar verbeteringen en opteerde voor het gebruik van een gezondere olie. Alles behalve een sinecure vermits het behoud van de smaak als absolute noodzaak gold. Bovendien werd doelbewust gekozen voor een wetenschappelijk onderbouwd project met als opdracht het vinden van een nieuwe olie die maximaal beantwoordt aan de normen van de Wereldgezondheidsorganisatie WHO.

     

    Vanuit deze doelstelling bezorgt Quick in de zomer van 2005 de leveranciers die wensen deel te nemen aan de opdracht, een lastenboek met als enig doel de verbetering van het voedingsprofiel van het product “frituurolie”, en dit om de voedingskwaliteit van de gefrituurde producten van de merknaam te verbeteren, zonder er de organoleptische kenmerken van te veranderen: smaak, goudkleur en knapperigheid.

     

    De producten van drie van de geraadpleegde leveranciers worden in aanmerking genomen en Quick bestudeert de oliën om te zien welke het best aansluiten bij de aanbeveling inzake verzadigde vetzuren (VVZ) en enkelvoudig onverzadigde vetzuren (EOVZ). De ingediende productvoorstellen die kaderen binnen de opgelegde doelstellingen worden vervolgens wetenschappelijk onderzocht en uitgetest.

    Na afloop van de diverse onderzoeken en meerdere test waarbij o.m. dagelijks 50 kg frieten werden afgebakken in reële omstandigheden, weerhoudt Quick de olie Frial Excellence van Lesieur: een mengeling van zonnebloem-, koolzaad- en druivenpitolie. De vetzuurverdeling bedraagt 7.5% verzadigde vetzuren, 76.5 % enkelvoudig onverzadigde vetzuren en 16% meervoudig onverzadigde vetzuren.

    Volgens onderzoekers en wetenschappers is Frial Excellence een olie die stabiel is bij het bakken, waarvan de kwaliteit niet te snel afneemt in de loop van de verschillende frituurcycli, in tegenstelling tot de klassieke olie waarin de vetzuren denatureren en polaire verbindingen en vrije vetzuren vormen, die schadelijk zijn voor de gezondheid. De geselecteerde olie zal nog voor het zomerreces aan alle restaurants van de keten worden verdeeld.

     

    Na twee jaar van inspanningen is QUICK geslaagd in zijn opzet om te beschikken over een frituurolie met bewezen kenmerken inzake voedingswaarde, en dit ondanks het financiële aspect van deze keuze. Deze keuze is de duurste, maar past perfect binnen de verbintenis inzake ‘Voedingswaarde & Vernieuwing’ die Quick is aangegaan. Steeds het beste bieden aan de verbruikers.

    Dit streven om het voedingsprofiel van de frituurolie te verbeteren heeft het tegelijk mogelijk gemaakt de stabiliteit van de olie te verbeteren door vermindering van de vorming van polaire verbindingen en de vrije vetzuren in opeenvolgende bakcycli maar ook in een verbetering van het proces van kwaliteitscontrole, waarbij Quick van een strookjesmethode is overgestapt op een elektronische methode.

     

    Annick Van Overstraeten onderstreept complementair, dat zowel crewleden als de managers in de Quick-restaurants worden opgeleid in de grondslagen van de voeding zodat zij hun klanten kunnen adviseren en vragen omtrent de voedingswaarde en het voedingsprofiel van de producten kunnen beantwoorden.

     

     

     

     

    11-04-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.aoste recept3
    Klik op de afbeelding om de link te volgen



    • Gevulde peren met Aoste Authentique Kalkoengebraad

    Ingrediënten 16 sneetjes Aoste Authentique Kalkoengebraad (2 pakjes), 2 peren, 1 limoen, 1 rode ui, 150 g champignons, 50 g blauwe kaas, 1 el gehakte dragon, 1 el olijfolie, 1 mespunt kaneel, versgemalen peper en zout


    Bereiding
    Schil de peren, snijd  in twee en verwijder het klokhuis. Giet er wat limoensap over. Snipper de ui en de dragon fijn. Snijd de champignons in zeer kleine blokjes of schijfjes. Stoof de gesnipperde ui glazig en doe er vervolgens de champignons bij. Laat al roerend bakken. Kruid met een mespunt kaneel, peper en zout. Schik wat kalkoengebraad in de peer en voeg er de champignonmengeling met de blauwe kaas aan toe.

    11-04-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.petermolen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    PETERMOLEN

    Outdoor cooking

     

     

     

    Dit nieuwe boek van Peter De Clercq is een uitnodiging om eerst languit te liggen lezen en daarna nog heel vaak ter hand te nemen om familie en vrienden te overtuigen van je kookkunst. Het is evenzeer een mooi kijkboek, dankzij de schitterende foto’s van Lennert Depretere (gerechten) en Magali Sibille (locaties).

     

    Dit boek is veel meer dan een schitterend grill- en barbecueboek, geschreven door de absolute BBQ-kampioen Peter De Clercq. Jawel, er staan heel wat bereidingen in die de creativiteit van Peter, perfect combineren met het feit dat iedereen ze makkelijk zelf kan klaarmaken. Een boek, gewoonweg boordevol ideeën uit het brein van een culinaire meester die gepassioneerd is door vuur.

    Daarenboven biedt het boek ook een boeiende en niets verhullende kijk achter de schermen van de programmareeksen ‘Petermolen’ die aanvankelijk op een aantal regionale zenders te zien waren en latere edities nationaal op S.televisie. Het boek toont de bekende Vlamingen die aan het programma deelnamen, de sfeer voor en achter de camera, onze eigen Belgische kust, maar meer nog in de prachtige streek van Elounda op Kreta waar de S.televisiereeks ‘Petermolen op de rooster’ werd opgenomen. BV’s werden figuurlijk op de rooster gelegd, terwijl Peter het roosteren letterlijk uitvoerde.

     

    Peter De Clercq is eigenaar en chef-kok van restaurant Elckerlyc in Malgedem, waar grillen en barbecuen de specialiteit van het huis zijn. Met sprekend gemak temt hij de vlammen tot een rode gloed; hij slaagt er steeds weer in perfecte gegrilde en gebarbecuede gerechten te serveren. Zijn geheim is geen geheim: kennis van zaken en ingrediënten van topkwaliteit.

    Eerder publiceerde hij bij Roularta Books de Eigentijdse barbecuen; Grill & barbecue voor alle seizoenen, Roken en Barbecue de wereld rond.

     

    Petermolen – Outdoor Cooking

    Uitgeverij Roularta Books

    ISBN 978 90 8679 061 6 – prijs 20€

     

    Petermolen is een uitdaging en een aansporing. Jezelf overtuigen van je kookkunst en lekker dagdromend genieten van talloze gezellige momenten en van heerlijke gezonde bereidingen.

     

    10-04-2007 om 09:15 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.exki
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nieuw bij exki: “EKiLIBRE by DIETEO”

     

     

     

    EXKi is op nauwelijks enkele jaren uitgegroeid tot een snelkeukenconcept van topkwaliteit met aandacht voor natuurlijke en verse producten.

     

    Het concept steunt op vier belangrijke pijlers: EXKi, natural, fresh & ready. EXKi betekent de beste ingrediënten die door meesterkok Frank Fol in overheerlijke recepten werden samengebracht. Door deze kwaliteitsaanpak met absoluut streven om de authentieke smaak van haar producten te behouden en te bevorderen, werd EXKi zelfs opgenomen in de vereniging van Eurotoques.

     

    Dagverse producten zijn beter voor de gezondheid, EXKi heeft hierbij resoluut geopteerd voor groenten. In het moderne voedingspatroon heerst een absoluut chronisch tekort aan groenten, bij EXKi voeren ze de boventoon. Verder wordt het vetgehalte verlaagd en gebruikt EXKi geen boter of mayonaise, maar wel tapenades, légumaises® en verse pesto van groenten.

     

    In opdracht van EXKi werden gedurende 18 maanden door Dieteo, de Informatiedienst voor diëtisten en hun patiënten, samen met het CIRIHA, het centrum voor informatie en onderzoek omtrent voedseltolerantie en gezonde voeding, analyses uitgevoerd die als basis moesten dienen voor de ontwikkeling van een nieuw, duidelijk en nauwkeurig systeem voor voedingsinformatie:  EKiLIBRE by DIETEO.

     

    De voedselpiramide is het uitgangspunt met als resultaat dat bij EXKi, elk product een duidelijke analysefiche meekrijgt met voor de klant erg precieze informatie over wat hij eet.

    De informatieve fiches vermelden tevens de caloriewaarde van elk product. Alle informatie werd in een voedingsbijbel van meer dan 100 blz. gebundeld, maar is eveneens op het internet consulteerbaar via www.exki.com

     

    In het nieuwe lentegamma worden andermaal enkele topproducten verwerkt. De toevoeging van o.m. truffelbereidingen en gerookte eend tijdens de feestperiode, heeft overduidelijk aangetoond dat de EXKi-klanten doelbewust kiezen voor gezonde producten met zelfs een luxueus tintje.

     

    De opening van een exploitatie in Parijs, augustus 2006, is bijzonder succesvol. Parijzenaars zien gezonde voeding duidelijk anderzijds dan de Belgen. Klanten maken geen keuze uit enkele losse hapjes, maar stellen doelbewust en geconcentreerd een ‘gezond’ menu samen.  Parijs krijgt nog dit jaar een 2de exploitatie, co-founder Nicolas Steisel stipt aan dat ook Gent zijn exploitatie krijgt. Nog dit jaar komen er bovendien twee nieuwe exploitaties in Wallonië en wellicht ook eentje aan de kust.

     

     

    10-04-2007 om 09:13 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.drie generaties

     

    De Belgen en hun vakantie, de nieuwe trends

     

    DRIE-GENERATIE-VAKANTIE STEEDS POPULAIRDER blijkt uit stijging boekingen met twintig procent binnen drie jaar

     

     

     

    De Belgische gezinnen opteren steeds meer voor de vakantieformule “de drie-generaties”. Die conclusie kan men trekken naar aanleiding van een representatieve opiniepeiling die, in opdracht van Center Parcs, door DirectResearch werd uitgevoerd in drie landen, waaronder België. Het versterken van de familiale banden voor de grootouders, een vergrote vrijheid voor de ouders en de mogelijkheden om nieuwe dingen te ontdekken voor de kinderen. Dat zijn de argumenten die de bevraagde mensen het meeste naar voren brengen.

     

    Al geruime tijd signaleert Center Parcs een stijgende behoefte aan groepsvakanties. In vergelijking met 2004 is sprake van een stijging met ongeveer 20 procent.

    Voor Center Parcs weerspiegelt dit fenomeen zich dan ook in de cijfers: steeds meer reserveren de gasten cottages die ruimer zijn of die naast elkaar gelegen zijn. Ook de vraag naar activiteiten die men in groep kan uitoefenen blijft groeien. Zich goed bewust van deze evolutie, gaven de verantwoordelijken van Center Parcs de opdracht aan een onderzoeksbureau om een enquête uit te voeren naar het concept de “drie-generatie-vakantie”. Deze enquête werd uitgevoerd in drie landen: België (Wallonië en Vlaanderen), Nederland en Duitsland.

     

    Grootouders steeds belangrijker

    Uit dit onderzoek komt duidelijk naar voren dat deze vakantie in opmars is in België. Een gezamenlijke vakantie versterkt de band tussen de drie generaties zegt 45 procent van de Vlamingen en 44 procent van de Walen. ‘’ Grootouders spelen een steeds belangrijkere rol in het leven en de opvoeding van hun kleinkinderen”,licht Willy Faché, emeritus hoogleraar aan de Universiteit van Gent en specialist vrije tijd en toerisme toe. Daarnaast geven alle kinderen aan vooral heel veel plezier te maken met opa en oma en vinden ze het natuurlijk fijn extra verwend te worden.

     

    Maatwerk voor groepen

    Center Parcs speelt in op de populariteit van de ‘drie-generatie-vakantie’ door in haar aanbod onder de noemer GetTogether maatwerk aan groepen te bieden. Zo biedt zij cottages voor twee tot twaalf personen. De laatste zijn voorzien van onder meer flatscreens, een grote zitruimte en voorzieningen voor spelactiviteiten, zoals een tafeltennistafel en een BBQ buiten. Als de groep groter is, kunnen gasten ook meerdere cottages boeken die dichtbij elkaar zijn gelegen. Daarnaast hebben gasten een ruime keuze aan activiteiten waaraan iedereen, jong en oud, kan meedoen, van een avontuurlijke speurtocht, Nordic Walking  en een bowlingtoernooi tot tal van andere sportieve en gezellige groepsactiviteiten. Uit onderzoek blijkt dat de driegeneraties het zeer waarderen als hierbij een deel van de organisatie uit handen wordt genomen. Daarom heeft Center Parcs in alle categorie vijf parken personen speciaal opgeleid voor de functie van Personal Planner. Hierdoor beschikken gasten over één contactpersoon die alles regelt: van het bezorgen van taart in de cottage tot en met het regelen van een GPS-speurtocht en allerlei andere activiteiten. De ervaring leert daarnaast dat de drie generaties een duidelijke voorkeur hebben voor gemeenschappelijke activiteiten en het delen van ervaringen. Daarom heeft Center Parcs een aantal nieuwe activiteiten ontwikkelt, waaronder de Park Olympics – waarbij families een sportieve krachtmeting met elkaar aangaan – en de GPS-speurtocht.

     

    10-04-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sleepy

    'Het leven is beter in bed'.

     

     

     

    Sleepy, marktleider op het vlak van slaapcomfort, heeft voor deze campagne de handen in elkaar geslagen met Saatchi & Saatchi - The Ideas Company. "Slapen wordt in onze Vlaamse cultuur al te vaak als tijdverspilling bekeken. ‘De ochtendstond heeft goud in de mond’, ‘slaapkop’, ‘wie uit wil gaan moet kunnen opstaan’,...

     

    We kennen het allemaal wel, en we hebben er ons gedrag vaak ook aan aangepast: pochen over de minimale hoeveelheid slaap die we nodig hebben, we hebben het allemaal wel eens gedaan. Er zijn ook weinig goede voorbeelden: het heersende rolmodel voor de Vlaming is de harde werker die bij voorkeur zo weinig mogelijk tijd in bed doorbrengt. Kijk maar naar onze regering tijdens het begrotingsconclaaf, de regeringsvorming of ander topoverleg.

     

    Als marktleider in slaapoplossingen weigert Sleepy zich neer te leggen bij deze houding. Natuurlijk is een goede nachtrust nodig voor ons lichamelijk en geestelijk welzijn, maar er is meer. Slapen is daarnaast ook gewoon genieten, en het wordt tijd dat onze slaapkamer ook terug in die zin wordt geappreciëerd. En dat is wat de campagne moet gaan doen: mensen terug van hun bed leren genieten: of je er nu in leest, slaapt, vrijt, werkt, eet,...

    Dat is de attitudewijziging die we willen bewerkstelligen: net zoals je van een goede maaltijd kan genieten, of van een aangename reis, mag je dat ook doen met die schaarse uren in je bed. En hopelijk komen mensen dan tot de conclusie dat die iets minder schaars mogen worden.

     

    Sleepy. Het leven is beter in bed. "

     

     

    09-04-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bestemming vlaanderen

     

     

    "Bestemming Vlaanderen":

    nieuw toeristisch magazine op alle regionale TV-omroepen

     

     

     

    Donderdag 22 maart startte op alle Vlaamse regionale TV-omroepen een nieuw toeristisch magazine 'BESTEMMING VLAANDEREN' waarin de kijkers wekelijks tips krijgen geserveerd over uitstappen in Vlaanderen.

     

    Bestemming Vlaanderen is het resultaat van een unieke samenwerking tussen Telenet, Toerisme Vlaanderen, de 5 Provinciale toeristische organisaties (Westtoer, Toerisme-Oost-Vlaanderen, Toerisme Provincie Antwerpen, Toerisme Limburg en Toerisme Vlaams-Brabant) en de Vlaamse regionale TV- omroepen (verenigd in NORTV).

     

    Verleden zomer overlegden de regionale televisiezenders met minister Bourgeois met het oog op de toeristische promotie van Vlaanderen op de binnenlandse markt. Via een aanbod van Telenet komt er nog geen jaar later al een gloednieuw toeristisch magazine op antenne. Doel: de promotie van "vakantie in Vlaanderen".

     

    In elke uitzending (20 min.) zitten 5 reportages, telkens in een andere Vlaamse provincie. Het nieuwe magazine sluit naadloos aan bij de nieuwe marketingstrategie van Toerisme Vlaanderen voor de binnenlandse markt. "Toerisme Vlaanderen dient de komende jaren nog meer te fungeren als centraal platform voor de toeristische sector, als aanstuurder en realisator van de plannen en inspanningen van iedereen, binnen én buiten het toerisme. Bestemming Vlaanderen brengt die samenwerking mooi in de praktijk" stelt de toerismeminister.

     

    De koppeling aan een digitaal platform biedt heel wat nieuwe mogelijkheden voor de toeristische sector. Met digitale en interactieve applicaties kan op termijn niet alleen info vergaard worden via het televisietoestel, maar kunnen ook tickets besteld worden en zelfs hotelverblijven geboekt worden. Bestemming Vlaanderen vormt voor de sector een uitgelezen laboratorium om alle mogelijkheden te kunnen verkennen.

     

     

    07-04-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.aoste recept2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen




    • Pastasalade met Aoste Authentique Kalkoengebraad

    Ingrediënten
    240 g Aoste Authentique Kalkoengebraad (2 pakjes), 200 g ongekookte pasta, 750 ml kippenbouillon, 1 teentje knoflook, 8 takjes dragon, 10 groene olijven, 1 1/2 roze pompelmoes, 1 eetlepel frambozenwijnazijn, 2 eetlepels dressing, max. 40% vetgehalte, peper en zout

    Bereiding
    Breng de kippenbouillon met de knoflook en 4 takjes dragon aan de kook. Voeg de pasta toe en kook deze gaar. Verwijder de dragon en de knoflook. Snijd het kalkoengebraad in reepjes en meng met de frambozenwijnazijn, de dressing en de rest van de dragonblaadjes. Breng op smaak met zout en peper. Pel de pompelmoes en snijd in partjes. Meng de pasta met de olijven, de pompelmoespartjes en de kalkoenreepjes. Dien koud of lauwwarm op.



    07-04-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.spatel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    De spatelklopper van Cuisipro:

    conventioneel keukenhulpje in een niet-conventioneel jasje



     

    De klopper is al generaties lang een onmisbaar instrument in de keuken. Nochtans is zijn design heel eenvoudig: een aantal metalen draden wordt gebogen en samengehouden door een greep. Nieuwe materialen zoals silicone hebben de bescheiden klopper nog krachtiger gemaakt. En nu zorgen nieuwe onconventionele vormen voor een nog betere efficiëntie. Maak kennis met de spatelklopper van Cuisipro!

    Zoals zijn naam laat vermoeden, is de spatelklopper van Cuisipro, gemaakt van roestvrij staal en hittebestendig silicone, niet zomaar een klopper. Naast het kloppen van sauzen, eieren of room, kan je het voedsel namelijk ook omspatelen en de pot schoonschrapen. Door de elliptische vorm geeft deze klopper meer weerstand bij het kloppen en volgt hij perfect de rondingen van de pot of pan.

    Deze klopper met silicone heeft dezelfde eigenschappen als een roestvrijstalen klopper maar maakt geen krassen. Bovendien is hij hittebestendig tot 400°C en dus uiterst geschikt voor gebruik in bakpannen met een antikleeflaag.

    Materiaal: roestvrij staal, 5 draden omwikkeld met silicone. Verkrijgbaar in 2 afmetingen en in de kleuren rood en transparant.

    06-04-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.handrasp
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Rap geraspt
    Cuisipro stelt assortiment handraspen met gepatenteerde technologie voor



     

    Raspen, het kan een strijd zijn: de rasp die uit je handen schiet, mesjes die niet scherp genoeg zijn, taaie ingrediënten die niet meewillen... Cuisipro maakt voortaan komaf met al deze problemen en introduceert een uitgebreide collectie handraspen die zelfs de hardste kaas en stugste groente in een mum van tijd een kopje kleiner maken.


    De raspen van Cuisipro functioneren op een heel andere manier dan de traditionele raspen. Ze zijn voorzien van de gepatenteerde Accutec®-technologie waarbij de kleine, scheermesachtige kantjes zijn aangebracht met een etsprocédé en niet, zoals meestal, door het metaal geslagen. Bovendien zijn de mesjes langs twee zijden scherp gemaakt. Gevolg is een uiterst efficiënte werking waarbij je in een handomdraai zelfs de hardste ingrediënten klein krijgt.


    De meeste raspen scheuren het voedsel waardoor een gedeelte van de smaak verloren gaat. Dankzij de Accutec®-technologie glijden de mesjes als het ware over het te raspen ingrediënt, waardoor alle smaak behouden blijft.


    Cuisipro heeft verschillende handraspen in haar assortiment, elk ontwikkeld voor een bepaalde toepassing. Ze zijn gemaakt van roestvrij staal en hebben een ergonomische, ronde tot ovale greep voor meer comfort. Bovendien zijn ze voorzien van een antislipvoet. Plaats de rasp over een kom of schuin op het aanrecht en het raspen kan beginnen.


    Om de vingers te beschermen biedt Cuisipro ook een handbeschermer aan die perfect past op de handraspen van Cuisipro. Hij glijdt over de rasp heen en beschermt zo niet alleen je vingers maar houdt ook het voedsel stevig op zijn plaats, zodat je meer van het ingrediënt kan raspen.




    06-04-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fietsroutes

     

    1800 km LF-fietsroutes volledig digitaal beheerd

     

     

    De bekende LF-routes, de langeafstandsfietsroutes die Vlaanderen verbinden met de buurlanden, worden voortaan digitaal beheerd. In Vlaanderen gaat het om 1.800 km LF-traject, bewegwijzerd met 4.000 palen en 7.000 borden. De vrijwilligers die de kwaliteit van de paden controleren, kunnen onderhouds- en reparatieaanvragen en andere bemerkingen via een speciale webapplicatie invoeren, en zo meteen bij de juiste dienst terechtkomen. Dat maakte Vlaams minister van Toerisme Geert Bourgeois zopas bekend op de wandel- en fietsbeurs in Roeselare.

    Hij nodigt de provinciale toeristische organisaties uit om mee te stappen in dit systeem en zo op termijn een volledig digitale fietskaart van Vlaanderen te tekenen. Dit moet in de toekomst zelfs GPS-gestuurde fietstochtjes in heel Vlaanderen mogelijk maken.

     

    De fietstoerist zorgt jaarlijks voor een omzet van honderden miljoen euro's en is goed voor duizenden arbeidsplaatsen, zo blijkt uit studies. "Als we meer toeristen willen om Vlaanderen vanop de fiets te ontdekken, moeten onze fietsroutes er altijd piekfijn bijliggen," weet minister

    Bourgeois. In zijn Fietsactieplan 2006-2010 is de kwaliteit van de bewegwijzering en de routes dan ook een van de strategische doelstellingen. "Ons nieuw digitaal systeem garandeert snelle onderhoudsingrepen en voortdurende verbeteringen aan de LF-routes. 1.800 km fietsplezier in Vlaanderen zit nu al verankerd in de databank. De komende jaren willen we die vervolledigen met alle provinciale fietslussen en netwerken." Ook de randinfrastructuur, zoals fietsverhuur, fietsvriendelijk logies, fietsinrijpunten ... kan moeiteloos in het systeem worden opgeslagen.

     

    Het landelijke fietsroutenetwerk krijgt de komende maanden bovendien een ingrijpende facelift. Bourgeois heeft 800.000 euro uitgetrokken voor de kwaliteitsbewaking en optimalisering ervan. Daarmee worden nieuwe bordjes geplaatst en komen er een aantal trajectwijzigingen in functie van veiligheid en het fietscomfort.

     

    06-04-2007 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!