Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    09-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EXCELSIOR LePLAN TOUR 2013 VERPLAATST NAAR 6 OKTOBER
    Dirk Vermeersch heeft het niet alleen in de autosport gemaakt, maar graait de ene na de andere "medaille d'or of argent" in de wacht met zijn wijn "Le Plan". Het succes is zo groot dat pientere Dirk het zich kan veroorloven de jaarlijkse clubrally van de Renstal Excelsior te sponsoren. Dit jaar wordt het een proef met extra allure. Eén en ander maakte een verandering van datum noodzakelijk. Het jaarlijkse autofeest gaat nu door op 6 oktober 2013. Verdere details volgen later.(wr)

    09-09-2013 om 16:01 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KATHERINE LEGGE TESTTE SUCCESVOL DELTAWING COUPE
    Met het oog op het debuut van de nieuwe DeltaWing Coupé op 19 september 2013 reed de Amerikaanse dame Katherine Legge vorige dinsdag en woensdag de auto proef. Dat gebeurde op de "Roebling Road Raceway". De testen verliepen succesvol. De aanvangsrace voor de excentrieke auto in het kader van de American Le Mans Series gaat door op het "Circuit of the America's".(wr)

    07-09-2013 om 09:58 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AFTELLEN NAAR GP VAN BELGIE IN FRANCORCHAMPS
    Drievoudig wereldkampioen Sebastian Vettel (Red Bull-Renault) komt met 38 punten voorsprong op Kimi Räikkönen (Lotus-Renault) naar de GP van België die zondag 25 augustus 2013 in Francorchamps wordt gereden. De Fin koestert nog de droom om een tweede keer wereldkampioen te worden. "Maar dan moet ik vanaf nu winnen. Tweede plaatsen zijn dan niet meer voldoende." Aldus "Iceman". Fernando Alonso (Ferrari) telt 133 eenheden en Lewis Hamilton (Mercedes) 124. In theorie zouden zij nog een kans maken, maar in de praktijk is dit niet het geval. De GP van België is de elfde race van het WK F1 2013. Het is na een zomerbreak de aanloop naar de wereldtitel, waar Vettel voor de vierde keer voor gaat.(wr)

    18-08-2013 om 09:58 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPEL WERFT 350 INGENIEURS AAN
    Opel werft 350 ingenieurs aan om het lopende productoffensief van het merk te ondersteunen. Driehonderd van hen zullen worden aangeworven voor het International Technical Development Center (ITDC) in Russelsheim, het centrum voor engineering in Turijn is op zoek naar naar 50 nieuwe ingenieurs: Het ITDC van Russelsheim zal ingenieurs aanwerven voor zowel voertuig- als motorengineering. Op die manier versterkt Opel de rol van het ITDC waar momenteel 6.000 werknemers actief zijn.(wr)

    09-08-2013 om 18:15 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RUSSISCHE SPONSORS ZULLEN 17-JARIGE IN F1 BRENGEN
    Russische industriemagnaten willen de nu 17-jarige Sergey Sirotkin in de Formule 1 brengen. Via Sauber, Petronas, Crédit Suisse en tot zelfs langs het Kremlin (Poetkin) wordt de tiener klaargestoomd om in de GP van Rusland 2014 (Sotchi) voor eigen publiek te acteren. Dan zal de jonge coureur 18 lentes jong zijn. De mentale- en fysieke training is al begonnen, maar teamdirigente Monisha Kaltenborn (Sauber) ziet nog wel enkele praktische obstakels op de weg naar het doel.

    Zo is het bekomen van de noodzakelijke superlicentie een eerste prioriteit. Het is dus zaaks dat Sirotkin op de vrijdagen tijdens vrije trainingen zoveel mogelijk kilometers op de teller krijgt. In 2014 zal de F1 een technische metamorfose hebben ondergaan. Dan wordt gereden met 1.6 liter V6-turbomotoren die er bovenop een sterker KERS (Kinteic Energy Recovery System) hebben. Het zal een nieuwe mijlpaal worden in het WK F1 dat in 1950 zijn ontstaan kende.(wr)

    09-08-2013 om 10:38 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HYUNDAI i20 WRC TEST SUCCESVOL OP ONVERHARD VOOR 2014
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De voorbije maand juli heeft het Zuid-Koreaanse succesmerk Hyundai zijn nieuwe i20 WRC verder uitgetest op grintbanen. Juho Hänninen, Bryan Bouffier en Chris Atkinson bestuurden allemaal de compacte rallywagen die in 2014 de concurrentie aangaat met o.a. de VW Polo van Sebastian Ogier. Volgens Hyundai Motorsport CEO Michel Nandan is de ervaring, opgedaan met de i20 zeer positief. De twee jongste testen werden gehouden in Zuid-Frankrijk, meer bepaald op de domeinen van Château Lastours en Mazamet. Nu zullen andere testen doorgaan die zijn gericht op de Rally van Monte Carlo 2014. Een volgende fase van optimisme is bij Hyundai ingegaan.(wr)

    09-08-2013 om 02:36 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MERCEDES WON DE 24 UREN VAN FRANCORCHAMPS, VAN 1964 GELEDEN
    Mercedes won met Lewis Hamilton de GP van Hongarije. Mercedes won diezelfde dag ook voor de tweede keer de "24 Uren van Francorchamps". Kalendergewijs is het niet fatsoenlijk twee evenementen met dat allure op dezelfde weekeinde te laten doorgaan. Wat de belangrijkheid van de 24 Uren van Le Mans voor de hele auto industrie is, is de 24 Uren van Francorchamps van even belangrijke orde. Met alleen GT-wagens, maar een deelnemersveld om van te snoepen. In concreto viel de GP van Hongarije - tiende race in het WK F1 - daartegenover wat in het niet. Maar goed, dingen gebeuren en telkens doet de tijd zijn werk op de weg naar vergetelheid.

    Sterjournalist Koen Wijckmans was voor de eerste keer in zijn leven niet fysiek aanwezig in Francorchamps door andere belangrijke autosportbezigheden elders in de wereld. Maar in een mailtje herinnerde hij me eraan dat het van 1964 geleden is dat Mercedes in het feeërieke Francorchamps, uitloper van het Eifelgebergte de eerste keer won. Nu won Mercedes voor de tweede keer de 24 Uren van Spa (we tellen vanaf 1964, de start van de "moderne" etmaalrace en het magere palmares zegt alles over de geschiedenis van Mercedes in de 24 Uren van Francorchamps In tegenstelling tot Porsche en vooral BMW (met gentlemen-driver Pascal Ickx, broer van...), toonde men in Stuttgart nooit veel belangstelling voor de rond-de-klok-race van Francorchamps. In een boeiende flash back laten we Koen Wijckmans, kenner bij uitstek, zijn verhaal doen over die 24 Uren van Spa 1964:

    "Zondagmiddag telde de Mercedes 300 SE van Eugen Böhringer-Dieter Glemser 1 ronde voorsprong op de BMW van Rauno Aaltonen-Hubert Hahne (broer van Armin die in '82 en '83 Spa zou winnen) en 4 ronden op de zusterauto van Belgen Robert Crevits en Taf Gosselin. Niet veel later verloor de BMW 25 minuten door de herstelling van de remmen. Crevits en Gosselin schoven door naar plaats 2. Ook de leidende Mercedes verscheen in de pitlane met rokende remmen. Wegens het buiten de pits oppikken van nieuwe remmen, werden zij evenwel uitgesloten. Crevits en Gosselin kregen hierdoor de leiding in de schoot geworpen, maar sukkelde, met slechts 2 versnellingen naar de finish en wonnen met 1 ronde voorsprong van Aaltonen-Hahne (BMW 1800 Ti) en de Alfa Romeo van Giancarlo Galimberti en Carlo Facetti.

    Onder invloed van het succes van de door Paul Frère gelanceerde Toerwagen-formule, kozen heel wat merken voor een afvaardiging in de Ardennen. Zo niet Mercedes. Pas na een zeer bescheiden 28ste plaats van de 250 S van het duo Leysieffer-Eck in '68 pakte Daimler-Benz in '69 zwaar uit met liefst drie Mercedessen 300 SEL voor sterduo's Ickx-Hermann, Aaltonen-Glemser en Ahrens-Waxenberger. Maar problemen met de banden - die niet bestand waren tegen het zware gewicht van de 300 en tijdens tests op de Nürburgring ontploften - en wellicht geholpen door het terugkerende beeld van het ongeval in Le Mans in 1955, deed Mercedes beslissen om de drie auto's terug te trekken...

    Porsche won dat jaar voor de derde keer de 24 Uren, maar het zou ook voor hen een afscheid worden. Dat had evenwel alles te maken met de gewijzigde reglementering: de 911 voldeed immers niet langer aan de (nieuwe) reglementen waarbij een "toerwagen" over 4 plaatsen diende te beschikken. Het zou wachten zijn tot 1989 vooraleer een Porsche opnieuw aan de start kon verschijnen van de 24 Uren van Spa...

    Terug naar Mercedes. In 1971 was AMG - wat staat voor de A van Hans Werner Aufrecht, nog steeds actief, zijn toenmalige vennoot Eberhard Melcher en Grospach, de naam van de geboorteplaats van Aufrecht - nog een onafhankelijke tuner en kwam het initiatief van hen om een 300 SEL te laten rijden in de 24 Uren. Ondanks een hoog brandstofverbruik en snel slijtende banden, slaagden Hans Heyer en Clemens Schickentanz erin om het bakbeest naar een derde plaats te loodsen. Toen Mass-Birell, in de tweede fabrieks-Capri, dienden op te geven, schoof de 300 SEL op naar een verrassende 2de plaats op drie ronden van de winnende Ford Capri van Glemser- Soler Roig.

    Nadien bleef het stil bij de constructeur uit Stuttgart. Tenzij (Belgische) privé-initiatieven zoals de 450 Emilio, in de kleuren van Marlboro, voor Bernard De Dryver-Bernard Carlier- Alain Corbisier, die zich in '77 niet kon kwalificeren, of de automatisch geschakelde 450 ingezet door Serge Power en Claude Bourgoignie in '82, en dezelfde auto in '83 maar dan met De Deyne-Duez.

    Na de lancering in 1984 van de 190E - met een Mercedes-merkenrace tussen vedetten zoals Senna en Prost op de hertekende Nürburgring - keerde Mercedes uiteindelijk terug naar de racerij, maar enkel in het DTM. Het was slechts via het Franse Snobeck Racing Service, het Duitse Carlsson en (opnieuw) Serge Power dat de 190E in '86 te zien was in de 24 Uren, maar dan wel in KLasse 2 (met de BMW 325i als concurrent)

    Bij SRS waren dat Snobeck-CudinDestic, Duez-Di Gioia-Vojtech reden  voor Carlsson en De Dryver-Van Dalen (Thierry)- De Deyne k Powerwamen uit onder de vlag van Monroe/Serge Power. Idem in '87 voor Snobeck - met de nieuwe BMW M3 als tegenstrever, die meteen Spa won - en het genaamde AMG/Marko (van Helmut Marko, nu jeugdverantwoordelijke bij Red Bull F1) voor Peter Oberndorfer en ex-skikampioen Franz Klammer...

    Achttien jaar na de 2de plaats van Heyer-Schickentanz zagen we het logo van AMG opnieuw in de Belgische Ardennen. In '89 rukte AMG immers uit met twee Mercedessen 500 SEC voor Ludwig-Cudini-Heyer en HeyeWeis-Mertes. Hoewel de Mercedes 190 het in het DTM opnam tegen de BMW M3, verkoos AMG zich met de 190 te blijven concentreren op de Duitse competitie en werd de Coupé gebouwd in het vooruitzicht voor deelnames aan lange-afstandsraces zoals de 24 Uren van de Nürburgring en dus ook Spa.

    Om toegelaten te worden tot de 24 Uren, dienden de organisatoren wel het reglement aan te passen. Na het door de FIA schrappen van het EK Toerisme, waarvoor Spa vanaf '82 opnieuw had geteld, en om toch voldoende auto's aan de start te krijgen voor de eerste 24 uren buiten elk kampioenschap, zag men zich genoodzaakt alle mogelijke categorieën aan te trekken. In dat "patchwork" werd er daarom plaats gemaakt voor o.m. DTM-auto's !!! Totdat Domingo Piedade, de toenmalige sterke man bij AMG, op de proppen kwam met de tot de verbeelding sprekende AMG Mercedes 500 SEC, die volgens de technische gegevens thuishoorde in de klasse...DTM !! De klasse DTM werd daarop voor de 24 Uren verruimd tot meer dan 2500 cc...

    Cudini-Ludwig-Heyer reden in 6de stelling toen zondagochtend omstreeks 11.25 uur de versnellingsbak het liet afweten. De andere 500 SEC verdween zaterdagavond al in het opgeverspark.

    In 2001 kozen de 24 Uren van Spa voor het FIA GT, en elf jaar later kondigde AMG de terugkeer aan naar Francorchamps met de Mercedes SLS.

                                                                                                   Koen Wijckmans






    03-08-2013 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HYUNDAI i40 TAXI VAN HET JAAR IN DUITSLAND
    Geen enkele ingenieur kan fantaseren wat er in de praktijk met zijn producten gebeurt. Zeker als de auto ingezet wordt als taxi kan die sector als de hardste testmarkt worden aangezien. In Duitsland wordt ieder jaar de "Taxi van het Jaar" uitgeroepen en momenteel is dat de Hyundai i40 Break geworden. De "i40" heeft het gewonnen in de categorie "Comfort" op basis van eigenschappen als zuinigheid, functionaliteit, comfort en emotie. De jaarlijkse competitie wordt uitvoerig beschreven in de gespecialiseerde pers als "Taxi Heute" en de Duitse uitgeverij Huss. Mooi meegenomen voor Hyundai, het Koreaanse merk dat steeds meer in de kijker komt te rijden.(wr)

    Bijlagen:
    Hyundai i40 uitgeroepen tot Taxi van het Jaar in Duitsland i3813.jpg (769.3 KB)   

    03-08-2013 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STOFFEL VANDOORNE'S KONINGSCHAP IN DE FORMULE RENAULT 3,5
    Als zondag de Ronde van Frankrijk een nieuwe winnaar kroont, de Koning der Belgen het aanzien doorgeeft aan zijn zoon, kan het zijn dat in Oostenrijk Stoffel Vandoorne "zijn" Brabançonne laat weerklinken als Koning in het rijk van de Formule Renault 3,5 die daar als zesde race van het kampioenschap wordt gereden. Begin van deze maand stak hij in Moskou met kop en schouders boven iedereen uit. Zal de "kleine Belgische Prins van de éénzitterij" op de omloop van Spielberg zijn rijk verder uitbreiden...? Zijn geloofsbrieven overlezend, denken we dat de bescheiden maar zo stuurgeniale Stoffel Vandoorne dat zal kunnen. "Ik heb veel zin om daar de Brabançonne te horen, maar als ik merk dat ik niet kan winnen, dan zal ik niets forceren.", sluit hij een toffe babbel af.(wr)

    17-07-2013 om 17:03 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 HOURS OF ZOLDER: HET AFTELLEN IS BEGONNEN
    De "24 Uren van Zolder" blijft één van de autoafspraken in de agenda's. Ook dit jaar zullen de beste Belgische teams en coureurs elkaar weer een etmaal lang het vuur aan de schenen leggen. De race staat open voor toerwagens, GT's én Prototypes. Winnen in Zolder blijft een legendarische klank houden. Terwijl de 24 Uren van Zolder niet de weerklank kan oogsten die een zege in Le Mans, Francorchamps of de Nürburgring de winnaars direct wereldberoemd maakt, heeft Zolder dat specifiek veeleisende tracé waarin een dag en een nacht lang de hoogste concentratie moet worden behouden. Vraag zoiets maar eens aan vijfvoudig winnaar Bert Longin, de man die ondergetekende dolgraag eens in Le Mans aan het werk zou zien. Vanaf vandaag brengen we iedere nieuwssprokkels naar de "24 Uren van Zolder" toe.

    Brabant zal weer heel wat rijders afvaardigen naar de 24 Uren van Zolder. Naast vijfvoudig winnaar Bert Longin en routinier Steve Vanbellingen, werken twee Brabantse jonge talenten er hard aan om er weer bij te zijn: Benoit Dupont et Christoff Corten.

    Ondertussen strijden nog andere jonge talenten heel intensief in de TV-format Racingstars. Dat is een talentenjacht waarin uiteindelijk 4 mannen en 4 vrouwen de etmaalrace kunnen rijden in een Mazda MX-5. Het idee ontsproot aan het brein van Jan Wouters, die vorig jaar zijn actieve raceloopbaan beëindigde. Het is nog even wachten eer we weten wie de Japanse iconen - waartoe de MX-5 zeker behoort - over het Zolder's asfalt zullen sturen.

    Vaste waarden en altijd potentiële winnaars zijn natuurlijk Vanbellingen en Sluys. We zullen ze dit jaar meer dan waarschijnlijk aan het stuur van de JR Motorsport BMW M3 Silhouette zien. Vorige week hielden ze een geslaagde algemene repetitie in Litouwen. Ze werden er tweede in de legendarische 1000 km van Palanga. Het Nederlandse PG Motorsport zal met een Porsche 911 aantreden in de dichterbij komende "24 Uren van Zolder".(wr)


    17-07-2013 om 16:11 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FANGIO'S W196 VOOR 17,5 MILJOEN POND VERKOCHT IN GOODWOOD
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De legendarische Mercedes W196 waarmee de Argentijn Juan Manuel Fangio de tweede van zijn vijf wereldtitels won is eergisteren tijdens het "Festival of Speed" in Goodwood verkocht. De koper telde er 17,5 miljoen Britse Pond voor neer. De auto geldt als één van de pienterste racewagens uit zijn tijd. Van de W196 bestond ook een gestroomlijnder versie die werd gebruikt voor de hele snelle circuits als toen Francorchamps en Monza. In 2011 reden zowel Nico Rosberg als Micahël Schumacher de historische machines nog eens over de "Nordschleife" van de oude Nürburgring die 176 bochten telt. In ieder geval was de W196 een mijlpaal in de geschiedenis van de Formule 1.(wr/Foto:Mercedes)

    Bijlagen:
    De Mercedes W196 in handen van Nico Rosberg en Michaël Schumacher i15713.jpg (917.2 KB)   

    15-07-2013 om 18:31 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FORMULE 1 KAN LOGISCHER
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hoewel het WK Formule 1 tot 's werelds grootste TV-spektakels behoort, snappen veel toeschouwers er niet veel meer van. Voetbal is simpeler. De "rode" schoppen de bal naar rechts, de "blauwe" vlammen hem naar links Vijfenveertig minuten later is het andersom. In de F1 is er natuurlijk spektakel. De pitstops, de bandenwissels en de over elkaar wippende mecaniciens, het weg zoeven met spinnende rubbers. Het hoort bij elkaar. Maar welke banden welke coureur kiest en precies waarom is veelal niet duidelijk. De Pirelli-banden - enige leverancier - willen volgens de rijders onderling wel eens van compound-kwaliteit verschillen en beïnvloeden zege of verlies.

    Maar erger is wat vorige GP gebeurde dat na een bandenwissel het rechterachterwiel van Webber's Red Bull RB9-Renault los kwam en een cameraman van de FOM-filmploeg verwondde. (FOM=Formule One Management) . Die ploeg verzorgt het interne TV-circuit en levert de vaak spectaculaire beelden vanuit de cockpit, met mogelijkheid om race-situaties onder verschillende hoeken te belichten. Prachtig, maar de bandenstops blijven een gevaarlijke situatie omdat het zo razendsnel moet gaan. De - ingehuurde - monteursploegen zitten aan de grens van wat menselijk in snelheid mogelijk is.

    Om ongevallen zoals die van vorige zondag te voorkomen willen de reglementenmakers lagere snelheden in de pitstraat en iedereen - letterlijk iedereen - gehelmd zien lopen. Het wordt zoiets als een buitenaards plaatje. Subliem F1-fotograaf Christian de Baré, geliefd en geducht, wist via facebook te openbaren dat er een soort "terug naar de bron" inzake bandenstrategie moet plaatsvinden. Eén of twee sets banden voor de race, regenbanden als de weerman meespeelt. Eenvoudiger en dus per definitie veiliger. Persoonlijk vind ik het geen slecht idee en wanneer straks - in 2014 - de nieuwe Formule 1's (1,6 liter V6 turbomotoren met sterkere KERS) eraan komen is het mogelijk het meest geschikte moment om die bandendrukte terug te schroeven. Wat de brandstof betreft: dat is simpel. Zoals nu met één tank een ganse race doen en nog net genoeg overhouden om niet aan de meet stil te vallen. Logischer en veiliger.(Tekst:Walter Rombauts/Foto's:Renault)



    Bijlagen:
    Renault 2014 power unit i11713.jpg (37.1 KB)   

    11-07-2013 om 22:39 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STOFFEL VAN DOORNE WON ALLES OP DE MOSKOU RACEWAY
    Twee pole's, twee snelste wedstrijdronden en twee overwinningen in de Formule Renault 3,5 op de Moskou Raceway. Het was meteen de vijfde race om het kampioenschap. Als vanzelfsprekend is Stoffel daarin de leider in het klassement. Vrijdag bleek alles nog niet zo rooskleurig. Eén en ander bleek niet van een leien dakje te lopen maar de mecaniciens van Fortec Motorsports fiksten alles nog net voor de eerste kwalificatie.

    "In de start van de eerste race stond die hypersnelle Da Costa naast mij", verklaart Stoffel, "maar mijn wegrijden verliep zo geölied dat ik snel een kloof tussen hem en mij sloeg. In de tweede race was het dan weer die Kevin Magnussen - ja zoon van Jan M - die heel even de tweede plaats vasthield. Maar op het bochtige en vooral smalle circuit daar, waar inhalen héél moeilijk is, voelde ik me toch alsof ik op sporen reed. Het was uiteraard een leuke weekend, ver weg van mijn grote kameraden in Le Mans. Met wat meeval zal ik daar ook nog wel eens bijhoren..."(wr)

    24-06-2013 om 08:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZWARTE LE MANS
    Het moet voor Tom Kristensen een zwarte dag zijn geweest, gisteren die 23ste juni toen hij voor de negende keer de 24 Uren van Le Mans op zijn  naam schreef. Dat hij die zege opdroeg aan zijn dodelijk verongelukte Allan Sorensen, laat niet meer dan een wrange smaak. Met één zelfde smak was Loïc Duval die zondagochtend 9 juni 2013 in de Audi nummer 2 in "Tertre Rouge", op de opstap naar "Les Hunaudières" ook dood in de kist gebleven. Maar neen, hij kwam er levend en wel uit. Niet eens verhakkeld. Straffer nog, vijf minuten voor het afvlaggen die zondag rijdt hij de Audi "2" naar de snelste tijd ooit in Le Mans gereden. Waar is die smalle lijn tussen justitie en geluk. Een mens kan ze niet getekend krijgen. Het oprapen van die draad, tja, dat moet iets buitenaards zijn. Door geen mensenkind te snappen. Gitzwart lag Le Mans er zondag bij. Geen mens die het nog belangrijk vond over wat en hoe er nog gewonnen was. Een dag zonder datum. Een (ver-)schrikkingsdag die niet eens alle vier jaar, maar er gewoon nooit mag op voorkomen.(wr)


    24-06-2013 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DRAYSON TRACHT OP 25 JUNI HET ELEKTRISCH WERELDRECORD TE VERBETEREN

    Volgende week wordt in La Sarthe de 90ste 24 Uren van Le Mans gereden. Daaruit komt als winnaar zo goed als zeker een hybride-auto. Met nog de meeste kansen voor Audi, eerder dan de Toyota. Als de etmaalrace weer geschiedenis is geworden, zal Drayson Racing Technologies en Michelin in het Engelse Elvington het snelheidsrecord te land met een elektrisch voertuig trachten te breken. Dat staat al veertig jaar vastgespijkerd in de USA met 175 mph (292,075 km/h). Met de Drayson B12 69 EV zal worden getracht een stuk in de 300 km/h te halen. Michelin is de bandenpartner en mikt ook op het 2014/15 FIA E-seizoen. In de Le Mans-sfeer groeit de nieuwsgierigheid wanneer een puur elektrisch voertuig daar om de zege gaat rijden...?(wr)

    19-06-2013 om 18:51 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAZDA ZET NIEUW WERELDRECORD IN GUINNESS BOOK !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op 15 juni j.l. reden 683 Mazda MX-5's door de polders rond Lelystad in Nederland. Het was de langste MX-5 stoet ooit. Het evenement "MAX-5" breekt daarmee het vorige record dat in Essen in 2010 doorging met de deelname toen van 459 hoekstenen van Mazda's rijke autogeschiedenis.

    17-06-2013 om 15:49 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SIMUL-GRESSENS-CROSSET WONNEN BE TROPHY IN ZANDVOORT
    Er is tijdens de BE Trophy Benelux Open Zandvoort heel wat plezier gemaakt. Het werd een dubbelslag voor Michel Simul, Eric Gressens en Philippe Crosset. De posities wijzigden zich constant, maar uiteindelijk ging het om de fun. De foto's in bijlagen spreken voor zich.

    Bijlagen:
    BE Trophy - Benelux Open Zandvoort - Dubbel voor Simul-Crosset-Gressens (Colson Racing) i17613.JPG (767.3 KB)   
    Close-racing wa er de hele dag te zien i17613.JPG (643.2 KB)   
    Voor Michel Simul, Eric Gressens en Philippe Crosset kon gisteren in Zandvoort de pret niet op. i17613.JPG (608.7 KB)   

    17-06-2013 om 10:27 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PORSCHE LMP1 VOOR LE MANS 2014 REED EERSTE RONDEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De 200 werknemers van Porsche Research & Devlopment in Weissach hebben gisteren met veel plezier de eerste ronden van de Porsche LMP1 "anno 2014" op het fabriekscircuit bijgewoond. Het was Timo Bernhard (32) die de eer en het genoegen had de Porsche LMP1 over het asfalt te sturen. Porsche gaat volgend jaar deelnemen aan het World Endurance Championship (WEC) met daarin als hoogtepunt de "24 Uren van Le Mans". Een rare kwestie, want zoals de kaarten nu liggen, gaan ze in "eigen huis" Audi bekampen. Maar eerstdaags, na de etmaalrace van 22 en 23 juni a.s. zullen we daar meer klaarheid over krijgen. Audi zal dan zo goed als zeker voor de twaalfde maal hebben gewonnen. Tenzij Toyota met de TS 030 "een wit konijn uit de hoge hoed tovert."

    Timo Bernhard (32) heeft de ganse ontwikkeling meegemaakt. Wolfgang Hartz, Chaiman of the Executive R&D bij Porsche AG, bevestigde de ploegmaat van Bernhard. Dat is de vakkundige Fransman Romain Dumas (35) geworden. Tijdens testen over heel de wereld zal stapje voor stapje de hele "bemanning" van de drie Porsche's voor Le Mans 2014 worden bekendgemaakt. Het blijft intrigerend om te zien of Mark Webber van het pilotenlegertje al dan niet deel uit zal maken.

    Webber heeft Le Mans-ervaring, maar of zijn job bij Red Bull RB9 zal stoppen is zeer de vraag. Webber gaf iets aan in die richting na het - uitgeklaarde - incident met zijn ploegmaat Webber, begin dit seizoen. Dat Dumas Bernhard's ploegmaat wordt mag geen verrassing heten. In 2010 wonnen ze beiden met Mike Rockenfeller in een Audi R15 TDI de 24 Uren van Le Mans. (Tekst:Walter Rombauts/Foto:Porsche AG)

    13-06-2013 om 17:56 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HET WERELDKAMPIOENSCHAP F1 CONSRUCTEURS IS ONDERSCHAT
    St.Nic Bretagne - Het wereldkampioenschap voor autoconstructeurs bestaat pas sinds het Belgische wereldtentoonstellingsjaar 1958. Op zich geen nieuws. Altijd moet er ergens embryonaal een idee ontstaan dat aanzet tot belichaming van mens of idee. Bernie Ecclestone die in 1981 de "Formule One Constructor Associaton" oprichtte (FOCA) die direct in aanvaring ging met de "Fédération Internationale de l' Automobile", Place de la Concorde nummer 8 in Parijs. Maar Bernie had het goed gezien. De acteurs, de constructeurs en hun clowns coureurs, verdienden aan de hele F1-winkel niks.

    Dus achtte de Grote Manitou de tijd rijp om de investeringen van de autoconstructeurs te honoreren en hen uit het "armoezaaiers-statuut" te halen. Even dreigde er twee afzonderlijke WK's te ontstaan. De "rijken" van de Crillon (hotel), de Lido (showgirls) en de Maximes (lekker eten-in-stijl) in Parijs en dat van de armoezaaiers, vooral de kleine Engelse renstallen, huizend in kleine marginale garages, als Cooper-Bristol, Connaught, BRM, HWM (waarvoor Paul Frère zijn eerste WK-punten scoorde), en waarom ook niet ineens Lotus in de persoon van de legendarische Colin Chapman genoemd ?

    Nu is er in dat hele verhaal één genânte historie dewelke eigenlijk niemand - ondergetekende ook niet - kan uitklaren. Toen Alberto Ascari in Monza verongelukte was dat volgens ondergetekende in een Ferrari, nadat hij tien successen voor Lancia bijeen reed. Lancia gaf zijn auto's aan Enzo Ferrari die er een combinatie van maakte: Lancia-Ferrari of andersom Ferrari-Lancia. Officieel behaalde Juan Manuel Fangio er in 1956 zijn derde wereldtitel mee. Maar iedereen wil dit naar de waarheid wringen dat Fangio in een Ferrari die titel in dat jaar voor Lancia won. Niets te zien met de wereldtitel voor coureurs.

    In mijn geest word ik altijd herinnerd aan een Lancia die een frontale motor had, achterwielaandrijving en de benzinetanks aan weerszijden van de coureur. Die Lancia - en nu is het voor mij persoonlijk gissen naar...- heeft ook bestaan in het geel, gesierd met het nummer 20 en moet dus kleursgewijs gebonden geweest zijn aan de "Ecurie Nationale Belge". Door Jacques Swaters moeten mogelijk mannen als Lucien Bianchi, John Claes en andere...Paul Frère's ermee hebben gereden. Het blijft gissen? Momenteel vind ik het antwoord absoluut niet.

    Autoconstructeurs zijn en zullen altijd lepe vossen blijven. Maar feit is wel dat ze enorme investeringen doen om hun marktpositie te versterken. Er mag terecht wat meer aandacht voor zijn. Ferrari (Fiat), Red Bull (Renault en...een beetje Infiniti dat zijn kans tegenover Lexus helemaal heeft misgelopen, maar 't is allemaal des mensen), Lotus (Renault en het fenomeen op zich dat Chapman creëerde), Mercedes dat sinds de Le Mans-ramp in 1955 met 82 doden (Pierre Levegh) in stilte rouwde, maar nu een jonge, nieuwe generatie aanspreekt.

    Marketing is feitelijk belangrijker geworden dan public relations. Daar heeft iedereen zich ondertussen doorheen gekeken. Woorden zijn zoet, maar onecht, publiciteit is even ongeloofwaardig als de bankensector. De regering doet niet echt wat ze moet doen: de burger een comfortabel leven geven en niet trachten zijn hele bezit aan de haak te slaan. Stel de vraag aan Bernie Ecclestone. Die kan een eerlijk en juist gericht antwoord geven. Grote Bernie, nog een kop kleiner dan ondergetekende, zal bevestigen dat het een foute handelwijze is om wat mensen door hun verdienste bezitten, aan te raken.

    Dat maakt dat het in de F1 fout is een té strenge regelgeving toe te passen. In het heetst van de strijd verliest de beste eens zijn koelbloedigheid of valt in slaap (Grosjean-Monaco 2013), (Vettel/Webber-Turkije 2010), Räikkönen versus Ricciardo (Monaco 2013) en we kunnen zo nog een poos verder gaan. Het zou logisch zijn dat de inspanningen van de constructeurs meer in de verf worden gezet. Hoe zou je in kranten bijvoorbeeld kunnen lezen dat ineens de naam Infiniti (Nissan) gekoppeld is aan de (motor-naam) Renault die liefst zes teams aandrijft met de 2,4 liter V8-atmosferische motor.
     
    Omdat alleen de "commercie" ermee is gediend. De dagdagelijkse pers mag zich heus herpakken. Er wordt niets meer van gebakken. Oog-in-oog interviews niet uit de weg gaan. Densoods met een simultaan-vertaler; Opnieuw figuren, als het moet tot Mike Hawthorn (WK-kampioen 1958 en verongelukt in een wegongeval op 22 januari 1959 met Jaguar-personenwagen) die met een strikje reed zoals Bondurant hem nadeed in Zolder.

    De Alliantie Renault-Nissan bestaat straks 12 jaar. Renault maakt het in de F1, Nissan doet wonderbaarlijke (maar nergens te lezen) inspanningen in het "World Endurance Championship" (WEC) en in het bijzonder in Le Mans waar het 16 van de 24 auto's in LMP2 uitrist met hun betrouwbare motoren waarop zelfs Porsche (lees: Piëch) afgunstig is geweest. De nieuwsgaring moet gericht zijn op wat de F1 industrieel mogelijk maakt. Niet de verdienstelijke Jean Todt in Parijs, maar Mercedes, Renault, Ferrari en andere Lotussen. Hen komt de verdienste toe die onwaarschijnlijk kostende F1 tot realiteit te doen komen.

    En de "tweede rijders" voor de constructeurstitel eens meer in de bloemetjes te zetten. Een onfortuinlijke Felipe Massa bij Ferrari, een wereldkampioen waardig bij Red Bull: Mark Webber, een Grosjean bij Lotus die tegenover de ijskoning Räikkönen rekenschap moet afleggen. Denk niet dat het anders is. Volg meer het WK F1 van de constructeurs, het is de moeite waard om te zien wat de achtergronden zijn. En daarin blijft alles en iedereen het volle respect waardig. Wat lastertongen ook in hun hoogste graad kunnen beweren.(Tekst:Walter Rombauts/Foto's:wr en Renault, Mercedes)
     
    PS: Als er foto's niet verschijnen, of de verkeerde bij de verkeerde ligt dat aan het overschakelen van Belgacom naar Telenet. Beiden blijken onbekwaam dik betaalde diensten correct uit te voeren. Er wordt daardoor Mercedes, Renault, Red Bulle en andere Ferrari's beschadigd. Daar trekken de hoogmoedige operators zich echter niets van aan. Je bent de citroen en die moet worden uitgeperst, tot een kale kei is geworden. Stelen van de burger die heeft/of nog heeft gewerkt (48 jaar), of nog werkt.

    Misschien komt een derde "operator" aan bod als ik weer "thuis" ben. Als de dingen echte "marcheren" als in een militaire parade daadwerkelijk  marcheren.Tussen aanhalingstekens, omdat de wereld en niet een hokje ergens mijn thuis is. Telenet is net als Belgacom mislukt. Omdat het data-verkeer niet slecher kan gaan, kan het mij ook niet schelen hoe het verder gaat. Na 18 jaar verrijkende en bewijsbare mede-werking aan het "gele blad" Touring Wegenhulp heb ik daar mijn job als journalist verloren omdat "the operater" (dat klinkt veel voornamer)  zijn taak die hem betaald was toevetrouwd niet uitvoerde... Telenet gaat naar een veelbelovend begin dezelfde weg op. Wat zei Bernie Ecclestone me jaren geleden in Hongarije weer. 'Dont' trust the people". Ik twijfelde toen. Na Le Mans 2013 twijfel ik niet meer aan zijn woorden. "Thanks Bernie, really." Tekst: Walter Rombauts en door wangebruik van Telenet géén foto's)









    10-06-2013 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SEBASTIEN VETTEL VOERT CANADESE ONE-MAN-SHOW OP
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Le Mans - Er is plaats voor een nieuw magazine op de markt. Nog nooit uitgegeven maar wellicht alleen vol te schrijven door psychologen en psychiaters. Het is de hoogste tijd dat ieder team door de FISA wordt verplicht zo'n specialist in zielen-inzicht fulltime aan hun team te binden. Goed betaald uiteraard. Want als volgend jaar 2014 - straks - een geheel nieuwe F1 wordt opgevoerd - zullen ze er meer nodig zijn dan gewenst.

    Reeds drievoudig wereldkampioen Sebastien Vettel (Red Bull RB9-Renault) heeft in de GP van Canada gewoon de spot gedreven met zowat iedereen. Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Mark Webber en Nico Rosberg ontsnapten aan de figuurlijke vernedering niet door Vettel op een ronde te worden gereden. Vier coureurs op de 24 aan de start ontglipten aan dat onaangename gevoel niet mee te kunnen. "Seb" moest zo nu en dan tot de orde worden geroepen, want het 24-jarige Duitse heerschap dacht voorwaar dat zijn Red Bull - de pole-position al dragend - gevleugeld de 70 ronden ging dragen. Minicamera's zagen hoe Seb in zijn neus wou peuteren, maar ja, door die hele veiligheidswinkel gaat dat zomaar niet. Als een oversekste tiener maalde hij het eiland St. Hélèna nabij Montreal onder zijn wielen af.

    De meest gefrustreerde moet ongetwijfeld Kimi Räkkönen zijn. Het incident met Ricciardo in Monaco draagt verder zijn sporen. Hij verliest duidelijk een tweede wereldtitel. Dit terwijl supermacho Ferando Alonso knap de tweede plaats pakte, aan WK-pensioenpunten bouwt en toch uitzicht behoudt op Vettels koppositie. Fernando herinnert zich hoe grillig iets kan verlopen. Remember Singapore 2006... Flavio Briatore, Nelson Piquet jr.... Romain Grosjean brengen we onder in de gestraften. Als je zoveel talent hebt bots je vanzelf overal tegenaan. Gelukkig nam hij het verstandige besluit Kimi niet aan te vallen en nieuwe mediums te gaan halen in de pits.

    In de voorlopige stand om het wereldkampioenschap F1 2013 staat "jonge snaak" Sebastien Vettel aan de leiding met 132 eenheden, gevolgd door een bewonderenswaardige maar niet jonger wordende Fernando Alonso. Kimi Räkkönen - nog niet helemaal - afgeschreven, telt er 88 punten in de "ranking". Over de rest moeten we niet meer spreken. Die moeten naar de psycholoog of de psychiater. Of ze daarmee zullen geholpen zijn, is zeer twijfelachtig. Die geleerden zijn vaak zotter dan hun cliënt. De enige remedie is een nadrukkelijke vrije geest die leeft binnen een gezond lichaam. Dat is Montreal, dat is Canada, dat is Vettel. Gooi frustraties overboord, praat met elkaar en doe vooral. Zoals de Canadezen ons tijdens de tweede wereldoorlog hebben getoond. "Québec, je me souviens". Eén van de prachtigste GP's van het jaar.

    Waar vrijheid van geest heerst. Dus Mijnheer de President van de FIA, edelachtbare Heer Jean Todt, voer die regel in je F1-reglementen van 2014 in. Psychologische tests. Anders geraakt een incident als in Monaco tussen Räikkönen en Ricciardo nooit opgelost. De nieuwe F1 in 2014 moet geest-bevrijdend zijn. Anders doen we voort als nu. Om Sebastien Vettel's vierde wereldtitel kunnen we geen van ons allen meer heen.. En die man wint omdat hij geen psycholoog of psychiater heeft. Hij is vrij van geest, of zoals de grote Goëthe in het land van Vettel (Duitsland) zei : "Het hoogste goed dat een mensenkind kan bezitten is persoonlijkheid." Sebastien Vettel heeft die. Webber heeft die ook, maar is door wijsheid de rol van voedstervader toebedeeld. Mark wéét dat gewoon. Volgende afspraak 30 juni 2013 in Silverstone.(Tekst: Walter Rombauts/Foto: Renault)





    09-06-2013 om 22:38 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!