Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JAOERSHEID ?
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    29-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe reglementen kunnen Red-Bull hegemonie breken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Er worden nog drie GP's gereden met de atmosferische 2,4 liter V8 motor. Renault steekt met die motor kop en nek  boven de anderen uit. Volgend seizoen wordt met de nieuwe V6 turbomotoren en een sterker KERS-systeem gereden. Mercedes, Renault en Ferrari zullen opnieuw de bijzonderste spelers zijn. Maar toch stelt iedereen zich vragen, want die reglementswijziging verandert zo goed als helemaal de "fysionomie" van de nieuwe Formule 1.

    Natuurlijk kan een klasbak als viervoudig wereldkampioen  SebastienVettel (26) veel kinderziektes ondervangen. Maar toch is het de eerste keer dat de kans reëel is, dat de suprematie van Red-Bull wordt doorbroken. De nieuwe motoren maken wél lawaai en spuwen wellicht ook 800 pk's uit. Nieuwjaar is straks. Dan begint een nieuwe blanco-bladzijde in het WK F1. Dat is ingesteld in 1950. Eeuwen geleden, zo lijkt het wel.(wr)

    29-10-2013 om 10:13 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DACIA STUNT VERDER OP HET SALON VAN FRANKFURT
    Wie vanuit de eigen rijdende cocon goed oplet ziet vaker en vaker de naam Dacia Duster in zijn file invoegen. Als kenmerk snoeft hij met een stoere carrosserie, terwijl binnenin nieuwe bekleding, een nieuw dashboard en pientere instrumenten tegen een ongewijzigde basisprijs van €11.990 wordt aangeboden. Op het Salon van Frankfurt stunt Dacia verder met de Dacia Media NAV, een snelheidsregelaar/-begrenzer, parkeerhulp achteraan, standaard stabiliteitsregeling (ESC) en verbeterde moduleerbaarheid.

    Aspecten die - eens goed onder de loep genomen - een gewaarwording geven van verhoogde algemene kwaliteit. In perceptie zeker, onderhuids nog sterker o.a. omdat in de TCe 125-benzinemotor het brandstofverbruik en dus ook de CO2-uitstoot is teruggedrongen tot 6 l/100 km. De Duster is zowel in 4x2 als in 4x4-versie beschikbaar en geniet drie jaar of 100.000 km garantie zoals alle modellen uit de Dacia-gamma.(wr)

    09-09-2013 om 16:25 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EXCELSIOR LePLAN TOUR 2013 VERPLAATST NAAR 6 OKTOBER
    Dirk Vermeersch heeft het niet alleen in de autosport gemaakt, maar graait de ene na de andere "medaille d'or of argent" in de wacht met zijn wijn "Le Plan". Het succes is zo groot dat pientere Dirk het zich kan veroorloven de jaarlijkse clubrally van de Renstal Excelsior te sponsoren. Dit jaar wordt het een proef met extra allure. Eén en ander maakte een verandering van datum noodzakelijk. Het jaarlijkse autofeest gaat nu door op 6 oktober 2013. Verdere details volgen later.(wr)

    09-09-2013 om 16:01 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KATHERINE LEGGE TESTTE SUCCESVOL DELTAWING COUPE
    Met het oog op het debuut van de nieuwe DeltaWing Coupé op 19 september 2013 reed de Amerikaanse dame Katherine Legge vorige dinsdag en woensdag de auto proef. Dat gebeurde op de "Roebling Road Raceway". De testen verliepen succesvol. De aanvangsrace voor de excentrieke auto in het kader van de American Le Mans Series gaat door op het "Circuit of the America's".(wr)

    07-09-2013 om 09:58 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AFTELLEN NAAR GP VAN BELGIE IN FRANCORCHAMPS
    Drievoudig wereldkampioen Sebastian Vettel (Red Bull-Renault) komt met 38 punten voorsprong op Kimi Räikkönen (Lotus-Renault) naar de GP van België die zondag 25 augustus 2013 in Francorchamps wordt gereden. De Fin koestert nog de droom om een tweede keer wereldkampioen te worden. "Maar dan moet ik vanaf nu winnen. Tweede plaatsen zijn dan niet meer voldoende." Aldus "Iceman". Fernando Alonso (Ferrari) telt 133 eenheden en Lewis Hamilton (Mercedes) 124. In theorie zouden zij nog een kans maken, maar in de praktijk is dit niet het geval. De GP van België is de elfde race van het WK F1 2013. Het is na een zomerbreak de aanloop naar de wereldtitel, waar Vettel voor de vierde keer voor gaat.(wr)

    18-08-2013 om 09:58 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPEL WERFT 350 INGENIEURS AAN
    Opel werft 350 ingenieurs aan om het lopende productoffensief van het merk te ondersteunen. Driehonderd van hen zullen worden aangeworven voor het International Technical Development Center (ITDC) in Russelsheim, het centrum voor engineering in Turijn is op zoek naar naar 50 nieuwe ingenieurs: Het ITDC van Russelsheim zal ingenieurs aanwerven voor zowel voertuig- als motorengineering. Op die manier versterkt Opel de rol van het ITDC waar momenteel 6.000 werknemers actief zijn.(wr)

    09-08-2013 om 18:15 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RUSSISCHE SPONSORS ZULLEN 17-JARIGE IN F1 BRENGEN
    Russische industriemagnaten willen de nu 17-jarige Sergey Sirotkin in de Formule 1 brengen. Via Sauber, Petronas, Crédit Suisse en tot zelfs langs het Kremlin (Poetkin) wordt de tiener klaargestoomd om in de GP van Rusland 2014 (Sotchi) voor eigen publiek te acteren. Dan zal de jonge coureur 18 lentes jong zijn. De mentale- en fysieke training is al begonnen, maar teamdirigente Monisha Kaltenborn (Sauber) ziet nog wel enkele praktische obstakels op de weg naar het doel.

    Zo is het bekomen van de noodzakelijke superlicentie een eerste prioriteit. Het is dus zaaks dat Sirotkin op de vrijdagen tijdens vrije trainingen zoveel mogelijk kilometers op de teller krijgt. In 2014 zal de F1 een technische metamorfose hebben ondergaan. Dan wordt gereden met 1.6 liter V6-turbomotoren die er bovenop een sterker KERS (Kinteic Energy Recovery System) hebben. Het zal een nieuwe mijlpaal worden in het WK F1 dat in 1950 zijn ontstaan kende.(wr)

    09-08-2013 om 10:38 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HYUNDAI i20 WRC TEST SUCCESVOL OP ONVERHARD VOOR 2014
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De voorbije maand juli heeft het Zuid-Koreaanse succesmerk Hyundai zijn nieuwe i20 WRC verder uitgetest op grintbanen. Juho Hänninen, Bryan Bouffier en Chris Atkinson bestuurden allemaal de compacte rallywagen die in 2014 de concurrentie aangaat met o.a. de VW Polo van Sebastian Ogier. Volgens Hyundai Motorsport CEO Michel Nandan is de ervaring, opgedaan met de i20 zeer positief. De twee jongste testen werden gehouden in Zuid-Frankrijk, meer bepaald op de domeinen van Château Lastours en Mazamet. Nu zullen andere testen doorgaan die zijn gericht op de Rally van Monte Carlo 2014. Een volgende fase van optimisme is bij Hyundai ingegaan.(wr)

    09-08-2013 om 02:36 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-08-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MERCEDES WON DE 24 UREN VAN FRANCORCHAMPS, VAN 1964 GELEDEN
    Mercedes won met Lewis Hamilton de GP van Hongarije. Mercedes won diezelfde dag ook voor de tweede keer de "24 Uren van Francorchamps". Kalendergewijs is het niet fatsoenlijk twee evenementen met dat allure op dezelfde weekeinde te laten doorgaan. Wat de belangrijkheid van de 24 Uren van Le Mans voor de hele auto industrie is, is de 24 Uren van Francorchamps van even belangrijke orde. Met alleen GT-wagens, maar een deelnemersveld om van te snoepen. In concreto viel de GP van Hongarije - tiende race in het WK F1 - daartegenover wat in het niet. Maar goed, dingen gebeuren en telkens doet de tijd zijn werk op de weg naar vergetelheid.

    Sterjournalist Koen Wijckmans was voor de eerste keer in zijn leven niet fysiek aanwezig in Francorchamps door andere belangrijke autosportbezigheden elders in de wereld. Maar in een mailtje herinnerde hij me eraan dat het van 1964 geleden is dat Mercedes in het feeërieke Francorchamps, uitloper van het Eifelgebergte de eerste keer won. Nu won Mercedes voor de tweede keer de 24 Uren van Spa (we tellen vanaf 1964, de start van de "moderne" etmaalrace en het magere palmares zegt alles over de geschiedenis van Mercedes in de 24 Uren van Francorchamps In tegenstelling tot Porsche en vooral BMW (met gentlemen-driver Pascal Ickx, broer van...), toonde men in Stuttgart nooit veel belangstelling voor de rond-de-klok-race van Francorchamps. In een boeiende flash back laten we Koen Wijckmans, kenner bij uitstek, zijn verhaal doen over die 24 Uren van Spa 1964:

    "Zondagmiddag telde de Mercedes 300 SE van Eugen Böhringer-Dieter Glemser 1 ronde voorsprong op de BMW van Rauno Aaltonen-Hubert Hahne (broer van Armin die in '82 en '83 Spa zou winnen) en 4 ronden op de zusterauto van Belgen Robert Crevits en Taf Gosselin. Niet veel later verloor de BMW 25 minuten door de herstelling van de remmen. Crevits en Gosselin schoven door naar plaats 2. Ook de leidende Mercedes verscheen in de pitlane met rokende remmen. Wegens het buiten de pits oppikken van nieuwe remmen, werden zij evenwel uitgesloten. Crevits en Gosselin kregen hierdoor de leiding in de schoot geworpen, maar sukkelde, met slechts 2 versnellingen naar de finish en wonnen met 1 ronde voorsprong van Aaltonen-Hahne (BMW 1800 Ti) en de Alfa Romeo van Giancarlo Galimberti en Carlo Facetti.

    Onder invloed van het succes van de door Paul Frère gelanceerde Toerwagen-formule, kozen heel wat merken voor een afvaardiging in de Ardennen. Zo niet Mercedes. Pas na een zeer bescheiden 28ste plaats van de 250 S van het duo Leysieffer-Eck in '68 pakte Daimler-Benz in '69 zwaar uit met liefst drie Mercedessen 300 SEL voor sterduo's Ickx-Hermann, Aaltonen-Glemser en Ahrens-Waxenberger. Maar problemen met de banden - die niet bestand waren tegen het zware gewicht van de 300 en tijdens tests op de Nürburgring ontploften - en wellicht geholpen door het terugkerende beeld van het ongeval in Le Mans in 1955, deed Mercedes beslissen om de drie auto's terug te trekken...

    Porsche won dat jaar voor de derde keer de 24 Uren, maar het zou ook voor hen een afscheid worden. Dat had evenwel alles te maken met de gewijzigde reglementering: de 911 voldeed immers niet langer aan de (nieuwe) reglementen waarbij een "toerwagen" over 4 plaatsen diende te beschikken. Het zou wachten zijn tot 1989 vooraleer een Porsche opnieuw aan de start kon verschijnen van de 24 Uren van Spa...

    Terug naar Mercedes. In 1971 was AMG - wat staat voor de A van Hans Werner Aufrecht, nog steeds actief, zijn toenmalige vennoot Eberhard Melcher en Grospach, de naam van de geboorteplaats van Aufrecht - nog een onafhankelijke tuner en kwam het initiatief van hen om een 300 SEL te laten rijden in de 24 Uren. Ondanks een hoog brandstofverbruik en snel slijtende banden, slaagden Hans Heyer en Clemens Schickentanz erin om het bakbeest naar een derde plaats te loodsen. Toen Mass-Birell, in de tweede fabrieks-Capri, dienden op te geven, schoof de 300 SEL op naar een verrassende 2de plaats op drie ronden van de winnende Ford Capri van Glemser- Soler Roig.

    Nadien bleef het stil bij de constructeur uit Stuttgart. Tenzij (Belgische) privé-initiatieven zoals de 450 Emilio, in de kleuren van Marlboro, voor Bernard De Dryver-Bernard Carlier- Alain Corbisier, die zich in '77 niet kon kwalificeren, of de automatisch geschakelde 450 ingezet door Serge Power en Claude Bourgoignie in '82, en dezelfde auto in '83 maar dan met De Deyne-Duez.

    Na de lancering in 1984 van de 190E - met een Mercedes-merkenrace tussen vedetten zoals Senna en Prost op de hertekende Nürburgring - keerde Mercedes uiteindelijk terug naar de racerij, maar enkel in het DTM. Het was slechts via het Franse Snobeck Racing Service, het Duitse Carlsson en (opnieuw) Serge Power dat de 190E in '86 te zien was in de 24 Uren, maar dan wel in KLasse 2 (met de BMW 325i als concurrent)

    Bij SRS waren dat Snobeck-CudinDestic, Duez-Di Gioia-Vojtech reden  voor Carlsson en De Dryver-Van Dalen (Thierry)- De Deyne k Powerwamen uit onder de vlag van Monroe/Serge Power. Idem in '87 voor Snobeck - met de nieuwe BMW M3 als tegenstrever, die meteen Spa won - en het genaamde AMG/Marko (van Helmut Marko, nu jeugdverantwoordelijke bij Red Bull F1) voor Peter Oberndorfer en ex-skikampioen Franz Klammer...

    Achttien jaar na de 2de plaats van Heyer-Schickentanz zagen we het logo van AMG opnieuw in de Belgische Ardennen. In '89 rukte AMG immers uit met twee Mercedessen 500 SEC voor Ludwig-Cudini-Heyer en HeyeWeis-Mertes. Hoewel de Mercedes 190 het in het DTM opnam tegen de BMW M3, verkoos AMG zich met de 190 te blijven concentreren op de Duitse competitie en werd de Coupé gebouwd in het vooruitzicht voor deelnames aan lange-afstandsraces zoals de 24 Uren van de Nürburgring en dus ook Spa.

    Om toegelaten te worden tot de 24 Uren, dienden de organisatoren wel het reglement aan te passen. Na het door de FIA schrappen van het EK Toerisme, waarvoor Spa vanaf '82 opnieuw had geteld, en om toch voldoende auto's aan de start te krijgen voor de eerste 24 uren buiten elk kampioenschap, zag men zich genoodzaakt alle mogelijke categorieën aan te trekken. In dat "patchwork" werd er daarom plaats gemaakt voor o.m. DTM-auto's !!! Totdat Domingo Piedade, de toenmalige sterke man bij AMG, op de proppen kwam met de tot de verbeelding sprekende AMG Mercedes 500 SEC, die volgens de technische gegevens thuishoorde in de klasse...DTM !! De klasse DTM werd daarop voor de 24 Uren verruimd tot meer dan 2500 cc...

    Cudini-Ludwig-Heyer reden in 6de stelling toen zondagochtend omstreeks 11.25 uur de versnellingsbak het liet afweten. De andere 500 SEC verdween zaterdagavond al in het opgeverspark.

    In 2001 kozen de 24 Uren van Spa voor het FIA GT, en elf jaar later kondigde AMG de terugkeer aan naar Francorchamps met de Mercedes SLS.

                                                                                                   Koen Wijckmans






    03-08-2013 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HYUNDAI i40 TAXI VAN HET JAAR IN DUITSLAND
    Geen enkele ingenieur kan fantaseren wat er in de praktijk met zijn producten gebeurt. Zeker als de auto ingezet wordt als taxi kan die sector als de hardste testmarkt worden aangezien. In Duitsland wordt ieder jaar de "Taxi van het Jaar" uitgeroepen en momenteel is dat de Hyundai i40 Break geworden. De "i40" heeft het gewonnen in de categorie "Comfort" op basis van eigenschappen als zuinigheid, functionaliteit, comfort en emotie. De jaarlijkse competitie wordt uitvoerig beschreven in de gespecialiseerde pers als "Taxi Heute" en de Duitse uitgeverij Huss. Mooi meegenomen voor Hyundai, het Koreaanse merk dat steeds meer in de kijker komt te rijden.(wr)

    Bijlagen:
    Hyundai i40 uitgeroepen tot Taxi van het Jaar in Duitsland i3813.jpg (769.3 KB)   

    03-08-2013 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STOFFEL VANDOORNE'S KONINGSCHAP IN DE FORMULE RENAULT 3,5
    Als zondag de Ronde van Frankrijk een nieuwe winnaar kroont, de Koning der Belgen het aanzien doorgeeft aan zijn zoon, kan het zijn dat in Oostenrijk Stoffel Vandoorne "zijn" Brabançonne laat weerklinken als Koning in het rijk van de Formule Renault 3,5 die daar als zesde race van het kampioenschap wordt gereden. Begin van deze maand stak hij in Moskou met kop en schouders boven iedereen uit. Zal de "kleine Belgische Prins van de éénzitterij" op de omloop van Spielberg zijn rijk verder uitbreiden...? Zijn geloofsbrieven overlezend, denken we dat de bescheiden maar zo stuurgeniale Stoffel Vandoorne dat zal kunnen. "Ik heb veel zin om daar de Brabançonne te horen, maar als ik merk dat ik niet kan winnen, dan zal ik niets forceren.", sluit hij een toffe babbel af.(wr)

    17-07-2013 om 17:03 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.24 HOURS OF ZOLDER: HET AFTELLEN IS BEGONNEN
    De "24 Uren van Zolder" blijft één van de autoafspraken in de agenda's. Ook dit jaar zullen de beste Belgische teams en coureurs elkaar weer een etmaal lang het vuur aan de schenen leggen. De race staat open voor toerwagens, GT's én Prototypes. Winnen in Zolder blijft een legendarische klank houden. Terwijl de 24 Uren van Zolder niet de weerklank kan oogsten die een zege in Le Mans, Francorchamps of de Nürburgring de winnaars direct wereldberoemd maakt, heeft Zolder dat specifiek veeleisende tracé waarin een dag en een nacht lang de hoogste concentratie moet worden behouden. Vraag zoiets maar eens aan vijfvoudig winnaar Bert Longin, de man die ondergetekende dolgraag eens in Le Mans aan het werk zou zien. Vanaf vandaag brengen we iedere nieuwssprokkels naar de "24 Uren van Zolder" toe.

    Brabant zal weer heel wat rijders afvaardigen naar de 24 Uren van Zolder. Naast vijfvoudig winnaar Bert Longin en routinier Steve Vanbellingen, werken twee Brabantse jonge talenten er hard aan om er weer bij te zijn: Benoit Dupont et Christoff Corten.

    Ondertussen strijden nog andere jonge talenten heel intensief in de TV-format Racingstars. Dat is een talentenjacht waarin uiteindelijk 4 mannen en 4 vrouwen de etmaalrace kunnen rijden in een Mazda MX-5. Het idee ontsproot aan het brein van Jan Wouters, die vorig jaar zijn actieve raceloopbaan beëindigde. Het is nog even wachten eer we weten wie de Japanse iconen - waartoe de MX-5 zeker behoort - over het Zolder's asfalt zullen sturen.

    Vaste waarden en altijd potentiële winnaars zijn natuurlijk Vanbellingen en Sluys. We zullen ze dit jaar meer dan waarschijnlijk aan het stuur van de JR Motorsport BMW M3 Silhouette zien. Vorige week hielden ze een geslaagde algemene repetitie in Litouwen. Ze werden er tweede in de legendarische 1000 km van Palanga. Het Nederlandse PG Motorsport zal met een Porsche 911 aantreden in de dichterbij komende "24 Uren van Zolder".(wr)


    17-07-2013 om 16:11 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FANGIO'S W196 VOOR 17,5 MILJOEN POND VERKOCHT IN GOODWOOD
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De legendarische Mercedes W196 waarmee de Argentijn Juan Manuel Fangio de tweede van zijn vijf wereldtitels won is eergisteren tijdens het "Festival of Speed" in Goodwood verkocht. De koper telde er 17,5 miljoen Britse Pond voor neer. De auto geldt als één van de pienterste racewagens uit zijn tijd. Van de W196 bestond ook een gestroomlijnder versie die werd gebruikt voor de hele snelle circuits als toen Francorchamps en Monza. In 2011 reden zowel Nico Rosberg als Micahël Schumacher de historische machines nog eens over de "Nordschleife" van de oude Nürburgring die 176 bochten telt. In ieder geval was de W196 een mijlpaal in de geschiedenis van de Formule 1.(wr/Foto:Mercedes)

    Bijlagen:
    De Mercedes W196 in handen van Nico Rosberg en Michaël Schumacher i15713.jpg (917.2 KB)   

    15-07-2013 om 18:31 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FORMULE 1 KAN LOGISCHER
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hoewel het WK Formule 1 tot 's werelds grootste TV-spektakels behoort, snappen veel toeschouwers er niet veel meer van. Voetbal is simpeler. De "rode" schoppen de bal naar rechts, de "blauwe" vlammen hem naar links Vijfenveertig minuten later is het andersom. In de F1 is er natuurlijk spektakel. De pitstops, de bandenwissels en de over elkaar wippende mecaniciens, het weg zoeven met spinnende rubbers. Het hoort bij elkaar. Maar welke banden welke coureur kiest en precies waarom is veelal niet duidelijk. De Pirelli-banden - enige leverancier - willen volgens de rijders onderling wel eens van compound-kwaliteit verschillen en beïnvloeden zege of verlies.

    Maar erger is wat vorige GP gebeurde dat na een bandenwissel het rechterachterwiel van Webber's Red Bull RB9-Renault los kwam en een cameraman van de FOM-filmploeg verwondde. (FOM=Formule One Management) . Die ploeg verzorgt het interne TV-circuit en levert de vaak spectaculaire beelden vanuit de cockpit, met mogelijkheid om race-situaties onder verschillende hoeken te belichten. Prachtig, maar de bandenstops blijven een gevaarlijke situatie omdat het zo razendsnel moet gaan. De - ingehuurde - monteursploegen zitten aan de grens van wat menselijk in snelheid mogelijk is.

    Om ongevallen zoals die van vorige zondag te voorkomen willen de reglementenmakers lagere snelheden in de pitstraat en iedereen - letterlijk iedereen - gehelmd zien lopen. Het wordt zoiets als een buitenaards plaatje. Subliem F1-fotograaf Christian de Baré, geliefd en geducht, wist via facebook te openbaren dat er een soort "terug naar de bron" inzake bandenstrategie moet plaatsvinden. Eén of twee sets banden voor de race, regenbanden als de weerman meespeelt. Eenvoudiger en dus per definitie veiliger. Persoonlijk vind ik het geen slecht idee en wanneer straks - in 2014 - de nieuwe Formule 1's (1,6 liter V6 turbomotoren met sterkere KERS) eraan komen is het mogelijk het meest geschikte moment om die bandendrukte terug te schroeven. Wat de brandstof betreft: dat is simpel. Zoals nu met één tank een ganse race doen en nog net genoeg overhouden om niet aan de meet stil te vallen. Logischer en veiliger.(Tekst:Walter Rombauts/Foto's:Renault)



    Bijlagen:
    Renault 2014 power unit i11713.jpg (37.1 KB)   

    11-07-2013 om 22:39 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STOFFEL VAN DOORNE WON ALLES OP DE MOSKOU RACEWAY
    Twee pole's, twee snelste wedstrijdronden en twee overwinningen in de Formule Renault 3,5 op de Moskou Raceway. Het was meteen de vijfde race om het kampioenschap. Als vanzelfsprekend is Stoffel daarin de leider in het klassement. Vrijdag bleek alles nog niet zo rooskleurig. Eén en ander bleek niet van een leien dakje te lopen maar de mecaniciens van Fortec Motorsports fiksten alles nog net voor de eerste kwalificatie.

    "In de start van de eerste race stond die hypersnelle Da Costa naast mij", verklaart Stoffel, "maar mijn wegrijden verliep zo geölied dat ik snel een kloof tussen hem en mij sloeg. In de tweede race was het dan weer die Kevin Magnussen - ja zoon van Jan M - die heel even de tweede plaats vasthield. Maar op het bochtige en vooral smalle circuit daar, waar inhalen héél moeilijk is, voelde ik me toch alsof ik op sporen reed. Het was uiteraard een leuke weekend, ver weg van mijn grote kameraden in Le Mans. Met wat meeval zal ik daar ook nog wel eens bijhoren..."(wr)

    24-06-2013 om 08:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZWARTE LE MANS
    Het moet voor Tom Kristensen een zwarte dag zijn geweest, gisteren die 23ste juni toen hij voor de negende keer de 24 Uren van Le Mans op zijn  naam schreef. Dat hij die zege opdroeg aan zijn dodelijk verongelukte Allan Sorensen, laat niet meer dan een wrange smaak. Met één zelfde smak was Loïc Duval die zondagochtend 9 juni 2013 in de Audi nummer 2 in "Tertre Rouge", op de opstap naar "Les Hunaudières" ook dood in de kist gebleven. Maar neen, hij kwam er levend en wel uit. Niet eens verhakkeld. Straffer nog, vijf minuten voor het afvlaggen die zondag rijdt hij de Audi "2" naar de snelste tijd ooit in Le Mans gereden. Waar is die smalle lijn tussen justitie en geluk. Een mens kan ze niet getekend krijgen. Het oprapen van die draad, tja, dat moet iets buitenaards zijn. Door geen mensenkind te snappen. Gitzwart lag Le Mans er zondag bij. Geen mens die het nog belangrijk vond over wat en hoe er nog gewonnen was. Een dag zonder datum. Een (ver-)schrikkingsdag die niet eens alle vier jaar, maar er gewoon nooit mag op voorkomen.(wr)


    24-06-2013 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DRAYSON TRACHT OP 25 JUNI HET ELEKTRISCH WERELDRECORD TE VERBETEREN

    Volgende week wordt in La Sarthe de 90ste 24 Uren van Le Mans gereden. Daaruit komt als winnaar zo goed als zeker een hybride-auto. Met nog de meeste kansen voor Audi, eerder dan de Toyota. Als de etmaalrace weer geschiedenis is geworden, zal Drayson Racing Technologies en Michelin in het Engelse Elvington het snelheidsrecord te land met een elektrisch voertuig trachten te breken. Dat staat al veertig jaar vastgespijkerd in de USA met 175 mph (292,075 km/h). Met de Drayson B12 69 EV zal worden getracht een stuk in de 300 km/h te halen. Michelin is de bandenpartner en mikt ook op het 2014/15 FIA E-seizoen. In de Le Mans-sfeer groeit de nieuwsgierigheid wanneer een puur elektrisch voertuig daar om de zege gaat rijden...?(wr)

    19-06-2013 om 18:51 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAZDA ZET NIEUW WERELDRECORD IN GUINNESS BOOK !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op 15 juni j.l. reden 683 Mazda MX-5's door de polders rond Lelystad in Nederland. Het was de langste MX-5 stoet ooit. Het evenement "MAX-5" breekt daarmee het vorige record dat in Essen in 2010 doorging met de deelname toen van 459 hoekstenen van Mazda's rijke autogeschiedenis.

    17-06-2013 om 15:49 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SIMUL-GRESSENS-CROSSET WONNEN BE TROPHY IN ZANDVOORT
    Er is tijdens de BE Trophy Benelux Open Zandvoort heel wat plezier gemaakt. Het werd een dubbelslag voor Michel Simul, Eric Gressens en Philippe Crosset. De posities wijzigden zich constant, maar uiteindelijk ging het om de fun. De foto's in bijlagen spreken voor zich.

    Bijlagen:
    BE Trophy - Benelux Open Zandvoort - Dubbel voor Simul-Crosset-Gressens (Colson Racing) i17613.JPG (767.3 KB)   
    Close-racing wa er de hele dag te zien i17613.JPG (643.2 KB)   
    Voor Michel Simul, Eric Gressens en Philippe Crosset kon gisteren in Zandvoort de pret niet op. i17613.JPG (608.7 KB)   

    17-06-2013 om 10:27 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PORSCHE LMP1 VOOR LE MANS 2014 REED EERSTE RONDEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De 200 werknemers van Porsche Research & Devlopment in Weissach hebben gisteren met veel plezier de eerste ronden van de Porsche LMP1 "anno 2014" op het fabriekscircuit bijgewoond. Het was Timo Bernhard (32) die de eer en het genoegen had de Porsche LMP1 over het asfalt te sturen. Porsche gaat volgend jaar deelnemen aan het World Endurance Championship (WEC) met daarin als hoogtepunt de "24 Uren van Le Mans". Een rare kwestie, want zoals de kaarten nu liggen, gaan ze in "eigen huis" Audi bekampen. Maar eerstdaags, na de etmaalrace van 22 en 23 juni a.s. zullen we daar meer klaarheid over krijgen. Audi zal dan zo goed als zeker voor de twaalfde maal hebben gewonnen. Tenzij Toyota met de TS 030 "een wit konijn uit de hoge hoed tovert."

    Timo Bernhard (32) heeft de ganse ontwikkeling meegemaakt. Wolfgang Hartz, Chaiman of the Executive R&D bij Porsche AG, bevestigde de ploegmaat van Bernhard. Dat is de vakkundige Fransman Romain Dumas (35) geworden. Tijdens testen over heel de wereld zal stapje voor stapje de hele "bemanning" van de drie Porsche's voor Le Mans 2014 worden bekendgemaakt. Het blijft intrigerend om te zien of Mark Webber van het pilotenlegertje al dan niet deel uit zal maken.

    Webber heeft Le Mans-ervaring, maar of zijn job bij Red Bull RB9 zal stoppen is zeer de vraag. Webber gaf iets aan in die richting na het - uitgeklaarde - incident met zijn ploegmaat Webber, begin dit seizoen. Dat Dumas Bernhard's ploegmaat wordt mag geen verrassing heten. In 2010 wonnen ze beiden met Mike Rockenfeller in een Audi R15 TDI de 24 Uren van Le Mans. (Tekst:Walter Rombauts/Foto:Porsche AG)

    13-06-2013 om 17:56 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!